Tuesday, 13 September 2016

HIDUP SATU PERJUANGAN (347) TUAN PUTRI BELAJARLAH RATIB CINTA


HIDUP SATU PERJUANGAN (347) TUAN PUTRI BELAJARLAH RATIB CINTA

AKU BUKAN RATU BANGSAWAN DIRAJA CUMA INSAN BIASA MENJIWAI WATAK SEORANG RATU YANG MEMERINTAH RIMBA NIAGARA.

SukaTunjukkan lagi reaksi
  Komen
Komen

indah berkat sabar
aku tak sekayamu sebab aku miskin
aku pura-pura kaya kerana memegang watak ratu bangsawan diRaja tak salah kan? hehehe
Jebat Adam Jay
8 jam
asalamualaikum.good morning..
slmt bertugas..stay happy..
senyum2 slalu..

SukaTunjukkan lagi reaksi
  Komen
Cosmas Jep Fan's bersama Yusuf Alwi dan 35 yang lain.
 yoku anak kampung hehhehe tapi kalau mahu yang belajar memahami kamu NAH BOLEH TRY CARI SAYA ^__* SELAMAT PETANG KAWAN2 NI SAYA BUKAN ADMIN
Kalau mahu carl orang kaya bukan saya sebab saya kuli2 saja.. yang hendsome jauh sekali sebab saya tak berstyle alah kadar saja.. anak bandar pun bukan saya sebab yoku anak kampung hehhehe tapi kalau mahu yang belajar memahami kamu tidak boleh cuba carl saya ^ __* selamat petang kawan2 ni saya bukan admin
 
 
 
 

REDHA KITA TAK BERJODOHAN
AKU BUKAN RATU BANGSAWAN DIRAJA CUMA INSAN BIASA MENJIWAI WATAK SEORANG RATU YANG MEMERINTAH RIMBA NIAGARA.
TUAN PUTRI ,'BELAJARLAH RATIB CINTA,'
Bercerminlah dengan hati agar serunai jiwamu benderang,
Jika ingin menjadi Tuan Putri,belajarlah ratib cinta,
Bacalah barzanji rindu,
Pelajarilah tauhid hati tawadhu'
Tolakkan pandanganmu ke sajaha bukan beza-membeza
Remukkan congkakmu yang senantiasa merasa paling mahligai di antara tiang istana
Dan jahit lidahmu yang selalu mengatasnamakan Tuhan untuk kesenanganmu agar dipuji khalayak dan para hamba
Bakarlah kepalsuanmu berkali-kali
Hingga jadikan abu untuk selimutmu
Jika ingin jadi Tuan Putri,lihatlah perjuangan dan turunlah ke pasar juga ke pintu rumah sahaya
Lebih dekatlah dengan sengsara dan bau keringat mereka
Sadarkah?disaat engkau tertawa dan sedang meminum anggur nikmatmu-manusia yang sama denganmu di luar sana sedang sakratulmaut kerna kelaparan dan siksaan
Belajarlah untuk hidup sebenarnya,bukan hidup dalam khayalan
Dan berkembanglah bersama kehidupan
Bukan sekedar hidup di bawah fanatik darah keturunan,
Dengan tanpa melakukan apa-apa,
Diri kita tidak pantas disebut sebagai Tuanku dan Tuan Putri
Keanggunanmu bukan terletak pada kemilau wajahmu dan senyummu yang menipu
Namun hatimu penuh bisa ular yang mengumbut akar
Sedikit saja dilukakan,maka akan membakar dengan hingar bingar
Jagalah bahasamu wahai Tuan Putri
Sebab semakin banyak engkau bicara,semakin nampak siapakah dirimu sesungguhnya
Kosong lompong atau berisikah...
Kasihmu palsu atau asli nuranikah...
Semua dapat terbaca dari tatanan bahasamu dan juga penyampaianmu
Dunia tidak membutuhkan kata kata sahaja wahai Tuanku Putri
Dunia dan insan membutuhkan huluran tangan serta tulus kasih yang ikhlas,
Jika engkau datang orang merasa ringan-jika engkau pergi orang merasa berat,dan bukan sebaliknya
Cinta dan perkara dunia,
Bukan sekedar membutuhkan manis bahasa yang memuji langit
Namun matamu tak pernah memandang derita bumi
Berhentilah untuk menertawakan diri sendiri wahai Tuan Putri
Kehinaan datang ketika rasa malu sudah hilang
Janganlah gila terhadap pujian
Dan jangan condongkan diri kepada angkuh
Juga fanatik keturunan dan darah
Perkara ini yang akan mengahncurkanmu perlahan-lahan
Mati tiada diingat
Ke kubur pun tiada dihantar
Dan selama hidup menjadi beban
Doa pun terlafaz;semoga engkau cepat kembali ke alam al gharbal
Kehidupanmu hanya menyisakan luka buat orang lain
Dan lidahmu adalah ancaman dimanapun kau berada
Wahai Tuan Putri
Menangislah kerna ketakmampuanmu melihat diri sebagai hamba yang khilaf dan dhoif
Dan jika engkau ingin menjadi Tuan Putri bagi diriku juga bagi khazanah lainnya
Dan jika ingin dimaknakan kehadiranmu dalam majelis cinta
Maka,
Bacalah ratib cinta
Bacalah barzanji rindu
Dan pelajarilah tauhid hati
Jika kau sungguh-sungguh ingin dinamakan Tuan Putri
By: Teungku Sayyid Deqy
10 Mei 2012
MOGA DI AKHIRAT NANTI KITA TIDAK SALING MENUNTUT
ATAS MASALAH DUNIA YANG TIDAK MEMBAWA KE SYURGANYA
Duhai putra
Berwajah tampan berhati penuh wasangka durjana
Setega itu kau melemparkan tuduhan padaku
Mengatakan aku gilakan pujian?
Muliakan sanjungan manusia...
Apa yang kau tulis itu
Sememangnya dengan niat busukmu itu ke aku
Jika tidak benarnya itu
Makanya Allah sahaja yang dapat membalas-Nya ke kamu
Dan maafkan aku
Sepanjang perkenalan kita
Walaupun cuma di alam maya
Tapi keperitan kata-katamu itu
Jika benarlah apa yang kau tulis itu adalah aku
Biar saja saat ini Allah mencabut nyawaku
Kerna aku tak tega hidup sedemikian rupa
Dilemparkan kata-kata nista yang durjana
Daripada seorang putra diRaja
Yang amat kusanjungi selama ini
Yang kusangkakan penuh budi bahasa
Tapi rupanya aku tertipu dengan
Dengan lenggok bahasa istananya
Yang membunuh kalbuku
Selamat tinggal putra
Maafkan segala kesalahan aku
Sesungguhnya aku insan yang tidak
Sesempurnamu yang baik segalanya...
Moga Allah ampunkan aku
Allah ampunkan engkau
Agar di akhirat nanti
Kita tidak saling menuntut
Masalah seremeh ini
Biarlah di dunia ini usainya segala masalah dunia
Yang tak bisa bawa ke Syurga-Nya
Maafkan aku duhai putra diRaja yang segalanya
sempurna di mata manusia...
Teungku Sayyid Deqy:
MAAFKAN LISAN DAN QALBU DINDA
Wahai kandaku yang jelita laksana bulan yanh ber sri
Betapalah dinda terkejut dengan maklumat ini
Dinda bagaikan terjatuh ke dasar palung
Dan dinda sangatlah bingung
Tiadalah maksud dinda menyampaikan perkara puisi ini
kepada kanda yang berhati mulia
Kanda adalah seorang putri yang dinda junjung tinggi kemuliaannya
Sangatlah pantang Pengiran Pasai berkata demikian kepada Daulat Tuanku Putri Rabeah yang mulia,
Kanda tiadalah mempunyai kesilapan dengan dinda...
Manalah berani dinda mengatakan ini kepada kanda...
Maafkan dinda oh puteri yang cantik jelita,yang berukir berkeliwang,
Yang syahdu yang merindu
Yang indah bagai suasa,yang mulia bak emas yang beratnya beratus ratus kati,
Yang mahligainya bak minyak kesturi yang berkelindan sepenuh hari,
Yang indah rupawan bak penunggang kuda yang berpelana suasa,berkerah kencana,yang kelimau bagai ziil,yang berintan laksana sulaiman dan ratu balqis
Wahai kandaku yang sedang merajuk hatinya
Maafkan lisan dan qalbu dinda yang amat lancang dan gancang ini
Namun sungguh,tiada sekalipun maksud dinda mencambuk hati kanda dengan amaran luka ini
Tolong jangan campakkan dinda di panas mentari
Sehingga putuslah tali silahturrahmi
Semoga kandaku tuan putri yang jelita ini,
Masih mahukan daku menjadi ubat penyejuk hati
Kepada Sang Dewi yang indah tak terperi...
Kanda Tuanku Putri Rabeah Mohd Ali...
Putri Rimba:
YA ALLAH JANGAN KAU AMBIL NYAWAKU
Duhai putra ku yang pandai berbicara lantang...
Tahukah engkau saat ini aku menangis kesedihan
Betapa aku emengnya lupakan siapa aku sebenar
Iye ...apa yang kau katakan itu benar...
Aku yang bersalah...
Aku yang menafikan kesalahan aku
Aku memang gilakan sanjungan
Aku memang gilakan pujian
Ya Allah...jangan Kau ambil nyawaku
Berilah aku peluang untuk menebus kekhilafanku
Agar aku dapat perbaiki segala yang tidak sempurna
Terima kasih putra
Kerna kau udah menyedarkan aku
Aku yang berkasar dengnanmu
Maafkan kesalahan aku ye...
Aku janji denganmu akan menjadi
Tuanku Putri idaman rakyat
Tuanku Putri idaman mu putra...
Itu pun kalau kau sudi
Kalau tak sudi nggak apa-apaan putra....
Kerana ramai lagi putra-putra di luar sana
Udah menantiku
Kerna aku sudah menjadi
Putri pujaan semua
Duhai dinda macam mana jadi tak lakonan kanda ini ye...
Tak lama lagi siaplah skrip bangsawan DiRaja untuk dipentaskan
Panggung Bangsawan MERAK KAYANGAN...
Agak-agak dinda datang tak jika PANGGUNG BANGSAWAN DIRAJA INI DIPENTASKAN nanti ye....sekarang ini kanda sedang menyiapkan skrip...dan kalau dinda bisa bantu kanda mencarikan pengarah untuk mengarahkan teater bangsawan ini amat-amatlah dialu-alukan. Kanda di sini mencari yang sudi menaja kos bangsawan diRaja ini...apa pendapat dinda ye....
Teungku Sayyid Deqy:
O peri merak yang mengangsa suasa merah durgha,
Dindalah yang cemas akan kemarahan kanda ke kubah pasai ini,
Takutlah kami para pengiran dan juga para hulubalang akan bencana
yang dikirim dari niagara ini
Tiada lagi yang dapat kami persiapkan,
Kecuali pasrah dan mengharap belas kasihan
Ratu yang berceropak lukisan merak,yang berbedil perak,yang wajahnya ibarat kuntum sulastri,yang bulu matanya laksana busur panah sultan sultan sulaiman,lentik mengungkai angin dan bintang lithaya,yang rambutnya harum sedap malam,yang puntirnya bak ikal mayang bergelombang,yang jika ia berjalan cemburulah bidadari,yang ia tersenyum maka runtuhlah cahya mentari,yang jika ia bernyanyi,maka berdesirlah seruling malaikat,yang jika ia duduk,anggunnya seperti ratu sheeba.
Tiadalah pantas tuan putri meminta maaf kepada dinda
Biarkan dinda yang memohon dimuka seribu tangga,
Tuk mengharap redha dari tuanku putri yang kharisma
Oh merak kahyangan yang diutus raja sekalian alam
Maafkan lisan dan qalbi yang telah melukai majelis cinta ini
Dinda telah lancang dalam mengutarakan perasaan ini
Hingg terlukalah tuanku putri niagara
Atas nama pengiranku yang dikodratkan masa
Dan atas durjanaku sebagai pemuda
Mohonmaaf dari dinda kepada kandaku yang tercinta
Kanda...cantik sekali lakonan kita ini.hingga buat rakan kita bingung dan menyangka kita berkelahi kanda.hahahaha...padahal kita sedang berpentas ria di pentas merak kahyangan para bangsawan ini.hahaha..terimakasih ye kanda.karakter kanda kuat sangat.hingga buat dinda kelabakan...
Teungku Sayyid Deqy:
Subhanallah..kanda lagi menggarap teater ya?kapan dipentaskan ye kanda...dinda ingin sekali datang dan menyaksikannya.jika waktunya pas dan dinda punya waktu luang sekalian dinda mau silahturaahmi kepada kerabat yang ada di johor.insyaallah dinda banti carikan pengarahnya.apakah judulnya kanda dan apa yang akan diceriterakan dipanggung bangsawan diraja ini???...
Putri Rimba:
Nanti kanda fikirkankan tajuknya ya dinda...bagi penonton ngak berganjak walau seinci pun! hehehehe biar sampai mereka menangis menonton bangsawan diRaja ini....heheheh
Teungku Sayyid Deqy:
Kanda: iya kanda.kita buat pentatonik (penjiwaannya) dengan maksimal ye kandaku...biar punya kesan dan pesan yang selalu membekas dihati...
KARYA: PUTRI RIMBA NIAGARA & TEUNGKU SAYYID DEQY)
12 Mei 2012
(DISIARKAN SEMPENA MERAIKAN HARI KEMERDEKAAN INDONESIA 17 AGUSTUS 2012/MALAYSIA 31 OGOS 2012)
10 Ogos 2012
21 Ramadan 1433H
MISTERI KEHILANGAN RAJA INDONESIA
Hai Garuda diRaja ke mana kah mahu kamu terbang itu?
Tuanku Putri mahu tahu ke mana hamba hendak terbang?
Mestilah beta nak tahu sebab itu beta mahu nanya kamu?
Hamba mahu terbang ke Tuanku Putri mahu menyampaikan berita.
Berita apa itu Garuda diRaja Indonesia?
Hamba mahu Tuanku Putri tahu bahawa Institusi diRaja Indonesia
akan hidup kembali...
Mustahil jangan hendak bermimpilah garuda ...beta sudah
dimaklumkan Indonesia tidak diiktirafkan Institusi diRaja
sampai kapan pun....nggak akan ada...nggak akan ada...
Kenapa Tunku Putri setega itu mengatakan begitu?
Yang dibilang ke beta begitulah... beta pun bingung juga pada mulanya kenapa dibilang begitu? Menurut ceritanya lagi , Indonesia memang punya Raja karena yang mempertahan bumi Indonesia daripada dijajah kuasa asing adalah Pahlawan-Pahlawan diRaja. Tapi yang peliknya Waris DiRaja hilang....hilang tanpa dikesan bagaikan ditelan bumi. Kemangkatannya tidak diketahui dan hidupnya tidak dapat dikesan.Makanya itu sehingga sekarang Indonesia tidak diiktirafkan sistem Raja Berpelembagaan seperti di negara beta Instituti diRaja diikhtirafkan pemerintah dan rakyat.
Beta mahu tanya kamu wahai burung garuda diRaja...apakah betul yang beta dengar...waris diRaja Indonesia...hilang tak dapat dikesan?
Duhai Putri Rimba ...adakah Tuanku Putri bersedia untuk mengetahui kisahnya tapi kalau hamba cerita pun Tuanku Putri tidak bisa memahami keadaan pewaris diRaja Indonesia kenapa menghilang...
Tapi tak apalah memandangkan sekarang ini Tuan Putri Rimba sahajalah yang percaya akan wujudnya Institusi diRaja kembali di Indonesia ..makanya Garuda diRaja mahu terbang menjemput Tuan Putri ke Istana Raja Garuda yang letak Istana itu adalah rahsia tiada siapa pun yang tahu.
Kenapa pula kena mengena dengan beta...beta bukan rakyat Indonesia...cerita-cerita sejarah Indonesia pun beta tidak tahu menahu....
Tuanku Putri ketahuilah syair-syair , pantun, gurindam dan puisi yang menceritakan kisah-kisah diRaja semuanya ada bersangkut paut dengan misteri kehilangan pewaris diRaja Indonesia.
Wahai burung Garuda diRaja...beta berkarya berdasarkan Ilham yang diKurniakan Tuhan ...beta tidak sangka pula ada bersangkut paut dengan misteri kehilangan pewaris diRaja Indonesia.
Apa pun kata Tuanku Putri ...hamba akan menjemput Tuan Putri ke Istana Tuanku diRaja Garuda...bersedialah ...dalam masa terdekat ini hamba si Garuda diRaja akan menjemput Tuanku Putri Rimba Niagara.
Terpulanglah kepada mu Garuda diRaja Indonesia...beta berkarya bukan karena untuk mengenali Rajamu atau dihargai atau apa saja...tapi semuanya dengan izin daripada Tuhan beta juga.
Hamba coma mengikut arahan Tuanku DiRaja Garuda saja...Tuan Putri Rimba Niagara....kerana sikap Tuan Putri suka menabur bakti biarpun tidak mengenali susur galur diRaja Indonesia makanya sudilah menerima jemputan ini ya Tuanku Putri Rimba Niagara....
Duhai Garuda diRaja Indonesia...jika niat Raja mu ikhlas untuk menerima semua karya-karya syair, guridam, pantun dan puisi yang beta karangkan...beta ikhlas juga menerima undangan ke Istana diRaja mu itu.
Terima kasih Tuanku Putri Rimba Niagara yang sentiasa tersanjung di hati semua .
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA.
26 April 2012
Putra Arjuna:
kehilangan pewaris Di Raja Indonesia,ada kaitannya dengan kehilangan puisi,gurindam,syair dan selainnya
Putri Rimba Niagara:
Kenapa kanda putra arjuna bilang begitu?
Putra Arjuna:
putra ikut sajer..dialognya
rasa-rasa..garuda diraja,terpesona dengan putri rimba
pasal tu..berbalas,puisi,syair,gurindam jiwa
Putri Rimba Niagara:
Mana putra tahu ye? garuda terpesona dengan putri rimba?
Putra Arjuna:
menjemput datang
Putri Rimba Niagara:
Jangan-jangan putra cemburu ke?
Putra Arjuna:
hapening citer..atau ha..pening
Putri Rimba Niagara:
Tak kan dengan garuda nak cemburu?
Putra Arjuna:
cemburu
tengok saje,bila ditinggal siang hari
Putri Rimba Niagara:
Putra pening sebab putri dilamar garuda diRaja....bawa bertenang pergi telan panadol dulu ye putra..
Putra Arjuna:
ooh..kat Grup Pujangga ..makin rancak..lagi..siap dengan dayang-dayang.
tak payah..soluble aje
Putri Rimba Niagara:
Garuda tu coma burung bukannya Raja le...jangan cemburu ...tanpa sebab putra....tapi tak tahulah garuda tu jelmaan boleh bertukar jadi raja...
Putra Arjuna:
cemburu yang selainnya...
Putri Rimba Niagara:
Wah...wah...di Grup Pujangga ...semua dayang yang cantik sudah jatuh hati pada putra...kita tak cemburu pun!
Putra Arjuna:
mana ada
Putra Rimba Niagara:
Putra ni dengan garuda pun nak cemburu?
Putra Arjuna:
Tak habis-habis.garuda..putri rimba nii..adoi
Putri Rimba Niagara:
Jangan menafikan putra...sekilas air di laut aku tau jantan betinanya ...ini kan putra...
Putra Arjuna:
ikan duyung mesti ada,ni
esok..puisi titanic..bolehkan
Putri Rimba Niagara:
Dah tukar tajuk pulak...bangsawan ikan duyung...belum dapat arahan dari penerbitlah ...sekarang ...penerbit kata putri rimba dengan garuda diRaja...watak putra arjuna sebagai sampingan je...tak akan tak tahu?
Putra Arjuna:
tq-putri..banyak baik budimu..padaku
Putri Rimba Niagara:
Putra ....mana ada budi yang kutaburkan padamu putra....?
Putra Arjuna:
oh..kasihku..hu..
Putri Rimba Niagara:
Duhai putra..
Terima kasih kerana sudi mencintaiku
Harap cintai aku setulus hati kerana-Nya
Harap...kau memahami ku putra...
Putra ARjuna
dah lama faham..saje tak nak faham..tak pe..putra tunggu nanti ditepi sungai..kita berdayung pada petang senja..
Putri Rimba Niagara:
Tapi kalau Garuda menjelma menjadi raja....
Aku masih mencintaimu putra kerana aku bukan gila darjat putra
Putra Arjuna:
Biar putra dayungkan,putri bernyanyi..buat putra..yer..lagu gurindam jiwa..
Putri Rimba Niagara:
GURINDAM UNTUK KANDA TUANKU
Kanda...oh kanda...
kanda buah hati dinda
kanda cinta pertama dan terakhir dinda
Kanda...oh...kanda...
terima kasih kerana sudi mencintai dinda keranaNya
kita sama-sama cinta
kita sama-sama sayang
Kanda...oh...kanda...
moga cinta kita sentiasa membara
tak jemu dan tak bosan
cinta kita bukan kerana harta atau darjat
cinta kita lahir dari hati nan tulus dan ikhlas
tiada apa yang dapat mengubah cinta kita
kecuali kematian memisahkan kita
Kanda...oh kanda...
kanda cinta dinda
dinda cinta kanda
kita sama-sama cinta
kita sama-sama sayang
moga ikatan kita
terpatri selamanya
di dunia hingga ke Syurgawi
Amin Ya Rabbal A'Lamin
Putri Rimba.
26 April 2012
Ok tak gurindam ini putra arjuna...jangan perasan sudahlah ye...huhuhu
Putra Arjuna:
ok..nanti putra pos..di wall..lagu gurindam jiwa
Putri Rimba Niagara:
Apa pendapat mu putra mengenai gurindam yang dikarang ye...
Putra Arjuna:
suka..sangat mendalam,rasa dijiwa..takut putri hilang nanti..merana satu rimba
Putri Rimba Niagara:
Putra ku ingin sekali mendengar putra lagukan untuk ku ..apa boleh?
Putra Arjuna:
dah ada..putra pos kan..di wall mu
Putri Rimba Niagara:
Terima kasih putra selama beradu ...Insya-Allah esok jumpa lagi dengan drama yang lebih berat lagi...malam ini punya lakonan mantapppppp!!!! hihihi
(PETIKAN DARIPADA WALL RATU RIMBA & PUTRA ARJUNA)
11 Sept 2012

ANUGERAH SELENDANG GADING KENCANA DIRAJA NUSANTARA
Jika para kesatria datang ke Istana Rimba Niagara
salam hormat penuh sanjungan dihaturkan oleh seluruh rakyat
penghuni Rimba Niagara
Tarian Rimba Syair Gurindam Puisi akan bergema di seluruh benua
menyambut semua para kesatria Nuswantara
dan Ratu Rimba Niagara Kesayangan Penghuni Rimba akan
mengurniakan semua kesatria GADING KENCANA dan dikalungkan selendang jalur gemilang dan merah putih kepada semua para kesatria sebagai menghargai jasa bakti yang dicurahkan kepada ibu pertiwi Se-Nuswantara...makanya sorakan tepukkan paling gemuruh daripada seluruh penghuni cakarawala yang ada di alam semesta ciptaaan-Nya.
Kenangan yang paling indah itu diabadikan di setiap purnama malam pelangi cinta dan bila diabadikan di purnama malam pelangi cinta akan mendapat tepukan gemuruh daripada anak cucu pula.
Ahhh! Indahnya kenangan itu
Ahhh! Bahagia abadi selamanya tuk semua kasatria dan anak cucu....
Hanya DIA yang tahu betapa kebenaran imajinasi seorang pujangga kesatria pabila KUN FAYAKUN terjadi maka terjadilah!
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
14 Maret 2012 @ 10 September 2015
(PETIKAN GALERI KESATRIA SASTRA DIRAJA NUSANTARA
PUJANGGA NUSANTARA RATU RIMBA NIAGARA CINTA 5 BENUA
LIMPAHAN KASIH TUAN PUTRI RIMBA NIAGARA KEPADA KAMI TERLALU BANYAK DENGAN KEHADIRAN TAMAN-TAMAN SASTRA MENGINDAHKAN JIWA KAMI MEMBACA KARYA TUAN PUTRI. KAMI BERSYUKUR KEPADA TUHAN MENGURNIAKAN BAKAT MENULIS NAN INDAH-INDAH UNTUK DIBAGIKAN BERSAMA KAMI TANPA ADA RASA RUGI, PENAT DAN LELAH TUAN PUTRI TETAP JUGA MENGARANGKAN UNTUK KAMI. TERIMA KASIH TUAN PUTRI RIMBA NIAGARA. MOGA ALLAH SWT SAJA YANG DAPAT MEMBALAS KEBAIKAN TUAN PUTRI PADA KAMI. AAMIIN.
TAMAN KOTA SASTRA RATU RIMBA NIAGARA CITA-CITAKU
Ratu Rimba Niagara Taman Kota Sastra Ratu Rimba Niagara. ...indahkan...
Bondet Mataram Lha klw Taman Kota Sastra Rmba Niagara Tuh dmn mbak Ratu Rimba Niagara ?
Ratu Rimba Niagara Saya usahakan Allah Tentukan. Maka hanya DIA Yang Maha Tahu Di Mana Letak-Nya.
KERAJAAN RATU RIMBA NIAGARA KERAJAAN ILUSI ILHAM DARI-NYA
Putri Melati Putri Rimba ~ Putri Rimba menulis tidak pakai logika. pakai angan2 jek. Teguran membina di katakan mahu menikam. Dapat apa tikam cik puan. Idea itu hadir dari jiwa masing2. Idea Intelek cukup dgn kata2 singkat, padat dan bernas. Namun penuh penghuraian mendalam makna. Bukan berjela namun hampeh.
Putri Kemboja Puan tak sedarkah yg apa yg puan tulis tu membingungkan? Genre apakah yg puan tulis? Syair, puisi, gurindam atau cerita pendek?
Kedaton Kraton Wahyu Utamaposted toRatu Rimba Niagara
March 21
Sertifikat kerabat kedaton kraton Wahyu Utama dianugerahkan kepada Ratu Rimba Niagara
Hendra Ibrahim Bangsa melayu bukan hanya sekadar menjaga kebudayaan dan adat istiadat Melayu saja, Bangsa Melayu adalah Bangsa yang besar yang dikenal diseluruh dunia dengan semua kemampuan dan potensinya, serta adat istiadat yang sangat santun dan bermartabat, Bangga dan berusahalah membesarkan dan membangkitkan Melayu yg telah pudar dan jangan lemah menghadapi arus zaman, karena melayu tak kan hilang ditelan zaman. Bangsa yang besar ditentukan oleh para satria dan pemimpin2 nya. kalau sudah memegang nama melayu, berjuanglah, jgn bermalas2an. karena melayu itu sangat Agung dan Mulia.
Daulat Tuanku...
Ampun Tuanku beribu ampun,
Mohon patik masuk mengadap
Mohon patik merangkai khilaf
Mohon patik persembah rasa
Tuanku pelindung keluhuran
Tuanku Payung kesejahteraan
(DANA KARYA SASTRA NUSANTARA DISIARKAN SEMPENA MERAIKAN JALINAN TALISIRATURAHMI NASIONAL RAJA SULTAN NUSANTARA III JUNI DI KOTA MALANG SALAM SUKSES SEMUA YANG HADIR DARIPADA PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA HAMBA SAYANG SEMUA DEMI-NYA SELAGI HAYAT DI KANDUNG BADAN)
22 Juni 2013
(DISIARKAN DI WALL SULTAN HASSANAL BOLKIAH & PRINCE ABDUL MALIK & RATU RIMBA NIAGARA , GROUP RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING", RAJA NOR JAN SHAH, ANAKANDA PUTERA RAJA BONGSU, WARISAN KELANTAN , WANGSA MAHKOTA SELANGOR, KESULTANAN JOHOR, KESULTANAN KELANTAN, GRUP SRI PEMANGKU ADAT & GRUP MAJLIS PANGKUAN DIRAJA KESULTANAN MELAYU ISLAM NUSANTARA & PANGERAN KAMARUDDIN HAJI YUSOF SANI, KESULTANAN INDRAPURA, KESULTANAN MATARAM, KESULTANAN SIAK, PERKUMPULAN KRATON NUSANTARA, KRATON NUSANTARA, SULTAN BROTOWIJOYO YUSODIPURO, KEDATON KRATON WAHYU UTAMA & TENGKU SHAWAL TENGKU AZIZ & KRATON KERAJAAN SURGA PESONA DUNIAMAYA, SASTRA MATARAM, KHAIRUDDIN AL YOUNG II GRUP PAGUYUBAN KELUARGA PAHLAWAN INDONESIA ,PANGERAN ITOE OELY'X , KHAI NOOR (KERABAT DIRAJA JEMBAL) , DATUK MOHD FAIZ ABDULLAH BUKHARI ,@ HARIMAU PERANG, DATUK SETIA PANGLIMA HANIF, LT KOL AHMAD TAJUDDIN , LAKSAMANA PENDEKAR TEMASEK, LEFTENAN ADAM SAKEENAH, PANGLIMA PERANG, KUMBANG SEGAK, SANG HELANG, AYAHANDA LAKSAMANA PANGERAN ADUKA BADAR AL -AHMAD, RAJA RIMBA NUSANTARA,ANDI ASPAR ARUNG DIDI, DEN MAT MANGKUBUMI)
(DISIARKAN JUGA DI WALL NAJIB RAZAK @ YAB DATUK SERI MOHD NAJIB TUN ABDUL RAZAK PENDANA MENTERI MALAYSIA)
3 April 2013
(PETIKAN DARIPADA SKRIP NOVEL PUISI CINTA DEMI-NYA)
3 April 2013
Like · · Unfollow Post · March 30 at 5:18pm
Sri Pemangku Adat, Andi Aspar Arung Didi and Silat Pengantin like this.
(PETIKAN DARIPADA GROUP SRI PEMANGKU ADAT & DISIARKAN DI GROUP RAJA & SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING)
3 April 2013
'SELAMAT HARI KEMERDEKAAN MALAYSIA & INDONESIA TERCINTA!'
'KUCINTA DAN SAYANGIMU SAMPAI HUJUNG NYAWA!
' NYAWAKU INI JADI TARUHAN DEMI CINTAKU PADAMU'
'INILAH HADIAHKU UNTUK GENERASI KINI DAN AKAN DATANG MALAYSIA & INDONESIA.
UCAPAN TULUS IKHLAS SEMPENA MERAIKAN HARI KEPUTERAAN KDYMM SULTAN HASSANAL BOLKIAH KE 69 , HARI KELAHIRAN PUJANGGA RATU RIMBA NIAGARA CINTA 5 BENUA 13 OGOS 2O15, DIRGAHAYU KEMERDEKAAN INDONESIA 17 AGUSTUS 2015 DIRGAHAYU KEMERDEKAAN MALAYSIA 31 OGOS 2015'
KH. Abdullah Gymnastiar
·
Pastikan kita selalu berterima kasih atas sehalus apapun kebaikan orang, dan jangan berharap terima kasih atas sebesar apapun amal kita
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
26 ZULKAEDAH 1436H
10 SEPTEMBER 2015

PEPATUNG BONEKA SASTRA
Kutunggu senyuman ikhlasmu panglima singa...
Kabar berita darimu terus sepi
Tolong jangan sepikanku
Tolong jangan jadikan aku pepatung boneka sastra bisu
Kerana aku tak mahu jadi pepatung boneka sastra bisu padamu
Aku mahu sentiasa berinteraksi denganmu
Agar tercetus ilhamku berkarya
Maka hilanglah sumpahanku
Menjadi pepatung boneka sastra bisu sepi karya
Jika kau diam aku diam tanpa respon
Selamanyalah aku jadi pepatung boneka sastra
Tanpa diketahui apa mesej yang ingin aku sampaikan
Sehinggalah mati aku begitu sepi...sepi...
Membawa karyaku hingga mati
Dan terus sepi selamanya
Aahhh malangnya aku
Tika ada peluang bersuara berkarya
Aku kakukan karyaku
Kerana setiap kali aku menulis
Aku takut orang kata aku penulis tin kosong...
Kerana takut orang kata
Aku hukum diriku menjadi
Pepatung boneka sastra karya
bisu... sepi....sepi...kaku...kaku
Inilah natijahku
Sudah telambat untuk aku
Menghidupkan pepatung boneka sastraku semula
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
13 Sept 2012


Pahlawan Sastera Alam Maya
Sahabatku...
kaulah Pahlawan Sasteraku
merangkap guruku
merangkap idolaku
merangkap lambang inspirasiku.
Jangan kau harapkan mereka,
bangunlah dengan kudrat mata penamu sendiri
jadilah kau pahlawan
menghunus mata penamu
bertarung di gelanggang alam maya
bertarunglah semahumu
membela penulis dan sastera
menepis musuh
dengan berpandukan minda akalmu
membela penulis
membela sastera
berlandaskan keikhlasanmu mempertahannya.
Dengan ketajaman mata pena
dengan kebijaksaan mindamu
bisa kau menakluki
dunia sasteramu!
dunia sasteraku!
dan dunia pecinta sastera.
Namamu mewangi
sewangi jiwa kepahlawananmu
membela kami pencinta sastera
sudah lama kami nantikan
akan berlaku revolusi sastera itu
adalah kau Pahlawan Sasteraku.
Kepahlawananmu membela kami
tidaklah kami terpencil sendiri
dalam dunia sastera yang diminati
hilang bersama pena unik tapi
masih berdakwat untuk
berkarya dan terus berkarya
hingga terhenti nafas
justeru tanpamu Pahlawan Sasteraku
siapalah kami peminat sastera hingga ke mati!
Pahlawan sastera alam maya itu adalah
DJ Ramz yang bersiaran setiap malam
Di DJMYFM radio pemuja Sastra Nusantara...
DJ Ramz mengalunkan syair gurindam puisi pantunku
Dengan kelunakan suaranya yang unik
Membuatkan sasteraku diminat ramai
Syukur Alhamdulillah
Tercapai juga impianku untuk menjadi
Pujangga puisi biarpun ku berada di Rimba Niagara
Karya Ratu Rimba Niagara
13 September 2012

SukaTunjukkan lagi reaksi
Komen
Komen
Rabeah Binti Mohd Ali
Tulis komen...
SI RATU PUJANGGA KARYA EMAS
Jika kita menulis hanya memikirkan
untuk keberuntungan duniawi
sampai bilapun kita tak ke mana...
itulah satu-satu karya yang
digilap...digilap...di gilap...
tapi tak juga berkilau-kilauan
kasihan si pujangga itu
terpedaya dengan karya yang satu itu...
usia dah senja masih lagi mahu gilap karya
yang satu itu agar digilap menjadi emas...
jika sampai mati juga tak jadi emas gimana
alamat mati kempunan sajalah kita....
pujangga menggilap karya sendiri agar jadi emas....
jika ditakdirkan mati belum tentu jadi emas malah
tidak dipandang sebelah mata sudahlah masa hidup
terus menggilap-gilap karya sendiri tapi tetap juga
dibakulsampahkan memang kasihan terpedaya
dengan iluisi karya sendiri yang mahu dijadikan emas.
Karya rakan sastra yang tak ada nama
walaupun berkarya ratusan karya di katakan
macam pasir berdebu tak berharga...
karya yang sudah ada nama juga yang disanjung
yang dijadikan idola...
kalau beginilah sikap si pujangga yang menggilap
karya sendiri untuk dijadikan emas...
dan bila jadi emas baru dilamar si media massa
bermakna dia terpedaya dengan ilusinya sendiri
sampai bilapun ilusinya tak akan menjadi kenyataan
andai kata jadi kenyataan dia akan terus mendabik dada
tika dia diiktirafkan Ratu Pujangga Dunia...dia akan
berkata begini..."Lihatlah dunia....!!!
Inilah hasil karya yang kugilap sejak puluhan tahun dulu...
kini sudah menjadi karya emas...
satu saja karya sudah jutaan ringgit nilaian ....
lihatlah dunia...siapa aku Si Ratu Pujangga Karya Emas!"
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
13 September 2012

SukaTunjukkan lagi reaksi
Komen
SUARA SASTERAKU SASTRAMU
ALLAHU AKBAR
Inilah hikmah disebalik sapaan yang hamba nantikan
Di grup yang mulia ini
Tidaklah grup ini jadi boneka karya lagi
Tapi kilau mengilau silaukan mata
Hingga terpana di kalbu hati
Karya antara dua benua
Berpadu dalam puisi syair gurindam
Dalam Teater Muzikal Bangsawan DiRaja Putri Rimba Niagara
Manalah tahu bila siap nanti
Dan ada penaja
Kita sudah bersedia membuat pementasannya hasil
Penulis antara dua benua
ALLAHU AKBAR INDAHNYA DUNIA SASTERAKU SASTRAMU
Dunia yang menguja dunia yang mempesonakan
Jika tuan hamba setetes embun di waktu pagi
hamba hanyalah sebutir pasir di pantai
Insya-Allah hamba siarkan
Puisi gurindam lagu mulai esok ye...
Apapun terima kasih atas
Kesudian tuan hamba
Dalam merealisasikan
Impian hamba sejak mengenal
Dunia sastra sejak jaman anak kecil lagi
Berilusi dan berangan
Menjadi Pengarang Serba Boleh
(hehehehe)
Dalam peti ada suara,
Suara sasteraku sastramu;
Kita berpadu 1 suara,
Merealitikan dunia sasteraku sastramu.
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
13 Sept 2012
KRITIK BOLEH TAPI JANGAN SAMPAI MELUKAKAN HATIKU
Putri Melati Putri Rimba ~ Putri Rimba menulis tidak pakai logika. pakai angan2 jek. Teguran membina di katakan mahu menikam. Dapat apa tikam cik puan. Idea itu hadir dari jiwa masing2. Idea Intelek cukup dgn kata2 singkat, padat dan bernas. Namun penuh penghuraian mendalam makna. Bukan berjela namun hampeh.
Putri Kemboja Puan tak sedarkah yg apa yg puan tulis tu membingungkan? Genre apakah yg puan tulis? Syair, puisi, gurindam atau cerita pendek?
Duhai Putri Melati ...
Putri Kemboja
biarpun kritikanmu pedih menikam kalbu...kurela andai itu
bisa membuatkan hatimu puas dan bahagia
Bahagiamu mengkritikku
bahagiaku akan terus bersastera sekalipun tak disenangi
oleh semua rakan sastera seperti kalian berdua
lagian aku sudah lali dihina dikutuk dikeji
gara-gara aku bersastera tanpa henti
Jika aku bersastera kerana manusia sudah lama aku berhenti
menulis, aku bersastera tanda aku bersyukur kepada-Nya yang mengurniakan aku ilham tanpa had tanpa henti dengan pelbagai tema...SUBHANALLAH dunia sastera yang kuminati dimakbulkanNya
Syukur Ya Allah
Karya Ratu Rimba Niagara,
11 Zulhijjah 1437H
13 September 2016

Ratu Rimba Niagara berkongsi kenangan.
1 jam
RINDUMU MEMBALUT LUKAKU
Deringan pertama
Buatkan ku rindu syahdu
Kerana deringan itu
Tidak berapa jelas kedengarannya
Sayup....sayup...sayup....
Biarpun sayup sayup kedengaran
Tapi cukup membuatkan ku rasa bahagia mendengar
Seolah rindumu memanggil-manggilku
Menyatakan kau juga rindu padaku
Rindumu terlalu membara-bara
Deringan kedua
Bila kukenangkan
Betapa kekejamanku padamu
Membiarkan kau terlara sepi
Begitu lama...lama...lama...terseksa...
Menanggung rindu
Buatkan ku menangis syahdu...
Lagi aku mahu melupakanmu
Kerana takut
Saling kecewakan
Aku mahu saja lupakanmu
Tapi lagi mahu kulupa
Lagi rindumu datang
Dan aku jadi
Semakin rindu
Rindukanmu
Kesetiaanmu pada ku
Terpujuk rinduku
Kerana hadir rindumu
Telah membalut lukaku
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
13 Sept 2012


...Deringan Pertama...(2)
Dalam ubun hujung senja
ada dering pertama
tanpa sedari atau sengaja di biar
untuk biasan diri...
Dering pertama
ingatan atau persediaan dalam penantian
kembali dan pergi..
dering itu buatku mengerti
siapa di sebalik menanti
merinduiku untuk kembali
dia... Maha Besar.
Lezaihasra Lm
besut, terengganu.
13. 09. 2012

SukaTunjukkan lagi reaksi
Komen
Komen

RINDUMU MEMBALUT LUKAKU
Deringan pertama
Buatkan ku rindu syahdu
Kerana deringan itu
Tidak berapa jelas kedengarannya
Sayup....sayup...sayup....
Biarpun sayup sayup kedengaran
Tapi cukup membuatkan ku rasa bahagia mendengar
Seolah rindumu memanggil-manggilku
Menyatakan kau juga rindu padaku
Rindumu terlalu membara
Deringan kedua
Bila kukenangkan
Betapa kekejamanku padamu
Membiarkan kau terlara sepi
Begitu lama...lama...lama...terseksa...
Menanggung rindu
Buatkan ku menangis syahdu...
Lagi aku mahu melupakanmu
Kerana takut
Saling kecewakan
Aku mahu saja lupakanmu
Tapi lagi mahu kulupa
Lagi rindumu datang
Dan aku jadi
Semakin rindu
Rindukanmu
Kesetiaanmu pada ku
Terpujuk rinduku
Kerana hadir rindumu
Telah membalut lukaku
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
13 Sept 2012

SukaTunjukkan lagi reaksi
Komen
Komen
Rabeah Binti Mohd Ali


INDAH JIKA CINTA ALLAH MENJADI KEUTAMAAN
REHDA KITA TAK BERJODOHAN
kekasih ...
aku redha
kau tinggalkan aku
malah aku bersyukur
Allah tak jodohkan aku denganmu
kerana Allah tahu
aku tak mampu menjadi pendampingmu...
kau dijodohkan orang yang terbaik daripadaku
aku dijodohkan orang yang terbaik daripadamu
agar sama-sama dapat menuju jalan ke SyurgaNya
dan dapat menyambung percintaan sampai ke Syurga
itulah hikmah kenapa kita tak berjodohan bersama...
Karya Ratu Rimba Niagara,
11 Zulhijjah 1437H
13 September 2016
BUAT SI DIA AGAR MENGERTI...
Semakin kuatnya terjangan ombak ke aku
begitulah kuatnya rinduku ke kamu....
cumanya aku tak tega menanggung sakitnya
terjangan ombak itu hingga aku terjaga dari lena ...
Ya... aku benar-benar rindukan kamu dan kerana terlalu rindu,
aku tidak boleh terima kau sepikan aku dalam hidupmu...
sejujurnya aku tak tega kehilangan kamu sehinggalah
nyawa menjemputku pulang.
Tahu ke kau sehari tidak mendengar kabar berita darimu ...
serasa bagaikan bertahun-tahun lamanya...jika seminggu...
berbulan ...lagi aku tak boleh terima...jika terlalulah sibuknya dikau...aku rela kau sepikan aku...dan buanglah namaku jauh-jauh dari di sudut hatimu...kerana aku tak larat lagi mengharap balasan rindu darimu...aku tak larat lagi pergi ke ombak rindu...menyatakan aku rindu padamu dan bukan kau yang menjawab...cuma gema suaraku sendiri yang menjawab....adakah kau tega melihat aku menanggung derita rindukanmu sepanjang hari sepanjang masa?
Makanya balaslah rinduku biar pun seketika cuma...
aku nggak bisa membuang rinduku padamu di ombak rindu.....
karna setiap yang hadir dalam hidupku biar pun cuma di alam maya...dia adalah lebih berharga daripada permata berharga...
makanya hargailah rinduku ini tanpa alasan yang kau sibuk dengan duniamu....jika kau tak sanggup untuk menjadi sesetia ombak kepada pantai....makanya lepaskan rindu itu...biarlah ia pergi di bawa deruan ombak tanpa suara...bisu...sepi....kalau itu pengubat rindumu ke aku....dan aku rela sepi rindu ini disepikan tanpa penantian yang menjemukan.
Moga di alam realiti kita dapat berjumpa menyatakan hasrat hati..yang kita adalah teman paling sejati selepas itu kita tidak perlu lagi mengungkapkan rindu serindunya hanya yang ada aku sayang kamu demi-Nya makanya terimalah ikatan suci ini demi-Nya.
ITULAH MAKNA YANG TERSIRAT DAN TERSURAT YANG ADA DI SASTRAMU SASTERAKU
Moga apa yang aku ukirkan di daunan kasih ini membuka hatimu untuk membalas rinduku...agar aku tak sepikan kamu di ombak rindu...maaf aku terpaksa begitu kerana kutahu sepi itu adalah pengubat rindumu...makanya biarlah kita sepi.. dan terus sepi....dalam bahasa yang kita sendiri faham apa itu makna sepi tanpa kabar berita.....
Yang merindui mu di ombak rindu,
Putri Rimba Niagara.
25 Jun 2012
SABARLAH MENANTI
Ombak rindu...
Kurindumu tapi rinduku
Diheret ombak badai membadai
Untuk menghalang rinduku padamu
Namun kerana rinduku ke kamu
Tak pernah padam
Bila mana kau sudi singgah di laman kasihku
Makanya rinduku terbalas jua
Dengan menyeru namamu
Menyahut seruanmu
Untuk berlagu puisi bersama-sama
Berlagu puisi tentang rindu
Tentang rindu yang tak akan disepikan
Buat selamanya...
Terima kasih ombak rindu
Kerana sudi menumpangkan kasihmu
Yang suci murni
Sesuci deruan ombak mu
Memanggil namamu
Dengan penuh kasih dan sayang kerana-Nya
Duh aku terlena dalam buai mimpi yang syahdu
Kau kirimkan sejambak doa kasih suci untuku
Dan kau lafazkan
Aku rindu dan cintakan kamu kerana-Nya
Sabarlah menanti...
Karya : Putri Rimba Niagara
25 Jun 2012
RIMBUNAN KEHIJAUAN KERINDUAN CINTA INIi
Di rimbunan kehijauan ini...
Ku menanti cinta dan rindu darinya
Cintaku indah seindah di hijauan ini
Saujana mata memandang
Redup ...
Pabila disinari mentari senja
Bertambah indah cahaya
Kemilau kehijauannya
ALLAHU AKHBAR terlalu indah
Jiwa tenang
Hati penuh kedamaian
Menanti balas cintanya
Di perdu senja kehijauan
Mengembara bersama
Pergi ke destinasi pasti
Pulang ke pangkuan Ilahi
Dalam redha dan cinta Ilahi
Itulah yang kudambakan
Moga dia jua begitu
Kerana wujud perasaan keyakinan
Cinta kerana-Nya aku menunggu
Dan menunggu tanpa jemu
Ku pasti cinta di rimbunan
Kehijauan membawa
Jalan-jalan redha-Nya Ilahi
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
25 Jun 2012
ITULAH CINTA YANG HARUS KAU DAN AKU DAMBAKAN KASIH
Jika cinta mu tak pernah mati untukku
Sentiasa membara-bara api asmaramu
Cintaku sentiasa hidup untukmu
Aku ingin membalas cintamu
Tapi malangnya
Cintamu untuk dunia saja
Tiada langsung ke arah akhirat
Cinta sekadar indah dunia
Sekadar perhiasan cinta
Bukan...bukan...aku tak mahu begitu kasih...
Yang kumahu cintamu membawa aku ke Syurga
Pasti cinta kita saling terarah
Untuk bersama mencari jalan ke Syurgawi
Agar cinta kita sentiasa mengundang rahmat kasih-Nya
Makanya terpatrilah cinta kita hingga ke Syurgawi
Itulah cinta yang harus kau dan aku dambakan kasih.
Karya Putri Rimba Niagara
25 Jun 2012
INDAHNYA CINTA BAYANGAN
Cinta itu indah
Seindah pelangi di malam hari
Cinta itu murni
Semurni hati yang dibajai
Dengan keselarian cinta pada-Nya
Cinta tak pernah mengenal siapa
Cinta datang tanpa diduga
Cinta tak boleh pura-pura
Cinta bukan hanya pandai menyebut cinta
Hati menyebut lain mulut berkata lain
Itu bukan cinta namanya
Itu cuma cinta sandaran hati terluka
Sekadar untuk merawat luka cinta lama yang terluka
Tapi akan terluka juga akhirnya jika pura-pura cinta
Cinta sejati
Lahir dari hati
Nan suci
Mahu saling cinta mencintai
Hanya semata mahu meraih cinta redha Ilahi
Cinta akan terserlah wangiannya
Seperti apabila kita melihat cermin
Di situlah bayangan cintanya ada
Seperti mawar di letakkan di air jernih
akan terbias bayangannya
Begitulah indahnya cinta...
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
25 Jun 2012
GERHANA CINTAKU
PELANGI CINTAMU
DALAM RESTU-NYA
Setangkai mawar yang kau kirimkan
Telah menceriakan hatiku yang gundah gulana
Yang tak pernah senyum dek karena gerhana
Setangkai mawar merah kiriman ikhlas darimu
Ternyata membuatkan aku tersenyum pelangi cinta
Harumnya setangkai mawar merah kiriman mu itu
Seharum hatimu berbunga cinta suci
Kudupnya telah membuka
Gerhana cintaku sejak sekian lama bergerhana
Makanya sekarang
Kubisa menerima cinta suci murni
Hanya semata kerana-Nya...
Kerana-Nya kucinta kamu
Kerana-Nya kuterima apa adanya kamu
Moga Allah merestui
Ikatan kasih cinta suci kita
Abadi selamanya hingga ke Syurgawi
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
25 Jun 2012
BERTEMU DAN BERPISAH KERANA-NYA
Cinta dan rindu
Bagaikan irama dan lagu
Kerana cintalah datangnya sayang
Sayang pada Tuhan
Sayang pada diri sendiri
Sayang semua yang ada di langit dan di bumi
Itulah rindu kasih dan cinta
Yang perlu ada pada kita semua
Barulah kedamaian ada di kalbu
Dan kita saling mengerti
Kenapa kita di wujudkan di dunia ini
Saling menghargai
Saling berkasih sayang kerana-NYa
Insya-Allah Syurga milik semua
Yang berkasih sayang kerana-Nya
Bertemu dan berpisah kerana-Nya
Di Mahsyar Insya-Allah kitakan bertemu
Atas ikatan ikhlas setulus hati kerana-Nya
Aamiin Ya Rabbal A'Lamin
PUTRI RIMBA NIAGARA
25 Jun 2012
SYUKURLAH PADA ALLAH YANG MENGURNIAKAN CINTA HAWA
Teman...
Tahukah kau...
Sehebat mana pun aku
Aku tetap kaum Hawa yang lemah
Kerana aku dijadikan Allah Azzawajallah daripada
Tulang rusuk kiri kaum Adam
Jadi kau tak perlu bimbang
Malah kau harus berbangga
Asal usul kejadianmu
Yang sememangnya gagah perkasa
Makanya syukurlah pada Allah Azzawallah
Mengurniakanmu cinta Hawa padamu
Haruslah kamu menghargainya
Dan bersamanya
Mencari jalan-jalan redha Ilahi
Agar cinta dunia terpatri hingga ke Syurgawi
Karya: Putri Rimba Niagara
25 Jun 2012
TIDURLAH DUHAI TUAN PUTERI
Tidurlah duhai Tuan Puteri
Tidurlah selena-lena
Bermimpikan putera melamarmu
Dengan sebentuk cincin permata dari Syurga
Senyum dalam lenamu
Bahagia dalam mimpi indahmu
Sang putera sedang menjemputmu
Ke pelamin kayangan Syurga
Dengan kereta berkuda diRaja
Ke istana kristal nan indah
Bergemerlapan cahaya
Hingga terpancar bias
Seri pengatin wajahmu
Kepada semua tetamu yang hadir
Terpukau dengan keagungan
Keteguhan cintamu pada
Sang putera berjiwa
Cintakanmu kerana
Kekentalan tauhidnya
Pada Maha Pencipta Cinta
Bercinta hanya kerana-Nya
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
25 Jun 2012
SAAT LANGIT MELAMBAIKAN RINDU
saat langit melambai rindu
hatiku tak keharuan
bayangan rindumu
ada di mana-mana
di setiap langkahku
sentiasa mengekoriku
aku rindu serindu rindunya
rindukanmu
rindu bayangan
rupanya aku
lagi dikejar
lagi menghilang
entah di mana
kucari kemana-mana
tak ditemui
rupanya
bayanganmu hilang
ditelan kabus senja
aku merindu lagi dan lagi terus merindu
aku pergi ke ombak rindu
berlagu rindu
bersyair rindu
rindukan kamu
duhai bayangan cinta
yang tidak sudi
mengekoriku lagi
dalam tangisan hiba
mengenangkan rindu bayangan
yang tak terbalas rindu
ombak menderu-deru
memujukku
"Duhai Tuan Putri kesayangan rimba niagara
siapalah yang Tuan Putri rindu itu..."
"Bayangan kekasih hamba..menghilang
ditelan kabus senja...hamba rindukannya
rindu serindu..."
"Duhai Tuan Putri kesayangan rimba niagara...
Kenapa kekasih yang cuma bayangan saja
yang tuan putri rindu....kenapa tak rindu pada
yang lebih berhak dirindu?
"Apa maksudmu?"
"Cuba Tuan Putri fikir...sekadar bayangannya Tuan Putri rindu
lepas itu bayangannya hilang...maknanya itu cuma sementara rindu
rindu yang tak terbalas rindu ....rindu yang tak kekal ...yang tak bawa
ke Syurga Cinta.."
"Apa maksud mu ...hamba tak faham...beritahulah hamba agar
hamba faham rindu yang berbalas Syurga Cinta."
"Rindulah pada Pencipta Alam Semesta ini yang mencipta Tuan Putri dan hamba juga..termasuk kekasih Tuan Putri...
Tuan Putri rindu cuma bayangannya saja tapi jika Tuhan yang dirindui
rindu Tuan Putri pasti akan dibalas rindu dan cinta-Nya SUBHANALLAH
Tuan Putri jikalah rindu dan cinta tuan putri telah dibalas-Nya
ALLAHU AKHBAR tiada apa yang lebih berharga di dunia ini melainkan Redha dan Cinta-Nya....Syurga adalah balasan cinta suci Tuan Putri tak mahu ke tuan putri? Bukan itu saja...jikalah Tuan Putri yakin cinta Tuan Putri yang utuh padu pada-Nya...kekasih yang cuma
bayangan itu pun akan dikurniakan kepada tuan putri tapi bukan
bayangan... realiti tuan putri tak perlu dirindu sudah ada di depan mata untuk cinta dan rindu dalam redha-Nya...dan dengan Rahmat Kasih-Nya cinta tuan putri bukan sekadar di dunia saja akan diteruskan hingga ke Syurga-Nya dengan syarat saling mencintai kerana-Nya dan
mencari jalan-jalan ke Syurga dengan hati yang ikhlas kerana-Nya."
Setelah habis berkata-kata ....kata-kata permata daripada deruan ombak rindu
hilang entah di mana....
Putri Rimba Niagara menangis hiba dan mendongak ke langit
Dan di langit amat indah diindahkan dengan warna warni pelangi memancar ke laut ombak rindu... ke seluruhan ombak rindu berwarna warni pelangi ALLAHU AKHBAR AMAT INDAH
Melihat kejadian yang amat menakjubkan itu tak henti-henti Putri Rimba berzikir dan bermunajat pada-Nya... didongak ke langit lambang cinta yang berkalimah Allah Azzawajallah tertera dengan jelas dan bawah cinta kalimah Allah
tuan putri rimba dan kekasihnya bergandingan menjadi pasangan pengantin yang diredhai Allah dan diaminkan oleh seluruh penghuni langit dan bumi.
SEMUA ALAM GHAIB ADALAH DALAM RAHSIA ALLAH AZZAWAJALLAH
CINTA DALAM KETENTUANNYA
Karya Putri Rimba Niagara
25 Jun 2012
CINTA KETENTUAN ILAHI
Jika kau tiupkan seruling rindu
Jantungku pasti berhenti berdegup
Karena kau sudah kuhanyutkan diombak rindu
Kerana rindu mu sudah tidak bermakna lagi bagiku
Aku tak suka hijab yang tak berwajah
Aku tak suka bicara bak sembilu pilu
Aku tak suka bicara yang tak punya hati dan perasaan
Biarpun kau kaitkan lagumu beribu askara
Takkan gugur setetespun cinta ku padamu
Kerana kau adalah hijab yang tak berwajah
Cuma yang aku mahu wajah
Semurni hati
Bicara sejujur hati
Sentiasa memamahami apa maknanya
CINTA KETENTUAN ILAHI
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
27 Jun 2012
BIARKAN KUJAHIT LUKAMU DENGAN BENANG CINTAKU
Oh kekasihku...
Jika teramat parah lukamu
Terlalu mendalam dek kerana kekasihmu itu
Biarkan kujahit lukamu dengan benang cintaku
Agar boleh kulihat senyumanmu
Jika air matamu tidak berhenti merinduinya
Aku tak boleh menghentikan
Kecuali terhenti sendiri atas kemahuanmu.
Aku yang jauh di sini
Mendoakan kau tidak bermuram durja
Selalu tersenyum
Menjadi penyeri di laman cinta
Sentiasa mewangi
Di waktu pagi petang dan malam
Teman-teman di sekelilingmu pasti bahagia
Melihatmu sentiasa ceria menghadapi hari-hari mendatang.
Jika kau terasa rindu padaku
Pandanglah bulan purnama
Di situ kukirimkan senyuman sayang untukmu.
Jika kau tak sudi membalas senyumanku itu
Bermimpilah tentang aku
Aku sedia mendengar rintihan kalbumu
Kerana aku teramat menyayangimu
Tanpa jemu menyintaimu seumur hidupku.
Karya Putri Rimba Niagara
27 Jun 2012
MERINDUI-NYA MENCINTAI-NYA
Duhai ombak rindu....
Ramainya yang merinduimu
Dia sudah kemaruk rindu
Rindu dendam yang terpendam
Membara-bara merinduimu
Bara yang menjadi dendam
Dendam yang memakan diri sendiri
Jika kau sudi membalas rindunya
Silakan..tak akan cemburu secebis kuman pun!
Kerana dia cintakanmu
Kurela undur diri
Kerana apalah sangat dengan cinta dunia ini
Belum memiliki cinta yang pasti sudah
Berebutan musuh memusuhi
Ahh! Suntuknya fikir kalau begitu
Putus cinta dengan mu aku relakan
Demi dia yang ketandusan rindu
Balaslah rindunya itu
Tak tega aku melihat
Rindunya tak terbalas rindu
Kasihan dia...balaslah
Aku tak cemburu
Kerana cemburu pasti
Mengheretku kebinasaan
Pasti akan memakan diriku
Kerana jiwaku hatiku
Akan sentiasa sakit
Akan sentiasa ingin membalas dendam
Yang membara-bara
Sehingga aku rasa puas jika
Melihat kemusnahan dia
Jika aku begitu lebih baik aku mati
Daripada berhati kejam sesama manusia
Berhati kejam semata rindu yang tak terrbalas rindu
Ahh!Aku tak mahu menjadi manusia begitu...
Moga Allah selamatkan aku dari jadi begitu
Dan selamatkan aku menusia yang berhati begitu kejam
Kerana secebis rindu tak berbalas rindu...
Duhai ombak rindu....
Aku tahu hatimu
Selembut salju
Bertabahlah hatimu
Menghadapi dugaan ini...
Jangan kerana rindu dan cinta
Kegalauan hatimu mencengkam jiwa
Rindu yang layak bagimu
Hanyalah pada Tuhan-Mu
Pasti rindumu akan dibalas dengan cinta-Nya
Rindu dan cinta-Nya
Akan membuatkan
Jiwa mu tenang
Setenang air di kali Syurga
Semua yang hidup akan mati
Tapi rindu dan cinta-Nya
Tak akan mati
Biarpun kau sudah mati
Cinta dan rindumu
Akan terus hidup
Tanpa noktah
Pasti tika itu
Kau rasa betapa
Bersyukurnya di kala hidupmu
Mencintai-Nya Merindui-Nya
Sesuatu yang indah
Cinta dan rindumu
Dibalas dengan Syurga-Nya
Hanya yang kau lafazkan
Pabila Kekasih-Mu membalas cinta dan rindumu
SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKHBAR
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
27 Jun 2012
MUHASABAH DIRI
ketawalah...selagi boleh ketawa...
lanjutkan hingga ke kubur nanti
baru tahu suntuk fikir atau tak...
akibat cinta tak terbalas rindu membara
jadi suntuk fikir...
fikir-fikirkanlah
alam barzah adalah tempat kesedihan
yang akan sedih selamanya
jika dendam membara-bara
tidak dipadamkan tika nyawa masih ada
hilangkanlah sifat
dengki mendengki
tamak haloba
dendam mendendam...
baru ketawamu pun terpadam...
kalau tak terpadam juga
siap-siapkan kain kafan
sebagai musabah dirimu diriku diri semua
yang ingin mati dalam tenang
tika bertemu dengan-Nya
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
27 Jun 2012
BERDOSAKAH AKU MENCINTAINYA
Engkau hamba aku pun hamba
Aku sentiasa cermin diriku
Yang tak sehebatmu bila berpuisi
Yang tak secantikmu yang boleh bertukar wajah
Berwajah kanak-kanak untuk melampiaskan dendam membara
Kalau betul kau mahu teruskan berkomunikasi denganku
Munculkanlah wajahmu yang rupawan itu
Agar aku dapat lebih mengenalimu
Aku tak suka yang berpura-pura
Membaling batu sembunyikan tangan
Setahu aku yang tak mahu memunculkan dirinya
Menggunakan objek lain sebagai pengganti diri berkata-kata
Pasti ada niat jahat untuk melemparkan kata sesuka hati
Menghina sesuka hati
Agar orang tak mengenalinya
Adakah ini yang dikatakan manusia
Jika kau benar manusia
Munculkan dirimu
Agar boleh kita berkormunikasi
Cara berhikmah
Mengundang Nur Hidayah Kasih-Nya Aamiin
Sebelum aku mengundurkan diri
Tangan dijabat memohon maaf
Kerana melukakan hatimu
Percayalah tiada niat dihatiku
Untuk melukakan hatimu
Kerana kekasihmu si ombak rindu itu
Insya-Allah aku akan memujukknya kembali kepadamu
Kalau... itu boleh meredakan dendam membaramu
Padaku yang tak tahu berdosakan aku mencintainya?
Duhai kanda ...
Balaslah cinta dan rindu kekasihmu itu
Aku tak tega menjadi tempat melampiaskan
Marahnya dendamnya yang membara-bara padaku...
Tolonglah...lupakan aku...
Balaslah cintanya
Demi kebahagiamu dan dia
Aku relakan
Kerana aku faham
CINTA ADALAH ATAS KETENTUAN-NYA
KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
27 Jun 2012
BismillahirRahmanirRahim,
Ya Allah aku amat percaya segala Yang baik itu datangnya
dari-Mu Ya Allah
siapapun yang Kau Kurniakan padaku adalah permata dari
Syurga...Ampunkanlah kami semua Ya Allah
kami semua hamba-Mu yang lemah
lagi tidak sempurna...
masalah remeh temeh di dunia ini ingin kami tamatkan Ya Allah
agar tidak dibawa ke akhirat Ya Allah
Duhai semua rakan yang mengenali diriku di alam maya ini
maafkanlah aku...aku bukan sengaja hadir di sini
sengaja untuk menyakitkan hati kalian...
kumemohon maaf pada kalian semua...
percayalah KETENTUAN TAKDIR adalah DIA yang TENTUKAN
kita redho sajalah apapun yang ditakdirkan dengan rasa jiwa yang hamba siapalah kita untuk melawan takdir ...
Maka dari itu hamba dengan rasa insafnya di sini memohon maaf
kiranya hamba bersalah...maafkanlah hamba...kerana tujuan hamba dijemput ke grup ini adalah semata untuk berkarya dan berkarya bersama dengan teman-teman sastra...bukan untuk menimbulkan perselisihan faham begini...harap mengerti keadaan hamba ini yang hanya mahu berkarya bukan selain dari itu...
moga dengan penjelasan ini
jangan ada lagi salah faham di antara kita
Salam kemaafan dari hamba
yang sentiasa menghormati karya-karya rakan sastra semua
percayalah karya rakan-rakan semua adalah
sebagai bekalan di hari yang tiada apa-apa lagi paling berharga kecuali amalan yang diterima-Nya.
Hamba Yang Menyanjungi Karya Kalian Semua,
karya kalian semua kubingkaikan di hatiku
semampu dayaku Insya-Allah Aamiin.
PUTRI RIMBA NIAGARA
27 Jun 2012
PETIKAN PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA,
11 Zulhijjah 1437H
13 September 2016
~* Indahnya kemenangan akan menghapuskan..
Pahit nya kesabaran.
Nikmatnya kemenangan akan menghapuskan..
Semua keletihan.
Halusnya perancangan akan menghapuskan..
Banyak nya rintangan.
Sayyidina Ali Karramallahu wajhah r.a. berkata :
Di antara kenikmatan dunia.
Cukuplah untuk mu kenikmatan islam.
Di antara kesibukan dunia.
Cukuplah kesibukan untuk mu berbuat ketaatan.
Di antara pelajaran dunia.
Cukuplah kematian menjadi pengajaran.
Sayydina Umar Al-Khatthab r.a. berkata :
Kasih sayang yang baik sesama manusia
Adalah setengah akal fikiran.
Pertanyaan yang baik dalam pelajaran.
Adalah separuh dari ilmu pengetahuan.
Pengurusan yang baik dalam pentadbiran
Adalah separuh dari penghidupan. (^_^)V♥♥♥~*

SukaTunjukkan lagi reaksi
Komen
Komen
Rabeah Binti Mohd Ali

KITA DITAKDIRKAN BERGANDINGAN BERSAMA MENULIS PUISI CINTA ANTARA PUNGGUK DAN REMBULAN ....

Murba Terpinggir
6 jam
AKU MELIHATMU DI BAIT PUISI
Aku hanya melihatmu
pada bait puisi yang diadun dengan air kesuma jiwa
diceduk dari lautan samudera lara
kau memintal gemalai nyior menjadi hamparan kasih
melukis deburan ombak dihias pada dinding teratak asmara
kau menyalin pesisir pantai pada santapan sukma
puisimu memukau pada deria alam metafizika
ada sungai jernih mengalir menuju sukma jiwa
aku terpukau
pada puisimu
yang berlabuh
di laut teduh rasamu
sebening jiwamu
aku karam dalam puisimu
puisimu telah menyihirku
menjadi pungguk
menjejak rembulanmu.
MURBA TERPINGGIR
Kuala Lumpur.


    KOLEKSI PUISI 'CINTA ATAS KETENTUAN-NYA ,' KARYA RATU RIMBA NIAGARA & PUTRI RIMBA NIAGARA (BHG 1)
    REHDA KITA TAK BERJODOHAN
    kekasih ......
    Teruskan Membaca

    Suka
    Komen
    Komen
    Rabeah Binti Mohd Ali

    Tulis komen...
    REHDA KITA TAK BERJODOHAN
    kekasih ...
    aku redha
    kau tinggalkan aku
    malah aku bersyukur
    Allah tak jodohkan aku denganmu
    kerana Allah tahu
    aku tak mampu menjadi pendampingmu...
    kau dijodohkan orang yang terbaik daripadaku
    aku dijodohkan orang yang terbaik daripadamu
    agar sama-sama dapat menuju jalan ke SyurgaNya
    dan dapat menyambung percintaan sampai ke Syurga
    itulah hikmah kenapa kita tak berjodohan bersama...
    Karya Ratu Rimba Niagara,
    11 Zulhijjah 1437H
    13 September 2016

    Suka
    Komen
    REHDA KITA TAK BERJODOHAN
    kekasih ...
    aku redha
    kau tinggalkan aku
    malah aku bersyukur
    Allah tak jodohkan aku denganmu
    kerana Allah tahu
    aku tak mampu menjadi pendampingmu...
    kau dijodohkan orang yang terbaik daripadaku
    aku dijodohkan orang yang terbaik daripadamu
    agar sama-sama dapat menuju jalan ke SyurgaNya
    dan dapat menyambung percintaan sampai ke Syurga
    itulah hikmah kenapa kita tak berjodohan bersama...
    Karya Ratu Rimba Niagara,
    11 Zulhijjah 1437H
    13 September 2016

    .
    Jodoh itu Khusus Hanya Allah-lah yang mengetahuinya.
    .
    Sedekat apapun hubungan, jika dia bukanlah jodoh kita.Maka pasti dia akan pergi meninggalkan kita.
    .
    Dan sejauh manapun hubungan kita,jika dia jodoh kita.Maka pasti dia akan mendekat kepada kita.
    .
    Semoga kita semua diberi Jodoh yang terbaik buat kita,.
    .
    Aamiin yaa rabbal'aalamiin.
    .
    BACA JUGA DAN BAGIKAN:

    Suka
    Komen
    MOGA DENTINASI YANG KITA TUJU SEIRING DENGAN PERANCANGAN YANG TELAH DITAKDIRKAN UNTUK KITA AAMIIN.

    Suka
    Komen

Ratu Rimba Niagara berkongsi kenangan.
8 jam
AKU CUMA INSAN BIASA RATU BANGSAWAN DIRAJA CUMA DALAM KARYA SAHAJA.
'Aku tak sekayamu sebab aku miskin
aku pura-pura kaya kerana memegang watak ratu bangsawan diRaja tak salah kan? ,'
AKU BUKAN RATU BANGSAWAN DIRAJA
aku bukan ratu
aku bukan bangsawan
habis tu mengapa
mengaku ratu jika bukan ratu
mengapa megaku bangsawan jika bukan bangsawan
cerminlah pada diri sendiri jika mengaku ratu mengaku bansawan
sedangkan hidup dalam golangan kelas bawahan
adakah gelaran ratu dan bangsawan
telah membuatkan hatimu tersakiti
iya memang aku sakit hati
jika kamu mengaku ratu mengaku bangsawan
tapi cuma topeng untuk gilakan darjat kebangsawanan
aku benci kepura-puraan topeng kegilaan darjat yang kau dambakan
mengaburi mata hati orang lain kelas atasan dan kelas bawahan
kelas bawahan seperti kamu bolehlah percaya
tapi kelas bangsawan seperti kami tidak
malah kamu bagi kami
paling hina dan menjijikkan
pada kami kamu kelas bawahan adalah sampah
yang harus di hanyutkan
sampah tetap sampah
sampah yang disumpahkan
selamanya menjadi sampah
itulah hukum karma
mengaku bangsawan karena gilakan darjat bangsawan
agar dihormati dan disanjungi manusia
kelas bawahan tetap kelas bawahan
manakah sama dengan kelas bangsawan
walaupun kau laungkan seluruh benua
kau adalah ratu golongan bangsawan
itu cuma anganan mu yang tak akan jadi kenyataan...
duhai ratu golongan bangsawan
aku memang bukan seorang ratu bangsawan seperti kamu
tapi aku tidaklah sampah sepertimana yang kamu bilang
adakah kamu tahu di akhir hayatku menjadi sampah
sebagai hukum karma aku mengaku ratu golongan bangsawan
terlalu agungkah darjat bangsawanmu itu
sampai kamu hinakan aku seperti sampah
adakah kamu yakin selamanya kamu berstatus ratu bangsawan
yang punyai darjat dan harta bertimbun sehingga tujuh keturunan
tidak habis habis hartamu?
sedarjat mana pun kamu
adakah kamu yang petah berbicara ini
apabila dimatikan kamu perintahkan agar
semua pangkat harta dan darjat kamu di kuburkan sekali
jenazahmu dikafankan dengan kain sutera yang diimpot dari
luar negara dengan harga jutaan ringgit agar tidak dimakan
ulat-ulat dan diseksa dalam kubur?
jika kamu yakin kamu mati dalam redho Allah
aku redha kamu hina aku
hinalah aku semahumu andai itu bisa membahagiakan hatimu
biarkan saja aku terima hukum karma yang sepertimana kamu bilang
ke aku, sejujurnya aku tidak layak mengaku ratu golongan bangsawan
karena aku golongan bawahan yang tak punya kecantikan jauh sekali
harta bertimbun seperti golongan bangsawan
aku memang tak layak apa lagi mengaku bangsawan
aku malu pada diriku sendiri
mengaku ratu golongan bangsawan
dengan pengakuanku itu
aku terhegeh-hegeh
bercampur gaul dengan golongan bangsawan
mereka hormatiku dan sanjungi aku
karena mereka ingatkan aku golongan bangsawan seperti mereka
dengan memanggilku Yang Mulia Ratu pujaan hati
kecuali kamu saja yang tidak menerima aku sebagai ratu...
tapi tahukah kamu ratu bangsawan
betapa aku terpaksa memecahkan tembok
jurang darjat di antara golongan bangsawan dengan kelas bawahan
semata-mata mahu kesamarataan taraf di antara bangsawan dan bawahan
aku mahu golongan bangsawan dan bawahan
rasakan mereka tiada jurang perbedaan status
berdiri sama tinggi
duduk sama rendah
golongan bangsawan menghormati kelas bawahan
tiada rasa untuk saling menjelekkan menghinakan atas darjat...
golongan bawahan bukan pandang betapa tingginya darjat golongan bangsawan
tapi memandang budi bahasa yang santun menghormati golongan bawahan
andai bahasamu membuatkan hati kami golongan bawahan terluka
akan ada hukum karma
makanya hukum karma itu
mahu diperbaiki
saling memperbaiki
agar hukum karma
menjadi
buat baik dibalas baik
buat jelek dijauhkan
yang ada hati semurni Syurga
itulah yang didambakan oleh kita semua
dan karena itu juga
RATU RIMBA NIAGARA berkarya
ratu sebagai watak dalam karya saja
bukan RATU yang datang dari golongan bangsawan
makanya maafkan aku jika buatkan hatimu tersakiti
ayuh mari kita berdamai bagi mengelakkan hukum karma
aku bukan ratu
memadailah aku ratu pujangga di hatimu sayang....
sayang dunia akhirat
agar kita dapat bersaudara di dunia bersaudara di Syurga
AAmeen Ya Rabbal A'Lameen
Karya Ratu Rimba Niagara
12 Safar 1435H
15 Desember 2013
Fasmadhy Deddi jiwa selaku ratu
Ratu Rimba Niagara memadailah aku ratu pujangga di hatimu ya...sama setia dalam perjuangan seni mu perjuangan sasteraku ya...
TEATER BANGSAWAN DIRAJA, 'TUAN PUTRI RMBA NIAGARA'
Karya Ratu Rimba Niagara & Teungku Sayyid Deqy
CERMINLAH DENGAN HATI AGAR SERUNAI JIWAMU BENDERANG
Bercerminlah dengan hati agar serunai jiwamu benderang,
Jika ingin menjadi Tuan Putri,belajarlah ratib cinta,
Bacalah barzanji rindu,
Pelajarilah tauhid hati tawadhu'
Tolakkan pandanganmu ke sajaha bukan beza-membeza
Remukkan congkakmu yang senantiasa merasa paling mahligai di antara tiang istana
Dan jahit lidahmu yang selalu mengatasnamakan Tuhan untuk kesenanganmu agar dipuji khalayak dan para hamba
Bakarlah kepalsuanmu berkali-kali
Hingga jadikan abu untuk selimutmu
Jika ingin jadi Tuan Putri,lihatlah perjuangan dan turunlah ke pasar juga ke pintu rumah sahaya
Lebih dekatlah dengan sengsara dan bau keringat mereka
Sadarkah?disaat engkau tertawa dan sedang meminum anggur nikmatmu-manusia yang sama denganmu di luar sana sedang sakratulmaut kerna kelaparan dan siksaan
Belajarlah untuk hidup sebenarnya,bukan hidup dalam khayalan
Dan berkembanglah bersama kehidupan
Bukan sekedar hidup di bawah fanatik darah keturunan,
Dengan tanpa melakukan apa-apa,
Diri kita tidak pantas disebut sebagai Tuanku dan Tuan Putri
Keanggunanmu bukan terletak pada kemilau wajahmu dan senyummu yang menipu
Namun hatimu penuh bisa ular yang mengumbut akar
Sedikit saja dilukakan,maka akan membakar dengan hingar bingar
Jagalah bahasamu wahai Tuan Putri
Sebab semakin banyak engkau bicara,semakin nampak siapakah dirimu sesungguhnya
Kosong lompong atau berisikah...
Kasihmu palsu atau asli nuranikah...
Semua dapat terbaca dari tatanan bahasamu dan juga penyampaianmu
Dunia tidak membutuhkan kata kata sahaja wahai Tuanku Putri
Dunia dan insan membutuhkan huluran tangan serta tulus kasih yang ikhlas,
Jika engkau datang orang merasa ringan-jika engkau pergi orang merasa berat,dan bukan sebaliknya
Cinta dan perkara dunia,
Bukan sekedar membutuhkan manis bahasa yang memuji langit
Namun matamu tak pernah memandang derita bumi
Berhentilah untuk menertawakan diri sendiri wahai Tuan Putri
Kehinaan datang ketika rasa malu sudah hilang
Janganlah gila terhadap pujian
Dan jangan condongkan diri kepada angkuh
Juga fanatik keturunan dan darah
Perkara ini yang akan mengahncurkanmu perlahan-lahan
Mati tiada diingat
Ke kubur pun tiada dihantar
Dan selama hidup menjadi beban
Doa pun terlafaz;semoga engkau cepat kembali ke alam al gharbal
Kehidupanmu hanya menyisakan luka buat orang lain
Dan lidahmu adalah ancaman dimanapun kau berada
Wahai Tuan Putri
Menangislah kerna ketakmampuanmu melihat diri sebagai hamba yang khilaf dan dhoif
Dan jika engkau ingin menjadi Tuan Putri bagi diriku juga bagi khazanah lainnya
Dan jika ingin dimaknakan kehadiranmu dalam majelis cinta
Maka,
Bacalah ratib cinta
Bacalah barzanji rindu
Dan pelajarilah tauhid hati
Jika kau sungguh-sungguh ingin dinamakan Tuan Putri
By: Teungku Sayyid Deqy
10 Mei 2012
Putri Rimba Niagara:
MOGA DI AKHIRAT NANTI KITA TIDAK SALING MENUNTUT
ATAS MASALAH DUNIA YANG TIDAK MEMBAWA KE SYURGANYA
Duhai putra
Berwajah tampan berhati penuh wasangka durjana
Setega itu kau melemparkan tuduhan padaku
Mengatakan aku gilakan pujian?
Muliakan sanjungan manusia...
Apa yang kau tulis itu
Sememangnya dengan niat busukmu itu ke aku
Jika tidak benarnya itu
Makanya Allah sahaja yang dapat membalas-Nya ke kamu
Dan maafkan aku
Sepanjang perkenalan kita
Walaupun cuma di alam maya
Tapi keperitan kata-katamu itu
Jika benarlah apa yang kau tulis itu adalah aku
Biar saja saat ini Allah mencabut nyawaku
Kerna aku tak tega hidup sedemikian rupa
Dilemparkan kata-kata nista yang durjana
Daripada seorang putra diRaja
Yang amat kusanjungi selama ini
Yang kusangkakan penuh budi bahasa
Tapi rupanya aku tertipu dengan
Dengan lenggok bahasa istananya
Yang membunuh kalbuku
Selamat tinggal putra
Maafkan segala kesalahan aku
Sesungguhnya aku insan yang tidak
Sesempurnamu yang baik segalanya...
Moga Allah ampunkan aku
Allah ampunkan engkau
Agar di akhirat nanti
Kita tidak saling menuntut
Masalah seremeh ini
Biarlah di dunia ini usainya segala masalah dunia
Yang tak bisa bawa ke Syurga-Nya
Maafkan aku duhai putra diRaja yang segalanya
sempurna di mata manusia...
Teungku Sayyid Deqy:
MAAFKAN LISAN DAN QALBU DINDA
Wahai kandaku yang jelita laksana bulan yanh ber sri
Betapalah dinda terkejut dengan maklumat ini
Dinda bagaikan terjatuh ke dasar palung
Dan dinda sangatlah bingung
Tiadalah maksud dinda menyampaikan perkara puisi ini
kepada kanda yang berhati mulia
Kanda adalah seorang putri yang dinda junjung tinggi kemuliaannya
Sangatlah pantang Pengiran Pasai berkata demikian kepada Daulat Tuanku Putri Rabeah yang mulia,
Kanda tiadalah mempunyai kesilapan dengan dinda...
Manalah berani dinda mengatakan ini kepada kanda...
Maafkan dinda oh puteri yang cantik jelita,yang berukir berkeliwang,
Yang syahdu yang merindu
Yang indah bagai suasa,yang mulia bak emas yang beratnya beratus ratus kati,
Yang mahligainya bak minyak kesturi yang berkelindan sepenuh hari,
Yang indah rupawan bak penunggang kuda yang berpelana suasa,berkerah kencana,yang kelimau bagai ziil,yang berintan laksana sulaiman dan ratu balqis
Wahai kandaku yang sedang merajuk hatinya
Maafkan lisan dan qalbu dinda yang amat lancang dan gancang ini
Namun sungguh,tiada sekalipun maksud dinda mencambuk hati kanda dengan amaran luka ini
Tolong jangan campakkan dinda di panas mentari
Sehingga putuslah tali silahturrahmi
Semoga kandaku tuan putri yang jelita ini,
Masih mahukan daku menjadi ubat penyejuk hati
Kepada Sang Dewi yang indah tak terperi...
Kanda Tuanku Putri Rabeah Mohd Ali...
Putri Rimba:
YA ALLAH JANGAN KAU AMBIL NYAWAKU
Duhai putra ku yang pandai berbicara lantang...
Tahukah engkau saat ini aku menangis kesedihan
Betapa aku emengnya lupakan siapa aku sebenar
Iye ...apa yang kau katakan itu benar...
Aku yang bersalah...
Aku yang menafikan kesalahan aku
Aku memang gilakan sanjungan
Aku memang gilakan pujian
Ya Allah...jangan Kau ambil nyawaku
Berilah aku peluang untuk menebus kekhilafanku
Agar aku dapat perbaiki segala yang tidak sempurna
Terima kasih putra
Kerna kau udah menyedarkan aku
Aku yang berkasar dengnanmu
Maafkan kesalahan aku ye...
Aku janji denganmu akan menjadi
Tuanku Putri idaman rakyat
Tuanku Putri idaman mu putra...
Itu pun kalau kau sudi
Kalau tak sudi nggak apa-apaan putra....
Kerana ramai lagi putra-putra di luar sana
Udah menantiku
Kerna aku sudah menjadi
Putri pujaan semua
Duhai dinda macam mana jadi tak lakonan kanda ini ye...
Tak lama lagi siaplah skrip bangsawan DiRaja untuk dipentaskan
Panggung Bangsawan MERAK KAYANGAN...
Agak-agak dinda datang tak jika PANGGUNG BANGSAWAN DIRAJA INI DIPENTASKAN nanti ye....sekarang ini kanda sedang menyiapkan skrip...dan kalau dinda bisa bantu kanda mencarikan pengarah untuk mengarahkan teater bangsawan ini amat-amatlah dialu-alukan. Kanda di sini mencari yang sudi menaja kos bangsawan diRaja ini...apa pendapat dinda ye....
Teungku Sayyid Deqy:
O peri merak yang mengangsa suasa merah durgha,
Dindalah yang cemas akan kemarahan kanda ke kubah pasai ini,
Takutlah kami para pengiran dan juga para hulubalang akan bencana
yang dikirim dari niagara ini
Tiada lagi yang dapat kami persiapkan,
Kecuali pasrah dan mengharap belas kasihan
Ratu yang berceropak lukisan merak,yang berbedil perak,yang wajahnya ibarat kuntum sulastri,yang bulu matanya laksana busur panah sultan sultan sulaiman,lentik mengungkai angin dan bintang lithaya,yang rambutnya harum sedap malam,yang puntirnya bak ikal mayang bergelombang,yang jika ia berjalan cemburulah bidadari,yang ia tersenyum maka runtuhlah cahya mentari,yang jika ia bernyanyi,maka berdesirlah seruling malaikat,yang jika ia duduk,anggunnya seperti ratu sheeba.
Tiadalah pantas tuan putri meminta maaf kepada dinda
Biarkan dinda yang memohon dimuka seribu tangga,
Tuk mengharap redha dari tuanku putri yang kharisma
Oh merak kahyangan yang diutus raja sekalian alam
Maafkan lisan dan qalbi yang telah melukai majelis cinta ini
Dinda telah lancang dalam mengutarakan perasaan ini
Hingg terlukalah tuanku putri niagara
Atas nama pengiranku yang dikodratkan masa
Dan atas durjanaku sebagai pemuda
Mohonmaaf dari dinda kepada kandaku yang tercinta
Kanda...cantik sekali lakonan kita ini.hingga buat rakan kita bingung dan menyangka kita berkelahi kanda.hahahaha...padahal kita sedang berpentas ria di pentas merak kahyangan para bangsawan ini.hahaha..terimakasih ye kanda.karakter kanda kuat sangat.hingga buat dinda kelabakan...
Teungku Sayyid Deqy:
Subhanallah..kanda lagi menggarap teater ya?kapan dipentaskan ye kanda...dinda ingin sekali datang dan menyaksikannya.jika waktunya pas dan dinda punya waktu luang sekalian dinda mau silahturaahmi kepada kerabat yang ada di johor.insyaallah dinda banti carikan pengarahnya.apakah judulnya kanda dan apa yang akan diceriterakan dipanggung bangsawan diraja ini???...
Putri Rimba:
Nanti kanda fikirkankan tajuknya ya dinda...bagi penonton ngak berganjak walau seinci pun! hehehehe biar sampai mereka menangis menonton bangsawan diRaja ini....heheheh
Teungku Sayyid Deqy:
Kanda: iya kanda.kita buat pentatonik (penjiwaannya) dengan maksimal ye kandaku...biar punya kesan dan pesan yang selalu membekas dihati...
KARYA: PUTRI RIMBA NIAGARA & TEUNGKU SAYYID DEQY)
12 Mei 2012
(DISIARKAN SEMPENA MERAIKAN HARI KEMERDEKAAN INDONESIA 17 AGUSTUS 2012/MALAYSIA 31 OGOS 2012)
10 Ogos 2012
21 Ramadan 1433H

kalau mahu cari orang kaya bukan saya sebab saya kuli2 saja..yang hendsome jauh sekali sebab saya tak berstyle alah kadar saja..anak bandar pun bukan saya sebab...
Lihat Lagi

SukaTunjukkan lagi reaksi

MOGA ALLAH MEMBERI KEKUATAN UNTUKKU MENGGAPAI SYURGA AAMIIN
İsmail Can
Kehidupan dunia selalu dihadapkan pada banyak peluang dan juga banyak masalah dan tantangan, karena demikianlah seharusnya hidup, sebab Allah swt melahirkan setiap hamba dengan tugas dan amanah yang sesuai dengan kemampuannya masing-masing. Karena itu, jalani hidup penuh kesungguhan, dan jangan pernah lari dari masalah, apabila menyerah, sebab semua sukses harus menempuh jalan bernama masalah dan tantangan.
Ratu Rimba Niagara
Apabila aku menyerah kalah dalam perjuanganku menggapai bintang bererti aku telah melepaskan peluang untuk menggapai Syurga. Moga Allah memberikan kekuatan padaku .Aamiin.

Apabila aku menyerah kalah dalam perjuanganku menggapai bintang bererti aku telah melepaskan peluang untuk menggapai Syurga. Moga Allah memberikan kekuatan padaku .Aamiin.

İsmail Can
19 jam
iap hamba dengan tugas dan amanah yang sesuai dengan kemampuannya masing-masing. Karena itu, jalani hidup penuh kesungguhan, dan jangan pernah lari dari masalah, apabila menyerah, sebab semua sukses harus menempuh jalan bernama masalah dan tantangan.

Suka
Komen
Komen
Rabeah Binti Mohd Ali

Tulis komen...
Sekiranya rakan fbku menganggapku tak pernah ada makanya kuucapkan selamat tinggal buat yang tak sudi berkawan denganku lagi sebab tega menyepikan aku....sedih andai kau pun begitu juga ismail Can....hehehe jangan marah...

İsmail Can
16 jam
Hidup ini terlalu berharga tuk habiskan waktumu memikirkan dia yang tak memperlakukanmu dengan baik, dan tak pernah menganggapmu ada.

Suka
aku tak sekayamu sebab aku miskin
aku pura-pura kaya kerana memegang watak ratu bangsawan diRaja tak salah kan? hehehe

Suka
Komen
aku tak sekayamu sebab aku miskin
aku pura-pura kaya kerana memegang watak ratu bangsawan diRaja tak salah kan? hehehe
Jebat Adam Jay
16 jam
asalamualaikum.good morning..
slmt bertugas..stay happy..
senyum2 slalu..

Suka
AKU MELIHATMU DI BAIT PUISI
Aku hanya melihatmu
pada bait puisi yang diadun dengan air kesuma jiwa
diceduk dari lautan samudera lara
kau memintal gemalai nyior menjadi hamparan kasih
melukis deburan ombak dihias pada dinding teratak asmara
kau menyalin pesisir pantai pada santapan sukma
puisimu memukau pada deria alam metafizika
ada sungai jernih mengalir menuju sukma jiwa
aku terpukau
pada puisimu
yang berlabuh
di laut teduh rasamu
sebening jiwamu
aku karam dalam puisimu
puisimu telah menyihirku
menjadi pungguk
menjejak rembulanmu.
MURBA TERPINGGIR
Kuala Lumpur.

Sangat suka
 Komen
Komen
Sabariah Aziz Wahhh.... klu bole saya nak sebuah buku 'himpunan puisi cinta ini'....wah saya dah bagi tajuk pulok... hi hi hi
SukaBalasan14 jam
Murba Terpinggir Cantik tajuk itu Sabar. Kalau hamba mampu lahirkan antologi puisi, tajuk itu hamba berminat memilihnya..Sabar Aziz.
SukaBalasan14 jam
Sabariah Aziz Tuan Murba Terpinggir .....bole buat pitih weii...
SukaBalasan14 jam
Murba Terpinggir Puisi untuk kepuasan jiwa. Pitih ambo tak fikir sangat Sabar. Ada orang sudi baco nukilan ambo syukur doh..gurau Sabar.
SukaBalasan12 jam
Sabariah Aziz yo laaa... yg ado pun xabeh mkn kan...samo lah den xpikir pitih ngat.... tapi klu xpoei bercuti baru pikir .. hhiii... cumo nye sayang bakat yg ado tuuu....nyambil2 menulis...bole ramai menikmatinye
SukaBalasan1 jam
Murba Terpinggir Ambo berjiwa biaso-biaso dan sempoi seperti Sabar jugo. Ambo suka membaca dari berkarya. Apapun ambo dengar nasihat Sabar, ambo berazam lahirkan antologi Puisi Cinta Ini..hi hi
SukaBalasan37 min
Rabeah Binti Mohd Ali

Tulis balasan...
Ratu Rimba Niagara KITA DITAKDIRKAN BERGANDINGAN BERSAMA MENULIS PUISI CINTA ANTARA PUNGGUK DAN REMBULAN ....
SukaBalasan11 jam
Sabariah Aziz Wow hebat sis....one day... harap dpt minum sama both of u
Tak SukaBalasan11 jam
Murba Terpinggir Benar Sahabat Rabeah, puisi cinta boleh diangkat sebagai santapan rohani dan meraikan rasa fitrah kehidupan insani. Cinta dan kasih tidak akan usai selagi hayat dikandung badan. Rabi'atul Adawiyah membawa gelora cinta sang hamba terhadap Penciptanya, Shah Jehan merawan hingga akhir hayat metatapi kehilangan isteri dikasihi Mumtaz Mahal. Dan setiap tamadun kemanusiaan di mana sahaja penuh kisah indah dan tragis ,kasih dan rindu serta pukulan rasa di perdu hayat insani. Terus berkarya sahabat..
Tak SukaBalasan11 jam
Ratu Rimba Niagara Terima kasih sahabat atas sokonganmu dalam dunia sastera yang kuminati, ilham anugerah dariNya yang terindah disyukuri sebanyak-banyak-Nya ... moga karya yang ditulis memberi manfaat dunia akhirat buat diriku dan mereka yang membacanya Aamiin.
SukaBalasan1 min

İsmail Can telah membalas komen mengenai perkara ini.



İsmail Can kemas kini gambar profil beliau.
10 jam

SukaTunjukkan lagi reaksi
 Komen
Komen
SukaBalasan19 jam
İsmail Can Terima kasih 
SukaBalasan13 jam
SukaBalasan13 jam
Rabeah Binti Mohd Ali

Tulis balasan...
Nur Laelah jangan lama2 lihat memandang ismail can bisa jatuh cinta,nanti ada yang marah
SukaBalasan19 jam
Aisyah Shah Assalamualaikum..
How are you my dear friend
SukaBalasan19 jam
İsmail Can We aleykumselam wr wb
SukaBalasan13 jam
İsmail Can Elhamdulillah fine. And you?
SukaBalasan13 jam
Aisyah Shah Alhamdulillah... fine too i am
SukaBalasan115 min
Rabeah Binti Mohd Ali
Tulis balasan...
SukaBalasan18 jam
İsmail Can Terima kasih 
SukaBalasan13 jam
Rabeah Binti Mohd Ali
Tulis balasan...
Rebecca Sutarjo Putri So nice sobat..
SukaBalasan17 jam
İsmail Can Terima kasih 
SukaBalasan3 jam
Rabeah Binti Mohd Ali
Tulis balasan...
Ratu Rimba Niagara Terima kasih sobat kerana sudi menjadi rakan fb saya
moga persahabatan kita memberi manfaat dunia akhirat aamiin.
salam rakan seperjuangan hingga ke titisan darah terakhir...
SukaBalasan13 jam
İsmail Can Terima kasih 
Tak SukaBalasan117 min
Ratu Rimba Niagara Tak sangka juga sobat bisa perpuisi ...puisimu indah sekali sobat...
Rabeah Binti Mohd Ali

Tulis balasan...
İsmail Can Terima kasih 
SukaBalasan17 min

Kau bagaikan hujan dan aku hanyalah bumi yang gersang, kau sirami aku dengan rintik-rintik kebahagiaan.

SukaTunjukkan lagi reaksi
 Komen
2 Comments
Komen
Ratu Rimba Niagara andai aku adalah hujan kau adalah bumi yang gersang...
ingin kujahit lukamu dengan benang cintaku agar kau bisa bahagia selamanya heehehe salam bahagia dariku sahabatku...
SukaBalasan17 jam

Kehidupan ini sperti bangunan yang tak utuh, perlu keihlasan untuk membangun bagian yang tak utuh tersebut, butuh usaha dan kerja keras untuk membuatnya indah bagi penilaian Allah swt. Olehnya itu, cuman ada satu untuk memberikan keberkahan dari bangunan atau kehidupan mu yaitu ikhlas dan ihsan”

SukaTunjukkan lagi reaksi
 Komen
Komen
Ratu Rimba Niagara benar apa yang dibilang sebab itu kita ditemukanNya kerana punyai sifat yang sama ikhlas dan ihsan maka hargailah persahabatan ini,insya-Allah Aamiin.
SukaBalasan17 jam
Tak SukaBalasan113 min

Ain Nur Haq bertindak balas kepada kiriman anda dalam SenTuhan JiWa Adam&Hawa: "Saling memaafkan itulah menandakan..."
Semalam pada pukul 11.49 pagi
Muhammad Efendi Ritonga menyukai kiriman anda dalam Awaluddin Ma'rifatullah.: "TAKBIR RAYA AIDIL ADHA KEAGUNGAN HANYA..."
Semalam pada pukul 11.44 pagi
Aynon Ismail, Una Iffan dan 2 yang lain juga telah memberi komen pada siarkan di Pantun..Madah..puisi cinta.
Semalam pada pukul 11.34 pagi
Nurrul Honey komen tentang Kirim di dalam *SAHABAT KAU ANUGERAH TERINDAH *.
Semalam pada pukul 11.30 pagi
Amir Kelate mengesahkan siaran anda di Pesanan Rasulullah Saw.(Sampaikan Dariku Walau Satu Ayat).
19 jam yang lalu
Norhayati Ahmad mengesahkan siaran anda di Hadirkan CINTA dalam Dzikirmu (Tenteram hati 'kan jadi milikmu).
19 jam yang lalu
Norhayati Ahmad mengesahkan siaran anda di Hadirkan CINTA dalam Dzikirmu (Tenteram hati 'kan jadi milikmu).
Syamir Adam,Wan Su Wan dan 6 yang lain menyukai siaran anda di 🍃🌻SAHABAT KASEH PUISI RINDU🌻🍃: "BERERTINYA KEJUJURAN
KH. Abdullah..."
22 jam yang lalu
Syamir Adam,Wan Su Wan dan 6 yang lain menyukai siaran anda di 🍃🌻SAHABAT KASEH PUISI RINDU🌻🍃: "PUTERI ARNAB, PUTERI DIANA & PUTRI..."
22 jam yang lalu
Syamir Adam, Wan Su Wan dan Eria Basri menyukai siaran anda dalam 🍃🌻SAHABAT KASEH PUISI RINDU🌻🍃: "'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN' As..."
JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA ALLAH KITA AKAN
BAHAGIA DUNIA DAN AKHIRAT TAPI JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA MANUSIA DIA SENDIRI TIDAK BISA MENJAMINKAN BAHAGIA UNTUKNYA APA TAH LAGI KITA .
ALLAH SENTIASA ADA BERSAMA DAN MEMBANTU KITA WALAUPUN DI SAAT KITA DISISIHKAN OLEH SEMUA MANUSIA.
BILAMANA ALLAH MEMBANTUMU TIADA SIAPA YANG DAPAT MENGHALANG-NYA SAMADA DI DUNIA ATAU DI AKHIRAT YAKINLAH JANJI ALLAH ITU PASTI !
SEJAK AZALI LAGI KITA SERASI BERSAMA HINGGA KE SYURGAWI KERANA KAULAH PERMATA SYURGA KURNIAAN-NYA YANG AKU SYUKURI. INDAHNYA PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI TERIMA KASIH KERANA SUDI HADIR DALAM DUNIA SASTERAKU UNTUK MERIMBUN DAN MELEBATKAN BUAH PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU IN SHAA ALLAH KITA BERSAMA DI SYURGA MENYATUKAN CINTA KITA BERSAMA CINTA ALLAH DAN CINTA RASULULLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
'CINTA RASULULLAH KEPADA UMMATNYA TERPATRI SAMPAI SYURGA,'
MUHAMMAD RASULULLAH KEKASIH ALLAH
'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'
As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)
WAHAI JIWA YANG TENANG
Surat Al-Fajr ayat 27 - 30
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masuklah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).
BERBAIK SANGKA DENGAN ALLAH AZZAWAJALLAH
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w: "Berfirman Allah Azzawajallah: 'Aku berkuasa untuk melakukan apa yang hamba-Ku sangkakan terhadap-Ku. Dan Aku berserta dengannya ketika ia menyebut-Ku (Berzikir kepada-Ku)
(Riwayat Al-Bukhari dan Muslim)
DUNIA YANG HINA
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w bersabda: "Bukankah dunia ini dilaknati melainkan zikrullah dan apa yang berkaitan dengannya, dan orang yang berilmu atau orang yang menuntut ilmu."
(Riwayat al-Tirmizi)
Fatimah Ismail menyintaiMu lebih dari itu..mengharapkan bunga dari syurga jatuh ke telapak tangan..tatkala berdoa..semuga harumnya merentasi benua....amin.
Ratu Rimba Niagara :Aamin Ya Rabbal A'Lamin
YA ALLAH DENGAN AMALAN YANG SEDIKIT INI TAK LAYAK
KAMI MENJADI KEKASIH-MU TAPI BERILAH KAMI PELUANG UNTUK BERBUAT AMALAN SOLEH YANG YANG ENGKAU REDHAI SEHINGGA MATINYA KAMI DALAM KEADAAN KAU SUKA DAN REDHAI AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
"SALAM AIDIL ADHA SEMUA YANG MENGENALI DIRI INI DI ALAMMAYA MAHUPUN DI DUNIA NYATA DENGAN UCAPAN MAAF ZAHIR BATIN KUSAYANG KALIAN DEMI-NYA MOGA PERTEMUAN KITA BERAKHIR DENGAN PERTEMUAN DI SYURGA BERSAMA MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH ITULAH MATLAMAT KITA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN,"
11 Zulhijjah 1437H
13 September 2016

0 comments:

Post a Comment