Monday 23 September 2013

YA ALLAH KERANA-MU AKU BERSASTERA MAKANYA BERILAH AKU KETABAHAN HATI AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN




  • Doa ketika ditimpa kesedihan

    Ya Allah, sesungguhnya aku adalah hambaMu, anak kepada hambaMu, anak kepada hamba perempuanMu, ubun-ubunku di tanganMu, terlaksana ke atasku hukumanMu dan adil kehakimanMu terhadapku, aku memohon kepadaMu dengan setiap nama yang Engkau namakan dengannya diriMu, atau Engkau turunkan di dalam kitabMu, atau Engkau telah mengajarnya kepada seseorang daripada makhlukMu atau yang tersembunyi pada ilmu ghaib di sisiMu, jadikanlah Al-Quran penenang hatiku, cahaya di dadaku, penghapus kedukaanku dan penghilang kesusahanku.
  • YA ALLAH KAU MAKBULKAN SEGALA CITA-CITA SASTRA MOYANGKU RATU RIMBA NIAGARA DAN PARA KESATRIA YANG MEMPERJUANGKAN SASTRA YANG DITULIS OLEH MOYANGKU YANG KUKASIHI DUNIA AKHIRAT. AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
    Alhamdulillah... sejuk perut ibu mengandung.. tu la orang kata melentur buluh biar dari rebungnya ..
    Mampukah gambar anak soleh ini melebihi 2,000 likes ?

    Katakanlah " Alhamdulillah " sebanyak2nya ..

    minta semua like page >>> Kalau Sudah Sayang
  • Agus dan Ibas dekat dengan kakeknya, Sarwo Edhie Wibowo. Tampak Agus dan Ibas mendengarkan dengan seksama kakeknya bercerita sambil memperlihatkan gambar.
  • Habib Munjir Al Musawwa berkata

    Jangan tahan lidahmu menyebut nama Allah, jangan berhenti menyebut nama Allah, dosa apa yang memberatkan lidah kita menyebut nama Allah, ya Allah kami berlindung kepadamu, dari pedihnya siksa kubur, kami berlindung kepadamu dari pedihnya siksa neraka, pastikan kami selamat dari ini semua ...!!!
  • Ya Allah masukkanlah rohnya ke dalam hamba-Mu yang beramal soleh berkat syahidnya ke Jalan-Mu Aamiin Ya Rabbal A'Lamin.
    Hari ini ada berita duka . salah sahabat di FB telah meninggal Dunia ... kami ikut berbela sungkawa sedalam dalam nya ... ( Rabu Kliwon tgl 18 september 2013 ) Bissmmillahhirrohmanirrohim Inalillahi wa innalillahi rojiun .Sesungguhnya .Maha suci ALLah yang selalu...
  • YA ALLAH KAU MAKBULKAN DOA SEMUA HAMBA-MU YANG MENGHADIRI MAHLIS INI YA ALLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
    MAJLIS SANTAP BERUNIFORM @ Istana Nurul Iman
  • بِسْمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحِيْم

    السَّلاَمُعَلَيْكُمْوَرَحْمَةُاللهِوَبَرَكَاتُهُ

    Terima kasih kepada Tuan-Tuan dan Puan-Puan yg saya Muliakan...dan tak lupa wabil khusushon Admin yang sebagaimana telah menerima saya di group yg Mulia ini... 

    S
    saya haturkan Salam Hormat untuk Semua nya...

    Salam kenal dari saya

    السَّلاَمُعَلَيْكُمْوَرَحْمَةُاللهِوَبَرَكَاتُهُ
    • You, Star Samu Samu and 2 others like this.
    • Tengku Mahkota Alam Waalaikumsalam Warahmatullahi wa barakatu. 
      Alhamdulillah InsyaAllah
    • Gusmul Garda Bangsa terima kasih Tengku Mahlota Alam yg tdk sungkan2 membalas sapa dari saya..semoga kita selalu di berikan rahmat dan hidayat dari Yang Maha MULIA ALLAH AZZA WAJALA dan seluruh keluarga dan kerabat Para Sultan.. amiin
    • Tengku Mahkota Alam Amin Amin Amin Ya Rabbil Alamin Alhamdulillah
      In shaa Allah
    • Tengku Mahkota Alam Terima kaseh kembali. 
      Alhamdulillah InsyaAllah
    • Gusmul Garda Bangsa sama sama Tengku 
    • Ratu Rimba Niagara MOGA SEMUA AHLI GRUP DI SINI SENTIASA SUKA BERBAGI ILMU DALAM SUASANA SILATURAHMI , RENDAH DIRI DAN SALING HORMAT MENGHORMATI. AAMIIN.
    • Tengku Mahkota Alam Amin Amin Amin Ya Rabbil Alamin
      Alhamdulillah InsyaAllah
    • Gusmul Garda Bangsa semoga Baginda Ratu.. amiin ALLAHUMA amiin
    • Ratu Rimba Niagara YA ALLAH BERILAH AKU KETABAHAN

      Ya Allah berilah aku ketabahan
      dalam menghadapi segala cabaran
      tika menyebarkan ilmu dunia akhirat
      aku setia untuk menyiarkan karya 
      bukanlah untuk memdapat pujian
      bukanlah untuk berbangga diri
      bukanlah untuk mewujudkan pergaduhan

      Aku menyiarkan karya-karyaku di mana-mana grup dan di mana-mana alammaya karena -Mu Ya Allah tiada niat lain selain mahukan redha-Mu tika aku hidup dan mati AAmiiin

      Aku hamba-Mu yang asalnya tidak tahu apa-apa dan tak ada kelulusan apa-apa untuk dibanggakan kepada manusia yang punyai bergulung-gulung ijazah kehormat kedoktoran sehingga layak dipanggil profesor....pemikiranku setaraf warung kedai kopi omong kosong mereka bilang dan gila.
      Masya Allah begitu sekali kejian mereka ke aku Ya Allah.

      Jika benarlah ilmu yang kuperolehi ini datang dari-Mu Ya Allah berilah petunjuk pada mereka agar lembut hatinya untuk menerima kebenaran-Mu. Jika ilmu ini datang dari pemikiran ku sendiri Kau jauhkan aku daripada mereka yang suka berdengki hianat agar aku terus dapat berkarya dengan tenang.

      Ya Allah 
      walaupun aku tak sebijak mereka yang bijak pandai...tapi minatku suka berbagi karya yang kutulis kepada semua rakan alam mayaku....tak kira siapapun mereka aku siarkan karyaku..aku siarkan karya tanda aku Syukur pada-Mu yang memberikan aku ilham untuk berkarya tanpa had-Nya ..syukur sebanyak-banyak-Nya Ya Allah.Tanpa izin-Mu aku tak bisa menulis walaupun sebaris ayat.

      Walaupun hatiku remuk redam dihina sehina-hinanya oleh manusia atas kekerapan aku menyiarkan karya -karya yang pelbagai tema ada yang sakit hati dan cemburu lantas mengatakan aku gila dan mengatakan omongan kosong.

      Ya aku pelik/kaget Ya Allah aku menulis semua tentang Kebesaran-Mu
      Nabi-Mu Kekasih-Mu Rasulullah kami
      Pejuang fisabilillah
      Hamba-Mu yang Kau naikkan darjat sebagai raja untuk memimpin manusia
      Pemimpin dan rakyat
      Peperangan
      Kemanusiaan
      Roh dan alam barzah
      Syurga Neraka

      Tujuan aku menulis untuk aku muhasabah diriku sendiri dan ingin kukongsi/bagikan kepada semua rakan alammayaku semampu dayaku. Tiada niat lain selain mendapat pandangan-Mu Ya Allah bukan pandangan manusia jauh sekali mahukan sanjungan daripada mana-mana manusia.

      Ya Allah berilah aku ketabahan dalam aku menyiarkan karya-karyaku tika berada di mana-mana bersiaran. Dan berikan aku ketabahan juga untuk meninggalkan mereka yang tidak memberi apa-apa impak untuk aku terus berkarya di alam maya ini. Aku berundur bukan bererti aku memutuskan silaturahim atau kalah tapi aku tak mahu berbalah-balahan kepada mereka yang bijak pandai Ya Allah. Aku cuma mahu berkarya dalam keadaan tenang lagi menenangkan imanku iman semua yang membaca karya-karya yang kutulis. Aamiiin Ya Rabbal A'Lamiin.

      Hamba-Mu Menulis Mahukan Ehsan-Mu Dunia Akhirat,

      ..................................................................
      12 Zulkaedah 1434H
      18 September 2013M
    • Gusmul Garda Bangsa subhanallah... begitu mulia nya duhai bunda Ratu... sampai2 hamba malu dan malu begitu menyaksikan ke tawadhuan engkau wahai bunda Ratu... salam hormat dan zuhut kepada engkau wahai bunda Ratu yang mulia... 
    • Tengku Mahkota Alam Amin Amin Amin Ya Rabbil Alamin

      Semoga Allah perkenankan doa Ratu Rimba Niagara.

      Semoga kami diberi petunjuk dan hidayah. 

      Amin Amin Amin Ya Rabbil Alamin
      Alhamdulillah InsyaAllah
    • Ratu Rimba Niagara Ya Allah
      Aku tak kuat sekuat Kekasih-Mu Nabi Muhammad saw
      dihina dikutuk dikatakan gila tika menyebarkan dakwah
      dibaling dengan batu hingga cedera dan dilempar dengan najis oleh mereka yang mendengki akan perjuangan Nabi Muhammad saw sehingga malaikat datang untuk membalas kekejaman manusia terhadap kekasih Allah tapi tetap juga mahu berdoakan agar semua yang menghina waima cuba membunuhnya diberi pertunjuk hidayah dari Allah swt. Ya Allah mulia sungguh hati kekasih-Mu Ya Allah memang patutlah mendapat Syurga yang tertinggi , aku tak kuat...aku tak kuat Ya Allah...
      dengan deraian air mata ini
      cuma yang kuminta dari-Mu Ya Allah cuma satu
      berilah aku ketenangan dimana jua aku berada bersiaran karya...andainya aku tak tenang aku kuatiri karya yang kutulis akan memakan diriku sendiri...seperti nyalaan api neraka memakan amalan solehku....nauzubillah makanyanya elakkanlah aku daripada aku berkarya yang mengundang sakit hati mereka sehingga menjerumuskan aku dalam kemurkaan-Mu.
      Aku menulis kerana-Mu
      Aku menulis kerana menyayangi semua ciptaan-Mu
      Aku menulis mahukan redha-Mu di kala hidup dan mati Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
    • Gusmul Garda Bangsa maafkan saya Baginda Ratu..saya merasa telah membuat Baginda Ratu begitu khawatir dengan karya2 sang Ratu..maka saya mohon ampun serta ikhlas menerima kelancangan hamba yg telah menyebarkan nasihat2 bijak engkau wahai Ratu yg mulia... saya doakan agar Ratu selau bersama ALLAH dan terhindar dari perbuatan2 buruk yg menghampiri tuan Ratu yg saya mulia kan dan saya hormati... maka ajarkan lah hamba dengan taklimat2 sakti mu wahai baginda Ratu..agar hamba memahami apa itu arti nya sebuah jati diri di kehidupan dunia yg amat hina dina ini... hatur takzim hamba... 
    • Ratu Rimba Niagara "SIAPALAH AKU DI MATAMU DUHAI BANGSAWAN DIRAJA"
      KITA TIDAK DITAKDIRKAN MENJADI TEMAN SEPERJUANGAN
      KITA DITAKDIRKAN MENJADI SAUDARA SEISLAM BIARPUN HATI HANCUR LUMAT TETAP BERSAUDARA MAKANYA SAMPAI KAPANPUN KITA BERSAUDARA"

      RATU RIMBA NIAGARA
      11 Zulkaedah 1434H
      17 September 2013

      Adi Fa likes this.
      Adi Fa bagus juga ide YM Ratu Rimba Niagara,namun hendak nya YM ratu masih mahu berada di sini unt membagi siar dengan kami,

      Ratu Rimba Niagara..

      SAYA AKAN SETIA DI GRUP INI SEKIRANYA

      1. Admin sentiasa turun padang memantau post yang disiarkan
      2. Mempastikan ahli yang aktif memberi ide, cadangan, like dan komentar yang bernas seiring tema yang disiarkan.
      3. Menghapuskan semua si penyamar-penyamar di grup ini dan tidak memberi sumbang bakti kepada grup ini seperti pepatung bisu wujud tak wujud.
      4. Disamping cadangan/ide di atas admin mesti mengubah strategi mengikut apa yang dipikirkan perlu bagi memantapkan lagi grup yang ditubuhkan.
      5. Saya tahu saya tidak layak untuk menjemput para bangsawan dan kerabat diRaja untuk santapan di DEWAN SANTAPAN ISTANA yang tersergam indah tapi dengan rasa rendah diri saya menjemput ke semua tetamu terhormat ke WARUNG KOPI saya untuk membicarakan topik...

      1) MILITER
      2) REVOLUSIONER
      3) NASIONALISME
      4) PATRIOTISME

      Ke empat-empat topik ini hendaklah di bahas/dibicarakan mengikut kepahaman para tetamu.

      Jika setuju kad undangan akan dilayangkan kepada mereka yang sudi hadir ke WARUNG KOPI MILITER DI DEWAN SANTAPAN ISTANA RIMBA NIAGARA....

      6. jika syarat-syarat diatas di persetujui oleh admin barulah RATU PUJANGGA RIMBA NIAGARA boleh berada di group ini. Harap maklum.

      Sekian. Terima kasih.

      'SETIAP YANG BAIK ITU DATANG DARI ALLAH
      YANG KURANG ITU DARI SAYA SENDIRI MAKANYA MAAFKAN SAYA SEPANJANG SAYA BERSIARAN KARYA DI SINI. WALAUPUN TERPISAH ALAM MAYA KALIAN SEMUA TETAP SAUDARA SEISLAM SAYA YANG SAYA KASIHI DUNIA AKHIRAT. MANALAH TAHU DI ALAMMAYA KITA TIDAK BERSUA BICARA LAGI TAPI DI SYURGA ALLAH IZINKAN KITA SALING BERTALISIRATURAHIM PENGHUNI SYURGA ...PASTI KITA SENTIASA BERBAHASA NAN INDAH-INDAH DAN NGGAK AKAN ADA BAHASA YANG MENCALARKAN HATI-HATI PENGHUNI SYURGA WALAUPUN SEBESAR ZARRAH SEMUA BERKATA SALING BAHAGIA MEMBAHAGIAKAN'

      RATU RIMBA NIAGARA,
      PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
      MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
      12 Zulkaedah 1434H
      18 September 2013M
    • Gusmul Garda Bangsa tetapkan lah hati kepada yg MAHA HAK semoga kita mendapatkan Ridlo NYA ( ALLAH ) amiin
    • Ratu Rimba Niagara INDONESIA AKAN KEKAL MERDEKA JIKA PEMIMPIN DAN RAKYAT BERJIWA MILITER

      ANDAI SEMUA RAKYAT INDONESIA BERJIWA MILITER SUDAH PASTINYA INDONESIA KEKAL MERDEKA SELAGI DUNIA BELUM QIAMAT IN SHAA ALLAH AAMIIN.
      MAKA PERHUBUNGAN ANTARA KERAJAAN DAN RAKYAT HARUS KOKOH DALAM ARTI KATA TIDAK PERPALING TADAH DARIPADA PRINSIP PRINSIP PERJUANGAN YANG SEJATI IAITU TIDAK AKAN MENJADI PENGHIANAT KEPADA BANGSANYA SENDIRI.
      KERAJAAN MENGUTAMAKAN RAKYAT
      RAKYAT MENDOKONG SEGALA YANG DIRANCANGKAN UNTUK PEMBANGUNAN NEGARA DAN RAKYATNYA BARULAH SEGALA PERJUANGAN UNTUK NEGARA DAN RAKYAT TERCAPAI.
      SUDAH PASTI JUGA KEMAJUAN DAN KEAMANAN NEGARA DAPAT DIWARISI DARI SATU GENERASI KE SATU GENERASI. KEJAYAAN INI BERHASIL APABILA PEMIMPIN DAN RAKYATNYA BERJIWA MILITER.

      PASTI SETIAP KALI TIBA MENYAMBUT BULAN KEMERDEKAAN AKAN DISAMBUT PENUH GILANG GEMILANG DALAM KESYUKURAN KEPADA ILAHI DIKURNIAKAN PEMIMPIN DAN RAKYAT BERJIWA MILITER.
      MOGA JADI KENYATAAN AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

      RATU RIMBA NIAGARA
      PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
      MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
      17 September 2013
      Like · · Unfollow Post · 19 hours ago

      Ade Bachtiar omong kosong
      16 hours ago · Like
      Ratu Rimba Niagara omong kosong sebab kamu baby lagi nggak tau apa-apa...
      kamu coma tahu bila kamu sudah mengenal dunia tapi tika itu udah jadi mesir karna baby yang udah besar itu adalah penghinat bangsanya sendiri...

      Ade Bachtiar kamu sekolah dimana? menulis saja tidak bisa. belajar dulu sama militer.

      Ade Bachtiar Kok Ratu bicara begitu, seperti di warung kopi senggol.

      Ratu Rimba Niagara jika kamu hebat sangat tolong ajarin aku baby yang bijak untuk pengetahuan kamu aku pelajar daripada bapak presiden Indonesia Susilo Bambang Yudhoyono ...kasihan aku padanya dia pentingkan semangat militer di jiwa rakyatnya tapi malangnya rakyatnya termasuk baby seperti kamu katanya itu seperti warung di kedai kopi. Untuk pengetahuan engkau di rimba ini tiada warung kopi senggol yang ada hati rakyatnya yang sama-sama dengan kerajaan rimba mahu menghapuskan penghianat seperti kamu ....jika sekiranya rakyat aku sepertimu baby sudah lama dihantar menjadi baby mesir agar dapat mati syahid sebelum dewasa menjadi penghianat kepada bangsanya sendiri! sekali lagi kamu cuba muncul di wall aku, aku akan panggil admin datang ke sini untuk membahaskan isu ini jika tidak tahulah aku di sini bukan tempat aku bersiaran karya kerana penghuninya penghianat bangsa seperti kamu?
      7 hours ago · Like · 1
      Ade Bachtiar ini orang gila ini hehehehhe....sorry.

      Ratu Rimba Niagara Kulihat di kepala baby ini ada tanduk dua sambil menyeringaikan taringnya.... sambil berkata...
      "hahahaha akulah si penghianat bangsa...nanti Indonesia akan aku jadikan seperti di mesiar bermandikan darah rakyatnya sendiri oleh baby baby si penghianat bangsa seperti aku!!! hahahaha....ya ampun baby ya...hehehehe

      Ratu Rimba Niagara
      KEPADA ADMIN GROUP RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NASIONAL GATHERING

      Saya ingin memberi berapa cadangan,

      1. Admin pantau setiap post dan komentar yang disiarkan oleh ahli andai tidak mencapai misi dan visi grup ditubuhkan dihapuskan termasuk post saya.

      2. Setiap ahli siarkan gambar sebenar ...ini bagi mengelakkan si penyamar untuk memusnahkan misi dan visi grup....mereka ini adalah penyamar dengan menggunakan gambar pokok,bunga, baby sebagai identiti wajah mereka. Orang sebegini jika disimpan dalam grup dia adalah pembawa virus untuk meracuni minda ahli grup.

      3. Saya penuh yakin admin menubuhkan grup untuk mencapai misi dan visi dan mengharap para ahli grup saling mendukungi perjuangan admin grup andai grup ini ditubuhkan sekadar adminnya tidak serius tidak mahu ambil peduli pada grup yang ditubuhkan seharusnya dibubarkan kerana sengaja membiarkan musuh masuk mempunyai agenda tersendiri untuk memusnahkan bukan membangunkan sebuah perjuangan.

      4. Jika admin rasa tergugat atas cadangan saya ini,,,admin boleh keluarkan saya dari grup ini atau saya yang keluar dari grup ini.

      5. Sejujurnya saya sudah lama hendak keluar dari grup ini kerana admin tidak ambil peduli pada setiap post dan ahli-ahli grup tiada semangat setia kawan.

      6. Saya memohon maaf kepada admin dan semua ahli grup sekiranya saya berundur atau tidak sepanjang saya bersiaran karya di sini. Di sini bukan tempat saya bersiaran karya kerana saya tak sebijak ahli-ahli grup dan sebangsawan grup di sini yang semuanya ada PHD dan darjat diRaja saya cumalah rakyat biasa yang tak punyai harta dan berkelulusan warung kedai kopi sepertimana yang mereka bilang.

      7. Moga grup ini terus berjaya apa yang dimisi dan divisikan dengan para ahlinya yang berminda paling sukses untuk mencapai kejayaan. AAmiin Ya Rabbal A'Lamiiin.

      Sekian. Wassalam.

      "SIAPALAH AKU DI MATAMU DUHAI BANGSAWAN DIRAJA"
      KITA TIDAK DITAKDIRKAN MENJADI TEMAN SEPERJUANGAN
      KITA DITAKDIRKAN MENJADI SAUDARA SEISLAM BIARPUN HATI HANCUR LUMAT TETAP BERSAUDARA MAKANYA SAMPAI KAPANPUN KITA BERSAUDARA"

      RATU RIMBA NIAGARA
      11 Zulkaedah 1434H
      17 September 2013
      Like · · Unfollow Post · 7 hours ago

      Adi Fa likes this.
      Adi Fa bagus juga ide YM Ratu Rimba Niagara,namun hendak nya YM ratu masih mahu berada di sini unt membagi siar dengan kami,

      Ratu Rimba Niagara..Moga Allah Izinkan AAmiin dan moga Admin dan para ahli grup sudi terima karya saya bersiaran karya denga redho andai terdapat kekhilafan dan kekurangan pada karya harap sudi beri ide diperbaiki yang kurang itu agar jadi sebuah karya yang benar bermanfaat kepada anak bangsa Nusantara kerana setiap karya sastra di tulis bakal ditinggalkan untuk anak bangsa Nusantara walaupun 500 tahun akan datang In Shaa Allah AAmiin.

      RATU RIMBA NIAGARA
      11 Zulkaedah 1434H
      17 September 2013M
    • Ratu Rimba Niagara LAUTAN SASTRAMU

      mereka bilang
      ratu pujanggaku
      jangan gundah gulana
      tersenyumlah
      gembiralah
      syukurlah
      karena sapaan sastramu
      yang kau tunggu-tunggu
      sejak puluhan tahun
      sudah ada yang sudi menyapa sasteramu
      tak perlu kau putus asa
      tak perlu kau tunggu 500 tahun akan datang
      baru anak cucumu menyapa sastramu
      waduh! andai 500 tahun lagi ditunggu
      baru datang menyapa sasteramu
      berapa generasi yang mahu ditunggu
      baru terealiti sastramu
      pasti tika itu kau, aku dan beberapa generasi sudah lama bersemadi
      pasti bersemadinya kita tidak tenang kerana kita sedang berjawab di alam barzah
      makanya atas dasar kesedaran itu...
      aku bangkit dengan satu semangat juang untuk merealiti cita sastramu selagi dayaku

      Ratu pujanggaku...
      tak perlu ditunggu 500 tahun lagi
      sekarang aku sudah bersiap sedia menyapa cita sastramu
      agar segera direalitikan

      Tahukah kau ratu pujanggaku...
      sejak aku mula terbaca karya sastera mu di alammaya
      aku terhanyut...aku terbuai...aku terbius...aku tenggelam
      dalam lautan sastramu yang memukau jiwaku
      jiwaku tersentuh karna selama ini aku tidak pernah tahu apa itu
      arti kasih sayang sesama manusia jauh sekali
      Mencintai Tuhanku Yang Mencipta Alam Semesta Sebegini Hebat!.

      Ratu pujanggaku...
      kaulah ratu sastra
      yang membangkitkan jiwa-jiwa
      yang sedang tercari-cari di manakah ingin di bawa dunia yang hampa ini
      agar tidak hampa di akhirat nanti

      Ratu pujanggaku...
      sastramu bagaikan lautan sastera yang memukau
      saujana mata memandang
      keteduhan syahdu sasteramu
      aman...damai...mendamaikan minda
      ditiup angin sepoi-sepoi bahasa
      hingga aku terlena dalam bahasa-bahasa
      indah yang memukau jiwa kelelahan
      seharian menghadapi bebanan kerja yang tiada penghujungnya

      Ratu pujanggaku...
      lautan sasteramu...
      kusangkakan lagi aku pergi jauh ke dasar lautan pasti aku kelemasan tapi rupanya lautan sastramu
      teramatlah indah diindahkan dengan taman karang bunga-bunga sasteramu
      semuanya melambai-lambai agar aku sudi memetik mana satu berkenan di hatiku
      bunga karang sasteramu bilang ke aku...,"sudilah petik kami untuk dibawa pulang sebanyak mana mahumu kerana sekuntum bunga karang sastera yang kau petik akan berkuntum-kuntum tumbuh banyaknya tak terkata makanya petiklah kami untuk dibawa pulang dan jangan lupa hadiahkan bunga karang sastera Ratu Rimba Niagara kepada teman-temanmu yang lain."

      Subhanallah Alhamdulillah Allahu Akbar
      Ratu Pujanggaku...
      bunga-bunga karang sasteramu yang kupetik
      telah kubagi-bagikan kepada teman-temanku
      mereka amat menyukairnya
      mereka bilang akan mendukung bersamaku merealitikan cita-cita sastramu
      Aamiin Aamiin Aamiin Ya Rabbal A'Lamin

      KARYA RATU RIMBA NIAGARA
      12 Zulkaedah 14354H
      18 September 2913M
      ·
    • Ratu Rimba Niagara SENYUM JANGAN TAK SENYUM
      SENYUM TAK PERLU APA-APA
      SENYUM SATU SEDEKAH
      SENYUM DAPAT PAHALA
      SENYUM MEMADAMKAN MARAH
      SENYUM MENGUNDANG RAHMAT
      SENYUM MEMANJANGKAN SILATURAHIM
      SENYUM ALLAH SUKA
      SENYUM BAGAIKAN PENGHUNI SYURGA
      SENYUM DI KALA HIDUP DI KALA MATI TANDA KITA REDHO 
      APA YANG ALLAH TAKDIRKAN PADA KITA 
      MOGA KITA SEMUA DAPAT BERSAMA BERKUMPUL DI SYURGAWI MEMANDANG WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH 
      BERKAT SENYUM MEMANJANGKAN SILATURAHMI SESAMA KITA 
      BIARPUN HATI TERCALAR LUKA 
      APALAH ADA LUKA DI DUNIA INI JIKA HENDAK DIBANDINGKAN LUKA DI AKHIRAT YANG TAK BISA DIOBATI LAGI...
      AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
    • Gusmul Garda Bangsa amiin... ya ALLAH ya Rabbal 'alamin
    • Ratu Rimba Niagara Terima kasih Gusmul Garda Bangsa atas cetusan karya , "KARYA PEMIKIRAN KRITIKAL @ CRITICAL THINKING" walaupun pahit untuk dikaryakan Allahu Akbar hanya DIA yang tahu. Aamiin.
    • Gusmul Garda Bangsa sama2 bunda ratu  amiin
    • Ratu Rimba Niagara Ayuh kita sama jadikan laman-laman di group RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING
      seperti Taman-Taman Gedung Ilmu Dunia Akhirat bagaikan berada di Taman-Taman Syurgawi seolah kitalah penghuni Syurga-Nya. Apa pun tajuk ilmu yang hendak kita sampaikan semuanya bermatlamatkan ingin mahu jadi Khalifah di muka bumi-Nya yang DIA REDHO DI KALA HIDUP DAN MATI AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
    • Tengku Mahkota Alam Amin Amin Amin Ya Rabbil Alamin Alhamdulillah InsyaAllah
    • Gusmul Garda Bangsa Aαmiiŋ Ɣαα Roϐϐαl'αlαmiiŋ
  • AYUH KITA BERSAMA JADIKAN LAMAN GROUP YANG KITA SERTAI SEPERTI BERADA DI TAMAN-TAMAN SYURGA AMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

    Ayuh kita bersama jadikan laman-laman di group yang kita sertai seperti Taman-Taman Gedung Ilmu Dunia Akhirat bagaikan berada di Taman-Taman Syurgawi seolah kitalah penghuni Syurga-Nya. Apa pun tajuk ilmu yang hendak kita sampaikan semuanya bermatlamatkan ingin mahu jadi Khalifah-Nya di muka bumi-Nya yang DIA REDHO DI KALA HIDUP DAN MATI KITA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

    "MEMANGLAH SUKAR UNTUK MENCAPAI IMAN SETARAF AHLI SYURGA
    TAPI APALAH SALAHNYA KITA SENTIASA MENINGKATKAN IMAN AGAR SAMPAI KE TAHAP AHLI SYURGA KITA PERJUANGKAN BUKAN KERANA MANUSIA TAPI
    KARENA MAHUKAN REDHO ALLAH AZZAWAJALLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN"

    RATU PUJANGGAMU YANG PENGEN SETIA BERPUJANGGA DENGANMU,
    RATU RIMBA NIAGARA
    12 Zulkaedah 1434H
    18 September 2013
  • AYUH KITA BERSAMA JADIKAN LAMAN GROUP YANG KITA SERTAI SEPERTI BERADA DI TAMAN-TAMAN SYURGA AMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

    Ayuh kita bersama jadikan laman-laman di group RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING seperti Taman-Taman Gedung Ilmu Dunia Akhirat bagaikan berada di Taman-Taman Syurgawi seolah kitalah penghuni Syurga-Nya. Apa pun tajuk ilmu yang hendak kita sampaikan semuanya bermatlamatkan ingin mahu jadi Khalifah-Nya di muka bumi-Nya yang DIA REDHO DI KALA HIDUP DAN MATI KITA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

    "MEMANGLAH SUKAR UNTUK MENCAPAI IMAN SETARAF AHLI SYURGA
    TAPI APALAH SALAHNYA KITA SENTIASA MENINGKATKAN IMAN AGAR SAMPAI KE TAHAP AHLI SYURGA KITA PERJUANGKAN BUKAN KERANA MANUSIA TAPI
    KARENA MAHUKAN REDHO ALLAH AZZAWAJALLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN"

    RATU PUJANGGAMU YANG PENGEN SETIA BERPUJANGGA DENGANMU,
    RATU RIMBA NIAGARA
    12 Zulkaedah 1434H
    18 September 2013
  • SENYUMLAH BIARPUN TERLUKA

    SENYUM JANGAN TAK SENYUM
    SENYUM TAK PERLU APA-APA
    SENYUM SATU SEDEKAH
    SENYUM DAPAT PAHALA
    SENYUM MEMADAMKAN MARAH
    SENYUM MENGUNDANG RAHMAT
    SENYUM MEMANJANG SILATURAHIM
    SENYUM ALLAH SUKA
    SENYUM BAGAIKAN PENGHUNI SYURGA
    SENYUM DI KALA HIDUP DI KALA MATI TANDA KITA REDHO
    APA YANG ALLAH TAKDIRKAN PADA KITA
    MOGA KITA SEMUA DAPAT BERSAMA BERKUMPUL
    DI SYURGAWI MEMANDANG WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH
    BERKAT SENYUM MEMANJANGKAN SILATURAHMI SESAMA KITA
    BIARPUN HATI TERCALAR LUKA
    APALAH ADA LUKA DI DUNIA INI JIKA HENDAK DIBANDINGKAN
    LUKA DI AKHIRAT YANG TAK BISA DIOBATI LAGI...
    AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

    RATU RIMBA NIAGARA
    12 Zulkaedah 1434H
    18 September 2013M
  • "SIAPALAH AKU DI MATAMU DUHAI BANGSAWAN DIRAJA"
    KITA TIDAK DITAKDIRKAN MENJADI TEMAN SEPERJUANGAN
    KITA DITAKDIRKAN MENJADI SAUDARA SEISLAM BIARPUN HATI HANCUR LUMAT TETAP BERSAUDARA MAKANYA SAMPAI KAPANPUN KITA BERSAUDARA"
    • 3 people like this.
    • Tengku Mahkota Alam Amin Amin Amin Ya Rabbil Alamin Alhamdulillah InsyaAllah

      Semoga kami diberi petunjuk dan hidayah. 
      InsyaAllah
    • Ratu Rimba Niagara AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.
    • Zul Fadli innamal mukminuna ikhwatun.seperti itulah mahunya kita,bunda ratu.
    • Ratu Rimba Niagara YA ALLAH BERILAH AKU KETABAHAN

      Ya Allah berilah aku ketabahan
      dalam menghadapi segala cabaran
      tika menyebarkan ilmu dunia akhirat

      aku setia untuk menyiarkan karya
      bukanlah untuk memdapat pujian
      bukanlah untuk berbangga diri
      bukanlah untuk mewujudkan pergaduhan

      Aku menyiarkan karya-karyaku di mana-mana grup dan di mana-mana alammaya karena -Mu Ya Allah tiada niat lain selain mahukan redha-Mu tika aku hidup dan mati AAmiiin

      Aku hamba-Mu yang asalnya tidak tahu apa-apa dan tak ada kelulusan apa-apa untuk dibanggakan kepada manusia yang punyai bergulung-gulung ijazah kehormat kedoktoran sehingga layak dipanggil profesor....pemikiranku setaraf warung kedai kopi omong kosong mereka bilang dan gila.
      Masya Allah begitu sekali kejian mereka ke aku Ya Allah.

      Jika benarlah ilmu yang kuperolehi ini datang dari-Mu Ya Allah berilah petunjuk pada mereka agar lembut hatinya untuk menerima kebenaran-Mu. Jika ilmu ini datang dari pemikiran ku sendiri Kau jauhkan aku daripada mereka yang suka berdengki hianat agar aku terus dapat berkarya dengan tenang.

      Ya Allah
      walaupun aku tak sebijak mereka yang bijak pandai...tapi minatku suka berbagi karya yang kutulis kepada semua rakan alam mayaku....tak kira siapapun mereka aku siarkan karyaku..aku siarkan karya tanda aku Syukur pada-Mu yang memberikan aku ilham untuk berkarya tanpa had-Nya ..syukur sebanyak-banyak-Nya Ya Allah.Tanpa izin-Mu aku tak bisa menulis walaupun sebaris ayat.

      Walaupun hatiku remuk redam dihina sehina-hinanya oleh manusia atas kekerapan aku menyiarkan karya -karya yang pelbagai tema ada yang sakit hati dan cemburu lantas mengatakan aku gila dan mengatakan omongan kosong.

      Ya aku pelik/kaget Ya Allah aku menulis semua tentang Kebesaran-Mu
      Nabi-Mu Kekasih-Mu Rasulullah kami
      Pejuang fisabilillah
      Hamba-Mu yang Kau naikkan darjat sebagai raja untuk memimpin manusia
      Pemimpin dan rakyat
      Peperangan
      Kemanusiaan
      Roh dan alam barzah
      Syurga Neraka

      Tujuan aku menulis untuk aku muhasabah diriku sendiri dan ingin kukongsi/bagikan kepada semua rakan alammayaku semampu dayaku. Tiada niat lain selain mendapat pandangan-Mu Ya Allah bukan pandangan manusia jauh sekali mahukan sanjungan daripada mana-mana manusia.

      Ya Allah berilah aku ketabahan dalam aku menyiarkan karya-karyaku tika berada di mana-mana bersiaran. Dan berikan aku ketabahan juga untuk meninggalkan mereka yang tidak memberi apa-apa impak untuk aku terus berkarya di alam maya ini. Aku berundur bukan bererti aku memutuskan silaturahim atau kalah tapi aku tak mahu berbalah-balahan kepada mereka yang bijak pandai Ya Allah. Aku cuma mahu berkarya dalam keadaan tenang lagi menenangkan imanku iman semua yang membaca karya-karya yang kutulis. Aamiiin Ya Rabbal A'Lamiin.

      Hamba-Mu Menulis Mahukan Ehsan-Mu Dunia Akhirat,

      ..................................................................
      12 Zulkaedah 1434H
      18 September 2013M
  • YA ALLAH BERILAH AKU KETABAHAN

    Ya Allah berilah aku ketabahan
    dalam menghadapi segala cabaran
    tika menyebarkan ilmu dunia akhirat
    aku setia untuk menyiarkan karya
    bukanlah untuk memdapat pujian
    bukanlah untuk berbangga diri
    bukanlah untuk mewujudkan pergaduhan

    Aku menyiarkan karya-karyaku di mana-mana grup dan di mana-mana alammaya karena -Mu Ya Allah tiada niat lain selain mahukan redha-Mu tika aku hidup dan mati AAmiiin

    Aku hamba-Mu yang asalnya tidak tahu apa-apa dan tak ada kelulusan apa-apa untuk dibanggakan kepada manusia yang punyai bergulung-gulung ijazah kehormat kedoktoran sehingga layak dipanggil profesor....pemikiranku setaraf warung kedai kopi omong kosong mereka bilang dan gila.
    Masya Allah begitu sekali kejian mereka ke aku Ya Allah.

    Jika benarlah ilmu yang kuperolehi ini datang dari-Mu Ya Allah berilah petunjuk pada mereka agar lembut hatinya untuk menerima kebenaran-Mu. Jika ilmu ini datang dari pemikiran ku sendiri Kau jauhkan aku daripada mereka yang suka berdengki hianat agar aku terus dapat berkarya dengan tenang.

    Ya Allah
    walaupun aku tak sebijak mereka yang bijak pandai...tapi minatku suka berbagi karya yang kutulis kepada semua rakan alam mayaku....tak kira siapapun mereka aku siarkan karyaku..aku siarkan karya tanda aku Syukur pada-Mu yang memberikan aku ilham untuk berkarya tanpa had-Nya ..syukur sebanyak-banyak-Nya Ya Allah.Tanpa izin-Mu aku tak bisa menulis walaupun sebaris ayat.

    Walaupun hatiku remuk redam dihina sehina-hinanya oleh manusia atas kekerapan aku menyiarkan karya -karya yang pelbagai tema ada yang sakit hati dan cemburu lantas mengatakan aku gila dan mengatakan omongan kosong.

    Ya aku pelik/kaget Ya Allah aku menulis semua tentang Kebesaran-Mu
    Nabi-Mu Kekasih-Mu Rasulullah kami
    Pejuang fisabilillah
    Hamba-Mu yang Kau naikkan darjat sebagai raja untuk memimpin manusia
    Pemimpin dan rakyat
    Peperangan
    Kemanusiaan
    Roh dan alam barzah
    Syurga Neraka

    Tujuan aku menulis untuk aku muhasabah diriku sendiri dan ingin kukongsi/bagikan kepada semua rakan alammayaku semampu dayaku. Tiada niat lain selain mendapat pandangan-Mu Ya Allah bukan pandangan manusia jauh sekali mahukan sanjungan daripada mana-mana manusia.

    Ya Allah berilah aku ketabahan dalam aku menyiarkan karya-karyaku tika berada di mana-mana bersiaran. Dan berikan aku ketabahan juga untuk meninggalkan mereka yang tidak memberi apa-apa impak untuk aku terus berkarya di alam maya ini. Aku berundur bukan bererti aku memutuskan silaturahim atau kalah tapi aku tak mahu berbalah-balahan kepada mereka yang bijak pandai Ya Allah. Aku cuma mahu berkarya dalam keadaan tenang lagi menenangkan imanku iman semua yang membaca karya-karya yang kutulis. Aamiiin Ya Rabbal A'Lamiin.

    Hamba-Mu Menulis Mahukan Ehsan-Mu Dunia Akhirat,

    ..................................................................
    12 Zulkaedah 1434H
    18 September 2013M
    Like ·  · Unfollow Post · September 18 at 9:07am





PETIKAN DARIPADA GROUP RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING, SUSILO BAMBANG YUDHOYONO & RATU RIMBA NIAGARA)
24 September 2013


0 comments:

Post a Comment

 
;