Saturday 23 February 2013

FIRDAUS SELUAS LANGIT & BUMI DALAM ALAM NIRWANA ALAM JANNAH


Saturday, 23 February 2013 0 comments

SYUKUR KEPADA ALLAH KERANA MASIH MEMBERIKAN KITA KESEMPATAN MENIKMATI INDHNYA HIDUP INI...ALHAMDULILLAH





Saturday, 23 February 2013 0 comments

SESUNGGUHNYA HIDUP INI INDAH BAGI MEREKA YANG HARGAI NIKMAT DARI ALLAH




Ratu Rimba Niagara shared Amirah Amir's photo.
(¯`*•.¸♥♫ ♫ GOOD MORNING ♫ ♥¸.•*´¯*♥
──────▄██▄██▄─▄██▄██▄─▄██▄██▄
──────▀█████▀─▀█████▀─▀█████▀
────────▀█▀─────▀█▀─────▀█▀♥
Setiap lagu berkisah
kisah cinta rindu dan sendu
setiap madah berpatah
patah hati lara di kalbu ;)
Assalamualaikum Apa khabar?
Moga hari-hari kamu penuh ceria selalu >_<
http://www.facebook.com/video/embed?video_id=10151255642149791
Like ·  · Promote · 


PABILA DIA MEMBALAS CINTA

Duhai kasih...di daunan kasih kuukir namamu
Tapi di kalbu tertera nama-Nya
DIA kupuja
Kau kusayang
DIA kurindui
Kau kuingati

Karna-Nya aku menyayangimu
Karna-Nya ku jatuh cinta padamu

Jika kasihmu tiada kepada-Nya
Jangan kau cuba mendekati aku
Bukan aku tak sudi
Tapi hatiku tiada ke kamu
Bila tiada hati cinta tak bererti
Cinta akan jadi mati
Cinta terus terhenti

Makanya cintailah DIA
Kerna DIA Pencipta cinta paling sempurna

Ketahuilah kamu duhai kasihku
Kasihku ada ke kamu
Jika cintamu pada-Nya mengatasi segala-Nya
Maka disitulah kunci cintaku padamu
Jika kau tak sudi menghargai kunci cintaku ini
Makanya undurkanlah cintamu
Biarkan aku bahagia bersama
Cinta yang pabila Dia membalas cinta
Bahagia dunia akhiratku
Insya-Allah Aamin.

Karya Rimba Niagara
24 Febuari 2013

Suffian Mohd Noor Subhana'allah...
9 hours ago · Like

(PETIKAN DARIPADA SKRIP , 'TEATER BANGSAWAN DIRAJA, MEREALITIKAN
SASTRA NUSANTARAKU)
24 Febuari 2013
Like · 

  1. God's Beauty:)
    Wishing you a wonderful week ahead. Stay safe and blessed.
    Unlike ·  · Promote · 
    • You like this.
    • Ratu Rimba Niagara PABILA DIA MEMBALAS CINTA

      Duhai kasih...di daunan kasih kuukir namamu
      Tapi di kalbu tertera nama-Nya
      DIA kupuja

      Kau kusayang
      DIA kurindui
      Kau kuingati

      Karna-Nya aku menyayangimu
      Karna-Nya ku jatuh cinta padamu

      Jika kasihmu tiada kepada-Nya
      Jangan kau cuba mendekati aku
      Bukan aku tak sudi
      Tapi hatiku tiada ke kamu
      Bila tiada hati cinta tak bererti
      Cinta akan jadi mati
      Cinta terus terhenti

      Makanya cintailah DIA
      Kerna DIA Pencipta cinta paling sempurna

      Ketahuilah kamu duhai kasihku
      Kasihku ada ke kamu
      Jika cintamu pada-Nya mengatasi segala-Nya
      Maka disitulah kunci cintaku padamu
      Jika kau tak sudi menghargai kunci cintaku ini
      Makanya undurkanlah cintamu
      Biarkan aku bahagia bersama
      Cinta yang pabila Dia membalas cinta
      Bahagia dunia akhiratku
      Insya-Allah Aamin.

      Karya Rimba Niagara
      24 Febuari 2013
    • Ratu Rimba Niagara KEABADIAN CINTA TERPATRI DI SYURGA

      Aku berjalan selalu di pantai ini. Antara pasir dan buih, Air pasang bakal menghapus jejakku. Dan angin kencang menyembur hilang buih putih. Namun lautan dan pantai akan tinggal abadi

      Kahlil Gibran

      By: Sonny H. Sayangbati

      DI KAKI LANGIT SUDAH MEMBERI JAWAPAN
      YANG KAU CINTAKAN AKU

      Aku selalu bicara pada ombak dan pantai
      Ombak dan pantai seakan mengerti
      Betapa aku rindu sama kamu
      Malangnya rinduku kamu sepikan
      Dan aku menanti dan menanti tanpa jemu
      Mendengar deruan ombak
      Sudah cukup membahagiakan aku
      Seolah kau membalas rinduku
      Yang kau sepikan sejak sekian lama...
      Kutunggu...kutunggumu tapi penuh hampa
      Aku tersenyum pabila ku pandang di kaki langit
      Lambang cinta kasih suci ada di sana
      Tahulah aku bahawa kau pun rindukan aku
      Biarpun kau tidak merindukanku
      Di kaki langit sudah memberikan jawapan
      Yang kau cintakan aku
      Melebihi aku rindukanmu

      Karya Ratu Rimba Niagara 
      24 Febuari 2013
      (PETIKAN DARIPADA SKRIP .'TEATER BANGSAWAN DIRAJA, " MEREALITIKAN SASTERA NUSANTARAKU)
      24 Febuari 2013
    • Ratu Rimba Niagara lJIKA ALLAH MATLAMAT CINTA

      cinta oh cinta
      cinta kau dan aku
      cinta oh cinta

      cinta milikmu milikku
      cinta oh cinta
      hari ini lafazkan cinta
      esok putus cinta

      mudahnya cinta
      mudahnya putus cinta
      adakah itu cinta sejati

      jika Allah matlamat cinta
      cinta tak akan putus
      cinta akan sejati
      cinta akan berpadu
      sampai Syurga kita bercinta

      jika Allah matlamat cinta
      putus cinta nggak apa-apa
      biar putus cinta
      jangan putus cinta pada-Nya

      putus cinta 
      jangan kecewa
      bersangka baik pada-Nya
      karna di Lauh Mahfuz
      telah dicatatkan cinta
      yakinkan itu
      pasakkan di kalbu iman
      pasti
      tak akan kecewa bila putus cinta
      pasti tenang jiwamu

      hidup bukan untuk cinta
      cinta diperlukan untuk meraih cinta-Nya
      pesona cinta dunia sementara
      terpana dzat cinta-Nya
      sama-sama mahu memiliki cinta-Nya
      barulah terpatri cinta sejati
      cinta itulah yang sudah
      TERCATAT DI LAUH MAHFUZ
      asalkan yakin seyakinnya
      KUASA-NYA MEGATASI SEGALA YANG ADA DI LANGIT & DI BUMI
      begitu hebatnya cinta atas dasar karna-Nya
      SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR

      Karya Ratu Rimba Niagara 
      14 RAbiul Akhir 1434H
      24 Febuari 2013M
      Like · · Share · Promote · about an hour ago · 
      Braja Azzena and Angel Heart like this.

      Braja Azzena SAMPAI SYURGA KITA BERCINTA

      " jika kamu yakin,, maka aku lebih yakin,, jika kamua bisa,, maka aku'pun bisa,, 
      Menjaga'mu,, temanin kamu 
      Hingga akhir tua'mu nanti

      S A M P A I M A T I_________AW''''''''"

      "jika aku mati kamu mahu mati juga ke?.....hehehehehe 
      Itu barulah sehidup semati...
      Biar bersama 
      kita menyambung percintaan di Syurga"

      "Aameen Ya Rabbal A'Lameen"
      58 minutes ago via mobile · Unlike · 2

      Ratu Rimba Niagara SEHIDUP SEMATI KITA BERCINTA

      "jika aku yakin kau cintaku...
      apa cagaran cintamu?

      aku mahu hafalan Al - Quran di kalbu imanmu ...ada...?
      aku mahu jiwa fisabillahmu sebati dalm roh dan jasadmu...ada?
      aku mahu kunci Pintu Syurga dengan redhomu padaku....bisa...

      jika bisa....
      bukan setakat sehidup semati 
      saat ini kau terbang padaku
      pejamkan matamu
      rohmu rohku
      diijab kabulkan di Lauh Mahfuz...
      sebelum kau dan aku wujud di dunia ini waalhualam 

      jika bisa...
      segeralah kau realitikan dalam cinta redho Ilahi bisa...

      jika bisa ...kan ku nantimu dalam kepasrahan penuh ketawakalan...
      jika nggak bisa hanya canda-canda...
      mimpilah di siang hari
      tak akan jadi kenyataan selamanya canda-canda...hehehehe

      Ratu Rimba Niagara 
      24 Febuari 2013
      41 minutes ago · Like
  2. KASIH SEMURNI HATI DEMI-NYA

    ALAM FIRDAUS SELUAS LANGIT DAN BUMI

    Sonny H. Sayangbati :

    Dalam dunia yang sempurna, atau dalam alam Firdaus seluas langit dan bumi, atau dalam alam Nirwana, atau dalam alam Janna, atau dalam alam dunia baru nanti, seluruh umat manusia hanya memiliki satu kewarganegaraan yaitu : Warga Negara Kerajaan Surga, satu bahasa dan satu Agama, di mana dunia binatangpun akan hidup harmonis berdampingan dengan umat manusia, Anda percaya? Saya percaya!

    Ratu Rimba Niagara:

    Yang penting dalam merealisasikan impian Negara Kerajaan Surga semua umat manusia harus saling faham memahami, bertolak ansur dan hidup berbelas ehsan dalam kasih sayang semurni hati demi-Nya
    Insya-Allah hadirlah Keberkatan dan Rahmat dari Illahi. Aamin.

    (PETIKAN DARIPADA SKRIP, TEATER BANGSAWAN DIRAJA, MEREALITIKAN SASTRA NUSANTARAKU)
    24 Febuari 2013
    Like ·  · Promote · 



WWWW

0 comments:

Post a Comment

 
;