Tuesday 14 May 2013

MAKRAJ CINTA (Part 10) , "TAKDIR CINTA DARI AL-HAQ"



MAKRAJ CINTA, 'TAKDIR CINTA DARI AL-HAQ'

Arti CINTA
By: Raja Rimba Nusantara

Tahukah anda arti cinta sejati yang sesungguhnya? sebenarnya itu adalah kehampaan. Kalaupun itu hanyalah sebuah kumpulan kata-kata tanpa makna. Inilah sebuah kalimat bijak tentang seorang yang telah dikhianati olehnya.
Walau begitu cinta bersifat relatif, seperti halnya sebuah sungai yang mengalir. Mencari lautan sebagai pelabuhan terakhir.
Dan sesungguhnya…
Cara terbaik dalam memaknai arti cinta adalah dengan memberi. Cinta tidak datang karena manusia saling menerima. Itu ada karena manusia pertama-tama saling memberi, dan akhirnya terbentuklah kata cinta.
Selain memberi, cinta juga memiliki arti di sisi tergelapnya, yaitu memaafkan. Sesungguhnya ini adalah hal yang paling sulit dilakukan oleh manusia ketika harus memberi maaf. Walau itu harus dilakukan..wala­u itu harus dimaknai.
Entahlah, yang pasti. Sebagai seorang pria idaman wanita memaafkan setiap kesalahan wanita adalah sebuah tugas dan bukan sebuah hak . Yang perlu kita lakukan sebagai pria adalah cukup membuat cinta sejati terukir di hati paling dalam dan terdingin. Kemudian menunggu dan terus menunggu untuk ditemukan.
Anda tidak percaya cinta sejati?
Itu hal murni karena memang mungkin selama hidup anda tidak pernah menyadarinya. Sesungguhnya cinta semacam itu ada, ada pada setiap sisik di hati anda, ada disetiap mimpi anda dan ada di setiap imaginasi anda.
Hanya sayangnya itu sebuah hal yang sulit untuk diungkapkan dalam 5-10 kata pertama.
Sebagai pria, kita memiliki sebuah bakat untuk mencintai wanita. Kita tidak perlu banyak tahu apakah artinya benar atau tidak. Sesungguhnya bukan itu yang dimaksud.. ketika sebuah cinta pertama kali dibuat di dunia.
Cinta sejati dibuat untuk dirasakan tanpa perlu memaknai arti yang sesungguhnya. Sepanjang manusia hidup terutama pria, minimal satu kali anda merasakan cinta kepada wanita.
Karena memang pria ditakdirkan untuk terus mencintai wanita, dan melindunginya apapun yang terjadi.
Dan bagaimana jika cinta si wanita bertepuk sebelah tangan, Inilah arti sesungguhnya dari cinta pria yaitu merelakannya. Kita tidak bisa hidup bersama dengan dia jika dia merasa menderita bersama kita.
Cinta pria tidak seperti cerita romeo dan juliet, jika si pria mati maka si wanita mati.
Ada 5 buah hal yang harus dimaknai dalam cinta sejati. Tapi saya tidak akan menyebutkannya satu persatu. Karena makna dan artinya sama saja yaitu saling mencintai dan memberi.
Sesungguhnya anda tidak perlu mengerti secara 100% apa itu sesungguhnya cinta sejati? Mungkin hanya sekitar 10% saja lebih dari cukup untuk mengartikannya dengan sebuah makna. Karena langit selalu diciptakan untuk melindungi bumi dimanapun cinta itu berada.
Matahari selalu mempercayakan bulan untuk menerangi malam. Dan pria harus mengambil jalannya untuk sebuah peperangan demi melindungi bidadari terakhirnya. Ini bukan lelucon apalagi karya sastra ini adalah sebuah imaginasi pria yang mencoba mengartikan cinta yang sesungguhnya.
Namun hari demi hari selalu berjalam melewati kolong langit. Saat itulah kita akan tersadar akan sebuah cinta yang sejatinya menjadi milik setiap orang yang menginginkannya­. Dalam hidup ini hanya ada dua hal yaitu cinta dan benci.
Tapi benci diawali dari sebuah cinta sejati. Yang sejatinya itu tidak memiliki arti yang berkesinambunga­n. Dan semua orang ataupun daun-daun bingung saat memberikan arti. Apakah itu sejati atau itu adalah kehampaan
Sebuah arti yang selama ini dicari oleh manusia, sebuah arti sejati yang memiliki makna seperti kilaunya berlian.
Dan ketika semua itu berakhir hanya ada satu yang bertahan hidup. Yaitu arti cinta itu sendiri, sebuah kata sebuah makna yang membuat manusia dapat hidup selama bertahun-tahun.­ Semua diawali dari cinta dan semua diakhiri oleh sebuah cinta kembali.

Ratu Rimba Niagara

SEMUA ORANG BERHAK JATUH CINTA
DENGAN SESIAPA SAJA YANG DICINTAI
TAPI TAK SEMESTI CINTA DIBALAS CINTA
ADAKALA HARI INI BILANG CINTA
DAN HARI INI BALAS CINTA
TAPI HATI SENTIASA BERBOLAK BALIK
SEGALA SUMPAH SETIA
DIMAKAN SESUMPAH
SENDIRI YANG BERSUMPAH
SENDIRI YANG MAKAN SUMPAH
MAKA AKU BERSUMPAH TAK AKAN JATUH CINTA
TAK AKAN MEMBALAS CINTA
MELAINKAN TERUS MELAMARKU
MENJADIKAN AKU BIDADARINYA
DI ALAM REALITI
ITULAH CINTA SEJATI...
CINTA REDHO ILAHI
CINTA SAMPAI SYURGA
MENGERTI AKAN ARTI QADA & QADAR
ITULAH CINTA SEJATI....TITIK.

Raja Rimba Nusantara

Demi cinta suci..
Kaulah cinta sejati..
Walau'pun d dunia ta'ada keabadian..
tak membuat ku gentar..
Untuk tetap mencinta..
Hingga Akhir hayat..
Dunia bisa hancur..
Daun bisa gugur..
Tapi satu hal yang abadi untu'q..
Cinta'q pada'mu.. Rindu Terdalam
Q temukan cinta..
D antara banyakny bintang..
Yang ada di angkasa cinta
cinta kita menjadi satu
Q hanya trdiam termenung
Q rasa'kan nafas'mu..
Q rasakan getar jantung'mu
Q rasa'kan manja'mu
Menjadi sebuah rindu bagi'q
Saat aq duduk memandang bintang d angkasa


 Ratu Rimba Niagara
Aku cuma utamakan cinta AL-HAQ
Jika kau memahami apa makna cinta AL-HAQ
Tak perlu bermadah cinta berjela-jela
Cukup dengan satu lafaz
"AKU TERIMA NIKAHNYA BIDADARI UNTUKKU KARNA ALLAH TAALA"
Siapa yang dulu utamakan cinta AL-HAQ
itulah takdir cinta yang mesti aku imani sampai mati
harap kau bisa paham apa makna nya itu cinta AL-HAQ
biarpun aku cinta
biarpun aku sayang akan kamu
tapi aku tak akan padamkan cinta AL-HAQ
karna cintaku hanya untuk yang berhak saja
atas sama-sama yakin takdir cinta dari AL-HAQ
hanya teruntuk yang berhak...


Raja Rimba Nusantara

Setetes kebencian d hati
Pasti akan membuah'kan penderita'an
Tapi setetes cinta d relung hati
Pasti akan membawa'kan kebahagian sejati
Kalah'kan kemara'han dgn cinta kasih
Kalah'kan kejahatan dgn kebajikan
Kalah'kan kekikiran dgn kemurnian hati
Kalah'kan kesombongan dgn kejujuran hati
Nafsu akan memberikan cinta yang sesat
Tapi cinta yang tulus akn memberikan kebahagian slama'ny.
cinta'q terkadagan ta'harus memiliki
Kadang kalah aq harus melepas'kan cinta tersbut
Karna cinta'q yg sejati
Ingin membahgiakan org yg d cintai.
Cinta'q bukan'lah cinta'q sebelum engkau memberi'kan
nafsu'q adalah emosi'q
cinta'q adalah pilihan'q
cara'q utk mencintai'mu sesuatu
Adalah dgn menyadari
bahwa sesuatu itu mungkin hilang

Ratu Rimba Niagara

bilamana sesuatu itu hilang,,,
itu bermakna cinta bukan kita yang tentukan...
asal saja kamu faham apa maknanya itu
takdir cinta AL-HAQ


TAKDIR CINTA DARI ALHAQ

Jika hati istana
Maka cinta adalah sianggahanya
Ji­ka ketulus'an adalah mahkota
Maka kesetia'an adalah piala terindah,,,,,
Jika kasih sayang adalah raja
Maka senyuman adalah tahta'q
Semua orang bisa memberi'kan Cinta
Namun ta'semua orang bisa memberi'kan kesetia'an
Karen­a banyak cobaanny
Dengan memiliki kesetia'an terhadap alllah
Niscaya kita akn setia pula terhadap malukny
Karena­ ajaran dari alhak luhur dan mulia
Termasuk merasa cukup dengan apa yang menjadi bagian kita
D samping keimanan
Ketak'w­a'an dan ahlak mulia
3 hal penting dalam hidup adalah
Keluarga­
Sahabat,dan cinta
Jika diri kita tidak mumpunyai keluarga
Maupun sahabat
Kita masih punya cinta untuk mendapatkan sahabat dan keluarga cinta itu tidak buta
Bagi yang memahami hakekatny
Karena dia adalah anugrah yang murni dan mulia dari allah sang maha cinta,
Cinta d sebut buta
Apabila mengusahi diri tampa pertimbangan baik buruknya perasan cinta terhadap seseora­ng
Terkadang ujian dari allah buat kita dia ingin melihat
Bagaimana kita memiharany dan menjaganya
Untuk mengatahui apakah insan yang kita cinta
Itu baik atau tidak lihat'lah
Apakah ketika bersamany kita menjadi semakin baik
Atau tidak
Jika membuat kita semakin baik
Cintai'lah hingga Allah memberi keputusan yang terbaik untuk kita berdua amin
By: Raja Rimba Nusantara


CINTA YANG BERKAT
By: Ratu Rimba Niagara

Cinta yang di berkat
Lagi diberkati
Bermula dengan gelombang di Lauhmafuz
Ke kalbu hati
Bergetar gelombang kalbu Adam & Hawa
Adam meluahkan
Hawa membalas
Adam meluah apa tersirat di hati
Hawa membalas atas gerakan hati
Adam melafaz cinta bukan sekadar candaan pesona duniawi
Hawa membalas cinta bukan karna murahnya cinta
Adam & Hawa yakin itulah takdir cinta dari Al-Haq
Selagi tidak menjadi cinta dalam redho Ilahi
Itu bukanlah takdir cinta dari Al-Haq
Itu cumalah bayangan cinta omongan kosong
Sekadar canda-candaan
Cinta kepura-puraan...
By Ratu Rimba Niagara

MAAFKAN AKU KAWAN

Aryandez Brigez

Maafkan aku kawan
Sungguh aku tak ingin pergi
Namun tak perlu kau mencariku
Bukankah kita terlahir dari cinta
Lalu kita menjadi tinta
Tak perlu ada air mata
Bahasa kita masih mampu untuk mencair
Kurasa cukup untuk membasahi jiwa-jiwa yang kerontang
Aku tak akan pergi
Hanya mencoba belajar menjadi pecundang
Yang bersembunyi untuk menang
Mungkin puisiku sudah usang
Bahkan debu yang melekat pada baitku
Kini sudah menjadi karat
Sempat aku bertanya pada embun
Masih pantaskah aku berpuisi..?
Masih layakkah aku menjadi tinta
Meski darahku masih kental dengan majas yang penuh ironi
Namun embun tak bergeming
Dan beningnya berubah menjadi jingga
Kutitip salam pada silhuet senja
Namun hujan seketika
Dalam tanyaku tentang sebuah rindu
Rindu padamu kawan
Masih pantaskah aku..?
Menjadi satu tinta dengan kalian.?
By Raja Rimba Nusantara

Ratu Rimba Niagara

Duhai kawan
Telah kering air mataku
Telah hancur lulur hatiku
Hingga tak mampu membebat luka
Derita rasa tak tertanggung
Bila kawan tak seperti dulu
Berbahasa santun
Berwangikan ambar kasturi di setiap tutur kata
Sudi menyapa karyaku dengan bahasa deruan ombak mensyahdukan
Menyuburkan semangatku untuk berkarya
Tapi itu dulu kawan
Mula-mula kuterima menjadi sahabatku
Kau bersumpah setia
Mahu setia
Mendukung memberi kerjasasama padaku
Dan tak akan kau biarkan sepi
Aku berjuang kesendiriaan
Mana janji-janjimu?
Tidakkah kau lihat
Berapa orang rakan-rakanku
Boleh dibilang dengan jari kawan
Adakah kawan namanya itu
Sengaja membiarkan
Kawannya dalam hati terluka
Sengaja ditoreh-toreh
Biar hancur bersepai
Adakah rugi jika kamu like
Rugi ke jika kamu memberi ide yang diharapkan
Jika like dan ide bernasmu itu boleh menyukakan
Hati kawanmu sebagaimana kawanmu sudi menerimamu sebagai kawan
Jika kamu rasa rugi....
Buat apa kamu pengen berkawan denganku
Jika hanya sekadar untuk sengaja melukai hatiku
Sejujurnya kukatakan padamu
Setiap kali aku melepaskan kawna-kawan ku pergi
Setiap kali itu aku terluka
Merasakan betapa zalimnya aku...
Tapi apakan daya kamu lagi zalim daripada aku
Tega biarin aku berjuang kesendiriaan
Tanpa sedikit ehsanpun di hatimu
Bukan aku tak rayu
Bukan aku tak pujuk
Sehingga aku sendiri yang merajuk
Tiada seorang pun yang pujuk
Makanya jadilah aku si pungguk rindukan bulan
Pada kawan yang telah kulepaskan pergi tanpa relaku
Yang menjadi tanya aku
Mula kenal
Rajin menyapa karya-karyaku
Penuh mesra penuh semangat penuh talisiraturrahmi
Dah lama kenal terus sepikan aku
Terus jadi patung tak bersuara...
Apa salahku
Apa mereka begitu padaku
Hingga aku disepikan dalam kebenciaan
Mana tidaknya aku cuba siarkan karyaku di wallnya
Dan cuba menyapa dengan menyahut sembangnya bersama kawan-kawannya
Sembang kawan-kawannya disambut mesra ...sembangku disepikan
Seolah aku tak sebagai kawan tidak wujud...
Seolah aku mengganggu sembang-sembang mereka denan kawan-kawannya
Aku menangis dalam sendu bermelodikan deruaan ombak menggila
Karna kasihku disisih dan tersisih
Karna aku pun punya hati dan perasaan
Ku hanyutkan segala derita lara berteman dengan mereka kawan
Aku sudah tak mahu menjadi peraih cinta penagih kasih
Untuk disayangi untuk kasihi untuk diambil perhatian
Bukan padaku
Tapi pada karya-karyaku
Jika padaku
Adalah satu kesilapan
Karna aku terima kamu sebagai kawan
Hanyalah sebagai penyubur semangat aku berkarya
Selain dripada itu tidak
Karna wall aku adalah tempat duniaku bersastra
Dengan pelbagai tema...
Andainya ada tema cinta
Aku mahu menyuburkan cinta-cinta
Nabi Muhammad saw & Siti Khadijah
Adam & Hawa
Bidadara & Bidadari
Nabi Yusuf as & Zulaikha
Nabi Sulaiman as & Putri Balgis
Nabi Ibrahim as & Siti Sarah
Shah Jehan & Ratu Mumtaz
Insya-Allah berkat aku sabar tema tersebut pejaya aku persiapkan
Dalam jumlah tak terkira banyaknya
Dan aku Syukur Allah izinkan aku
Berkarya dalam apa jua tajuk yang aku pengenkan
Duhai kawan apakah kamu sudah paham
Kenapa aku ambilmu sebagai kawanku
Andai kamu pengen berubah
Untuk menjadi kawanku yang setia
Dan tak akan membiarkan aku
Berjuang kesendiriaan...
Makanya aku tak jadi berpisah denganmu
Dan selamanya terus menjadi kawan tintamu
Sampai mati
Andainya kau kau sentiasa faham dan faham
Akan dunia sastraku
Kenapa aku menulis
Kenapa aku terimamu sebagai kawan
Dan kau faham akan arti Qada & Qadar
Gimana kawan setuju?
Jika setuju
Ayuh kita teruskan perjuangan yang belum selesai ini
Jika tidak setuju...maafkan aku andainya aku berlalu pergi...
Biarpun terpisah
Namun ikatan talisiraturrahim masih mewangi di hatiku
Selagi nyawa di kandung badan....
By Ratu Rimba Niagara
5 Rejab 1434


LUAHAN HATI RAKAN ALAMMAYAMU YANG LUKA BERDARAH,
RATU RIMBA NIAGARA
5 Rejab 1434H
15 Mei 2013M

TAKDIR AL HAQ ATAS DIRIKU

Pangeran Panglima Perang Nusantara

Teruskan perjuanganmu..aku slalu melihatmu dan memandang penuh senyuman.
Aku lagi berjuang.dan masih berjuang.
Jangan patah semangat.bangkit dan teruslah bangkit..
Tak banyak orang2 yang mengerti aku dan memahami takdir al haq atas diriku.karna aku berjalan tak sendirian

Ratu Rimba Niagara
katakan sejujurnya kamu ingin putuskan saja niat sucimu melamar
aku? jangan cuma bayangan...
karna aku suka yang jelas sejelasnya...
jika udah dapat penjelasan darimu aku tak akan ganggumu lagi...
duhai Pangeran Panglima Perang Nusantara

Ratu Rimba Niagara

kita mudah sebut takdir al haq tapi untuk merealitikan
adalah sesuatu yang amat sukar dalam hidup kita
karna hati kita akan mudah dibolak balikkan...
kamu kena paham pangeran
bukan suatu yang mudah aku terima cinta kamu
tapi bila mengenangkan yakin akan takdir Al-Haq aku terima kamu
tapi tahukah kau
sebelum ni kutemui cinta seperti mu
tapi akhirnya jadi membenciku
andai kata ini terjadi padamu
makanya aku tak heran
karna bukan cinta manusia yang aku dambakan
aku cinta kerana dia mencintaiku karna Allah Taala
dan berjanji merealitikan cinta
tapi lain di mulut lain di hati
cinta mana lagi yang hendak aku yakini
jika kamu tak mampu merealitikan cinta seperti takdir yang dikehendaki Al-Haq
makanya jujur saja katakan padaku
baru senang hatiku
kamu mahu merealitikan takdir cinta Al-Haq atau tidak
kalau tidak katakan saja
jangan dibiarkan bayangan palsu....
aku nggak suka yang palsu
andai kau berkata sejujurnya
aku bukan takdir cinta Al-Haq mu
aku redho
jangan kau risau
aku jenis yang memahami
dan ijinkan aku berlalu pergi darimu buat selamanya...
maafkan aku...

Ratu Rimba Niagara

Pangeran tolong jawab apa yang aku tanya ini..
kalo kamu diam dalam tempuh 24 jam...aku akan pergi darimu
kerana aku yakin cinta mu bukan untukku lagi tapi untuk Rayla Anily dia sesuai untukmu ...sesuai menjadi ummi kepada anak-anak asuhanmu...
"Akan aku simpulkan segala air mata dalam deritaku.
Karna semua dapat aku membasuhnya dgn kasih sayang Ilahi Robbi.
Sebab telah aku mengadu segala Rindu,
yang tak pernah aku sesalkan seumur hidupku ini"

Ratu Rimba Niagara

Pangeran napa kamu nggak mahu terus terang saja pangeran...
agar hilang segala kebimbanganku
aku bukan bimbangkan kehilangan cinta kamu
tapi cuma mahukan kepastiaan
agar cintaku tidak dipersenda-sendakan kaum Adam
Aku coma Adam yang bertanggungjawa atas lafaz cintanya karna Allah
Selain dari itu aku nggak mahu pikirkan dalam jiwa...
Jawab sejujurnya...aku terima saja keputusanmu
Tapi percayalah
AKU CUMA YAKIN TAKDIR CINTA DARI AL-HAQ saja
makanya kau jangan risau apa yang tersirat di hatimu sekarang...
aku bisa mengerti...

Ratu Rimba Niagara

Jika kamu masih nggak lagi mahu menjawab...
Tahulah aku cintamu selama ini cuma cadaan saja
Aku akan pergi darimu jika itu bisa membahagiakan kamu
Aku tunggu ni jawabapn darimu...
Sampai masa waktu aku tak larat lagi menanti
Aku akan pergi jua
Jangan cari aku lagi
Anggaplah kita ditemukan cuma ada di mimpi palsu
Yang membutakan mata hatimu mata hatiku....

Ratu Rimba Niagara

Tolong tinggalni aku...
Jika kau nggak mahu merealitikan cinta yang kau sendiri lafazkan padaku...
Karna aku bukanlah si peraih cinta bukan si perayu cinta...
Aku terima cinta karna kau yang mula lafazkan
Melamar cintaku demi redho Ilahi...
Tapi itu semua hanya candaan palsu....
By: Ratu Rimba Niagara

(PETIKAN DARIPADA SKRIP NOVEL , 'MAKRAJ CINTA'
Karya RATU RIMBA NIAGARA , RAJA RIMBA NUSANTARA & PANGERAN PANGLIMA PERANG NUSANTARA)
5 Rejab 1434H
15 Mei 2013



    • 2Unlike ·  · 
      • You, Kumbang Segak and 88 others like this.
      • Mohd Khir Mohd Emmm...terima kasih
      • Nurraishah Aas Sahh..Aamiin..InsyaALLAH.. 
      • Hasna Isma III dik Roshaida Shubeli .. In Shaa Allah ...    
        23 hours ago · Like · 2
      • Hasna Isma III alhamdulilah Nurraishah Aas ... maka sayangi dan hormatilah suami kita .. In Shaa Allah ... Luv U dear ...  
        23 hours ago · Like · 3
      • Nurraishah Aas InsyaALLAH..Sayang dan Hormat selalu..Luv U to my dear sweetie..   
        23 hours ago · Like · 2
      • Hasna Isma III Alhamdulilah Nurraishah Aas ... itulah yg terbaik buat para isteri ... suka apa yg disukai oleh suami dan benci apa yg di benci oleh suami selagi tidak melanggar syariat Islam ... In Shaa Allah .. 
        23 hours ago · Like · 2
      • Ratu Rimba Niagara CALON-CALON SUAMI & ISTERI IDAMAN BIDADARI & BIDADARA DUNIA

        CALON-CALON SUAMI IDAMAN BIDADARI DUNIA

        1. Mengutamakan Allah mengatasi segalanya
        2. Berjiwa fisabilillah
        3. Berkata seperti penghuni Syurga
        4. Berhati semurni Syurga
        5. Sentiasa redha dari mula pernikahan sehingga ke akhir nafas
        Selagi selari dengan kehendak Allah swt
        6. Berniat memberi kunci pintu Syurga kepada isteri
        7. Menyambung percintaan di Syurga...
        8. Adam & Hawa Idola percintaan
        9. Memburu amalan soleh untuk bekalan
        10. Redha dan sentiasa bersyukur apa yang dikurniakan Allah swt

        CALON-CALON ISTERI IDAMAN BIDADARA DUNIA

        1. Taat kepada suami kerana Allah
        2. Sentiasa mahu dibimbing ke arah fisabilillah
        3. Berkata santun semurni hati Syurga
        4. Redho apa yang tersurat dan tersirat
        5. Memahami kerjaya suami
        6. Memahami apa naluri kehendak suami
        7. Susah senang bersama
        8. Sukakan kebaikan jalan-jalan fisabilillah
        9. Terima apa adanya suami
        10. Sentiasa muhasabah diri menuju Cinta Ilahi

        RATU RIMBA NIAGARA
        4 Rejab 1434H
        14 Mei 2013M
        Like · · Share · a few seconds ago ·
        23 hours ago · Like · 5
      • Hasna Isma III alhamdulilah ... TQVM Ratu Rimba Niagara ... barakallah'hufik ...  
        23 hours ago · Unlike · 4
      • Ratu Rimba Niagara AAmiin. Macam mana ratu punya keterangan berikan pendapat Hasna Isma II sebagai bakal isteri dan mewakili bakal-bakal istri di luar sana ye...hmmmm
        23 hours ago · Like · 3
      • Hasna Isma III alhamdulilah Ratu Rimba Niagara ... memang itulah yg terbaik .... hasna bukan bakal ister ... dah jadi isteri pun alahamdulilah bersama 3 cahayamata .. 
        22 hours ago · Edited · Unlike · 3
      • Ratu Rimba Niagara Ooo...yang penting Hasna Isma III sudah berbagi ilmu kepada bakal isteri di luar sana dan bakal suami di luar sana..moga Hasna diberkati sekeluarga. Aamiin.
        22 hours ago · Like · 2
      • Hasna Isma III Amin Ya Rabbi Alamin ... alhamdulilah .. In Shaa Allah ... tq Ratu Rimba Niagara ... barakallah'hufik ...  
        22 hours ago · Unlike · 2
      • Celina Abdul Assalam-o-Alikoum .... Good Morning (◕ ◡ ◕)
        Start with Bismillah.
        End with Alhamdulillah.
        Patience with SubhanAllah.
        Promise with In sha Allah. 
        Your life will be blessed by Allah...["]
        I Wish U A Nice Day (^_^)
        HAVE BLESSED DAY AHEAD 
        22 hours ago · Like · 2
      • Ratu Rimba Niagara DUHAI WANITA YANG BERGELAR ISTERI KEPADA SUAMIKU

        Duhai wanita yang bergelar isteri kepada suamiku
        Jangan kau zalimi suamiku
        Kerana aku adalah bidadari DiCiptakan Allah untuknya
        Di dunia dia suamimu...
        Di Syurga dia adalah suamiku
        Di dunia takdir di Azali telah tercatat untukmu
        Di Syurga akulah isterinya merangkap bidadarinya

        Bersyukurlah kau bersuamikan suamiku
        Tahukah kau apa saja amal baktimu kepada suamiku
        Adalah balasan Syurga untukmu
        Carilah redho suamimu
        Kerana di situ ada redho-Nya Allah padamu
        Suamimulah yang memberikan kunci Pintu Syurga kepadamu
        Tempahlah tiket Syurga dengan amal baktimu pada suamimu
        Di mana ada redho suamimu di situlah redho Allah
        Kamu cuma taat dan patuh kepada suamimu
        Dan menjaga amal ibadat wajibmu kepada Tuhanmu
        Masuklah mana-mana pintu Syurga yang kamu suka...

        Tapi aku merayu padamu
        Jangan sekali-kali kamu kecewakan mereka
        Jangan sekali-kali kamu derhaka kepada mereka
        Jangan sekali-kali kamu menyakiti hati mereka
        Jika membuatkan mereka sedih kecewa merana lantaran kamu
        Tunggulah neraka sebagai balasannya

        Duhai para suami yang teraniaya...
        Sabarlah kanda ...dinda..adalah isteri kanda di Syurga
        Dinda diciptakan untuk menjadi isteri kanda di Syurga
        Dindalah bidadari yang diciptakan untuk kanda cintai...
        Berkat kanda percaya pada Allah swt dan rela syahid demi-Nya
        Jangan kanda bimbang ...di dunia kanda tidak dapat
        Dilayani sebagai seorang suami yang sepatutnya
        Di Syurga ada dinda yang melayani kanda seikhlas hati demi-Nya
        Sabarlah ye kanda ...berdoalah agar isteri kanda di dunia
        Berubah hatinya untuk menjadi isteri solehah untuk kanda
        Dan berazam bersama kanda untuk menjaga dan mendidik
        Permata hati agar menjadi hamba-Nya yang beriman...
        Sabarlah ye kanda...
        Dinda nasihatkan utamakan keluarga
        Biarpun hati kanda terlara karna isteri kanda berhati kering
        Bersabarlah dan berdoa sebanyaknya
        Jadikanlah rumah tangga kanda
        'RUMAHKU SYURGAKU'
        Kanda jadi imam kepada isteri dan anak-anak kanda
        Pimpinlah keluarga kanda menuju jalan-jalan ke Syurga
        Agar kanda tidak akan dipertanggungjawabkan di akhirat nanti
        Jika kanda sudah berusaha semampu daya untuk membimbing mereka
        Tapi mereka masih berhati kering juga
        Kanda berdoalah kepada Tuhan....
        Bersangka baiklah kepada Tuhan...
        Kerana di situlah tercatat Takdir Kanda....

        Jika kanda yakin
        Akan janji-Nya Tuhan...
        Janji-Nya pasti
        Pasti ditepati
        Pastinya kanda akan lalui semua dugaan di dunia ini
        Dengan tabah dan redha..

        Percayalah kanda...
        Cinta dinda sentiasa ada untuk kanda
        Dindalah bidadari yang menanti kanda di Syurgawi...
        Dinda bersyukur kerana kanda diciptakan untuk dinda cintai Demi-Nya.

        KARYA RATU RIMBA NIAGARA
        4 Rejab 1434H
        (KARYA DIILHAMKAN UNTUK SEMUA PARA WANITA YANG BERGELAR ISTERI SEMPENA MENYAMBUT HARI WANITA ...DUHAI WANITA DI LUAR SANA KUHARGAIMU KERANA KAMU WANITA UNTUK DICINTAI ADAM SAMPAI SYURGA AAMIIN)
        22 hours ago · Like · 3
      • Gloryjee Hajijah Piee Peringatan yang sangat bermanfaat... terima kasih Hasna Isma III  @}>---
        22 hours ago · Like · 2
      • Srikandi Jiwa Terima kasih Hasna Isma III atas titipannya...sama kita kongsikan ilmunya...Alhamdulillah...
        21 hours ago · Like · 3
      • Norizan Abdul Hamid hmm .. peringatan yg amat baik buat bakal2 isteri dan suami sekalian ... 
        21 hours ago · Like · 2
      • Slamat Hussain bersabar menanti....thanks a lots kak..
        21 hours ago · Like · 2
      • Ellyzz Katrina terimakasih kak hasma... 
        15 hours ago · Like · 1
      • Noor Fadzillah ''Wanita yang taat terhadap suaminya, diminta ampun oleh burung di angkasa, ikan2 di dlm air, malaikat di langit, matahari dan bulan, selama wanita itu ada dalam kerelaan suaminya. Dan setiap wanita yang derhaka kepada suaminya, maka kpdnyalah laknat Allah SWT, malaikat dan manusia semuanya. Dan setiap wanita yang bermuka masam di muka suaminya, justeru itu ia ada dlm kemurkaan Allah Ta'ala sampai ia (wanita/isteri) bersenda gurau dgn suaminya dan ia minta kerelaannya.Dan setiap wanita yang keluar dari rumahnya tanpa izin suaminya, justeru malaikat melaknatinya hingga ia pulang.''(HR:al-Bazzar)...wallahu'alam...tksh Hasna Isma III atas pkongsian dan peringatan...
        12 hours ago · Like · 3
      • Zulkefli Abdul Rahman wahai lelaki n bakal2 suami persiapkanlh dirimu sgn ilmu dunia n akhirat sblom melangkah jauh ke hadapan bsma tanggong jawab ini .... insya allah masjid yg d dirikan akn kukuh .... n berseri dgn kasih syg ......
        12 hours ago via mobile · Like · 2
      • Kak Sue Sememangnya terlalu besar dan berat tanggungjawab seorang lelaki terhadap isterinya...namun pada hari ini boleh dikatakan ramai dari kalangan lelaki sudah banyak mengabaikan apa yang diamanahkan oleh Allah padanya...
        11 hours ago · Like · 1
      • لف توف .... so, ompompuan jangan laa menambahkan lagi berat bebannya..... minta sungguh sungguh nih! 
        3 hours ago · Like · 1
      • Hasna Isma III Alhamdulilah .... sama2 kasih semua .... semoga bermanfaat pada semua yg membacanya ... In Shaa Allah ...  
(PETIKAN DARIPADA WALL HASNA ISMA III)
5 Rejab 1434H
15 Mei 2013M


0 comments:

Post a Comment

 
;