Saturday 1 June 2013

RINDUKU DIHERET OMBAK RINDU






  1. ~ 'INTL FMLY'
    2Unlike · ·
  2. 1Unlike · ·
  3. ~ SALAM GUD MORNIN'..
    2Unlike · ·
    • You, Ahmad Tajuddin and 46 others like this.
    • Kejora Hati wsalam...selamat pagi juga
    • Ifarsya Ibrahim morning sir..have a nice day...^^
    • Kak Ziee Zee selamat pagi ATsemuga sihat2 selalu..
    • Honney Ruskandi Pagi.... Minggu ceria
    • Ummie Hamidah wlkm sln. slmt pg.
    • Aini Ali morning ... wslm Ahmad Tajuddin...
    • Rozie Azie Wsalam....selamat pg smoga ceria skmo
    • Chinta Waza wassalam and good morning.
    • Mawar Berduri wassalam..selamat pagi abg AT..
    • Lyn Sulaim morning TJ..
    • Pak Lang Kramat wasalam...gud mornin' colonel...
    • Ratu Rimba Niagara RINDUKU PADAMU DIHERET OMBAK RINDU...
      AKU RINDU...RINDU ...AKAN KAMU....hehehe
    • Imah Haji Husin Tim Cantiknya nak kongsi pic ya..
    • M Julish June Slm Sun Morng dear bro.. Ahmad Tajuddin...Woow..,,nice pix..& plc...yeah..& hppie wkEndz to u too..EnjooyzZ...! ;))
    • De Lyssa Morning kanda
    • Ratu Rimba Niagara ALAM FIRDAUS SELUAS LANGIT DAN BUMI

      Putra Arjuna:

      Dalam dunia yang sempurna, atau dalam alam Firdaus seluas langit dan bumi, atau dalam alam Nirwana, atau dalam alam Jannah, atau dalam alam dunia baru nanti, seluruh umat manusia hanya memiliki satu k
      ewarganegaraan yaitu : Warga Negara Kerajaan Surga, satu bahasa dan satu Agama, di mana dunia binatangpun akan hidup harmonis berdampingan dengan umat manusia, Anda percaya? Saya percaya!

      Ratu Rimba Niagara :

      Yang penting dalam merealisasikan impian Negara Kerajaan Surga semua umat manusia harus saling faham memahami, bertolak ansur dan hidup berbelas ehsan dalam kasih sayang semurni hati demi-Nya
      Insya-Allah hadirlah Keberkatan dan Rahmat dari Illahi. Aamin.

      12 Muharram 1434H

      KEABADIAN CINTA TERPATRI DI SYURGA

      Aku berjalan selalu di pantai ini. Antara pasir dan buih, Air pasang bakal menghapus jejakku. Dan angin kencang menyembur hilang buih putih. Namun lautan dan pantai akan tinggal abadi

      By: Putra Arjuna

      DI KAKI LANGIT SUDAH MEMBERI JAWAPAN
      YANG KAU CINTAKAN AKU

      Aku selalu bicara pada ombak dan pantai
      Ombak dan pantai seakan mengerti
      Betapa aku rindu sama kamu
      Malangnya rinduku kamu sepikan
      Dan aku menanti dan menanti tanpa jemu
      Mendengar deruan ombak
      Sudah cukup membahagiakan aku
      Seolah kau membalas rinduku
      Yang kau sepikan sejak sekian lama...
      Kutunggu...kutunggumu tapi penuh hampa
      Aku tersenyum pabila ku pandang di kaki langit
      Lambang cinta kasih suci ada di sana
      Tahulah aku bahawa kau pun rindukan aku
      Biarpun kau tidak merindukanku
      Di kaki langit sudah memberikan jawapan
      Yang kau cintakan aku
      Melebihi aku rindukanmu

      Karya Ratu Rimba Niagara
      12 Muharram 1434H
    • Ratu Rimba Niagara CINTAILAH AKU SEPERTI SETIANYA OMBAK PADA PANTAI

      Kasih yang terkasih
      Aku tak tahu gimana hendak kuluahkan hatiku ini
      Sejujurnya kukatakan aku amat mencintaimu

      Biarpun kutahu terlalu amat payah untuk kau membalas kasihku
      Mungkin kau masih tercari-cari cinta yang sebenar siapakah yang
      Layak bertahta di hatimu ...
      Begitu lama aku menanti jawapanmu itu

      Ombak rindulah yang menyaksikan penantian yang amat menyeksakan!
      Aku cemburu pada pantai
      Aku cemburu pada ombak
      Biarpun ombak mendera pantai
      Tapi pantai masih setia pada ombak
      Pantai bilang...
      Duhai ombak...
      Seksalah aku semahumu! Kalau itu boleh membahagiakan mu...
      Percayalah aku tetap setia padamu....
      Selagi kau mendera aku
      Selagiku itulah kau heret rinduku bersamamu
      Dan aku terharu apabila mendengar deruanmu ombak
      Aku tahu kau membalas cintaku
      Kalau tak masakan kau membawa rinduku sekali bersamamu...
      Biarpun kita terpisah benua
      Namun deruan rindumu rinduku
      Tak akan terpisah selamanya
      Tahulah aku yang kau kasih dan sayangkan aku
      Makanya terimalah senyuman ku untukmu duhai ombak yang kucinta..

      Justru duhai kasih
      Berjanjilah padaku yang kau akan cintai aku
      Seperti setianya ombak pada pantai...
      Ke mana kau pergi bawalah rindku bersamamu
      Biarpun aku sudah tiada di dunia ini...
      Kenang daku dalam doamu.

      Karya Ratu Rimba Niagara
      12 Muharram 1434H
    • Ratu Rimba Niagara PELANGI CINTA ITU MENGUKIR NAMA-NYA NAMAMU NAMAKU
      SUBHANALLAH INDAHNYA DI KALA ITU

      ~Pelangi Indah~

      Saling menjaga perasaan di dalam hatii ...
      Terus menunggu satu jawaban yang tak pastii ...
      Mungkin jarak mampu memisahkan raga kita ..
      ... Namun jarak tak mampu memisahkan cinta yang ku ukir di hatimu ...

      I.S.A
      By: Ihsan Sivam Abdullah

      AWAN PELANGI CINTA ITU MENGUKIR
      NAMA-NYA NAMAMU NAMAKU
      SUBHANALLAH INDAHNYA DI KALA ITU

      Putra Arjuna:

      Hari ini hujan turun mencurah...
      tembusi hati...
      datangan rasa...
      tik-tik bunyi melemaskan telingaku..
      bila hujan berhenti...
      renyai,mentari menyusur keluar..terbit pelangi...
      warna-warna itu...terukir di awan...
      membentuk namamu..sudahlah anganku...
      tidak pernah berhenti..dalam benak fikiranku..ini.
      Warna coklat,kebiru-biruan membentuk namamu di awan sana
      bersama rakannya lelangit ungu, kemerahan hati..antara kau dan aku..

      AWAN PELANGI CINTA

      Pelangi ...
      Kau indah
      Sungguh indah
      Warna-warnimu berkemilauan
      Membuatkan hatiku terpana keasyikan memuja-Nya
      Datang pula kelompok-kelompok awan warna-warni
      Pelangi nan indah membentuk nama-Nya
      Allahu Akbar aku terkesima
      Betapa indahnya di kala itu
      Tanpa diduga kelompok awan berwarna coklat, kebiru-biruan
      Membentuk namamu PUTRA ARJUNA di sebelah kanan
      Awan pelangi yang tertera Kalimah ALLAH SWT
      Awan ungu , kemerahan hati tertera nama RATU RIMBA NIAGARA di kiri
      Terpesona aku di kala itu
      Menangis aku tanpa henti
      Melihat keajaiban yang Allah SWT perlihatkan padaku
      Syahdu aku bercampur kesyukuran yang kusambut
      Dengan lafaz
      SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR

      Karya : Ratu Rimba Niagara
      12 Muharram 1434H
    • Ratu Rimba Niagara TANYALAH OMBAK RINDU
      BERAPA KALI KUSERU NAMAMU

      Kekasihku sayang...
      Aku tak tega memecah pantai hatimu

      Aku tak tega sekejam itu sayang....
      Kau yang kusayang sepenuh jiwa
      Tak mungkin aku setega itu
      Percayalah sayang...
      Aku sayang padamu
      Aku rindu padamu...
      Kalau kau tak percaya...
      Tanyalah ombak rindu
      Berapa kali kuseru namamu
      Tapi hingga kini tiada jawapannya...
      Setega itu kau sayang....
      Namun aku masih berharap agar kau
      Dapat menyarungkan cincin Cinta Syurga ke jari manisku..
      Samalah kita doakan moga Allah merestu cinta kita...
      Senyumlah sayang....
      Baru hilang rinduku padamu sayang...

      KARYA RATU RIMBA NIAGARA @ PUTERI NILAM PURNAMA
      28 Mei 2013

      (PETIKAN DARIPADA SKRIP NOVEL .'MI'RAJ CINTA')
      KARYA RATU RIMBA NIAGARA @ PUTERI NILAM PURNAMA

  4. PERSAHABATAN ANTARA DUA DARJAT ANTARA PUJANGGA RATU RIMBA NIAGARA DENGAN KERABAT DIRAJA NUSANTARA

    KEHEBATAN UKHUWAH FILLAH

    Assalamualaikum ....

    Buatmu sahabatku....
    Jangan pernah lupakan dan tinggalkanku...

    Maafkan aku dan doakan aku...

    "Hargailah sahabat..."
    * Maafkan apabila salah
    * Fahami apabila keliru
    * Nasihat apabila leka
    * Tegur apabila salah
    * Ingat apabila sunyi
    * Doa apabila rindu

    Itulah kehebatan UKHUWAH FILLAH....

    SAHABAT TALISIRATURRAHIM KITA MASIH MEWANGI DI HATI INI

    Waalaikummussalam sahabatku
    Moga Rahmat Allah sentiasa dilimpahi kepada kita berdua
    Sahabat sudah lama kita tidak bertanya kabar
    Apa kabarmu di sana
    Moga sihat hendaknya

    Sahabat maafkan aku sahabat
    Kerana kita saling tidak sapa menyapa
    Atas kesibukan atau keterlukaan hati dalam berbahasa maya
    Kau sepikan aku
    Aku sepikan kamu
    Kita sama-sama sepi menyepi
    Dan akhirnya kau terus sepikan aku
    Aku terus kehilangan mu di alam maya

    Sahabat ...semenjak kau tiada
    Walaupun cuma sekadar alam maya
    Aku benar-benar terseksa
    Sedangkan pada awalnya
    Perkenalan kita penuh dengan ceria
    Saling bertegur sapa
    Saling bertanya kabar...
    Sesungguhnya aku amat bahagia
    Seolah kaulah sahabatku sampai mati

    Sahabat ...kusangkakan panas hingga ke petang
    Tapi rupanya hujan di tengah hari
    Aku tak tahu apa salahku
    Tiba-tiba kau berubah hati
    Tidak lagi seperti mula kita berkenalan
    Kau terus sepikan aku
    Sapaan aku ...kau tak pernah menyapanya
    Aku sedih bukan kepalang
    Kenapa begitu sahabat
    Andai aku tahulah akan terjadinya begini
    Kehadiran mu sebagai sahabatku
    Saling untuk melukai hati
    Tanpa aku tahu ...puncanya terluka hati
    Tak mahu aku menjadi sahabatmu
    Tapi aku tiada kuasa ajaib
    Untuk menjadikan persahabatan kita
    Sewangi hati Syurga...
    Yang aku tahu
    Kau adalah Kurniaan Allah padaku
    Untuk aku syukuri
    Kita saling memberi kebaikan dunia akhirat
    Buat kita dan sesiapa yang menjadi sahabat kita...

    Sahabat....kerana aku tak tahu
    Apa salahku kerana tiba-tiba kau tidak seperti mula kita berkawan
    Kau sepikan aku...kau tak mahu menbalas sapaanku
    Hatiku jadi remuk redam memakan diri sendiri
    Aku lepaskan persahabatan kita...
    Agar aku tak mahu saling berprasangka

    Sahabat...maafkan aku sahabat
    Jika selama persahabatan kita aku telah membuat hatimu terluka
    Biarpun terpisah demi kebaikan kita berdua kerana saling tidak menyapa...sekali lagi maafkan aku sahabatku....
    Ku doakan dari jauh moga kau berjaya dan bahagia dunia akhirat
    Percayalah talisiraturrahim antara kita berdua masih mewangi di hati ini, moga jangan ada benci di antara kita berdua

    "SAHABAT AKU RINDU SAMA KAMU
    SAHABAT AKU MOHON MAAF SAMA KAMU
    SAHABAT MOGA KASIH KITA TAK TERPISAH
    KERANA KITA DITEMUKAN BUKAN UNTUK SALING MENYAKITI
    TAPI ADALAH SALING MEMAHAMI APA ITU TALISIRATURRAHIM ATAS DASAR KERANA-NYA...MAKANYA SAMPAI KAPANPUN AKU MINTA MAAF SAMA KAMU AGAR DI ALAM BARZAH KITA DAPAT MENJAWAB SOALAN DI KUBUR SIAPAKAH SAUDARA KAMU DUHAI MAYAT?"

    Sahabat Alammayamu,
    RATU RIMBA NIAGARA
    1 Jun 2013

    Subastian Better and Rinaldi Rizal like this.

    Rinaldi Rizal Biarkanlah takdir berjalan pada alurnya dan jangan sekali-kali kamu tidur melainkan dalam keadan waspada, mata terpejam, tetapi hati tetap waspada
    Allah pasti akan mengadakan perubahan
    dari satu keadan kepada keadan yang lain ..

    MEMAHAMI BAHASA ALAM KERANA BAHASA ALAM DATANG DARI ILAHI

    PatuanIskandar Nasution, Kumbang Segak and Ayah Akip like this.
    Patuan Iskandar Nasution Assalamualaikum w.r.t. saya menyampaikan salam senusantara dari DYMM Yang Dipertuan dan Raja Panusunan Godang Mandailing

    Ratu Rimba Niagara Waalaikummussalam warahmatullahi wabarakatuh...
    Moga ukhuwah Fillah ini memberi kebaikan dunia dan akhirat ...AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.

    DENGAN KEHADIRAN PELANGI ITULAH MERAWAT KELUKAAN & KESEPIAN MENJADI SIMBOLIK BAGI MEREKA YANG MAHU MEMAHAMI BAHASA ALAM...
    BAHASA ALAM DATANG DARI ILAHI.

    Patuan Iskandar Nasution, Rinaldi Rizal and Kumbang Segak like this.
    Patuan Iskandar Nasution Bahasa yang tidak dikatakan tetapi dimengertikan,bahasa yang tidak dimengertikan tetapi dikatakan.......

    KITA AKAN MENJADI PEWARIS MOYANG GAGAH BERANI
    JIKA KITA TAK BERANI DISEKSA DI ALAM KUBUR NANTI
    BUKAN MUDAH MENJADI PEWARIS MOYANG GAGAH BERANI
    KARENA SYURGA HANYA LAYAK MEREKA YANG SABAR BILA DIUJI
    MOGA KITA SENTIASA MUHASABAH DIRI
    AGAR KITA TAK MENYESAL NANTI DIJEMPUT ILAHI

    Patuan Iskandar Nasution Sebenar lah Ratu Rimba Niagara

    Ratu Rimba Niagara Apa maksudnya itu..ayat tergantunglah...cubalah habiskan....

    Patuan Iskandar Nasution Maksudnya apa yang Ratu bilang itu semua benar

    Ratu Rimba Niagara Setiap yang baik itu dari Allah
    Yang kurang itu dari hamba...
    Jika ada tersalah bahasa maafkan hamba ya...
    Salam ukhuwah fillah...

    KAWANKU SUDILAH MEMAHAMI SASTRAKU DUNIAKU

    Ya Allah jauhkan hatiku dari sifat sombong dan bongkak
    Memilih-milih kawan yang berdarjat dan berharta memiliki pesona dunia, janganlah hendaknya rakan-rakan fbku berperasangka padaku .aku ini yang jenis memilih kawan
    Asalkan mereka punyai pesona dunia mereka itulah yang kupilih sebagai kawan fb .
    Aku ber fb bukan karena kawan berkelas atasan
    Kawan aku pun tidak ramai boleh dibilang dengan jari
    Itupun mengikut keakraban mereka berkomunikasi dengan karya-karyaku, jika mereka terus-terusan sepikan karyaku tanpa ide dan memberi impak pada Dunia karyaku...aku terpaksa mencari kawan lain...

    Aku berkawan bukan karena kaya atau miskinnya dia
    Aku berkawan hanya mahu saling berbagi ilmu dan ide
    Perjuangannya kusokong/dukung
    Perjuanganku dia dukung/sokong
    Saling sokong menyokong perjuangan masing-masing
    Bahagia kawanku ...bahagialah aku
    Sedih kawanku sedihlah aku

    Kawan sejati yang kucari
    Kawan sejati akan sentiasa ada di kala susah senang
    Kawan sejati sentiasa saling sayang menyayangi karna Allah Taala

    Makanya di fb ini hanyalah yang kucari
    Kawan yang sentiasa memahami dunia sastraku
    Yang tidak memahami maafkan daku
    Karena karyaku terpaksa berlalu pergi di skrinmu
    Namun hati tetap bertalisiraturrahim sampai Syurga
    In Shaa Allah Aamiiin

    Rakan fbmu,
    Ratu Rimba Niagara
    31 Mei 2013
    Like · · Unfollow Post · Share · Promote

    Patuan Iskandar Nasution likes this.

    WARKAH UNTUK ANAKANDA PUTERA RAJA BONGSU

    Bismillahirrahmanirrahim
    Assalamualaikum wr wb

    Ke hadapan anakanda putera raja bongsu
    sapaan anakanda di angin lalu
    hilang rasa rindu bonda ke anakanda
    yang selama ini bonda ternanti-nanti
    dalam bayangan yang tak pasti
    tapi penuh pengharapan
    agar anakanda putera raja bongsu sudi menyapa

    Bonda bukan tak mahu menyapa anakanda
    tapi dibimbangkan mengganggu tugas seharian anakanda
    pasti anakanda sibuk dengan tugas-tugas yang diamanahkan oleh ayahanda diraja...bonda amat faham komitmen pada tugas yang perlu diberikan perhatian sepenuhnya.

    Untuk pengetahuan anakanda putera raja bongsu
    bonda rasa teramat terharu pabila anakanda sudi menjadi rakan fb bonda biarpun bonda bukanlah siapa-siapa hanya rakyat biasa yang tak punya apa-apa...
    tapi itu semua tidak menghalang untuk anakanda putera raja bongsu menyambungkan talisiraturrahim antara Brunei dan Malaysia...sejujurnya bonda benar-benar terharu dan bersyukur kepada Tuhan, kerana darjat tidak menghalang anakanda untuk mengenali rakyat jelata walaupun di luar Brunei...

    Memandangkan bonda ini memang suka menuliskan kisah-kisah diRaja dengan perkenalan kita ....ini dapatlah mencetuskan inspirasi bonda berkarya....mengenai kerabat diRaja...
    Pekernalan ini membuktikan antara RAJA DAN RAKYAT BERPISAH TIADA...apa tidaknya kisah diRaja dapat bonda karangkan untuk dipaparkan pada rakayt jelata dan kisah rakyat dibaca dan dihayati oleh kerabat diRaja inilah yang tersirat dan tersurat disebalik perkenalan bonda dengan kerabat diRaja Nusantara...
    Tak pernah terduga di jiwa bonda ...bonda akan dikenalkan kepada kerabat diRaja Brunei, Malaysia, Indonesia dan Singapura...semuanya Allah swt yang aturkan untuk bonda berkarya terus berkarya hasrat Raja dengan rakyatnya dan hasrat rakyat dengan raja...agar Raja dan rakyat saling faham memahami dan bekerjasama bagi mensejahterakan bumi Allah swt ini .

    Semoga talisiraturrahim antara Brunei dan Malaysia memberi kebaikan dunia akhirat kepada kita semua. In Shaa Allah AAmiin.

    Akhir kata salam kasih abadi dari bonda ,
    Ratu Rimba Niagara
    Pujangga Ratu Rimba Cinta 5 Benua
    MALAYSIA/BRUNEI/INDONESIA/SINGAPURA/THAILAND
    31 Mei 2013
    Yesterday at 10:08pm · Like · 1

    Anaknda PuteraRaja Bongsu Walaikumsalam pembuka
    kata,terima kasih kehadapan bonda
    Ratu Rimba Niagara... sungguh
    tinggi tak ternilai..ibarat emas
    dengan permata., sungguh sulit nak
    berkata...karya bonda penuh dengan
    isi.. smoga talisiraturrahim akan
    berpanjangan dengan molek.
    Yesterday at 10:39pm · Unlike · 1

    Ratu Rimba Niagara Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
    Nanti sudilah anakanda putera bongsu izinkan bonda menyiarkan karya-karya bonda di wall anakanda ya...jika ada kelapangan masa dan datang ilham sudilah memberi komentar ya...agar dapat dibaca oleh rakyat jelata apa yang anakanda catatkan ya...
    Yesterday at 10:41pm · Like · 1

    Anaknda PuteraRaja Bongsu kerana Allah Maha Mengetahui tiap-tiap sesuatu.. sbesar lautan tinggi ombak nya....stinggi langit besar lah dugaan..jika demikian anaknda izinkan karya bonda di wall.
    Yesterday at 11:01pm · Unlike · 1

    Ratu Rimba Niagara Terimakasih Anaknda PuteraRaja Bongsu.
    Moga Allah swt MeRahmati hidup seluruh kerabat diRaja Nusantara dan seluruh rakyat nusantara. Aamiin Ya Rabbal A' Lamiin.
    Yesterday at 11:07pm · Like · 1

    Anaknda PuteraRaja Bongsu Aamiin.
    Yesterday at 11:09pm · Unlike · 1

    (PETIKAN DARIPADA WALL RATU RIMBA NIAGARA & ANAKANDA PUTERA RAJA BONGSU)
    1 Jun 2013

    (DISIARKAN DI WALL DYMM SULTAN HASSANAL BOLKIAH, PRINCE ABDUL MALIK, ANAKANDA PUTERA RAJA BONGSU, PANTUAN ISKANDAR NASUTION & GROUP RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NASIONAL GATHERING)
    1 Jun 2013
    Like · · Promote ·

(PETIKAN DARIPADA WALL AHMAD TAJUDDIN & RATU RIMBA NIAGARA)
2 Mei 2013

0 comments:

Post a Comment

 
;