Friday 30 March 2012

SALAM DAMAI PERSAHABATAN SEJATI SELAMANYA DEMI ANAK CUCU RUMPUN MELAYU NEGARAMU KUKASIH NEGARAKU KAU SAYANG...NUWUN.


      • h
    • bhumi pertiwiku lagi berduka...kalau kamu kirim lagi kata mutiara atau ceritamu...aku removed dirimu...
       ·  ·  · 7 hours ago via mobile
        • Raden Panji Cokro Wibowo sebelum remove yang lain,biarlah saya yang pertama.
          7 hours ago via mobile ·  ·  4
        • Hand Pasaribu mangkel aku kang mas...
          7 hours ago via mobile ·  ·  2
        • Raden Panji Cokro Wibowo oleh ae mangkel kangmas,ananging ojo nuruti nepsu. klawan sya'ir sedulur kabeh podo ngungkap kasunyatan.
          7 hours ago via mobile ·  ·  3
        • Hand Pasaribu njih kang mas...tpi kan waktu nya klu buat saya kurang pas.. cb cermati lagi isinya.. ngapunten saderenge..nyuwun petunjuk
          6 hours ago via mobile ·  ·  5
        • Laksamana Mas Kita jadikan Warkop ini sebagai tempat sambung rasa, darimanapun dan siapapun saudara kita,. apapun temannya,.nuwun,.inilah warna Ms Hand,...
          6 hours ago ·  ·  2
        • Hand Pasaribu njih kang mas...
          6 hours ago via mobile ·  ·  2
        • Laksamana Mas Masih ada kesempatan nyruput kopi sak urunge jmatn,.hehe
          6 hours ago ·  ·  1
        • Rabeah Mohd Ali Maaf ye...adakah hamba terlibat dalam hal ini ye...kalau ada tolong bilang apa salahnya...boleh hamba perbaiki...agar jadi ok...
          6 hours ago ·  ·  2
        • Rabeah Mohd Ali Aku datang di sini diundang oleh rakan seperjuanganku....kiranya tiada berkenan di hati ku akan pergi ke tempat asalku tidak mahu mengganggu ketenangan di sini...
          6 hours ago ·  ·  3
        • Rabeah Mohd Ali Aku berpena demi meraih kasih SayangNya demi kasihku pada anak cucuku rumpun melayu tapi kalau ada yang tak suka cara penyampaianku...ku rela...diremovekan ...dengan suka relanya...
          6 hours ago ·  ·  2
        • Rabeah Mohd Ali Boleh kutahu siapa admin di sini? duhai admin...tolong hukumiku dengan seadilnya...jika aku yang bersalah...
          6 hours ago ·  ·  2
        • Hand Pasaribu tiada yg salah...karna ini memang jejaring sosial...hanya untuk intropeksi diri sendiri...lanjoetkan.
          6 hours ago via mobile ·  ·  3
        • Rabeah Mohd Ali Jika tiada jawapan dari admin yang berkuasa menjauhkan hukuman ini...aku aku pulang ke rimba niagara dan berjanji tidak akan singgah buat selamanya di sini lagi...sebagaimana aku diundang ke sini cara terhormat...makanya aku juga mahu pulang cara damai juga...penghuni rimba selalu nasihatkan aku...agar jangan memunculkan diri kerna nggak tega aku disakiti...tak apelah aku rela dan mereka sedia memujukku dengan daunan kasihnya.
          6 hours ago ·  ·  2
        • Laksamana Mas Aku paham dengan rahsa anda berdua, tapi aku pun tahu kemana arahnya, sastra melayu akupun suka jiwa kehati2anpun dan empatipun aku suka,. salam saudaraku aku percaya ini hanya kerinduan yangmasing2 mencoba mencari bentuknya,..akupun seperti itu saudaraku,...............
          6 hours ago ·  ·  2
        • Rabeah Mohd Ali Kalau untuk diri sendiri...aku nggak suka...kerana aku ber fb pun bukan untukku demi matlamatku...kalau mereka yang coba menyakitkan hatiku mereka akan kuremovekan...sebab itu rakan fbku nggak ramai boleh dibilang dengan jari...aku terima mereka yang boleh memberi inspirasiku berkarya...dan mereka boleh menambahkan koleksi ku di galeri sasteraku duniaku...kerna duniaku adalah sastraku duniaku...yang ingin kusebar luaskan di serata pelosok dunia...
          6 hours ago ·  ·  2
        • Laksamana Mas Kalau begitu sudah tidak ada masalah lagi bukan,..mari kita saling menjaga dan menghormati rahsa,..salam saudara ku, tanpa kalian pasti sepi hidup ku,..nuwun.
          6 hours ago ·  ·  1
        • Rabeah Mohd Ali Duhai mas duhai kanjeng duhai anak bangsa serumpun melayu
          Berpisah dengan kalian aku nggak tega
          Kalian adalah sebahagiaan hidupku
          Ceriamu cerialah aku
          Dukamu dukalah aku
          Adakalanya ceria menjadi penawar
          Setelah adanya duka
          Ceria...ceria...ceria...bak pelangi hati
          Duka...duka...duka.. bak gerhana hati
          Ceria dan duka digabungkan menjadi pelangi cinta
          Cinta demi negara dan senyuman anak cucu nggak salahkan?
          khikhikhikhi si burung jawa kembali ketawa..dan mohon dimaafi segala kekhilafan...ok!
          5 hours ago ·  ·  3
        • Sang Alifas Yang Merumput ALMU'MIN LILMU'MIN KALBUYANUN YASHUDDU BA'DHOHU BA'DHOH,,,,,SESUNGGUHNYA MU'MIN DENGAN MU'MIIN LAINNYA ITU IBARAT SEBUAH ANGGOTA TUBUH APABILA ADA ANGGOTA TUBUH KITA YANG SAKIT MAKA ANGGOTA YANG LAINNYAPUN AKAN MERASAKAN SAKIT,,,,,,BEGITUPUN DENGAN KITA SEBAGAI SAUDARA KITA HARUS SENANTIASA MENJAGA PERSATUAN DAN KESATUAN KITA SEBAGAI MANUSIA UNTUK SALING MENJAGA PERDAMAIAN DIANTARA KITA TANPA MEMANDANG SUKU,,,RAS,,AGAMA,,,ATAUPUN STRATA SOSIALNYA,,,,,,,,,,AAMIIN.....SALAM DAMAI SEMESTA,,,,,,
          2 hours ago ·  ·  1
        • Rabeah Mohd Ali Aamin ...Salam Damai Persahabatan Sejati Selamanya Demi Anak Cucu Rumpun Melayu...Negaramu Kukasih Negaraku Kau Sayang...Nuwun.
          about a minute ago ·  ·  1

          (PETIKAN DARIPADA WARKOP SOPONGIRO)
          30 Mac 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;