Saturday 1 June 2013

PERSAHABATAN ANTARA DUA DARJAT ANTARA PUJANGGA RATU RIMBA NIAGARA & KERABAT DIRAJA NUSANTARA

Saturday, 1 June 2013 0 comments

KEHEBATAN UKHUWAH FILLAH

 

  1. (KARYA DISIARKAN DI WALL DYMM SULTAN HASSANAL BOLKIAH, PRINCE ABDUL MALIK, ANAKANDA PUTERA RAJA BONGSU, PANTUAN ISKANDAR NASUTION & GROUP RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NASIONAL GATHERING)
    1 Jun 2013
    Like · · Promote


SAHABAT TALISIRATURRAHIM KITA MASIH MEWANGI DI HATI INI
  1. PERSAHABATAN ANTARA DUA DARJAT

    KEHEBATAN UKHUWAH FILLAH

    Assalamualaikum ....

    Buatmu sahabatku....
    Jangan pernah lupakan dan tinggalkanku...

    Maafkan aku dan doakan aku...

    "Hargailah sahabat..."
    * Maafkan apabila salah
    * Fahami apabila keliru
    * Nasihat apabila leka
    * Tegur apabila salah
    * Ingat apabila sunyi
    * Doa apabila rindu

    Itulah kehebatan UKHUWAH FILLAH....

    SAHABAT TALISIRATURRAHIM KITA MASIH MEWANGI DI HATI INI

    Waalaikummussalam sahabatku
    Moga Rahmat Allah sentiasa dilimpahi kepada kita berdua
    Sahabat sudah lama kita tidak bertanya kabar
    Apa kabarmu di sana
    Moga sihat hendaknya

    Sahabat maafkan aku sahabat
    Kerana kita saling tidak sapa menyapa
    Atas kesibukan atau keterlukaan hati dalam berbahasa maya
    Kau sepikan aku
    Aku sepikan kamu
    Kita sama-sama sepi menyepi
    Dan akhirnya kau terus sepikan aku
    Aku terus kehilangan mu di alam maya

    Sahabat ...semenjak kau tiada
    Walaupun cuma sekadar alam maya
    Aku benar-benar terseksa
    Sedangkan pada awalnya
    Perkenalan kita penuh dengan ceria
    Saling bertegur sapa
    Saling bertanya kabar...
    Sesungguhnya aku amat bahagia
    Seolah kaulah sahabatku sampai mati

    Sahabat ...kusangkakan panas hingga ke petang
    Tapi rupanya hujan di tengah hari
    Aku tak tahu apa salahku
    Tiba-tiba kau berubah hati
    Tidak lagi seperti mula kita berkenalan
    Kau terus sepikan aku
    Sapaan aku ...kau tak pernah menyapanya
    Aku sedih bukan kepalang
    Kenapa begitu sahabat
    Andai aku tahulah akan terjadinya begini
    Kehadiran mu sebagai sahabatku
    Saling untuk melukai hati
    Tanpa aku tahu ...puncanya terluka hati
    Tak mahu aku menjadi sahabatmu
    Tapi aku tiada kuasa ajaib
    Untuk menjadikan persahabatan kita
    Sewangi hati Syurga...
    Yang aku tahu
    Kau adalah Kurniaan Allah padaku
    Untuk aku syukuri
    Kita saling memberi kebaikan dunia akhirat
    Buat kita dan sesiapa yang menjadi sahabat kita...

    Sahabat....kerana aku tak tahu
    Apa salahku kerana tiba-tiba kau tidak seperti mula kita berkawan
    Kau sepikan aku...kau tak mahu menbalas sapaanku
    Hatiku jadi remuk redam memakan diri sendiri
    Aku lepaskan persahabatan kita...
    Agar aku tak mahu saling berprasangka

    Sahabat...maafkan aku sahabat
    Jika selama persahabatan kita aku telah membuat hatimu terluka
    Biarpun terpisah demi kebaikan kita berdua kerana saling tidak menyapa...sekali lagi maafkan aku sahabatku....
    Ku doakan dari jauh moga kau berjaya dan bahagia dunia akhirat
    Percayalah talisiraturrahim antara kita berdua masih mewangi di hati ini, moga jangan ada benci di antara kita berdua

    "SAHABAT AKU RINDU SAMA KAMU
    SAHABAT AKU MOHON MAAF SAMA KAMU
    SAHABAT MOGA KASIH KITA TAK TERPISAH
    KERANA KITA DITEMUKAN BUKAN UNTUK SALING MENYAKITI
    TAPI ADALAH SALING MEMAHAMI APA ITU TALISIRATURRAHIM ATAS DASAR KERANA-NYA...MAKANYA SAMPAI KAPANPUN AKU MINTA MAAF SAMA KAMU AGAR DI ALAM BARZAH KITA DAPAT MENJAWAB SOALAN DI KUBUR SIAPAKAH SAUDARA KAMU DUHAI MAYAT?"

    Sahabat Alammayamu,
    RATU RIMBA NIAGARA
    1 Jun 2013

    Subastian Better and Rinaldi Rizal like this.

    Rinaldi Rizal Biarkanlah takdir berjalan pada alurnya dan jangan sekali-kali kamu tidur melainkan dalam keadan waspada, mata terpejam, tetapi hati tetap waspada
    Allah pasti akan mengadakan perubahan
    dari satu keadan kepada keadan yang lain ..

    MEMAHAMI BAHASA ALAM KERANA BAHASA ALAM DATANG DARI ILAHI

    PatuanIskandar Nasution, Kumbang Segak and Ayah Akip like this.
    Patuan Iskandar Nasution Assalamualaikum w.r.t. saya menyampaikan salam senusantara dari DYMM Yang Dipertuan dan Raja Panusunan Godang Mandailing

    Ratu Rimba Niagara Waalaikummussalam warahmatullahi wabarakatuh...
    Moga ukhuwah Fillah ini memberi kebaikan dunia dan akhirat ...AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.

    DENGAN KEHADIRAN PELANGI ITULAH MERAWAT KELUKAAN & KESEPIAN MENJADI SIMBOLIK BAGI MEREKA YANG MAHU MEMAHAMI BAHASA ALAM...
    BAHASA ALAM DATANG DARI ILAHI.

    Patuan Iskandar Nasution, Rinaldi Rizal and Kumbang Segak like this.
    Patuan Iskandar Nasution Bahasa yang tidak dikatakan tetapi dimengertikan,bahasa yang tidak dimengertikan tetapi dikatakan.......

    KITA AKAN MENJADI PEWARIS MOYANG GAGAH BERANI
    JIKA KITA TAK BERANI DISEKSA DI ALAM KUBUR NANTI
    BUKAN MUDAH MENJADI PEWARIS MOYANG GAGAH BERANI
    KARENA SYURGA HANYA LAYAK MEREKA YANG SABAR BILA DIUJI
    MOGA KITA SENTIASA MUHASABAH DIRI
    AGAR KITA TAK MENYESAL NANTI DIJEMPUT ILAHI

    Patuan Iskandar Nasution Sebenar lah Ratu Rimba Niagara

    Ratu Rimba Niagara Apa maksudnya itu..ayat tergantunglah...cubalah habiskan....

    Patuan Iskandar Nasution Maksudnya apa yang Ratu bilang itu semua benar

    Ratu Rimba Niagara Setiap yang baik itu dari Allah
    Yang kurang itu dari hamba...
    Jika ada tersalah bahasa maafkan hamba ya...
    Salam ukhuwah fillah...

    KAWANKU SUDILAH MEMAHAMI SASTRAKU DUNIAKU

    Ya Allah jauhkan hatiku dari sifat sombong dan bongkak
    Memilih-milih kawan yang berdarjat dan berharta memiliki pesona dunia, janganlah hendaknya rakan-rakan fbku berperasangka padaku .aku ini yang jenis memilih kawan
    Asalkan mereka punyai pesona dunia mereka itulah yang kupilih sebagai kawan fb .
    Aku ber fb bukan karena kawan berkelas atasan
    Kawan aku pun tidak ramai boleh dibilang dengan jari
    Itupun mengikut keakraban mereka berkomunikasi dengan karya-karyaku, jika mereka terus-terusan sepikan karyaku tanpa ide dan memberi impak pada Dunia karyaku...aku terpaksa mencari kawan lain...

    Aku berkawan bukan karena kaya atau miskinnya dia
    Aku berkawan hanya mahu saling berbagi ilmu dan ide
    Perjuangannya kusokong/dukung
    Perjuanganku dia dukung/sokong
    Saling sokong menyokong perjuangan masing-masing
    Bahagia kawanku ...bahagialah aku
    Sedih kawanku sedihlah aku

    Kawan sejati yang kucari
    Kawan sejati akan sentiasa ada di kala susah senang
    Kawan sejati sentiasa saling sayang menyayangi karna Allah Taala

    Makanya di fb ini hanyalah yang kucari
    Kawan yang sentiasa memahami dunia sastraku
    Yang tidak memahami maafkan daku
    Karena karyaku terpaksa berlalu pergi di skrinmu
    Namun hati tetap bertalisiraturrahim sampai Syurga
    In Shaa Allah Aamiiin

    Rakan fbmu,
    Ratu Rimba Niagara
    31 Mei 2013
    Like · · Unfollow Post · Share · Promote

    Patuan Iskandar Nasution likes this.

    WARKAH UNTUK ANAKANDA PUTERA RAJA BONGSU

    Bismillahirrahmanirrahim
    Assalamualaikum wr wb

    Ke hadapan anakanda putera raja bongsu
    sapaan anakanda di angin lalu
    hilang rasa rindu bonda ke anakanda
    yang selama ini bonda ternanti-nanti
    dalam bayangan yang tak pasti
    tapi penuh pengharapan
    agar anakanda putera raja bongsu sudi menyapa

    Bonda bukan tak mahu menyapa anakanda
    tapi dibimbangkan mengganggu tugas seharian anakanda
    pasti anakanda sibuk dengan tugas-tugas yang diamanahkan oleh ayahanda diraja...bonda amat faham komitmen pada tugas yang perlu diberikan perhatian sepenuhnya.

    Untuk pengetahuan anakanda putera raja bongsu
    bonda rasa teramat terharu pabila anakanda sudi menjadi rakan fb bonda biarpun bonda bukanlah siapa-siapa
    hanya rakyat biasa yang tak punya apa-apa...
    tapi itu semua tidak menghalang untuk anakanda putera raja bongsu menyambungkan talisiraturrahim antara Brunei dan Malaysia...sejujurnya bonda benar-benar terharu
    dan bersyukur kepada Tuhan, kerana darjat tidak menghalang anakanda untuk mengenali rakyat jelata walaupun
    di luar Brunei...

    Memandangkan bonda ini memang suka menuliskan kisah-kisah diRaja dengan perkenalan kita ....ini dapatlah mencetuskan inspirasi bonda berkarya....mengenai kerabat diRaja...
    Pekernalan ini membuktikan antara RAJA DAN RAKYAT BERPISAH TIADA...apa tidaknya kisah diRaja dapat bonda karangkan untuk dipaparkan pada rakayt jelata dan kisah rakyat dibaca dan dihayati oleh kerabat diRaja inilah yang tersirat dan tersurat disebalik perkenalan bonda dengan kerabat diRaja Nusantara...
    Tak pernah terduga di jiwa bonda ...bonda akan dikenalkan kepada kerabat diRaja Brunei, Malaysia, Indonesia dan Singapura...semuanya Allah swt yang aturkan untuk bonda berkarya terus berkarya hasrat Raja dengan rakyatnya dan hasrat rakyat dengan raja...agar Raja dan rakyat saling faham memahami dan bekerjasama bagi mensejahterakan bumi Allah swt ini .

    Semoga talisiraturrahim antara Brunei dan Malaysia memberi kebaikan dunia akhirat kepada kita semua. In Shaa Allah AAmiin.

    Akhir kata salam kasih abadi dari bonda ,
    Ratu Rimba Niagara
    Pujangga Ratu Rimba Cinta 5 Benua
    MALAYSIA/BRUNEI/INDONESIA/SINGAPURA/THAILAND
    31 Mei 2013
    Yesterday at 10:08pm · Like · 1

    Anaknda PuteraRaja Bongsu Walaikumsalam pembuka
    kata,terima kasih kehadapan bonda
    Ratu Rimba Niagara... sungguh
    tinggi tak ternilai..ibarat emas
    dengan permata., sungguh sulit nak
    berkata...karya bonda penuh dengan
    isi.. smoga talisiraturrahim akan
    berpanjangan dengan molek.
    Yesterday at 10:39pm · Unlike · 1

    Ratu Rimba Niagara Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
    Nanti sudilah anakanda putera bongsu izinkan bonda menyiarkan karya-karya bonda di wall anakanda ya...jika ada kelapangan masa dan datang ilham sudilah memberi komentar ya...agar dapat dibaca oleh rakyat jelata apa yang anakanda catatkan ya...
    Yesterday at 10:41pm · Like · 1

    Anaknda PuteraRaja Bongsu kerana Allah Maha Mengetahui tiap-tiap sesuatu.. sbesar lautan tinggi ombak nya....stinggi langit besar lah dugaan..jika demikian anaknda izinkan karya bonda di wall.
    Yesterday at 11:01pm · Unlike · 1

    Ratu Rimba Niagara Terimakasih Anaknda PuteraRaja Bongsu.
    Moga Allah swt MeRahmati hidup seluruh kerabat diRaja Nusantara dan seluruh rakyat nusantara. Aamiin Ya Rabbal A' Lamiin.
    Yesterday at 11:07pm · Like · 1

    Anaknda PuteraRaja Bongsu Aamiin.
    Yesterday at 11:09pm · Unlike · 1

    (PETIKAN DARIPADA WALL RATU RIMBA NIAGARA & ANAKANDA PUTERA RAJA BONGSU)
    1 Jun 2013

    (DISIARKAN DI WALL DYMM SULTAN HASSANAL BOLKIAH, PRINCE ABDUL MALIK, ANAKANDA PUTERA RAJA BONGSU, PANTUAN ISKANDAR NASUTION & GROUP RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NASIONAL GATHERING)
    1 Jun 2013
    Like · · Promote
  2. KEHEBATAN UKHUWAH FILLAH

    Assalamualaikum ....

    Buatmu sahabatku....
    Jangan pernah lupakan dan tinggalkanku...

    Maafkan aku dan doakan aku...

    "Hargailah sahabat..."
    * Maafkan apabila salah
    * Fahami apabila keliru
    * Nasihat apabila leka
    * Tegur apabila salah
    * Ingat apabila sunyi
    * Doa apabila rindu

    Itulah kehebatan UKHUWAH FILLAH....

    SAHABAT TALISIRATURRAHIM KITA MASIH MEWANGI DI HATI INI

    Waalaikummussalam sahabatku
    Moga Rahmat Allah sentiasa dilimpahi kepada kita berdua
    Sahabat sudah lama kita tidak bertanya kabar
    Apa kabarmu di sana
    Moga sihat hendaknya

    Sahabat maafkan aku sahabat
    Kerana kita saling tidak sapa menyapa
    Atas kesibukan atau keterlukaan hati dalam berbahasa maya
    Kau sepikan aku
    Aku sepikan kamu
    Kita sama-sama sepi menyepi
    Dan akhirnya kau terus sepikan aku
    Aku terus kehilangan mu di alam maya

    Sahabat ...semenjak kau tiada
    Walaupun cuma sekadar alam maya
    Aku benar-benar terseksa
    Sedangkan pada awalnya
    Perkenalan kita penuh dengan ceria
    Saling bertegur sapa
    Saling bertanya kabar...
    Sesungguhnya aku amat bahagia
    Seolah kaulah sahabatku sampai mati

    Sahabat ...kusangkakan panas hingga ke petang
    Tapi rupanya hujan di tengah hari
    Aku tak tahu apa salahku
    Tiba-tiba kau berubah hati
    Tidak lagi seperti mula kita berkenalan
    Kau terus sepikan aku
    Sapaan aku ...kau tak pernah menyapanya
    Aku sedih bukan kepalang
    Kenapa begitu sahabat
    Andai aku tahulah akan terjadinya begini
    Kehadiran mu sebagai sahabatku
    Saling untuk melukai hati
    Tanpa aku tahu ...puncanya terluka hati
    Tak mahu aku menjadi sahabatmu
    Tapi aku tiada kuasa ajaib
    Untuk menjadikan persahabatan kita
    Sewangi hati Syurga...
    Yang aku tahu
    Kau adalah Kurniaan Allah padaku
    Untuk aku syukuri
    Kita saling memberi kebaikan dunia akhirat
    Buat kita dan sesiapa yang menjadi sahabat kita...

    Sahabat....kerana aku tak tahu
    Apa salahku kerana tiba-tiba kau tidak seperti mula kita berkawan
    Kau sepikan aku...kau tak mahu menbalas sapaanku
    Hatiku jadi remuk redam memakan diri sendiri
    Aku lepaskan persahabatan kita...
    Agar aku tak mahu saling berprasangka

    Sahabat...maafkan aku sahabat
    Jika selama persahabatan kita aku telah membuat hatimu terluka
    Biarpun terpisah demi kebaikan kita berdua kerana saling tidak Menyapa...Sekali lagi maafkan aku sahabatku....
    Ku doakan dari jauh moga kau berjaya dan bahagia dunia akhirat
    Percayalah talisiraturrahim antara kita berdua masih mewangi di hati ini, moga jangan ada benci di antara kita berdua

    "SAHABAT AKU RINDU SAMA KAMU
    SAHABAT AKU MOHON MAAF SAMA KAMU
    SAHABAT MOGA KASIH KITA TAK TERPISAH
    KERANA KITA DITEMUKAN BUKAN UNTUK SALING MENYAKITI
    TAPI ADALAH SALING MEMAHAMI APA ITU TALISIRATURRAHIM ATAS DASAR KERANA-NYA...MAKANYA SAMPAI KAPANPUN AKU MINTA MAAF SAMA KAMU AGAR DI ALAM BARZAH KITA DAPAT MENJAWAB SOALAN DI KUBUR SIAPAKAH SAUDARA KAMU DUHAI MAYAT?"

    Sahabat Alammayamu,
    RATU RIMBA NIAGARA
    1 Jun 2013
    Like · · Promote
  3. Aamiin-kan doa ini:
    Ya Allah,
    baguskan agamaku karena ia menjadi peganganku.
    Baguskan duniaku karena disitulah kehidupanku dan baguskan akhiratku karena ia itu tempat aku kembali.
    Jadikan kehidupanku ini sebagai kesempatan untuk memperbanyak amal soleh dan jadikanlah kematianku sebagai tempat istirahat dari semua keburukan.
    (HR. Muslim)
  4. Rabbi najjinii minal qaumazhzhaalimiin.( QS:28/21)

    ARTINYA;
    Wahai Tuhanku,selamatkanlah aku dari orang2 yg zhalim

    Rabbi innii limaa anzalta ilayya min khairin faqiir. (QS: 28/24)

    ARTINYA :
    Ya Tuhanku ,sesungguhnya ǎku sangat memerlukan sesuatu kebaikan yg Engkau turunkan kepadaku.
  5. Allaahumma innii auudzu bika min ‘ilmin laa yanfa’,
    wa min qalbin laa yakhsya’, wa min nafsin laa tasya’,
    wa min da’watin laa yustajaabulahaa”

    artinya:
    “Ya Allah,
    aku berlindung kepada-MU dari ilmu yang tidak bermanfaat,
    hati yang tidak khusyu,
    jiwa yang tidak pernah puas, dan doa yang tidak terkabulkan”

    ♠̇Aamiin
    Yaa Rabbal 'alamiin
  6. Allahumma innii as a'luka 'ilman naa fi'aa ,wa rizqon thayyibaa,wa 'amalaam mutaqabbalaa.

    ARTINYA
    Ya Allah ,sesungguhnya saya memohon kepada Mu ilmu yg bermanfaat,rezeki yg baik , dn amal yg diterima.
    ( HR.Ibnu Majah )
  7. Salam,
    Bada Ashar hari Jum'at SANGAT BAIK saling MENDOAKAN

    "Pada hari Jumat, ada satu saat apabila seorang muslim memohon suatu kebaikan kepada Allah di saat itu Allah pasti akan mengabulkan permohonannya, dan itu waktunya adalah sesudah shalat Ashar". (HR. Ahmad).

    Mari kita saling mendoakan, aminkan smg Hajat kita Terkabul!

    Allaahumma innii auudzu bika min ‘ilmin laa yanfa’,
    wa min qalbin laa yakhsya’, wa min nafsin laa tasya’,
    wa min da’watin laa yustajaabulahaa”
    “Ya Allah,
    aku berlindung kepada-MU dari ilmu yang tidak bermanfaat,
    hati yang tidak khusyu,
    jiwa yang tidak pernah puas,
    dan doa yang tidak terkabulkan”

    Allahumma innii as a'luka 'ilman naa fi'aa ,wa rizqon thayyibaa,wa 'amalaam mutaqabbalaa.
    Ya Allah ,
    sesungguhnya kami memohon kepada Mu ilmu yg bermanfaat,
    rezeki yg baik ,
    dn amal yg diterima.
    ( HR.Ibnu Majah )
    Robbi innii limaa anzalta ilayya min khoirin faqir.
    Allahumma shalli 'alaa Muhammad wa Aali Muhammad

    ♠̇Aamiin
    Yaa Rabbal 'alamiin.
  8. DOAKKU BA'DA SHUBUH untuk anda semua.....
    Bismillaahi tawakkaltu alallah la haula wala kuata illa billah, walhamdulillah
    Was Salaatu Was Salaam 'ala Rasulillah

    Yaa Allah dgn Nama2 Maha MuliaMu, kami berdoa dan Bermunajat memohon
    PERTOLONGAN-MU utk kabulkan Hajat dn keperluan kami, ENGKAU Maha Tahu Apa yang sangat kami harapkan dgn PERTOLONGAN-MU utk kabulkan doa kami...
    Sebagai mana FirmanMu....

    Sesungguhnya apa yang dijanjikan kepadamu itu pasti terjadi
    [QS 77:7] .

    Robbi innii limaa anzalta ilayya min khoirin faqir.
    Allahumma shalli 'alaa Muhammad wa Aali Muhammad

    Terima Kasih Yaa Allah, Kami merasakan doa kami ENGKAU Kabulkan!

    Aamiin Yaa Rabbal 'alamiin
  9. Bismillaahir rahmaanir rahiim
    Al-istigfar al-adhim
    Lil imam ahmad bin idris

    أَسْتَغْفِرُ الله الْعَظِيْمَ, الَّذِيْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَيَّ الْقَيُّوْمَ, غَفَّارَ الذُّنُوْبِ ذَاالْجَلاَلِ وَالاِكْرَامِ, وَأَتُوْبُ إِلَيْهِ مِنْ جَمِيْعِ الْمَعَاصِي كُلِّهَا, وَالذُّنُوْبِ وَاْلآثَامِ, وَمِنْ كُلِّ ذَنْبٍ أَذْنَبْـتُهُ عَمْدًا وَخَطَأً, ظَاهِرًا وَبَاطِنًا قَوْلاً وَفِعْلاً, فِي جَمِيْعِ حَرَكَاتِي وَسَكَنَاتِي, وَخَطَرَاتِي وَأَنْفَاسِي كُلِّهَا, دَائِمًا أَبَدًا سَرْمَدًا مِنَ الذَّنْبِ الَّذِيْ أَعْلَمُ, وَمِنَ الذَّنْبِ الَّذِيْ لاَ أَعْلَمُ, عَدَدَ مَا أَحَاطَ بِهِ الْعِلْمُ وَأَحْصَاهُ الْكِتَابُ, وَخَطَّهُ الْقَلَمُ, وَعَدَدَمَا أَوْجَدَتْهُ الْقُدْرَةُ ,وَخَصَّصَتْهُ اْلاِرَادَةُ, وَمِدَادَ كَلِمَاتِ الله, كَمَا يَنْبَغِي لِجَلاَلِ وَجْهِ رَبِّنَا وَجَمَالِهِ وَكَمَالِهِ, وَكَمَا يُحِبُّ رَبُّنَا وَيَرْضَى .
    “Aku memohon ampunan kepada Allah Yang Maha Besar, Yang tidak ada Tuhan yang hak disembah melainkan Dia, Tuhan Yang Maha Hidup lagi Maha Berdiri dengan sendirinya, Maha Pengampun segala dosa, Yang Memiliki keagungan dan kemuliaan. Aku bertaubat kepada-Nya dari segala perbuatan maksiat, dosa dan kesalahan yang telah aku lakukan, baik yang saya sengaja atau pun tidak disengaja, yang dhahir ataupun yang batin, pada perkataan ataupun perbuatan, dalam setiap pergerakan dan diamku, yang terlintas di benak hatiku ataupun yang wujud di dalam hembusan nafasku, semuanya untuk selama-lamanya. Dan dari dosa yang aku ketahui ataupun dosa yang tidak aku ketahui, sebanyak apa yang diketahui oleh ilmu Allah, yang dihitung oleh buku amalan dan yang dicatat oleh pena. Sebanyak yang diwujudkan oleh kekuasaan Allah, yang dituntut oleh kehendak-Nya dan sebanyak tinta kalimat-kalimat Allah sebagaimana yang selayaknya bagi kebesaran Wajah Tuhan kami, keindahan-Nya dan sifat kesempurnaan-Nya, dan sebagaimana yang dicintai oleh Tuhan kami dan yang diridhai-Nya.”

    Aamiin Yaa Robbal Alamiin..
  10. Allahumma ashlih lii diinil laddzii huwa 'ishmatu amrii, wa ashlihlii dunyaayal latii fiihaa ma'aasyii, wa ashlihlii aakhiratii allatii fiihaa ma'aadii, waj'al hayaata ziyaadatan lii fii kullii khoir,waj'al mauta raahatan lii min kulli syarri.
    ARTINYA :
    Ya Allah,
    perbaikilah bagiku agamaku yg menjadi benteng bagi urusanku dan perbaikilah duniaku yg menjadi tempat kehidupanku,
    dan perbaikilah akhiratku yg disana menjadi tempat kembaliku.
    Dan jadikanlah kehidupan sebagai tambahan bagiku pd setiap kebaikan,
    dan kematian sebagai istirahat bagiku dari setiap kejahatan.

    Alhamdulillah Ya Rabbal'alamiin
  11. "Kehidupan dunia adalah ladang TERBAIK utk menanam amal shaleh utk kehidupan di akhirat nanti, Jangan GADAIKAN akhiratmu demi duniamu yang SESAAT dan FATAMORGANA ini, menyesal nanti tak ada gunanya-NIATKAN hidupmu utk akhiratmu, maka dunia akan mengikuti"

(KARYA DISIARKAN DI WALL DYMM SULTAN HASSANAL BOLKIAH, PRINCE ABDUL MALIK, ANAKANDA PUTERA RAJA BONGSU, PANTUAN ISKANDAR NASUTION & GROUP RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NASIONAL GATHERING)
1 Jun 2013


0 comments:

Post a Comment

 
;