Saturday 24 August 2013

KUASA ALLAH MENGATASI CITA HAMBANYA...SYUKUR YA ALLAH





Iwan Tirta commented on his own photo.


  • Unlike ·  ·  · Yesterday at 2:30pm · 
    • You, Iwan Tirta and 2 others like this.
    • Iwan Tirta Amin Allahuma Amin.
    • Ratu Rimba Niagara IWAN TIRTA RAKYAT INDONESIA BERJIWA REVOLUSIONER!
      MERDEKA........!!!!!!
      23 hours ago · Like · 1
    • Ratu Rimba Niagara INDAHKAN KEHIDUPAN SEMUT!

      AKU KESENDIRIAN MEMIKUL BEBAN KESETIAAN CINTA
      IBU PERTIWI

      Aku ditakdirkan jatuh cinta kepada ibu pertiwi
      pada 5 benua...

      MALAYSIA INDONESIA BRUNEI SINGAPURA THAILAND

      Aku tak punya harta dan kuasa untuk mencagarkan cinta
      tapi aku punya banyak ide berpuisi untuk menyatakan
      cintaku kepada kelima benua....

      Hari-hari aku menulis...menulis terus menulis
      Menulis adalah duniaku
      Aku bersastera
      Aku berpuisi
      Aku berpujangga

      Semuanya tentang kasih sayang
      Kasih sayang pada Tuhan
      Kasih sayang pada sesama manusia
      Kasih sayang kepada haiwan
      Kasih sayang semua yang diciptakan Allah swt
      Kasih sayang kepada negara
      Kasih sayang kepada raja dan nusantara,
      Kasih sayang kepada semua rakyat di dunia ini

      Bila aku menulsi tentang KETUHANAN
      macamlah aku alim sangat
      Bila aku tulis tentang cinta
      dikatakan aku siperaih cinta
      Bila aku tulis tentang negara-negara jiran
      macamlah aku ini penulis hebat sangat
      sedangkan namaku tiada tersenaraipun
      di Malaysia jauh sekali di Indonesiam Brunei , Singapur dan
      Thailand
      puisi-puisi yang kutulis itu semuanya 'SALIN KARYA ORANG LAIN'
      ada yang bilang banyaknya puisi yang aku siarkan macam pasir di pantai tapi tak berharga dan bagaikan kaca yang tak punyai nilai langsung...aku tidak sedih jika orang biasa yang mengatakan begitu ...ini penulis juga seperti...si penulis memberi cadangan kepadaku...tulis satu puisi selepas itu digilap...digilap...dengan puisi satu yang sudah digilap akan bertukar menjadi emas.
      Dengan satu karya digilap....digilap ...digilap barulah boleh menjadi emas.
      Bukan aku tak mahu terima cadangannya itu...
      Dalam usiaku begini aku tak akan buat begitu...jika begitu setahun dengan 1 karya...asyik di gilap...digilap...boleh jadi emas harga karya yang kugilap....sebelum setahun jika ditakdirkan aku mati? pasti aku menyesal di hari matiku kerana aku berkarya mahukan habuan duniawi bukan mahukan saham akhiratku... ALLAHU AKBAR aku pasti menyesel mendengar usul darinya itu.

      Kupikirkan jika aku terima idenya...
      Dengan 1 puisi...kugilap...kugilap...
      Jika puisi itu tidak juga bersinar malah terus malap
      Gimana? pasti aku rugi besar...
      Sedangkan yang aku tahu
      Di fbku yang kuterima sebagai rakan fbku
      Tidak pun hendak menyokong/mendukung karya-karyaku
      Ada tu mula-mula selalu memberi komentar dan suka
      akan karya-karyaku...like beri komentar
      aku apa lagi semangatlah...
      lepas tu entah dimana khilafnya teus senyap
      macam aku tak wujud
      ada tu semenjak aku terima dia sebagai rakan fbku
      sebagai pemerhati aja ...like pun tidak ..komentar pun tidak
      bener kaget aku terlu pelit ide
      tiada yang sudi nak beri komentar
      kalau ada komentar yang boleh melemahkan semangatku
      sedangkan sejujurnya aku terima mereka sebagai rakan fbku untuk sentiasa bersedia memberi komentar karyaku...bukan sekadar like....aku lebih utamakan pendapat, komen dan komentar mereka sebagai rakan fbku.
      Rakan fbku bukannya ramai adalah 40 orang yang hendak menjadi rakan fb lebih 1000 orang...bukan aku tak mahu terima sebab aku mahu tumpukan dunia karyaku saja...40 orang ini aku tapis dan tapis yang benar-benar boleh memberi impak yang besar kepada dunia sasteraku. Aku merayu-rayu pada mereka macam si pungguk rindukan bulan...mereka buat-buat tak tahu saja...dalam 40 orang itu cuma seorang saja yang menyahut cabaranku yang akan bersumpah setia menjadi kesatria sastra yang aku karangkan...bukan aku tak percaya dari pengalamanku semuanya pada awal saja begitu...tak sampai sebulan terus sepi kan karyaku..namun aku bersangka baik padanya...jikalah dia juga seperti yang lain aku pasrah ..terpulanglah kepada dia.
      Semalam aku katakan kepada semua rakan fbku
      aku kenakan syarat kepada mereka ..mereka dikehendaki pilih tiga syarat yang dikenakans ebagai rakan fbku

      1. Sebagai pemberi komentar
      2. Sebagai pemberi ide gimana karya-karya yang kutulis
      dijadikan nilaian emas
      3. Sebagai penyuntik dana untuk aku meneruskan sasteraku
      agar dapat merjalan lancar

      Dalam empat puluh orang itu seorang saja yang menjawab sebagai KESATRIA SASTRA ku ...aku senyum ...nak ikutkan hatiku rakan fbku yang ada kita cuma seorang selebihnya dalam pertimbangku untuk kugantikan dengan orang lain yang bener-benar memberi impak agar dunia sasteraku dapat menjadi kenyataan.

      Aku sudah bilang kepada yang tak mahu mendukung sastraku...jika tidak mahu mendukung sasteraku jangan kata aku si pemutus talisiraturrahim , aku membuka akaun fb untuk mencari mereka yang sudi bergotong royong denganku untuk merelisasikan dunia sasteraku menjadi kenyataan.

      Yang paling mengecewakan aku bukan mahu mendukung sasteraku ....like dan memberi komentar pada karyaku pun tidak.
      Yang lebih pelik lagi yang memberi komentar karyaku mereka yang bukan rakan fbku....tertanya-tanya aku...adakah setelah karya-karyaku dikenali dan mempunyai jutaan peminat baru ramai hendak menyokong/mendukung sasteraku.

      Jikalah aku sudah terkenal baru hendak memberi sokongan/dukungan barangkali mereka sudah kelewatan...kerana ketika itu aku udah sibuk dengan dunia realiti sasteraku ...mereka tidak dapat berkomunikasi denganku lagi di alam maya....atau pun andainya aku mati karyaku pun terhenti...namun dapt juga aku tinggalkan galeri sasteraku di alam maya yang sudah berjaya terbangkan ...ku layangkan bertebaran di seluruh dunia...In Shaa Allah terealiti juga cita-citaku untuk melayangkan karya-karyaku walaupun tanpa sokognan/dukungan daripada rakan fb atau pembaca alammya...

      Sebab itu bila kulihat gambar semut memikul beban itu kena sangat dengan perjuanganku...wal hal aku berada dalam kumpulan semut yang dikenali semangat gotong royong tapi di gambar ini semut-semut yang lain terus berjalan menuju haluan masing-masing tanpa memperdulikan beban semut tanpa ehsanpun, mana perginya falasafah semut, BERAT SAMA DIPIKUL RINGAN SAMA DIJINJING? Cuma yang ku tahu di alam realiti semut mereka saling bergotong royong waima jika rakan mereka mati pun mereka bergotong royong mengangkat rakan mereka yang sudah mati itu untuk sama dipusarakan. INDAHKAN KEHIDUPAN SEMUT?

      KARYA RATU RIMBA NIAGARA
      15 Syawal 1434H
      22 Ogos 2013M
      23 hours ago · Like · 1
    • Iwan Tirta Merdeka.. DIRGAHAYU KEMERDEKAAN 2 NEGARA INDONESIA DAN MALAYSIA , Amin Allahuma Amin.. Wahai Yang Mulia Ratuku Pati Sembah Ampun Maaf Pada Yang Mulia Ratu.. Tak usahlah fikirkan hal yang lemahkan fikiran dan semangat Yang Mulia Ratu, In Shaa Allahu Amin diAlam Semut bawa para Semut Masih sangat kuat untuk tolong menolong pada sesama semut, walaupun terkadang semut-semut selalu dan sampai kapanpun tak lah ukuran semut jadi besar. Akan tetapi semut-semut akan terus selalu bergotong-royong sokong-menyokong, walaupun tampak seperti kecil sangat.. Yang Penting Yang Mulia Ratuku tetap semangat maka dengan suasana Kemerdekaan ini Yang Mulia Ratu Rimba Niagara harus selalu ceria semangat terus Para Kesatria-Kesatria Rimba Niagara akan selalu terus dekat walau jauh akan selalu tampak walau tak tampak dan akan selalu Jadilah Kenyataan walau siapapun kata mustahil IN SHAA ALLAHU AMIN, tiadalah ada sesuatu pun yang dapat menyangkal Kebenaran kerana Allah ... AMIN ALLAHUMA AMIN. Salam Kemerdekaan dari Kami Para Kesatria Rimba Abdi Setia Yang Mulia Ratu Rimba Niagara Cinta 5 Benua . Amin Yaa Robbal A'lamin.
      22 hours ago · Unlike · 2
    • Ratu Rimba Niagara Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.

      Salam Merdeka buat ke semua Kesatria Pujangga Ratu Rimba Cinta 5 Benua nan sudi setia susah senang bersama...moga doa Kesatria Sastera Pujangga Ratu semua dimakbulkan Allah Aamiin.
      Moga Allah swt merahmati memberkati perjuangan suci ini karena sastra yang ditulis adalah KHAZANAH WARISAN BANGSA NUSANTARA.
      Tiada apa yang dapat membahagiakan jika sebelum dijemput Ilahi dapat menghadiahkan bulan dan bintang kepada anak cucu Nusantara. In Shaa Allah bila terpejam mata nanti dalam senyum doa abadi dari anak cucu Nusantara Tercinta. Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
      19 hours ago · Like · 1
    • Ratu Rimba Niagara DOAKAN NENDA SEJAHTERA ABADI DI ALAM BARZAH AAMIIN.

      DUHAI ANAK CUCUKU INILAH BULAN YANG MOYANG PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA HADIAHKAN UNTUKMU SAYANG...HADIAH BULAN INI NENDA DAPATKAN TERLALU PAYAH ...TANPA SOKONGAN/DUKUNGAN SEIKHLAS HATI DARIPADA
       PEJUANG KSATRIA NENDA...NENDA TIDAK BERJAYA MENGHADIAHKAN HARTA WARISAN YANG PALING BERHARGA UNTUKMU SAYANG....MAKANYA NENDA MERAYU ...CUCUNDA AKAN MENJAGA SEPERTIMANA CUCUNDA MENJAGA NYAWA SENDIRI TANDA CUCUNDA BALAS KASIH SAYANG NENDA MEMADAILAH SEKADAR SEPOTONG DOAMU UNTUK NENDA SEJAHTERA ABADI DI ALAM BARZAH..... AAMIIN

      NENDAMU YANG MENYANGIMU DEMI-NYA,

      RATU RIMBA NIAGARA
      PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
      MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
      6 Syawal 1434H
      13 Ogos 2013M 

      SELAMAT HARI KEMERDEKAAN INDONESIA TERCINTA!'
      'KUCINTA DAN SAYANGIMU SAMPAI KAPAN PUN!
      ' NYAWAKU INI JADI TARUHAN DEMI CINTAKU PADAMU'
      'INILAH HADIAHKU UNTUK GENERASI KINI DAN AKAN DATANG INDONESIA, MALAYSIA, BRUNEI, SINGAPURA & THAILAND

      MERDEKA INDONESIAMU MERDEKA MALAYSIAKU UCAPAN TULUS IKHLAS SEMPENA MERAIKAN ULANG TAHUN KELAHIRAN PUJANGGA RATU RIMBA NIAGARA CINTA 5 BENUA 13 OGOS 2O13, DIRGAHAYU KEMERDEKAAN INDONESIA 17 AGUSTUS 2013 DAN DIRGAHAYU KEMERDEKAAN MALAYSIA 31 OGOS 2013

      PUISI-PUISI DI SIARKAN DI WALL KDYMM SULTAN HASSANAL BOLKIAH BAGI MERAIKAN HARI KEPUTERAAN BAGINDA YANG KE 67 TAHUN
      13 Syawal 1434H
      20 Agustus 2013M
      19 hours ago · Like · 1
    • Iwan Tirta Amin Allahuma Amin Amin Alhamdulillah Amin Amin Yaa Robbal A'lamiin.
      19 hours ago · Unlike · 2
    • Ratu Rimba Niagara TAMAN SASTERA TAMAN KHAZANAH WARISAN BANGSA PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA. TERIMA KASIH TAK TERHINGGA KEPADA SEMUA KESATRIA SASTRA PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA ATAS SEGALA SOKONGAN YANG DIBERIKAN. MOGA ALLAH SWT SAJA YANG DAPAT MEMBALAS-NYA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
      18 hours ago · Unlike · 2
    • Iwan Tirta Amin, Sembah Hormat dan Maaf Patik Hatur Pada Yang Mulia Ratu , Yang Mulia Ratu sudah semangat lagi ke... Maaf Yang Mulia Ratu.. Tak usah lah fikirkan hal yang kuras energy .. Tetap Semangat Ya Yang Mulia Ratuku In Shaa Allah Amin fokus je energy Yang Mulia Ratu pada Karya-Karya Yang Mulia Ratu... Ya... Ayo Yang Mulia Ratu Kalau tak sekarang waktunya merealitykan kapan lah lagi trus kalau tidak kita bersama berjuang lalu siapa juge kah yang kan jadikan kedamaian dunia ini penuh dengan keindahan dan damai cinta kaseh walau dengan karya ... Ayo kita bangkit Yang Mulia Ratu... Ayolah kita berani memulai dan cobalah kita berbuat dengan kemampuan jikalah masih bisa untuk berbuat dan dengan kesempatan jikalah kita masih diberikan usia In Shaa Allahu Amin , Yang Mulia Ratu pasti bisa merealitykannya dengan IzinNYA AMIN YAA ROBBAL A'LAMIIN.
      18 hours ago · Unlike · 2
    • Ratu Rimba Niagara AAMIIN YA RABBALA'LAMIIN.
      MAKASIH PEJUANG SASTERAKU 
      BARANGKALI KAULAH SUARA-SAURA YANG TAK KUKENALI PERNAH KUDENGAR PADA SUATU KETIKA DULU DI KALA AKU TIDAK MAMPU LAGI MENERUSKAN PERJUANGAN TINTA-TINTA BERDARAH INI...
      TIKA ITU AKU TERLALU LEMAH TIDAK BERDAYA...
      SERASA DUNIA INI 
      KELAM BAGIKU 
      SETIAP KALI AKU BERPUTUSA ASA
      SUARA...SUARA YANG TIDAK KUKENALI
      MEMBISIKKAN KE TELINGAKU
      KAU BOLEH! KAU BOLEH! KAU BOLEH!
      PANDANGLAH WAJAH-WAJAH ANAK CUCUMU
      MEREKA AMAT MENGHARAPKAN KEJAYAAN MU
      KARENA KEJAYAANMU ADALAH KEJAYAAN ANAK CUCU
      ALLAHU AKBAR ...KUASA ALLAH MENGATASI CITA-CITA HAMBA-NYA...SYUKUR YA ALLAH.
      TERIMA KASIH SEKALI LAGI SUARA-SUARA YANG TIDAK KUKENALI DAN KINI SUDAH KUKENALI...MOGA ALLAH SWT MERAHMATI HIDUP DAN MATIMU AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
    • Ratu Rimba Niagara PERJUANGANKU PADA IBU PERTIWI NUSANTARA TERCINTA!

      Aku bukanlah seorang perwira…
      Yang gagah perkasa bersenjata
      Aku bukanlah hartawan untuk
      Membeli keperwiraan!

      Aku tak punya apa-apa…
      Cuma wanita lemah tapi
      Bangkit dengan satu semangat
      Juang yang tak pernah padam!

      Aku dihujani penghinaan di setiap penjuru!
      Hinggakan aku lemah untuk terus bangun...
      Dalam serba tidak berkeupayaan aku bangun
      Sendiri dek terpanggil semangat juang yang tinggi

      Suara-suara yang tidak dikenalilah yang membuatkan
      Aku terus berjuang! Merekalah yang telah meyakinkanku
      Aku boleh! Aku boleh!Aku Boleh!
      Terima kaseh suara-suara kesatria sastraku!
      Aku amat terharu dan menghargainya!

      Yang aku korbankan bukan untuk diriku tapi untuk Nusantaraku!
      Untuk pewarisku yang akan mewarisi Nusantara yang tercinta ini!
      Yang aku mahu… bila ketiadaanku nanti… suara-suaraku masih Lagi kedengaran di setiap pelosok Nusantara yang tercinta ini!

      Aku pesankan kata-kata azimat buat pewarisku tercinta…
      Hargailah Kemerdekaan!
      Akan Merdeka Selamanya!
      Aku Sayang Nusantaraku!
      Aku Sayang Pewarisku!
      Aku tidak maafkan diriku jika Nusantara ini dijajah semula!

      Selagi ada bulan dan matahari…
      Nusantaraku akan terus mengibarkan Bendera Kemerdekaan Nusantara!
      Berkibarlah! Terus Berkibar!
      Dengan Megah! Gagah! Bangga!

      Karya Ratu Rimba Niagara.
      6 Syawal 1434H
      13 Ogos 2012
      (Puisi Dilhamkan Sempena Ulang Tahun Kelahiran Pujangga Ratu rimba Cinta 5 Benua)

      SELAMAT HARI KEMERDEKAAN MALAYSIA DAN INDONESIA TERCINTA!'
      'KUCINTA DAN SAYANGIMU SAMPAI NAFAS TERAKHIRKU!
      ' NYAWAKU INI JADI TARUHAN DEMI CINTAKU PADAMU'
      'INILAH HADIAHKU UNTUK GENERASI KINI DAN AKAN DATANG MALAYSIA, INDONESIA, BRUNEI, SINGAPURA & THAILAND, UCAPAN TULUS IKHLAS SEMPENA MERAIKAN ULANG TAHUN KELAHIRAN PUJANGGA RATU RIMBA NIAGARA CINTA 5 BENUA 13 OGOS 2O13, DIRGAHAYU KEMERDEKAAN INDONESIA 17 AGUSTUS 2013 DAN DIRGAHAYU KEMERDEKAAN MALAYSIA 31 OGOS 2013'
    • Ratu Rimba Niagara IZINKAN AKU TIUPKAN OBOR API PERJUANGANMU!

      Duhai kesatriaku di 5 benua ...
      Moga jangan jemu menyokong dunia karyaku
      Biarpun tsunami datang membadai...
      Perjuanganmu perjuanganku suci murni
      Jangan pernah ada sesekali wujud bencimu padaku
      Atas suatu hal yang remeh temeh
      Karena adanya bencimu padaku
      Akan turut melukakan renjisan darah tintaku bila berpena
      Seolah busur saktimu itu tertusuk ke jantungku
      Aku rela mati karena tidak tahan sakitnya
      Apabila ksatria sendiri setega itu
      Jika itu boleh membahagiakanmu
      Dengan menyepikan aku turut serta
      Dalam perjuanganmu aku Redho
      Biarlah penaku terus terusan merenjiskan
      Tinta-tinta dari darah dan air mata
      Buat ke semua ksatria
      Biarpun disepikan dalam dunia kesatriamu!
      Karena bayanganmu adalah aku!

      Karya Ratu Rimba Niagara
      Pujangga Ratu Rimba Cinta 5 Benua
      MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
      17 Agustus 2013

      KESATRIA JIWANYA ADALAH JIWA REVOLUSIONER

      Salam. damai hatiku,tentram jiwaku. membaca Gurindam jiwa penyejuk rasa haus akan kata" lembut nan bijak. Beribu gelombang Masalah hempaskan darah juang. tetap tegar walau di tingal kawan" seperjuang. yg tak kuat silau uang para Kaum Pragmatisme. Hingga menjadi seorang budak penyembah Jabatan dan kekayaan. lupa teman yg sama berjuang..injak dan cemooh kawan yg sama berjuang dgn uang dan jabatan...pangeran diponogoro, bung karno,serta jiwa revolusioner yg membuatku bertahan dalam penantian Dunia baru..
      By: Jiwa Kesatria ·

      Kesatria jiwanya tidak dapat dibeli dan dipengaruhi dengan apa pun jika dia yakin dengan dirinya tiada siapa yang dapat mengobah penderiannya. Moga jiwa-jiwa revolusioner masih menjadi pegangan ksatria tidak kira di mana dia berada. SETIAP LANGKAHMU ADALAH LANGKAHKU DI MANA ADA BAYANGANMU DI SITU ADA BAYANGANKU!
      Oleh:Ratu Rimba Niagara

      PERJUANGANKU PERJUANGANMU

      PERJUANGANKU PERJUANGANMU
      MOGA BERSAMA KITA REALITIKAN
      DEMI ANAK CUCU
      HADIAH DARI KITA
      UNTUK SEMUA ANAK CUCU NUSANTARA TERCINTA
      SEPOTONG DOA DIKIRIMI
      TANDA KASIH SAYANG PADA NENDA
      & SEMUA KESATRIA SASTERA PUJANGGA RATU RIMBA CINTA BENUA
      AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

      Nenda Ratu Rimba Niagara yang menyayangimu dunia akhirat,
      17 Syawal 1434H
      24 Ogos 2013M

      DOAKAN NENDA SEJAHTERA ABADI DI ALAM BARZAH AAMIIN.

      DUHAI ANAK CUCUKU INILAH BULAN YANG MOYANG PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA HADIAHKAN UNTUKMU SAYANG...HADIAH BULAN INI NENDA DAPATKAN TERLALU PAYAH ...TANPA SOKONGAN/DUKUNGAN SEIKHLAS HATI DARIPADA PEJUANG KSATRIA NENDA...NENDA TIDAK BERJAYA MENGHADIAHKAN HARTA WARISAN YANG PALING BERHARGA UNTUKMU SAYANG....MAKANYA NENDA MERAYU ...CUCUNDA AKAN MENJAGA SEPERTIMANA CUCUNDA MENJAGA NYAWA SENDIRI TANDA CUCUNDA BALAS KASIH SAYANG NENDA MEMADAILAH SEKADAR SEPOTONG DOAMU UNTUK NENDA SEJAHTERA ABADI DI ALAM BARZAH..... AAMIIN

      NENDAMU YANG MENYANGIMU DEMI-NYA,

      RATU RIMBA NIAGARA
      PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
      MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
      6 Syawal 1434H
      13 Ogos 2013M

      SELAMAT HARI KEMERDEKAAN MALAYSIA DAN INDONESIA TERCINTA!'
      'KUCINTA DAN SAYANGIMU SAMPAI NAFAS TERAKHIRKU!
      ' NYAWAKU INI JADI TARUHAN DEMI CINTAKU PADAMU'
      'INILAH HADIAHKU UNTUK GENERASI KINI DAN AKAN DATANG MALAYSIA, INDONESIA, BRUNEI, SINGAPURA & THAILAND, UCAPAN TULUS IKHLAS SEMPENA MERAIKAN ULANG TAHUN KELAHIRAN PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA 13 OGOS 2O13, DIRGAHAYU KEMERDEKAAN INDONESIA 17 AGUSTUS 2013 DAN DIRGAHAYU KEMERDEKAAN MALAYSIA 31 OGOS 2013'
      KUHADIAHKAN BULAN & BINTANG UNTUKMU INDONESIA & MALAYSIA. BRUNEI,SINGAPURA & THAILAND TERCINTA!MOGA SUDI HARGAI KASIH SETULUS HATIKU INI SEMUANYA KERANA ALLAH TAALA MOGA DI SYURGAWI KASEH KITA TERSIMPUL MATI BERSAMA MEMANDANG WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERKAT KITA SALING MENJALINKAN TALISIRATURAHIM DALAM SEMANGAT BERGOTONG ROYONG MEREALISASI CITA-CITA ANAK CUCU NUSANTARA TERCINTA. AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

      RATU RIMBA NIAGARA
      17 Syawal 1434H
      24 Ogos 2013M

(PETIKAN DARIPADA GALERI KESATRIA SASTRA DIRAJA NUSANTARA PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA)
17 Syawal 1434H
24 Ogos 2013M
www

0 comments:

Post a Comment

 
;