Sunday 26 May 2013

TULISLAH PUISI-PUISIMU NAN INDAH AGUNG MENJADI CAHAYA KEDAMAIAN KEHIDUPAN ANAK CUCU CICIT KITA DI AKHIR ZAMAN



TULISLAH PUISI-PUISIMU NAN INDAH AGUNG MENJADI CAHAYA KEDAMAIAN KEHIDUPAN ANAK CUCU CICIT KITA DI AKHIR ZAMAN

KUMAHU JADIKAN KARYA-KARYAKU SEPERTI AIR TERJUN NIAGARA

Ini lah Air Terjun Niagara...
Sumber Inspirasiku
Terima kasih Tuhan
Karna mengilhamkan Niagara
Sebagai nama penaku
Ratu Rimba Niagara
Aku mahu jadikan karya-karyaku
Seperti Air Terjun Niagara
Sentiasa mengalir dan mengalir
Tanpa henti
Sehingga terhenti nafas
Terhentilah pena

Karya Ratu Rimba Niagara
25 Mei 2013

SUBHANALLAH INDAHNYA NIAGARA

Subhanallah indahnya niagara
tak jemu memandangmu niagara
makin di pandang makin indah
menawan kalbu
tertawan iman
kau terus mengalir
di siang hari bermandikan cahaya mentari
indahmu tika terbit mentari
bertambah indah tika mentari masuk ke peraduan
Subhanallah bertambah indah
terlalu indah tak terlafaz
pabila niagara
bermandikan cahaya bulan dan bintang
diserikan indahnya pelangi di malam hari
Syukur Ya Allah Kau memperlihatkan
KUASA-MU MENGATASI SEGALA-NYA
betapa kerdilnya aku memandang alam Ciptaan-MU
sebegini indah
indah...indah...indah...
Syukurku dalam sujudku

Karya Ratu Rimba Niagara
25 Mei 2013

SUBHANALLAH INDAHNYA AIR TERJUN NIAGARA

Subhanallah begini indahnya Air Terjun Niagara
Tak terjangkau di fikiranku seindah ini
Airnya yang memutih
Mengalir di setiap penjuru
Tanpa henti...
Deburan terjunannya
Mengindahkan suasana
Siapa yang melihatnya
Pasti terpegun
Akan Kebesaran Tuhan
Mencipta Air Terjun Niagara
Sebegini indah
Melihat keindahannya
Pasti berzikir tanpa henti
Akan KEBESARAN TUHAN
Mencipta sebegini indah...indah ..tak terjangkau di pikiran...
SUBHANALALH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR

Karya Ratu Rimba Niagara
25 Mei 2013

DIA KEKASIHKU KEKASIHMU KEKASIH SEMUA

Demi menjadi khalifah dibumi-Nya yang cuma sementara ini...
apa saja takdir-Nya yang sudah tercatat di Lauhmahfuz
diterima dengan hati sepenuh iman
dari Allah kita datang
dari Allah kita dikembalikan
moga hidup dan mati kita
difokuskan hanya DIA Kekasihku Kekasihmu Kekasih semua
yang yakin sebenar yakin
apa itu qada & qadar
atas ketentuan-Nya
pada semua yang bergelar hamba-Nya
siapalah kita untuk menafikan takdir dari-Nya

DIA TAK BERTEMPAT TAPI DIA BERTEMPAT DI HATIKU
DIA KEKASIHKU KEKASIHMU KEKASIH SEMUA
KARNA DARI-NYA KITA DATANG
DARI-NYA KITA DIKEMBALIKAN

Karya Ratu Rimba Niagara
25 Mei 2013

(PETIKAN DARIPADA WALL RATU RIMBA NIAGARA)
25 Mei 2013
Like · · Unfollow Post · Share · 9 hours ago

Seen by 1
Kedaton Kraton Wahyu Utama puisimu selalu indah dihatiku selalu sejuk menyirami lamunan kalbuku wahai putri airterjun Niagara ku ...aku selalu damai bersamamu sepanjang engkau menuliskan kehidupan penuh kasih kedamain abadi nan indah agung aku pilih puisi puisimu yang cinta damai untuk aku simpan dalam serial karya Kerajaanku surga cahaya kedamain hidup kehidupan ini aku selalu mencintai puisi puisimu nan penuh kasih dan memancarkan cahaya semangat kehidupan nan maha damai kekal abadi salam kasih ku dari KEDATON KRATON WAHYU UTAMA CENTRAL CAHAYA KEHIDUPAN KERAJAAN ALAM PESONA WISATA SURGA KEDAMAIAN KEHIDUPAN NAN INDAH AGUNG PENUH KEMULYAAN HIDUP DIDUNIA MAUPUN KEHUDUPAN DIAHIRAT ...Wahyu Utama filosofi Genius program ... .aku ingin engkau selalu tersenyum melihat keagungan kehidupan didunia maupun di ahirat ...dan tulislah puisi puisimu nan indah agung dan menjadikan cahaya kedamaian untuk cahaya kedamain kehidupan anak cucu kita turun temurun hingga ahir jaman ... salam kasih ku untukmu selalu ...
7 hours ago · Unlike · 1

Ratu Rimba Niagara RATU PUJANGGA ALAMMAYA PERDAMAIAN DUNIA DAN AKHIRAT

YM Kedaton Kraton Wahyu Utama yang dikasihi dunia dan akhirat
Sejak mula kenal di alam maya
bermula hanya sapaan
"Moga Berjaya Dunia Dan Akhiratmu'
sampai sekarang kita menjadi sahabat seperjuangan di alammaya
tika mula menyapa
setiap karyaku
kaulah yang meyakinkan aku
'Teruslah berkarya ratuku ...
karyamu selalu menyejukkan
jiwaku imanku
kau pencinta dunia akhirat
kau pencinta kedamaian dunia akhirat
kau menyayangi semua tanpa syarat
tiada pernah dendam di hatimu
walaupun telah dilukai berulang-ulang kali
kau maafkan semua orang
dan kau sentiasa meminta maaf
seakan kau yang bersalah
biarpun semua orang sepikan karyamu
aku tak akan sepikan
karya-karyamu yang bertebaran di alammaya
kukutip tanpa jemu
seolah aku berada
di perkebunan Syurga
memetik buah-buahan Syurga
untuk kubawa pulang
karyamu membuatkan aku terbius
untuk aku terus Meng-Agungkan Allah
di sebilang masa dan ketika
kan kusiapkan sebuah negeri
hasil karyamu kan kujadikan
galeri sastra nusantara
beriringan dengan lukisan-lukisan
yang kulukis seiring tema karyamu
pasti ramai yang terpegun
melihat hasil karyamu
dibaca penuh penghayatan
penuh emosi
seemosi karya yang kau tuliskan
tiada satupun karyamu yang aku tak simpan
semuanya terjaga rapi
serapi cinta sastra nusantara
yang selalu kau lafazkan
semua karya-karyamu adalah
sebagai hadiah untuk anak cucu cicit
nusantara tercinta...
di mana-mana ku pergi
sudah kupromosikan
di universitas Gajah Mada
mereka suka dan terhanyut
seperti aku terbius
mereka pun begitu juga
tapi maafkan aku
karna sejak kebelakangan ini
aku terlalu sibuk dengan tugas-tugasku
yang semakin hari
semakin banyak untuk aku menghabiskan
sebelum tarikhnya
maafkan aku jika aku menyepikan
karya-karyamu...membiarkan karya-karyamu
tanpa komentar sepertimana yang kau harapkan
dan yang paling kukuatiri
andainya kau removekan aku gara-gara tidak
memberi komentar pada karya-karyamu
karna aku yakin kau amat paham dengan tugas-tugasku
aku cuma doakan agar kau bertabah hati apabila disepikan
karya-karyamu...percayalah aku adalah peminat karya-karyamu
aku menyanjungi karya-karyamu...biarpun aku tahu itu
bukanlah matlamatmu untuk disanjung dan dipuji
yang kau mahu cuma komentar yang mantap
di setiap tema apa yang kau karyakan...
tapi bagiku apa yang kau karyakan semuanya kusuka
semuanya ada yang tersirat dan tersurat
tema besarnya adalah
DARI ALLAH AKU DATANG
DARI ALLAH AKU DIKEMBALIKAN
DATANG DENGAN TIADA APA-APA
PULANG HANYA DENGAN KAIN KAFAN MEMBALUT JASAD YANG KAKU
BERBUAT BAIK KEPADA MANUSIA
BERAMAL SOLEH KEPADA TUHAN
SEMASA HIDUP DIAZAMKAN MAHU HATI SEMURNI SYURGA
SENTIASA BERSANGKA BAIK DENGAN ALLAH
TIDAK PERNAH BERDENDAM DENGAN MANUSIA
SENTIASA MEMINTA MAAF TANPA DIPINTA
DAN SENTIASA MEMAAFKAN JIKA HATIMU DISAKITI...
MAHU MATI DAN HIDUP
SELARI DENGAN KEHENDAK ALLAH
ITULAH YANG HENDAK KAU PASAKKAN DI JIWAMU
DAN KAU KONGSIKAN KARYA-KARYA YANG KAU TULIS KEPADA
SEMUA RAKAN ALAMMAYAMU TANPA SEDIKITPUN RASA
BANGGA ATAU RUGI.....
AKU SALUT SAMAMU RATU PUJANGGA PERDAMAIAN DUNIA
TAK SALAH AKU MENOBATKAN KAMU SEBAGAI RATU PUJANGGA ALAMMAYA PERDAMAI DUNIA DAN AKHIRAT
MOGA KAU TERUS SUKSES DUNIA DAN AKHIRAT
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

Tulus Ikhlas Daripada Kedaton Kraton Wahyu Utama
Untuk Ratu Pujangga Alammaya Perdamaian Dunia & Akhirat.

KARYA RATU RIMBA NIAGARA
26 Mei 2013

(PETIKAN DARIPADA WALL GROUP SAIR PUISI ILMU PENGETAHUAN FILOSOFI DOA KEDAMAIAN DUNIA KEDATON KRATON WAHYU UTAMA)
26 Mei 2013


  • Like · · · · 11 hours ago
  • OLDER POSTS
  • KUMAHU JADIKAN KARYA-KARYAKU SEPERTI AIR TERJUN NIAGARA

    Ini lah Air Terjun Niagara...
    Sumber Inspirasiku
    Terima kasih Tuhan
    Karna mengilhamkan Niagara
    Sebagai nama penaku
    Ratu Rimba Niagara
    Aku mahu jadikan karya-karyaku
    Seperti Air Terjun Niagara
    Sentiasa mengalir dan mengalir
    Tanpa henti
    Sehingga terhenti nafas
    Terhentilah pena

    Karya Ratu Rimba Niagara
    25 Mei 2013

    SUBHANALLAH INDAHNYA NIAGARA

    Subhanallah indahnya niagara
    tak jemu memandangmu niagara
    makin di pandang makin indah
    menawan kalbu
    tertawan iman
    kau terus mengalir
    di siang hari bermandikan cahaya mentari
    indahmu tika terbit mentari
    bertambah indah tika mentari masuk ke peraduan
    Subhanallah bertambah indah
    terlalu indah tak terlafaz
    pabila niagara
    bermandikan cahaya bulan dan bintang
    diserikan indahnya pelangi di malam hari
    Syukur Ya Allah Kau memperlihatkan
    KUASA-MU MENGATASI SEGALA-NYA
    betapa kerdilnya aku memandang alam Ciptaan-MU
    sebegini indah
    indah...indah...indah...
    Syukurku dalam sujudku

    Karya Ratu Rimba Niagara
    25 Mei 2013

    SUBHANALLAH INDAHNYA AIR TERJUN NIAGARA

    Subhanallah begini indahnya Air Terjun Niagara
    Tak terjangkau di fikiranku seindah ini
    Airnya yang memutih
    Mengalir di setiap penjuru
    Tanpa henti...
    Deburan terjunannya
    Mengindahkan suasana
    Siapa yang melihatnya
    Pasti terpegun
    Akan Kebesaran Tuhan
    Mencipta Air Terjun Niagara
    Sebegini indah
    Melihat keindahannya
    Pasti berzikir tanpa henti
    Akan KEBESARAN TUHAN
    Mencipta sebegini indah...indah ..tak terjangkau di pikiran...
    SUBHANALALH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR

    Karya Ratu Rimba Niagara
    25 Mei 2013

    DIA KEKASIHKU KEKASIHMU KEKASIH SEMUA

    Demi menjadi khalifah dibumi-Nya yang cuma sementara ini...
    apa saja takdir-Nya yang sudah tercatat di Lauhmahfuz
    diterima dengan hati sepenuh iman
    dari Allah kita datang
    dari Allah kita dikembalikan
    moga hidup dan mati kita
    difokuskan hanya DIA Kekasihku Kekasihmu Kekasih semua
    yang yakin sebenar yakin
    apa itu qada & qadar
    atas ketentuan-Nya
    pada semua yang bergelar hamba-Nya
    siapalah kita untuk menafikan takdir dari-Nya

    DIA TAK BERTEMPAT TAPI DIA BERTEMPAT DI HATIKU
    DIA KEKASIHKU KEKASIHMU KEKASIH SEMUA
    KARNA DARI-NYA KITA DATANG
    DARI-NYA KITA DIKEMBALIKAN

    Karya Ratu Rimba Niagara
    25 Mei 2013

    (PETIKAN DARIPADA WALL RATU RIMBA NIAGARA)
    25 Mei 2013
    Like · · · · 20 hours ago

    • Seen by 1
    • Kedaton Kraton Wahyu Utama puisimu selalu indah dihatiku selalu sejuk menyirami lamunan kalbuku wahai putri airterjun Niagara ku ...aku selalu damai bersamamu sepanjang engkau menuliskan kehidupan penuh kasih kedamain abadi nan indah agung aku pilih puisi puisimu yang cinta damai untuk aku simpan dalam serial karya Kerajaanku surga cahaya kedamain hidup kehidupan ini aku selalu mencintai puisi puisimu nan penuh kasih dan memancarkan cahaya semangat kehidupan nan maha damai kekal abadi salam kasih ku dari KEDATON KRATON WAHYU UTAMA CENTRAL CAHAYA KEHIDUPAN KERAJAAN ALAM PESONA WISATA SURGA KEDAMAIAN KEHIDUPAN NAN INDAH AGUNG PENUH KEMULYAAN HIDUP DIDUNIA MAUPUN KEHUDUPAN DIAHIRAT ...Wahyu Utama filosofi Genius program ... .aku ingin engkau selalu tersenyum melihat keagungan kehidupan didunia maupun di ahirat ...dan tulislah puisi ouisimu nan inadah agung dan maenjadikan cahaya kedamaian untuk cahaya kedamain kehidupan anak cucu kita turun temurun hingga ahir jaman ... salam kasih ku untukmu selalu ...
    • Ratu Rimba Niagara RATU PUJANGGA ALAMMAYA PERDAMAIAN DUNIA DAN AKHIRAT

      YM Kedaton Kraton Wahyu Utama yang dikasihi dunia dan akhirat
      Sejak mula kenal di alam maya
      bermula hanya sapaan

      "Moga Berjaya Dunia Dan Akhiratmu'
      sampai sekarang kita menjadi sahabat di alammaya
      tika mula menyapa
      setiap karyaku
      kaulah yang meyakinkan aku
      'Teruslah berkarya ratuku ...
      karyamu selalu menyejukkan
      jiwaku imanku
      kau pencinta dunia akhirat
      kau pencinta kedamaian dunia akhirat
      kau menyayangi semua tanpa syarat
      tiada pernah dendam di hatimu
      walaupun telah dilukai berulang-ulang kali
      kau maafkan semua orang
      dan kau sentiasa meminta maaf
      seakan kau yang bersalah
      biarpun semua orang sepikan karyamu
      aku tak akan sepikan
      karya-karyamu yang bertebaran di alammaya
      kukutip tanpa jemu
      seolah aku berada
      di perkebunan Syurga
      memetik buah-buahan Syurga
      untuk kubawa pulang
      karyamu membuatkan aku terbius
      untuk aku terus Meng-Agungkan Allah
      di sebilang masa dan ketika
      kan kusiapkan sebuah negeri
      hasil karyamu kan kujadikan
      galeri sastra nusantara
      beriringan dengan lukisan-lukisan
      yang kulukis seiring tema karyamu
      pasti ramai yang terpegun
      melihat hasil karyamu
      dibaca penuh penghayatan
      penuh emosi
      seemosi karya yang kau tuliskan
      tiada satupun karyamu yang aku tak simpan
      semuanya terjaga rapi
      serapi cinta sastra nusantara
      yang selalu kau lafazkan
      semua karya-karyamu adalah
      sebagai hadiah untuk anak cucu cicit
      nusantara tercinta...
      di mana-mana ku pergi
      sudah kupromosikan
      di universitas Gajah Mada
      mereka suka dan terhanyut
      seperti aku terbius
      mereka pun begitu juga
      tapi maafkan aku
      karna sejak kebelakangan ini
      aku terlalu sibuk dengan tugas-tugasku
      yang semakin hari
      semakin banyak untuk aku menghabiskan
      sebelum tarikhnya
      maafkan aku jika aku menyepikan
      karya-karyamu...membiarkan karya-karyamu
      tanpa komentar sepertimana yang kau harapkan
      dan yang paling kukuatiri
      andainya kau removekan aku gara-gara tidak
      memberi komentar pada karya-karyamu
      karna aku yakin kau amat paham dengan tugas-tugasku
      aku cuma doakan agar kau bertabah hati apabila disepikan
      karya-karyamu...percayalah aku adalah peminat karya-karyamu
      aku menyanjungi karya-karyamu...biarpun aku tahu itu
      bukanlah matlamatmu untuk disanjung dan dipuji
      yang kau mahu cuma komentar yang mantap
      di setiap tema apa yang kau karyakan...
      tapi bagiku apa yang kau karyakan semuanya kusuka
      semuanya ada yang tersirat dan tersurat
      tema besarnya adalah
      DARI ALLAH AKU DATANG
      DARI ALLAH AKU DIKEMBALIKAN
      DATANG DENGAN TIADA APA-APA
      PULANG HANYA DENGAN KAIN KAFAN MEMBALUT JASAD YANG KAKU
      BERBUAT BAIK KEPADA MANUSIA
      BERAMAL SOLEH KEPADA TUHAN
      SEMASA HIDUP DIAZAMKAN MAHU HATI SEMURNI SYURGA
      SENTIASA BERSANGKA BAIK DENGAN ALLAH
      TIDAK PERNAH BERDENDAM DENGAN MANUSIA
      SENTIASA MEMINTA MAAF TANPA DIPINTA
      DAN SENTIASA MEMAAFKAN JIKA HATIMU DISAKITI...
      MAHU MATI DAN HIDUP
      SELARI DENGAN KEHENDAK ALLAH
      ITULAH YANG HENDAK KAU PASAKKAN DI JIWAMU
      DAN KAU KONGSIKAN KARYA-KARYA YANG KAU TULIS KEPADA
      SEMUA RAKAN ALAMMAYAMU TANPA SEDIKITPUN RASA
      BANGGA ATAU RUGI.....
      AKU SALUT SAMAMU RATU PUJANGGA PERDAMAIAN DUNIA
      TAK SALAH AKU MENOBATKAN KAMU SEBAGAI RATU PUJANGGA ALAMMAYA PERDAMAI DUNIA DAN AKHIRAT
      MOGA KAU TERUS SUKSES DUNIA DAN AKHIRAT
      AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

      Tulus Ikhlas Daripada Kedaton Kraton Wahyu Utama
      untuk Ratu Pujangga Alammaya Perdamaian Dunia & Akhirat.

      KARYA RATU RIMBA NIAGARA
      26 Mei 2013


  • RATU PUJANGGA ALAMMAYA PERDAMAIAN DUNIA DAN AKHIRAT

    YM Kedaton Kraton Wahyu Utama yang dikasihi dunia dan akhirat
    Sejak mula kenal di alam maya
    bermula hanya sapaan
    "Moga Berjaya Dunia Dan Akhiratmu'
    sampai sekarang kita menjadi sahabat di alammaya
    tika mula menyapa
    setiap karyaku
    kaulah yang meyakinkan aku
    'Teruslah berkarya ratuku ...
    karyamu selalu menyejukkan
    jiwaku imanku
    kau pencinta dunia akhirat
    kau pencinta kedamaian dunia akhirat
    kau menyayangi semua tanpa syarat
    tiada pernah dendam di hatimu
    walaupun telah dilukai berulang-ulang kali
    kau maafkan semua orang
    dan kau sentiasa meminta maaf
    seakan kau yang bersalah
    biarpun semua orang sepikan karyamu
    aku tak akan sepikan
    karya-karyamu yang bertebaran di alammaya
    kukutip tanpa jemu
    seolah aku berada
    di perkebunan Syurga
    memetik buah-buahan Syurga
    untuk kubawa pulang
    karyamu membuatkan aku terbius
    untuk aku terus Meng-Agungkan Allah
    di sebilang masa dan ketika
    kan kusiapkan sebuah negeri
    hasil karyamu kan kujadikan
    galeri sastra nusantara
    beriringan dengan lukisan-lukisan
    yang kulukis seiring tema karyamu
    pasti ramai yang terpegun
    melihat hasil karyamu
    dibaca penuh penghayatan
    penuh emosi
    seemosi karya yang kau tuliskan
    tiada satupun karyamu yang aku tak simpan
    semuanya terjaga rapi
    serapi cinta sastra nusantara
    yang selalu kau lafazkan
    semua karya-karyamu adalah
    sebagai hadiah untuk anak cucu cicit
    nusantara tercinta...
    di mana-mana ku pergi
    sudah kupromosikan
    di universitas Gajah Mada
    mereka suka dan terhanyut
    seperti aku terbius
    mereka pun begitu juga
    tapi maafkan aku
    karna sejak kebelakangan ini
    aku terlalu sibuk dengan tugas-tugasku
    yang semakin hari
    semakin banyak untuk aku menghabiskan
    sebelum tarikhnya
    maafkan aku jika aku menyepikan
    karya-karyamu...membiarkan karya-karyamu
    tanpa komentar sepertimana yang kau harapkan
    dan yang paling kukuatiri
    andainya kau removekan aku gara-gara tidak
    memberi komentar pada karya-karyamu
    karna aku yakin kau amat paham dengan tugas-tugasku
    aku cuma doakan agar kau bertabah hati apabila disepikan
    karya-karyamu...percayalah aku adalah peminat karya-karyamu
    aku menyanjungi karya-karyamu...biarpun aku tahu itu
    bukanlah matlamatmu untuk disanjung dan dipuji
    yang kau mahu cuma komentar yang mantap
    di setiap tema apa yang kau karyakan...
    tapi bagiku apa yang kau karyakan semuanya kusuka
    semuanya ada yang tersirat dan tersurat
    tema besarnya adalah
    DARI ALLAH AKU DATANG
    DARI ALLAH AKU DIKEMBALIKAN
    DATANG DENGAN TIADA APA-APA
    PULANG HANYA DENGAN KAIN KAFAN MEMBALUT JASAD YANG KAKU
    BERBUAT BAIK KEPADA MANUSIA
    BERAMAL SOLEH KEPADA TUHAN
    SEMASA HIDUP DIAZAMKAN MAHU HATI SEMURNI SYURGA
    SENTIASA BERSANGKA BAIK DENGAN ALLAH
    TIDAK PERNAH BERDENDAM DENGAN MANUSIA
    SENTIASA MEMINTA MAAF TANPA DIPINTA
    DAN SENTIASA MEMAAFKAN JIKA HATIMU DISAKITI...
    MAHU MATI DAN HIDUP
    SELARI DENGAN KEHENDAK ALLAH
    ITULAH YANG HENDAK KAU PASAKKAN DI JIWAMU
    DAN KAU KONGSIKAN KARYA-KARYA YANG KAU TULIS KEPADA
    SEMUA RAKAN ALAMMAYAMU TANPA SEDIKITPUN RASA
    BANGGA ATAU RUGI.....
    AKU SALUT SAMAMU RATU PUJANGGA PERDAMAIAN DUNIA
    TAK SALAH AKU MENOBATKAN KAMU SEBAGAI RATU PUJANGGA ALAMMAYA PERDAMAI DUNIA DAN AKHIRAT
    MOGA KAU TERUS SUKSES DUNIA DAN AKHIRAT
    AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

    Tulus Ikhlas Daripada Kedaton Kraton Wahyu Utama
    untuk Ratu Pujangga Alammaya Perdamaian Dunia & Akhirat.

    KARYA RATU RIMBA NIAGARA
    26 Mei 2013
PETIKAN DARIPADA WALL GROUP SAIR PUISI ILMU PENGETAHUAN FILOSOFI DOA KEDAMAIAN DUNIA KEDATON KRATON WAHYU UTAMA)
26 Mei 201


0 comments:

Post a Comment

 
;