Wednesday 23 April 2014

GARUDAKU GARUDAMU (263) MOGA KITA SETIA SAMPAI SYURGA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN



YA ALLAH JADIKANLAH AKU HAMBA-MU YANG KAU REDHA TIKA HIDUP DAN MATI AAMIIN YANG RABBAL A'LAMIIN.
♡★♡ASSALAMUALAIKUM.....♡★♡
Like ·  · 

KALA BUSUR PARA PEMANAH MENEMBUS RAGA MENUSUK HATI
ITU BERMAKNA DARAH KESATRIAMU RELA MATI DEMI AGAMA BANGSA DAN NEGARA.
ANTARA CINTA ATAU NYAWA , PILIHLAH CINTA-NYA YANG MEMBUATKAN ENGKAU TERUS BERNYAWA UNTUK PERTAHANKAN IBU PERTIWI DAN ANAK BANGSAMU.

Perih terasa kala busur para pemanah menembus raga hingga menusuk hati,
Kado dari para pemburu pemuas hasrat,,,
Like ·  · 
Perih terasa kala busur para pemanah menembus raga hingga menusuk hati,
Kado dari para pemburu pemuas hasrat,,,
Unlike ·  · 
  • You, Ruhut Ricky and 17 others like this.
  • Ratu Rimba Niagara KALA BUSUR PARA PEMANAH MENEMBUS RAGA MENUSUK HATI
    ITU BERMAKNA DARAH KESATRIAMU RELA MATI DEMI AGAMA BANGSA DAN NEGARA.
    ANTARA CINTA ATAU NYAWA , PILIHLAH CINTA-NYA YANG MEMBUATKAN ENGKAU TERUS BERNYAWA UNTUK PERTAHANKAN IBU PERTIWI DAN ANAK BANGSAMU.
    16 hours ago · Edited · Like · 2
  • Ruhut Ricky Subhanallah... Sangat menyentuh dan mencerahkan, dan juga memicu ledakan cinta yang dahsyat... membuat saya terkapar tak berdaya... Terima kasih Ibu Ratu Rimba Niagara... 
    16 hours ago · Unlike · 2
  • Ratu Rimba Niagara JIKA APA YANG KITA PERJUANGKAN ATAS DASAR KARENA ALLAH TAALA DUNIA INI HANYALAH UNTUK KITA MERAIH KEMENANGAN FISABILILLAH KARENA-NYA. ALLAHU AKBAR ITULAH KEMANISAN IMAN HANYA KITA DAN TUHAN SAJA YANG TAHU. ALLAHU AKBAR.
    16 hours ago · Like · 1
  • Ruhut Ricky Allahu Akbar... Jazakillah khair Ibu Ratu.. Suatu rahmat besar saya bisa bertemu dengan Ibu yang menurut bisikan batin saya, ibu sekaliber dengan dua Sitti yang terbesar dalam sejarah Islam, yaitu Sitti Aisyah RA, dan Sitti Rabi'ah Al Adawiyyah... Mungkin suatu saat nanti sejarah dunia Islam akan menambah satu Sitti lagi: Sitti Ratu Rimba Niagara.
    16 hours ago · Unlike · 2
  • Ratu Rimba Niagara Allahu Akbar Allahu Akbar Allahu Akbar
    andai doamu termakbul 
    perjuangan ini lebih berharga dari alam dan seisinya

    inilah jalan yang kupilih dan dambakan
    pagi petang siang dan malam 
    serasa hidupku di zaman Rasulullah hidup dengan para sahabat-sahabat Rasulullah tiada apa yang diceritakan melainkan
    Allah...Allah...Allah...Allah matlamat perjuanganku berhidup di muka bumi ini. Allahu Akbar.
    moga Allah swt makbulkan cita-cita yang kudambakan.
    Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
    16 hours ago · Edited · Like · 2
  • Ruhut Ricky Aamiin yaa Rabbal 'Aalamiin... Semoga engkau semakin dicintai Allah, saudaraku... 
    15 hours ago · Unlike · 2
  • Ratu Rimba Niagara Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin. Begitu juga kamu dan semua yang cintakan Allah swt kasihkan Rasulullah setulus hati. AAmiin Ya Rabbal A'lamiin. Andai kamu sudi jadilah pejuang karya sastraku manala tahu berkat kerjasamamu menuangkan ide di karyaku dan doamu setulus hati Allah swt makbulkan . Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
    15 hours ago · Like · 2
  • Ruhut Ricky Dengan senang hati saudaraku... Aku SANGAT BERSEDIA... Karena aku yakin, itu adalah medan jihad yang kurindukan selama ini dalam membuktikan cinta dan kesetiaanku kepada Allah... Kamu adalalah jembatan terindah dan terkokoh yang akan mempertemukan aku dengan Sang Maha Kasih dan Sang Maha Cinta... Jadikanlah aku salah seorang pejuang karya sastramu, karena aku telah ikhlas untuk mati dalam samudera syair2mu yang indah...
    15 hours ago · Unlike · 2
  • Ratu Rimba Niagara SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
    DARI ALLAH AKU DATANG DARI ALLAH AKU DIKEMBALIKAN
    ALLAH TELAH MAKBULKAN DOAKU

    HADIRKAN HAMBA-NYA 
    DIBUKAKAN KHASHAF-NYA KEPADA HAMBA-NYA
    MEMBANTU PERJUANGAN SASTRAKU ILHAM DARI-NYA
    TIADA DAYA UPAYAKU MELAINKAN SEMUA-NYA DENGAN IZIN-NYA JUA ALLAHU AKBAR. MOGA ALLAH PERMUDAHKAN 
    JALAN YANG KUPILIH DAN JALAN YANG KAU PILIH 
    TANPA ADA PENYESALAN SEBESAR ZARAH PUN
    AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
    15 hours ago · Like · 2
  • Ruhut Ricky Insya Allah, tak akan ada penyesalan sezarrah pun... karena aku yakin, saudaraku, bahwa engkau dan sastra jihadmu itulah jalan terbaik untukku dalam safari panjangku menuju samudera kasih sayang-Nya yang maha luas dan abadi. Bawalah aku bersamamu saudaraku... Bawalah aku menuju medan jihadmu yang maha indah dan suci... dan jika saatnya telah tiba, biarkanlah aku menghembuskan nafas terakhirku dalam kerajaan sastramu yang penuh kedamaian dan rahmat...
    15 hours ago · Unlike · 2
  • Bunk Arazh Amin yRA, terima kasih YM Ratu Rimba Niagara, dan Saudaraku YM Ruhut Ricky
    Salam Rahayu YM
    12 hours ago · Unlike · 2
  • Ratu Rimba Niagara KITA DITEMUKAN BUKAN TIDAK DISENGAJAKAN TAPI DISENGAJAKAN
    AGAR KITA SALING MENDAPAT MANFAAT DUNIA AKHIRAT. MOGA ALLAH SWT MEMBERKATI USAHA PERJUANGAN SUCI MURNI KITA SEMUA. AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN. ALLAHU AKBAR.
    7 hrs · Like · 1
  • Bunk Arazh AMIIN YA RABBAL A'LAMIIN YM. Ratu Rimba Niagara
    6 hrs · Unlike · 1
  • Ruhut Ricky Kembali kasih, saudara terbaikku Bunk Arazh...
    3 hrs · Unlike · 2

  • Ratu Rimba Niagara BENARLAH ALLAH ITU MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG... SUKA HAMBA-NYA YANG BERKASIH SAYANG BERBELAS KASIHAN KEPADA SESAMA MANUSIA DENGAN BERBAHASA NAN INDAH-INDAH SEINDAH HATI SYUGA. SYUKURKU DITEMUKAN ALLAH SWT DENGAN HAMBA-NYA WALAUPUN SEKADAR DI ALAMMAYA TAPI KURASAKAN GETARAN ANGIN BAYU SYURGA SEOLAH KU SEDANG BERBICARA DENGAN BIDADARA SYURGA ALLAHU AKBAR. SELAMA INI BILA AKU INGIN BERBAHASA INDAH-INDAH AKU BICARA DENGAN ALAM DAN SETIAP KALI AKU BERKOMUNIKASI DENGAN ALAM , ALAM AKAN MEMBALASNYA DENGAN LEBIH INDAH LAGI KARENA TERLALU INDAH-NYA BAHASA ALAM SELEPAS BERKOMUNIKASI ANTARA AKU DAN ALAM BERZIKIR BERSAMA-SAMA MENG-AGUNGKAN KEBESARAN TUHAN. DI AKHIR-NYA SENDU HIBAKU BETAPA ALLAH ITU LAGI DIAGUNGKAN LAGI DIRINDU SYAHDU. SUBHANALLAH BETAPA INDAH-NYA BILA BERKOMUNIKASI DENGAN BIDADARA-BIDADARA SYURGA SEPERTI KALIAN. MOGA RAHMAT KASIH-NYA ALLAH KEPADA KALIAN BERPANJANGAN SEHINGGA AKHIR NAFAS SEHINGGA DI SYURGA DAN BERSAMA KITA MENATAP WAJAH ALLAH SWT DI SYURGA BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH IN SHAA ALLAH AAMIIN AAMIIN AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

SAHABAT ALAMMAYAKU WALAUPUN KAMU TIDAK BERKOMUNIKASI DENGANKU , TAPI KAMU IBARAT AKU SEDANG BERBICARA DENGAN ALAM LAGI AKU BERBICARA DENGANNYA LAGI DIA MEMBALAS DENGAN BAHASA-BAHASA YANG LEBIH INDAH LAGI MEMBUATKAN AKU BAHAWA KEBESARAN TUHAN . TERIMA KASIH SAHABATKU KARENA TAK JEMU MENYIARKAN GAMBAR-GAMBAR NAN INDAH-INDAH BETAPA ALLAH ITULAH PENCIPTA ALAM SEMESTA INI YANG TIADA TANDINGAN KEBIJAKSANAAN-NYA. ALLAHU AKBAR. MOGA RAHMAT KASIH-NYA ALLAH PADAMU SEKELUARGA BERPANJANGAN HINGGA KE AKHIR HAYAT DAN HINGGA KE HARI AKHIRAT AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
Like ·  · 
YA ALLAH PERKENANKANLAH BAHASA-BAHASA BIDADARA BIDADARI SYURGA DI WALL FBKU DAN BAHASA YANG MEMBUATKAN JIWA SASTRAKU TERLUKA JAUHKANLAH YA ALLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
BENARLAH ALLAH ITU MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG... SUKA HAMBA-NYA YANG BERKASIH SAYANG BERBELAS KASIHAN KEPADA SESAMA MANUSIA DENGAN BERBAHASA NAN INDAH-INDAH SEINDAH HATI SYUGA. SYUKURKU DITEMUKAN ALLAH SWT DENGAN HAMBA-NYA WALAUPUN SEKADAR DI ALAMMAYA TAPI KURASAKAN GETARAN ANGIN BAYU SYURGA SEOLAH KU SEDANG BERBICARA DENGAN BIDADARA DAN BIDADARI SYURGA ALLAHU AKBAR. SELAMA INI BILA AKU INGIN BERBAHASA INDAH-INDAH AKU BICARA DENGAN ALAM DAN SETIAP KALI AKU BERKOMUNIKASI DENGAN ALAM , ALAM AKAN MEMBALASNYA DENGAN LEBIH INDAH LAGI KARENA TERLALU INDAH-NYA BAHASA ALAM SELEPAS BERKOMUNIKASI ANTARA AKU DAN ALAM BERZIKIR BERSAMA-SAMA MENG-AGUNGKAN KEBESARAN TUHAN. DI AKHIR-NYA SENDU HIBAKU BETAPA ALLAH ITU LAGI DIAGUNGKAN LAGI DIRINDU SYAHDU. SUBHANALLAH BETAPA INDAH-NYA BILA BERKOMUNIKASI DENGAN BIDADARA BIDADARI SYURGA SEPERTI KALIAN. MOGA RAHMAT KASIH-NYA ALLAH KEPADA KALIAN BERPANJANGAN SEHINGGA AKHIR NAFAS SEHINGGA DI SYURGA DAN BERSAMA KITA MENATAP WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH DI SYURGA BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH IN SHAA ALLAH AAMIIN AAMIIN AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
DENGAN INGATAN TULUS IKHLAS DARIPADA ,
CUMALAH HAMBA ALLLAH YANG KERDIL MAHUKAN BERKOMUNIKASI INDAH-INDAH SEBAGAI MUHASABAH DIRI SENDIRI HINGGA KE AKHIR HAYAT...IN SHAA ALLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
24 JAMADILAKHIR 1435H
24 APRIL 2014
Like ·  · 
Buenos días amigos SAH, excelente jornada para ustedes!
Unlike ·  · 
  • Morgana Maria Beautiful!
    3 hrs · Unlike · 2
  • Ratu Rimba Niagara SAHABAT ALAMMAYAKU WALAUPUN KAMU TIDAK BERKOMUNIKASI DENGANKU , TAPI KAMU IBARAT AKU SEDANG BERBICARA DENGAN ALAM LAGI AKU BERBICARA DENGANNYA LAGI DIA MEMBALAS DENGAN BAHASA-BAHASA YANG LEBIH INDAH LAGI MEMBUATKAN AKU BAHAWA KEBESARAN TUHAN . TERIMA KASIH SAHABATKU KARENA TAK JEMU MENYIARKAN GAMBAR-GAMBAR NAN INDAH-INDAH BETAPA ALLAH ITULAH PENCIPTA ALAM SEMESTA INI YANG TIADA TANDINGAN KEBIJAKSANAAN-NYA. ALLAHU AKBAR. MOGA RAHMAT KASIH-NYA ALLAH PADAMU SEKELUARGA BERPANJANGAN HINGGA KE AKHIR HAYAT DAN HINGGA KE HARI AKHIRAT AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
    3 mins · Like
  • Ratu Rimba Niagara


  1. KALA BUSUR PARA PEMANAH MENEMBUS RAGA MENUSUK HATI
    ITU BERMAKNA DARAH KESATRIAMU RELA MATI DEMI AGAMA BANGSA DAN NEGARA.
    ANTARA CINTA ATAU NYAWA , PILIHLAH CINTA-NYA YANG MEMBUATKAN ENGKAU TERUS BERNYAWA UNTUK PERTAHANKAN IBU PERTIWI DAN ANAK BANGSAMU.
    Perih terasa kala busur para pemanah menembus raga hingga menusuk hati,
    Kado dari para pemburu pemuas hasrat,,,
    Like ·  · Promote · 
    • Ruhut Ricky Pilihlah aku menjadi busurmu
      Yang akan setia menjagamu
      dan menemani semua langkah juangmu
      Berikan aku sejuta panah cinta
      Untuk kutancapkan di dada-dada yang gersang dan sekarat
      agar mereka bangkit membangun kerajaan asmara
      kesultanan kasih sayang
      demi rakyat
      demi tanah air
      demi bangsa dan negara
      demi semua makhluk
      demi kehidupan
      Berikan pula aku sejuta panah nyawa
      untuk menhancurkan semua angkara murka
      yang membelenggu umat manusia
      hingga makin jauh dari Sang Maha Cinta...
      13 hours ago · Like · 1
    • Bunk Arazh Amin yRA, terima kasih YM Ratu Rimba Niagara, dan Saudaraku YM Ruhut Ricky
      Salam Rahayu YM
      12 hours ago · Unlike · 1
    • Ratu Rimba Niagara Terima Bunk Arazh karena sudi menjadi pejuang sastraku. Moga Alla swt merahmati hidup matimu. AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.
      10 hours ago · Like · 1
    • Bunk Arazh Terima Kasih juga Yang Mulia Ratu Rimba Niagara,
      Amiin Ya Rabbal A'Lamiin
      7 hours ago · Unlike · 1
    • Secangkir GreenApple Qies Sub'bhanaallah...ALLAH SWT sudah mengaturkan siapa bersama perjuangaan bunda sang ratu rimba niagara...Sepertimana doamu,wahai bunda ratu sahabatku,Maha Agung mendengar doa-doamu...walaupun ramai yang meninggalkan perjuagaan mereka dgnmu,maka DIA menggantikan lebih ramai lagi yang memahami seni sastra agung nan indah..
      7 hours ago · Unlike · 2
    • Ratu Rimba Niagara SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR..
      HANYA KUPANJATKAN KESYUKURAN KEPADA ALLAH SEBANYAK-BANYAK-NYA MENGURNIAKAN RAKAN PERJUANGAN SETULUS IKHLAS MENJADI RAKAN SETIAKAWAN DUNIA HINGGA AKHIRAT. AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
  2. Assalamu 'alaikum, Ibu Ratu Rimba Niagara... Sungguh suatu kehormatan dan rahmat yang sangat besar telah di add oleh Ibu... Terimalah salam takzim dan pengabdian dari lubuk hati saya yang paling dalam... 
    Unlike · 
    • You like this.
    • Ratu Rimba Niagara Waalaikummussalam Warahmatuhi Wabaratuh
      buat Ruhut Ricky pejuang sastraku yang sentiasa tersanjung di hati

      Syukurku kepada Allah Azzawajalah diKurniakan hamba-Nya ..yang sudi
      mencurahkan khidmat baktinya kepada karya sastra yang di siarkan di fbku.

      Emang niat asalnya membuka akaun FB untuk bersastra dan mencari pejuang sastraku yang sudi dan sentiasa sudi dengan seikhlas hati mencurah ide tanpa ada terpaksa atau dipaksa semuanya datang dengan hati setulus ikhlas semuanya karena Allah Taala.

      Andainya lagi lama kamu mengenali karya sastraku kamu semakin membenci diriku lalu menyepikan karyaku tanpa tahunya aku...itu bermakna aku belum lagi menghasilkan karya yang membuatkan hatimu untuk terus mendukung karya sastra. Ku redho andai kau tinggalkan aku kesendirian bersastra.

      Andai mulanya suka dan sudi memberi sokongan kemudian sepi tanpa berita wujud seprti tidak wujud di wall fbku...sejujurnya sastraku akan terus menjadi nazak...sebelum sastraku menjadi nazak sudilah maafkan aku andai ku undurkan diri ...janganlah kau tuduh aku memutuskan talisiraturrahim ...persaudaraan tetap mewangi di hati cuma di fb ini adalah medan sastraku berjuang bermati-matian.

      Laman fbku adalah medan juangku bersastra. Kamu boleh membaca dengan banyaknya tanpa had ...dengan mudah sekali tapi untuk merealitikan karyaku yang kusiarkan setiap hari...aku bertarung dengan segala rintangan kepayahan...aku berjuang dengan air mata dan tawakal...aku tidak dibayar gaji oleh sesiapa kerana aku yakin gajiku dibayar oleh Allah swt...kugagahi dengan semangat tawakal kepada Allah swt.

      Manalah tahu perih aku dalam perjuangan sastra ini Allah swt balas dengan berjuta kebaikan yang kunantikan dan dambakan sepanjang hayat hidupku mahu berbakti melalui sastraku duniaku ini. 

      Sebab itu aku amat perlukan di kalangan hamba-Nya yang sejujur ikhlas untuk bersama susah senang dengan karyaku tanpa mengenal arti jemu dan putus asa. 

      Andai kamu rasa berat hati setelah mendengar apa luahanku ini..tidak apa kufaham...kerana hidupku adalah pergantungan harapan hanyalah kepada Allah Azzawajallah. 

      Andai kamu sejujurnya ikhlas ku amatlah bersyukur atas Kurniaan-Nya diKurniakan hamba-Nya di saat sastraku nazak. 
      Bagiku setiap pejuang sastraku adalah PERMATA SYURGA KURNIAAN-NYA DAN INDAHNYA BAGIKU ADALAH INDAHNYA PELANGI DI MALAM HARI. 

      SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR

      'SASTRAKU KURNIAAN DARI-NYA DAN YANG MENDUKUNG PERJUANGAN SASTRAKU JUGA KURNIAAN DARI-NYA'

      Dengan Ingatan Tulus Ikhlas,

      Sahabat Dunia Akhiratmu,

      Ratu Rimba Niagara,
      23 Jamadilakhri 1435H
      23 April 2014
      15 hours ago · Like · 1
    • Ruhut Ricky SUBHANALLAH... WALHAMDULILLAH... WA LAA ILAAHA ILLALLAH... WALLAHU AKBAR... Aku tak bisa berkata apa2 lagi, meskipun dalam batinku saat ini ada berjuta2 syair yang siap untuk ditulis. Sungguh suatu kehormatan dan rahmat yang sangat besar karena saya bisa berjumpa dan berukhuwwah dengan sang pujangga utusan Allah. Alhamdulillah wa syukurillah...
      15 hours ago · Unlike · 1
    • Ratu Rimba Niagara SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
      SETIAP YANG BAIK ITU DATANG-NYA DARI ALLAH
      BILA DATANG-NYA DARI ALLAH
      PASTI BENAR
      JANJI ALLAH ITU PASTI
      MOGA DENGAN TERPATRINYA HATIMU HATIKU
      UNTUK BERSAMA SUSAH SENANG DENGAN SASTRAKU 
      ALLAH MERAHMATI HIDUP MATIMU HIDUP MATIKU
      AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
      15 hours ago · Like · 1
    • Ruhut Ricky Insya Allah... Aamiin yaa Rabbal 'Aalamiin...
      15 hours ago · Unlike · 1
    • Ratu Rimba Niagara KITA USAHAKAN ALLAH TENTUKAN 
      MOGA USAHA KITA INI MENJADI KEBANGGAAN ALLAH AZZAWAJALLAH
      AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
      15 hours ago · Like · 1
    • Ruhut Ricky Insya Allah, saudaraku... Innallaaha ma'anaa... karena itu adalah wujud perjuangan kita dalam menyebar-luaskan cinta dan kasih sayang Allah...
      15 hours ago · Unlike · 1
    • Ratu Rimba Niagara ALLAH SWT MENDUGAKU DENGAN KETANDUSAN KASIH SAYANG ...
      TAPI ALLAH MEMBALAS DENGAN KASIH SAYANG-NYA UNTUK KUSEBAR LUASKAN CINTA DAN KASIH-NYA YANG TIADA HAD-NYA KEPADA SEMUA MAKHLUK CIPTAAN-NYA YANG ADA DI LANGIT DAN DI BUMI. 


      KETIKA AKU TIDAK MENGENAL TUHAN AKU SERING TERTANYA-TANYA KENAPA ALLAH DUGA AKU DENGAN KASIH SAYANG SEDANGKAN AKULAH PENCINTA KASIH SAYANG BUNGA YANG KUBERI RACUN YANG DIBALAS HIDUPKU BERTEMANKAN AIR MATA...
      SAHABAT SETIAKU ADALAH ALAM CIPTAAN-NYA....LAGI AKU BERKATA-KATA DENGAN BULAN, BINTANG, LAUT, OMBAK, MATAHARI, PELANGI, HAIWAN, FAKIR MISKIN...MEREKA MEMBALAS BICARAKU DENGAN BAHASA-BAHASA SYURGA YANG MENENANGKAN JIWA DAN ROHKU...ALLAHU AKBAR 

      DARI MEREKALAH MENGAJAR AKU BERBAHASA NAN INDAH-INDAH ...LAGI AKU BERBICARA DENGAN MEREKA LAGI AKU KASIH DAN SAYANG TERAMAT SAYANG...PADA MEREKA DAN AKU BERSYUKUR KEPADA ALLAH SWT.

      BARU AKU TAHU SETIAP DUGAAN ITU ADA HIKMAH DI SEBALIK-NYA...
      MAKANYA AKU AMBIL HIKMAH ITU UNTUK TERUS BERSASTRA DAN BERSASTRA , BILA BERSASTRA JIWAKU TENANG...CUMANYA KELEMAHANKU BILAMANA MEREKA BERBAHASA YANG MEMBUATKAN BAHASA SASTRAKU TERLUKA...SEJUJURNYA KU AKAN SEGERA UNDUR DIRI JIKA KU TAK UNDUR DIRI KUKUATIRI AKU TIDAK DAPAT TERUS BERSASTRA...MOGA KAMU SENTIASA SUDI MAAFKAN AKU JIKA BAHASA SASTRAKU TIDAK BERKENAN DI HATIMU SUDILAH BERI TUNJUK AJAR YA...AKU BUKANLAH INSAN YANG SEMPURNA TAPI AKAN KUCOBA MENJADI SAHABAT YANG TERBAIK UNTUKMU IN SHAA ALLAH AAMIIN.
      15 hours ago · Like · 1
    • Ruhut Ricky WAHAI RATUKU DALAM SASTRA JIHAD...
      SAUDARAKU DALAM SAMUDERA IMAN DAN TAKWA...
      JANGANLAH ENGKAU BERHENTI BERSYUKUR KEPADA SANG KHALIQ

      ATAS SEMUA RAHMAT YANG TELAH DIANUGERAHKAN-NYA KEPADAMU
      BERBAHAGIALAH ENGKAU RATUKU... SAUDARA SEIMANKU
      KARENA SANG MAHA CINTA TELAH MEMILIHMU DI ANTARA MILYARAN MAKHLUKNYA DI PLANET INI
      UNTUK MENJADI DUTA TERBESAR DALAM MENYEBARLUASKAN RAHMAN DAN RAHIM-NYA
      INSYA ALLAH, ENGKAULAH UTUSAN ALLAH
      YANG MENJADI PEWARIS AMANAH DI PUNGGUNG RASULULLAH
      INNAA ARSALNAAKA RAHMATAN LIL 'ALAMIIN
      ENGKAULAH PUJANGGA ALAM SEMESTA
      YANG DITUGASI ALLAH UNTUK MENYERU SEMUA MAKHLUK-NYA
      MENUJU TITIK AKHIR YANG DIKEHENDAKI SANG PENGUASA AJAL DAN TAKDIR
      FIDDUNYAA HASANAH, WA FIL AAKHIRATI HASANAH, WA QINAA 'ADZAABANNAR
      SEJAK AWAL ALLAH TELAH MENANAM DAN MENUMBUH SUBURKAN DI DALAM JIWAMU YANG SUCI
      TIGA TINGKATAN CINTA YANG DIBUTUHKAN MANUSIA 
      AGAR SELAMAT SEJAHTERA DI DUNIA HINGGA AKHIRAT
      YAKNI CINTA KEPADA SANG PENCIPTA
      CINTA KEPADA CIPTAAN-NYA
      DAN CINTA KEPADA DIRIMU SENDIRI
      DAN SANG MAHA PUJANGGA TELAH MEMBEKALIMU PULA
      DENGAN BAHASA TERINDAH DI DUNIA
      BAHASA PUISI
      KARENA ALLAH YANG MAHA INDAH MENGUASAI SEMUA BAHASA MAKHLUK-NYA
      NAMUN DIA LEBIH SUKA MENGGUNAKAN BAHASA PUISI
      DALAM KITAB-KITAB SUCI-NYA
      DALAM WAHYU-WAHYU-NYA
      DALAM ILHAM-ILHAM-NYA
      DAN ENGKAULAH KITAB SUCI-NYA ITU
      ENGKAULAH WAHYU-NYA ITU
      ENGKAULAH ILHAM-NYA ITU
      ENGKAULAH WUJUD PUISI ALLAH YANG MAHA INDAH
      YANG AKAN MEROBAH ALAM SEMESTA
      DARI BENCI MENJADI CINTA
      MINAZZULUMATI ILANNUR
      MAHA BERUNTUNGLAH AKU BISA MENJADI TENTARAMU
      YANG AKAN MENGAWAL CINTA DAN JIHADMU
      DENGAN SELURUH KEIKHLASAN YANG AKU MILIKI
      MESKIPUN AKU SADAR, SELALU SADAR
      SUATU SAAT AKU AKAN TERKAPAR BERSIMBAH DARAH
      DALAM MEDAN JUANGMU YANG PENUH API CINTA YANG MENERANGI SEKALIGUS MEMBAKAR
      NAMUN AKU RELA
      KARENA DALAM SYAHIDKU NANTI
      SEJUTA MALAIKAT AKAN MENJEMPUTKU
      MENUJU JANNATU NA'IM
      YANG MENJADI MIMPI TERINDAHKU SELAMA INI
      14 hours ago · Unlike · 1
    • Ratu Rimba Niagara AAMIIN AAMIIN AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
      SESUNGGUH-NYA ENGKAU MUJAHID ALLAH SWT
      YANG ALLAH KIRIMKAN UNTUK BERSAMA SUSAH SENANG DENGAN 

      PERJUANGAN SASTRA YANG KUDAMBAKAN INI

      BUKAN SEHARI BUKAN DUA HARI
      BUKAN SEMINGGU BUKAN BERBULAN
      BUKAN SETAHUN MALAH BERTAHUN TAHUN
      BERPULUHAN TAHUN
      AKU BERDOA KEPADA ALLAH
      AGAR DIKURNIAKAN ALLAH
      BUKAN SEORANG MALAH 
      BERIBU RIBU RIBU TENTERA MUJAHID-NYA
      MENDUKUNG PERJUANGAN SASTRAKU
      WALAUPUN SELAMA INI 
      CUMALAH ILUSI DI MIMPI INDAH
      DI UJI TERUS DIUJI
      DIHINA DI SETIAP WAKTU
      ATAS TAKDIR KU 
      AKU DITAKDIR HIDUP ATAS 
      KETIDAKSEMPURNAA N SEPERTI ORANG LAIN
      AKU TERPINGGIR DAN DIPINGGIRKAN
      HINGA AKU TRAUMA UNTUK BERUSAN 
      DENGAN MEREKA YANG BERGELAR MANUSIA
      BAGIKU ATAS TAKDIRKU INI
      AKU TIDAK LAYAK BERCAMPUR DENGAN SEMUA MANUSIA
      MAKA AKU MENYENDIRI 
      BUKAN SETAHUN 
      MALAH PULUHAN TAHUN
      DENGAN KARYA KU INILAH
      SEBAGAI PENEMAN SEBAGAI SAHABATKU NAN SETIA
      DI KALA AKU MENANGIS
      SASTRAKULAH YANG MEMUJUKKU
      BAHAWA DIA AKAN SENTIASA SETIA DAN SETIA UNTUK
      MENJADI SAHABATKU
      DAN AKU TIDAK PERLU BIMBANG TIDAK MEMPUNYAI TEMAN BICARA
      SASTRAKU SENTIASA BERBICARA DENGANKU
      ALLAH SENTIASA MEMBERIKAN AKU ILHAM TANPA HAD
      AKU TERUJA DENGAN DUNIA SASTRAKU SENDIRI
      BAGIKU SASTRAKU BENAR-BENAR KURNIAAN ILAHI
      YANG MESTI AKU SYUKURI SEPANJANG HIDUPKU
      IN SHAA ALLAH AAMIIN

      MEMANG SIFAT-NYA ALLAH ITU MAHA PENYAYANG
      TIDAK SUKA HAMBA-NYA MENYENDIRI
      MEMENTINGKAN DIRI SENDIRI
      DIBERIKAN ILHAM MENCURAH-CURAH
      DISURUH SEBAR LUASKAN DI SELURUH BENUA ALAM
      BAHAWA RAHMAT KASIH-NYA PADA SEMUA HAMBA-NYA
      TANPA HAD ...
      MENGGALAKKAN SEMUA HAMBA-NYA 
      BERKASIH SAYANG BERELAS KASIHAN HIDUP SALING
      MEMBANTU SELAGI MAMPU MENGIKUT KEMAMPUAN 
      TIDAK MEMENTINGKAN DIRI SENDIRI
      DARI SASTRA-NYA AKU BELAJAR
      ARTI KASIH DAN SAYANG SETULUS HATI KARENA-NYA

      SEMAKIN KU SEBARKAN KASIH SAYANG-NYA 
      SEMAKIN TAK TERTULIS AKU
      HINGGAKAN AKU TERPANA DALAM DZAT ILMU KASIH SAYANG-NYA
      PADAKU...
      MEMANG PADA AWALNYA 
      AKU TERTANYA-TANYA 
      AKU MALU JIKA DIANGGAP ORANG AKULAH 
      YANG TERBAIK SEKALI DARIPADA MEREKA
      HANYA AKU SAJALAH KEKASIH ALLAH
      ALLAHU AKBAR TIDAK TERDETIK PUN UNTUK BERBANGGA HINGGA KE TAHAP ITU
      TAPI MENGENANGKAN INI ADALAH ILHAM DARI-NYA
      AKU MESTI TULIS 
      TANPA MEMPERDULIKAN ANGGAPAN ORANG
      YANG PENTING AKU TERUJA DENGAN DUNIA KARYA SASTRAKU 
      SELAGI AKU MENULIS TIDAK 
      MENJELEK-JELEKKAN ORANG ITU MINTA DIJAUHKAN
      YANG AKU MAHU SETIAP PENULISANKU
      SEMUA-NYA AYAT-AYAT CINTA ALLAH 
      YANG MEMBUATKAN SI PENULIS MENCINTAI ALLAH DAN YANG MEMBACA-NYA
      JUGA MENCINTAI ALLAH
      DAN MATLAMAT-NYA AGAR BILA TIBA MASANYA DI SYURGAWI 
      SAMA-SAMA DAPAT BERKUMPUL MELIHAT WAJAH ALLLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH . SUBHANALLAH INDAH-NYA DI KALA ITU.
      ALLAHU AKBAR. AAMIIN AAMIIN AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
      9 hours ago · Like · 1
  3. SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
    DARI ALLAH AKU DATANG DARI ALLAH AKU DIKEMBALIKAN
    ALLAH TELAH MAKBULKAN DOAKU
    HADIRKAN HAMBA-NYA
    DIBUKAKAN KHASHAF-NYA KEPADA HAMBA-NYA
    MEMBANTU PERJUANGAN SASTRAKU ILHAM DARI-NYA
    TIADA DAYA UPAYAKU MELAINKAN SEMUA-NYA DENGAN IZIN-NYA JUA ALLAHU AKBAR. MOGA ALLAH PERMUDAHKAN
    JALAN YANG KUPILIH DAN JALAN YANG KAU PILIH
    TANPA ADA PENYESALAN SEBESAR ZARAH PUN
    AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
    Like ·  · Promote · 





























































































































































































































































PINNED POST
Untuk Pemilihan Calon Anggota Legislatif tahun 2014 ini, jangan mau dibayar oleh para Calon dalam bentuk Apapun, karena banyak para Calon2 dari Partai2 Sarang Koruptor Berbulu Ayam........,Waspadalah Kalau Cinta Indonesia, Setialah pada Sejatinya Dirimu & Indonesia
Like ·  · 313
RECENT POSTS
USTAZ & USTAZAH KAU PERMATA SYURGA KIRIMAN-NYA
Aku aman bagimu
Aku menyenangkan bagimu
Aku bermanfaat bagimu
Ustazku
Ustazahku
Bimbinglah aku setulus hatimu
Kau adalah Permata Syurga diutuskan Allah Azzawajallah
Untuk menyinari iman kami yang tandus tak bermaya
Dengan berkat ilmumu yang mengajar kami tanpa jemu
Kami bisa mengenal Tuhan kasihkan Rasulullah
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
Berkatlah hidupmu duhai ustaz ustazah
Tanpamu siapalah kami
Pasti kami hidup dalam kegelapan
Kami buta walaupun kami celik
Hakikatnya kami buta mata hati
Untuk menghayati agama suci Allah SWT yang Maha Mulia
Selama ini kami tidak mengenal diri kami
Siapa kami
Kenapa kami didatangkan ke dunia
Dan ke mana kami akhirnya
Yang kami tahu
Makan minum tidur
Seolah kami hidup seperti haiwan
Sedangkan hidup ini cuma sebentar saja
Di dunia ini bukan tempat kami
Tempat kami adalah di akhirat
Yang Abadi
Kami tidak redho kami dimasukkan ke neraka
Kami inginkan dimasukkan ke Syurga
Itu yang ustaz ustazah ajarkan kami
Sekarang kami faham
Kenal diri
Kenal Tuhan
SUBHANALLAH ALHAMDULILAH ALLAHU AKBAR
Terlalu banyak ilmu dunia akhirat yang utaz dan ustazah
Ceramahkan kepada kami
Tapi ustaz ustazah bilang
Ilmu yang diberikan itu hanyalah setetes cuma
Ilmu Allah lagi dipelajari masih tidak mencukupi
Sebab itu belajarlah sampai ke negeri China
Sampai ke liang lahad juga diajar soalan kubur
Agar bisa menjawab soalan kubur
ALLAHU AKBAR
Moga berkat ilmu yang ustaz ustazah ajarkan kepada kami
Allah swt merahmati hidup mati ustaz ustazah AAmiin
Moga kita dapat berkumpul di Syurga memandang
Wajah Allah Azzawajallah berdekatan dengan Rasulullah
AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin
KAMI ANAK MURID USTAZ DAN USTAZAH YANG SETIA BELAJAR,
..............................................................
Hamba Allah Yang Mencintai Ilmu Sepanjang Hayat
21 Jamadilakhir 1435H
21 April 2014
Thausiyah akhlaq di masjid quba, 3 A, Aku aman bagimu, Aku menyenangkan bagimu dan Aku bermanfaat bagimu
Like · 

SAHABAT ALAMMAYAKU KALIAN ADALAH PERMATA SYURGA KURNIAAN ILAHI YANG AKU SYUKURI SEBANYAK-BANYAK-NYA ALLAHU AKBAR!
Today
Ruhut Ricky, Wa Jun and 5 other people like your link: "AKU CINTA INDONESIA DEMI-NYA" 3:08am
Secangkir GreenApple Qies and Bunk Arazh like your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "KALA BUSUR PARA PEMANAH MENEMBUS RAGA..." 1:58am
Secangkir GreenApple Qies, Ali Hanafiah and 3 other people like your status: "KITA DITAKDIRKAN MENJADI KSATRIA RAKYAT..." 1:43am
Ruhut Ricky likes your comment: "AAMIIN AAMIIN AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN..." 1:24am
Indra Utama Nasution likes your comment: "DURIAN RIMBA NIAGARA DIKIRIMI UNTUK..." 1:22am
Indra Utama Nasution likes your link on Eva Anggraini Puspanegara's timeline: "SALAM BAHAGIA UNTUK KELUARGA BAHAGIA..." 1:17am
Mas Riova and Belerang Simpur like your post in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya: "USTAZ & USTAZAH KAU PERMATA SYURGA..." 12:56am
Secangkir GreenApple Qies and Wahyu Wisnu Nusantara like your status: "DI SINI BERMULANYA SEBUAH CINTA SASTRA..." 12:51am
Ali Hanafiah, Moema Sulthon and 3 other people like your status: "SALAM UKHUWAH DOA KASIH ANTARA BRUNEI &..." 12:34am
Ruhut Ricky and Ali Hanafiah commented on your status. 12:20am
Wa Jun, Secangkir GreenApple Qies and 4 other people like your link: "KEHADIRAN KITA KE DUNIA INI UNTUK..." 12:02am
Wa Jun, Ali Hanafiah and 6 other people like your status: "JIKA APA YANG KITA PERJUANGKAN ATAS..." 12:01am
Indra Utama Nasution and Dunia Koe Dunia Moe like your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "SESUNGGUH-NYA SETIAP APA YANG KAU..." 12:01am
Indra Utama Nasution likes your post in LOMBA PUISI & SAIR DOA KEDAMAIAN DUNIA SEDUNIA KEDTON KRATON WAHYU UTAMA: "SESUNGGUH-NYA SETIAP APA YANG KAU..." 12:01am
Yesterday
Indra Utama Nasution and Eva Anggraini Puspanegara like your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "JAMBANGAN BUNGA MAWAR MERAH SASTRA RATU..." 11:59pm
Indra Utama Nasution and Eva Anggraini Puspanegara like your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "YA ALLAH BERILAH AKU PELUANG BERBAKTI..." 11:57pm
Indra Utama Nasution, Secangkir GreenApple Qies and Eva Anggraini Puspanegara like your post in LOMBA PUISI & SAIR DOA KEDAMAIAN DUNIA SEDUNIA KEDTON KRATON WAHYU UTAMA: "YA ALLAH BERILAH AKU PELUANG BERBAKTI..." 11:57pm
Indra Utama Nasution likes your post in "RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING": "JIKA KITA ADA RASA KEBERSAMAAN MENUJU..." 11:55pm
Inoesvendri Putraamos (friends with Kraton Kerajaan Dunia Maya) likes your comment: "SELAMAT HARI IBU KARTINI Salam..." 11:53pm
Indra Utama Nasution likes your post in "RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING": "KITA SALING MEMERLUKAN KAWAN! DUHAI..." 11:46pm
Indra Utama Nasution likes your post in "RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING": "ALLAH AMAT SUKA AKAN HAMBA-NYA YANG..." 11:45pm
Ali Hanafiah, Moema Sulthon and Secangkir GreenApple Qies like your comment: "Asal usul kita dijadikan-Nya dari..." 11:44pm
Ruhut Ricky, Secangkir GreenApple Qies and Ali Hanafiah like your comment: "Subhanallah Alhamdulillah Allahu..." 11:42pm
Indra Utama Nasution likes your post in "RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING": "DUHAI SAHABAT ALAMMAYAKU, AKU TAK..." 11:41pm
Indra Utama Nasution likes your post in "RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING": "YA ALLAH SETIAP KALI KAU PINJAMKAN..." 11:41pm
Indra Utama Nasution likes your post in "RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING": "WARKAH PUISI UNTUK DATO' SERI..." 11:41pm
Indra Utama Nasution likes your comment: "SEMUA PAHLAWAN INDONESIA KUHARGAI JASA..." 11:40pm
Indra Utama Nasution likes your post in "RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING": "SUBHANALLAH MENENANGKAN JIWA ALLAHU..." 11:39pm
Inoesvendri Putraamos (friends with Kraton Kerajaan Dunia Maya) likes your comment: "PRAJURIT KERATON YOGYA YANG SETIA..." 11:39pm
Indra Utama Nasution and Rusdal Inayatsyah like your post in "RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING": "HINGGA HUJUNG NYAWA KU INGIN INFAKKAN..." 11:36pm
Indra Utama Nasution likes your post in "RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING": "SELAMAT HARI IBU KARTINI Salam..." 11:35pm
Indra Utama Nasution likes your post in "RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING": "SELAMAT HARI IBU KARTINI Salam..." 11:34pm
Indra Utama Nasution and Eva Anggraini Puspanegara like your post in "RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING": "MAWAR MERAH SASTRA HULUBALANG RATU..." 11:31pm
Indra Utama Nasution and Eva Anggraini Puspanegara like your post in "RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING": "MAWAR MERAH SASTRA HULUBALANG RATU..." 11:31pm
Inoesvendri Putraamos (friends with Kraton Kerajaan Dunia Maya) also commented on Kedaton Kraton Wahyu Utama's photo: "sayang tidak terawat, coba pemerintah..." 11:26pm
Dunia Koe Dunia Moe, Eva Anggraini Puspanegara and 3 other people like your link: "SUBHANALLAH KEINDAHAN CIPTAAN-MU SUMBER..." 11:25pm
Moema Sulthon, Secangkir GreenApple Qies and 4 other people like your status: "CINTAKU PADA INDONESIA SEJUJUR CINTA ..." 11:22pm
Ruhut Ricky and Bunk Arazh also commented on Bunk Arazh's status. 11:17pm
Wa Jun, Syafuandi Yusuf Daeng Husein and 6 other people like your link: "MASHA-ALLAH MOGA KITA MENDAPAT DI BAWAH..." 10:54pm
Kedaton Kraton Wahyu Utama posted in WAHYU UTAMA KAWASAN ALAM PESONA WISATA NUSANTARA CAHAYA KEDAMAIAN DUNIA. 10:52pm
Eva Anggraini Puspanegara likes your comment: "TERUSLAH BERSEMANGAT BERKARYA DUHAI..." 10:50pm
Eva Anggraini Puspanegara and Indra Utama Nasution like your comment: "SELAMAT HARI BUMI SEDUNIA 22 APRIL 2014" 10:48pm
Eva Anggraini Puspanegara and Indra Utama Nasution like your comment: "JADILAH POHON YANG RENDANG BERBUAH..." 10:48pm
Eva Anggraini Puspanegara likes your comment: "JAMBANGAN BUNGA MAWAR MERAH SASTRA RATU..." 10:47pm
Eva Anggraini Puspanegara likes your comment: "MASHA- ALLAH WARNA KELEMBUTAN..." 10:43pm
Muhammad Nuaim and Secangkir GreenApple Qies like your link on Secangkir GreenApple Qies's timeline: "USTAZ & USTAZAH KAU PERMATA SYURGA..." 10:18pm
Ruhut Ricky and Bunk Arazh posted in SUMBA NEWS. 10:14pm
Eva Anggraini Puspanegara likes your post in "RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING": "SEMOGA MENJADI ANAK SOLEH/SOLEHA YANG..." 10:02pm
Sabariah Awang Abdullah, Secangkir GreenApple Qies and 2 others like your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "BUAHAN RIMBA NIAGARA YANG ALLAH SWT..." 10:01pm
Eva Anggraini Puspanegara likes your post in "RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING": "MOGA ALLAH SWT MERAHMATI TUANKU SERTA..." 9:57pm
Eva Anggraini Puspanegara likes your comment: "PUISI UNTUKMU BUNG KARNO Andai Bung..." 9:43pm
Eva Anggraini Puspanegara likes your comment: "RAJA, PEMIMPIN DAN RAKYAT BERSAMA..." 9:42pm
Secangkir GreenApple Qies, Eva Anggraini Puspanegara and Bambang Hartono like your post in LOMBA PUISI & SAIR DOA KEDAMAIAN DUNIA SEDUNIA KEDTON KRATON WAHYU UTAMA: "KEHADIRAN KITA KE DUNIA INI UNTUK..." 9:37pm
Eva Anggraini Puspanegara, Sabariah Awang Abdullah and 2 others like your post in "RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING": "KAMI TEKAT MEMBELA NASIB SELURUH RAKYAT..." 9:34pm
Eva Anggraini Puspanegara likes your comment: "SEBAB KITA TAK TEGA ANAK-ANAK ..." 9:33pm
Eva Anggraini Puspanegara and Merah Putih Harga Mati like your comment: "KAMI TEKAD MEMBELA NASIB SELURUH RAKYAT..." 9:33pm
Leonid Gorby (friends with Humas Partai Gerindra Mataram) also commented on Humas Partai Gerindra Mataram's photo: "Para Kader, Fungsionaris dan Wakil-Wakil Partai..." 9:32pm
Eva Anggraini Puspanegara likes your comment: "MAKANYA SELURUH RAKYAT INDONESIA HARUS..." 9:32pm
Eva Anggraini Puspanegara likes your comment: "Amelia Susanti kitalah yang harus..." 9:31pm
Secangkir GreenApple Qies likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "HEBATNYA PERTEMPURAN PARA KESATRIA..." 9:26pm
Hapip Handoko, Secangkir GreenApple Qies and 3 other people like your status: "INILAH PERJUANGAN YANG KUPILIH DAN AKU..." 9:23pm
Secangkir GreenApple Qies, Tri Susilawati and 4 other people like your link: "MAWAR KUNING SASTRA DIRAJA RATU RIMBA..." 9:22pm
Cecilia Del Toro likes your post in "RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING": "SAHABAT SEJATI SALING MENYAYANGI SALING..." 9:18pm
Cecilia Del Toro likes your post in "RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING": "GUGUSAN BUNGA ANGGERIK SASTRA RIMBA..." 9:18pm
Cecilia Del Toro likes your post in "RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING": "GUGUSAN BUNGA SASTRAKU DIKIRIMI KEPADA..." 9:18pm
Secangkir GreenApple Qies likes your comment: "Mereka berdua sumber inspirasiku..." 9:14pm
Secangkir GreenApple Qies and Sabariah Awang Abdullah commented on a photo you shared. 9:14pm
Secangkir GreenApple Qies, Tri Susilawati and Sabariah Awang Abdullah like your link: "MAWAR MERAH SASTRA HULUBALANG RATU..." 9:13pm
Secangkir GreenApple Qies, Tri Susilawati and 4 other people like your link: "YA ALLAH JAUHKAN KAMI DARIPADA AZAB API..." 9:13pm
Secangkir GreenApple Qies, Bunk Arazh and Moema Sulthon like your link: "KALA BUSUR PARA PAMANAH MENEMBUS RAGA..." 9:13pm
Secangkir GreenApple Qies, Tri Susilawati and Roslilawati Ismail like your link: "YA ALLAH BERILAH AKU PELUANG BERBAKTI..." 9:10pm
Secangkir GreenApple Qies, Bambang Sugeng Haryanto and Moema Sulthon like your link: "TERIMALAH MAWAR UNGGU SASTERA UNTUK..." 9:09pm
Secangkir GreenApple Qies commented on a photo you shared: "indonesia bumi leluhur darahku,.." 9:09pm
Secangkir GreenApple Qies and Indra Utama Nasution like your post in LOMBA PUISI & SAIR DOA KEDAMAIAN DUNIA SEDUNIA KEDTON KRATON WAHYU UTAMA: "SUBHANALLAH KEINDAHAN YANG TIADA..." 9:09pm
Secangkir GreenApple Qies, Eva Anggraini Puspanegara and 2 others like your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "SUBHANALLAH KEINDAHAN YANG TIADA..." 9:09pm
Secangkir GreenApple Qies, Eva Anggraini Puspanegara and 2 others like your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "MASHA-ALLAH MOGA KITA MENDAPAT DI BAWAH..." 9:07pm
Secangkir GreenApple Qies, Eva Anggraini Puspanegara and Indra Utama Nasution like your post in LOMBA PUISI & SAIR DOA KEDAMAIAN DUNIA SEDUNIA KEDTON KRATON WAHYU UTAMA: "MASHA-ALLAH MOGA KITA MENDAPAT DI BAWAH..." 9:06pm
Secangkir GreenApple Qies and Ali Hanafiah commented on your status. 9:05pm
Bunk Arazh likes your comment: "KITA DITEMUKAN BUKAN TIDAK DISENGAJAKAN..." 8:59pm
Secangkir GreenApple Qies commented on your status: "Terbanglah tinggi setingginya wahai garuda..." 8:57pm
Secangkir GreenApple Qies, Bunk Arazh and Ruhut Ricky commented on a status you shared. 8:55pm
Nevi Atul Mardiah and Zahra Aulia Putri like your post in Khairuddin Al Yong Riau-FanS: "KAMI TEKAT MEMBELA NASIB SELURUH RAKYAT..." 8:50pm
Secangkir GreenApple Qies, Tri Susilawati and 2 other people like your status: "KEBEKUAN BERPANJANGAN "realiti..." 8:50pm
Secangkir GreenApple Qies and Wahyu Wisnu Nusantara like your status: "GARUDA AKAN MAMPU TERBANG TINGGI! .." 8:49pm
Secangkir GreenApple Qies and Tri Susilawati like your status: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA ,'KEINDAHAN..." 8:49pm
Bunk Arazh likes your comment: "Terima Bunk Arazh karena sudi menjadi..." 8:46pm
Iro Belunguh and Sabariah Awang Abdullah commented on a photo you shared. 8:04pm
Kedaton Kraton Wahyu Utama posted a photo in PUSAT PERADABAN DUNIA KEDATON KRATON WAHYU UTAMA KBUDAYAAN ZMAN DMAI ABADI. 7:46pm
Kedaton Kraton Wahyu Utama posted a photo in DUNIA MANUSIA CERDAS CHYA KEDAMAIAN DUNIA KEDATONKARATON WAHYU UTAMA. 7:45pm
Kedaton Kraton Wahyu Utama posted a photo in WAHYU UTAMA " YOGYAKARTA KIBLAT FILOSOFI BUDAYA KEHIDUPAN KEDAMAIAN DUNIA". 7:41pm
Kedaton Kraton Wahyu Utama posted a photo in SairPuisiIlmuPengetahuanFilosofi Doa KedamaianDunia KedatonKratonWahyuUtama. 7:39pm
Kedaton Kraton Wahyu Utama posted a photo in ISTANA KERAJAAN DUNIAMAYA KEDATON KRATON WAHYUUTAMA WISATA KEDAMAIANDUNIA. 6:47pm
Rachael Funmilayo Pinky and Kedaton Kraton Wahyu Utama posted in Mengenal Kegiatan Kedaton Kraton Wahyu Utama LaboratoriumPesonaWisata Dunia. 6:45pm
Petronela Victoria Ndjurumana likes your post in SUMBA NEWS: "SELAMAT HARI IBU KARTINI Salam..." 6:03pm
Petronela Victoria Ndjurumana, Rambu Rambu Rambu and 2 others like your post in SUMBA NEWS: "KAMI TEKAT MEMBELA NASIB SELURUH RAKYAT..." 6:02pm
Ali Hanafiah, Secangkir GreenApple Qies and 3 other people like your status: "KEHADIRAN KITA KE DUNIA INI UNTUK..." 5:58pm
Ali Hanafiah, Wataimacute Wataima and 6 other people like your status: "SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR..." 5:30pm
Bunk Arazh likes your post in SUMBA NEWS: "DALAM UNTAIAN TAKDIRNYA DIA ADALAH..." 4:29pm
Bunk Arazh likes your post in LOMBA PUISI & SAIR DOA KEDAMAIAN DUNIA SEDUNIA KEDTON KRATON WAHYU UTAMA: "DALAM UNTAIAN TAKDIRNYA DIA ADALAH..." 4:29pm
PETIKAN GALERI SASTRA RATU RIMBA NIAGARA CINTA 5 BENUA & SELURUH DUNIA
24 JAMADILAKHIR 1435H
24 APRIL 2014
INILAH PERJUANGAN YANG KUPILIH YANG KAU PILIH SUDAH TERSURAT SEJAK AZALI ALLAHU AKBAR! MOGA TERSIMPUL MATI HINGGA KE SYURGA AAMIIN.

Today
Ali Hanafiah and Secangkir GreenApple Qies like your status: "AKU DIDUGA DENGAN KASIH SAYANG TAPI..." 1:21pm
Sabariah Awang Abdullah commented on your status: "Subhanallah Alhamdulillah Allahu Akbar Aamiin..." 1:19pm
Secangkir GreenApple Qies, Tri Susilawati and Eva Anggraini Puspanegara like your link: "JAMBANGAN BUNGA MAWAR MERAH SASTRA RATU..." 1:18pm
Secangkir GreenApple Qies, Eva Anggraini Puspanegara and Sabariah Awang Abdullah like your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "MASHA- ALLAH WARNA KELEMBUTAN..." 1:17pm
Secangkir GreenApple Qies, Tri Susilawati and 4 other people like your link: "SUBHANALLAH KEINDAHAN YANG TIADA..." 1:17pm
Secangkir GreenApple Qies, Tri Susilawati and Sabariah Awang Abdullah like your link: "YA ALLAH JADIKANLAH AKU HAMBA-MU YANG..." 1:16pm
Sabariah Awang Abdullah, Tri Susilawati and 2 other people like your status: "SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR..." 1:15pm
Secangkir GreenApple Qies, Wataimacute Wataima and 4 other people like your link: "GUGUSAN ORKID SASTERA RATU RIMBA..." 1:15pm
Secangkir GreenApple Qies, Tri Susilawati and 2 other people like your status: "INILAH PERJUANGAN YANG KUPILIH DAN AKU..." 1:14pm
Secangkir GreenApple Qies, Tri Susilawati and Moema Sulthon like your status: "JIKA APA YANG KITA PERJUANGKAN ATAS..." 1:14pm
Secangkir GreenApple Qies, Tri Susilawati and 2 other people like your status: "KEHADIRAN KITA KE DUNIA INI UNTUK..." 1:14pm
Secangkir GreenApple Qies, Tri Susilawati and 4 other people like your status: "SELAGI HIDUP SELAGI ITU ADA PELUANG..." 1:14pm
Secangkir GreenApple Qies, Eva Anggraini Puspanegara and 3 other people like your link: "MASHA-ALLAH MOGA KITA MENDAPAT DI BAWAH..." 1:14pm
Secangkir GreenApple Qies, Hadhy Dhiti and Moema Sulthon like your link: "AKU CINTA INDONESIA DEMI-NYA" 1:13pm
Eva Anggraini Puspanegara likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "JAMBANGAN BUNGA MAWAR MERAH SASTRA RATU..." 1:07pm
Tri Susilawati, Secangkir GreenApple Qies and Ruhut Ricky like your status: "PEJUANG SASTRAKU ADALAH KURNIAAN ILAHI..." 1:06pm
Bambang Hartono and Sri Andayani also commented on Bambang Hartono's photo. 1:04pm
Ruhut Ricky and Secangkir GreenApple Qies like your link: "KALA BUSUR PARA PEMANAH MENEMBUS RAGA..." 1:03pm
Tri Susilawati and Sabariah Awang Abdullah commented on a photo you shared. 1:02pm
Tri Susilawati, Eva Anggraini Puspanegara and 3 other people like your link: "YA ALLAH JAUHKAN KAMI DARIPADA AZAB API..." 12:55pm
Secangkir GreenApple Qies likes your link on her timeline: "USTAZ & USTAZAH KAU PERMATA SYURGA..." 12:55pm
Tri Susilawati and Roslilawati Ismail like your link: "YA ALLAH BERILAH AKU PELUANG BERBAKTI..." 12:53pm
Eva Anggraini Puspanegara likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "TERUSLAH BERSEMANGAT BERKARYA DUHAI..." 12:52pm
Ruhut Ricky commented on his post. 12:51pm
Ruhut Ricky likes your comment: "KITA USAHAKAN ALLAH TENTUKAN MOGA..." 12:48pm
Eva Anggraini Puspanegara and Bambang Hartono like your post in LOMBA PUISI & SAIR DOA KEDAMAIAN DUNIA SEDUNIA KEDTON KRATON WAHYU UTAMA: "KEHADIRAN KITA KE DUNIA INI UNTUK..." 12:46pm
Eva Anggraini Puspanegara likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "MENAWAN MU MAWAR UNGGU DI TAMAN HATI KU..." 12:46pm
Ruhut Ricky likes your comment: "SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR..." 12:45pm
Eva Anggraini Puspanegara, Moema Sulthon and Bambang Hartono like your link: "KEHADIRAN KITA KE DUNIA INI UNTUK..." 12:44pm
Mohd Saleh Mohd Raof, Sabariah Awang Abdullah and Tri Susilawati like your status: "KAMI TEKAD MEMBELA NASIB SELURUH RAKYAT..." 12:43pm
Ruhut Ricky likes your comment: "Waalaikummussalam Warahmatuhi Wabaratuh..." 12:34pm
Eva Anggraini Puspanegara, Dunia Koe Dunia Moe and Indra Utama Nasution like your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "SUBHANALLAH KEINDAHAN CIPTAAN-MU SUMBER..." 12:29pm
Eva Anggraini Puspanegara and Indra Utama Nasution like your post in LOMBA PUISI & SAIR DOA KEDAMAIAN DUNIA SEDUNIA KEDTON KRATON WAHYU UTAMA: "SUBHANALLAH KEINDAHAN CIPTAAN-MU SUMBER..." 12:29pm
Tri Susilawati, Eva Anggraini Puspanegara and Sabariah Awang Abdullah like your link: "SESUNGGUH-NYA SETIAP APA YANG KAU..." 12:17pm
Tri Susilawati, Eva Anggraini Puspanegara and 2 other people like your link: "JADILAH POHON YANG RENDANG BERBUAH..." 12:16pm
Ruhut Ricky also commented on Bunk Arazh's status. 12:10pm
Ruhut Ricky posted on your timeline: "Assalamu 'alaikum, Ibu Ratu Rimba Niagara....." 12:03pm
Ruhut Ricky accepted your friend request. Write on Ruhut's timeline. 12:02pm
Ruhut Ricky likes your comment: "SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR..." 11:59am
Moema Sulthon commented on a photo you shared: "AAMIINN...." 11:50am
Moema Sulthon likes your link: "KALA BUSUR PARA PAMANAH MENEMBUS RAGA..." 11:46am
Moema Sulthon likes your link: "TERIMALAH MAWAR UNGGU SASTERA UNTUK..." 11:42am
Yanto San (friends with Humas Partai Gerindra Mataram) likes your comment: "SEORANG PEMIMPIN YANG HEBAT..." 11:37am
Ruhut Ricky likes your comment: "Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin. Begitu juga..." 11:37am
Eva Anggraini Puspanegara and Indra Utama Nasution like your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "SUBHANALLAH KEINDAHAN YANG TIADA..." 11:35am
Eva Anggraini Puspanegara, Indra Utama Nasution and Dunia Koe Dunia Moe like your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "SUBHANALLAH KEINDAHAN YANG TIADA..." 11:35am
Eva Anggraini Puspanegara, Rynaldi Cotto and 6 other people like your link: "BUNGA KARANG SASTRA RATU RIMBA NIAGARA..." 11:30am
Eva Anggraini Puspanegara and Indra Utama Nasution like your link: "SUBHANALLAH TAMAN NAN INDAH UNTUK KU..." 11:27am
Ruhut Ricky likes your comment: "Allahu Akbar Allahu Akbar Allahu Akbar..." 11:26am
Eva Anggraini Puspanegara likes your comment: "MENAWAN MU MAWAR UNGGU DI TAMAN HATI KU..." 11:26am
Eva Anggraini Puspanegara, Indra Utama Nasution and Dunia Koe Dunia Moe like your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "MASHA-ALLAH MOGA KITA MENDAPAT DI BAWAH..." 11:20am
Eva Anggraini Puspanegara and Indra Utama Nasution like your post in LOMBA PUISI & SAIR DOA KEDAMAIAN DUNIA SEDUNIA KEDTON KRATON WAHYU UTAMA: "MASHA-ALLAH MOGA KITA MENDAPAT DI BAWAH..." 11:20am
Eva Anggraini Puspanegara, Secangkir GreenApple Qies and 4 other people like your status: "KU KARANGKAN PUISI CINTA UNTUK-MU ALLAH..." 11:19am
Eva Anggraini Puspanegara and Indra Utama Nasution like your link: "KEINDAHAN DI LUAR ISTANA RATU RIMBA..." 11:19am
Bambang Hartono (friends with Eva Anggraini Puspanegara) mentioned you in a comment: "Alhamdulillaah... terima kasih M' Ratu..." 11:15am
Bambang Hartono (friends with Eva Anggraini Puspanegara) likes your comment: "KEHADIRAN KITA KE DUNIA INI UNTUK..." 11:13am
Bambang Hartono likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "KEHADIRAN KITA KE DUNIA INI UNTUK..." 11:12am
Eva Anggraini Puspanegara, Sabariah Awang Abdullah and 2 other people like your link: "SUBHANALLAH KEINDAHAN CIPTAAN-MU SUMBER..." 11:12am
Eva Anggraini Puspanegara, Dunia Koe Dunia Moe and 4 other people like your status: "KASIHMU KASIHKU TERSIMPUL MATI SAMPAI..." 11:11am
Eva Anggraini Puspanegara, Secangkir GreenApple Qies and 4 other people like your status: "BAPAKU PERGI KETIKA SUJUD Bapaku..." 11:09am
Eva Anggraini Puspanegara and Indra Utama Nasution like your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "GUGUSAN ORKID SASTERA RATU RIMBA..." 11:06am
Eva Anggraini Puspanegara and Indra Utama Nasution like your post in LOMBA PUISI & SAIR DOA KEDAMAIAN DUNIA SEDUNIA KEDTON KRATON WAHYU UTAMA: "GUGUSAN ORKID SASTERA RATU RIMBA..." 11:06am
Eva Anggraini Puspanegara, Moema Sulthon and 2 other people like your link: "MAWAR KUNING SASTRA DIRAJA RATU RIMBA..." 11:05am
Eva Anggraini Puspanegara and Indra Utama Nasution like your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "YA ALLAH JADIKANLAH AKU HAMBA-MU YANG..." 11:04am
Eva Anggraini Puspanegara and Indra Utama Nasution like your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "MAWAR KUNING SASTRA DIRAJA RATU RIMBA..." 11:03am
Eva Anggraini Puspanegara, Moema Sulthon and Indra Utama Nasution like your post in LOMBA PUISI & SAIR DOA KEDAMAIAN DUNIA SEDUNIA KEDTON KRATON WAHYU UTAMA: "MAWAR KUNING SASTRA DIRAJA RATU RIMBA..." 11:03am
Eva Anggraini Puspanegara and Indra Utama Nasution like your post in "RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING": "MAWAR KUNING SASTRA DIRAJA RATU RIMBA..." 11:03am
Eva Anggraini Puspanegara, Sabariah Awang Abdullah and Indra Utama Nasution like your link: "KEHADIRAN KITA KE DUNIA INI UNTUK..." 11:01am
Eva Anggraini Puspanegara and Moema Sulthon like your link: "SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR..." 11:01am
Eva Anggraini Puspanegara likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "YA ALLAH BERILAH AKU PELUANG BERBAKTI..." 10:58am
Eva Anggraini Puspanegara likes your post in LOMBA PUISI & SAIR DOA KEDAMAIAN DUNIA SEDUNIA KEDTON KRATON WAHYU UTAMA: "YA ALLAH BERILAH AKU PELUANG BERBAKTI..." 10:58am
Eva Anggraini Puspanegara likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "TERIMALAH MAWAR UNGGU SASTERA UNTUK..." 10:58am
Eva Anggraini Puspanegara likes your post in LOMBA PUISI & SAIR DOA KEDAMAIAN DUNIA SEDUNIA KEDTON KRATON WAHYU UTAMA: "TERIMALAH MAWAR UNGGU SASTERA UNTUK..." 10:57am
Ruhut Ricky likes your comment: "JIKA APA YANG KITA PERJUANGKAN ATAS..." 10:57am
Rudy Setiawan (friends with Kesultanan Indrapura) likes your comment: "YA ALLAH HIDUP DAN MATIKU HANYA..." 10:54am
Ruhut Ricky likes your comment: "KALA BUSUR PARA PEMANAH MENEMBUS RAGA..." 10:50am
Moema Sulthon and Sabariah Awang Abdullah commented on a photo you shared. 10:43am
Morgana Maria (friends with Eva Anggraini Puspanegara) also commented on Indra Utama Nasution's photo: "Beautiful and bucolic! " 10:34am
Morgana Maria (friends with Eva Anggraini Puspanegara) also commented on Indra Utama Nasution's photo: "Wonderful! 😊 " 10:33am
Eva Anggraini Puspanegara and Indra Utama Nasution like your comment: "SUBHANALLAH! SEMUANYA ADA YANG TERSIRAT..." 10:30am
Sabariah Awang Abdullah commented on a photo you shared: "Terharu daku sungguh mulia hati kedua nya daku..." 10:08am
Azhari Ahmad likes your post in Sri Pemangku Adat: "MAWAR MERAH SASTRA HULUBALANG RATU..." 10:07am
Eva Anggraini Puspanegara likes your comment: "MAWAR KUNING SASTRA DIRAJA RATU RIMBA..." 10:02am
Eva Anggraini Puspanegara likes your comment: "MAWAR MERAH SASTRA HULUBALANG RATU..." 10:02am
Eva Anggraini Puspanegara likes your comment: "SETIAP PAGI MAWAR MERAH SELALU DITERIMA..." 10:02am
Eva Anggraini Puspanegara likes your comment: "YA ALLAH JAUHKAN KAMI DARIPADA AZAB API..." 10:02am
Eva Anggraini Puspanegara likes your comment: "YA ALLAH JADIKANLAH AKU HAMBA-MU YANG..." 10:01am
Eva Anggraini Puspanegara likes your comment: "GUGUSAN ORKID SASTERA RATU RIMBA..." 10:01am
Eva Anggraini Puspanegara and Indra Utama Nasution like your comment: "SELAMAT HARI BUMI 22 APRIL 2014" 10:00am
Eva Anggraini Puspanegara and Indra Utama Nasution like your comment: "SESUNGGUH-NYA SETIAP APA YANG KAU..." 10:00am
Sabariah Awang Abdullah likes your link: "MAWAR MERAH SASTRA HULUBALANG RATU..." 9:59am
Eva Anggraini Puspanegara and Indra Utama Nasution like your comment: "SELAMATKAN HARI BUMI SEDUNIA 22 APRIL..." 9:59am
Eva Anggraini Puspanegara and Indra Utama Nasution like your comment: "SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR..." 9:59am
Eva Anggraini Puspanegara and Indra Utama Nasution like your comment: "SELAMAT HARI BUMI SEDUNIA 22 APRIL 2014." 9:59am
Eva Anggraini Puspanegara and Indra Utama Nasution like your comment: "SUBHANALLAH KEINDAHAN CIPTAAN-MU SUMBER..." 9:59am
Eva Anggraini Puspanegara likes your comment: "KEHADIRAN KITA KE DUNIA INI UNTUK..." 9:58am
Eva Anggraini Puspanegara and Indra Utama Nasution like your comment: "SUBHANALLAH KEINDAHAN YANG TIADA..." 9:58am
Eva Anggraini Puspanegara and Indra Utama Nasution like your comment: "MASHA-ALLAH MOGA KITA MENDAPAT DI BAWAH..." 9:58am
Sabariah Awang Abdullah commented on a photo you shared: "Aamiin Yaa Robbal `Alamiin" 9:56am

GALERI SASTRA RATU RIMBA NIAGARA CINTA 5 BENUA & SELURUH DUNIA
23 JAMADILAKHIR 1435H
23 APRIL 2014
Like ·  · Promote · 
  • Ruhut Ricky Sesungguhnya bukan engkau yang memilih perjuanganmu itu, Ratuku, saudaraku... Tapi Allah Yang Maha Kasih yang telah memilihmu... Allah telah merencanakan semua ini jauh sebelum engkau lahir ke dunia ini... Dan, seperti yang pernah dilukiskan oleh pendahulumu, Rabi'ah Al Adawiyyah... Engkau dahulu lahir ke dunia ini dalam keadaan menangis, sementara orang-orang di sekitarmu gembira menyambutmu... Dan dengan jihad-jihadmu yang sakral dan indah... engkau akan menjadi sumber inspirasi bagi kehidupan semua makhluk di alam semesta ini.... Sehingga suatu hari nanti, engkau akan tinggalkan dunia ini dalam keadaan gembira, sementara orang-orang di sekitarmu menangis melepaskanmu...
    14 hours ago · Like · 2
  • Ali Hanafiah Alhamdullilah.. Amiin...
    12 hours ago · Unlike · 1
  • Ratu Rimba Niagara Subhanallah Alhamdulillah Allahu Akbar...
    Biarpun namaku seakan sama dengan Rabi'ah Al Adawiyah aku tak sehebat cinta Rabi'ah A' Adawiyah pada Tuhan masih banyak yang perlu ku muhasabah diriku agar menjadi seperti jiwanya....tanpa Nur Hidayah Kasih-Nya
     Allah..menyebut nama Allah sebaris ayatpun aku tak mampu...namun di hati ini masih terdetik alangkah bahagianya jika aku seperti Rabi'ah al Adawiyyah...tak dapat banyak sikit pun sudah memadai...sebab itu aku sedang sedaya upaya berusaha ke arah cinta sehebat Rabi'ah Al Adawiyyah....manalah tahu berkat ku bersastra Allah swt makbulkan...AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.
    12 hours ago · Like · 3
  • Ruhut Ricky Subhanallah... Rupanya Allah telah menanamkan ilmu padi dalam batinmu, Ratuku... Padi yang semakin ruku', karena semakin berisi... Engkaulah padi itu, paduka Ratuku... terkadang engkau menghijau indah... dan pada saatnya engkau menguning laksana emas... engkau menjadi tumpuan hidup milyaran manusia di seantero jagad ini... dan menjadi hiasan terindah bagi bumi yang kian rapuh ini...
    3 hours ago · Unlike · 1
  • Ratu Rimba Niagara BENARLAH ALLAH ITU MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENYAYANG... SUKA HAMBA-NYA YANG BERKASIH SAYANG BERBELAS KASIHAN KEPADA SESAMA MANUSIA DENGAN BERBAHASA NAN INDAH-INDAH SEINDAH HATI SYUGA. SYUKURKU DITEMUKAN ALLAH SWT DENGAN HAMBA-NYA WALAUPUN SEKADAR DI ALAMMAYA TAPI KURASAKAN GETARAN ANGIN BAYU SYURGA SEOLAH KU SEDANG BERBICARA DENGAN BIDADARA SYURGA ALLAHU AKBAR. SELAMA INI BILA AKU INGIN BERBAHASA INDAH-INDAH AKU BICARA DENGAN ALAM DAN SETIAP KALI AKU BERKOMUNIKASI DENGAN ALAM , ALAM AKAN MEMBALASNYA DENGAN LEBIH INDAH LAGI KARENA TERLALU INDAH-NYA BAHASA ALAM SELEPAS BERKOMUNIKASI ANTARA AKU DAN ALAM BERZIKIR BERSAMA-SAMA MENG-AGUNGKAN KEBESARAN TUHAN. DI AKHIR-NYA SENDU HIBAKU BETAPA ALLAH ITU LAGI DIAGUNGKAN LAGI DIRINDU SYAHDU. SUBHANALLAH BETAPA INDAH-NYA BILA BERKOMUNIKASI DENGAN BIDADARA-BIDADARA SYURGA SEPERTI KALIAN. MOGA RAHMAT KASIH-NYA ALLAH KEPADA KALIAN BERPANJANGAN SEHINGGA AKHIR NAFAS SEHINGGA DI SYURGA DAN BERSAMA KITA MENATAP WAJAH ALLAH SWT DI SYURGA BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH IN SHAA ALLAH AAMIIN AAMIIN AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

  • KEBEKUAN BERPANJANGAN

    "realiti bercakap tak sama dengan berbuat ,,wali wali tersohor macam rabiatul adawiyah ,sheikh abdul qadir jilani tidak bersembang kedai kopi pasal ketuhanan sampai berjam berjam"

    Ratu Rimba Niagara BIARPUN KITA BUKAN WALI
    BERCAKAP YANG MENDATANGKAN IMAN PUN DAH SYUKUR ALHAMDULILLAH

    Ratu Rimba Niagara DUGAAN BAGI SEORANG GURU APABILA MURIDNYA MENIKAM DARI BELAKANG BERKATA MANIS
    TAPI RACUN BERBISA-BISA DI HATINYA
    GIMANA DIA MAHU ATASI TERPULANGLAH KEPADA
    GURU TERSEBUT...JIKA DIA SANGSI REMOVEKAN SAJA
    SENANG CERITA...KALAU MAHU TERUSKAN MAKA SABAR AJELAH
    DENGAN SEGALA TOHMAHAN YANG AKAN DILEMPARKAN KEPADA GURU TERSEBUT!

    Walkman Walker Barang siapa antara kamu yg tumbuh sezarah iman kepada Tuhan ke dlm dada kamu lalu mati ia maka balasannya sorga.. HR sahih dari abu hurairah ra kepada al imam bukhari

    Ratu Rimba Niagara Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.

    Ratu Rimba Niagara KEBEKUAN BERPANJANGAN

    bara tidak dapat memecahkan kedinginannya
    lalu sang naga mencuba nasib
    menyemburkan bara nyalaan api dari mulutnya
    kepada kebekuan tapi ternyata gagal
    kedinginan terus membeku

    beku....beku...beku....

    kedinginan apakah ini yang terlalu degil?
    tidak mahu mencair walau setitis pun?
    kenapa dia jadi begitu dingin?
    tanpa membenarkan sedikit ruang kehangatan
    untuk mencairkan kebekuannya yang semakin dingin
    adakah dia tidak berani membenarkan kehangatan
    mendekatinya kerana tidak ingin menitiskan
    mutiara-mutiara jernih yang akan mencairkan kebekuannya?
    atas keegoannya itu dia terus membeku menyelubungi hatinya yang dingin tanpa mahu membenarkan cahaya iman yang cuba menerobos masuk ke kalbu imannya yang tandus
    dia sendiri yang membekukan imannya
    hingga kebekuan menjadi sebati dalam hidupnya
    setiap kata yagn dituturkan
    adalah semburan racun berbisa
    yang boleh mematikan urat saraf mereka yang mendengarnya
    dinginmu membuatkan mereka yang ada di sekelilingmu juga
    akan dingin dan pastinya akan menjauhimu!

    makanya duhai kebekuan
    biarlah engkau pergi dari dunia ini
    menjadi satu legenda
    menginsafi diri
    tidak mahu menjadi kebekuan sepertimu!

    KARYA RATU RIMBA NIAGARA & PUTRI SALJU
    19 Mac 2013

    Walkman Walker Jgn tikam dari belakang. Jika handal sila masuk sukma silat olahraga collect pingat emas. Dpt tanah maa tailo

    Ratu Rimba Niagara SIAPA YANG NAK KUTIP PINGAT EMAS BERERTI DIA SUDAH BERSIAP SEDIA UNTUK DILAMBUNG OMBAK TSUNAMI ....

    "ada murid kita bercakap ketuhanan mengalahkan guru utama kita ,,tetapi jika anda betul ,buktikan bukan jadi batu api bermuka muka depan kita ,,kita tak nak serigala jadian dalam jemaah kita,,,belilah talam cermin diri sendiri" ,

    Ratu Rimba Niagara ALLAH MENGIKUT PRASANGKA HAMBA-NYA MAKA BERPERASANGKALAH YANG BAIK-BAIK SAJA.

    Ratu Rimba Niagara SETIAP YANG BAIK ITU DATANG NYA DARI ALLAH
    MAKA YAKINLAH SETIAP YANG BAIK ITU.
    JIKA DIA BERMUKA-MUKA MENJADI BATU API
    ITU BERMAKNA DARI KELEMAHAN DIRI SENDIRI
    BAIK DIJAUHI NANTI TEMPIAS JELEKNYA DIA KE KITA.

    PETIKAN GALERI SASTRA RATU RIMBA NIAGARA CINTA 5 BENUA & SELURUH DUNIA
    23 JAMADILAKHRI 1435H
    23 APRIL 2014
    Like ·  · Promote · 

  1. HEBATNYA PERTEMPURAN PARA KESATRIA SASRTA RATU RIMBA NIAGARA
    PENGGANTI HULUBALANG SI KUNTA SI KUNTE...hehehe
    Uculne cemparing mu di..greget lan grigaho..ati lan pikiranku di osak asik lir kadio angin lesus arah kidul kulon lan kidul wetan..Doh gustii..
    Like ·  · Promote · 
  2. PARA WALI ALLAH
    SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
    SYURGA BALASAN AMALAN SOLEHMU
    ALLAHU AKBAR
    KEKASIH ALLAH YANG TELAH BANYAK MENABUR BAKTI KEPADA UMAT ISLAM DI SELURUH DUNIA. ALLAHU AKBAR!
    Like ·  · Promote · 
  3. DALAM UNTAIAN TAKDIRNYA DIA ADALAH SENOPATI PEREMPUAN

    Dinda Sri Kandi...
    coba kau bentang busur mu...
    mari Kanda ajari memanah...
    (dalam untaian takdirnya ia adalah senopati perempuan)

    Dinda Sri Kandi...
    inilah saat kita ke tengah palagan,
    berperanglah dengan gagah brani
    meski perempuan Dinda adalah Senopati...

    Kanda akan selalu ada di samping mu...
    dengan ribuan anak panah dan busur sakti ini,
    Kandapun akan berperang bersama mu dan akan
    melindungi mu dengan sgala kesaktian dan kadigjayaan ku,
    ayo jangan ragu....

    LAKSAMANA MAS,-

    IBU PERTIWIMU IBU PERTIWIKU

    Kanda Laksamana Mas
    Di segenap penjuru
    Ke mana dinda berada
    Ribuan anak panah
    Bersiap sedia dilepaskan
    Keseluruh tubuh dinda
    Hinggakan dinda rasakan
    Dunia ini tiada yang selamat
    Untuk dinda bersembunyi

    Jika salah satu anak panah itu
    Terkena ke jantung dinda
    Ketika berdetak kencang
    Dalam bara api perjuangan yang meledak
    Dinda sudah bersedia ke arah itu
    Karena ini adalah jalan yang dinda pilih
    Jalan yang seiring kehendak rakyat Nusantara tercinta
    Rela dinda pertaruhkan airmata, darah dan nyawa
    Demi ibu pertiwimu dan ibu pertiwiku tercinta

    Jika kehadiran kanda sudah terlambat
    Untuk bersama dinda menghadapi musuh durjana
    Atas kesibukan kanda itu...
    Dinda amat memahaminya

    Setidak-tidaknya kanda sudi
    Melindungi dinda dengan segala kesaktian yang ada
    Pada kanda...

    Moga di hari kematian dinda nanti...
    Jangan sekali diratapi
    Dengan airmatamu kanda

    Tapi kirimkan doamu untukku kanda...
    Kunantikan doamu di tugu
    Ibu pertiwimu ibu pertiwiku

    Dan bawalah anak panah dan busur sakti
    Dan letakkan di pusara ku nanti
    Sebagai lambang kau menghargai
    Jasa baktiku pada ibu pertiwimu!

    KARYA RATU RIMBA NIAGARA
    28 April 2013

    (KARYA LAKSAMANA MAS & RATU RIMBA NIAGARA)
    28 April 2013

    PETIKAN GALERI KESATRIA SASTRA DIRAJA NUSANTARA
    PUJANGGA NUSANTARA RATU RIMBA NIAGARA CINTA 5 BENUA
    MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
    202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA
    19 JAMADILAKHIR 1435H
    Like ·  · Promote · 
  4. CINTAKU PADA INDONESIA SEJUJUR CINTA

    AKU BERKAWAN DENGAN RAKYAT INDONESIA BUKAN KARENA RAKYATNYA TAPI KARENA SAYANGKU PADA INDONESIA

    KAGETKAN!
    PASTI KAMU KAGET DENGAN CINTAKU PADA INDONESIA
    AKU PUN TAK TAHU KENAPA AKU JADI BEGINI...
    SEDANGKAN AKU BUKAN RAKYAT INDONESIA
    AKU TAK TAHU SAMA SEKALI SEJARAH INDONESIA
    YANG AKU TAHU AKU ...
    CINTA...CINTA...CINTA...SAMA INDONESIA

    BILA DENGAR SAJA NAMA INDONESIA
    JANTUNGKU BERDETAK KENCANG
    SERASA DARAH SATRIA PEJUANG INDONESIA BRANI MATI
    MEMANGGIL-MANGGIL AKU BERUANG BERSAMA MEREKA
    "Duhai Putri Kesayangan Indonesia
    Syair, pantun, gurindam puisi Tuan Putri karangkan
    Telah meniup bara api perjuangan kami
    Cinta Tuan Putri kepada Ibu Pertiwi Indonesia
    telah membuatkan kami sentiasa membara-bara dan terus
    semangat untuk mempertahankan Indonesia
    biarpun nyawa kami jadi taruhannya...
    jangan sesekali Tuan Putri bilang mahu berpisah dengan kami
    kami tak akan relakan karena kami juga sayang dan kasih pada
    Tuan Putri yang rela renjiskan tinta-tinta berdarah di jiwa semua anak-anak bangsa Indonesia yang lemah untuk menyayangi negara mereka sendiri...tulislah tuan putri tulislah semahumu ..semampumu...kami amat nantikan dan kami amat hargai dan menyukainya sepanjang hayat kami...dan semua karya-karya Tuan Putri mengenai ksatria brani mati Indonesia baik beketurunan raja dan pahlawan ..kami bukukan untuk dibaca anak bangsa kami sebagai semangat juang untuk selamanya mencintai Indonesia ...Kami doakan Tuan Putri diRahmati Allah tika hidup dan mati atas sumbang bakti tuan Putri kepada kami semua...bagaimana Tuan Putri seikhlasnya mencintai negara dan anak bangsa kami begitulah kami ikhlas membalas cinta dan kasih kepada Tuan Putri yang tercinta yang lahir dari lubuk hati yang amat dalam. "

    "Duhai rakyat Indonesia yang tersayang
    sayang sebener sayang
    yang lahir dari lubuk hati
    bukan sekadar perayu kasihmu
    bukan sekadar canda-candaan
    bukan sekadar dipersendakan
    kasih sayangku pada Indonesia dan bangsanya
    setulus hati karena Allah Taala
    Allah yang Kurniakan kasih sayangku pada Indonesia
    makanya aku amat hargai kasih sayang itu
    In Shaa Allah selagi mampu kan kutulis
    Syair, pantun, gurindam dan puisi untuk Indonesia
    selagi hayat di kandung badan
    andainya aku dijemput Ilahi
    Kirimilah sepotong doa untukku
    sebagai balasan cinta kamu ke aku....
    Doa kalian itulah pengikat kasihmu kasihku
    In Shaa Allah sampai ke aku di alam Sana nanti
    Doa kalian adalah lebih berharga dari alam dan seisinya...
    jangan lupa doakan untukku ya sayangku semua...
    manalah tahu berkat talisiraturrahmi kita di dunia ini
    kita bisa bertalisiraturahim di Syurga kelak
    In Shaa Allah Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin
    itulah hikmah kenapa Allah tumbuhkan
    Kasih sayangku pada Indonesia
    semuanya ada hikmah disebaliknya..
    percayalah kesayanganku semua rakyat Indonesia
    makanya tolong hargai kasih sayangku ini
    Jangan dibiarin sepi karya-karyaku
    dilambung ombak tsunami kesendiriaan tuk melawannya
    tolong ehsan samaku
    karna cintaku ke kamu Indonesia sejujurnya cinta....

    Karya Ratu Rimba Niagara
    25 Jun 2013
    (PUISI DIKARANGKAN ISTIMEWA UNTUK SEMUA RAKYAT INDONESIA TERCINTA MOGA CINTA KU INI SUDI DIBALAS DENGAN KASIH SAYANG SETULUS HATI KARENA-NYA PERCAYALAH KITA SUDAH DITAKDIRKAN UNTUK BERSATU HATI SEBAGAI SAUDARA SEISLAM SEJAK AZALI LAGI)
    November 9 at 4:21pm · Edited · Like · 2

    MENDIDIK JIWA KEBANGSAAN MENCINTAI TANAH AIR

    'HARAPAN SENTIASA ADA CUMA KITA YANG BERHENTI BERHARAP'
    'TUHAN TIDAK SUKA HAMBA-NYA YANG BERPUTUS ASA'
    (PETIKAN WALL BUNDA RATU NEGARI 1 & RATU RIMBA NIAGARA)
    27 Muharram 1435H
    1 Disember 2013M
    Like ·  · Promote · 
  5. SALAM UKHUWAH DOA KASIH ANTARA BRUNEI & MALAYSIA & INDONESIA

    Daulat Tuanku! Daulat Tuanku! Daulat Tuanku!
    Terima kasih kerana memerintah negara Brunei
    Dengan adil dan saksama dapatlah rakyat
    Berteduh di Negara Brunei dengan
    Rasa aman dan damai untuk meneruskan
    Perjuangan kehidupan yang sementara ini
    Menuju ke Negeri Abadi dengan bekalan
    Yang ada nilaian di Sisi-Nya
    Insya-Allah Aamiin Aamiin Aamiin Ya Rabbal A'Lamin.

    Ratu Rimba Niagara @ Puteri Alam Nilam Purnama
    Pujangga Ratu Rimba Cinta 5 Benua
    Malaysia /Indonesia/Brunei/Singapura/Thailand
    8 Julai 2012
    Like · · Unfollow Post · July 8 at 12:44pm
    Naga Pamungkas and 2 others like this.

    (PETIKAN DARIPADA GROUP BORNEO DALAM CERPEN INDONESIA MALAYSIA & BRUNEI & GROUP MELAYU DALAM CERPEN ASIA TENGGARA)
    19 Julai 2012
    PUISI DISIARKAN SEMPENA MERAIKAN HARI KEMERDEKAAN INDONESIA
    17 AGUSTUS 2012/MALAYSIA 31 OGOS 2012
    9 Ogos 2012
    20 Ramadan 1433H
    August 9 at 6:21am ·
    (PETIKAN DARIPADA WALL GARIJITO GONDOKUSUMO & RATU RIMBA NIAGARA)
    15 Ogos 2012
    26 Ramadan 1433H

    Kedaton Kraton Wahyu Utama aku semakin mengagumi karya karya adinda untuk pesona keindahan perdamaian dunia - ahkirat .........

    RAJA YANG ADIL RAJA BERDAULAT!
    MENGUTAMAKAN RAKYAT DARIPADA KEPENTINGAN SENDIRI
    MEMIKUL AMANAH DENGAN ADIL SAKSAMA KERANA AKAN DIPERTANGGUNGJAWABKAN
    DI AKHIRAT NANTI
    MOGA ALLAH SWT MERAHMATI DAN MEREDHAI HIDUP &
    DI KALA MANGKAT NANTI AAMIN AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN.

    (DISIARKAN KARYA DI WALL KDYMM SULTAN HASSANAL BOLKIAH BRUNEI DARUSSALAM & RATU RIMBA NIAGARA)

    Ratu Rimba Niagara TEATER BANGSAWAN DIRAJA, 'PARA RAJA SE DUNIA BERKUMPUL DI KOTA BANGSAWAN DIRAJA'

    "Para Raja se Dunia Kumpul di Malang"

    MALANG - Ratusan raja, sultan dan bangsawan dari seluruh Indonesia dan berbagai belahan dunia, bakal hadir di Malang. Mereka akan menghadiri Silaturahmi Nasional (silatnas) raja-raja dan sultan nusantara yang dijadwalkan di gelar Juni mendatang di Malang. Presiden RI, Susilo Bambang Yudhoyono dijadwalkan membuka kegiatan tersebut.

    Hal ini dijelaskan Sekjen Badan Pengurus (BP) Silatnas Raja dan Sultan Nusantara Indonesia, Raja Samu Samu VI, Upu Latu ML Benny Ahmad Samu Samu, di balai kota kemarin. Dia menyampaikan rencana tersebut kepada Wali Kota Malang Peni Suparto.

    Sebelumnya Upu Latu ML Benny Ahmad Samu Samu, yang merupakan raja asal Maluku itu, juga menyampaikan rencana tersebut kepada Bupati Malang, H Rendra Kresna. Hal yang sama juga disampaikan kepada Wali Kota Batu, Eddy Rumpoko, tadi malam.

    Rencananya yang hadir dalam silatnas III ini sebanyak 220 raja dan sultan dari seluruh Indonesia. 40 sampai 50 raja dan sultan dari negara sahabat serta 50 bangsawan dari seluruh dunia, jelasnya.

    Upu Latu ML Benny Ahmad Samu Samu merinci,  utusan dari 80 negara dijadwalkan hadir dalam kegiatan ini. Diantaranya dari belahan Asia, Eropa dan Timur Tengah. Sedangkan para bangsawan asal luar negeri yang bakal hadir diantaranya berasal dari Spanyol, Brazil, Inggris, Monaco dan beberapa negara lainnya.

    Kegiatan kami di Malang direncanakan diadakan pada 21 sampai 23 Juni. Rencananya dibuka Presiden Susilo Bambang Yudhoyono. Kami sudah menyampaikan rencana ini kepada presiden, jelasnya dengan dialek Maluku.

    Ia menyampaikan apresiasi kepada para kepala daerah di Malang Raya yang memberi perhatian khusus terhadap Silatnas III raja-raja dan sultan. Saudara-saudara beta (saya) disini menyambut positif, ucapnya bangga.

    Malang dipilih sebagai tempat berlangsungnya Silatnas III raja-raja dan sultan, bukan tanpa alasan. Menurut Upu Latu ML Benny Ahmad Samu Samu, Malang dipilih karena ada catatan sejarah.

    Kami memilih Malang karena ada sinkronisasi sejarah. Malang punya sejarah yang sangat tinggi. Kerajaan-kerjaan besar di Jawa berasal dari Malang, ucapnya bersemangat.

    Sejumlah kegiatan bakal dihelat dalam even ini. Diantaranya menggelar festival Rakyat Malang sebagai tanda kebersamaan. Selain itu menyebar pesan perdamaian kepada seluruh elemen masyarakat.

    Ia menegaskan, mereka tak pernah menghidupkan sistem feodalisme. Namun melalui para raja dan sultan seluruh Indonesia inilah, pesan perdamaian, kebersamaan dan melestarikan adat istiadat terus dikobarkan.

    Kami hanya pemegang dan penerus ada dan budaya. Kami bagian dari Republik Indonesia, aset bangsa dan negara. Kami sudah sepakat berada dalam NKRI, tandas Upu Latu ML Benny Ahmad Samu Samu.

    Wali Kota Malang, Peni Suparto pun antusias menyambut para raja dan sultan di Kota Malang. Inep, sapaan akrab Peni Suparto mengatakan, bahwa kerajaaan di seluruh negeri ini menjadi bagian dari sejarah bangsa dan elemen pemersatu bangsa.

    Dia lantas mengingatkan bahwa kerajaan dan kesultanan sudah berdiri sejak jauh hari sebelum Indonesia merdeka. Namun ketika Indonesia  memproklamasikan diri sebagai negara yang berdaulat, para raja dan sultan itu bersatu dalam NKRI.

    Inep lantas mencontohkan eksistensi kerajaan di Yogyakarta, Solo, Kutai hingga Maluku yang masih bertahan sampai sekarang. Pertemuan ini mengharukan. Saya dengan hati yang tulus menyampaikan terima kasih. Karena nilai historisnya sangat tinggi, Kota Malang siap untuk ditempati kegiatan Silatnas dan saya siap membantu, katanya bersemangat.

    Mantan anggota DPR RI ini memastikan siap menampilkan berbagai jenis tarian saat silatnas berlangsung. Dan tentu, puluhan ribu, bahkan ratusan ribu masyarakat akan turun karena filosofi kegiatan ini sangat tinggi. Yakni persatuan dan perdamaian, tandas Inep yang dalam pertemuan itu beberapa kali berkata menggunakan bahasa Sansekerta. (van/avi)
    -------------------------------------------------------------------------------------------------
    SMS Raja Samu Samu IV (21Maret2013):
    “Silatnas Raja & Sultan Nusantara I - 2009, dibuka oleh Presiden RI, di Istana Merdeka - Jakarta, Silatnas Raja & Sultan Nusantara II - 2011, dibuka oleh Wapres RI, di Bandung, Insya Allah Silatnas Raja & Sultan Nusantara III -2013, juni 2013 mendatang, rencana akan dibuka Presiden RI, di Malang.
    DUM.
    Wassalam (Raja Samu Samu VI)
    Cc.: Bestdaya Bdg”. — with Rusdal Fajr St Inayatsyah and 34 others at Istana Negara RI.

    KOTA WISATA BAGAIKAN KOTA KAYANGAN TURUN KE BUMI

    Kota Wisata di Jawa Timur
    Bagaikan Kota Kayangan Turun Ke Bumi...
    Mengindahkan bumi
    Di malam hari bercahaya bergemerlapan
    Bagaikan bermandikan cahaya bintang-bintang di langit

    Di siang hari berwarna-warnikan bunga-bungaan
    Bauan wangiannya
    Mengharum di setiap penjuru
    Kota Wisata Kayangan

    Kota Wisata Kayangan
    Sebuah istana tersergam indah
    Di kelilingi pelbagai Universitas, Politeknik Kesehatan
    Dan punyai ratusan PTS

    Kota Wisata Kayangan
    Digelar juga Kota Militer terpilih sebagai Kota Satria
    Didirikan tempat pelatih militer
    Agar rakyat berjiwa satria
    Demi mengekalkan kemerdekaan Indonesia

    Kota Wisata Kayangan
    Kota segala cita dan cinta
    Bersemi di situ
    Semuanya bercita-cita murni semurni hati Syurga
    Semuanya punyai cinta untuk saling menyayangi
    Mengasihi sepenuh hati yang ikhlas karena Allah Azzawajallah
    Pengurnia Cinta Dan Rindu
    Karena Cintakan hamba-Nya Diciptakan Adam...
    Adam tidak dibiarkan hidup tanpa cinta
    Makanya DiKurniakan Hawa untuk Adam cintai sepanjang hayat
    Bermula cinta di Syurga
    Berakhir cinta di Syurga yang tidak bernoktah
    Indahnya cinta di Syurga
    SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
    Begitulah bermulanya cinta
    Untuk semua anak cucu Adam Dan Hawa contohi
    Adam Dan Hawa idola cinta
    Karena mensyukuri Cinta Kurniaan Ilahi

    Di Kota Wisata kayangan
    Penghuninya sentiasa berbahasa santun
    Saling menghormati
    Saling menghargai bakat Kurniaan Ilahi
    Saling mendukungi cita dan perjuangan
    Tiada dibiarkan tersisih
    Walau siapa pun mereka
    Darjat tidak pernah untuk saling menyisihkan
    Tapi untuk mentautkan kasih tersisih demi meraih redho Ilahi

    Kota Wisata bagaikan kayangan yang indah mempersonakan
    Mengingatkan kita Kebesaran Tuhan betapa indah-Nya Syurga
    Sesungguhnya Syurga itu Indah-Nya tidak terjangkau oleh pemikiran
    Manusia tak pernah terdengar tak sama yang dibayangkan
    Karena terlalu indah-Nya Syurga
    Hanya mereka yang telah diizinkan Allah SWT menjadi penghuni Syurga

    Segala keindahan di dunia ini Allah SWT cuma perlihatkan 1%
    99% ada di Syurga SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
    Keindahan 1% yang Allah perlihatkan sudah cukup cantik dan indah
    Inikan pula 99% SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
    Sesunguh-Nya Allah Azzawajallah sajalah yang layak Di-Agungkan
    Segala Kesempurnaan Milik-Nya
    Segala Kekayaan Milik-Nya
    Segala kebijaksanaan Milik-Nya

    Kita didatangkan ke dunia ini
    Hanyalah titipan untuk menyemarakkan
    Cinta Suci Allah Azzawajallah kepada segenap sanubari manusia
    Perjuangan kita untuk saling memberi manfaat kepada yang memerlukan
    Sebagai bekalan kita untuk Alam Akhirat Dipersembahkan kepada Allah Azzawajallah
    Moga bekalan kita mendapat Pandangan Rahmat Kasih dari-Nya
    In Shaa Allah Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin

    Kota Wisata Kota Kayangan Syurga
    Biarpun indahnya cuma 1% dibandingkan Keindahan Syurga tapi sudah cukup menginsafkan satu keindahan di dunia ini cumalah sementara
    Apalah yang hendak dibanggakan dengan darjat , pangkat, harta dan ilmu dimiliki semua-Nya bersifat sementara yang kekal hanya milik Allah Azzawajallah yang Dikurniakan di dunia ini kita Syukuri
    Hidup saling menghargai di antara satu sama lain
    Saling menyayangi hanyalah untuk meraih cinta dan redho Allah Azzawajallah , kita saling menjalinkan talisiraturrahim sesama Islam seiring hati berbunga Syurga

    Di Kota Wisata bagaikan Kota Kayangan dari Syurga yang turun ke bumi
    Menginsafkan kita tentang Kebesaran Tuhan
    SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
    Indah-Nya Kota Wisata Kota Kayangan Syurga Kurniaan dari Ilahi untuk semua yang Mensyukuri Kurniaan Ilahi

    Karya Ratu Rimba Niagara @ Puteri Alam Nilam Purnama
    Pujangga Ratu Rimba Cinta 5 Benua
    Malaysia/Indonesia/Brunei/Singapura/Thailand
    8 Syaaban 1434H
    18 Juni 2013
    (PUISI DIILHAMKAN SEMPENA MERAIKAN JALINAN TALISIRATURAHMI NASIONAL RAJA SULTAN NUSANTARA III JUNI DI KOTA MALANG)

    Androgini Asmaragama and Putri Danggan Rejanges Remandung like this.

    Putri Danggan Rejanges Remandung mantab kanda Ratu Rimba Niagaramenyiratkan yang nampak disana keindahan dan hiruk pikuk kota yg ramah, kesantunan penduduknya dan suasana kota yg damai

    Ratu Rimba Niagara Makasih atas komentarnya. Nanti ceritakan pada kanda apa yang ada di sana nanti...ada bahan-bahan nan indah-indah poskan pada kanda ye...ole-olenya sekali...hehehe

    Ratu Rimba shared Datuk Mohd Faiz Abdullah Bokhari'sphoto.
    Monday baru belajar membela monyet comel ini

    Ratu Rimba Niagara INI LAH PENGGANTI SI KUNTA SI KUNTE KU YANG TELAH MATI LEMAS DI OMBAK RINDU TIKA MAHU MENCARI MAHKOTAKU YANG HILANG. ALLAH SWT TELAH MENGGANTIKAN YANG LAIN UNTUK MENYOKONG PERJUANGAN SASTERAKU. APA NAK BUAT NAK HARAPKAN RAKAN FB TAK ADA YANG SUDI NAK MENYOKONG...SEDIH HATIKU BUKAN KEPALANG...
    TENGAH PIKIR NAK BAGI NAMA APA NIH ...

    Ratu Rimba Niagara KU BERI NAMA
    SATRIA INSANI...ok tak? hehehehe

    Kedaton Kraton Wahyu Utamaposted toRatu Rimba Niagara
    March 21
    Sertifikat kerabat kedaton kraton Wahyu Utama dianugerahkan kepada Ratu Rimba Niagara

    Hendra Ibrahim Bangsa melayu bukan hanya sekadar menjaga kebudayaan dan adat istiadat Melayu saja, Bangsa Melayu adalah Bangsa yang besar yang dikenal diseluruh dunia dengan semua kemampuan dan potensinya, serta adat istiadat yang sangat santun dan bermartabat, Bangga dan berusahalah membesarkan dan membangkitkan Melayu yg telah pudar dan jangan lemah menghadapi arus zaman, karena melayu tak kan hilang ditelan zaman. Bangsa yang besar ditentukan oleh para satria dan pemimpin2 nya. kalau sudah memegang nama melayu, berjuanglah, jgn bermalas2an. karena melayu itu sangat Agung dan Mulia.

    Tengku Syahdan Daulat Tuanku...
    Ampun Tuanku beribu ampun,
    Mohon patik masuk mengadap
    Mohon patik merangkai khilaf
    Mohon patik persembah rasa
    Tuanku pelindung keluhuran
    Tuanku Payung kesejahteraan

    (DANA KARYA SASTRA NUSANTARA DISIARKAN SEMPENA MERAIKAN JALINAN TALISIRATURAHMI NASIONAL RAJA SULTAN NUSANTARA III JUNI DI KOTA MALANG SALAM SUKSES SEMUA YANG HADIR DARIPADA PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA HAMBA SAYANG SEMUA DEMI-NYA SELAGI HAYAT DI KANDUNG BADAN)
    20 Juni 2013
  6. TEATER BANGSAWAN DIRAJA ,'KEINDAHAN TEDUHAN PELANGI TERUKIR DALAM SENYUMAN SETIAP RAKYAT.'

    Pangeran Itoe Oely'x
    Jika aku Boleh Berteriak " Tindas Dan Sakiti Lah Aku " Tapi " Jangan Menindas Dan Menyakiti Orang Ɣªήğ Miskin ,,, Kasihani lah mereka ...
    Ratu Rimba Niagara MATI DALAM RAHMAT KASIH-NYA AAMIIN.

    Rosman BaJom Belajar Al Quran dan Sembahyang
    Terima kasih diterima kedalam group ini, saya akan cuba menjadi ahli yg terbaik. Membawa cerita yg sensasi dgn cara ini ramai lagi ahli2 mesti visit group ini utk mengutungkan pengiklan.

    Zulkarnian Mazlan Assalamualaikum sahabat ku , kami dalam wall ini tidak membenarkan sebarang cara pengikanan perniagaan kerana kami rasa banyak lagi wall lain yang telah nerbuat demikian. Jadi saya harap kita dapat bicara perkara perkara mengenai agama terutama ban Al Quran dan Sholat yang masih banyak kita perlu. Maaf tapi itulah dasar kami disini

    Rosman Ba Saya bayak2 minta maaf tersalah angap... dan lagi pun post 'MY Islamic T-shirt' bukanya iklan jualan hanya untuk mendapatkan maklum balas dan pendapat dari ahli kumpulan sebelum kami menjualnya.

    Ratu Rimba Niagara Jika ramainya jutawan muslim hasil sokongan kita...ramailah jutawan akhirat akan lahir...dan tiadalah kemiskinan menghambat kehidupan.

    (PETIKAN DARIPADA GROUP JOM BELAJAR AL-QURAN DAN SEMBAHYANG)
    21 Jun 2013

    Pangeran Itoe Oely'x commented on his own status.

    Pangeran Itoe Oely'x
    BBM Kok Naik Terus Ya ? ? ?
    Buka Topeng Kalian Semua , , , Buat Apa Kalian Semua Duduk Di Sana Kalau Kalian Hanya Menyengsarakan Rakyat , , , Seharus-y Kalian Semua Bisa Berjuang Untuk Rakyat . . . Sadarlah Diri , Kalau Kalian Itu Semua Di Pilih Oleh Rakyat . . .

    Fenny Tere Chiany Serba salah bung, BBM bs naik jg dikarnakan masyarakat makin mudah beli kendaraan.. Jaman udh canggih, apa2 skrg pke BBM smpe kita jd negara importir, tadinya kan kita eksportir BBM.. Jgn spenuhnya nyalahin pemerintah jg, yakinlah mreka jg brjuang buat kita slh stunya subsidi.. Cm y kadang org yg berlimpah sk gk tau diri, msi pke hak rakyat yg krg mampu mkanya jd gk balance:/

    Pangeran Itoe Oely'x Fenny @ Iya Buk . . .

    Nanda Farel Setuju...BBM jangan naik.

    Pangeran Itoe Oely'x Nanda Farel @ Iya bang ...

    S Febryanto Dumai slow wak.... jangan pikirkan dinda... semua nya udah da yang atur.... yang penting pikirkan harga sembako di paso naik sangat drastis

    S Febryanto Dumai biokan BBm naik... BBM di apaun akan naik juga bro... jangan pusing" semua nya udah ada undang" di atur oleh MPR/DPR RI yang kita pikirkan seharusnya adlah Harga Sembako Dipaso Naik drastis ada naik sampai 30 %-50% .bikin sakit kepalo..... BBm naik bisa dapat di kendalikan oleh pihak pertamina...dan Mentri ESDM....

    Pangeran Itoe Oely'x Febriyanto @ Kita Fikirkan Orang miskin Kanda ,,, sedangkan gak naik aja mereka udah kesusahan ,,, apa lagi naik ...

    Ratu Rimba Niagara Bukalah mata hatimu untuk membela kesusahan rakyat tanpa rakyat kamu tak digelar Yang Berhormat. Rakyat bukan mahu yang berhormat tapi rakyat mahu YANG SUDI BERKHIDMAT UNTUK MEMBELA NASIB KEMISKINAN HIDUP MEREKA.

    Androgini Asmaragama SEMUA ITU MEMBUTAKANMU...

    Ratu Rimba Niagara Bukalah mata hatimu untuk membela kesusahan rakyat tanpa rakyat kamu tak digelar Yang Berhormat. Rakyat bukan mahu yang berhormat tapi rakyat mahu YANG SUDI BERKHIDMAT UNTUK MEMBELA NASIB KEMISKINAN HIDUP MEREKA. AGAR KEINDAHAN TEDUHAN PELANGI TERUKIR DALAM SEBUAH SENYUMAN SETIAP RAKYAT.

    Androgini Asmaragama Bgtu dlm & makna....aku hanya mampu tertunduk...mksi Ratu...makasih...smg amanah tanpa kata dr sang leluhur akan terwujud...

    PETIKAN DARIPADA WALL ANDI PATONGAI PHG MPM & RATU RIMBA NIAGARA)
    11 Syaaban 1434H
    20 Jun 2013

    Ratu Rimba Niagara shared H.H Haji Hassanal Bolkiah's photo.

    TEATER BANGSAWAN DIRAJA,' KERABAT DIRAJA SALING MENDUKUNGI PERJUANGAN RAJA & RAKYAT DEMI SALING MENGGERATKAN TALISIRATURRAHIM SEDUNIA

    Ratu Rimba Niagara SENYUMAN SULTAN BRUNEI KEPADA RAKYAT BAGINDA

    Daulat Tuanku...
    Ampun Tuanku beribu ampun,
    Mohon patik masuk mengadap
    Mohon patik merangkai khilaf
    Mohon patik persembah rasa
    Tuanku pelindung keluhuran
    Tuanku Payung kesejahteraan

    NEGARAMU KUKASIH NEGARAKU KAU SAYANG!

    Kerana-Nya aku jatuh cinta dengan Brunei
    kerana-Nya aku jatuh cinta dengan rakyat jelata Brunei
    moga cinta kerana-Nya ini boleh menjadikan Malaysia dan Brunei
    dua negara berjiran
    sehati sejiwa
    senada seirama
    berpadu kasihkan negara
    negaramu kukasih
    negaraku kau sayang
    bila kasih sudah terpatri
    tak akan ada
    benci membenci
    dengki mendengki
    dendam mendendam
    jatuh menjatuh
    yang ada
    saling mempertahan cinta bernegara
    kau pertahan negaraku
    aku pertahankan negaramu
    saling mempertahankan
    itulah lambang cinta sejati
    antara dua negara
    bila cinta sejati terpatri
    di kalbu setiap rakyat
    negaramu negaraku
    kebudayaan negaramu disanjung
    kebudayaan negaraku dijunjung

    Apa saja perjuangan untuk memartabatkan :

    Institusi diRaja Melayu
    Kepahlawanan Melayu
    Bangsa Melayu

    Kita sama bersumpah setia untuk saling sokong menyokong
    tanpa mengenal samada raja atau rakyat biasa yang penting ada semangat juang seperti kita kerana dialah rakan seperjuangan kita sampai kapan pun!

    Karya Putri Rimba Niagara
    19 Julai 2012
    Like · · Unfollow Post · July 11 at 5:01pm
    DG Kumarsana Kum likes this.
    (PETIKAN DARIPADA GROUP BORNEO DALAM CERPEN INDONESIA MALAYSIA & BRUNEI & GROUP MELAYU DALAM CERPEN ASIA TENGGARA & WALL PUTRI RIMBA NIAGARA)
    Like ·  · Promote · 
  7. GARUDA AKAN MAMPU TERBANG TINGGI!

    Terbanglah Garudaku...
    Terbanglah semampu yang tinggi
    Gunakan segala kekuatan yang ada
    Andai semangatmu hilang dalam perjuangan
    Ijinkan aku tiupkan obor api perjuanganmu
    Agar kau terfokus untuk mencapai segala hasrat murnimu

    Terbanglah Garudaku...
    Terbanglah semampu yang tinggi
    Kau tetap bersinergi menyatukan semua potensi yang ada
    Akan muncullah kekuatan baru
    Mampu membawa bangsa lepas dari penjara
    Lepas dari masalah bangsa yang mencengkam jiwa

    Terbanglan Garudaku...
    Terbanglah semampu yang tinggi
    Jangan pernah bilang bosan
    Jangan pernah bilang capek
    Jangan ijinkan sesiapa coba patahkan sayapmu
    Andai kau tahu sesiapa yang coba patahkan sayapmu
    Rela nyawamu jadi taruhan
    Karena jika kau sengaja biarin
    Sayapmu coba dipatahkan
    Kaulah penghianat bangsa
    Yang sengaja tidak mahu berusaha mencantasnya
    Membiarin sayapmu patah
    Jika patah
    Mana mungkin bisa kau terbang
    Untuk menggapai segala hasrat dan cita-cita murni
    Anak bangsamu tuk menggapai sejuta bintang di langit
    Semuanya akan menjadi impian omongan kosong
    Yang tak terealiti...
    Jangan sampai jadi begitu garudaku
    Kau takkan mudah patah semangat
    Kau akan terus berjuang dalam semangat
    Kerja berpasokan
    Saling mendukung segala cita-cita anak bangsa
    Bagi mempastikan sayap garuda mu
    Bisa terbang mengggai sejuta bintang
    Tuk dihadiahkan kepada anak-anak bangsamu

    Terbanglah Garudaku...
    Terbanglah semampu yang tinggi
    Terbanglah dengan aman
    Terbanglah dengan tenang
    Ketenangan itu amat penting
    Demi mencapai cita-citamu menggapai bintang
    Jangan dihiraukan provokasi
    Segala provokasi tidak akan mematahkan semangatmu
    Tuk terbang...terbang...terbang...
    Dalam tekad dan azam tuk berjaya
    Kejayaan tuk menggapai sejuta bintang di langit
    Azam penuh tekad
    Usahamu tak pernah berputus asa
    Makanya Allah Azzawajallah tidak akan mengecewakan usahamu
    In Shaa Allah akan diijinkan kamu untuk menggapai bintang
    Percayalah karena Allah tidak akan mengubah satu kaum itu
    Melainkan kaum itu mengubahnya sendiri...
    Makanya terbanglah semampu dayamu
    Karena gerbang kejayaan sedang menanti
    Bintang-bintang sedang tersenyum indah
    Tuk bersedia kamu menggapainya
    Pulanglah kamu dengan sayapmu bergemerlapan berjuta bintang
    SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
    Terlalulah indahmu mempesonakan
    Sesiapa yang menatapnya
    Kegemerlapan bintang-bintang yang kau bawa pulang
    Disambut dengan penuh kesyukuran oleh semua anak bangsamu
    Hingga menetes air mata kesyahduan
    Betapa mulianya hatimu
    Semulia hati berbunga Syurga
    Syukur pada-Nya kau berjaya akhirnya

    KARYA RATU RIMBA NIAGARA @ PUTRI SRI NILAM PURNAMA
    PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
    MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
    (PUISI DIILHAMKAN ISTIMEWA UNTUK SEMUA SATRIA INDONESIA)
    20 Juni 2013
    Like · · Share · Promote · See Friendship
    Tri Endi Sasongko likes this.

    Tri Endi Sasongko terima kasih shri ratu, semoga karya sastra ini menjadi insprirasi bagi para satria dirgantara indonesia.

    Ratu Rimba Niagara Makasih ya karna sudi hargainya. Amat terharu.

    (PETIKAN DARIPADA WALL RATU RIMBA NIAGARA)
    20 Jun 2013
    Like ·  · Promote · 

0 comments:

Post a Comment

 
;