AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin...
andai benarlah apa yang kamu katakan sastria sastraku yang gagah perkasa...mulai detik ini setiap karyaku hendaklah kamu kumpulkan
andai ada ejaan yang salah tak sama dengan bahasa Indonesia yang
salah kamu edit agar anak bangsa Indonesiamu lebih menghayati setiap karyaku yang kutuliskan istimewa untuk mereka tersayang sepenuh jiwa. Biarlah mereka tidak tahu yang menulisnya itu bukan rakyat Indonesia sebab si penulis bukan ditakdirkan rakyat Indonesia tapi ada hati menulis untuk karya-karya ibu pertiwi dan ksatria mereka.
Biarlah mereka tidak mengenalku pun tak mengapa dan tak tahu siapa aku. Mereka coma kenal dan hayati karyaku. Ku khuatir andai mereka kenal siapa aku bukan rakyat Indonesia tapi menulis tentang Ibu Pertiwi dan Para Ksatria Indonesia karyaku nanti disepikan dianggap tiada nilai untuk mereka lalu mempersendakan karyaku sedangkan aku menulis penuh kasih sayang untuk mereka.
Aku sudah ditakdirkan menjadi lilin. Membakar diri sendiri menerangi orang lain. Ini jalan yang kupilih dan aku redho. Maka mulai detik ini dan saat ini semua karya-karya yang kau baca dan komentar hendaklah kau bukukan. Andai diijinkan Allah ada dana buku-buku karya sastra Ratu Rimba Niagara diterbitkan urusan ini adalah diamanahkan kepada kamu duhai ksatria sastraku. Manalah tahu buku-buku tersebut diterima oleh generasimu di sana.
Ditakdirkan keuntungan berlipat ganda kita boleh kembangkan dan keuntungan inilah menjadi dana untuk membantu seluruh kesatria tentera-tentera Allah berjuang fisabilillah. Bermula dari ide yang kecil jika kita yakin akan menjadi ide yang besar. Gimana menurutmu duhai pejuang sastra RATU RIMBA NIAGARA merangkap rakan fbku..
Andai kamu tidak sudi mencurahkan idemu dalam menjayakan cita-cita sastraku ini...maaf kan aku karena aku tidak berminat rakan fbku yang pelit memberikan ide. Memberikan ide pun pelit inikan hendak memberikan kerjasama bagi merealitikan cita-citaku.
Rakan FBku dipilih karena suara hatiku mengatakan dialah pejuang sastraku yang sanggup merealitikan sastraku berada di dunia nyata.
Mana rakan FBku yang tidak dapat memberikan kerjasama maafkan daku ku tiada waktu untuk menunggu hanya sebuah ehsan yang tidak terdetik untuk dikasihani.
'KITA HIDUP ATAS PILIHAN KITA ,,,ANDAI KAMU TIDAK SUDI MEMILIHKU UNTUK MENJADI RAKAN SETIAKAWANKU DENGAN MEMDIAMKAN DIRI TANPA SUDI BERKOMUNIKASI DENGANKU MAAFKAN AKU, BERPISAH BUKAN BERMAKNA KITA MEMUTUSKAN SILATURRAHIM TAPI BERILAH PELUANG AKU BERJUANG DI MEDAN SASTRAKU INI KEPADA MEREKA YANG BENAR-BENAR SERIUS UNTUK MENJAYAKAN CITA-CITAKU'
'MAAF ZAHIR DAN BATHIN KEPADA RAKAN FBKU ANDAI TERPISAH JUGA KITA AKHIRNYA BERPISAH SEBAGAI RAKAN FB SAJA TAPI KARYA-KARYAKU MASIH BOLEH KAU MEMBACANYA ANDAI KAU SUDI'
Yang Inginkan Pengertianmu,
RATU RIMBA NIAGARA
24 Jamadilakhir 1435H
24 April 2014
Like ·  · 
  • Nurdin Putera Bone and 3 others like this.
  • Ayoedha Twice · Friends with Humas Partai Gerindra Mataram
    Salam jumpa Ratu Niagara, membaca goresan yang indah di fb ini saja saya ingin sekali membantu menyampaikan sastra agung Ratu dalam Bahasa Indonesia, namun tidak mutlaklah sastra itu harus dirubahbentukkan, karena keindahannya memang harus dipertahankan.

    Sri Ayudha Mujiyanti

    hanya orang yang tinggal di desa
    1 hr · Unlike · 1
  • Ratu Rimba Niagara Salam sejahtera untukmu juga Ayoedha Twice terima kasih atas dukungan darimu. Ku amat menantikan pejuang sastra seperti kamu. Syukurku kepada Allah ada juga hamba-Nya yang sudah ehsan untuk merealitikan sastraku. Dari dulu lagi aku mementingkan kualiti daripada kuantiti. Tapi karyaku terlalu banyak hingga ada kalanya aku tidak sempat menyemak ejaannya. Moga kamu sudi setia membantuku. Terima kasih Ayoedha Twice. Moga Allah merahmati hidup matimu. Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
    56 mins · Like · 1
  • Ayoedha Twice · Friends with Humas Partai Gerindra Mataram
    Bagaimanakah caranya itu? Andai bisa disampaikan bagian bagian yang kuteliti ejaannya,,, sebahagian karya ataukah keseluruhannya.
    Semogalah tak mengubah maksud, sari, dan kekuatan dalam goresan itu.
    36 mins · Unlike · 1
  • Ratu Rimba Niagara Langkah pertama kuterimamu menjadi rakan fbku merangkap pejuang sastraku. Bila mana karya yang bersiaran kamu edit ejaan atau apa yang kamu pikir perlu diubah diijinkan. Ku amat percaya akan keistimewaan kebolehan rakan seperjuanganku. Gimana pendapatmu.
  • Ratu Rimba Niagara Alhamdulillah makasih Ayoedha moga Allah swt memudahkan usahamu usahaku...ada apa masalah beritahu ya...andai kamu capek tika mengedit...istirahat ya...kesihatan mesti diutamakan. Salam kasih sayang dariku untukmu yang tersanjung di hati.
    9 mins · Like
  • Ratu Rimba Niagara