Tuesday 28 May 2013

KOLEKSI PUISI CINTA TERLUKA KARYA RATU RIMBA NIAGARA @ PUTERI NILAM PURNAMA


Kesultanan Indrapura shared Ed Nofri's photo.
Mengintai 'sunset' sore tadi di Carocok, sayang awan tebal di horizon menutupi proses tenggelamnya sang mentari.
Mengintai 'sunset' sore tadi di Carocok, sayang awan tebal di horizon menutupi proses tenggelamnya sang mentari.
Unlike · · · about an hour ago ·
Kesultanan Indrapura shared Ed Nofri's photo.
= Landscape + Travel =

Pelangi di bawah air terjun Bayang Sani tingkat ke-3, Pessel. (Sabtu, 11-05-2013)
= Landscape + Travel =

Pelangi di bawah air terjun Bayang Sani tingkat ke-3, Pessel. (Sabtu, 11-05-2013)
Like · · · about an hour ago ·

  • 2 people like this.
  • Ratu Rimba Niagara SUBHANALLAH PELANGI DI AIR TERJUN DAPAT DIGAPAI...BAGI ALLAH SEMUANYA BISA JIKA DIA KEHENDAKI TERJADI.




KOLEKSI PUISI CINTA TERLUKA KARYA RATU RIMBA NIAGARA
@ PUTERI NILAM PURNAMA

SEBUAH HATI YANG LUKA

Sebuah hati yang luka
Dipanah petir bertalu-talu
Terbakar hangus
Merintih meraung
Raungan tidak dikasihani

Dalam sabar
Mohon pada-Nya
Digantikan hati baru
Diserikan dengan sinar iman
Syukur Alhamdulillah

RATU RIMBA NIAGARA
28 Mei 2013

CINTA ATAS KETENTUAN-NYA

Cinta yang didambakan
Oleh dua insan untuk
Mematrikan cinta
Dalam redha Ilahi
Membawa tragedi yang menyayat hati

Entah apa dosanya
Mencintai yang dicintai
Saling cinta mencintai
Atas dasar Cinta Atas Ketentuan-Nya

"Berdosakah aku mencintainya," Itulah
Yang selalu diungkapkan berulang kali
Berkali-kali sambil memandang cincin
Bertahtakan permata dari Syurga dari
Bidadaranya yang diKurniakan oleh Pencipta cinta dan rindu.

Selalu yang dilafakan , " I love u darling & I miss u darling "
Suasana kehidupan bagaikan di Syurga
Berkata-kata bak penghuni Syurga
Beribadat bersama-sama
Sebagai bekalan pulang ke negeri abadi
Moga diterima segala amalan itu
Dapatlah mematrikan cinta hingga ke Syurga
Ahhh! Dunia impian setiap pasangan bidadara dan bidadari
Yang faham apa itu Takdir Atas Ketentuan-Nya

Sedang mahu keluar dari istana, 'Rumahku Syurgaku'
Untuk mencari rezeki disamping untuk meringankan beban
Bidadara yang hidup serba sederhana...
Dia ditahan oleh sekumpulan manusia berhatikan binatang buas!
Memukul ...menghentak ...seluruh tubuh sehingga
Berdarah....berdarah...darah...
Sampai separuh mati...dikerjakannya....
Raungan si bidadari cinta tidak dihiraukan
"Tolonglah fahami keadaan aku...
Berdosakan aku mencintainya...aku cumalah redha atas ketentuan-Nya
Cinta Kurniaan-Nya kenapa harus dengki denganku? Bunuhlah aku kalau
Itu dapat meredakan dendam kalian yang membara-bara itu...aku sudah
Redha kerana Ketentuan Cintaku Bersama Bidadaraku Hanya setakat ini saja...
LAILLAHAILLAH MUHAMMADDARRASULLALLAH"
Setelah habis bidadari cinta menghabiskan kalimah shahadahnya ...tubuhnya
Yang berdarah....darah...darah...disimbahi dengan minyak tanah oleh si pendendam
Cinta menghidupkan api langsung terbakar hanguslah tubuh bidadari cinta kerana-Nya"

Yang menjadi kemusykilan semua orang... Cincin Cinta Permta Dari Syurga tidak hangus...malah makin bersinar-sinar....dikucup penuh dengan linangan air mata oleh si
bidadara cinta...." Kanda cincin permata Syurga ini adalah tiket dinda untuk ke
Syurga-Nya dan Insya-Allah cinta kita akan diteruskan di Syurga....makanya di hari
Kematian dinda nanti redhakan saja kematian dinda...percayalah dinda akan menunggu kanda di Pintu Syurga ...biarpun kita terpisah jasad tapi cinta kita tetap
bersatu di alam cinta redha Ilahi...I love u n miss u forever n ever kanda...

KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
29 Jun 2012

CINTA KETENTUAN ILAHI

Jika kau tiupkan seruling rindu
Jantungku pasti berhenti berdegup
Karena kau sudah kuhanyutkan di ombak rindu
Kerana rindu mu sudah tidak bermakna lagi bagiku

Dan aku tak suka hijab yang tak berwajah
Dan aku tak suka bicara bak sembilu pilu
Dan aku tak suka bicara yang tak punya hati dan perasaan

Biarpun kau kaitkan lagumu beribu askara
Takkan gugur setetespun cinta ku padamu
Kerana kau adalah hijab yang tak berwajah

Cuma yang aku mahu wajah
Semurni hati
Bicara sejujur hati
Sentiasa memahami apa maknanya
CINTA KETENTUAN ILAHI

KARYA RATU RIMBA NIAGARA
28 Mei 2013

BIARKAN KUJAHIT LUKAMU DENGAN BENANG CINTAKU

Oh kekasihku...
Jika teramat parah lukamu
Terlalu mendalam dek kerana kekasihmu itu
Biarkan kujahit lukamu dengan benang cintaku
Agar boleh kulihat senyumanmu

Jika air matamu tidak berhenti merinduinya
Aku tak boleh menghentikan
Kecuali terhenti sendiri atas kemahuanmu.

Aku yang jauh di sini
Mendoakan kau tidak bermuram durja
Selalu tersenyum
Menjadi penyeri di laman cinta
Sentiasa mewangi
Di waktu pagi petang dan malam
Teman-teman di sekelilingmu pasti bahagia
Melihatmu sentiasa ceria menghadapi hari-hari mendatang.

Jika kau terasa rindu padaku
Pandanglah bulan purnama
Di situ kukirimkan senyuman sayang untukmu.

Jika kau tak sudi membalas senyumanku itu
Bermimpilah tentang aku
Aku sedia mendengar rintihan kalbumu
Kerana aku teramat menyayangimu
Tanpa jemu menyintaimu seumur hidupku.

Karya Ratu Rimba Niagara
28 Mei 2013

'AWAK DAH CURI HATI SAYA
KALAU TAK SUKA JANGAN SIMPAN
PULANGKAN BALIK'

DUHAI YANG PUNYA

Duhai yang punya hati
Tapi tak ada hati
Tapi punya hati
Tapi hati buta
Kelabu dan dengki khianat

Pikiranmu tumpul
Berlagak macam pandai
Kau tersesat dalam ilmu yang sejengkal
Kail yang sejengkal
Jangan penah kau cuba lautan yang dalam
Jika mahu dicuba juga tunggu hari binasamu
Ilmumu sendiri yang melemaskanmu

Semua manusia mahu yang sempurna
Tapi jika takdir mengatasi segala-Nya
Apa kau bisa menolak?

Jangan terlalu ego
Jangan terlalu bongkak
Nanti pasti Allah mendugamu
Seperti mana mereka yang kau
Masa itu baru kau tahu
Apa itu erti redho
Itulah makna yang tersirat dan tersurat yang
Haru kau pelajari
Duhai budak hingusan
Yang baru mengenal arti dunia yang serba
Di duga dan terus di duga tanpa henti...

KARYA RATU RIMBA NIAGARA
28 Mei 2013

BERTEMU DAN BERPISAH KERANA-NYA

Cinta dan rindu
Bagaikan irama dan lagu
Kerana cintalah datangnya sayang
Sayang pada Tuhan
Sayang pada diri sendiri
Sayang semua yang ada di langit dan di bumi
Itulah rindu kasih dan cinta
Yang perlu ada pada kita semua
Barulah kedamaian ada di kalbu
Dan kita saling mengerti
Kenapa kita di wujudkan di dunia ini
Saling menghargai
Saling berkasih sayang kerana-NYa
Insya-Allah Syurga milik semua
Yang berkasih sayang kerana-Nya
Bertemu dan berpisah kerana-Nya
Di Mahsyar Insya-Allah kitakan bertemu
Atas ikatan ikhlas setulus hati kerana-Nya
Aamiin Ya Rabbal A'Lamin

RATU RIMBA NIAGARA
28 Mei 2013

INDAHNYA PURNAMA MALAM

Kekasihku yang bernama purnama malam
Indahmu menawan kalbu
Aku terpesona keindahanmu
Dari dulu aku memujimu
Aku jatuh cinta padamu
Sejak kau senyum padaku
Senyummu menikam tangkai jantung hatiku
Selagi aku menatap wajah serimu
Selagi itu jantungku berdetak kencang
Biarpun kau tanpa suara
Tapi bicaramu yang indah itu
Selalu mengundang rinduku padamu
Sehari kau tak menjelma
Seakan seribu tahun aku kehilanganmu

Makanyanya menjelmakan dikau
Sepanjang malam...
Sepanjang malam itulah aku
Setia menanti kemunculanmu penuh sabar
Agar dapat kudengar bicaramu
Nan indah-indah

SUHBANALLAH
Melihat keindahanmu bercahaya-cahaya
Terus aku memuji Tuhan betapa Tuhan
Menjadikanmu begini indah!
Dan aku bersyukur kepada Tuhan
Kurniakan aku cinta untuk aku
Terus menerus mencintaimu
Seumur hidupku

Di kala aku sepi begini
Memandang wajahmu
Sudah cukup membahagiakan
Hilang segala sepi dan rindu

Biarpun kau jauh di langit sana
Tapi biasmu di tasik cinta rindu ini
Boleh aku capai dengan tanganku
Dan bila kucapai dengan tanganku
Bias cahaya serimu rasa kau membalas cinta suciku...
Sepi dan rinduku hilang
Bahagia sepanjang malam
Kau sudi menemani sepiku
Duhai kekasihku purnama malam

Serasa tak mahu berpisah denganmu
Tapi aku harus akur
Kau akan tinggalkan aku
Karna sudah kehendak Tuhan
Kau akan lenyap
Bila sampai waktunya
Aku redho
Esok aku akan tunggu dikau
Di tempat yang sama
Moga kau sudi menjelma lagi
Untuk meneman sepiku
Dan mengubat rinduku
Padamu duhai...purnama malam
SUBHANALLAH indahnya kamu
Terlalu indah dan terus aku
Mencintai-Nya mengatasi segala-Nya
Dan mencintaimu selagi izin-Nya
Dan doakan moga
Allah merestu cinta kita
Duhai purnama malam
Kekasih yang kucinta dan kupuja
Dari dulu hingga kini

KARYA RATU RIMBA NIAGARA
28 Mei 2013

BAYANGAN RINDU DI AMBANG SENJA

Senja akan datang
Setiap kali senja
Aku menanti mu di ombak rindu
Aku akan terdera rindu pabila di ambang senja
Kerana bayangan yang kurindu akan hilang
Ditelan kabus senja
Aku redho kalau itu hukum alam

Tapi sampai bila aku harus
Terdera rindu pabila setiap kali
Di ambang senja?

Makanya...
Biarlah ini senja yang terakhir
Kumelihat bayangmu hilang
Ditelan kabus senja

Selamat tinggal bayangan rindu
Dengan pelepasan rindu bayangan cintamu ini
Aku sudah tidak terdera rindu
Rindukan bayangan cinta yang menghilang entah di mana?

Bayangan cinta ...
Adakah kau sakit?
Adakah kau tidak cintai aku lagi?
Sedangkan kau sendiri kata
Di mana ada bayanganmu
Di situ ada cinta kamu untukku

Ahh! Teganya kau sepikan cintaku
Janji mana yang hendak kupercayakan lagi padamu

Cukup ....cukup sudah
Kau kecewakan aku
Aku sudah letih untuk dikecewakan lagi
Makanya izinkan aku
Sendirian bersama lukaku
Yang kurawat sendiri
Dengan pasrahku pada-Nya

KARYA RATU RIMBA NIAGARA
28 Mei 2013

TANYALAH OMBAK RINDU
BERAPA KALI KUSERU NAMAMU

Kekasihku sayang...
Aku tak tega memecah pantai hatimu
Aku tak tega sekejam itu sayang....
Kau yang kusayang sepenuh jiwa
Tak mungkin aku setega itu
Percayalah sayang...
Aku sayang padamu
Aku rindu padamu...
Kalau kau tak percaya...
Tanyalah ombak rindu
Berapa kali kuseru namamu
Tapi hingga kini tiada jawapannya...
Setega itu kau sayang....
Namun aku masih berharap agar kau
Dapat menyarungkan cincin Cinta Syurga ke jari manisku..
Samalah kita doakan moga Allah merestu cinta kita...

Senyumlah sayang....
Baru hilang rinduku padamu sayang...

KARYA RATU RIMBA NIAGARA @ PUTERI NILAM PURNAMA
28 Mei 2013

(PETIKAN DARIPADA SKRIP NOVEL .'MI'RAJ CINTA')
KARYA RATU RIMBA NIAGARA @ PUTERI NILAM PURNAMA



0 comments:

Post a Comment

 
;