Wednesday 23 April 2014

MOU SURAT PERJANJIAN KEPADA MEREKA YANG INGIN MENERBITKAN KARYA SASTRAKU ILHAM DARI-NYA




MOU SURAT PERJANJIAN KEPADA MEREKA YANG INGIN MENERBITKAN KARYA SASTRAKU ILHAM DARI-NYA
MOU SURAT PERJANJIAN KEPADA MEREKA YANG INGIN MENERBITKAN KARYA SASTRAKU ILHAM DARI-NYA
Jika dulu aku malu dengan diriku sendiri
hidup sekadar apa adanya
untuk meneruskan hidup
aku pasrah dan tawakal
bidang penulisan adalah
bidang yang kuminati sejak kecil lagi
karena aku tidak mempunyai segulung ijazah kedoktoran falsafah sastra
aku malu untuk mengaku aku adalah seorang penulis
apa lagi jika diketahui oleh keluargaku
pasti mereka tidak akan percaya
jika mereka tahupun aku buat-buat tak tahu
agar mereka tidak tahu siapa aku

Aku tidak dapat menafikan jiwaku seorang penulis
di zaman remaja aku
menghadiri bengkel dan kursus penulisan yang dianjurkan oleh
mana-mana persatuan penulis.
karena terujanya aku dengan ilmu kepenulisan
akulah pelajar yang banyak bertanya
itu dan ini...
tapi yang kagetnya
aku belajar..belajar teknik penulisan
tapi karyaku masih lagi tidak bersiaran di mana-mana media massa
hingga kini jika adapun boleh dibilang dengan jari...
barangkali aku masih menafikan karyaku tidak layak untuk diterima
mana-mana penerbit maklumlah aku penulis yang tiada nama....karyaku
tidak sehebat karya-karya mana-mana penulis begitulah rendah dirinya aku pada karyaku tika itu...
Pada satu saat aku terdetik untuk membuat kajiselidik karyaku pada ribuan rakyat Malaysia pelbagai peringkat status pendidikan universitas pelbagai jurusan, diploma, sekolah menengah dan rendah. SUBHANALLAH kaji selidik karyaku amat di luar kotak pemikiranku.Wal hal karyaku cumalah bahasa yang paling ringkas tapi mereka bilang AGAR SUATU SAAT NANTI BERADA DI PERINGKAT ANTARABANGSA...ALLAHU AKBAR lagi aku baca komentar mereka ...lagi aku terharu yang amat dalam.

Walaupun sudah berlalu belasan tahun yang lalu kaji selidik itu hingga saat ini aku amat terharu sama sekali. Sehingga sekarang komentar mereka masih kusimpan di Galeri Sastra Ratu Rimba Niagara.
Bila kusiarkan karya di Alammaya..karya-karya yang dihasilkan bertambah mantap gaya bahasaku Daripada dukungan kawan-kawan maka tibalah masanya aku mencari yang sudi merealitikan cita-cita sastraku .

Andai ada yang sudi bekerjasama denganku di kala aku masih hidup. Aku amat alu-alukan. Karena karya-karyaku ilham dari-Nya maka MOU perjanjian kerjasama adalah Allah sebagai saksi-Nya. Andai ada keuntungan di bahagi dua. Hak cipta antara aku dan rakan kongsiku itu. Sebanyak mana rakan kongsi mahu menerbitkan pun lagi dialu-alukan. Karena kita ambil konsep menang menang ( win win) untung di dunia untung di akhirat kita menjadi jutawan akhirat matlamat-Nya In Shaa Allah Aamiin.

Ditakdirkan RATU RIMBA NIAGARA MENINGGALDUNIA...siapa-siapa boleh terbitkan dan keuntungan bahagianku di infakkan ke jalan Allah itu saja syarat-Nya....
Jika anda setuju menyertai perjuangan sastraku ini ku menanti untuk tandangan MOU semua perjanjian Allah swt sebagai saksi.

Rakan kongsi perniagaan dunia akhiratmu yang menanti persetujuaanmu,

RATU RIMBA NIAGARA
24 JAMADILAKHIR 1435H
24 APRIL 2014
Like ·  · 

0 comments:

Post a Comment

 
;