Thursday 18 December 2014

KENAL DIRI KENAL TUHAN (400) NEGERI MURNI TELAH KUREALITIKAN DI SETIAP KARYAKU SEMUANYA DENGAN IZIN-NYA JUA



KENAL DIRI KENAL TUHAN (400) NEGERI MURNI TELAH KUREALITIKAN DI SETIAP KARYAKU SEMUANYA DENGAN IZIN-NYA JUA



"MEMILIKI KASIH SAYANG NANDA FIA PRADITA ADALAH SATU ANUGERAH DARI-NYA YANG TERINDAH, TERIMA KASIH NANDA KERANA SUDI TEDUHAN KASIHMU BERTAHTA DI HATI BUNDA MOGA ALLAH SWT IZINKAN SILATURAHMI NAN INDAH INI BERLANJUTAN HINGGA KE JANNAH AAMIIN,"

Ratu Rimba Niagara shared Sociedad Argentina de Horticultura's post.
BILA HATI BERBICARA LEMBUT BERTAHTA MENGUNDANG IMAN
INDAH JIKA KITA SALING BERBICARA MENDATANGKAN IMAN MENGUNDANG SYURGA. ALLAHU AKBAR AAMIIN

HATI LEMBUT BERTAHTA BILAMANA KAU DAN AKU MENJADI SI PENGEMIS IMAN BERKATA SEAKAN MAUT MENANTI TIBA.

JIKA MASIH EGO MEMBELENGGU DIRI LEBIH BAIK DIAM DARIPADA BERKATA.
BILA BERKATA JANGAN MENUNJUK KITA PANDAI
KERANA AKAN ADA ORANG YANG LEBIH PANDAI DARIPADA KITA
KITA PANDAI PUN BUKAN KERANA KITA PANDAI
TAPI DENGAN IZIN ALLAH LAH KITA PANDAI
BILAMANA ALLAH IZINKAN AMAT MUSTAHIL KITA BISA BERKATA BAGAIKAN PEDANG MENCANTAS IMAN.

BILA KITA BERKATA PEDIH MENUSUK JIWA
ORANG YANG MEMBALASNYA LEBIH MENUSUK JIWA
LAMA KELAMAAN KEDUANYA SAKIT JIWA LALU MASUK HOSPITAL SAKIT JIWA.....AHHH GAK PANTAS KAU DAN AKU MASUK TAMPOI GARA-GARA KATA-KATA MEMBUAT JIWA JADI SAKIT....MAKA LEBIH BAIKLAH DIAM DARIPADA BERKATA SELAGI TIDAK BISA BERKATA MENDATANGKAN IMAN.

AKU BISA TERIMA RIBUAN RAKAN FB ASALKAN MEMBERI IMPAK DALAM DUNIA SASTERAKU TAPI AKU TAK BISA MENERIMA SEORANG PUN RAKAN FB ANDAI KATA-KATANYA SETAJAM PEDANG MEMBUATKAN JIWA SASTERAKU TERUSAN SAKIT SAMPAI MATI.

KARYA RATU RIMBA NIAGARA
25 SAFAR 1436H
17 DISEMBER 2014

Pradita Fia Bunda pujaan hati nanda.. Adalah ungkapan yang tersimpan dalam qalbu .. Ketika letih melanda.. Ketika nestapa menjelma.. Ketika duri menusuk jiwa.. Pada syair dan kata bunda yang menyimpan sejuta makna .. Izinkan nanda mengungkap sebuah rasa tentang perjalanan yang penuh liku .. Bunda permata hati .. Pada awalnya nanda terjatuh dan tersungkur .. Namun seiring waktu .. Nanda rasakan setiap manisnya madu yang diberikan Rab.. Kekasih Sejati .. Semakin terluka semakin nanda merasakan kian dekat dan ingin lari kepangkuan Nya.. Riyadh ini sungguh indah .. Izinkan nanda mengucap seribu maaf pada salah dan khilaf .. Terkadang nanda merasakan hambar dan hantanya dunia .. Tapi nanda bahagia karena bisa kembali berbagi cerita dengan bunda.. Diakhir arba safar ini nanda mohon maaf lahir batin kepada bunda dan rekan dan sahabat sekalian .. Semoga Sang Rab Pemilik segala keindahan menjaga dan menghindarkan kita dari balabencana .. Bunda salam takzimku selalu teriring untukmu. .. "Fiapradita"
Ratu Rimba Niagara Nanda Fiapradita permata jantung hatiku. Telah lama rinduku padamu terpendam di dasar hati yang tak berpenghujung. Andai kau senegeri denganku akan kupergi mendapatkanmu untuk mengubat rindu terhalang.Pasti indah pertemuan di kala itu...masih ingat tak lagi kamu akan membawa segerabak pisang untuk rakyat rimbaku dan coklat kegemaran kita . Nanda datang disambut meriah dengan tarian gendang rimba di ketuai oleh si kunta si kunte yang membuat persembahan. Sambil rakyat rimba makan pisang dan kita makan coklat riuh pikuk dengan gelak ketawa rakyat rimba tambahan telatah si kunta si kunte tika menari gelek menghampiri kita. Kita ketawa bagai nak putus urat perut apabila melihat si kunta si kunte menyeringai menampakkan giginya yang dipenuhi coklat dengan manja kita jemput ke pentas menari bersama mereka sambil membacakan puisi bersama. Nyanyian lagu puisi bergema di seluruh rimba niagara. Ketika itu rindu bergugus-gugus rindu hilang . Walaupun cuma imaginasi bunda tapi jika realiti pasti indah.
Andai nanda ada di sisi bunda pasti bunda tak kesendiriaan berjuang...pasti nanda akan turut bersama bunda susah senang bersama perjuangan sastera bunda. Galeri perpustakaan bunda yang selama ini sepi lama ditinggalkan kembali ceria ...seceria hati kita berpelangi indah seindah pelangi di malam hari....tapi apakan daya nanda di benua sana ..bunda di benua sini...namun begitu bunda berharap di suatu masa nanti Allah swt izinkan kita bertemu di alam nyata...In Shaa Allah Aamiin.

"MEMILIKI KASIH SAYANG NANDA ADALAH SATU ANUGERAH DARI-NYA YANG TERINDAH, TERIMA KASIH NANDA KERANA SUDI TEDUHAN KASIHMU BERTAHTA DI HATI BUNDA MOGA ALLAH SWT IZINKAN SILATURAHMI NAN INDAH INI BERLANJUTAN SAMPAI KE JANNAH AAMIIN,"

Yang ingin menyayangimu dan setia denganmu sampai Syurga
In Shaa Allah AAmiin,

Bonda Ratu Rimba Niagara,
24 Safar 1436H
17 Disember 2014
,
Aroma a lavandas...
Sociedad Argentina de Horticultura
Desde 1936 al Servicio de la Comunidad
Like ·  · 
  • Al Furqan likes this.
  • Al Furqan Ketika Cinta berbunga Rindu, Aroma bunga tercium Syahdu. Apabila Cinta dari yang Maha kuasa dapat diperankan oleh anak manusia, maka seluruh alam akan cemburu padanya dan anak manusi akan datang untukmemberi restu padanya.
    1 hr · Unlike · 1
  • Rabeah Binti Mohd Ali AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.
  • Rabeah Binti Mohd Ali


BERKATA MELALUI MATA HATI PASTI MENENANGKAN HATI
Lang Kelana added 3 new photos.
Slmt Mlm all buatlah apa sahaja di pentas sandiwara ni di kala sendiri di kala Mlm yg kelam sebenarnya anda mau pun saya sedang di perhatikan.. Dan dipertanggung jawabkan diakhirat kelak..walau sebesar zharah..tetap di perkira..jadi buat laila dan majnum @ romeo dan Juliet Mlm minggu ni awas2 kamu ya..silap dan salah DLM menutur kata maaf aje
Wslm
Like ·  · 

Rabeah Binti Mohd Ali
 shared a photo to Al Furqan's timeline.
BAHAGIAKU ADALAH MENGGAPAI SEBANYAK MANA BINTANG DI LANGIT KE TUJUH LALU DIBAGI-BAGIKAN KEPADA SELURUH PENGHUNI BUMI TERCINTA. ALLAHU AKBAR AAMIIN.
KITA SERASI BERSAMA DALAM KEIMANAN DEMI CINTA PADA-NYA AGAR DAPAT DISEBAR LUASKAN DI SERATA DUNIA ALLAHU AKBAR AAMIIN
ALLAH IZINKAN AKU MENGINGATI-MU DALAM APA JUA KEADAAN KERANA AKU MAHU MATI DALAM IMAN AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

RAKAN GROUPKU AKU INGIN SETIA DENGANMU HINGGA KE AKHIR HAYATKU ANDAI KAMU SUDI BERBAHASA INDAH SEINDAH HATIMU BERBUNGA SYURGAWI
RAKAN GROUPKU, SIAPA PUN KAMU...AKU TETAP SAYANGKAN KAMU WALAUPUN ADA KALANYA HATIKU TERLUKA SUDILAH MAAFKAN AKU...DAN IZINKAN AKU BERKARYA SASTERA DI SINI SELAGI ADMIN DI SINI SUDI IZINKAN KU BERSIARAN KARYA. ANDAI TAK SUDI LAGI KU TAK AKAN BERKECIL HATI KERANA AKU MEMAHAMI. ANDAI KERANA TERPAKSA AKU TINGGALKAN GRUP INI SUDILAH MAAFKAN AKU ADA KALANYA AKU BERUNDUR DEMI KEDAMAIAN HATI SEMUA ASALKAN AKU TAK MAHU TERJADINYA SALING SALAH MENYALAH DI AKHIRAT NANTI GARA-GARA AKU BERSASTERA . SEDANGKAN NIAT AWAL AKU BERSASTERA MAHUKAN REDHA-NYA ALLAH TAPI MENGUNDANG MURKA-NYA ALLAH LANTARAN TIADA SEFAHAMAN DAN TOLAK ANSUR SESAMA AHLI GRUP. AKU CUMA MANUSIA BIASA TERLALU BANYAK KEKURANGAN SUDILAH MAAFKAN AKU. SAAT INI DAN SEHINGGA AKHIR-NYA AKU MAHU MENGARANG DENGAN TENANG TANPA ADA SESIAPAPUN MEMBUATKAN JIWAKU TIDAK TENANG BILAMANA AKU BERKARYA. WALLKU INI DIJAWAB HANYA MEREKA YANG BERJIWA TENANG, HATI TENANG SETENANG DI SAAT MENGHEMBUSKAN NAFAS TERAKHIR BAHAWA DUNIA INI UNTUK DITINGGALKAN DENGAN BAHASA-BAHASA KEINDAHAN YANG MENDATANGKAN KEIMANAN YANG MENDENGARNYA AGAR BILA TIBA SAATNYA NANTI DIBAWA PERGI PAHALA BAHASA-BAHASA YANG PERNAH DILAFAZKAN . ALLAHU AKBAR INDAHNYA DI KALA ITU. AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

RAKAN GROUPMU YANG INGIN SETIA DENGANMU SEHINGGA KE AKHIR HAYATKU DAN MAHU TERUSKAN PERSAHABATAN KITA HINGGA KE JANNAH
IN SHAA ALLAH AAMIIN
RATU RIMBA NIAGARA
25 SAFAR 1436H
17 DISEMBER 2014

Rabeah Binti Mohd Ali shared King Hassanal Bolkia's photo.
"He who builds a mosque in the way of Allah, God will build a house for him in the paradise." and remember Everyone takes part in the mosque for one reason; to have a prayer answered.” Allahu Akbar!!!!!"
DENGAN KEIMANAN KUBINA ISTANA IMPIAN ALLAHU AKBAR AAMIIN
Rabeah Binti Mohd Ali shared drtuah's photo.
December 15 at 9:56am
INDAHNYA JIKA KITA DAPAT SERASI BERSAMA KERANA TUHAN,
BERKATALAH JIKA MENDATANGKAN IMAN,
KELUKAN LIDAH JIKA MEMADAMKAN IMAN,
KERANA KITA MAHU MATI DALAM IMAN,..
RAKAN FBKU ADALAH YANG TERPILIH DARI INTAN TERPILIH MOGA PERTEMUAN KITA DI FB MEMBERI MANFAAT DUNIA AKHIRAT MANA YANG TAK SUDI BERKOMUNIKASI DENGAN SASTRAKU SUDILAH MAAFKANKU PERGI MENCARI PENGGANTI RAKAN FB YANG SENTIASA SUDI TERIMA APA ADANYA AKU SEBAGAI RAKAN FB.
Like · · Share
Mahathir Deep, Utusan Di Raja and Lang Kelana like this.
Rabeah Binti Mohd Ali Terima kasih rakan FB kerana rakan FB adalah anugerah Allah yang terindah untukku teruskan perjuangan sasteraku. Allahu Akbar. Aamiin.
18 hrs · Like
Maharaja Kutai Mulawarman Amin
Rabeah Binti Mohd Ali Terima kasih Kdymm Maharaja Kutai Mulawarman moga Allah swt merahmati dunia akhirat kita semua atas silaturahmi yang indah ini. AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.

KU INGIN SELALU BERBAIK BUDI KEPADA SEMUA PENGHUNI BUMI KERANA ALLAH SWT
JOGJA SEBAGAI KOTA TERBAIK se INDONESIA dan se ASIA BERGABUNG DENGAN KOTA SASTRA DIRAJA NUSANTARA RATU RIMBA NIAGARA MASHA ALLAH INDAHNYA DI KALA ITU DI SYUKURI OLEH SELURUH RAKYAT SENUSANTARA MALAH SELURUH DUNIA IN SHAA ALLAH AAMIIN.
KITA SERASI BERSAMA DALAM KEIMANAN DEMI CINTA PADA-NYA AGAR DAPAT DISEBAR LUASKAN DI SERATA DUNIA ALLAHU AKBAR AAMIIN

YANG AKU CARI

Yang kucari sahabat akhirat
bukan kawan dunia
Kenapa?
Apa bezanya
sahabat akhirat dengan kawan dunia?
Memang banyak bezanya
Seperti langit dengan bumi
Apa maksudnya?
Kawan dunia membuat hati jadi leka
sahabat akhirat menjadi
penghubungku ke akhirat
Hidup semuanya
berdasarkan akhirat
kerana mahu tidak mahu
hidup di dunia
akan menuju akhirat
Sebab itu pentingnya
sahabat akhirat
menjadi pendampingku
agar hidup ini
terarah ke akhirat
Ya Allah kami bersahabat
dan bertalisiraturrahim
semuanya keranaMU
agar kami saling ingat
mengingat tentang negeri
yang kekal abadi
negeri akhirat
Selagi nafas ini
dipinjamNya
hari-hari fikirkan akhirat
hari ini apa yang terlalai
Selalu salahkan diri sendiri
Kenapa aku masih lalai?
Kenapa harus fikirkan dunia lagi?
Kenapa tak mahu berubah?
Sedangkan negeri akhirat
selangkah lagi akan kutempuhi
kerana aku tidak mahu
penyesalan tanpa tertebus!
Amat malang kiranya
sampai ke negeri akhirat
tanpa amalan yang dikira
di sisi Allah Taala dan kalau
ada amalan tetapi ditolak
tanpa disedari
rugi juga
yang penting setiap
amalan ikhlas
kerana Allah Taala
Ya Allah terimalah amalanku,
ahli keluargaku, sahabat-sahabatku
dan orang-orang Islam samada hidup
dan yang telah meninggal dunia.
Amin Ya Rabbal A’ lamin.

Karya Ratu Rimba Niagara
24 Safar 1436H
16 Disember 2014

AKU SI JAHIL MAHUKAN ILMU KEMANISAN IMAN
Aku cemburu
orang yang solat
sebab aku tak solat
aku cemburukan
orang yang berqiamulail
sebab aku tak tahu apa itu qiamulail
aku cemburukan
orang yang pandai mengaji
sebab aku tak pandai
aku cemburukan
orang yang berpuasa
sebab aku tak pernah berpuasa
aku cemburukan
orang yang pergi haji
sebab aku belum pergi
aku cemburukan
mereka yang bersedekah
sebab aku bakhil
aku cemburukan
mereka yang berzakat
sebab aku tak berzakat
biarpun harta melimpah ruah
aku cemburukan
mereka yang suka berbuat baik
sebab aku anti kebaikan
sukakan kejahatan
aku cemburukan
mereka yang suka berkata yang baik
sebab aku suka mengumpat mengeji
menyakiti hati orang
aku rasakan akulah yang kaya
akulah yang berkuasa
akulah yang mempunyai segala yang
manusia idamkan kemewahan hidup di dunia ini
baru aku tahu kini
sebenarnya aku terpedaya dengan
keegoaanku sendiri yang leka dan lalai
salah aku juga
punca aku cemburu kepada mereka
kerana aku tak tahu
apa itu
syahadah
solat
puasa
zakat
menunaikan haji di Mekah
Rukun Islam
yang mesti diamalkan
dan diimani oleh semua
orang Islam selagi
hidup mesti dilakukan
kerana taatkan perintah Allah.
Ya Allah ...aku jahil
aku tak tahu semua ilmu
yang patut kutahu
mulai
detik ini
saat ini
sampai bila-bila pun
aku mahu belajar
ilmu yang patut aku tahu
ilmu kemanisan iman.
Ya Allah...bukakan
hatiku seluasnya
untuk
mencari
dan
memiliki
ilmu kemanisan iman.
Ya Allah...bukakan
hati bakal guru-guruku
mengajarku dengan setulusnya keranaMu
biar ilmu yang dicurahkan
meresap terus ke dalam
roh dan jasadku.
Yang aku tahu
neraka tempat yang mengerikan
dan menakutkan
segala azab sengsara akan
dibalas kepada orang yang lalai
lalai berpunca kerana tak berilmu
jahil kenapa aku dihidupkan di dunia ini
aku tak mahu menjadi si jahil yang ego
rugi dunia akhirat!
Yang aku tahu
Syurga tempat segala nikmat yang mengasyikkan
dihadiahkan kepada orang yang taat kepada Allah
orang yang semasa hidup di dunia ini
merasai kemanisan iman.
Ya Allah aku perlukan Ilmu Kemanisan Iman
agar aku dapat mencintaiMu dengan setulus hatiku.
Ya Allah terimalah taubatku
kerana aku si jahil yang sombong
hidupku selama ini menyeksakan
rohku sendiri
kasihan rohku yang terseksa...
berduka di atas kejahilanku.
Duhai roh maafkan aku
biarkanmu terseksa dan berduka
aku terlalai untuk
menunaikan keperluanmu
iaitu ilmu Kemanisan Iman
akan ku belajar dan memiliki
Ilmu Kemanisan Iman
tanpa jemu dan bosan
sehingga terhenti nafasku!
Karya: Ratu Rimba Niagara
24 Muharram 1434H
7 Disember 2012M
DENGAN KEIMANAN KUBINA ISTANA IMPIAN INSYA-ALLAH AAMIIN

Today
Samsudin Abd Jalil likes your comment: "KOTA SASTRA KERAJAAN ILUSI RATU RIMBA...". 8:22am
Adi Surya Hidayat and Medic Art like your post on Mataram Kratoning Budaya's timeline: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA, 'BICARALAH...". 8:07am
Mas Fahmi and Novita Idotz like your post in BERSATU untuk KETAPANG: "RAKAN GROUPKU AKU INGIN SETIA DENGANMU...". 8:07am
Indra Utama Nasution also commented on his photo. 7:35am
Pradita Fia likes your post in BORNEO dalam CERPEN INDONESIA, MALAYSIA & BRUNEI DARUSSALAM: "RAKAN GROUPKU AKU INGIN SETIA DENGANMU...". 7:08am
Abatashop Murah, Zaitun Zaitun and Ayub Antakasa commented on a photo that you're tagged in. 6:50am
Abatashop Murah and Azrina Syed Hussin commented on Pengemis Iman's photo of you. 6:47am
Indra Utama Nasution likes your comment: "SANTAPAN TENGAH HARI ISTIMEWA UNTUK...". 6:45am
Dato'Seri Diraja HamidonRamudin likes your post in Sri Pemangku Adat: "RAKAN GROUPKU AKU INGIN SETIA DENGANMU...". 6:29am
Maharaja Kutai Mulawarman commented on your status. 5:09am
Dato Azami likes your link on his timeline: "RAJA DAN RAKYAT BERPISAH TIADA KERANA...". 5:01am
Pengemis Iman likes your photo on his timeline: "BAHAGIAKU ADALAH MENGGAPAI SEBANYAK...". 4:56am
Nadi Sawung Jagung and Ida Susilawati like your post in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya: "RAKAN GROUPKU AKU INGIN SETIA DENGANMU...". 4:50am
Puteri Campa Indah, Zulfakar Pasai and 3 other people like your photo on Al Furqan's timeline: "BAHAGIAKU ADALAH MENGGAPAI SEBANYAK...". 4:37am
Tun Hasra Ruby, Ann Eusoff and 8 others also commented on King Hassanal Bolkia's photo. 4:16am
Kedaton Kraton Wahyu Utama commented on a photo you shared. 2:52am
Excellent Naza and Mahathir Deep like your post in Sastera lagenda- Pantun-Puisi-Sajak&lagu: "KITA SERASI BERSAMA DALAM KEIMANAN DEMI...". 1:38am
Excellent Naza likes your post in Sastera lagenda- Pantun-Puisi-Sajak&lagu: "DUNIA DALAMAN SAYA MENENTUKAN DUNIA...". 1:38am
Excellent Naza likes your post in Sastera lagenda- Pantun-Puisi-Sajak&lagu: "BAHAGIAKU ADALAH MENGGAPAI SEBANYAK...". 1:38am
Excellent Naza likes your post in Sastera lagenda- Pantun-Puisi-Sajak&lagu: "YA ALLAH DI MANA SAJA KARYAKU BERSIARAN...". 1:37am
Megat Faris likes your post in Sri Pemangku Adat: "BAHAGIAKU ADALAH MENGGAPAI SEBANYAK...". 1:30am
Al Furqan likes a post you shared: "KITA SERASI BERSAMA DALAM KEIMANAN DEMI...". 1:20am
Al Furqan likes a photo you shared: "ALLAH BERIKAN AKU KESABARAN DI KALA AKU...". 1:16am
Al Furqan likes a photo you shared: "AKU MENULIS KERANA-MU TUHAN". 1:16am
Al Furqan likes your post in KESULTANAN MATARAM: "YA ALLAH DI MANA SAJA KARYAKU BERSIARAN...". 1:00am
Al Furqan likes your comment: "YA ALLAH DI MANA SAJA KARYAKU BERSIARAN...". 1:00am
Al Furqan likes your comment: "Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.". 1:00am
Al Furqan likes your comment: "SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR.". 12:58am
Al Furqan likes your post in KESULTANAN MATARAM: "YA ALLAH DI MANA SAJA KARYAKU BERSIARAN...". 12:55am
Al Furqan also commented on a post in KESULTANAN MATARAM. 12:54am
Al Furqan likes your comment: "Subhanallah indah sekali ...". 12:49am
Al Furqan likes your comment: "BAHAGIAKU ADALAH MENGGAPAI SEBANYAK...". 12:45am
Al Furqan likes your photo on Lang Kelana's timeline: "BAHAGIAKU ADALAH MENGGAPAI SEBANYAK...". 12:40am
Al Furqan likes your post in KESULTANAN MATARAM: "BAHAGIAKU ADALAH MENGGAPAI SEBANYAK...". 12:37am
Al Furqan likes your comment: "BAHAGIAKU ADALAH MENGGAPAI SEBANYAK...". 12:30am
Al Furqan likes your comment: "MOGA KOTA SASTRA IMAGINASI MENJADI...". 12:28am
Al Furqan commented on your post in KESULTANAN MATARAM. 12:24am
Yesterday
Armand Abdul Qodir commented on your post in Prabowo Subianto Presiden ke-7 NKRI. 11:58pm
Armand Abdul Qodir commented on your post in Prabowo Subianto Presiden ke-7 NKRI. 11:57pm
Armand Abdul Qodir commented on your post in Prabowo Subianto Presiden ke-7 NKRI. 11:57pm
Kedaton Kraton Wahyu Utama likes your photo on his timeline: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA, 'KOTA SASTRA...". 11:49pm
Al Furqan likes your post in KESULTANAN MATARAM: "DUNIA DALAMAN SAYA MENENTUKAN DUNIA...". 11:27pm
Sri Pemangku Adat commented on your post in Sri Pemangku Adat. 11:12pm
Mahathir Deep and Al Furqan commented on a photo you shared. 11:11pm
Sri Pemangku Adat likes your comment: "JIKA ANDA ADALAH ANDA AKU ADALAH...". 11:10pm
Mahathir Deep and Al Furqan like a photo you shared: "KITA SERASI BERSAMA DALAM KEIMANAN DEMI...". 11:10pm
Mahathir Deep likes your post: "DENGAN KEIMANAN KUBINA ISTANA IMPIAN...". 11:10pm
Suara Keramat commented on your post in Sastera lagenda- Pantun-Puisi-Sajak&lagu. 11:04pm
Al Furqan commented on your post in KESULTANAN MATARAM. 10:55pm
Al Furqan likes your post in KESULTANAN MATARAM: "KITA SERASI BERSAMA DALAM KEIMANAN DEMI...". 10:55pm
Sri Pemangku Adat and Opu Daeng also commented on a photo in Sri Pemangku Adat. 10:54pm
Lang Kelana commented on a photo you shared. 10:49pm
Sri Pemangku Adat likes your post in Sri Pemangku Adat: "KITA SERASI BERSAMA DALAM KEIMANAN DEMI...". 10:47pm
Kang Dadi Tbnh likes your post in BERSATU untuk KETAPANG: "KITA SERASI BERSAMA DALAM KEIMANAN DEMI...". 10:43pm
Sri Pemangku Adat likes your post in Sri Pemangku Adat: "KITA SERASI BERSAMA DALAM KEIMANAN DEMI...". 10:43pm
Andi Aspar Arung Didi, Sri Pemangku Adat and 2 others like your comment: "Opu Daeng tuan hamb Allah nampakkan di...". 10:39pm
Al Furqan likes your post in KESULTANAN MATARAM: "KITA SERASI BERSAMA DALAM KEIMANAN DEMI...". 10:38pm
Sri Pemangku Adat posted 4 photos in Sri Pemangku Adat. 10:36pm
Lang Kelana posted on your timeline. 10:27pm
Al Furqan commented on your post in KESULTANAN MATARAM. 10:22pm
Sri Pemangku Adat likes your post in Sri Pemangku Adat: "RAJA DAN RAKYAT BERPISAH TIADA KERANA...". 10:21pm
Sri Pemangku Adat likes your comment: "RAJA DAN RAKYAT BERPISAH TIADA KERANA...". 10:16pm
Sri Pemangku Adat likes your comment: "TERIMA KASIH YM SRI PEMANGKU ADAT YANG...". 10:15pm
Sri Pemangku Adat and Andi Aspar Arung Didi also commented on a photo in Sri Pemangku Adat. 10:15pm
Sri Pemangku Adat and Andi Aspar Arung Didi like your comment: "BIARLAH LIDAH HITAM JANGAN HATI HITAM. ...". 10:14pm
Sri Pemangku Adat likes your post in Sri Pemangku Adat: "DENGAN KEIMANAN KUBINA ISTANA IMPIAN...". 10:14pm
Al Furqan likes your post in KESULTANAN MATARAM: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA, 'KOTA SASTRA...". 10:12pm
Sri Pemangku Adat likes your post in Sri Pemangku Adat: "DUNIA DALAMAN SAYA MENENTUKAN DUNIA...". 10:11pm
Al Furqan likes your post in KESULTANAN MATARAM: "ANTARA CERITA MITOS ATAU LAGENDA...". 10:10pm
Al Furqan commented on your post in KESULTANAN MATARAM. 10:10pm
Dadang Rachmat Setia, Raudhatul Fadhilah and Badariah Iskandar also commented on Indra Utama Nasution's photo. 10:08pm
Al Furqan likes your post in KESULTANAN MATARAM: "YA ALLAH KURNIAKAN RAHMAT KASIH-MU...". 10:08pm
Al Furqan likes your post in KESULTANAN MATARAM: "Sebagaimana banyaknya bintang...". 10:07pm
Al Furqan commented on your post in KESULTANAN MATARAM. 10:06pm
Al Furqan likes your post in KESULTANAN MATARAM: "ALLAH IZINKAN AKU MENGINGATI-MU DALAM...". 10:06pm
Putra Rejang Yeri Abdurrachman and Daeng Arpas like your post in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya: "DENGAN KEIMANAN KUBINA ISTANA IMPIAN...". 10:04pm
Al Furqan posted in KESULTANAN MATARAM. 9:51pm
Al Furqan likes your post in KESULTANAN MATARAM: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA, 'BICARALAH...". 9:38pm
Lang Kelana commented on your status. 9:29pm
Mahathir Deep, Nur Balkis and Puteri NilamPurnama commented on your post in Sastera lagenda- Pantun-Puisi-Sajak&lagu. 9:18pm
Sawal Freidah Arson likes your post in BERSATU untuk KETAPANG: "DENGAN KEIMANAN KUBINA ISTANA IMPIAN...". 9:13pm
Daeng Arpas likes your post in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya: "ALLAH IZINKAN AKU MENGINGATI-MU DALAM...". 9:10pm
Daeng Arpas likes your post in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA, 'BICARALAH...". 9:10pm
Daeng Arpas and Nadi Sawung Jagung like your post in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya: "INDAHNYA JIKA KITA DAPAT SERASI BERSAMA...". 9:10pm
Daeng Arpas and Nadi Sawung Jagung like your post in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya: "ANTARA CERITA MITOS ATAU LAGENDA...". 9:10pm
Utusan Di Raja likes a photo you are tagged in. 8:00pm
Utusan Di Raja likes a photo you are tagged in. 7:59pm
Michelle Loh Meiyi and Kopi Pagi Institut like your link on Maharaja Kutai Mulawarman's timeline: "RAJA DAN RAKYAT BERPISAH TIADA KERANA...". 7:05pm
Kay Harun and Amnah M Yusoff also commented on King Hassanal Bolkia's video. 6:38pm
Pengemis Iman likes a photo you shared: "SANTAPAN TENGAH HARI ISTIMEWA UNTUK...". 4:59pm
Pengemis Iman added a photo of you. 4:47pm
Pengemis Iman tagged you in a post. 4:46pm
Mahathir Deep likes your comment: "Makasih sobat semua yang baik hati.....". 4:14pm

SAYANG KAMU SAMPAI KE SYURGA. AAMIIN.
'MINDA YANG SIHAT TIADA SEMPADAN MASA ATAU USIA'
'IDE DAN STRATEGI MEMUPUK KEMAKMURAN MENGUNDANG KEBERKATAN'.
DENGAN INGATAN TULUS IKHLAS DARIPADA,
RATU RIMBA NIAGARA,
PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA
MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
25 SAFAR 1436H
17 DISEMBER 2014
Like ·  · 
  • Al Furqan and Kiyai Gendeng like this.
  • Al Furqan Negeri murni adalah negeri dimana benih-benih Cinta pasti bersemi. Alkisah sebuah Negeri di Benua Raja yang dipimpin oleh Maha Raja Sulthan, Semua pejabat negeri nya adalah Raja-raja yang bagaikan Malaikat memimpin dengan Bijaksana, Para penduduknya hanya Pangeran & Puteri-puteri istana yang bagaikan Bintang bertaburan dimana-mana, Mereka berbahagia untuk selama-lmanya.
    55 mins · Unlike · 1

ข้าวคลุกกะปิ
ข้าวคลุกกะปิเป็นอาหารดั้งเดิมของไทย ต้นตำรับของข้าวคลุกกะปิ คือ ข้าวคลุกปลาดุกย่าง โดยทั้งข้าวคลุกกะปิและข้าวคลุกปลาดุกย่าง วิธีการทำและใช้เครื่องปรุงลักษณะเดียวกัน วิธีการทำไม่ยุ่งยาก และหาเครื่องปรุงได้ง่าย ลักษณะของข้าวคลุกกะปิต้องมีสีนวล มีรสชาติของกะปิและมีกลิ่นหอม กะปิที่ใช้ต้องเลือกกะปิอย่างดี มีสีสวย สีไม่คล้ำมาก ข้าวที่ใช้ต้องเป็นข้าวที่หุงไม่แฉะ เม็ดสวยจึงนิยมใช้ข้าวเสาไห้ หรือข้าวหอมมะลิเก่าโดยหุงใช้น้ำน้อยสมัยโบราณจะห่อกะปิด้วยใบตอง แล้วนำไปปิ้งไฟให้มีกลิ่นหอมก่อนนำมาคลุกกับข้าว
(เครดิตภาพ : inter rabbit, บูตะ กะ กิมจิ, นอ เอ มอ เนม, วรินรำไพ, ลูกหนูน้อย)
Unlike ·  · 
  • You, Indra Utama Nasution and 6 others like this.
  • Rabeah Binti Mohd Ali SANTAPAN TENGAH HARI ISTIMEWA UNTUK YANG SEIKHLAS HATI MENYOKONG PERJUANGAN SASTERA RATU RIMBA NIAGARA. TERIMA KASIH ATAS SEGALANYA. SAYANG KAMU SAMPAI SYURGA IN SAA ALLAH AAMIIN.
  • Zahari Abd Malek ini nasi DAGE ke nasi KRABU?
    43 mins · Unlike · 1
  • Rabeah Binti Mohd Ali Nasi dage campur nasi krabu jadinya nasi DAGEKRABU hehehe.
  • Rabeah Binti Mohd Ali

    News Feed

    RECENT ACTIVITY
    adku masih berjalan dan menapak dibumi .. namun sebagian diriku telah merubah menjadi beku dan dingin .. pada keramaian aku terdiam .. pada kata dan bicara aku bungkam... pada heninglah aku kembali berkata-kata.. aku rindu cerita alammu bundaku... aku rindu kunta dan kuntemu ...seperti rinduku pada pesut mahakam dan si tampan buaya kuning mahakam... aku rindu pada aliran sungai mahakam yang senantiasa menentramkan.. seperti rinduku pada gelombang lautan.. namun bila saatnya semua keindahan itu aku tinggalkan... karena jasad dan tubuhku semakin lemah... aku ikhlas bundaku sayang... sejuata kata maaf kuucap pada kalian sahabat-sahabatku , guru-guruku yg budiman... aku tetap merindu kalian pada kaca yang tak terjamah .... dengarlah senandungku pada desiran angin ... aku hanya ingin berkawan tak ingin membuat luka... karena luka dan duri telah lama kusandang hingga aku lupa rasanya manis kawan... bunda Rabeah... aku selalu merindukanmu hingga akhir hayatku... "senandungku pada bunda Rabeah tercinta"
    Unlike ·  · 
    • You like this.
    • Rabeah Binti Mohd Ali nandaku sayang ...andai kamu lemah tak bermaya di saat ini bayangkanlah bunda ada di sisimu mendengar rintihan bathinmu terseksa luka...kerana tahukah kamu tangisanmu tangisanku jua...kita menangis sama-sama kita ketawa sama-sama...

      andailah TUHAN izinkan kita dapat bertemu di alam nyata sebelum mata terpejam buat selamanya pasti keindahan tak terlafaz...tiada apa yang kita bicara melainkan keindahan sama-sama memuji memuja TUHAN betapa ALLAH telah menemukan kita sahabat sejati di dunia hingga di akhirat....tahukah nanda andai kita serasi bersama di dunia itu bererti tika kita di alam roh ...kita telah ditemukan Allah...Mashaa Allah Maha Agung-Nya Allah Pencipta kita Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang pada semua hamba-Nya . Kita diujudkan daripada tiada (alam roh) kepada ada (alam manusia) kemudian kepada tiada kembali (mati) DARI-NYA KITA DATANG DARI-NYA KITA DIKEMBALIKAN. MOGA KITA DIKEMBALIKAN DALAM JIWA YANG TENANG DAN ROH YANG DIREDHAI-NYA AAMIIN. 

      nanda,,,ku akui kurindu padamu...kehadiranmu menyapa karya bonda...terubat rasa rindu...rajinlah menyapa karya bonda andai nanda ada kelapangan masa....

      nanda kaulah Kurniaan Ilahi yang bonda syukuri dunia akhirat 
      kaulah wangian lavender mewangikan hati bonda yang kerinduan padamu tanpa penghujung...terima kasih nanda izinkan bonda bertahta di hatimu sehingga akhir hayatmu sehingga akhir hayat bonda...Syukur Allah sebanyak-banyak-Nya....temukan aku hamba Allah yang sentiasa ikhlas menyayangiku kerana-Mu...Allahu Akbar indahnya persahabatan atas dasar kerana-Nya...

      sayang nanda hingga hujung nyawa sampai Jannah setia menantimu AAmiin...
      1 min · Like

    "MEMILIKI KASIH SAYANG NANDA FIA PRADITA ADALAH SATU ANUGERAH DARI-NYA YANG TERINDAH, TERIMA KASIH NANDA KERANA SUDI TEDUHAN KASIHMU BERTAHTA DI HATI BUNDA MOGA ALLAH SWT IZINKAN SILATURAHMI NAN INDAH INI BERLANJUTAN HINGGA KE JANNAH AAMIIN,"
    Ratu Rimba Niagara shared Sociedad Argentina de Horticultura's post.
    BILA HATI BERBICARA LEMBUT BERTAHTA MENGUNDANG IMAN
    INDAH JIKA KITA SALING BERBICARA MENDATANGKAN IMAN MENGUNDANG SYURGA. ALLAHU AKBAR AAMIIN
    HATI LEMBUT BERTAHTA BILAMANA KAU DAN AKU MENJADI SI PENGEMIS IMAN BERKATA SEAKAN MAUT MENANTI TIBA.
    JIKA MASIH EGO MEMBELENGGU DIRI LEBIH BAIK DIAM DARIPADA BERKATA.
    BILA BERKATA JANGAN MENUNJUK KITA PANDAI
    KERANA AKAN ADA ORANG YANG LEBIH PANDAI DARIPADA KITA
    KITA PANDAI PUN BUKAN KERANA KITA PANDAI
    TAPI DENGAN IZIN ALLAH LAH KITA PANDAI
    BILAMANA ALLAH IZINKAN AMAT MUSTAHIL KITA BISA BERKATA BAGAIKAN PEDANG MENCANTAS IMAN.
    BILA KITA BERKATA PEDIH MENUSUK JIWA
    ORANG YANG MEMBALASNYA LEBIH MENUSUK JIWA
    LAMA KELAMAAN KEDUANYA SAKIT JIWA LALU MASUK HOSPITAL SAKIT JIWA.....AHHH GAK PANTAS KAU DAN AKU MASUK TAMPOI GARA-GARA KATA-KATA MEMBUAT JIWA JADI SAKIT....MAKA LEBIH BAIKLAH DIAM DARIPADA BERKATA SELAGI TIDAK BISA BERKATA MENDATANGKAN IMAN.
    AKU BISA TERIMA RIBUAN RAKAN FB ASALKAN MEMBERI IMPAK DALAM DUNIA SASTERAKU TAPI AKU TAK BISA MENERIMA SEORANG PUN RAKAN FB ANDAI KATA-KATANYA SETAJAM PEDANG MEMBUATKAN JIWA SASTERAKU TERUSAN SAKIT SAMPAI MATI.
    KARYA RATU RIMBA NIAGARA
    25 SAFAR 1436H
    17 DISEMBER 2014
    Pradita Fia Bunda pujaan hati nanda.. Adalah ungkapan yang tersimpan dalam qalbu .. Ketika letih melanda.. Ketika nestapa menjelma.. Ketika duri menusuk jiwa.. Pada syair dan kata bunda yang menyimpan sejuta makna .. Izinkan nanda mengungkap sebuah rasa tentang perjalanan yang penuh liku .. Bunda permata hati .. Pada awalnya nanda terjatuh dan tersungkur .. Namun seiring waktu .. Nanda rasakan setiap manisnya madu yang diberikan Rab.. Kekasih Sejati .. Semakin terluka semakin nanda merasakan kian dekat dan ingin lari kepangkuan Nya.. Riyadh ini sungguh indah .. Izinkan nanda mengucap seribu maaf pada salah dan khilaf .. Terkadang nanda merasakan hambar dan hantanya dunia .. Tapi nanda bahagia karena bisa kembali berbagi cerita dengan bunda.. Diakhir arba safar ini nanda mohon maaf lahir batin kepada bunda dan rekan dan sahabat sekalian .. Semoga Sang Rab Pemilik segala keindahan menjaga dan menghindarkan kita dari balabencana .. Bunda salam takzimku selalu teriring untukmu. .. "Fiapradita"
    Ratu Rimba Niagara Nanda Fiapradita permata jantung hatiku. Telah lama rinduku padamu terpendam di dasar hati yang tak berpenghujung. Andai kau senegeri denganku akan kupergi mendapatkanmu untuk mengubat rindu terhalang.Pasti indah pertemuan di kala itu...masih ingat tak lagi kamu akan membawa segerabak pisang untuk rakyat rimbaku dan coklat kegemaran kita . Nanda datang disambut meriah dengan tarian gendang rimba di ketuai oleh si kunta si kunte yang membuat persembahan. Sambil rakyat rimba makan pisang dan kita makan coklat riuh pikuk dengan gelak ketawa rakyat rimba tambahan telatah si kunta si kunte tika menari gelek menghampiri kita. Kita ketawa bagai nak putus urat perut apabila melihat si kunta si kunte menyeringai menampakkan giginya yang dipenuhi coklat dengan manja kita jemput ke pentas menari bersama mereka sambil membacakan puisi bersama. Nyanyian lagu puisi bergema di seluruh rimba niagara. Ketika itu rindu bergugus-gugus rindu hilang . Walaupun cuma imaginasi bunda tapi jika realiti pasti indah.
    Andai nanda ada di sisi bunda pasti bunda tak kesendiriaan berjuang...pasti nanda akan turut bersama bunda susah senang bersama perjuangan sastera bunda. Galeri perpustakaan bunda yang selama ini sepi lama ditinggalkan kembali ceria ...seceria hati kita berpelangi indah seindah pelangi di malam hari....tapi apakan daya nanda di benua sana ..bunda di benua sini...namun begitu bunda berharap di suatu masa nanti Allah swt izinkan kita bertemu di alam nyata...In Shaa Allah Aamiin.
    "MEMILIKI KASIH SAYANG NANDA ADALAH SATU ANUGERAH DARI-NYA YANG TERINDAH, TERIMA KASIH NANDA KERANA SUDI TEDUHAN KASIHMU BERTAHTA DI HATI BUNDA MOGA ALLAH SWT IZINKAN SILATURAHMI NAN INDAH INI BERLANJUTAN SAMPAI KE JANNAH AAMIIN,"
    Yang ingin menyayangimu dan setia denganmu sampai Syurga
    In Shaa Allah AAmiin,
    Bonda Ratu Rimba Niagara,
    24 Safar 1436H
    17 Disember 2014
    Like ·  · 



    SEBAB ITU TIKA HIDUP BUKANLAH MASANYA UNTUK KITA BEREHAT DAN BERSENANG-SENANG TEMPAT KITA BEREHAT ADALAH DI KUBUR TANPA DIPUKUL DIPALU TANPA HENTI SEHINGGA DIBANGKITKAN DI HARI QIAMAT
    MOGA ALLAH MEMBERIKAN AKU KEKUATAN UNTUK TERUS BERAMAL SETULUS HATI KERANA-NYA KERANA MANUSIA DIBERI PELUANG HIDUP UNTUK MENDAPAT SYURGA-NYA SEBAGAI BALASAN CINTA TERHADAP HAMBA-NYA YANG DIDUGA SEMASA HIDUP. ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
    Like ·  · 
    ALLAH PENCIPTA YANG TERHEBAT TIADA TANDINGAN CIPTAAN-NYA
    SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
    ¿Se animan a encontrarlos?
    Sociedad Argentina de Horticultura
    Desde 1936 al Servicio de la Comunidad
    Like ·  · 
    ADA AKU KISAH.
    By Dr Tuah
    Hidup harus diteruskan dgn penuh keyakinan.
    Jangan perdulikan kata-kata org lain yg lbh bersifat negatif.
    Kita perlu sedar bahawa utk mengubah kehidupan diri kita sendiri.
    Hanya kita yg perlu mengubah. & bantu diri kita sendiri. Di masa hadapan.
    Kata2 keji @ bangga diri drp org lain seharunya dijadikn sebagai Pembakar semangat utk terus maju.
    JANGAN.BIARKN DIRI KITA TERPERANGKAP DGN KATA2
    ORG LAIN YG HANYA MAHU MELIHAT KEJATUHAN KITA.
    katakn saja pada mereka.
    "ADA AKU KISAH"
    - BUKU MOTIVASI- HM TUAH
    UnlikeUnlike · · Share · 26841
    Top Comments
    You and 267 others like this.
    JIKA HENDAK BERJAYA JANGAN KISAH APA ORANG NAK KATA
    JIKA HENDAK BERJAYA JANGAN KISAH APA ORANG NAK KATA
    BUAT TAK KISAH AJE
    ADA AKU KISAH
    ENGKAU TAK TAHU USAHA AKU MACAM MANA
    YANG ENGKAU TAHU BIAR AKU GAGAL
    ENGKAU.. PUNYA HAL
    AKU TAK ADA HAL
    ASALKAN AKU USAHA
    TANPA IRI HATI DENGAN ENGKAU
    YANG AKU PERCAYA
    USAHA TANGGA KEJAYAAN
    ALLAH TAK SUKA ORANG YANG BERPUTUS ASA
    MAKA AKU TAK AKAN BERPUTUS ASA SELAGI TAK BERJAYA
    AKU YAKIN AKU BERJAYA
    KERANA ALLAH SENTIASA BERSAMA DENGAN HAMBA-NYA
    YANG BERUSAHA TAWAKAL DAN DOA
    JIKA AKU BERJAYA
    ENGKAULAH YANG MALU SENDIRI SEBAB ENGKAU SELALU
    MEMPERLEKEHKAN CITA-CITAKU YANG TAK MASUK AKAL
    BAGI TUHAN TIADA YANG TAK BOLEH MELAINKAN BOLEH ANDAI DIA PERKENANKAN .
    AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
    KARYA RATU RIMBA NIAGARA
    16 MUHARRAM 1436H
    9 NOVEMBER 2014
    Ratu Rimba Niagara shared Dato Azami's photo.
    ·
    KALAU TIDAK DIPECAHKAN RUYUNG MANAKAN DAPAT SAGUNYA
    IN SYAALLAH BERJAYA JIKA YAKIN BOLEH.. USAHA TANGGA KEJAYAAN. AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
    Semoga allah permudahkan untuk saya menubuhkan UNIVERSITI MELAYU ANTARABANGSA
    Dato Azami with Anuar Bin Mohamed Yunus and 7 others
    Semoga allah permudahkan untuk saya menubuhkan UNIVERSITI MELAYU ANTARABANGSA
    Dato Azami likes this.
    Dato Azami Universiti impian ku
    Ratu Rimba Niagara Impianmu impianku impian semua yang cintakan MELAYU
    merealitikan sumpah keramat Laksamana Hang Tuah , 'TAK AKAN HILANG MELAYU DI DUNIA,'In SyaAllah Aamiin.
    MELAYU KAU LAKSANA BULAN
    Melayu kau laksana bulan....
    Tinggimu di atas kayangan
    Ingin kugapai hasrat tak sampai
    Kan kucuba gapai selagi mampuku
    Andainya kuberjaya
    Atas sokongan semua bangsa melayu
    Bulan itu kuhadiah kepada anak cucu melayuku
    Itulah lambang cintaku pada bangsa melayu ku tercinta
    RATU RIMBA NIAGARA
    24 April 2013
    Ratu Rimba Niagara shared a status update to the group Sri Pemangku Adat.
    ·
    TAMAN LABU KUNING DI ISTANA MERAK KAYANGAN DICARI OLEH KSATRIA RIMBA UNTUK DIBERIKAN KEPADA PUTERI ARNAB BAGI MENAMATKAN SUMPAHAN. SETELAH SANTAP BERAKHIRLAH SUMPAHAN PUTERI ARNAB.
    d, "He's not a think, He's a feel."
    so don't think of Allah , All you need is to Feel Him around you because He is always around us!! Allahukbar !!!!
    Like ·  · 
    • Pradita Fia likes this.
    • Pradita Fia Bunda .. Dalam buaian ombak dilautan aku selalu merindu hadirmu .. Pada angin malam yang berhembus aku ingin baringkan sejenak resahku pada tarian indah puitis aksaramu .. Bunda .. Andai masih ada sedikit rasamu padaku .. Izinkan aku mengalirkan airmata rindu pada bunda .. Karena rindu tak sanggup kusimpan lagi .. Dan sejuta maaf kuhaturkan bila salah dan khilafku telah menoreh luka pada hati sucimu bunda sayang ... Disini aku selalu merindukanmu .. Pada luka, lara, dan bahagia.. Karena ku tak tau sampai kapan jasad dan ruh ku ini masih bersatu ..
    • Rabeah Binti Mohd Ali KITALAH PUJANGGA ILAHI PERMATA SYURGA YANG GUGUR KE BUMI, ALLAHU AKBAR AAMIIN

      Bismillahirahmanirrahim

      Assalamualaikum wr wb

      Nanda yang dirindui...
      telah lama kita terpisah...
      maaf dari hujung rambut hingga hujung kaki
      di kaki mu bunda duduk bersimpuh memohon maaf
      atas segalanya bunda yang bersalah
      mahu berpisah dengan nanda tanpa rela nanda
      maafkan bunda kerana terlalu emosi dan kecewa di kala itu
      hati bunda pecah remuk seribu
      bukanlah kerana nanda
      tapi barangkali bunda rasakan semua 
      di grup pujangga tidak menyayangi bunda lagi
      disisihkan tersisih dihampakan 
      karena bunda tidaklah sehebat mereka berpuisi
      bunda diibaratkan seperti melukut di tepi gantang...
      puisi yang bunda siarkan 
      sudahlah tidak dihargai di like di komentar jauh sekali
      tapi di balas dengan bahasa puisi yang tak sanggup bunda dengar
      sedangkan sedari awal nama bunda dimasukka ke grup pujangga 
      kita semua bahagia dengan bahasa puisi... bahasa hati diluahkan 
      dengan bahasa nan indah...indah....
      lama kelamaan bahasa puisi nan indah-indah 
      bertukar menjadi bahasa melukakan hati....
      sejujurnya bunda tak tega membiarkan hati bunda diguris luka
      kerana niat asal bunda bersiaran karya untuk 
      saling berpuisi bersama-sama dengan rakan pujangga berbahasa nan indah-indah

      Bukan untuk menempa nama atau menjenamakan produk puisi bunda agar paling diminati dan popular di abad ke -21 
      hingga sekarang ini bunda sedar siapalah bunda
      berpuisi tidak sepuitis dan sehebat rakan-rakan puisi yang lain
      yang bunda azamkan suatu saat nanti
      seluruh dunia membuka mata bahawa semua yang bergelar pujangga yang ada di dunia ini adalah Permata Syurga yang ada di bumi menyebarkan bahasa-bahasa indah seindah hati Syurga 
      In Shaa Allah AAmiin.

      Nanda yang terkasih...

      Berpisah dan terputus kasih dengan nanda adalah satu penyeksaan jiwa yang teramat dalam...bunda terdera kasih terdera rindu sendirian berjuang tanpa dukungan nanda dan rakan-rakan pujangga lain yang amat bunda kasih sepenuh jiwa dan raga.

      Walaupun terpisah namun hati ini masih berharap andai tidak ketemu di alammaya atau di alam nyata kan ketemu di Syurga-Nya ..
      Syurga itu rahsia Allah tiada siapapun tahu ...tapi tak salah kan andai kita berharap dan bercita-cita untuk menjalinkan silaturrahim agar dapat dilanjutkan sampai ke Syurga.... Allah swt mengikut prasangka hamba-Nya...itulah yang bunda yakini...nanda...

      Nanda...oleh kerana dengan Rahmat Kasih-Nya kita diketemukan di pagi Jumaat yang mulia ini...kita dapat menyambung silaturrahim yang lama terpisah atas kekhilafan yang tanpa rela kita tapi pasti ada hikmah-Nya agar kita sentiasa muhasabah diri disamping percaya dan yakin dengan Qada dan Qadar Allah kepada setiap kejadian yang berlaku.

      Nanda...kita bisa merancang tapi Allah yang menentukan...
      Moga perancangan kita sama dengan rancangan Allah...
      untuk berjaya dan bahagia dunia akhirat Aamiin.

      Nanda yang dirindui...
      segugus rindu bergugus-gugus rindu kukirimkan padamu
      selama ini rindu terpendam di hati...
      sekarang rindu yang terpendam 
      rasa tenang dalam kesyukuran
      mujurlah nanda masih hidup lagi dan bunda masih hidup lagi
      kita bisa saling memaafkan dalam bicara bisu mencengkam jiwa

      Kita buangkan yang keruh ambil yang jernih
      kita mulakan hati baru seperti 
      kita baru dilahirkan ke dunia
      suci bersih bagaikan kain putih
      sehingga persahabatan kita nan indah ini
      membawa kepada redha-Nya 
      bilamana mati kita dikafankan dengan kain kafan putih
      seputih hati berbunga Syurga
      In Shaa Allah Aamiin

      Ayuh nanda...
      sudilah bersama bunda 
      mendukung perjuangan bunda 
      misi dan visi cita-cita sastra bunda menjadi realiti
      jika tidak menjadi realiti 
      setelah kita mati 
      gugusan doa Al-Fatehah pun sudah memadai untuk kita nanda...Aamiin...

      Ayuh nanda...
      sudilah bersama bunda...
      memintal pelangi sastra nan indah
      untuk kita hadiahkan kepada seluruh penghuni bumi tercinta
      kita gunakan kelebihan anugerah-Nya berpujangga indah
      kerana kitalah Pujangga Ilahi Permata Syurga yang gugur ke bumi untuk dikutip penghuni bumi sebanyak mana yang mungkin...
      kerana bagi Allah tiada yang tak bisa melainkan bisa andai DIA KEHENDAKI...TIADA DAYA UPAYAKU MELAINKAN DENGAN IZIN-NYA JUA.

      MAAFKAN BUNDA NANDA PRADITA FIA YANG DICINTAI DUNIA AKHIRAT.

      "MOGA KASIH KITA TERPATRI SAMPAI SYURGA AAMIIN" 

      Salam kasih dan rindu untuk nanda yang dikasihi dunia akhirat,

      Bunda yang merindui dan mengasihimu,

      Bunda Ratu Rimba Niagara,
      12 Safar 1436H
      5 Disember 2014
    • Pradita Fia Ya Rabbana .. Terima kasih tak terhingga kuhaturkan pada ke Angungan Mu.. Kau izinkan hati ini menyambung silaturahim yang telah lama mengambang .. Bundaku sayang .. Tak hanya senyummu yang indah tapi hatimupun bagai mutiara indahnya .. Betapa lama hatiku gersang karena kehilangan kasihmu yang menawan .. Betapa lama hatiku gundah gulana karena tak mampu menciptakan puisi-puisi hati .. Semua tertelan bersama ombak rindu yang tak bersambut .. Bunda sungguh selama ini aku kehilangan kasihmu yang indah .. Pada setiap sakit dan luka jasad dan batinku .. Kupendam dalam kesunyian .. Bagai rajawali aku mengembara dari hati ke hati yang pilu .. Namun jaiuh dikedalaman samudera aku selalu merindukan kasih sayangmu .. Terima kasih Ya Rab.. Sungguh jumat mubarak kasih indahku pada bunda berhati mutiara telah tersambung kembali .. Semoga Allah swt selalu menjaga dan melindungi bunda dalam kasih sayang Nya ... (Pelukku dari bumi borneo)
    • Rabeah Binti Mohd Ali BILA HATI BICARA RINDU KETEMUMU NANDA 
      ANDAI REALITI 
      PASTI HULUBALANG SASTRAKU SI KUNTA SI KUNTE TERSENYUM INDAH DI LAUTAN CINTA OMBAK RINDU...hehehe

      IN SHAA ALLAH KUPELUKMU DI BUMI BORNEO DOAKAN YA...
    BERSAMA KITA MARTABATKAN NASKHAH KEDAULATAN MELAYU DEMI-NYA
    Today
    Putri Rejang Farahdiba Ramitang and Rifky Roni like your comment: "HEBATNYA KASIH SAYANG SESAMA INSAN ATAS...". 12:06pm
    Meity Anggraeni likes your post in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya: "KITALAH PUJANGGA ILAHI PERMATA SYURGA...". 12:04pm...
    Continue Reading
    Naskhah Kedaulatan Melayu BERSAMA DATO NANING 21 DAN SULTAN Raja Gontar
    Like ·  · 



    W
    BERSAMA KITA MARTABATKAN NASKHAH KEDAULATAN MELAYU DEMI-NYA
    Today
    Putri Rejang Farahdiba Ramitang and Rifky Roni like your comment: "HEBATNYA KASIH SAYANG SESAMA INSAN ATAS...". 12:06pm
    Meity Anggraeni likes your post in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya: "KITALAH PUJANGGA ILAHI PERMATA SYURGA...". 12:04pm
    Seurizhawa likes your post in Prabowo Subianto Presiden ke-7 NKRI: "YA ALLAH KURNIAKAN KEPADA KAMI RAJA DAN...". 11:54am
    Seurizhawa likes your post in Prabowo Subianto Presiden ke-7 NKRI: "PEMIMPIN ADALAH PILIHAN RAKYAT RAKYAT...". 11:54am
    Seurizhawa likes your post in Prabowo Subianto Presiden ke-7 NKRI: "KASIHAN NELAYAN MALAYSIA KASIHAN...". 11:54am
    Seurizhawa likes your post in Prabowo Subianto Presiden ke-7 NKRI: "JIKA PEMIMPIN ADALAH BUDAK BERARTI GAK...". 11:54am
    Sri Andaman Yuhanis, Kesultanan Mataram and Ahmad Albantani like your post in KESULTANAN MATARAM: "KOTA SASTERA KERAJAAN ILUSI RATU RIMBA...". 11:52am
    Sri Andaman Yuhanis likes your post in KESULTANAN MATARAM: "JANGAN KECEWA BILAMANA HATIMU PECAH...". 11:52am
    Sri Andaman Yuhanis likes your post in KESULTANAN MATARAM: "KITALAH PUJANGGA ILAHI PERMATA SYURGA...". 11:52am
    Kesultanan Mataram posted a photo in KESULTANAN MATARAM. 11:51am
    Chinta Chinta likes your post in Inderapura Sumatera Barat Indonesia: "JANGAN KECEWA BILAMANA HATIMU PECAH...". 11:50am
    Andi Aspar Arung Didi likes your post in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya: "HEBATNYA KASIH SAYANG SESAMA INSAN ATAS...". 11:46am
    Andi Aspar Arung Didi likes your post in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya: "HEBATNYA KASIH SAYANG SESAMA INSAN ATAS...". 11:46am
    Andi Aspar Arung Didi likes your post in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya: "KOTA SASTRA KERAJAAN ILUSI RATU RIMBA...". 11:45am
    Stokist Hcs Sedayu Jogja shared your photo. 11:14am
    Abg Godam likes your post in Keraton Keraton Pesona Wisata Nusantara Surga wisata Perdamaian Dunia: "JANGAN KECEWA BILAMANA HATIMU PECAH...". 10:40am
    Kesultanan Mataram commented on a status you shared. 10:37am
    Kesultanan Mataram likes your status on his timeline: "JANGAN KECEWA BILAMANA HATIMU PECAH...". 10:37am
    Indra Utama Nasution and Eva Anggraini Puspanegara like your comment: "TAHNIAH KEPADA PM KERANA MEMBERI...". 10:25am
    Dato Azami likes your comment: "MOGA CITA-CITA MURNI UNTUK MENYAMBUNG...". 10:20am
    Pradita Fia commented on your post in BORNEO dalam CERPEN INDONESIA, MALAYSIA & BRUNEI DARUSSALAM. 10:19am
    Dato Azami commented on a status you shared. 10:07am
    Dato Azami likes a status you shared: "MOGA SEMANGAT UNTUK BERJAYA DAN BAHAGIA...". 10:07am
    Dato Azami also commented on his status. 9:58am
    Jocong Siiarjunagalau likes your post in KALBAR BERSATU MAJU: "JANGAN KECEWA BILAMANA HATIMU PECAH...". 9:52am
    Eva Anggraini Puspanegara and Indra Utama Nasution like your status on Indra Utama Nasution's timeline: "JANGAN KECEWA BILAMANA HATIMU PECAH...". 9:38am
    Muhammad Raidul Islam Annadhif and Bunga Kodi are following you. 9:37am
    Dato Azami likes your link: "TAHNIAH KEPADA PM KERANA MEMBERI...". 9:25am
    Dato Azami likes your post in Sri Pemangku Adat: "TAHNIAH KEPADA PM KERANA MEMBERI...". 9:25am
    Mar Diana likes your post in INDONESIA TERGUGAT: "JANGAN KECEWA BILAMANA HATIMU PECAH...". 8:53am
    Wardah Siti likes your post in Sri Pemangku Adat: "JANGAN KECEWA BILAMANA HATIMU PECAH...". 8:26am
    Bunda Chia (friends with Kesultanan Mataram) likes your photo on Kesultanan Mataram's timeline: "HEBATNYA KASIH SAYANG SESAMA INSAN ATAS...". 6:59am
    Andi Aspar Arung Didi likes your post in Sri Pemangku Adat: "ALLAHU AKBAR SEDIH HATIKU BUKAN...". 3:45am
    Lihat Ratna Kartika Dewi (friends with Mataram Kratoning Budaya) likes your photo on Mataram Kratoning Budaya's timeline: "HEBATNYA KASIH SAYANG SESAMA INSAN ATAS...". 3:26am
    Muhamad Ezuan commented on your post in GEMA GONG PERDAMAIAN DUNIA KEDATON KRATON WAHYU UTAMA CHYA KEDAMAIAN DUNIA. 12:29am
    Muhamad Ezuan likes your post in GEMA GONG PERDAMAIAN DUNIA KEDATON KRATON WAHYU UTAMA CHYA KEDAMAIAN DUNIA: "HEBATNYA KASIH SAYANG SESAMA INSAN ATAS...". 12:24am
    Eva Anggraini Puspanegara and Indra Utama Nasution like your photo on Indra Utama Nasution's timeline: "HEBATNYA KASIH SAYANG SESAMA INSAN ATAS...". 12:23am
    Jocong Siiarjunagalau likes your post in KALBAR BERSATU MAJU: "ALLAHU AKBAR SEDIH HATIKU BUKAN...". 12:22am
    Abdi Nugroho Susanto likes your post in KALBAR BERSATU MAJU: "KOTA SASTERA KERAJAAN ILUSI RATU RIMBA...". 12:04am
    Ahmad Albantani and Dewi Maharani like your post in KESULTANAN MATARAM: "HEBATNYA KASIH SAYANG SESAMA INSAN ATAS...". 12:04am
    Ahmad Albantani commented on your post in KESULTANAN MATARAM. 12:03am
    Yesterday
    Dian Alaska likes your post in KALBAR BERSATU MAJU: "HEBATNYA KASIH SAYANG SESAMA INSAN ATAS...". 11:58pm
    Tabut Sakinah (friends with Maharaja Kutai Mulawarman) likes your comment: "KOTA SASTRA DIRAJA NUSANTARA RATU RIMBA...". 11:43pm
    Masyarakat Adat Mataram likes your post in Sri Pemangku Adat: "KOTA SASTERA KERAJAAN ILUSI RATU RIMBA...". 11:38pm
    Maharaja Kutai Mulawarman and Tabut Sakinah also commented on Maharaja Kutai Mulawarman's photo. 10:35pm
    Tum Inah likes your post in INDONESIA TERGUGAT: "HEBATNYA KASIH SAYANG SESAMA INSAN ATAS...". 10:13pm
    Dewi Maharani likes your post in KESULTANAN MATARAM: "KARYAKU YANG BERSIARAN DI ALAMMAYA...". 9:56pm
    Tabut Sakinah (friends with Maharaja Kutai Mulawarman) likes your comment: "HIDUP TENANG TANPA HASAD DENGKI. ALLAHU...". 9:55pm
    Kesultanan Mataram commented on a photo you shared. 9:06pm
    Jamaluddin Aziz Paramma, Andi Aspar Arung Didi and 2 others like your post in Sri Pemangku Adat: "KARYAKU YANG BERSIARAN DI ALAMMAYA...". 7:08pm
    Sri Pemangku Adat likes your post in Sri Pemangku Adat: "DIRGAHAYU KEMERDEKAAN BANGSA INDONESIA...". 7:07pm
    Anatole Marie Odile likes your post in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya: "KOTA SASTERA DIRAJA NUSANTARA RATU...". 4:50pm
    Nabis Asy Syuhada, Meyira Boedak Imutz Thea and 3 others like your post in KALBAR BERSATU MAJU: "JIKA KITA BAYANGKAN SYURGA MENANTI KITA...". 4:35pm
    Nabis Asy Syuhada, Bety Riana and Maya Vandiaz Alexa Hidayat like your post in KALBAR BERSATU MAJU: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA ,'TINTA...". 4:28pm
    Sri Pemangku Adat likes your post in Sri Pemangku Adat: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA ,'TINTA...". 3:32pm
    Sri Pemangku Adat likes your link on his timeline: "KARYAKU YANG BERSIARAN DI ALAMMAYA...". 3:25pm
    Sri Pemangku Adat posted in Sri Pemangku Adat. 2:45pm
    Bony Primbon likes your post on Prince Abdul Malik's timeline: "KARYA DIKARANGKAN UNTUK SEMUA PEMIMPIN...". 1:47pm
    Bony Primbon likes your post on Prince Abdul Malik's timeline: "DUNIAKU SASTERA AKU BAHAGIA DENGAN...". 1:47pm
    Bony Primbon likes your post on Prince Abdul Malik's timeline: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA,'DARJAT DAN...". 1:47pm
    Bony Primbon likes your post on Prince Abdul Malik's timeline: "BERSAMA KITA MENCAPAI CITA MERAIH...". 1:47pm
    Bony Primbon likes your post on Prince Abdul Malik's timeline: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA,' PENGANTIN...". 1:47pm
    Bony Primbon likes your post on Prince Abdul Malik's timeline: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA, 'SERUMPUN...". 1:47pm
    Bony Primbon likes your post on Prince Abdul Malik's timeline: "SAYA WARGANEGARA BRUNEI DARUSSALAM ...". 1:47pm
    Bony Primbon likes your post on Prince Abdul Malik's timeline: "SAYA WARGANEGARA BRUNEI DARUSSALAM ...". 1:47pm
    Bony Primbon likes your post on Prince Abdul Malik's timeline: "SAYA CINTA BRUNEI SAYA CINTA SERUMPUN...". 1:47pm
    Bony Primbon likes your post on Prince Abdul Malik's timeline: "KUKIRIMKAN UNTAIAN BUNGA-BUNGA SASTRA...". 1:47pm
    Bony Primbon likes your post on Prince Abdul Malik's timeline: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA, 'CINTA SI NAGA...". 1:46pm
    Bony Primbon likes your post on Prince Abdul Malik's timeline: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA, 'YA ALLAH...". 1:46pm
    Bony Primbon likes your post on Prince Abdul Malik's timeline: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA, 'DUNIA...". 1:46pm
    Bony Primbon likes your post on Prince Abdul Malik's timeline: "Semoga Allah swt merahmati seluruh...". 1:46pm
    Nur Balkis and Sri Pemangku Adat also commented on a photo in Sri Pemangku Adat. 1:19pm
    Nur Balkis and Sri Pemangku Adat like your comment: "Moga perjuangan suci murni kita...". 1:17pm
    Sri Pemangku Adat likes your post in Sri Pemangku Adat: "KOTA SASTERA NUSANTARA RATU RIMBA...". 12:41pm
    Sri Pemangku Adat likes your comment: "Moga perjuangan suci murni kita...". 12:41pm
    Sri Pemangku Adat likes your comment: "Insya-Allah Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.". 12:41pm
    Sri Pemangku Adat likes your post in Sri Pemangku Adat: "KOTA SASTRA DIRAJA NUSANTARA RATU RIMBA...". 12:39pm
    Sri Pemangku Adat likes your post in Sri Pemangku Adat: "KOTA SASTRA DIRAJA NUSANTARA RATU RIMBA...". 12:39pm
    Sri Pemangku Adat and Nur Balkis like your post in Sri Pemangku Adat: "JIKA KITA BAYANGKAN SYURGA MENANTI KITA...". 12:39pm
    Sri Pemangku Adat and Jamaluddin Aziz Paramma like your post in Sri Pemangku Adat: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA, 'PUTERI ARNAB...". 12:39pm
    Sri Pemangku Adat likes your comment: "Silakan untuk kenang-kenangan tulus...". 12:38pm
    Sri Pemangku Adat, Nur Balkis and Jamaluddin Aziz Paramma like your post in Sri Pemangku Adat: "KSATRIA PUTRI ARNAB YANG SETIAKAWAN". 12:38pm
    Sri Pemangku Adat likes your post in Sri Pemangku Adat: "HANYA ALLAH MENENTUKAN TAKDIR HIDUP...". 12:38pm
    Sri Pemangku Adat likes your post in Sri Pemangku Adat: "KOTA SASTERA DIRAJA NUSANTARA RATU...". 12:38pm
    Sri Pemangku Adat and Anisa Ainur Salam like your post in Sri Pemangku Adat: "KOTA SASTRA KERAJAAN ILUSI RATU RIMBA...". 12:38pm
    Sri Pemangku Adat likes your post in Sri Pemangku Adat: "KOTA SASTERA DIRAJA NUSANTARA RATU...". 12:38pm
    Sri Pemangku Adat likes your comment: "KOTA SASTERA DIRAJA NUSANTARA RATU...". 12:38pm
    Sri Pemangku Adat likes your comment: "KOTA SASTERA DIRAJA NUSANTARA RATU...". 12:38pm
    Sri Pemangku Adat likes your comment: "Moga perjuangan suci murni kita...". 12:38pm
    Sri Pemangku Adat likes your post in Sri Pemangku Adat: "KOTA SASTERA DIRAJA NUSANTARA RATU...". 12:38pm
    Neni Fujiwara likes your post in KALBAR BERSATU MAJU: "HANYA ALLAH MENENTUKAN TAKDIR HIDUP...". 12:10am
    December 3
    Elvira Pulcini likes your post in DUNIA NUSANTARA BERSATU: "KARYAKU YANG BERSIARAN DI ALAMMAYA...". 11:39pm
    Arman Dub commented on your post in BERSATU untuk KETAPANG. 11:20pm
    Ahmad Hamizan and Mert Altun commented on Maharaja Kutai Mulawarman's photo of you. 10:55pm
    Abg Godam likes your post in Keraton Keraton Pesona Wisata Nusantara Surga wisata Perdamaian Dunia: "KARYAKU YANG BERSIARAN DI ALAMMAYA...". 10:10pm
    Abdi Nugroho Susanto likes your post in KALBAR BERSATU MAJU: "KOTA SASTERA DIRAJA NUSANTARA RATU...". 9:19pm
    A Latiff Mohd Shariff also commented on a photo in Sri Pemangku Adat. 8:58pm
    KOTA SASTERA DIRAJA NUSANTARA RATU RIMBA NIAGARA CITA-CITAKU
    TERBANGLAH MERPATI PUTIH BAWAKAN PUISI KEDAMAIAN SELURUH DUNIA
    Ratu Rimba Niagara shared UNESCO's photo to the group: BERSATU untuk KETAPANG. ·
    UNESCO28 cities have just joined our UNESCO ‪#‎CreativeCities‬ Network, promoting intl excellence & cooperation in Craft and Folk Arts, Design, Film, Gastronomy, Literature, Media Arts and Music. Do you believe your city is brimming with creative talent? Share this post with your city hall & ask your mayor to submit an application to join! http://ow.ly/F9oSc
    JIKA SEKIRANYA KOTA SASTERA DIRAJA NUSANTARA RATU RIMBA NIAGARA MENJADI REALITI, DUNIA FANTASI DALAM BERKARYA DAPAT DIHAYATI BERSAMA DENGAN SELURUH PENGHUNI BUMI.
    KREATIVITI DALAM BERKARYA DISAKSIKAN SELURUH PENGHUNI BUMI DAN LANGIT. ALLAHU AKBAR SYUKUR ALHAMDULILLAH. AAMIIN.TERIMA KASIH PENGHUNI BUMI KERANA ANDALAH SUMBER INSPIRASIKU BERKARYA. ANDALAH ANUGERAH ALLAH YANG TERINDAH DALAM HIDUPKU SEPANJANG AKU BERKARYA SASTERA.
    SAYANG KAMU SAMPAI KE SYURGA. AAMIIN.
    'MINDA YANG SIHAT TIADA SEMPADAN MASA ATAU USIA'
    'IDEA DAN STRATEGI MEMUPUK KEMAKMURAN MENGUNDANG KEBERKATAN'.
    DENGAN INGATAN TULUS IKHLAS DARIPADA,
    RATU RIMBA NIAGARA,
    PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA
    MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
    202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
    9 SAFAR 1436H
    2 DISEMBER 2014
    RAJA DAN RAKYAT BERPISAH TIADA
    Ratu Rimba Niagara shared Sri Maha Raja Di Raja Diraja Nusantara Dunia Kedaton Kraton Wahyu Utama's photo.November 29 at 6:01pm
    RAJA DAN RAKYAT BERPISAH TIADA
    KERANA RAJA ADALAH ANUGERAH ILAHI YANG DISYUKURI RAKYAT
    Kedaton Kraton Wahyu Utama and 8 others like this.
    Suttan Seghayo Dipuncak Nur Gagah Ym
    Ratu Rimba Niagara Sulttan Seghayu Dipuncak Nur Gagah juga...
    Kedaton Kraton Wahyu Utama salam kasih penuh kedamaian Rahmat Allah Cahaya Allah Cahaya Pesona Kehidupan Kedamaian Dunia Ahirat Ada Di Hati YM yang penuh kasih persahabatan persaudaraan yang selalu kami rasakan sebagai Sahabat YM Suttan Seghayo Dipuncak Nur sampaikan salam persahabatan kami Kepada Seluruh Para Raja Raja Nusantara Dunia dan YM para Pemangku Adat Nusantara Dunia Dan Salam Kasihku kepada Sahabatku YM Putri Pujangga Nusantar a Rabeah Binti Mohd Ali Sang Ratu Pujangga Nusantara dalam karya karya kususnya untuk menyongsong Kehidupan Kedamaian dunia Ahirat ...Salam kami untuk Bunda Ratu Negari I penuh kasih kedamaian dunia untuk seluruh umat rakyat seluruh penjuru dunia
    Bersama Kita Membangun Mewujutkan Pesona Budaya Kehidupan Dunia Cinta damai Untuk Seluruh Umat umat Rakyat Bangsa Bangsa Negara Negara diseluruh penjuru Dunia
    Ratu Rimba Niagara Moga perjuangan suci murni kita diteruskan oleh anak cucu Nusantara tercinta. Aamiin.
    Ratu Rimba Niagara shared Sociedad Argentina de Horticultura's photo.November 30 at 8:38am
    TAHNIAH UNTUKMU KESATRIA RIMBA NIAGARA!
    "Tahniah kamu sudah sampai ke mercu kejayaan
    ku tabik pada kamu kerana mencapai kejayaan
    dengan segala daya usaha tanpa putus asa
    sehingga berjaya sampai ke puncak sedangkan aku
    sentiasa berjaya tanpa usaha kerana aku diberi kelebihan
    ada kepak itulah beza aku dengan kamu
    kamu berusaha untuk berjaya sampai ke puncak jaya
    pasti ada misi dan visi tapi hidupku hanya mencari makan
    makanya kamu adalah santapan untukku pada hari ini.
    Oleh kerana aku kagum dengan usahamu, aku mahu jadikan
    kau sahabatku .
    Aku punya banyak kelebihan dan kau pula punya banyak idea
    dan semangat untuk hidup bukan untuk kepentingan
    sendiri tapi untuk kepentingan semua rakyat Rimba Niagara ini, kaulah kesatria Rimba Niagara, Puteri Arnab pasti bangga sama kamu duhai kesatria Rimba Niagara.... "
    Dengan Ingatan Tulus Ikhlas Daripada,
    Ratu Rimba Niagara Pujangga Seribu Zaman @ Toh Puan Ratu Kencana Sari, Srikandi Sastera Raja-Sultan Nusantara @ Pujangga Nusantara
    Cinta 5 Benua Malaysia,Indonesia, Brunei, Singapura, Thailand,
    202 Negara Dunia & Seluruh Dunia Kecuali Israel,
    9 Safar 1436H
    2 Disember 2014
    PETIKAN WALL RATU RIMBA NIAGARA, KING HASSANAL BOLKIA, PRINCE ABDUL MALIK, KDYMM SULTAN KELANTAN, SRI MAHA RAJA DIRAJA DIRAJA NUSANTARA DUNIA KEDATON KRATON WAHYU UTAMA, MAHARAJA KUTAI MULAWARMAN, KESULTANAN MATARAM, SUTTAN SEGHAYO DIPUNCAK NUR, GRUP PEMANGKU SRI ADAT, GROUP KOMUNITAS KEDATUN KEAGUNGAN CINTA BUDAYA, GROUP PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA & PAGE PM NAJIB RAZAK, PRESIDEN JOKOWI, JENDRAL PRABOWO SUBIANTO & BAPAK SUSILO BAMBANG YUDHOYONO.
    12 Safar 1436H
    5 Disember 2014
    Naskhah Kedaulatan Melayu BERSAMA DATO NANING 21 DAN SULTAN Raja Gontar
    Like ·  · 
    • Pradita Fia likes this.
    • Rabeah Binti Mohd Ali

      PETIKAN WALL GROUP BORNEO DALAM CERPEN INDONESIA, MALAYSIA & BRUNEI DARUSSALAM, GROUP SASTERA LAGENDA-PANTUN PUISI SAJAK DAN LAGU & GROUP PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
      25 SAFAR 1436H
      18 DISEMBER 2014

0 comments:

Post a Comment

 
;