Tuesday 28 May 2013

CINTA SEJATI LAHIR DARI NUR SUCI ILAHI


Tuesday, 28 May 2013 0 comments

CINTA & RINDU HANYA UNTUK-NYA



  • BERLIAN BERWARNA BIRU KURNIAAN ILAHI

    BERLIAN BERWARNA BIRU
    HARGA YANG TERMAHAL
    PAKAIAN RAJA-RAJA
    SULTAN-SULTAN
    SERTA PARA RATU & PERMAISURI
    TANDA KEBESARAN
    DAN KEAGUNGAN KERAJAAN MASING-MASING

    BERLIAN BERWARNA BIRU
    SETANDING CINTA RAJA & RATU PADA PARA RAKYAT
    YANG TAAT SETIA
    RELA BERKORBAN PADA RAJA & RATU
    MEMARTABATKAN INSTITUSI DIRAJA
    AGAR KUASA YANG DINOBATKAN RAKYAT
    SENTIASA MENDAHULUI RAKYAT DARIPADA KEPENTINGAN SENDIRI
    BERGITULAH NILAI KASIH SAYANG ANTARA RAJA, RATU & RAKYAT
    DEMI MENJAGA KESUCIAN IKATAN
    ANTARA RAJA & RAKYAT
    TAK TERNILAI HARGANYA
    JIKA DIBANDINGKAN DENGAN BERLIAN BERWARNA BIRU

    ANDAI BERLIAN BERWARNA BIRU
    BOLEH MENYELAMATKAN KERAJAAN
    RELA RAJA & RATU
    TIDAK MEMILIKINYA
    ASALKAN KERAJAAN SEJAHTERA
    TINGGAL BERTEDUH DI BUMI ALLAH
    TANPA ADA PERTUMPAHAN DARAH
    KEMUSNAHAN BUMI
    BARULAH BERLIAN BERWARNA BIRU
    LEBIH BERHARGA DARI ALAM DAN SEISINYA
    KARENA BERLIAN ITULAH
    BERLIAN KURNIAAN ILAHI
    DIPIJAMKAN UNTUK RAJA & RATU
    AGAR DISYUKURI DALAM IMAN YANG TEGUH

    RAJA, SULTAN, RATU & PERMAISURI
    TUANKU DIRAJA
    TUANKU SULTAN
    TUANKU RATU
    TUANKU PERMAISURI
    ADALAH BERLIAN BERWARNA BIRU
    KURNIAAN ILAHI
    UNTUK RAKYAT SYUKURI
    SEHINGGA AKHIR HAYAT
    MOGA IKATAN SUCI MURNI
    ANTARA RAJA & RAKYAT
    BERPADU SAMPAI SYURGA
    IN SHAA ALLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

    Karya Ratu Rimba Niagara
    29 Mei 2013
    Like · · · Promote · 11 minutes ago ·
  • Berlian 4 c berwarna biru yang termahal harganya,pakaian raja raja dan sultan serta para ratu dan permaisuri tanda kebesaran dan keagungan kerajaan masing masing....
    Berlian 4 c berwarna biru yang termahal harganya,pakaian raja raja dan sultan serta para ratu dan permaisuri tanda kebesaran dan keagungan kerajaan masing masing....
    Unlike · · 40 minutes ago ·

    • You and 4 others like this.
    •  
       
      Tengku Dahlia Nasution Sungguh menawan dan mempersonakan warnanya yang berkilauan
    • Ratu Rimba Niagara BERLIAN BERWARNA BIRU KURNIAAN ILAHI

      BERLIAN BERWARNA BIRU
      HARGA YANG TERMAHAL
      PAKAIAN RAJA-RAJA
      SULTAN-SULTAN
      SERTA PARA RATU & PERMAISURI
      TANDA KEBESARAN
      DAN KEAGUNGAN KERAJAAN MASING-MASING

      BERLIAN BERWARNA BIRU
      SETANDING CINTA RAJA & RATU PADA PARA RAKYAT
      YANG TAAT SETIA
      RELA BERKORBAN PADA RAJA & RATU
      MEMARTABATKAN INSTITUSI DIRAJA
      AGAR KUASA YANG DINOBATKAN RAKYAT
      SENTIASA MENDAHULUI RAKYAT DARIPADA KEPENTINGAN SENDIRI
      BERGITULAH NILAI KASIH SAYANG ANTARA RAJA, RATU & RAKYAT
      DEMI MENJAGA KESUCIAN IKATAN
      ANTARA RAJA & RAKYAT
      TAK TERNILAI HARGANYA
      JIKA DIBANDINGKAN DENGAN BERLIAN BERWARNA BIRU

      ANDAI BERLIAN BERWARNA BIRU
      BOLEH MENYELAMATKAN KERAJAAN
      RELA RAJA & RATU
      TIDAK MEMILIKINYA
      ASALKAN KERAJAAN SEJAHTERA
      TINGGAL BERTEDUH DI BUMI ALLAH
      TANPA ADA PERTUMPAHAN DARAH
      KEMUSNAHAN BUMI
      BARULAH BERLIAN BERWARNA BIRU
      LEBIH BERHARGA DARI ALAM DAN SEISINYA
      KARENA BERLIAN ITULAH
      BERLIAN KURNIAAN ILAHI
      DIPIJAMKAN UNTUK RAJA & RATU
      AGAR DISYUKURI DALAM IMAN YANG TEGUH

      RAJA, SULTAN, RATU & PERMAISURI
      TUANKU DIRAJA
      TUANKU SULTAN
      TUANKU RATU
      TUANKU PERMAISURI
      ADALAH BERLIAN BERWARNA BIRU
      KURNIAAN ILAHI
      UNTUK RAKYAT SYUKURI
      SEHINGGA AKHIR HAYAT
      MOGA IKATAN SUCI MURNI
      ANTARA RAJA & RAKYAT
      BERPADU SAMPAI SYURGA
      IN SHAA ALLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

      Karya Ratu Rimba Niagara
      29 Mei 2013

  • CINTA SEJATI

    cinta sejati
    hadirlah kau
    bertandang di hati
    menjadi teduhan kasih
    untuk meraih kasih dan cinta Ilahi

    cinta sejati
    hatimu semurni Syurga
    tanpa prasangka
    semuanya tentang
    ke arah meraih cinta Ilahi
    kita sama teruja mencintai-Nya
    meng-Agungkan-Nya
    di sebilang masa dan ketika

    cinta sejati
    tanpa hari tanpa cinta-Nya
    kita sama meng-Agungkan-Nya
    agar wangian cinta-Nya
    sentiasa bertahta di hatiku di hatimu
    hingga ke akhir hayat kita mencintai-Nya

    cinta sejati
    lahir dari hati
    lahir dari Nur Suci Ilahi
    memahami takdir cinta
    yang sudah tercatat di Lauhmahfuz
    diyakini sejak Azali
    kau tercipta untuku
    aku tercipta untukmu
    saling mencintai
    seperti Adam cintakan Hawa

    cinta sejati
    saling menghargai
    apa yang diKurniakan dari Ilahi

    Kita saling cinta
    Kita saling rindu

    Sama-sama cinta
    Sama-sama rindu
    Akan DIA
    Yang sentiasa
    Bertahta di hatimu
    Bertahta di hatiku
    Bertahta di hati semua

    Moga namamu
    Namaku nama semua
    Yang Meng-Agungkan Cinta Ilahi
    Dicatat sebagai Kekasih-Nya
    Yang tak akan terpadam
    Selagi hayat di kandung badan

    Cinta sejati...
    Di hatiku di hatimu
    Tertulis kau dan aku
    Bercinta sampai Syurga
    Moga DIA meredhoi cinta kita
    Menuju dalam meraih CINTA ILAHI
    Selagi degupan jantungmu jantungku berdetak
    Menyebut nama-Nya
    ALLAH ALLAH ALLAH
    KAU DI HATI
    KAU KUCINTA
    DEMI-MU
    DEMI REDHO-MU
    KUREALISASIKAN CINTA
    SEMURNI CINTA BIDADARA & BIDADARI
    SESUNGGUH-NYA KUASA-MU
    MENGATASI SEGALA YANG ADA DI LANGIT DAN DI BUMI
    TIADA APA YANG KAMI MAHU DI DUNIA INI LAGI
    MELAINKAN HIDUP DAN MATI DALAM REDHO-MU
    AGAR BERTEMU-MU DALAM JIWA DAN ROH YANG TENANG
    SETENANG AIR DI KALI SYURGA
    AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

    Karya Ratu Rimba Niagara
    29 Mei 2013
    Like · · · Promote · about an hour ago ·
  • KERJA SEIRING ILMU

    duhai sobat setiap manusia ada masa dan waktunya...
    sudah bertahun kamu belajar itulah waktunya
    sekarang waktu kamu berkerja pasti ada matlamat kenapa kamu bekerja

    tika kamu belajar ....
    dimasa itu aku bekerja meneruskan kehidupan

    tika kamu bekerja...
    aku belajar mengenai siapa diri aku dan ke mana aku

    itu bedanya waktumu dan aku

    tapi bilamana Allah kehendaki aku bekerja
    yang aku mahu kerjaku seiring dengan ilmu yang aku pelajari dari-NYa

    itulah yang aku dambakan sebelum mataku terpejam buat selamanya...
    moga Allah makbulkan ...Aamiiin

    Karya Ratu Rimba Niagara
    29 Mei 2013
    Like · · · Promote · about an hour ago ·


    • Ratu Rimba Niagara SUBHANALLAH INDAHNYA IMAN SEINDAH SYURGA

      kau bukanlah rumput liar
      kau adalah Permata Syurga
      kilauan permatamu

      menyilaukan iman yang kelabu

      berguru denganmu
      rasa tak jemu
      ilmu yang disampaikan
      menusuk kalbu...syahdu
      betapa kerdilnya aku di hadapan-Nya
      kau tak jemu mentarbiyahkan aku
      betapa hidup ini cuma sementara
      yang perlu direbut peluang
      sementara masih ada lima perkara
      sebelum lima perkara berlalu pergi

      yang ku kuatir
      jika kau dijemput Ilahi
      maka hilanglah Permata Syurgaku
      untuk mentarbiyahkan aku
      agar sentiasa berkilauan imanku iman semua

      tanpamu
      dunia pasti gerhana
      tanpa Permata-Permata Syurga
      yang turun ke bumi
      menjadi permata pelangi cinta
      Cinta Allah Cinta Rasululllah Cinta Hamba-NYa
      Ku mohon pada Tuhan
      agar kau sentiasa diberi kesihatan
      dimurahkan rezeki
      dipanjangkan umur
      karna baktimu masih diperlukan
      penghuni bumi
      agar setiap hari bumi ini
      dihujani pelangi nan indah
      bila gugur ke bumi menjadi Peramata-Permata Syurga
      yang tak jemu dikutip
      menyinarkan imanku iman semua
      SUBHANALLAH indahnya iman seindah Syurga...

      KARYA RATU RIMBA NIAGARA
      29 Mei 2013
    • Ratu Rimba Niagara MOGA SAHABAT LULUS DENGAN CEMERLANG AAMIIN.
    • Qaseh Ika Hawa semoga dipermudahkan.....
    • Nina Karina Good luck dan moga dipermudahkan menjawab!
  • Good Morning Malaysia!

    QUOTE OF THE DAY: Safety is as simple as ABC, Always Be Careful.
    Good Morning Malaysia!

QUOTE OF THE DAY: Safety is as simple as ABC, Always Be Careful.
    Unlike · · · 5 hours ago ·
  • Aku hanyalah rumput liar..
    Yang tumbuh dari keinginan
    Bukan karena harapan
    Ataupun sesuatu yang menyilaukan

    Memilikimu..
    Adalah keindahan yang tiada batas
    Bermimpipun aku tak mampu ,
    Karena kau sangat menyilaukan
    Hati dan rasa setiap insan

    Tetapi aku sangat khawatir..
    Bila kah kau mampu bertahan,
    Di terpaan angin malam
    Dan di panasnya mentari
    Sedangkan cinta kita tiada peneduh
    Hanya keinginan berjalan ..
    Dengan seadanya ,
    Yang selalu meletihkan rasamu...........................................
    Unlike · · · 10 hours ago ·

    • You like this.
    • Ratu Rimba Niagara INDAHNYA IMAN SEINDAH SYURGA

      kau bukanlah rumput liar
      kau adalah Permata Syurga
      kilauan permatamu

      menyilaukan iman yang kelabu

      berguru denganmu
      rasa tak jemu
      ilmu yang disampaikan
      menusuk kalbu...syahdu
      betapa kerdilnya aku di hadapan-Nya
      kau tak jemu mentarbiyahkan aku
      betapa hidup ini cuma sementara
      yang perlu direbut peluang
      sementara masih ada lima perkara
      sebelum lima perkara berlalu pergi

      yang ku kuatir
      jika kau dijemput Ilahi
      maka hilanglah Permata Syurgaku
      untuk mentarbiyahkan aku
      agar sentiasa berkilauan imanku iman semua

      tanpamu
      dunia pasti gerhana
      tanpa Permata-Permata Syurga
      yang turun ke bumi
      menjadi permata pelangi cinta
      Cinta Allah Cinta Rasululllah Cinta Hamba-NYa
      Ku mohon pada Tuhan
      agar kau sentiasa diberi kesihatan
      dimurahkan rezeki
      dipanjangkan umur
      karna baktimu masih diperlukan
      penghuni bumi
      agar setiap hari bumi ini
      dihujani pelangi nan indah
      bila gugur ke bumi menjadi Peramata-Permata Syurga
      yang tak jemu dikutip
      menyinarkan imanku iman semua
      SUBHANALLAH indahnya iman seindah Syurga...

      KARYA RATU RIMBA NIAGARA
      29 Mei 2013

  • Terlalu cepat lagu berlalu
    Ku hanya mampu berdoa
    Semoga Tuhan selalu memberkatimu
    Di hamparan surganya

    Lirih sang surya di antara daun-daun
    Walau hanya sekilas senyuman
    Namun tak akan pernah terlupa
    Hadirmu..
    Sebagai sahabat..
    Yang selalu memberi semangat
    Akan langkah yang terlalui......................
    Unlike · · · 9 hours ago ·

    • You like this.
    • Ratu Rimba Niagara KITA TAK SEHATI TAK SEJIWA IZINKAN AKU PERGI

      Sahabat
      Kita ditakdir ditemukan di alammaya
      Untuk saling berbagi ilmu dunia akhirat

      Bukan untuk saling mementingkan diri sendiri
      Sepi menyepi...
      Sekadar candaan...
      Kedekut ilmu yang diketahui
      Kedekut ide
      Saling tak berkomunikasi
      Menjadikan persahabatan kita
      Kaku lesu bisu
      Tau-tau saja
      Kita terus melenyap di dunia ini
      Pergi selamanya
      Jadilah persahabatan kita
      Berkubur sebelum dikuburkan
      Adakah kita tega persahabatan begitu
      Jika begitulah
      Mohon maafkan aku
      Andainya aku terpaksa pergi darimu
      Karna aku nggak tega
      Persahabatan
      Yang wujud seperti tak wujud
      Andai kata aku pergi
      Jangan bilang aku
      Pemutus talisiraturrahim
      Percayalah talisiraturrahim masih mewangi di hati ini
      Cuma di alam maya saja terpisah
      Gara-gara sahabat
      Yang mematikan persahabatan kita yang lesu kaku bisu

      Dengan perpisahan kita di alammaya
      Tidaklah aku ternanti-nantimu lagi
      Berhari-hari...beminggu-minggu,,,
      Berbulan-bulan...malah bertahun ....

      Lebih menyedihkan lagi bila aku
      Singgah ke wallmu
      Kau langsung tidak mahu menyapa sapaanku
      Sudahlah di wallku kau tak sudi nak menyapa
      Aku ke wallmu pun kau tak sudi nak menyapa
      Lebih menyedihkan lagi
      Sesama rakan-rakan fbmu kau betegur sapa
      Denganku kau terus sepikan
      Seolah aku bukan kawanmu

      Hatiku terlara sepi
      Hatiku remuk redam
      Berendam airmata menjadi sahabatmu
      Ah! Malangnya aku bersahabat denganmu

      Aku mencari sahabat sejati
      Bukan mencari kawan makan hati
      Bila aku terima kau menjadi rakan fbku
      Berarti persahabatan tersimpul mati
      Bersahabat denganmu sampai mati

      Tapi sebelum mati
      Kau telah mematikan persahabatan kita
      Aku kecewa dalam luka

      Bila aku menagih kasihmu di wall fbmu
      Rakan-rakan fbmu menuduhku
      Si Peraih Cinta Si Peraih Kasih
      Betapa kasih dan cinta suciku dipersendakan oleh kawanmu
      Dan kau membiarkan saja tanpa pembelaanmu
      Aku jadi malu
      Aku dimalukan
      Aku kau sisihkan
      Aku tersisih dalam kasih terluka

      Sedangkah bukan kasih yang kupinta
      Sedangkan bukan cinta yang kuraih darimu
      Sedangkan kau sendiri tahu
      Aku adalah seorang pujangga
      Yang menga-agungkan
      Kasih dan sayang semuanya karna-Nya

      Jangan salahkan aku
      Berundurkan diri darimu
      Aku tak tega disepikan kamu
      Aku tak tega kau terus terusan
      Membuatkan aku terseksa
      Aku tak mahu terluka lebih parah lagi
      Menjadi barah membarah
      Aku parah dalam jiwa yang perih
      Tanpa ehsan sedikitpun di hatimu....

      Makanya izinkan aku
      Pergi darimu
      Kita ditemukan
      Bukan saling untuk melukakan hati
      Biarkan aku pergi
      Bertemu karna Allah
      Berpisah karna Allah
      Agar terus kita tidak dibenci Allah
      Sesusngguh-Nya Allah Maha tahu
      Keretakan persahabatan kita
      Adalah atas kelemahan kita
      Untuk saling memahami
      Kenapa kita ditemukan di alam maya
      Moga kau sudi memaafkan aku
      Izinkan aku bersastra
      Tanpamu lagi....

      KARYA RATU RIMBA NIAGARA
      29 Mei 2013

  • Aku tak ingin mendung membayangimu
    Ataupun badai melukaimu
    Walaupun hanya di dalam doa
    Aku akan terus menjaga..
    Agar engkau tetap berbahagia

    Biarlah cinta hanya di dalam bayangan
    Dan raga bukan untuk bersama
    Tetapi rasa tak pernah lelah
    Menyalakan cinta di dalam jiwa

    Dan bila suatu hari nanti..
    Waktu mempertemukan kita ,
    Ku ingin memelukmu …sekali lagi ,
    Sebagai tanda cinta …
    Sebagai tanda kasih..sayangku ,
    Yang tak pernah tenggelam .,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
    Unlike · · · 10 hours ago ·

    • You like this.
    • Ratu Rimba Niagara MENDUNG BUAT AKU RINDU

      Setiap kali mendung
      Kelompok kelompok awan
      bergerak aktif

      kelabu ...
      mendung menerpa
      bertandang di hatiku
      gerhana di awan
      gerhana di hatiku
      hujan turun
      seiring air mata ku
      aku rindu
      aku rindu sapaan dia yang kucinta
      dia yang menyapa cinta
      dia yang bilang cinta
      dia yang mencuri cinta
      mencuri hatiku
      hinga aku jatuh cinta
      membalas cinta
      atas dasar
      saling mencintai karna-Nya
      menghargai kurniaan cinta

      Mulanya bilang cinta
      Lagi lama mengenal cintaku
      Semakin benci kamu ke aku
      Lalu aku kecewa
      Karena cinta Adam bukan matlamatku
      Makanya ku redho
      Perpisahan ini
      Karna cinta
      Atas dasar karna Allah
      Tak akan ada perpisahan
      Yang ada kesetiaan
      Setia sampai Syurga bercinta

      Kini bila mendung
      Menyapa kalbu
      Aku merindu
      Rindu Yang Mengurniakan Cinta
      Rindu Yang Mengurniakan Rindu
      Cinta dan rinduku hanyalah untuk-Nya

      Karya Ratu Rimba Niagara
      29 Mei 2013

  • Jika kau mencari cinta sejati..
    Kau salah menempatkan hati
    Aku tak punya yang kau cari
    Hanya kekosongan rasa
    Dan retaknya hati..
    Oleh badai yang tak pernah reda

    Tetapi jika kau menginginkan kesetiaan ,
    Dan ketulusan cinta..yang tak pernah padam
    Akan ku berikan setulus hati
    Sepenuh jiwa..
    Sampai akhir menutup mata

    Aku telah letih dengan kata cinta !!
    Yang indah namun hanya fatamorgana
    Melambungkan angan..
    Tetapi menghanguskan kenyataan
    Yang semakin membuat diri resah di jalan yang terjal

    Cinta adalah kenyataan…
    Yang harus di jalani dan di nikmati ,
    Sepenuh jiwa..
    Agar mendatangkan kebahagiaan
    Bukan kata-kata dan janji-janji..
    Yang manis menggoda
    Tetapi akhirnya menghancurkan segalanya

    Aku tak punya cinta sejati…
    Hanya rasa yang tak pernah mati
    Selalu akan ada untukmu ,
    Menjagamu…
    Dan melindungimu ,
    Di hidup dan setelahnya

    Akan ku rengkuh engkau ..
    Sebagai bintang..
    Sebagai rembulan..
    Dan sebagai mentari yang tak pernah padam
    Di dalam hidup agar tak pernah retak
    Sampai di akhir takdir yang ada ......................................................
    Unlike · · · 10 hours ago ·


    • You like this.
    • Ratu Rimba Niagara CINTA SEJATI

      cinta sejati
      hadirlah kau
      bertandang di hati

      menjadi teduhan kasih
      untuk meraih kasih dan cinta Ilahi

      cinta sejati
      hatimu semurni Syurga
      tanpa prasangka
      semuanya tentang
      ke arah meraih cinta Ilahi
      kita sama teruja mencintai-Nya
      meng-Agungkan-Nya
      di sebilang masa dan ketika

      cinta sejati
      tanpa hari tanpa cinta-Nya
      kita sama meng-Agungkan-Nya
      agar wangian cinta-Nya
      sentiasa bertahta di hatiku di hatimu
      hingga ke akhir hayat kita mencintai-Nya

      cinta sejati
      lahir dari hati
      lahir dari Nur Suci Ilahi
      memahami takdir cinta
      yang sudah tercatat di Lauhmahfuz
      diyakini sejak Azali
      kau tercipta untuku
      aku tercipta untukmu
      saling mencintai
      seperti Adam cintakan Hawa

      cinta sejati
      saling menghargai
      apa yang diKurniakan dari Ilahi

      Kita saling cinta
      Kita saling rindu

      Sama-sama cinta
      Sama-sama rindu
      Akan DIA
      Yang sentiasa
      Bertahta di hatimu
      Bertahta di hatiku
      Bertahta di hati semua

      Moga namamu
      Namaku nama semua
      Yang meng-Agungkan Cinta Ilahi
      Dicatat sebagai Kekasih-Nya
      Yang tak akan terpadam
      Selagi hayat di kandung badan

      Cinta sejati...
      Di hatiku di hatimu
      Tertulis kau dan aku
      Bercinta sampai Syurga
      Moga DIA meredhoi cinta kita
      Menuju dalam meraih CINTA ILAHI
      Selagi degupan jantungmu jantungku berdetak
      Menyebut nama-Nya
      ALLAH ALLAH ALLAH
      KAU DI HATI
      KAU KUCINTA
      DEMI-MU
      DEMI REDHO-MU
      KUREALISASIKAN CINTA
      SEMURNI CINTA BIDADARA & BIDADARI
      SESUNGGUH-NYA KUASA-MU
      MENGATASI SEGALA YANG ADA DI LANGIT DAN DI BUMI
      TIADA APA YANG KAMI MAHU DI DUNIA INI LAGI
      MELAINKAN HIDUP DAN MATI DALAM REDHO-MU
      AGAR BERTEMU-MU DALAM JIWA DAN ROH YANG TENANG
      SETENANG AIR DI KALI SYURGA
      AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

      Karya Ratu Rimba Niagara
      29 Mei 2013
  • Dan mungkin tak kan pernah ada…
    Rasa yang tercipta melebihi rasamu ,
    Yang tak pernah letih , menggenggam cinta
    Walau diri , rapuh dan lemah..
    Namun kau tetap setia..
    Dan meskipun cinta..
    Tak mampu membahagiakanmu

    Kau teramat indah..
    Bahkan lebih indah dari bintang yang bersinar
    Berhiaskan kesetiaan ,
    Dan bercahaya kelembutan
    Di setiap detak jantungmu..
    Bernafaskan kasih sayang ,
    Yang membuatku , tak berdaya

    Kekasihku….Memandangmu ,
    Seperti aku memandang surga
    Yang penuh kesejukan dan kedamaian
    Karena rasa kasih sayangmu
    Memancarkan semua keindahan
    Sebagai dambaan , setiap hati..
    Yang merindukan kebahagiaan .......................................................................................
    Like · · · 10 hours ago ·
  • Jangan lagi kau teteskan air matamu…
    Hanya untuk luka di masa lalu ,
    Aku di sini untukmu
    Membalut luka memadamkan bara

    Semua yang pernah terjadi..
    Anggaplah angin yang telah berlalu ,
    Seiring musim yang terus berganti ,
    Jangan kau bersedih ,
    Aku akan selalu menemanimu ,
    Seperti apapun dirimu …

    Takkan ku biarkan , letih menghampirimu
    Dan keresahan membuatmu terpuruk
    Yakinlah pada cinta yang kita genggam
    Akan mampu membuka sang mentari
    Agar terus bersinar ,
    Menghangatkan , dan menghadirkan kebahagiaan

    Jangan lagi kau resahkan , semua yang pernah terjadi
    Biarkan berlalu , terhempas oleh keyakinan
    Bahwa hidup akan terus berganti ,
    Takkan selamanya kesedihan bersemayam
    Pasti akan berganti..
    Bila kita berusaha , tuk merubahnya..
    Yakinlah…Aku ada untukmu .............................................................................................................
    Like · · · 10 hours ago ·
  • asa sebening embun pagi,
    walau hati sekelam kabut senja
    akankah hangatnya mentari
    secerah pelangi usai hujan ?
    selamat tidur, sobat
    mimpi indah temani dirimu ........................
    Like · · · 9 hours ago ·

www

0 comments:

Post a Comment

 
;