Friday 27 September 2013




  • ALLAH SWT MAHA MEMAHAMI KOMUNIKASI SEMUA HAMBA-NYA

    JANGAN BERJUANG JIKA TAKUT SUSAH

    JIKA BERJUANG TAKUT...Continue Reading
    Like ·  ·  · 3 minutes ago · 
  • ASSALAMUALAIKUM WARAHMATULLAHI WABARAKAHTUH,

    KEPADA SEMUA RAKAN FB YANG SAYA SANJUNGI
    WALL FB SAYA ADALAH MEDAN JUANG SAYA BERSASTERA
    MAKANYA SAYA HANYA MENERIMA RAKAN FB YANG SUDI MENJADI PEJUANG SASTERA SAYA SAJA...SELAIN DARIPADA ITU MAAFKAN SAYA...
    SAYA BERSASTERA BUKAN UNTUK CANDA-CANDA ENJOY-ENJOY
    SAYA TERIMA RAKAN FB KERANA MAHU RAKAN FB MEMBERI IMPAK KEPADA DUNIA SASTERA SAYA AGAR MENJADI REALITI
    KEPADA MEREKA YANG TIDAK MAHU MEMBERI KERJASAMA
    MAAFKAN SAYA SEKALI LAGI
    ANDAI SASTERA SAYA PERGI DARIPADA KALIAN.

    "AKU TAK MENGHARAP APA-APA DARI KALIAN
    TAPI AKU MAHU KALIAN FAHAM SENDIRI DUNIA SASTERAKU
    JIKA MASIH TAK FAHAM KOMUNIKASIKU KITA TIDAK DITAKDIRKAN
    UNTUK MENJADI RAKAN SEPERJUANGAN DI MEDAN SASTERAKU DUNIAKU"

    TOLONG MAAFKAN DAKU BUKAN SENGAJA AKU MAHU JADI BEGINI
    DALAM SASTERA AKU TAK MAHU BERPURA-PURA
    SASTERAKU ADALAH NYAWAKU
    MAKANYA AKU MAHU BERKAWAN HANYA YANG MEMBERIKAN NYAWA PADA
    SASTERAKU AGAR TIDAK NAZAK DAN AKHIRNYA BERKUBUR BEGITU SAJA
    HARAP SUDI FAHAM APA YANG KUKOMUNIKASIKAN INI
    ORANG YANG FAHAM DIA TIDAK AKAN SALING MENYALAHKAN
    MALAH REDHO APABILA SASTERAKU PERGI DARINYA....
    IZINKAN AKU BERSASTERA TANPAMU LAGI
    MAAFKAN DAKU...KEPADA SEMUA RAKAN YANG PERNAH MENJADI RAKAN FBKU ...
    APAPUN SAMPAI AKHIR NAFASKU KALIAN TETAP SAUDARA SEISLAMKU...

    RATU RIMBA NIAGARA
    22 Zulkaedah 1434H
    28 September 2013

    *Yang mana mengesahkan mahu menjadi pejuang sastera saja diterima sebagai rakan fb yang mendiamkan saja tanpa ada respon apa-apa makanya saya anggap mereka tidak sudi menjadi rakan fb saya lagi. Maafkan saya atas komunikasi ini.
    Like ·  ·  · 19 minutes ago · 
  • KITA TERHALANG KOMUNIKASI KERANA KOMUNIKASIKU KOMUNIKASIMU BERBEDA

    Allah swt Maha Mendengar Memahami DIA memakbulkan pada masa yang tepat
    jika tidak di dunia di akhirat dimakbulkan In Shaa Allah Aamiin
    asalkan sentiasa bersangka baik dengan-Nya..
    dan tak pernah berasa berputus asa menggapainya walaupun cuba dicantas oleh orang yang sengaja mahu mematikan semangatnya...
    Allah Maha Memahami setiap komunikasi hamba-Nya
    tak perlu orang lain memahami komunikasi orang lain
    kerana jika paham pun mereka saja buat-buat tak paham
    sebab itu mereka tidak terpilih untuk meneruskan perjuangan ini
    hanya mereka yang terpilih saja untuk terus menjadi pejuang sasteraku
    komunikasiku komunikasimu berbeda
    makanya izinkan aku berkomukasi tanpamu lagi
    kerana kata sepakat tidak akan tercapai jika sekiranya
    komunikasimu komunikasiku tidak seiring jalan senada seirima...
    makanya teruskan cara mu berkomunikasi
    dan caraku berkomunikasi...
    bilamana aku berkomunikasi Allah swt sentiasa faham
    walau pun terdetik di hati DIA sudah faham
    makanya tak perlu orang lain faham
    makanya aku mahu berkomunikasi tanpamu lagi
    kerana kamu sampai kapan pun tak akan faham cara aku berkomunikasi
    maaf aku cuma mencari pejuang sasteraku
    yang memahami komunikasiku
    makanya setiap komunikasi pejuang sasteraku
    amat penting bagiku
    jika mereka tetap juga kata tak penting...
    makanya hanya kuucapkan selamat tinggal untuk mereka
    aku mahu berkomunikasi pada hanya mereka yang faham saja dengan dunia sasteraku...
    maaf andainya sasteraku pergi darimu
    tapi silaturrahim tidak akan pergi darimu
    akan kekal sehingga nafas terakhirku
    In Shaa Allah sampai Syurga kita bertalisiraturrahim
    dengan ucapan
    ASSALAMUALAIKUM
    SALAM SEJAHTERA DUHAI AHLI SYURGA...
    IN SHAA ALLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

    RATU RIMBA NIAGARA
    22 Zulkaedah 1434H
    28 September 2013M
    Like ·  ·  · 41 minutes ago · 
  • Dalam banyak kejadian.
    kesulitan/kepahitan/ancaman lebih mudah membuat seseorang lebih bersungguh-sungguh berharap pertolongan Alloh subhaanahu wata'ala.
    Unlike ·  ·  · 10 minutes ago · 
    • You and 1,255 others like this.
    • Ratu Rimba Niagara ALLAH SWT MAHA MEMAHAMI KOMUNIKASI SEMUA HAMBA-NYA 

      JANGAN BERJUANG JIKA TAKUT SUSAH

      JIKA BERJUANG TAKUT
      MISKIN
      SUSAH
      DIHINA
      DIJELEKKAN
      LEBIH BAIK HIDUP CARA SENDIRIAN
      MENGECAPI PESONA DUNIA TANPA BERBAGI PADA YANG MEMERLUKAN
      KITA HIDUP ATAS APA YANG KITA MAHUKAN
      MAKANYA KITA TIDAK AKAN MEMPERSALAHKAN ORANG LAIN
      KENAPA DIA BEGITU
      KENAPA DIA BEGINI
      TANYA DIRI SENDIRI
      PASTI AKAN FAHAM
      KENAPA DIA BEGITU
      KENAPA AKU BEGINI
      CERMIN ADA DI TANGAN SENDIRI
      TAPI UNTUK MENCERMIN HATI SENDIRI
      PERLUKAN CERMIN NUR HIDAYAH ILAHI...
      TANPA NUR HIDAYAH ILAHI
      HATI BERJERUBU ...KELABU...CELARU...
      TAK TAHU KE MANA HATI HENDAK DIBAWA
      DUNIA MENIPU TAPI IMAN TAUHID PADA-NYA
      AMAT SUKAR DIBUKTIKAN
      HANYA INSAN TERPILIH
      TERANG DAN JELAS MAHU ...TEKAD..AZAM MEMILIKI CINTA ILAHI
      SEKALIPUN NYAWA JADI TARUHAN
      MOGA KITA SEMUA TERPILIH MENJADI HAMBA PILIHAN-NYA
      BERSIAP SIAGA MENUJU JALAN-JALAN PULANG DENGAN HATI SUCI MURNI
      DARIPADA SEBARANG PENDUSTAAN CINTA PADA-NYA
      AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

      RATU RIMBA NIAGARA
      28 September 2013
      Like · · Unfollow Post · Share
      Kumbang Segak and Dunia Koe Dunia Moe like this.

      Ki Joko Bodho wah ada peningkatani karya ratu rimba niagara , bagaimana kalau Allah tidak selalu dalam tumpuan penderitaan hambanya, tapi pujian kesyukuran atas kenikmatan yang di terima maka ,hamba itu tersadarkan bahwa penderitaananya itu karena hambanya belum dapat mengerti berkomunikasi pada dirinya sendiri,ponorogo 28 september 2013 RM Arjuna Nusantara.
      about an hour ago · Like

      Ratu Rimba Niagara Allah swt Maha Mendengar Memahami DIA memakbulkan pada masa yang tepat 
      jika tidak di dunia di akhirat dimakbulkan In Shaa allah Aamiin
      asalkan sentiasa bersangka baik dengan-Nya..
      dan tak pernah berasa berputus asa menggapainya walaupun coba dicantas oleh orang yang sengaja mahu mematikan semangatnya...
      Allah Maha Memahami setiap komunikasi hamba-Nya 
      tak perlu orang lain memahami komunikasi orang lain
      kerana jika paham pun mereka saja buat-buat tak paham
      sebab itu mereka tidak terpilih untuk meneruskan perjuangan ini
      hanya mereka yang terpilih saja untuk terus menjadi pejuang sasteraku
      komunikasiku komunikasimu berbeda 
      makanya izinkan aku berkomukasi tanpamu lagi
      kerana kata sepakat tidak akan tercapai jika sekiranya
      komunikasimu komunikasiku tidak seiring jalan senada seirima...
      makanya teruskan cara mu berkomunikasi
      dan caraku berkomunikasi...
      bilamana aku berkomunikasi Allah swt sentiasa faham
      walau pun terdetik di hati DIA sudah faham
      makanya tak perlu orang lain faham
      makanya aku mahu berkomunikasi tanpamu lagi 
      kerana kamu sampai kapan pun tak akan faham cara aku berkomunikasi
      maaf aku cuma mencari pejuang sasteraku 
      yang memahami komunikasiku
      makanya setiap komunikasi pejuang sasteraku
      amat penting bagiku
      jika mereka tetap juga kata tak penting...
      makanya hanya kuucapkan selamat tinggal untuk mereka
      aku mahu berkomunikasi pada hanya mereka yang faham saja dengan dunia sasteraku...
      maaf andainya sasteraku pergi darimu
      tapi silaturrahim tidak akan pergi darimu
      akan kekal sehingga nafas terakhirku
      In Shaa Allah sampai Syurga kita bertalisiraturrahim
      dengan ucapan 
      ASSALAMUALAIKUM 
      SALAM SEJAHTERA DUHAI AHLI SYURGA...
      IN SHAA ALLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

      (PETIKAN DARIPADA WALL RATU RIMBA NIAGARA)
      22 Zulkaedah 1434H
      28 September 2013M
    • Unlike · Reply · 1 · 8 minutes ago

    SIMILAR TO KH. ABDULLAH GYMNASTIAR
    Ustadz Felix Siauw
    428,944 likes
    Dakwatuna.com
    287,443 likes

0 comments:

Post a Comment

 
;