Friday 19 December 2014

KENAL DIRI KENAL TUHAN (414) DENGKI KHIANAT PENGHAPUS KEBAIKAN



KENAL DIRI KENAL TUHAN (414) DENGKI KHIANAT PENGHAPUS KEBAIKAN

Kedaton Kraton Wahyu Utama commented on this.
Sangat Luar binasa fitnah yg di tebar semoga Allah mengampuni orang yg memfitnah dan menebar berita buruk atas ketidak mengertian dan ketidak tahuanya........
Unlike ·  · 
  • You, Kedaton Kraton Wahyu Utama and 106 others like this.
  • Huang Leung kirim salam kat Khairul gay...hozai...PLK
  • Maharaja Kutai Mulawarman Kerajaan sedang mengumpulkan bukti2 pencemaran nama baik kerajaan dan fitnah yg di tujukan pada maharaja....
  • Huang Leung maaf bertanye..PLK@hozai tu maharaja ke?
  • Maharaja Kutai Mulawarman PLK? Saya tidak paham
  • Prof-Dato Robin Daulat Tuanku
  • Prof-Dato Robin H.L.* 你要问什么 ? 我是他的東南亜区首席代表See Translation
  • Muhammad Idrus Al-Langkati Hang Leung, boleh bertanya apakah PLK@hozai itu sebuah singkatan atau apa ya, boleh beri informasi...? Trims
  • Muhammad Idrus Al-Langkati Apa yang boleh saya persiapkan YM
  • Maharaja Kutai Mulawarman Huang lung di sini banyak pembesar dan penasehat tanyakanlah pada mereka saja
  • Muhammad Idrus Al-Langkati YM bagi saya data datanya di inbox
  • Haddy Haryanto Aamiin semoga cpt terselesaikan salam hormat pupuhu utama mataholang kec.babakan pancer dayeuh kab.cirebon. Lembaga adat trah kunci iman yg skrng berganti menjadi MACAN ALI (masyarakat adat caruban nagari agung linuhung).
  • Abraham Jong Yii Phin Dirgahayu Tuanku
  • Faridah Ahmad Gimana bolih trcetusnya fitnah begitu gara2 apa itu barangkali sakit jiwa itu
  • Maharaja Kutai Mulawarman Bukan sakit gigi tapi sakit hati hehehehehe?
  • Maharaja Kutai Mulawarman Biarlah ym yang menanam memetik hasilnya
  • YM Dato'Seri Ali Sodikin Moga Allah memberi kesabaran yg tinggi pd Tuanku n menyerlahkan kebenaran.. daulat tuanku
  • Syahrir Mangun Dipura Becik ketitik olo ketoro. Nanti yang menebar fitnah dan yang batil akan kelihatan sendiri dan yang benar akan terus diangkat derajatnya.Insya Allah..
  • DS Paduka Tok Raja Assalam KDYMMBA SPB Maharaja - Daulat Tuanku- Kesabaran yg tinggi mhasilkan keikhlasan kejujuran yg kental - Ya Allah Ya Tuhanku berilah kekuatan keimaman kebawah Duli Tuanku Aamiin YRA
  • Dato' Eddie Ada masalah ke?
  • Datoq Marangan Waaaah.........kok bisa....haaaaa....pasti ujian dari Allah SWT......jangan prasangka dulu...belum itu semua itu fitnah...Maharaja harus bijaksana....please....
  • Dato Abd Tani Lo As Salam...
    Tuanku seorang yang bijaksana dan penuh kesabaran dalam pemerintahannya. Saya berpendapat bahawa Tuanku seorang yang berjiwa rakyat. Oleh itu apabila kita bercakap tentang sesuatu perkara sama ada berdepan atau melalui Facebook dengan Tuanku haruslah dengan istilah yang mudah difahami, lemah lembut dan tidak menyinggung perasaan KDYMM SPB Tuanku.
    Ikutlah garis panduan dan protokol pabila berbicara dengan seorang yang bergelar MAHARAJA AGUNG.
  • Datoq Marangan Maksud Dato Gani camne...? Saya tak paham,,,,
  • Syahrir Mangun Dipura Life is a game we have to follow the rules. As simple as that. Kalo untuk pejabat resmi pemerintahan memang ada UU Protokol yang mengatur tata cara menghormati pejabat negara di depan publik. Kalo dalam skala kecil kita ikut etika atau etiket pergaulan sederhana saja.
  • Muhammad Idrus Al-Langkati Mudah mudahan dalam waktu terdekat dapat dikumpulkan data data dan fakta.
    Cuma mungkin tak payah di expose di dunia maya, kadang banyak yang Panglima Talam, Panglima Penggergaji Langit dan Panglima Penggosok Bumi.
    Sesiapa YM anggap bisa diajak Komitmen atau kerjasama baik secara inbox saja
  • Maharaja Kutai Mulawarman Karunia Allah adalah hikmah
  • Jasrin Pagun Taka Siap....kami para duta2 menunggu titah dan arahan....
  • Muhammad Idrus Al-Langkati Prinsip Panglima : SEKALI LAYAR LAYAR TERKEMBANG SURUT KITA BERPANTANG.....PANTANG MATI SEBELUM AJAL....BIAR MATI ANAK ASALKAN RAJA@SULTAN TAK DIBINASAKAN.
  • Maharaja Kutai Mulawarman Ini adalah sebab yang paling banyak menimbulkan kedengkian. Kerana sesiapa yang disakiti oleh seseorang lain atas sebab-sebab tertentu atau menyangkalnya dalam tujuan-tujuan tertentu lantaran alasan-alasan tertentu, hatinya pasti marah lalu membenci orang yang menyakitinya itu, maka tertanamlah bibit dengki dalam dirinya. Dengki mengundang perlakuan yang agresif untuk memuaskan hatinya.
  • Maharaja Kutai Mulawarman Sahabat yang dirahmati Allah,
    Hasad dengki adalah satu sifat mazmumah yang dibenci oleh Allah S.W.T. Sesiapa yang ada sifat ini sebenarnya ia tidak meredai ketentuan Allah S.W.T yang telah dikurniakan sesuatu kelebihan atau nikmat kepada seseorang dikalangan hamba-hamba-Nya.

    Terdapat tiga ciri sekiranya ada pada diri seseorang ia mempunyai penyakit hasad dengki.

    1. Iaitu menginginkan nikmat yang diperolehi oleh orang lain hilang atau berpindah kepadanya.

    2. Seseorang yang bersifat dengki tidak ingin melihat orang lain mendapat nikmat atau tidak ingin melihat orang lain menyerupai atau lebih daripadanya dalam sesuatu perkara yang baik. Orang yang bersifat demikian seolah-olah membangkang kepada Allah subhanahu wata‘ala kerana mengurniakan sesuatu nikmat kepada orang lain.

    3. Orang yang berperangai seperti itu juga sentiasa dalam keadaan berdukacita dan iri hati kepada orang lain yang akhirnya menimbulkan fitnah dan hasutan yang membawa kepada bencana dan kerosakan.
  • Maharaja Kutai Mulawarman Antara lain :-

    1) Perasaan Permusuhan dan Kebencian

    2) Merasa Diri Mulia

    3) Takabbur

    4) Ujub

    5) Takut Terlepas Sesuatu Tujuan dan Habuan

    6) Ghairah Menjadi Ketua dan Mencari Populariti

    7) Busuk Hati.

    Huraian faktor-faktor tersebut adalah seperti berikut.
  • Maharaja Kutai Mulawarman Hasad Dengki : Penyakit Hati Yang Menghanguskan Segala Kebaikan. Bagaimana Mengobatinya?
  • Maharaja Kutai Mulawarman Tetapi sayang hingga saat ini belum ada Rumah Sakit Spesialis Penyakit Hasad Dengki.  Berarti ya kita mesti cari dokter ruhani alias Mursyid yang dapat mengobati penyakit hati hati kita..

    Hampir setiap orang menderita penyakit hasad dengki ini, cuma bedanya banyak atau sedikit, bertindak atau tidak. Dalam sebuah hadis disebutkan tentang enam golongan manusia yang dicampakkan ke dalam neraka, satu diantaranya adalah orang atau ulama yang di dalam hatinya terdapat hasad dengki.
  • Maharaja Kutai Mulawarman HASAD DENGKI, kita tentu sudah sangat familiar dengan kata-kata tersebut. Bahkan dulu mungkin sewaktu pelajaran agama SD , kita sering memilih sifat tercela yang satu ini ketika diminta menuliskan contoh sifat tercela. Hasad dengki sering disebut juga dengki atau iri dan hasad. Untuk mendiagnosis gejala penyakit hasad dengki ini sebenarnya cukup simpel, yaitu dengan cukup bertanya kepada diri kita, apakah kita termasuk orang yang senang lihat orang susah dan susah lihat orang senang? Nah, apabila di dalam hati kita terdapat tanda-tanda atau sifat diatas itu maka boleh jadi kita termasuk orang yang sedang terjangkit penyakit Hasad Dengki, sebuah penyakit diantara sekian banyak penyakit ruhani yang amat berbahaya. Kita mesti segera mencari obatnya, sebab kalau kita kekalkan penyakit ini di dalam hati, maka kita takut tidak selamat di dunia terlebih di akhirat
  • Maharaja Kutai Mulawarman Kemudian dalam sebuah kisah yang lain menyebutkan, ketika Rasulullah berkumpul bersama para Sahabatnya, tiba-tia baginda berkata, “ wahai para sahabatku, sesaat lagi dalam majelis ini akan datang seorang pemuda ahli syurga”. Para Sahabat pun penasaran, siapa yang akan datang ke dalam majelis tersebut, yang Rasulullah sendiri menyebutnya sebagai pemuda ahli Syurga. Maka tak lama setelah itu datanglah Sa’ad bin Abi Waqash ke dalam majelis itu. Rupanya beliaulah yang disebut Rasulullah sebagai Ahli Syurga tersebut. Lantas para sahabatpun sangat “cemburu”, bereka ingin tahu kenapa si pemuda ini disebut sebagai ahli syurga, apa yang menjadi amal ibadahnya sehingga ia layak untuk disebut ahli Syurga oleh Rasulullah?

    Maka selepas majelis itu, ada sahabat yang berinisiatif untuk melihat secara dekat si pemuda tadi, akhirnya sahabat ini mengikuti si pemuda sampai rumah. Kemudian sahabat ini meminta izin kepada si pemuda untuk menginap di rumahnya. Maka di izinkanlah sahabat ini menginap.

    Tetapi ajaib, sepanjang hari dan sepanjang malam si sahabat ini mengamati si pemuda, ternyata tidak ada ibadah yang istimewa pada diri si pemuda. Dia hanya beribadah yang wajib-wajib saja, malam hari pun si pemuda ini tidak bangun untuk shalat malam. Maka bertambah penasaranlah si sahabat, lantas bertanya, “ wahai saudaraku, engkau disebut oleh baginda Rasulullah sebagai pemuda ahli Syurga, tetapi aku lihat tidak ada yang istimewa pada amal ibadahmu, bolehkah aku tahu rahasia engkau?”

    Si Pemuda terkejut mendengar pertanyaan dari si sahabat, lantas merenung dan menjawab, “mungkin yang menjadikan aku disebut ahli Syurga oleh Rasulullah adalah bahwa hatiku tidak pernah sedikitpun hasad dengki dengan orang lain, bahkan niat untuk hasad dengki pun aku tidak punya”
  • Syahrir Mangun Dipura Subhanallah uraian yg bagus sekali yg juga ada dikitab Ihya Ulumuddin oleh Al Ghazali
  • Maharaja Kutai Mulawarman Sejarah Hasat Dengki

    Hasat dengki telah bermula sejak Allah s.w.t menciptakan Nabi Adam lagi. Apabila Allah memerintahkan para Malaikat dan iblis sujud kepada Nabi Adam, para Malaikat mematuhi perintah Allah, manakala iblis mengengkari-Nya. Ia berasa iri hati terhadap Nabi Adam dan merasakan dirinya lebih baik. Akibat kesombongan itu, Allah mengistiharkan iblis sebagai penghuni neraka. Inilah sifat permulaan hasat dengki.

    Punca yang menghalang Iblis untuk sujud kepada Nabi Adam tidak lain dan tidak bukan adalah daripada dengki, bongkak, sombong dan riak. Ia berasa dirinya jauh lebih baik daripada Nabi Adam.
  • Muhammad Idrus Al-Langkati Bagus jika docontohi, kadang hanya mulut saja yang berlagak suci tapi perangai lain cakap lain buat
  • Muhammad Idrus Al-Langkati Kesombongan, Keangkuhan dll disebut ''ilah'' yaitu mengagung agungkan hingga menjadi Taksub
  • Jddy Richard jangan di caci kerana berlainan negara.agama yang sama menjadi kunci bersama.
  • Kedaton Kraton Wahyu Utama Jika cahaya Ke Damaian Ke Agungan Kemulyaan telah bercahaya niscaya hidupitu indah adanya ke agungan dan ke mulyaan dan se;lau bercita ciata Luhur nan Agung nan mulya sucikanalah hatiku hati setiap Uamat5 Umata Rakyat Bangsa Bangsa Negara Negara Di seluruh Dunia - Bergemalah Cinta Kasih sayang persahabatan Persaudaraan dengan segala ke agunagn kemulyaan hidup penuh Kedamai9n DUnia Ahirat - setiap kata adalah cahaya Kehidupan Pencerah Kehidupan Setiap langkah adalah cahaya Kedamain Lahir dan Bathin . Karena semua umat manusia memilikinya hati suci penuh kedamaian dan cita cita Luhur Penuh Ke agunagn - walau hanya sebutir debu paling lembut cukuplah menjadai penerang hidupnya nan penuh kasih dan kedamaian Salam Ksaih ku kepada YM salam kasih ku pada semua pemahan Amanah Agung Ini Salam Damai Kekal Abadi Untuk Seluruh Umat Umat Rakyat Bangsa Bangsa Negara Negara Diseluruh Penjuru Duinia Aku adal;ah Bagian cahaya kasih sayang Kedamain Dunia Ahirat Aku ada didalam Hatimu Didalam Hidupmu Didalam Ksih Cinta Suci Kedamain Nan Abadi nan Indah Agung .... Wahai Mannusia Manusia Agung Cahay Cinta Ksih Kedamaian Dunia Ahirat - mari lah kita membangun Kehidupan Penuh kasih dan cinta ke damaian di seluruh Penjuru Dunia - Di Seluruh Kehidupan Di Seluruh Alam Semesta Raya - Kreana Sesungguhnya Kedamaian keindahan Keagungan Hidup Penuh Cinta Kasih Sayang Dunia Ahirat ini ada pada diri kita ada dalam kehidupan kita - Siapanu Manusia Membutuhkan Energi Cinta Kasih Sayang Persaudaraan persahabatan dan Hidup Sejahtera Bahagia Penuh Ke Indahan Kedamaian Dunia Ahirat - Manusia dilahirkan dengan Penuh Cinta kasih sayang dan kedamaian Dunia Ahirat - Tinggal kita merawat menjaga Kemurnian Jati diri Kita Sebagai Kalifah tullah Klifah Kedamaian Dunia Ahirat nan Agung -
  • Kedaton Kraton Wahyu Utama Salam Damai Kedaton Kraton Wahyu Utama Kepada Yang MUlya . » Salam dari kami Warga Yogyakarta Berama Sri Paduka Sri Maha Raja Di Raja Di Raja. Nusantara. Dunia Cahaya Kasih Kedamaian Dunia Ahirat 'Kedaton Kraton Wahyu Utama Ladoratorium Pesona Wisata Dunia Damai ” Era Membangun PUSAT PERADABAN DUNIA ». YOGYAKARTA KIBLAT FILOSOFI PESONA BUDAYA Agung KEDAMAIAN DUNIA ». Pusat Peradaban Dunia KOTA RAJA RAJA KOTA PESONA WISATA RAKYAT SEJAGAT »KOTA KEDAMAIAN DUNIA » Pusat Perintisan. Pembangunan ” KAWASAN ALAM PESONA WISATA NEWSEUM LUKISAN RAJA RAJA NUSANTARA DUNIA.`KOTA RAJA RAJA DI RAJA NUSATRA DUNIA. KOTA PESOANA WISATA RAKYAT SEJAGAT ‘’KOTA PESONA WISATA DUNIA ‘’ ” KEDATON KRATON WAHYU UTAMA. 'KIBLAT FILOSOFI BUDYA AGUNG KEHIDUPAN KEDAMAIAN DUNIA- AHIRAT ” Salam damai abadi untuk seluruh semua. Umat Rakyat Bangsa Bangsa Negara Nergara Seluruh PEnjuru Dunia Dalam Kehidupan penuh CINTA kaasih kedamaian Dunia. Damai. Damai Damai. ..... 
    KAMI MENGUNDANG PARTISIPASI SELURUH SIDANG PEMBACA – UNTUK BERPARTISIPASAI MEMABANGUN KEINDAHAN KE AGUNGAN HIDUP PENUH CINTA KASIH SAYANG PERSAHABATAN PERSAUDARAAN PENUH CINTA KEDAMAIAN NAN AGUNG - SALAM DAMAI DAMAI DAMAI DAMAI NAN ABADI NAN INDAH AGUNG – BERGABUNG BERSAMA ‘’ KEDATON KRATON WAHYU UTAMA ‘’ LABORATORIUM PESONA WISATA DUNIA ‘’ MEMBANGUN ‘’ PUSAT KERAJAAN KEDAMAIN DUNIA AHIRAT ‘’ KEDATON KRATON WAHYU UTAMA LABORATORIUM PESOAN WISATA DUNIA ‘’ KIBLAT FILOSOFI PESONA KEHIDUPAN KEDAMAIN DUNIA AHIRAT ‘’ PESOAN BUDAYA AGUNG ‘’ PESONA KEHIDUPAN ‘’ PERADABAN AGUNG KEBUDAYAAN ZAMAN DAMAI KEKAL ABADI SERU SELURUH UMAT UMAT RAKYAT SEMESTA ALAM RAYA ‘’ SERU SELURUH RAKYAT BANGSA BANGSA NEGARA NEGARA SELURUH PENJURU DUNIA ‘’ DALAM KEHIDUPAN PENUH KEINDAHAN KE AGUNGAN CINTA KASIH SAYANG KEDAMAIN DUNIA AHIRAT ‘’ NAN AGUNG - MEMBANGUN PUSAT PERADABAN DUNIA – ‘’ YOGYAKARTA INDONESIA NUSANTARA WAHYU UTAMA FILOSOFI CENTER ‘’ LABORATORIUM PESONA WISAATA KEHIDUPAN KEDAMAIN DUNIA AHIRAT NAN PALING INDAH NAN PALING AGUNG ‘’ MENJADI PUSAT MAHA GEMA MAHA CAHAYA WAHYU UTAMA PESONA KEDAMAIAN HIDUP DUNI AHIRAT ‘’ NAN PALING AGUNG – SALAM DAMAI DAMAI UNTUK SELURUH SIDANG PEMBACA DAMAI ITU INDAH YANG MULYA 

    17 Des ember 2014 Berita Kedamaian Dunia Ahirat Maha Gema Maha Cahaya Wahyu Utama Khalifah Kedamain Dunia Ahirat – Sri Baginda Maharaja Maha Resi Maha Raja Raja Di Raja Raja Raja Di Raja Nusantara Dunia Cahya Keagungan Kehidupan Kedamain Dunia Ahirat ‘’Kedaton Kraton Wahyu Utama ‘’ Laboratorium Pesona Wisata Dunia “” Yogyakarta Kiblat Filosofi Pesoan Budaya Agung Kehidupan Kedamaian Dunia ahirat “” nan paling Agung – salam damai damai dihatamu dihatiku ada cahaya paling indah agung cahaya kedamaian hidup nan abadi
  • Rabeah Binti Mohd Ali TEATER BANGSAWAN DIRAJA ,'BAHASA HATI BICARA EMAS MENGUNDANG CINTA ALLAH,' Karya Ratu Rimba Niagara, Fia Pradita & Lang Kelana 

    BAHASA HATI HALUS TERCUIT SEDIKIT ADA TERGURIS

    TERGURIS UNTUK MENGINSAFI DIRI BAIK
    TERGURIS MENYAKITKAN HATI JANGAN BAWA SAMPAI MATI
    TERGURIS SAMPAI MENJADI DENDAM KESUMAT RUGI DUNIA AKHIRAT SEBAIKNYA JIKA TERGURIS SALING MEMAAFI TIDAK DIBAWA SAMPAI MATI AGAR TIDAK SALING MENUNTUT PAHALA DI MAHKAMAH ROBBUL JALIL. ALLAHU AKBAR MOGA DIJAUHKAN DARIPADA TERGURIS MENDENDAMI SAMPAI MATI.AAMIIN.

    diam itu emas
    banyak pahala kerana bila bercakap mengguriskan hati 
    dosa dibawa sampai akhirat
    akar terpendam dikeluarkan 
    kerana di situ adanya bicara emas berharga
    untuk dimanfaatkan kepada seluruh penghuni bumi
    bicara emas pasti disayangi seluruh penghuni di langit dan di bumi
    kerana Allah menyebut-nyebut nama hamba-Nya yang berbicara emas...bilamana Allah sudah menyayangi 
    SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
    MENDAPAT CINTA ALLAH LEBIH BERHARGA DARIPADA ALAM DAN SEISINYA.

    MOGA KITA BISA BERBICARA EMAS YANG DIREDHAI ALLAH SEHINGGA AKHIR HAYAT KITA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

    Ratu Rimba Niagara - Lang Kelana
    · 
    SENANDUNGKU PADA NANDA FIA PRADITA YANG DIKASIHI DUNIA AKHIRAT

    nandaku sayang ...andai kamu lemah tak bermaya di saat ini bayangkanlah bunda ada di sisimu mendengar rintihan bathinmu terseksa luka...kerana tahukah kamu tangisanmu tangisanku jua...kita menangis sama-sama kita ketawa sama-sama...
    andailah TUHAN izinkan kita dapat bertemu di alam nyata sebelum mata terpejam buat selamanya pasti keindahan tak terlafaz...tiada apa yang kita bicara melainkan keindahan sama-sama memuji memuja TUHAN betapa ALLAH telah menemukan kita sahabat sejati di dunia hingga di akhirat....tahukah nanda andai kita serasi bersama di dunia itu bererti tika kita di alam roh ...kita telah ditemukan Allah...Mashaa Allah Maha Agung-Nya Allah Pencipta kita Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang pada semua hamba-Nya . Kita diujudkan daripada tiada (alam roh) kepada ada (alam manusia) kemudian kepada tiada kembali (mati) DARI-NYA KITA DATANG DARI-NYA KITA DIKEMBALIKAN. MOGA KITA DIKEMBALIKAN DALAM JIWA YANG TENANG DAN ROH YANG DIREDHAI-NYA AAMIIN.

    nanda,,,ku akui kurindu padamu...kehadiranmu menyapa karya bonda...terubat rasa rindu...rajinlah menyapa karya bonda andai nanda ada kelapangan masa....
    nanda kaulah Kurniaan Ilahi yang bonda syukuri dunia akhirat
    kaulah wangian lavender mewangikan hati bonda yang kerinduan padamu tanpa penghujung...terima kasih nanda izinkan bonda bertahta di hatimu sehingga akhir hayatmu sehingga akhir hayat bonda...Syukur pada Allah sebanyak-banyak-Nya....temukan aku hamba Allah yang sentiasa ikhlas menyayangiku kerana-Mu...Allahu Akbar indahnya persahabatan atas dasar kerana-Nya...

    sayang nanda hingga hujung nyawa sampai Jannah setia menantimu AAmiin...

    Bonda Rabeah @ Ratu Rimba Niagara
    Pujangga Cinta 5 Benua
    26 Safar 1436H
    19 Disember 2014

    Pradita FiaBORNEO dalam CERPEN INDONESIA, MALAYSIA & BRUNEI DARUSSALAM

    kutuai mimpi dikala mentari telah menapak semakin panas... kukejar angan pada hening malam .. saat suara angin berhembus... tak ada sapa dan kata.. tak ada tulisan dan kata... hanya airmata yang tak berhenti mengalir ... ketika diri berlumur dosa dan noda.. ketika nafas semakin sesak didada... aku rindu kembali kepada Nya bunda... mungkin jasadku masih berjalan dan menapak dibumi .. namun sebagian diriku telah merubah menjadi beku dan dingin .. pada keramaian aku terdiam .. pada kata dan bicara aku bungkam... pada heninglah aku kembali berkata-kata.. aku rindu cerita alammu bundaku... aku rindu kunta dan kuntemu ...seperti rinduku pada pesut mahakam dan si tampan buaya kuning mahakam... aku rindu pada aliran sungai mahakam yang senantiasa menentramkan.. seperti rinduku pada gelombang lautan.. namun bila saatnya semua keindahan itu aku tinggalkan... karena jasad dan tubuhku semakin lemah... aku ikhlas bundaku sayang... sejuata kata maaf kuucap pada kalian sahabat-sahabatku , guru-guruku yg budiman... aku tetap merindu kalian pada kaca yang tak terjamah .... dengarlah senandungku pada desiran angin ... aku hanya ingin berkawan tak ingin membuat luka... karena luka dan duri telah lama kusandang hingga aku lupa rasanya manis kawan... bunda Rabeah... aku selalu merindukanmu hingga akhir hayatku... "senandungku pada bunda Rabeah tercinta"
    Like · · Share

    Lang Kelana Alhamdulillam ..amiin

    Lang Kelana Semoga niat suci hamba tetap dlm perlindungan Allah s.w.t..
    masa utk keangungan bersatu nusantarA menjadi reality bukan lagi mimpi

    Ratu Rimba Niagara AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.

    Lang Kelana Bahasa hati bahasa halus tercuit sedikit ada terguris

    Lang Kelana Diam itu emas.. tapi akar terpendam yg telah ditimbus tidak dikorek kembali dan dibajai kembali tidak bisa bertunas

    Ratu Rimba Niagara BAHASA HATI HALUS TERCUIT SEDIKIT ADA TERGURIS

    TERGURIS UNTUK MENGINSAFI DIRI BAIK
    TERGURIS MENYAKITKAN HATI JANGAN BAWA SAMPAI MATI
    TERGURIS SAMPAI MENJADI DENDAM KESUMAT RUGI DUNIA AKHIRAT SEBAIKNYA JIKA TERGURIS SALING MEMAAFI TIDAK DIBAWA SAMPAI MATI AGAR TIDAK SALING MENUNTUT PAHALA DI MAHKAMAH ROBBUL JALIL. ALLAHU AKBAR MOGA DIJAUHKAN DARIPADA TERGURIS MENDENDAMI SAMPAI MATI.AAMIIN.

    diam itu emas
    banyak pahala kerana bila bercakap mengguriskan hati 
    dosa dibawa sampai akhirat
    akar terpendam dikeluarkan 
    kerana di situ adanya bicara emas berharga
    untuk dimanfaatkan kepada seluruh penghuni bumi
    bicara emas pasti disayangi seluruh penghuni di langit dan di bumi
    kerana Allah menyebut-nyebut nama hamba-Nya yang berbicara emas...bilamana Allah sudah menyayangi 
    SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
    MENDAPAT CINTA ALLAH LEBIH BERHARGA DARI ALAM DAN SEISINYA.

    MOGA KITA BISA BICARA EMAS YANG DIREDHAI ALLAH SEHINGGA AKHIR HAYAT KITA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

    Lang Kelana Alhamdulillah ..amiin

    Lang Kelana Semoga niat suci ambo tetap dlm perlindungan allah s.w.t..masa utk keangungan bersatu nusantarA menjadi reality bukan lagi mimpi

    Ratu Rimba Niagara AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.

    Lang Kelana Bahasa hati bahasa halus tercuit sedikit ada terguris

    Lang Kelana Diam itu emas.. tapi akar terpendam yg telah ditimbus tidak dikorek kembali dan dibajai kembali tidak bisa bertunas

    BUDI YANG DITABUR RACUN YANG DIBALAS
    ORANG BERBUDI KITA BERBAHASA
    BUAT JAHAT BAIK YANG DIBALAS
    NAMUN MASIH BERKATA MENGGURIS RASA
    TIKA ITU DOA ORANG YANG TERANIAYA SAMPAI KE LANGIT
    MALAIKAT MENGAMINKAN ALLAH MAKBULKAN
    ALLAHU AKBAR MOGA ALLAH AMPUNKAN DAN MEMBERIKAN HIDAYAH
    AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

    PETIKAN WALL GROUP BORNEO DALAM CERPEN, MALAYSIA & BRUNEI DARUSSALAM PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA & LANG KELANA
    26 Safar 1436H
    19 Disember 2014
  • Rabeah Binti Mohd Ali SYUKUR ALLAH KAU KURNIAKAN AKU ILHAM UNTUK BERSASTERA TENTANG BETAPA MAHA AGUNG-NYA KASIH SAYANG-MU KEPADA SEMUA HAMBA-MU TANPA TERKECUALI ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

    Pradita Fia likes your post in BORNEO dalam CERPEN INDONESIA, MALAYSIA & BRUNEI DARUSSALAM: "SENANDUNGKU PADA NANDA FIA PRADITA YANG...". 9:20am

    Umi Farida likes your post in INDONESIA TERGUGAT: "SENANDUNGKU PADA NANDA FIA PRADITA YANG...". 9:13am
    Lang Kelana commented on a photo you shared. 8:51am
    Lang Kelana and Mahathir Deep like a photo you shared: "MOGA KALIMAH SYAHADAH DAPAT KULAFAZKAN...". 7:21am
    Lang Kelana, Mahathir Deep and Utusan Di Raja like a photo you shared: "SUBHANALLAH INDAHNYA ALLAHU AKBAR".6:22am
    Mahabbah El-ahmady likes your comment: "nandaku sayang ...andai kamu lemah tak...". 5:08am
    Hapip Handoko and Rifky Roni like your post on Maharaja Kutai Mulawarman's timeline: ""MEMILIKI KASIH SAYANG NANDA FIA...". 12:34am
    Andi Aspar Arung Didi likes your post in Sri Pemangku Adat: "HARIMAU MALAYA TUNJUKKAN TARINGMU! KAU...". 12:25am
    Kesultanan Mataram likes your comment: "MOGA KALIMAH SYAHADAH DAPAT KULAFAZKAN...". 12:14am
    Yesterday
    Elvira Pulcini likes your post in DUNIA NUSANTARA BERSATU: ""MEMILIKI KASIH SAYANG NANDA FIA...". 11:27pm
    Karlina Damiri (friends with Maharaja Kutai Mulawarman) commented on Maharaja Kutai Mulawarman's photo of you.10:42pm

    You like this.

    Pradita Fia Ya Allah Ya Rab .. Sungguh indah arti silaturahim karena engkau .. Jika belahan hati benar adanya inilah lukisan indahmu .. Kau tautkan hati karena memuja keangungan Mu .. Kau pendekkan jarak karena rindu pada Kasih Sayang .. Sehingga syafa'at Nabi kami menjadi Agung .. Jagalah hati hamba dan bunda Rabeah serta saudara kami muslim se dunia selalu dalam Ridho Mu.. Aminnnn ..42 mins · Unlike · 1

    NANDA FIA PRADITA KAULAH BIDADARI SYURGA TURUN KE BUMI UNTUK MENJADI SAHABATKU IN SHAA ALLAH AAMIIN

    Ya Allah jangan pisahkan kasih sayangku pada nanda fiapraditaku...
    selama aku berpisah dengannya walaupun terpisah cuma di alammaya walaupun aku tak pernah ketemunya di alam realiti apa lagi mendengar suaranya yang nyata hanya suara hatinya yang disampaikan melalui angin bayu Ciptaan-Mu...aku terlalu kasih dan sayang padanya melebihi diriku sendiri...andai tika ini dia sedang terluka atau derita sengsara aku rela menanggung derita sengsaranya asalkan dia bahagia menghadapi hari-hari mendatang begitu sayangnya aku kepadanya Ya Allah. Aku benar yakin kasih sayangku ini Engkau yang tumbuh suburkan kerana sesungguh-Nya Engkau Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang. Benarlah apa yang Engkau firmankan bahawa penghuni Syurga adalah mereka yang saling menghargai kasih sayang kerana-Mu, Syurga Negeri Kasih Sayang Sejati Setulus Hati berbicara saling tenang menenangkan tiada satu perkataan pun yang ada mengguris hati melainkan kata-kata yang indah-indah seindah Syurga Ciptaan-Mu. Subhanallah Alhamdulillah Allahu Akbar.

    Nanda ...bunda berjanji andainya selepas ini,.nanda sepikan karya bunda...tak mahu mendukung sastera bunda, mengguriskan hati bunda tanpa sedarnya nanda...tak apalah bunda relakan kerana bonda tak bisa lagi berpura-pura dengan diri bonda bahawa berpisah dengan nanda adalah sesuatu yang mendera jiwa dan roh bonda serasa bonda tidak akan memaafkan diri bonda sendiri andai nanda yang pergi dulu atau bonda pergi dulu serasa perginya nanda atau bonda pasti pergi dalam meninggalkan luka kasih silaturrahim yang amat pedih sekali.

    Nanda kasih sayang kita walaupun cuma di dunia maya tapi wujud kasih sejati ...walaupun terpisah jauh serasa berkata-kata di sebalik dinding hati saling mengerti akan erti sahabat sejati hanya kematian memisahkan kita.

    Nanda di hari Jumaat yang mulia ini, sudilah maafkan bonda andai di sepanjang persahabatan kita ada tutur kata, prilaku bonda yang membuatkan nanda terluka..biarlah bonda meminta maaf beribu-ribu kali tika masih hidup pada semua yang mengenali bonda samada di alammaya atau di alam nyata asalkan di akhirat nanti tiada yang menyalahkan bonda di Mahkamah Robbul Jalil. Di mana tika itu bukan wang dan harta yang dituntut tapi pahala kita. Bayangkan pahala kita bukanlah banyak mana jika ramai yang menuntut habislah pahala , bukan pahala saja yang dituntut tapi yang lebih malang lagi dosanya kita yang tanggung ..kita jadi muflis dan nerakalah tempat orang yang suka mengumpat, menfitnah dan menganiayakan orang. Moga kita dijauhkan daripada sifat-sifat yang tercela. Allahu Akbar Aamiin.

    Nanda ...berpisah denganmu suatu penyeksaan ...bertemu denganmu adalah satu keindahan hati berbunga Syurga. Allahu Akbar Syukurku pada-Nya diKurniakan sahabat sebaikmu nanda ...berhati lembut selembut sutera pakaian dari Syurga. Allahu Akbar kaulah bidadari Syurga yang turun ke bumi untuk menjadi sahabatku...moga bukan mimpi tapi realiti di dunia hingga ke Jannah AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.

    Bonda yang menyayangimu sepenuh jiwa ragaku,

    Bonda Rabeah @ Ratu Rimba Niagara.
    Pujangga Nusantara Cinta 5 Benua
    26 Safar 1436H
    19 Disember 2014
    2 mins · Edited · Li



PETIKAN WALL GROUP SRI PEMANGKU ADAT, BORNEO DALAM CERPEN MALAYSIA & BRUNEI DARUSSALAM, GROUP PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA & LANG KELANA
26 Safar 1436H
19 Disember 2014
Unlike ·  · 
  • You like this.
  • Pradita Fia Ya Allah Ya Rab .. Sungguh indah arti silaturahim karena engkau .. Jika belahan hati benar adanya inilah lukisan indahmu .. Kau tautkan hati karena memuja keangungan Mu .. Kau pendekkan jarak karena rindu pada Kasih Sayang .. Sehingga syafa'at Nabi kami menjadi Agung .. Jagalah hati hamba dan bunda Rabeah serta saudara kami muslim se dunia selalu dalam Ridho Mu.. Aminnnn ..
    42 mins · Unlike · 1
  • Rabeah Binti Mohd Ali NANDA FIA PRADITA KAULAH BIDADARI SYURGA TURUN KE BUMI UNTUK MENJADI SAHABATKU IN SHAA ALLAH AAMIIN

    Ya Allah jangan pisahkan kasih sayangku pada nanda fiapraditaku...
    selama aku berpisah dengannya walaupun terpisah cuma di alammaya walaupun aku tak pernah ketemunya di alam realiti apa lagi mendengar suaranya yang nyata hanya suara hatinya yang disampaikan melalui angin bayu Ciptaan-Mu...aku terlalu kasih dan sayang padanya melebihi diriku sendiri...andai tika ini dia sedang terluka atau derita sengsara aku rela menanggung derita sengsaranya asalkan dia bahagia menghadapi hari-hari mendatang begitu sayangnya aku kepadanya Ya Allah. Aku benar yakin kasih sayangku ini Engkau yang tumbuh suburkan kerana sesungguh-Nya Engkau Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang. Benarlah apa yang Engkau firmankan bahawa penghuni Syurga adalah mereka yang saling menghargai kasih sayang kerana-Mu, Syurga Negeri Kasih Sayang Sejati Setulus Hati berbicara saling tenang menenangkan tiada satu perkataan pun yang ada mengguris hati melainkan kata-kata yang indah-indah seindah Syurga Ciptaan-Mu. Subhanallah Alhamdulillah Allahu Akbar.

    Nanda ...bunda berjanji andainya selepas ini,.nanda sepikan karya bunda...tak mahu mendukung sastera bunda, mengguriskan hati bunda tanpa sedarnya nanda...tak apalah bunda relakan kerana bonda tak bisa lagi berpura-pura dengan diri bonda bahawa berpisah dengan nanda adalah sesuatu yang mendera jiwa dan roh bonda serasa bonda tidak akan memaafkan diri bonda sendiri andai nanda yang pergi dulu atau bonda pergi dulu serasa perginya nanda atau bonda pasti pergi dalam meninggalkan luka kasih silaturrahim yang amat pedih sekali.

    Nanda kasih sayang kita walaupun cuma di dunia maya tapi wujud kasih sejati ...walaupun terpisah jauh serasa berkata-kata di sebalik dinding hati saling mengerti akan erti sahabat sejati hanya kematian memisahkan kita.

    Nanda di hari Jumaat yang mulia ini, sudilah maafkan bonda andai di sepanjang persahabatan kita ada tutur kata, prilaku bonda yang membuatkan nanda terluka..biarlah bonda meminta maaf beribu-ribu kali tika masih hidup pada semua yang mengenali bonda samada di alammaya atau di alam nyata asalkan di akhirat nanti tiada yang menyalahkan bonda di Mahkamah Robbul Jalil. Di mana tika itu bukan wang dan harta yang dituntut tapi pahala kita. Bayangkan pahala kita bukanlah banyak mana jika ramai yang menuntut habislah pahala , bukan pahala saja yang dituntut tapi yang lebih malang lagi dosanya kita yang tanggung ..kita jadi muflis dan nerakalah tempat orang yang suka mengumpat, menfitnah dan menganiayakan orang. Moga kita dijauhkan daripada sifat-sifat yang tercela. Allahu Akbar Aamiin.

    Nanda ...berpisah denganmu suatu penyeksaan ...bertemu denganmu adalah satu keindahan hati berbunga Syurga. Allahu Akbar Syukurku pada-Nya diKurniakan sahabat sebaikmu nanda ...berhati lembut selembut sutera pakaian dari Syurga. Allahu Akbar kaulah bidadari Syurga yang turun ke bumi untuk menjadi sahabatku...moga bukan mimpi tapi realiti di dunia hingga ke Jannah AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.

    Bonda yang menyayangimu sepenuh jiwa ragaku,

    Bonda Rabeah @ Ratu Rimba Niagara.
    Pujangga Nusantara Cinta 5 Benua
    26 Safar 1436H
    19 Disember 2014



SYUKUR ALLAH KAU KURNIAKAN AKU ILHAM UNTUK BERSASTERA TENTANG BETAPA MAHA AGUNG-NYA KASIH SAYANG-MU KEPADA SEMUA HAMBA-MU TANPA TERKECUALI ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

Today
Jasmine Lee Maria (friends with Pengemis Iman) is following you. 12:39pm
Wardah Siti and Mas Aziz Cakep like your post in Sri Pemangku Adat: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA ,'BAHASA HATI...".12:35pm
Al Furqan and Lang Kelana like a photo you shared: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA ,'BAHASA HATI...". 12:24pm
Lang Kelana commented on a link you shared. 12:23pm
Dadan Yuldana likes your post in INDONESIA TERGUGAT: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA ,'BAHASA HATI...". 12:20pm
Al Furqan and Mahathir Deep like a photo you shared: ""MEMILIKI KASIH SAYANG NANDA FIA...". 12:16pm
Kerajaan Tallo (friends with Indra Utama Nasution) also commented on Sri Pemangku Adat's post. 12:14pm
Elise Honey and Kerajaan Tallo like your comment: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA ,'BAHASA HATI...". 12:13pm
Kerajaan Tallo (friends with Indra Utama Nasution) likes your comment: "YA ALLAH RAHMATILAH HIDUP KAMI DUNIA...".12:12pm
Lang Kelana also commented on his photo. 12:10pm
Al Furqan commented on a photo you shared. 12:03pm
Al Furqan and Mahathir Deep like a photo you shared: "HARIMAU MALAYA TUNJUKKAN TARINGMU! KAU...". 12:02pm
Al Furqan and Lang Kelana like a photo you shared: "BUDI YANG DITABUR RACUN YANG DIBALAS...". 12:00pm
Al Furqan likes your photo on his timeline: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA ,'BAHASA HATI...". 11:56am
Lang Kelana commented on a photo you shared. 11:55am
Pengemis Iman likes your photo on his timeline: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA ,'BAHASA HATI...". 11:55am
Al Furqan likes your link on his timeline: "SENANDUNGKU PADA NANDA FIA PRADITA YANG...". 11:55am
Al Furqan likes your comment: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA ,'BAHASA HATI...". 11:53am
Pradita Fia commented on your status. 11:45am
Al Furqan commented on a photo you shared. 11:44am
Pradita Fia likes your post in BORNEO dalam CERPEN INDONESIA, MALAYSIA & BRUNEI DARUSSALAM: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA ,'BAHASA HATI...". 11:42am
Pradita Fia likes your post in BORNEO dalam CERPEN INDONESIA, MALAYSIA & BRUNEI DARUSSALAM: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA ,'BAHASA HATI...". 11:40am
Al Furqan likes your photo on Kesultanan Mataram's timeline: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA ,'BAHASA HATI...". 11:36am
Lang Kelana likes a photo you shared: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA ,'BAHASA HATI...". 11:30am
Wardah Humairah replied to your comment on Hafiz Hamidun's photo. 11:26am
Mohd Rahman Kamalsah likes your post in Sri Pemangku Adat: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA ,'BAHASA HATI...". 11:23am
Mahathir Deep likes your photo on his timeline: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA ,'BAHASA HATI...". 11:10am
Ferdhinal Tofex and Heru Pasukan like your post in KALBAR BERSATU MAJU: "SENANDUNGKU PADA NANDA FIA PRADITA YANG...". 11:10am
Ferdhinal Tofex likes your post in KALBAR BERSATU MAJU: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA ,'BAHASA HATI...". 11:10am
Mahathir Deep likes your link on his timeline: "SENANDUNGKU PADA NANDA FIA PRADITA YANG...". 10:26am
Pengemis Iman likes your link on his timeline: "SENANDUNGKU PADA NANDA FIA PRADITA YANG...". 10:16am
Lang Kelana, Mahathir Deep and Pradita Fia like your post: "sayang nanda hingga hujung nyawa sampai...". 10:10am
Suttan Seghayo Dipuncak Nur and Chandek Jurukalang commented on Kesultanan Indrapura's photo of you. 9:33am
Dewi Maharani likes your post in KESULTANAN MATARAM: "SENANDUNGKU PADA NANDA FIA PRADITA YANG...". 9:28am
Pradita Fia likes your link: "SENANDUNGKU PADA NANDA FIA PRADITA YANG...". 9:21am
Pradita Fia likes your post in BORNEO dalam CERPEN INDONESIA, MALAYSIA & BRUNEI DARUSSALAM: "SENANDUNGKU PADA NANDA FIA PRADITA YANG...". 9:20am
Umi Farida likes your post in INDONESIA TERGUGAT: "SENANDUNGKU PADA NANDA FIA PRADITA YANG...". 9:13am
Lang Kelana commented on a photo you shared. 8:51am
Lang Kelana and Mahathir Deep like a photo you shared: "MOGA KALIMAH SYAHADAH DAPAT KULAFAZKAN...". 7:21am
Lang Kelana, Mahathir Deep and Utusan Di Raja like a photo you shared: "SUBHANALLAH INDAHNYA ALLAHU AKBAR".6:22am
Mahabbah El-ahmady likes your comment: "nandaku sayang ...andai kamu lemah tak...". 5:08am
Hapip Handoko and Rifky Roni like your post on Maharaja Kutai Mulawarman's timeline: ""MEMILIKI KASIH SAYANG NANDA FIA...". 12:34am
Andi Aspar Arung Didi likes your post in Sri Pemangku Adat: "HARIMAU MALAYA TUNJUKKAN TARINGMU! KAU...". 12:25am
Kesultanan Mataram likes your comment: "MOGA KALIMAH SYAHADAH DAPAT KULAFAZKAN...". 12:14am
Yesterday
Elvira Pulcini likes your post in DUNIA NUSANTARA BERSATU: ""MEMILIKI KASIH SAYANG NANDA FIA...". 11:27pm
Karlina Damiri (friends with Maharaja Kutai Mulawarman) commented on Maharaja Kutai Mulawarman's photo of you.10:42pm
Indra Utama Nasution likes your comment: "Nasi dage campur nasi krabu jadinya...". 9:35pm
Kiyai Pamungkas and Tasawuf Rasulullah like your comment: "Di negeri Syurga semuanya berkasih...". 7:49pm
Kiyai Pamungkas and Tasawuf Rasulullah like your comment: "Itulah negeri yang kucitakan menjadi...". 7:49pm
Kiyai Pamungkas, Tasawuf Rasulullah and 2 other people like your photo on Al Furqan's timeline: "BAHAGIAKU ADALAH MENGGAPAI SEBANYAK...". 7:48pm
Kiyai Pamungkas, Tasawuf Rasulullah and 9 other people like your photo on Al Furqan's timeline: "BAHAGIAKU ADALAH MENGGAPAI SEBANYAK...". 7:32pm
Kiyai Pamungkas (friends with Al Furqan) likes your comment: "AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.". 7:14pm
Kiyai Pamungkas and Tasawuf Rasulullah like your comment: "Ya Allah hidupkan dan matikan aku dalam...". 7:14pm
Kiyai Pamungkas, Tasawuf Rasulullah and 2 other people like your post on Al Furqan's timeline: ""MEMILIKI KASIH SAYANG NANDA FIA...". 7:14pm
Wahyu Sull (friends with Eva Anggraini Puspanegara) likes your post on Lang Kelana's timeline: "KITA SERASI BERSAMA DALAM KEIMANAN DEMI...". 6:41pm
Wahyu Sull (friends with Eva Anggraini Puspanegara) likes your photo on Lang Kelana's timeline: "KITA SERASI BERSAMA DALAM KEIMANAN DEMI...". 6:40pm
Wahyu Sull and Al Furqan like your photo on Lang Kelana's timeline: "BAHAGIAKU ADALAH MENGGAPAI SEBANYAK...".6:40pm
Wahyu Sull (friends with Eva Anggraini Puspanegara) likes your photo on Lang Kelana's timeline: "BAHAGIAKU ADALAH MENGGAPAI SEBANYAK...". 6:40pm
Wahyu Sull (friends with Eva Anggraini Puspanegara) likes your post on Lang Kelana's timeline: ""MEMILIKI KASIH SAYANG NANDA FIA...". 6:40pm
Tasawuf Rasulullah and Al Furqan commented on a status you shared. 6:15pm
Shirley Wum, Harum Nur Qolby and 3 other people like your photo on Pengemis Iman's timeline: "BAHAGIAKU ADALAH MENGGAPAI SEBANYAK...". 6:09pm
Tasawuf Rasulullah and Al Furqan commented on a photo you shared. 5:55pm
Sahrudin posted in LOMBA PUISI & SAIR DOA KEDAMAIAN DUNIA SEDUNIA KEDTON KRATON WAHYU UTAMA. 5:28pm
Elise Honey commented on your post in Sri Pemangku Adat. 4:43pm
Elise Honey likes your comment: "Moga bahasa indah mengundang iman...". 4:42pm
Lang Kelana and Al Furqan commented on a status you shared. 4:22pm
Zahari Abd Malek (friends with Indra Utama Nasution) also commented on Indra Utama Nasution's photo. 3:53pm
Al Furqan likes your post on his timeline: "BERKATA MELALUI MATA HATI PASTI...". 2:45pm
Sri Pemangku Adat posted in Sri Pemangku Adat. 12:57pm
Abd Rashid and Papih Cinta Mamih are following you. 12:53pm
Elise Honey, Sri Pemangku Adat and 3 others like your post in Sri Pemangku Adat: "BILA HATI BERBICARA LEMBUT BERTAHTA...". 12:53pm
Elise Honey, Karaton Nusantara and 2 others like your post in Sri Pemangku Adat: "DUNIA DALAMAN SAYA MENENTUKAN DUNIA...". 12:48pm
Sri Pemangku Adat and Karaton Nusantara like your post in Sri Pemangku Adat: "DUNIA DALAMAN SAYA MENENTUKAN DUNIA...". 12:40pm
Sri Pemangku Adat, Karaton Nusantara and Megat Faris like your post in Sri Pemangku Adat: "BAHAGIAKU ADALAH MENGGAPAI SEBANYAK...". 12:40pm
Sri Pemangku Adat and Karaton Nusantara like your post in Sri Pemangku Adat: "YA ALLAH DI MANA SAJA KARYAKU BERSIARAN...". 12:40pm
Sri Pemangku Adat, Karaton Nusantara and Dato'Seri Diraja HamidonRamudin like your post in Sri Pemangku Adat: "RAKAN GROUPKU AKU INGIN SETIA DENGANMU...". 12:40pm
Sri Pemangku Adat and Karaton Nusantara like your post in Sri Pemangku Adat: "KOTA SASTERA KERAJAAN ILUSI RATU RIMBA...". 12:39pm
Sri Pemangku Adat and Karaton Nusantara like your post in Sri Pemangku Adat: "BAHAGIAKU ADALAH MENGGAPAI SEBANYAK...". 12:39pm
Sri Pemangku Adat and Karaton Nusantara like your post in Sri Pemangku Adat: "BERKATA MELALUI MATA HATI PASTI...".12:39pm
Sri Pemangku Adat, Karaton Nusantara and Jamaluddin Aziz Paramma like your post in Sri Pemangku Adat: "TIKA HIDUP MASIH BISA MENYELAMATKAN...". 12:39pm
Sri Pemangku Adat, Karaton Nusantara and 2 others like your post in Sri Pemangku Adat: "BILA HATI BERBICARA LEMBUT BERTAHTA...". 12:39pm
Sri Pemangku Adat and Karaton Nusantara like your post in Sri Pemangku Adat: ""MEMILIKI KASIH SAYANG NANDA FIA...".12:39pm
Sri Pemangku Adat and Opu Daeng commented on your post in Sri Pemangku Adat. 12:39pm
Sri Pemangku Adat and Karaton Nusantara like your post in Sri Pemangku Adat: ""MEMILIKI KASIH SAYANG NANDA FIA...".12:38pm
Sri Pemangku Adat and Karaton Nusantara like your post in Sri Pemangku Adat: "YA ALLAH KAU JAUHKAN AKU DARIPADA ORANG...". 12:38pm



PETIKAN WALL GROUP SRI PEMANGKU ADAT, BORNEO DALAM CERPEN INDONESIA , MALAYSIA & BRUNEI DARUSSALAM, GROUP PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA & MAHARAJA KUTAI MULAWARMAN
26 Safar 1436H
19 Disember 2014


0 comments:

Post a Comment

 
;