Monday 23 September 2013

SEMUA YANG DIRANCANGKAN OLEH BAPAK PRESIDEN ADALAH UNTUK KEBAIKAN RAKYATNYA ,'SEIRING PEMBANGUNAN NEGARA DAN PEMBANGUNAN MODAL INSAN.'


SEMUA YANG DIRANCANGKAN OLEH BAPAK PRESIDEN ADALAH UNTUK KEBAIKAN RAKYATNYA ,'SEIRING PEMBANGUNAN NEGARA DAN PEMBANGUNAN MODAL INSAN.'

    • Kemarin saya meresmikan Jalan Tol Nusa Dua - Ngurah Rai - Benoa di Bali, yang membentang indah di atas laut, sepanjang sekitar 10 km.

      Ini jalan tol pertama yang dibangun di atas laut, dan merupakan maha karya putra-putri Indonesia sendiri. Kita bersyukur dan bangga.

      Yang membangun jalan tol yg "strong, green & beautiful" ini adalah konsorsium BUMN, tanpa menggunakan dana APBN. 

      Di samping akan meningkatkan pertumbuhan ekonomi dan kesejahteraan rakyat, jalan tol baru di atas laut ini juga makin menyukseskan APEC.

      Setelah Amerika dan Rusia, bulan depan Indonesia akan menjadi Tuan Rumah KTT APEC, di Bali. Saya mohon doa restu seluruh rakyat.

      Sesuai dengan MP3EI, ke depan pemerintah terus tingkatkan pembangunan infrastruktur di seluruh tanah air, agar ekonomi terus tumbuh. *SBY*



      Keterangan foto :
      Presiden SBY meresmikan jalan tol yang menghubungkan Nusa Dua-Bandara Ngurah Rai- Pelabuhan Benoa Denpasar, di Tanjung Benoa, Bali, Senin (23/9) pukul 16.00 Wita. Pembangunannya pun tetap menjaga kelestarian alam. Presiden memberi nama ruas tol ini dengan Bali Mandara.
      Unlike ·  ·  · about an hour ago · 
      • You and 5,478 others like this.
      • Ratu Rimba Niagara SEMUA YANG DIRANCANGKAN OLEH BAPAK PRESIDEN UNTUK RAKYATNYA ADALAH PENTING UNTUK KEBAIKAN RAKYAT INDONESIA. RAKYAT YANG KELAPARAN KARENA MEREKA MALAS BERUSAHA JIKA RAJIN BERUSAHA PASTILAH AKAN BERJAYA KARENA KERAJAAN SENTIASA MEMBERI DUKUNGAN KEPADA SEMUA RAKYATNYA JIKA TAK PERCAYA TANYA PIHAK YANG MENGURUSKAN MEMBASMI KEMISKINAN PASTI MEREKA BISA BANTU MENCARI JALAN MACAM MANA MAHU MENCARI REJEKI ASALKAN MAHU BERUSAHA. MAKANYA TUGAS BAPAK PRESIDEN MENGURUSKAN NEGARA AGAR TEGAR TEGUH MAJU DALAM NIKMAT KEMERDEKAAN INDONESIA ,'MAJU INDONESIA MAJU RAKYATNYA ITULAH YANG DITEKADKAN OLEH SEORANG PRESIDEN.' AYUH RAKYAT INDONESIA SAMA-SAMALAH MENDUKUNGI SETIAP PERJUANGAN BAPAK PRESIDEN.'
        TIADA PRESIDEN DI DUNIA INI MAHUKAN NEGARA YANG DIPIMPININYA MUNDUR DAN RAKYATNYA TERCICIR KE BELAKANG. SEMUANYA MAHU SEIRING.' SEIRING PEMBANGUNAN NEGARA DAN PEMBANGUNAN MODAL INSAN.'
      • Kurang Turu g penting pak !!
        Noh pikirin rakyat yg kelaparan . . . .
        Like · Reply · 23 · 58 minutes ago
      • Relys Pemburu Ringgit Saya selaku rakyat ripublik indonesia saya bangga dgn kepimpinan bapak SBY.
        Saya rakyat indonesia dan saya merantau ke negara jiran yaitu malaysia tp saya duduk dan tinggal di malaysia tdk tentram krn saya tdk ada dokumen prjalanan atau permit krj yg sah dan saya sudah banyak kali memuhon tp disetiap kali saya memuhon disitu juga sesetengah pihak mengambil keuntungan berlipat ganda.dan yang paling saya sedih kita sudah bayar beribu2 tetapi dokumen itu tdk wujud ALIAS TIPU dan yang berbuat seperti itu kebanyakan nya warga indonesia juga ALIAS TEKONG yang berbuat sebegitu.bapak SBY saya mnt tolong sama bapak SBY berilah amaran kepada semua tekong2 biar gk sesuka hati bohongin orang susah aprti kami.
        Dan saya doakan bapak SBY dan seluruh rakyat indonesia semuga aman sejahtera selalu.amien...?
        Like · Reply · 2 · 35 minutes ago via mobile
      • Zum Rt Nasikah Alhamdulillah pmbangunan d Indonesia smakin mju... Trimakash Bpk SBY... smga Allah sll mmberkahi jnengn... aamiin
        Like · Reply · 2 · 41 minutes ago
      • Topik Rahman Semoga pembangunan jalan tol semakin menunjang utk transportasi demi laju pertumbuhan ekonomi amin

        Like · Reply · 2 · 46 minutes ago
    • SELAGI NYAWA DI KANDUNG BADAN INGIN MENJADI SAUDARA DAN SAHABAT DUNIA AKHIRAT . MOGA ALLAH MAKBULKAN. AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.


      • Susilo Bambang Yudhoyono added a new photo.
        Unlike ·  ·  · 3 hours ago · 
        • You and 5,085 others like this.
        • Ratu Rimba Niagara SATU HATI, SATU KATA, KITA SEMUA BERSAUDARA DALAM NKRI"

          Susilo Bambang Yudhoyono
          2 hari ini saya berkunjung kembali ke Aceh. Di samping untuk membuka Pekan Kebudayaan Aceh 2013, juga untuk pengawasan pembangunan.

          Di Universitas Syiah Kuala, saya sampaikan refleksi terciptanya perdamaian di Aceh. Saya minta agar situasi damai dijaga dengan baik.

          Situasi Aceh yang aman dan damai tidak boleh koyak atau terancam oleh sebab apapun. Semua harus melihat ke depan dan tidak mundur ke belakang.

          Saya katakan "perjalanan sudah amat panjang dan korban sudah terlalu banyak". Sekali lagi jangan ada tindakan yang membikin konflik baru.

          Di Banda Aceh saya jelaskan bantuan pemerintah pusat kepada Aceh, termasuk alokasi anggaran yang tidak sedikit. Kita ingin Aceh makin maju dan sejahtera.

          Saya dan istri bersyukur dan bergembira melihat Banda Aceh makin berseri, semarak dan ekonominya hidup. Jauh berbeda dengan era konflik dulu.

          Ketika sholat Jumat di Masjid Baiturrahman, saya jadi teringat ketika dulu konflik masih membara dan ketika tsunami menghancurkan Aceh.

          Sejak tahun 2000, saya sudah berkali-kali ke Aceh untuk merintis solusi damai dan mengakhiri konflik berdarah yang telah berlangsung selama 30 tahun.

          Saya hampir putus asa dan menyerah, karena sangat tidak mudahnya menyelesaikan konflik Aceh. Allah Maha Besar, akhirnya perdamaian tiba.

          Berkat kesabaran, kegigihan dan kerja keras kita dan tentunya dengan pertolongan Tuhan, konflik bersenjata di Aceh akhirnya dapat kita hentikan.

          Kini, Aceh memiliki status otonomi dengan otoritas yang luas, namun tetap berada dalam NKRI. Merah putih tetap berkibar di Serambi Mekah.

          Sebelum kembali ke Jakarta, saya dicegat oleh seorang mantan Komandan Pasukan GAM untuk menyerahkan pedang sebagai cindera mata.

          Cindera mata itu bertuliskan "Satu hati, satu kata. Kita semua bersaudara dalam NKRI", yang ditulis dalam bahasa Aceh. Alhamdulillah. *SBY*
          Like · · Unfollow Post · September 20 at 9:51pm
          Star Samu Samu and Adi Fa like this.

          Adi Fa tak lupa juga beliau meminta warga aceh menguburkan dalam dalam luka lama mareka,jas merah?
          September 20 at 10:34pm · Like

          Zul Fadli peristiwa sunami pelajaran berharga buat rakyat aceh.
          September 21 at 10:14am · Unlike · 1

          Ratu Rimba Niagara bukan pengajaran berharga buat rakyat aceh tapi buat semua yang mempercayai KUASA ALLAH MENGATASI SEGALA-NYA.

          ini diceritakan oleh sahabat saya yang menceirtakan bahawa orang sekampungnya yang kaya raya sehinga memiliki sebuah bank di aceh tapi amatlah pelit/kedekut tidak mahu membantu rakyat yang susah...malah menjadi lintah darat ambil peluang atas kesempitan...orang yang meminjam uang darinya akan dikenakan bunga (faedah) yang sangat tinggi ...lebih kurang begitulah ceritanya. Aceh diKurniakan Allah hasil bumi kaya dengan emas dan minyak. Hasil dari nikmat yang tiada pernah cukup dan bersyukur , Allah swt datangkan malapetaka di bumi Aceh. ALLAH U AKBAR KUASA ALLAH MENGATASI SEGALA YANG ADA DI LANGIT DAN DI BUMI.

          PETIKAN DARIPADA WALL BAPAK PRESIDEN INDONESIA SUSILO BAMBANG YUDHOYONO, RATU RIMBA NIAGARA & GROUP RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING)
          24 September 2013
        • Ratu Rimba Niagara Monday, 23 September 2013 
          'INDONESIA AKAN KEKAL MERDEKA JIKA PEMIMPIN DAN RAKYAT BERJIWA MILITER', PRESIDEN SUSILO BAMBANG YUDHOYONO

          Ratu Rimba Niagara
          SAYA SALUT SAMA BAPAK PRESIDEN SUSILO BAMBANG YUDHOYONO YANG BERJIWA MILITER. TERUSKAN PERJUANGAN BAPAK, ALLAH SENTIASA BERSAMA PERJUANGAN BAPAK UNTUK MEMBELA NASIB RAKYAT INDONESIA SECARA ADIL LAGI SAKSAMA PENUH EHSAN DAN KASIH SAYANG. MOGA BAPAK TERUS SUKSES MENJADI PRESIDEN DAN BAPAK JUGA BERJAYA DUNIA DAN AKHIRAT. AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

          (PETIKAN DARIPADA WALL BAPAK PRESIDEN INDONESIA SUSILO BAMBANG YUDHOYONO, RATU RIMBA NIAGARA & GROUP RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING)
          24 September 2013
        • Ratu Rimba Niagara INDONESIA AKAN KEKAL MERDEKA JIKA PEMIMPIN DAN RAKYAT BERJIWA MILITER

          ANDAI SEMUA RAKYAT INDONESIA BERJIWA MILITER SUDAH PASTINYA INDONESIA KEKAL MERDEKA SELAGI DUNIA BELUM QIAMAT IN SHAA ALLAH AAMIIN.
          MAKA PERHUBUNGAN ANTARA KERAJAAN DAN RAKYAT HARUS KOKOH DALAM ARTI KATA TIDAK PERPALING TADAH DARIPADA PRINSIP PRINSIP PERJUANGAN YANG SEJATI IAITU TIDAK AKAN MENJADI PENGHIANAT KEPADA BANGSANYA SENDIRI.
          KERAJAAN MENGUTAMAKAN RAKYAT
          RAKYAT MENDOKONG SEGALA YANG DIRANCANGKAN UNTUK PEMBANGUNAN NEGARA DAN RAKYATNYA BARULAH SEGALA PERJUANGAN UNTUK NEGARA DAN RAKYAT TERCAPAI.
          SUDAH PASTI JUGA KEMAJUAN DAN KEAMANAN NEGARA DAPAT DIWARISI DARI SATU GENERASI KE SATU GENERASI. KEJAYAAN INI BERHASIL APABILA PEMIMPIN DAN RAKYATNYA BERJIWA MILITER.

          PASTI SETIAP KALI TIBA MENYAMBUT BULAN KEMERDEKAAN AKAN DISAMBUT PENUH GILANG GEMILANG DALAM KESYUKURAN KEPADA ILAHI DIKURNIAKAN PEMIMPIN DAN RAKYAT BERJIWA MILITER.
          MOGA JADI KENYATAAN AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

          RATU RIMBA NIAGARA
          PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
          MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
          17 September 2013

          ((PETIKAN DARIPADA WALL BAPAK PRESIDEN INDONESIA SUSILO BAMBANG YUDHOYONO, RATU RIMBA NIAGARA & GROUP RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING)
          24 September 2013
        • Ratu Rimba Niagara SAYA PRESIDEN INDONESIA

          Saya Susilo Bambang Yudhoyono
          Presiden Indonesia
          bersumpah setia
          mahu membela semua rakyat Indonesia
          yang saya kasihi dunia akhirat

          Saya Presiden Indonesia
          tujuan menjadi Presiden
          agar bangsa Indonesia
          semakin tumbuh sejahtera
          secara ekonomi
          semua hasil negara dan masa depan ibu pertiwi
          terurus dengan adil tanpa ada sebarang pendustaan
          karena saya tahu andai saya tidak amanah kepada rakyat Indonesia
          berarti saya tidak amanah juga kepada Tuhan
          karena saya paham tanggungjawab saya pada Agama, Bangsa dan Indonesia makanya saya mesti sentiasa tegar kuat semangat walaupun rakyat saya menghujat dengan pelbagai onar yang tak tega saya dengar, moga ALLAH SWT memberikan saya kekuatan untuk menempuh segala dugaan dalam berpolitik yang suci murni agar negara yang saya pimpini dapat dikekalkan kemerdekaan untuk diwariskan kepada generasi Indonesia akan datang , sejahtera negaranya sejahtera rakyatnya dengan sumber hasil bumi dapat dinikmati bersama asalkan ada usaha berterusan. Kerajaan saya sedia mendengar keluh kesah semua rakyat Indonesia agar masalah itu dapat diatasi secara damai mendamaikan bukan mengeruhkan ikatan kerjasama antara kerajaan dan rakyat.

          Saya Presiden Indonesia
          bersifat terbuka menerima segala ide selagi ianya baik dan memberi manfaat kepada Indonesia dan rakyatnya
          ayuh rakyat Indonesiaku marilah bersama saya ...
          majukan bangsa dan ibu pertiwi Indonesia secara bersama
          tanpa ada prasangka agar Indonesia terus
          TEGAR
          SEJAHTERA
          SELAMAT DIDIAMI DENGAN RASA SYUKUR KEPADA TUHAN
          BERKAT PEMIMPIN DAN RAKYATNYA BERSATU HATI
          MEMAJUKAN DIRI, KELUARGA, BANGSA DAN INDONESIA

          Bahagia hidup ini andainya
          Semuanya tahu akan tanggungjawab masing-masing
          Pada Agama , Bangsa dan Negara
          Pasti Indonesia dihuni oleh penghuninya
          Yang tahu nikmat arti Syukur dalam Kemerdekaan
          Bersama menjayakan Indonesia
          Ke arah KECEMERLANGAN DUNIA DAN AKHIRAT
          AAMIIIN YA RABBAL A'LAMIIN

          Karya Ratu Rimba Niagara
          Pujangga Ratu Rimba Cinta 5 Benua
          MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
          17 Zulkaedah 1434H
          23 September 2013M
          (PUISI INI DIILHAMKAN ISTIMEWA UNTUK BAPAK PRESIDEN SUSILO BAMBANG YUDHOYONO YANG SAYA KAGUMI ATAS KETABAHAN BAPAK PRESIDEN MEMERINTAH INDONESIA. INDONESIA MAJU AMAN MAKMUR KARENA PUNYAI PRESIDEN BERJIWA REVOLUSIONER. TAHNIAH UNTUK BAPAK PRESIDEN DAN RAKYAT INDONESIA)
        • Ratu Rimba Niagara ANAK LAUT & IKAN EMAS
          Karya Presiden Susilo Bambang Yudhoyono & Ratu Rimba Niagara

          Berikut adalah syair lengkap dari puisi karya Presiden Susilo Bambang Yudhoyono :

          Anak Laut

          Bocah kecil bermain di tepi laut
          Bercanda, berbinar dalam tawa
          dan menari di gulungan ombak putih kemilau

          Aku berlari di kolong langit biru
          menjemput burung camar yang terbang tinggi,
          menghampiri nyiur yang bergoyang dan melambai

          Oh, indahnya alam ini !
          Oh, lepasnya hati ini !

          Kubernyanyi,
          dan tak henti memuji keagungan laut ciptaan ilahi
          Kusapa batu karang,
          dan kudekati pasir bening memanjang
          dalam debur ombak pantai selatan

          Aku tak lagi bocah kecil yang berlari
          dan bercanda dengan paman nelayan
          di tepi pantai penuh kenangan

          Tapi,
          laut yang luas di kolong kemesraan ini
          adalah hatiku yang terus hidup
          di taman impian dan pengharapan

          Karya Presiden Susilo Bambang Yudhoyono
          Jakarta, 21 Januari 2004

          DULU AKU BOCAH KECIL DI LAUT KINI AKU PRESIDEN

          Bocah kecil bermain di tepi laut
          Bercanda, berbinar dalam tawa
          dan menari di gulungan ombak putih kemilau

          Dulu aku bocah kecil bermain di tepi laut
          Kini aku presiden memerintah Indonesia
          Syukur Alhamdulillah
          Dapat aku membela rakyatku yang bergelar nelayan
          Tak akan kubiarkan para nelayanku
          Hidup di gubuk derita
          Dengan hasil tangkapan tak seberapa
          Menyara hidup keluarga
          Yang serba kekurangan
          Hidup bergantung hasil tangkapan tak seberapa
          Untuk membiyai hidup keluarga pun tak mencukupi
          Andai laut bisa tenang tanpa gelora membadai
          Mudahlah hasil tangkapan ikan
          Tapi bila datang gelora membadai
          Pasti satu keluarga kelaparan
          Begitulah hidup para nelayan miskin seperti kami pak presiden

          Duhai para nelayanku
          Jangan kalian gusar
          Segala deritamu deritaku jua
          Kan kukerahkan seluruh jabatanku orang suruhanku
          Menyelesaikan semua masalahmu
          Masalah kalian akan didengari
          Bantuan akan diberi bagi mengatasi masalah para nelayan
          Agar tak miskin lagi
          Bisa hidup senang bersama keluarga tercinta
          Asalkan bila udah dapat bantuan diberi
          Usahalah menjadi nelayan yang berjaya

          Dulu aku bocah kecil
          Menggapai pelangi di kaki langit membiru
          Di tepian pantai
          Kuhadiah pelangi nan indah
          Kepada nelayan
          Nelayan senyum mendoakan aku
          Udah dewasa nanti
          Jadilah presiden kami
          Yang sudi membela nasib kami
          Dengan menghadiah ikan emas
          Untuk kami meneruskan kehidupan....

          Dulu aku bocah kecil
          Tak paham apa maksud hadiahkan ikan emas pada kami
          Bilamana aku udah bergelar presiden baru aku paham
          Kini tiba masanya aku realitikan hasil tangkapan ikan para nelayanku
          Semuanya bernilaikan emas
          Yang boleh membela kehidupan para nelayan Indonesia
          In Sha Allah Aamiin Ya Rabbal A'Lamin

          Karya Ratu Rimba Niagara
          Pujangga Ratu Rimba Cinta 5 Benua
          MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
          16 Zulkaedah 1434H
          22 September 2013M

          (PETIKAN DARIPADA WALL BAPAK PRESIDEN INDONESIA SUSILO BAMBANG YUDHOYONO & RATU RIMBA NIAGARA)
          16 Zulkaedah 1434H
          22 September 2013M
          Like · · Unfollow Post · September 22 at 4:35pm
          Star Samu Samu likes this.

          ((PETIKAN DARIPADA WALL BAPAK PRESIDEN INDONESIA SUSILO BAMBANG YUDHOYONO, RATU RIMBA NIAGARA & GROUP RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING)
          24 September 2013
        • Ratu Rimba Niagara YM STAR SAMU SAMU

          YM Star Samu Samu
          Tuanku berbudi luhur
          Penyantun dalam iman
          Pentingkan silaturahim
          Berkasih sayang sesama insan
          Tiada rasa bangga diri walau sekelumit
          Semua disayang semua dikasih
          Tiada terdetik untuk memusuhi
          Yang ada di jiwa
          Marilah bersilaturahim 
          Kita semua bersaudara
          Kita hidup di dunia ini bukannya lama
          Bukan darjat , kuasa dan harta bertimbun yang kita bawa
          Bukan kain kafan kuning yang membalut jasad kaku kita
          Yang dibawa hati Semurni Syurga 
          SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
          Amat beruntunglah kepada semua rakyat Indonesia
          Yang miliki raja yang benar berjiwa hamba Allah
          Andainya Institusi Raja Nusantara 
          Berjaya dimartabatkan rakyat 
          Pastilah keutamaan rakyat diutamakan
          Penderitaan kehidupan rakyat dibela dengan saksama
          Tiada akan tercicir tidak diambil peduli
          Semuanya diambil peduli 

          Raja berganding bahu dengan Pemimpin
          Rakyat bekerjasama dengan Raja dan Pemimpin
          Tiada gila kuasa
          Melobi itu dan ini
          Masing-masing tahu akan tanggungjawabnya
          Segala sifat mazmumah (kejelekan) dibuang
          Segala sifat mahmudah (kebajikan) diberi tumpuan
          Pastilah Bumi Nusantara 
          Dihuni dengan penghuninya yang mengundang barokah
          Jika semua bumi Nusantara diRahmati Ilahi
          Makanya Nusantara akan 
          Maju Aman Sejahtera 
          Dalam mengecapi nikmat kemerdekaan
          Untuk diwariskan kepada generasi akan datang
          SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
          Kemajuan Kedamaian Kesejahteraan Kesantunan
          Itulah yang ada di jiwa YM STAR SAMU SAMU
          Moga Allah SWT makbulkan segala cita-cita tuanku
          Aamiin Aamiin Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin

          'DAULAT TUANKU!MOGA ALLAH SWT MERAHMATI HIDUP DAN DI KALA KEMANGKATAN TUANKU AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN'

          Karya Ratu Rimba Niagara
          Pujangga Ratu Rimba Cinta 5 Benua
          MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
          18 Zulkaedah 1434H
          24 September 2013M 
          (PUISI INI DIILHAMKAN ISTIMEWA UNTUK RAJA YANG DISAYANGI DUNIA AKHIRAT DYMM STAR SAMU SAMU)
          a few seconds ago · Unlike · 1
          PETIKAN DARIPADA GALERI KESATRIA SASTERA DIRAJA NUSANTARA NIAGARA PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA)
          24 September 2013
        • Anna Herdiana Correct Good Morning from Canada
          Like · Reply · 3 · 3 hours ago via mobile
        • LF-Asking Alexandria S3L4M4T P4G1 P4K SBY ^.^
          Like · Reply · 2 · 3 hours ago
        • Olga Toliu Siap bpk
    PETIKAN DARIPADA WALL BAPAK PRESIDEN INDONESIA SUSILO BAMBANG YUDHOYONO, RATU RIMBA NIAGARA & GROUP RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING)
    24 September 2013


        • Star Samu Samu and 3 other people commented on a post.

          • HASIL RAPAT MENKOKESRA-KEMENDAGRI-MENDIKBUD dengan BP. SILATNAS RAJA - SULTAN NUSANTARA; Senin, 23 September 2013, pukul 14.00.WIB - 16.40.WIB, di Ruang Rapat MENKOKESRA - Jakarta.

            1. Ketua Dewan Penasehat/Pendiri BP. Silatnas Raja - Sultan Nusantara Indonesia; Sultan Sepuh XIV - Cirebon - YM. P.R.A. Arief Natadiningrat, SE.; menyampaikan Hasil SILATNAS I - 2009, SILATNA II - 2011, dan SILATNAS III - 2013.
            2. Sekjend. BP. Silatnas Raja - Sultan Nusantara Indonesia; Raja samu Samu VI. De Laatste Van Koning Stamboom - YM. Upu Latu M.L. Benny Ahmad Samu Samu,SE, MM,; melaporkan,; (1) Badan Pengurus (BP) Silatnas Raja - Sultan Nusantara Indonesia sudah berbadan hukum, dan di Akta Notariatkan,;(2) BP. Silatnas Raja - Sultan Nusantara, tidak ada Ketua Umum atau Ketua, karena status Raja dan/atau Sultan adalah setara, maka organisasi BP. Silatnas Raja - Sultan Nusantara dijalankan oleh Kesekjenan (seperti Perserikatan Bangsa - Bangsa, atau Sekretariat ...Continue Reading
            Unlike ·  · 10 hours ago · 
            • You, Rusdal Fajr St Inayatsyah and 18 others like this.
            • Gusmul Garda Bangsa alhamdulillah memenuhu harafan nampak nya...
              10 hours ago via mobile · Unlike · 2
            • Haqqadirrauf Bkl Aamiinn...
              9 hours ago · Unlike · 3
            • Ustadz Azmi Ulim Subhaanallaah walhamdulillaah wa laa ilaaha illa Allah wallaahu akbar. Semoga apa yang telah disampaikan olah BP Silatnas Raja - Sultan Nusantara mendapat tanggapan dan terrealisasi dengan baik kehendak para leluhur yang terwakili dalam BP Silatnas dibawah Sekjend. BP. Silatnas Raja - Sultan Nusantara Indonesia; Raja samu Samu VI. De Laatste Van Koning Stamboom - YM. Upu Latu M.L. Benny Ahmad Samu Samu,SE, MM atau lebih dikenal dengan YM Star Samu Samu.
              7 hours ago · Edited · Unlike · 2
            • Ratu Rimba Niagara YM STAR SAMU SAMU

              YM Star Samu Samu
              Tuanku berbudi luhur
              Penyantun dalam iman

              Pentingkan silaturahim
              Berkasih sayang sesama insan
              Tiada rasa bangga diri walau sekelumit
              Semua disayang semua dikasih
              Tiada terdetik untuk memusuhi
              Yang ada di jiwa
              Marilah bersilaturahim 
              Kita semua bersaudara
              Kita hidup di dunia ini bukannya lama
              Bukan darjat , kuasa dan harta bertimbun yang kita bawa
              Bukan kain kafan kuning yang membalut jasad kaku kita
              Yang dibawa hati Semurni Syurga 
              SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
              Amat beruntunglah kepada semua rakyat Indonesia
              Yang miliki raja yang benar berjiwa hamba Allah
              Andainya Institusi Raja Nusantara 
              Berjaya dimartabatkan rakyat 
              Pastilah keutamaan rakyat diutamakan
              Penderitaan kehidupan rakyat dibela dengan saksama
              Tiada akan tercicir tidak diambil peduli
              Semuanya diambil peduli 

              Raja berganding bahu dengan Pemimpin
              Rakyat bekerjasama dengan Raja dan Pemimpin
              Tiada gila kuasa
              Melobi itu dan ini
              Masing-masing tahu akan tanggungjawabnya
              Segala sifat mazmumah (kejelekan) dibuang
              Segala sifat mahmudah (kebajikan) diberi tumpuan
              Pastilah Bumi Nusantara 
              Dihuni dengan penghuninya yang mengundang barokah
              Jika semua bumi Nusantara diRahmati Ilahi
              Makanya Nusantara akan 
              Maju Aman Sejahtera 
              Dalam mengecapi nikmat kemerdekaan
              Untuk diwariskan kepada generasi akan datang
              SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
              Kemajuan Kedamaian Kesejahteraan Kesantunan
              Itulah yang ada di jiwa YM STAR SAMU SAMU
              Moga Allah SWT makbulkan segala cita-cita tuanku
              Aamiin Aamiin Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin

              'DAULAT TUANKU!MOGA ALLAH SWT MERAHMATI HIDUP DAN DI KALA KEMANGKATAN TUANKU AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN'

              Karya Ratu Rimba Niagara
              Pujangga Ratu Rimba Cinta 5 Benua
              MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
              18 Zulkaedah 1434H
              24 September 2013M 
              (PUISI INI DIILHAMKAN ISTIMEWA UNTUK RAJA YANG DISAYANGI DUNIA AKHIRAT DYMM STAR SAMU SAMU)
              3 hours ago · Edited · Unlike · 1
            • Star Samu Samu Amin Ya Robba Alamin,; Alangkah indahnya kata-kata adinda. Ratu Rimba merangkum dan merangkai kata-kata menjadi syair yang merdu dihati, untuk menumbuhkan rasa kasih sayang, rasa persaudaraan, rasa kebersamaan, dan membagi kebahagiaan kepada semua. Namun alangkag tepatnya syair nan indah ini dapat diberikan kepada yang pantas menerima, karena beta hanyalah Hamba ALLA yang biasa - biasa saja. Ucapan diterima dan dikasih, menjadi TERIMA KASIH dinda. Ratu Rimba. Wassalam
              2 hours ago · Unlike · 3
            • Ratu Rimba Niagara SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR..
              DUHAI KANDA TUANKU YANG DISANJUNGI
              ALLAH ITU MAHA PENGASIH MAHA PEMURAH MAHA MEMAHAMI...
              SUDAH LAMA DINDA MAHU MENGARANGKAN SEBUAH PUISI NAN INDAH UNTUK KANDA TANDA PERSAUDARAAN KITA ANTARA DUA NEGARA ANTARA AB
              ANG DAN ADEK ANTARA RAJA DAN RAKYAT ANTARA SESAMA ISLAM.
              WALAUPUN KANDA JARANG BERKOMUNIKASI DENGAN KARYA-KARYA DINDA ...NAMUN DARI MATA HATI DINDA ...APA YANG DINTULISKAN ITU ADALAH LAHIR DARI HATI DAN ILHAMNYA DIKURNIAKAN OLEH ALLAH SWT. TANPA IZIN-NYA DINDA PASTI TIDAK DAPAT MENULIS WALAU SEBARIS AYAT. MOGA PUISI INI MENJADI KEKUATAN DALAM PERJUANGAN BUAT DINDA DAN SEMUA YANG MEMBACA PUISI INI. TERIMA KASIH YA KANDA ATAS PERSAUDARAAN YANG SUCI IKHLAS INI SEMATA KERANA ALLAH TAALA. MOGA PUISI INI JUGA MENJADI SUMBER KEKUATAN DALAM PERJUANGAN ANAK CUCU NUSANTARA SETELAH KETIADAAN KITA SEMUA KERANA MEREKALAH PEWARIS YANG MEWARISI BUMI ALLAH YANG TERCINTA INI. DI SINI DINDA MENGAMBIL KESEMPATAN MEMOHON AMPUN DAN MAAF JIKA SEPANJANG DINDA BERKARYA DI GROUP INI ANDAI TERKHILAF DALAM BERBAHASA. MOGA GROUP RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING MEMBAWA TRANSFORMASI KE ARAH KECEMERLANGAN DUNIA DAN AKHIRAT. AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN. 

              SELAGI NYAWA DI KANDUNG BADAN INGIN MENJADI SAUDARA DAN SAHABAT DUNIA AKHIRAT KANDA TUANKU. MOGA ALLAH MAKBULKAN. AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
            • Gusmul Garda Bangsa amiin ya ALLAH ya Robbal 'alamin
              34 minutes ago via mobile · Unlike · 1



    PETIKAN DARIPADA WALL BAPAK PRESIDEN INDONESIA SUSILO BAMBANG YUDHOYONO, RATU RIMBA NIAGARA & GROUP RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING)

    24 September 2013


0 comments:

Post a Comment

 
;