Tuesday 19 February 2013

YA ALLAH ENGKAU PENGATUR TAKDIR CINTAKU




ARTI RINDU & CINTA

bunga-bunga rindu
dijadikan bunga-bunga cinta
bunga rindu bunga cinta
sehati sejiwa
senada seirama
semuanya
mahu menjadikan rindu & cinta
dalam redho Ilahi
barulah bermakna
arti rindu dan cinta
pasti rindu dan cinta itu
sentiasa dijaga
sampai Syurga
pastinyalah rindu
yang semesti dirindu
bersama merindui-Nya
bersama mencinta-Nya
itulah arti rindu
arti cinta yang abadi sampai Syurga...
meresap di kalbu jiwa
rasa bahagia
pabila rindu yang dipuja
DIBALAS-NYA
di sejadah CINTA-NYA
bersama mengucapkan
syukur sebanyak-banyak-Nya
mengizinkan rindu dan cinta
dalam redho-Nya
itulah arti rindu & cinta
rindumu rinduku
cintaku cintamu
tak terpana dengan cinta sementara
kita saling rindu
kita saling cinta
mahu bersama
melafazkan
KASEH & CINTAKAN-NYA
sampai ke hujung nyawa
cinta kita berpadu
terpana dalam DZAT cinta-Nya
yang tak akan pernah padam
selagi nyawamu nyawaku ada
selagi itulah kita bersama
melafazkan betapa kita
Cintakan-Nya
disebilang waktu & ketika
ALLAH KAMI CINTA-MU DUHAI ALLAH
KAMI TERPANA DZAT CINTA-MU
Kami mengaku tiada yang indah di dunia ini
Melainkan cinta-Mu
Kami mengutamakan-Mu
Daripada kepentingan sendiri
CINTA-MU TIADA TANDINGAN-NYA YA ALLAH
Kami rela berpisah demi-Mu jika itu takdir-Nya
Kami rela hati kami remuk redam lantaran perpisahan itu
Karna kami akur
Seakur akur-Nya
Ketentuan takdir cinta semua-Nya atas Kuasa-Mu
Kami tak tahu rahsia yang Kau rahsiakan dari kami
Yang kami tahu
Kami sentiasa bersangka baik
Apa juga takdir cinta dari-Mu
Dengan Belas Ehsan-Mu Ya Allah
Takdirkan kami
Takdir cinta yang boleh
Mengajak kami
MENCINTAI-MU MENGATASI SEGALA-NYA
AAmeen Ya Rabbal A'Lameen

Karya Ratu Rimba Niagara
19 Febuari 2013
Like ·  ·  ·  · Promote
  • Braja Azzena and Khai Noor like this.
  • Braja Azzena Y Allah..Ya Tuhan'q..
    Jika pendamping'q tlah Engkau lahir'kan..
    Gera'kan ♥ny tuk menuju'q..
    Pertemukanlah kami dlm sebaik-baik'ny pertemu'an tuk menuju Ridho'mu..
    Krn Engkau'lah yg brhak atas  hamba_hamba'mu..

    Dan Eng'kau jua yang kuasa membolak bali'kanny

    Y Rabb..
    Bila dia jauh,dekatkan'la­h..
    Erat'kan  kami dlm ikatan karena'mu..
    Taut'kan 'q dgn 'ny yang sama_sama mengharap & menda­mba sebuah keinginan menuju ridha'mu

    Y Allah..Yang Maha Pecinta..
    Pemilik cinta sejati..
    Jikalau cinta'q kau cipta'kan utk dia
    Tabah'kan ♥ny..
    Teguh'kan iman'ny..
    Tegar'kan penantianny

    Y Raby...Sang Pemilik ..
    Jikalau 'q kau cipta'kan utk dia..
    Penuhi 'ny dgn Kasih'mu..
    Terangi langkah'ny dgn Cahaya'mu..
    Limpah'kan kelapangan d kalbu'ny dgn kesabaran..
    Temani dia dlm kesepi'an

    Y Raby..
    Tiada tempat'q bersandar Selain pada'mu..
    Kutitip'kan cinta'q pada'mu untuk'ny..
    Kutitip'kan sayang'q pada'mu untuk'ny..
    Kutitip'kan rindu'q pada'mu untuk'ny..
    Mekar'kan cinta'q bersama cinta'ny..
    Satu'kan hidup'q & hidupnya dlm Cinta'mu

    Y Raby..
    Q yakin bila saat'ny sdh menghampiri..
    Pasti kebahagia'an itu aku dapati..
    Mohon beri aku kekuat'an dan kesabaran dlm penantian'q

    Ea allah
    kirim'kan dia yang dapat membawa kebai'kan..
    Baik bagi dunia'q,akhirat­'q dan agama'q..
    Agar kami sama_sama berjama'ah tuk tetap Menuju'mu..
    bimbing'lah  kami ,Kuatkan  kami..
    Penuhi'lah dgn Rahmat & kasih sayang'mu
    about an hour ago via mobile · Like · 1
  • Braja Azzena Amiiiin
    about an hour ago via mobile · Unlike · 2
  • Ratu Rimba Niagara YA ALLAH ENGKAULAH PENGATUR TAKDIR CINTAKU

    Ya Allah
    Rahsia takdir cinta Kau yang Tentukan
    Dengan siapa Yang Engkau tentukan 
    Aku akur tanpa bantahan
    Siapalah aku untuk menolak takdir cinta yang telah 
    Kau aturkan untuk perjalanan hidup ku
    Bilamana aku sudah berserah diri
    Setiap solat selalu aku lafazkan
    Sesungguh-Nya
    Ibadatku
    Hidupku matiku hanya untuk-Mu
    Aku yakin dengan sumpahku itu
    Maka dari itu apa saja 
    Yang Kau takdirkan untukku 
    Aku akur 
    Aku patuh
    Karna Kaulah Maha Pengatur Takdir...
    Yang terbaik untukku imani
    Dari-Mu aku datang
    Dari-Mu aku dikembalikan
    Kepada-Mu aku berserah
    Segala urusan hidup dan matiku
    Engkaulah Tuhanku yang kucinta 
    Apa saja yang Engkau Kurniakan padaku
    Aku syukuri dalam iman...
    Syukur Tuhan karna mengurniakan aku
    Cinta yang mengajak aku 
    Mentauhidkan-Mu
    Di sebilang masa dan ketika
    Maka-Nya Kau redhoilah
    Hidupku dalam menuju redho-Mu
    Aameen Ya Rabbal A'Lameen.

    Karya Ratu Rimba Niagara 
    19 Febuari 2013



BUNGA-BUNGA CINTA KE SYURGA-MU

bunga-bunga cinta
mewangi di kalbu
meresap
dalam tangkai jantung
terus jadi rindu pada DIA
DIA Kekasihmu
DIA Kekasinku
DIA Kekasih semua yang mendambakan diri mahu menjadi Kekasih-Nya
Kekasih O...Kekasih...O...Kekasih...
Engkaulah Kekasih Yang Maha Mengetahui
Pejalanan Takdir cinta para Kekasih-Mu
Pada siapa yang Kau aturkan cintaku
Aku akur
Sepenuh imanku
Aku tak mahu cinta berdasarkan kehendakku sendiri
Yang kumahu cinta selari dengan kehendak-Mu
Jika kehendakku tidak selari dengan kehendak-Mu
Palingkan aku darinya
Karna pasti
Cinta yang kumiliki
Akan melalaikan aku dari mengingati-Mu
Karna bagiku
Cintaku pada-Mu
Mengatasi segala yang ada
Baik di langit mahu pun di bumi

Ooo Allah...
Kekasih yang tiada hujung-Nya
Lagi di sebut-sebut nama-Mu
Biarpun habis tujuh lautan sebagai tintaku menulis
Nggak akan pernah habis-Nya
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
Maha hebat-Nya cinta-Mu Ya Allah...
Kan kuseru Nama-Mu Allah...
Tanpa pernah jemu...
Makanya dari itu duhai Allah...
Kurniakan pendampingku
Juga yang minat menjadi Kekasih-Mu
Di sebilang masa waktu dan ketika

Karya Ratu Rimba Niagara
19 Febuari 2013
1Like ·  ·  ·  · Promote


(PETIKAN DARIPADA WALL RATU RIMBA NIAGARA)
19 Febuari 2013

www

0 comments:

Post a Comment

 
;