Thursday 20 February 2014

AKU ADALAH KATAK DI BAWAH TEMPURUNG LUT SINAR



Dunia Koe Dunia Moe added a new photo.

TEGA KAMU BIARIN AKU BERJUANG SENDIRIAN!

"WALL FBKU ADALAH MEDAN JUANGKU BERSASTRA SEKIRANYA KAU PUNYA JIWA
SEORANG PEJUANG AYUH TUANGKAN IDE MU DI WALL KU. IDE ITU JANGAN SEHINGGA MEMBUATKAN PEMIKIRANKU SEPERTI ROBOT SEBAB AKU BUKAN MESIN PEMBUAT MAKNA
MAKANYA SUCIKAN HATIMU SEBELUM BERIKAN IDEMU OK ITU BARULAH PAHLAWAN MELAYU SEJATI YANG MEMBELA AGAMA BANGSA DAN NEGARA," 

"KAULAH PEJUANG SEJATI YANG KUNANTIKAN UNTUK TUANGKAN IDE MU DI WALL FBKU...
ANDAINYA KAU WUJUD DI WALL KU SEPERTI ROBOT TIDAK MAHU MEMBERI APA-APA IDE LANGSUNG TIADA EHSAN UNTUK MEMBANTUKU BERJUANG ...TEGA MEMBIARIN AKU BERJUANG SENDIRIAN AKU REDHO JIKA KAU TINGGALKAN AKU. BIARIN AKU SENDIRIAN BERJUANG TANPA MU LAGI. JANJI JANGAN MARAH PADAKU OK...TALISIRTURRAHIM TETAP TIDAK AKAN TERPUTUS. CUMA KITA TIDAK DITAKDIRKAN MENJADI RAKAN SEPERJUANGAN YANG SEHATI SEJIWA SALING EHSAN DALAM SEMANGAT SETIAKAWAN SEHINGGA UJUNG NYAWA."

'BILAMANA AKU BERJUANG..BERJUANG HINGGA KE TETESAN DARAH TERAKHIR'

RATU RIMBA NIAGARA
PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA
MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
27 Rabiulawal 1435H
29 Januari 2014
action


AKU SENOPATI PEREMPUAN

Harimau Perang...
"Jika takut di lambung ombak... usah berumah di tepian pantai ...
jika takut cemuhan , kritikan dan sindiran manusia ...
usah sesekali bermimpi untuk berjaya ...
jadilah katak di bawah tempurung buat selama lamanya ..
MANUSIA yang takut dengan RESIKO ..
sama sekali tidak akan maju ke hadapan &
sentiasa ketinggalan berbanding manusia yang berani berhadapan dengan RESIKO!"

Ratu Rimba Niagara...SEORANG PEJUANG TAK TAKUT DILAMBUNG OMBAK
SEBAB ITU DIA BERUMAH DI TEPI PANTAI
CUMA PEJUANG YANG PENAKUT AJA MACAM KATAK
DI BAWAH TEMPURUNG CERMIN MEMERHATIKAN SAJA MASA YANG SESUAI
BILA ADA MASA YANG SESUAI BARU DIA BERJUANG
ITUPUN SEKADAR MAHU MEMBALING BATU SOROK TANGAN...

AKU BUKAN KATAK DI BAWAH TEMPURUNG

aku bukan katak di bawah tempurung
aku adalah katak di bawah tempurung lut sinar
yang membolehkan aku memerhatikan seluruh dunia

apabila aku keluar dari tempurung lut sinar
aku tahu keadaan seluruh dunia
makanya kejayaan aku
benar-benar Allah yang ciptakan
DIA yang kehendaki takdirku begitu
berjaya atas usaha sendiri
dan Allahlah yang menentukan
usahaku berjaya atau tidak
bagaimana hebatpun aku bersastera
aku tetap hamba-Nya yang kerdil
kerana tanpa izin-Nya
aku cumalah hamba Allah yang tak tahu apa-apa
tentang ilmu dunia dan akhirat...
makanya tidak layaklah aku memakai pakaian sombong
seorang ratu... kerana aku bukan bercita-cita hendak menjadi ratu
aku hanya mahu menjadi hamba Allah dengan pakaian iman dan takwa
Moga Allah Perkenankan segala cita-citaku yang murni ini
Kepada agama bangsa dan negara jua di seluruh dunia
Bumi Allah tempat persinggahan untuk mempersiapkan bekalan ke negeri abadi
Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.

KARYAKU ASET NEGARAKU TERCINTA
KARYAKU ASET BUMI NUSANTARA TERSAYANG
MOGA KARYAKU MENJADI ASET AKHIRATKU
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

KARYA RATU RIMBA NIAGARA @ PUTRI ALAM NILAM PURNAMA
PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
9 April 2013

KITA BERSAMA MENJADI PERMATA SYURGA YANG ADA NILAIAN DI SISI-NYA

Memang peragai semulajadi manusia susah untuk menghargai satu sama lain. Merasa diri sendiri sudah cukup sempurna ilmu, iman, kuasa, pangkat, harta dunia dan segalanya itu pun masih tidak mencukupi. Orang lain semuanya tak sempurna dianggap sampah-sampah yang tak berharga...terlalu hina kah mereka yang tak sesempurna kita...jika kita anggap mereka sama taraf dengan kita pastinyalah kita akan sedia memahami dan sama-sama berbagi apa yang kita ada ...sudah pasti sampah-sampah tersebut tidak terus hanyut atau sengaja dihayutkan seolah kita buta hati untuk menyelamatkan sampah-sampah dari terus menjadi sampah. Jika itu berlaku kitalah yang patut dipersalahkan kerana Tuhan beri kita akal pemikiran tapi tidak mahu menundukkan keegoaan kita sendiri.
Apalah salahnya sebelum jadi sampah ...kita sama-sama nilaikan jadi permata yang berharga...ye kita bersama menjadi permata Syurga yang ada nilaian di Sisi Allah Taala. In Shaa Allah Aamiin.

RATU RIMBA NIAGARA
9 April 2013
(PETIKAN GALERI SASTERA RATU RIMBA NIAGARA)
20 Rabiulakhir 1435H
20 Februari 2014M
Like ·  ·  · 2 minutes ago · 
(PETIKAN WALL GROUP BORNEO DALAM CERPEN  INDONESIA, MALAYSIA & BRUNEI DARUSSALAM & GALERI KESATRIA SASTRA DIRAJA NUSANTARA  PUJANGGA NUSANTARA  RATU RIMBA NIAGARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND, 202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA)
20 Rabiulakhir 1435H
20 Februari 2014

Dunia Koe Dunia Moe added a new photo.
Like ·  ·  · 2 hours ago · 
  • 2 people like this.
  • Ratu Rimba Niagara IZINKAN SASTERAKU BERBICARA DI SUDUT HATIMU MENGERTILAH YANG KAU ADALAH SUMBER INSPIRASIKU BERKARYA DUHAI TEMAN ALAMMAYAKU YANG BUDIMAN
    31 minutes ago · Like · 1
  • Ratu Rimba Niagara AKU BUKAN KATAK DI BAWAH TEMPURUNG

    aku bukan katak di bawah tempurung
    aku adalah katak di bawah tempurung lut sinar
    yang membolehkan aku memerhatikan seluruh dunia

    apabila aku keluar dari tempurung lut sinar
    aku tahu keadaan seluruh dunia 
    makanya kejayaan aku 
    benar-benar Allah yang ciptakan
    DIA yang kehendaki takdirku begitu
    berjaya atas usaha sendiri
    dan Allahlah yang menentukan 
    usahaku berjaya atau tidak
    bagaimana hebatpun aku bersastera
    aku tetap hamba-Nya yang kerdil
    kerana tanpa izin-Nya
    aku cumalah hamba Allah yang tak tahu apa-apa 
    tentang ilmu dunia dan akhirat...
    makanya tidak layaklah aku memakai pakaian sombong
    seorang ratu... kerana aku bukan bercita-cita hendak menjadi ratu
    aku hanya mahu menjadi hamba Allah dengan pakaian iman dan takwa
    Moga Allah Perkenankan segala cita-citaku yang murni ini 
    Kepada agama bangsa dan negara jua di seluruh dunia
    Bumi Allah tempat persinggahan untuk mempersiapkan bekalan ke negeri abadi
    Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin. 

    KARYAKU ASET NEGARAKU TERCINTA
    KARYAKU ASET BUMI NUSANTARA TERSAYANG
    MOGA KARYAKU MENJADI ASET AKHIRATKU
    AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN 

    KARYA RATU RIMBA NIAGARA @ PUTRI ALAM NILAM PURNAMA
    PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
    MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
    9 April 2013
Khairuddin Al-Young Riau II commented on this.
**Silahkan Undang Artis Riau ke Manajemen KHAIRUDDIN Center Hp. 0823 8644 2014 GRATIIS, , ,
Smnrtara inilah yg dpt kt berikan untuk Saatnya RIAU BERBAGI :
Trimakasih. . .
Slm skss all
Like ·  ·  · 2 hours ago · 
Dunia Koe Dunia Moe added a new photo.
Like ·  ·  · 4 hours ago · 
Bagaimana menurut sehabat semua...?????
Like ·  ·  · about an hour ago · Edited · 
Khairuddin Al-Young Riau II commented on this.
Tak kenal lelah, Silaturahim KHAIRUDDIN,S.HI,M.Ag Calon DPD RI PUSAT Nomor Urut 10, trus bertandang ke Kabupaten Rokan Hilir Negeri Seribu Kubah. Di Rohil Khairuddin disambut hangat ribuan ibu2 Wirid Yasin Akbar Permata BKMT.. jg di Riau Pos Hal.30 hari ini. .
Mohon Do'akan rekan2 seperjuangan, slm . .
Like ·  ·  · February 18 at 11:29am · 
(PETIKAN GALERI SASTERA RATU RIMBA NIAGARA)
20 Rabiulakhir 1435H
20 Februari 2014M

0 comments:

Post a Comment

 
;