Tuesday 14 May 2013

MAKRAJ CINTA .(Part 13) , 'KITA TERPISAH DI BALIK AWAN MEGA SENJA'


MELAUNGKAN SUARA DI SENJA ITU

Ahmad Tajuddin was tagged in Wangikah Anggerik's photo. — withUmmi Marsheyta and 17 others.
dan lagi....

aku berlari ke sana kemari
mengejar pepatung senja
mencungap
dan letih
kau hanya tersenyum manja melihat
ringkas saja ayatmu
" dan lagi......"

kau tidak tahu
aku juga berkata ringkas 
 " manisnya senyumanmu sayang "
dalam hati......

 " kita adalah pepatung senja
tidak pernah lelah menari
entah cari apa 
tidak pernah berhenti "
kataku kuat kuat
melaungkan suara disenja itu
kau hanya ketawa sepatah
 "ha..."
dan aku berkata dalam hati
" dan lagi....."

dimana kau sayang...?
aku mahu ulang semua
lagi...dan lagi...

villa eila
140513
10.26 pm
dan lagi....

aku berlari ke sana kemari
mengejar pepatung senja
mencungap
dan letih
kau hanya tersenyum manja melihat
ringkas saja ayatmu
" dan lagi......"

kau tidak tahu
aku juga berkata ringkas
" manisnya senyumanmu sayang "
dalam hati......

" kita adalah pepatung senja
tidak pernah lelah menari
entah cari apa
tidak pernah berhenti "
kataku kuat kuat
melaungkan suara disenja itu
kau hanya ketawa sepatah
"ha..."
dan aku berkata dalam hati
" dan lagi....."

dimana kau sayang...?
aku mahu ulang semua
lagi...dan lagi...

villa eila
140513
10.26 pm
Unlike ·  · 13 hours ago · 

shared Ahmad Tajuddin's photo.
~ MAHALO HAWAII'..BYE-BYE..
~ MAHALO HAWAII'..BYE-BYE..
Unlike ·  ·  · 12 hours ago · 
  • You like this.
  • Ratu Rimba Niagara KEKASIHKU SI PUTERI RIMBA NIAGARA

    Sewaktu ombak hadir membadai
    duyung akan pergi jauh meninggalkan pantai
    terpaksa berpisah dengan kekasihnya

    si Puteri Rimba Niagara
    Bukan
    tak cinta
    tak rindu
    tak sayang
    tapi apa nak buat
    bercinta antara dua alam
    alam duyung alam manusia
    manakan sama
    tapi hatimu hatiku
    telah berpadu cinta
    makanya usahlah kau
    bimbang dan ragu
    biarpun kita
    berlainan alam
    kau tetap
    kucinta seumur hidupku
    percayalah
    lafaz ini lahir
    dari lubuk hatiku yang dalam
    Lihatlah keindahan pantai itu
    airnya tenang membiru
    ombak kecil tak jemu
    mengheret pepasir putih
    di persisir pantai
    Bagimana ombak tak jemu mengheret
    pepasir putih di persisir pantai nan indah
    begitulah cintaku pada mu duhai kekasihku Puteri Rimba Niagara
    begitu jugalah aku tak jemu-jemu merinduimu dan
    mencintaimu seumur hidupku
    Indah deretan pepohon kelapa di persisir pantai
    melambai-lambai dituip angin sepoi-sepoi bahasa
    begitulah indahnya cintaku padamu
    duhai Puteri Rimba Niagara
    Setialah menantiku
    di persisir pantai pasirnya yang memutih itu
    bila sampai waktu dengan izin-Nya jua
    aku akan melamarmu
    menjadi bidadari dunia akhiratku
    pasti cincin permata Syurga
    yang kau impikan itu
    menjadi milikmu
    Insya-Allah sayang
    kekasihku Si Puteri Rimba Niagara
    yang cantik jelita mempesonakan imanku
    cantiknya kamu bak Bidadari Syurga

    KARYA RATU RIMBA NIAGARA
    4 Rejab 1434H
    14 Mei 2013M

Ahmad Tajuddin was tagged in Wangikah Anggerik's photo. — withMelati Biru and 16 others.
aku tidak ingin ada antara kamu....

biar aku lihat bulan
sendiri di pohon cemara
setiap malam
tidak apa
asal aku tidak melihat
ketawamu bersama dia...

biar aku tertidur sedih
tanpa pujukan
juga tidak apa
jangan aku terbayang
dia menangis sedu dibahumu
seperti semalam
dalam hujan...

lelahnya menahan rasa
aku dan dia
mengejar cintamu
yang hanya ada
entah untuk siapa...

biarlah
aku tidak ingin berada
antara
KITA...

villa eila
140513
11.05 pm
aku tidak ingin ada antara kamu....

biar aku lihat bulan
sendiri di pohon cemara
setiap malam
tidak apa
asal aku tidak melihat
ketawamu bersama dia...

biar aku tertidur sedih
tanpa pujukan
juga tidak apa
jangan aku terbayang
dia menangis sedu dibahumu
seperti semalam
dalam hujan...

lelahnya menahan rasa
aku dan dia
mengejar cintamu
yang hanya ada
entah untuk siapa...

biarlah
aku tidak ingin berada
antara
KITA...

villa eila
140513
11.05 pm
Like ·  · 12 hours ago · 

      • GAMBAR YANG PALING RATU RIMBA SUKA TU...TERINGAT KALI PERTAMA MENGARANG KARANGAN DI SEKOLAH RENDAH , TAJUK , " PAK DOLAH SI PENJUAL SATE" MAKASIH YA MENGINGATI MEMORI LAMA RATU DI JAMAN SEKOLAH ....HEHEHE
  • Love is blind
    Unlike ·  ·  · 11 hours ago · 
    • You and 30 others like this.
    • Ratu Rimba Niagara Kita Terpisah Di Balik Awan Mega Senja

      hari itu aku ke pantai cinta ombak rindu
      ku tunggumu tanpa jemu
      hingga ke senja...
      ku perhatikan lama mega senja
      mega senja yang tersisa 
      berarak masuk ke peraduan
      selalunya sebelum kepekatan malam 
      menelan mega senja
      kau akan datang menjemputku
      untuk terbang bersama-sama
      mengunkapkan kata sayang
      melafazkan sumpah setia
      akulah kekasihmu
      yang kau cinta
      sampai Syurga bercinta
      itulah kalimah cinta
      yang membuatkan aku jatuh cinta padamu
      kalimah itu kau lafazkan berulang ulang kali
      hingga di setiap malam 
      ku tersungkur di sejadah cinta-Nya
      "Ya Allah...
      Syukurku Ya Allah
      Kau hadirkan dia 
      Untuk membawa aku ke Syurga-Mu
      Syukur Ya Allah
      Aku yakin inilah cinta yang kudambakan
      Bukan kerana pesona dunia
      Tapi kerana ketakwaannya pada-Mu"

      Kepekatan malam menelan mega senja
      Aku pulang kehampaan

      "Ya Allah...andai dia bukan 
      Untuk takdir cinta dari-MU 
      Aku redho...
      karna bukan cinta manusia yang kudambakan
      Aku cuma terima takdir cinta AL-HAQ"

      Karya Ratu Rimba Niagara
      5 Rejab 1434H
      15 Mei 2013M
    • Ratu Rimba Niagara CINTA TAK BUTA YANG BUTA HATI...hehehe
    • Nor Shahirah love is .... liar
    • Eriq Kantoina blind is love
  • "An alliance is more solid if the allies, and to know each other, believe in each other. " - Friedrich Nietzsche.
    "An alliance is more solid if the allies, and to know each other, believe in each other. " - Friedrich Nietzsche.
    Like ·  · 9 hours ago · 















Ahmad Tajuddin was tagged in Wangikah Anggerik's photo. — withUmmi Marsheyta and 28 others.
Terbanglah wahai burung,,,,,,,,

Sayang adalah bicara mulut
Rindu adalah melodi hati
@[100005722863195:2048:Cinta]???
Yang rasa adalah
Jiwa
Sungguh tidak tipu

Salah katamu
...... perasaan kita
Salah kataku
 ......kita bermesra
Salah semuanya
Kerana kita bukan di alam nyata

Sayang
Indah bila kau lafaskan
Sayang
Bergetar bila aku menyuarakan
Itulah kita.....

Pun 
Hakikat depan mata kini
Terbanglah berkawan
Mencari tenang melihat pelangi
Bersama dia....

Rasa itu ada
Sampai mati
Di sini....

D Noodles
150513
9.04 am
Terbanglah wahai burung,,,,,,,,

Sayang adalah bicara mulut
Rindu adalah melodi hati
Cinta???
Yang rasa adalah
Jiwa
Sungguh tidak tipu

Salah katamu
...... perasaan kita
Salah kataku
......kita bermesra
Salah semuanya
Kerana kita bukan di alam nyata

Sayang
Indah bila kau lafaskan
Sayang
Bergetar bila aku menyuarakan
Itulah kita.....

Pun
Hakikat depan mata kini
Terbanglah berkawan
Mencari tenang melihat pelangi
Bersama dia....

Rasa itu ada
Sampai mati
Di sini....

D Noodles
150513
9.04 am
Unlike ·  · 3 hours ago · 
  • KARYA RATU RIMBA NIAGARA 
    5 Rejab 1434H
    15 Mei 2013M
  • Ratu Rimba Niagara WARKAH UNTUK KANDA

    Salam sejahtera buat kanda ...
    Terima kasih sudi mencintai dan merindui adinda
    Syukur Ya Allah di kala aku disepikan
    Kau sudi kurniakan seorang hamba-Mu
    Bergelar Adam
    Bergelar Bidadara Syurga
    Untuk melamar cintaku
    Kuasa hati semuanya terletak digenggaman-Mu Ya Allah
    Kaulah yang membolak balikkan hati
    Jangan kau alihkan hatinya
    Biarlah dia terus mencitaiku semata karna-Mu
    Bukan karna aku ini siapa-siapa
    Karna aku tak punya apa-apa untuk disandarkan pesona cinta lagi
    Untuk disandar usia...usiaku sudah berlalu
    Untuk disandarkan kecantikan...usia sudah menarik kecantikan
    Untuk disandarkan kekayaan...kekayaan bukan milikku
    Makanya semuanya sudah tidak kumiliki lagi...
    Makanya dinda tiada tak kisah jika kanda menolak cinta gara-gara
    Tidak miliki pesona cinta lagi...
    Di luar sana ramai lagi yang boleh kanda miliki cinta
    Yang boleh memenuhi kehendak citarasa naluri kanda

    Sejujurnya dinda katakan
    Cinta itu perlu dalam hidup
    Cinta yang selari dengan kehendak Allah
    Itulah yang didambakan
    Jika itu tiada di hati kanda
    Harap lupakan dinda
    Dinda rela kehilangan cinta kanda
    Daripada dinda kehilangan cinta Tuhan

    Kata-kata kanda meyakinkan dinda
    Bahawa kanda cintakan dinda ikhlas karna Allah Taala
    Bukan dinda yang kanda cagarkan cinta
    Tapi karna mahu sama-sama
    Menuju meraih cinta Ilahi
    Itu yang hendak difokuskan
    Apalah ada luaran yang sementara
    Sedangkan yang hendak dibawa di alam akhirat
    Adalah takwa dan iman...
    Jasad bagaimana cantik bagaimana ganteng pasti hancur
    Menjadi makanan ulat dalam kubur
    Yang tinggal tengkorak..itu yang kita maklumi
    Yang lebih kita maklumi
    Roh kita tetap ditanya apa bekalan yang kita bawa semasa hidup
    Jika bekalan kosong...
    Allahu Akbar menyesal pun sudah tak berguna lagi

    Makanya sebelum kkita bergelar roh
    Ayuh kita usahakan semampu daya
    Mahu membawa bekal yang diterima-Nya
    Masalah cinta kita pasrahkan saja pada Tuhan
    Andainya cinta kita tidak menyatu
    Tetap bersangka baik dengan Tuhan
    Bahawa Tuhan telah menyediakan cinta yang terbaik untuk kanda

    Kanda...
    Moga kanda sentiasa dilindungi Rahmat dari Allah swt
    Dalam menjalani hidup yang sementara ini...
    Laluilah hidup ini dengan sentiasa bersangka baik dengan Tuhan
    Dan sentiasa berbahasa santun sesama rakan-rakan kanda
    Kita yang memilih bahasa apa yang hendak kita ungkapkan
    Kalau bahasa mengundang dosa kita yang tanggung
    Apapun kita sentiasa pilihlah bahasa-bahasa yang boleh mengundang
    Rahamat dari Ilahi

    Kanda....
    Setiap yang baik itu daripada Allah
    Marilah sama-sama kita sukakan kebaikan
    Karna kebaikan mengundang rahmat dari Ilahi

    Akhir kata...
    Lihatlah bulan di langit sana
    Karna di situ ada wajah dinda mengirimkan sebuah senyuman untuk kanda
    Sebagai pengubat rindu kanda pada dinda di rimba niagara ini.....

    Daripada adinda,
    Ratu Rimba Niagara
    5 Rejab 1434H
    15 Mei 2013
  • Ratu Rimba Niagara DENGAN-BISMILLAAHIIRRAHMAANIIRRAHIIM-AKU MULAI SEGALA SESUATU!

    MENGERTILAH AKAN DUNIA SASTRAKU BARULAH KITA IKATKAN SUMPAH SETIA..
    SETIA SAMPAI MATI SETIA SAMPAI SYURGA IN SHAA ALLAH AAMIIN

    Duhai kawan
    Telah kering air mataku
    Telah hancur lulur hatiku
    Hingga tak mampu membebat luka
    Derita rasa tak tertanggung
    Bila kawan tak seperti dulu
    Berbahasa santun
    Berwangikan ambar kasturi di setiap tutur kata
    Sudi menyapa karyaku dengan bahasa deruan ombak mensyahdukan
    Menyuburkan semangatku untuk berkarya

    Tapi itu dulu kawan
    Mula-mula kuterima menjadi sahabatku
    Kau bersumpah setia
    Mahu setia
    Mendukung memberi kerjasama padaku
    Dan tak akan kau biarkan sepi
    Aku berjuang kesendiriaan

    Mana janji-janjimu?
    Tidakkah kau lihat
    Berapa orang rakan-rakanku
    Boleh dibilang dengan jari kawan
    Adakah kawan namanya itu
    Sengaja membiarkan
    Kawannya dalam hati terluka
    Sengaja ditoreh-toreh
    Biar hancur bersepai

    Adakah rugi jika kamu like
    Rugi ke jika kamu memberi ide yang diharapkan
    Jika like dan ide bernasmu itu boleh menyukakan
    Hati kawanmu sebagaimana kawanmu sudi menerimamu sebagai kawan

    Jika kamu rasa rugi....
    Buat apa kamu pengen berkawan denganku
    Jika hanya sekadar untuk sengaja melukai hatiku

    Sejujurnya kukatakan padamu
    Setiap kali aku melepaskan kawan-kawan ku pergi
    Setiap kali itu aku terluka
    Merasakan betapa zalimnya aku...
    Tapi apakan daya kamu lagi zalim daripada aku
    Tega biarin aku berjuang kesendiriaan
    Tanpa sedikit ehsanpun di hatimu
    Bukan aku tak rayu
    Bukan aku tak pujuk
    Sehingga aku sendiri yang merajuk
    Tiada seorang pun yang pujuk
    Makanya jadilah aku si pungguk rindukan bulan
    Pada kawan yang telah kulepaskan pergi tanpa relaku

    Yang menjadi tanda tanya aku
    Mula kenal
    Rajin menyapa karya-karyaku
    Penuh mesra penuh semangat penuh talisiraturrahmi
    Dah lama kenal terus sepikan aku
    Terus jadi patung tak bersuara...
    Apa salahku
    Kenapa mereka begitu padaku
    Hingga aku disepikan dalam kebenciaan melampau
    Mana tidaknya aku cuba siarkan karyaku di wallnya
    Dan cuba menyapa dengan menyahut sembangnya bersama kawan-kawannya
    Sembang kawan-kawannya disambut mesra ...sembangku disepikan
    Seolah aku tak wujud sebagai kawannya
    Seolah aku mengganggu sembang-sembang mereka dengan kawan-kawannya
    Aku menangis dalam sendu bermelodikan deruaan ombak menggila
    Karna kasihku disisih dan tersisih
    Karna aku pun punya hati dan perasaan
    Ku hanyutkan segala derita lara berteman dengan mereka
    Aku sudah tak mahu menjadi peraih cinta penagih kasih
    Untuk disayangi untuk dikasihi untuk diambil perhatian
    Bukan padaku
    Tapi pada karya-karyaku
    Jika padaku
    Adalah satu kesilapan
    Karna aku terima kamu sebagai kawan
    Hanyalah sebagai penyubur semangat aku berkarya
    Selain daripada itu tidak
    Karna wall aku adalah tempat duniaku bersastra
    Dengan pelbagai tema...
    Andainya ada tema cinta
    Aku mahu menyuburkan cinta-cinta
    Nabi Muhammad saw & Siti Khadijah
    Adam & Hawa
    Bidadara & Bidadari
    Nabi Yusuf as & Zulaikha
    Nabi Sulaiman as & Putri Balgis
    Nabi Ibrahim as & Siti Sarah
    Shah Jehan & Ratu Mumtaz

    Insya-Allah berkat aku sabar tema tersebut bejaya aku persiapkan
    Dalam jumlah tak terkira banyaknya

    Dan aku Syukur Allah izinkan aku
    Berkarya dalam apa jua tajuk yang aku pengenkan

    Duhai kawan apakah kamu sudah paham
    Kenapa aku ambilmu sebagai kawanku
    Andai kamu pengen berubah
    Untuk menjadi kawanku yang setia
    Dan tak akan membiarkan aku
    Berjuang kesendiriaan...
    Makanya aku tak jadi berpisah denganmu
    Dan selamanya terus menjadi kawan tintamu
    Sampai mati
    Andainya kau sentiasa faham dan faham
    Akan dunia sastraku
    Kenapa aku menulis
    Kenapa aku terimamu sebagai kawan
    Dan kau faham akan arti Qada & Qadar
    Gimana kawan setuju?
    Jika setuju
    Ayuh kita teruskan perjuangan yang belum selesai ini
    Jika tidak setuju...maafkan aku andainya aku berlalu pergi...
    Biarpun terpisah
    Namun ikatan talisiraturrahim masih mewangi di hatiku
    Selagi nyawa di kandung badan...In Shaa Allah Aamiiin.

    LUAHAN HATI RAKAN ALAMMAYAMU YANG LUKA BERDARAH,
    RATU RIMBA NIAGARA
    5 Rejab 1434H
    15 Mei 2013M
  • Ratu Rimba Niagara KEPELBAGAIAN WARNA WARNI KEHIDUPAN

    SALAHKAH RATU BEREMOSI 
    EMANGNYA DUNIA INI PUN PENUH WARNA WARNI
    BEGITULAH SIFATNYA MANUSIA
    TAK SEMUANYA SAMA
    ANDAI KAMU ADALAH BIRU
    MAKA RATU PULA KUNING
    EMANGNYA CANTIK BUKAN WARNA KITA BERBEDA
    TAPI MATLAMATNYA TETAP SAMA
    CUMA KEPELBAGAIAN WARNA WARNI ITULAH
    YANG MENGINDAHKAN DUNIA INI
    COBA KITA BAYANGKAN
    JIKA DUNIA INI HANYA ADA SATU WARNA SAJA
    TENTU DUNIA INI MENJADI BOSAN DAN KELAM
    MAKA KITA SEBAGAI MANUSIA 
    BELAJARLAH MENERIMA KEPELBAGAIAN ITU
    SEBAGAI WARNA WARNI KEHIDUPAN
    AGAR KITA DAPAT MERASAI NIKMAT
    KEINDAHAN SASTRA YANG DITULIS 
    OLEH PARA PUJANGGA 

    KARYA RATU RIMBA NIAGARA
    15 Mei 2013



    • Bila engkau yakin pada hari ini,

      maka sesungguhnya besok engkau akan mendapatkan keberhasilan
      Like ·  ·  · 5 hours ago via mobile · 
      • 5 people like this.
      • Aulia Akbar InsyAllah wa barakAllah ya
        sohibussaman Al-imam...
        5 hours ago via mobile · Like
      • Ratu Rimba Niagara DENGAN-BISMILLAAHIIRRAHMAANIIRRAHIIM-AKU MULAI SEGALA SESUATU!

        MENGERTILAH AKAN DUNIA SASTRAKU BARULAH KITA IKATKAN SUMPAH SETIA..
        SETIA SAMPAI MATI SETIA SAMPAI SYURGA IN SHAA ALLAH AAMIIN

        Duhai kawan
        Telah kering air mataku
        Telah hancur lulur hatiku
        Hingga tak mampu membebat luka
        Derita rasa tak tertanggung
        Bila kawan tak seperti dulu
        Berbahasa santun
        Berwangikan ambar kasturi di setiap tutur kata
        Sudi menyapa karyaku dengan bahasa deruan ombak mensyahdukan
        Menyuburkan semangatku untuk berkarya

        Tapi itu dulu kawan
        Mula-mula kuterima menjadi sahabatku
        Kau bersumpah setia
        Mahu setia
        Mendukung memberi kerjasama padaku
        Dan tak akan kau biarkan sepi
        Aku berjuang kesendiriaan

        Mana janji-janjimu?
        Tidakkah kau lihat
        Berapa orang rakan-rakanku
        Boleh dibilang dengan jari kawan
        Adakah kawan namanya itu
        Sengaja membiarkan
        Kawannya dalam hati terluka
        Sengaja ditoreh-toreh
        Biar hancur bersepai

        Adakah rugi jika kamu like
        Rugi ke jika kamu memberi ide yang diharapkan
        Jika like dan ide bernasmu itu boleh menyukakan
        Hati kawanmu sebagaimana kawanmu sudi menerimamu sebagai kawan

        Jika kamu rasa rugi....
        Buat apa kamu pengen berkawan denganku
        Jika hanya sekadar untuk sengaja melukai hatiku

        Sejujurnya kukatakan padamu
        Setiap kali aku melepaskan kawan-kawan ku pergi
        Setiap kali itu aku terluka
        Merasakan betapa zalimnya aku...
        Tapi apakan daya kamu lagi zalim daripada aku
        Tega biarin aku berjuang kesendiriaan
        Tanpa sedikit ehsanpun di hatimu
        Bukan aku tak rayu
        Bukan aku tak pujuk
        Sehingga aku sendiri yang merajuk
        Tiada seorang pun yang pujuk
        Makanya jadilah aku si pungguk rindukan bulan
        Pada kawan yang telah kulepaskan pergi tanpa relaku

        Yang menjadi tanda tanya aku
        Mula kenal
        Rajin menyapa karya-karyaku
        Penuh mesra penuh semangat penuh talisiraturrahmi
        Dah lama kenal terus sepikan aku
        Terus jadi patung tak bersuara...
        Apa salahku
        Kenapa mereka begitu padaku
        Hingga aku disepikan dalam kebenciaan melampau
        Mana tidaknya aku cuba siarkan karyaku di wallnya
        Dan cuba menyapa dengan menyahut sembangnya bersama kawan-kawannya
        Sembang kawan-kawannya disambut mesra ...sembangku disepikan
        Seolah aku tak wujud sebagai kawannya
        Seolah aku mengganggu sembang-sembang mereka dengan kawan-kawannya
        Aku menangis dalam sendu bermelodikan deruaan ombak menggila
        Karna kasihku disisih dan tersisih
        Karna aku pun punya hati dan perasaan
        Ku hanyutkan segala derita lara berteman dengan mereka
        Aku sudah tak mahu menjadi peraih cinta penagih kasih
        Untuk disayangi untuk dikasihi untuk diambil perhatian
        Bukan padaku
        Tapi pada karya-karyaku
        Jika padaku
        Adalah satu kesilapan
        Karna aku terima kamu sebagai kawan
        Hanyalah sebagai penyubur semangat aku berkarya
        Selain daripada itu tidak
        Karna wall aku adalah tempat duniaku bersastra
        Dengan pelbagai tema...
        Andainya ada tema cinta
        Aku mahu menyuburkan cinta-cinta
        Nabi Muhammad saw & Siti Khadijah
        Adam & Hawa
        Bidadara & Bidadari
        Nabi Yusuf as & Zulaikha
        Nabi Sulaiman as & Putri Balgis
        Nabi Ibrahim as & Siti Sarah
        Shah Jehan & Ratu Mumtaz

        Insya-Allah berkat aku sabar tema tersebut bejaya aku persiapkan
        Dalam jumlah tak terkira banyaknya

        Dan aku Syukur Allah izinkan aku
        Berkarya dalam apa jua tajuk yang aku pengenkan

        Duhai kawan apakah kamu sudah paham
        Kenapa aku ambilmu sebagai kawanku
        Andai kamu pengen berubah
        Untuk menjadi kawanku yang setia
        Dan tak akan membiarkan aku
        Berjuang kesendiriaan...
        Makanya aku tak jadi berpisah denganmu
        Dan selamanya terus menjadi kawan tintamu
        Sampai mati
        Andainya kau sentiasa faham dan faham
        Akan dunia sastraku
        Kenapa aku menulis
        Kenapa aku terimamu sebagai kawan
        Dan kau faham akan arti Qada & Qadar
        Gimana kawan setuju?
        Jika setuju
        Ayuh kita teruskan perjuangan yang belum selesai ini
        Jika tidak setuju...maafkan aku andainya aku berlalu pergi...
        Biarpun terpisah
        Namun ikatan talisiraturrahim masih mewangi di hatiku
        Selagi nyawa di kandung badan...In Shaa Allah Aamiiin.

        LUAHAN HATI RAKAN ALAMMAYAMU YANG LUKA BERDARAH,
        RATU RIMBA NIAGARA
        5 Rejab 1434H
        15 Mei 2013M
      • Ratu Rimba Niagara KEPELBAGAIAN WARNA WARNI KEHIDUPAN

        SALAHKAH RATU BEREMOSI 
        EMANGNYA DUNIA INI PUN PENUH WARNA WARNI
        BEGITULAH SIFATNYA MANUSIA
        TAK SEMUANYA SAMA
        ANDAI KAMU ADALAH BIRU
        MAKA RATU PULA KUNING
        EMANGNYA CANTIK BUKAN WARNA KITA BERBEDA
        TAPI MATLAMATNYA TETAP SAMA
        CUMA KEPELBAGAIAN WARNA WARNI ITULAH
        YANG MENGINDAHKAN DUNIA INI
        COBA KITA BAYANGKAN
        JIKA DUNIA INI HANYA ADA SATU WARNA SAJA
        TENTU DUNIA INI MENJADI BOSAN DAN KELAM
        MAKA KITA SEBAGAI MANUSIA 
        BELAJARLAH MENERIMA KEPELBAGAIAN ITU
        SEBAGAI WARNA WARNI KEHIDUPAN
        AGAR KITA DAPAT MERASAI NIKMAT
        KEINDAHAN SASTRA YANG DITULIS 
        OLEH PARA PUJANGGA 

        KARYA RATU RIMBA NIAGARA
        15 Mei 2013

WWW

0 comments:

Post a Comment

 
;