Tuesday 13 September 2016

HIDUP SATU PERJUANGAN (344) AKU CUMA INSAN BIASA RATU BANGSAWAN DIRAJA CUMA DALAM KARYA SAHAJA.


HIDUP SATU PERJUANGAN (344) AKU CUMA INSAN BIASA RATU BANGSAWAN DIRAJA CUMA DALAM KARYA SAHAJA.

AKU BUKAN RATU BANGSAWAN DIRAJA CUMA INSAN BIASA MENJIWAI WATAK SEORANG RATU YANG MEMERINTAH RIMBA NIAGARA.
SukaTunjukkan lagi reaksi
Komen
Komen

indah berkat sabar
aku tak sekayamu sebab aku miskin
aku pura-pura kaya kerana memegang watak ratu bangsawan diRaja tak salah kan? hehehe
Jebat Adam Jay
8 jam
asalamualaikum.good morning..
slmt bertugas..stay happy..
senyum2 slalu..
SukaTunjukkan lagi reaksi
Komen
Cosmas Jep Fan's bersama Yusuf Alwi dan 35 yang lain.
 yoku anak kampung hehhehe tapi kalau mahu yang belajar memahami kamu NAH BOLEH TRY CARI SAYA ^__* SELAMAT PETANG KAWAN2 NI SAYA BUKAN ADMIN
Kalau mahu carl orang kaya bukan saya sebab saya kuli2 saja.. yang hendsome jauh sekali sebab saya tak berstyle alah kadar saja.. anak bandar pun bukan saya sebab yoku anak kampung hehhehe tapi kalau mahu yang belajar memahami kamu tidak boleh cuba carl saya ^ __* selamat petang kawan2 ni saya bukan admin
AKU CUMA INSAN BIASA RATU BANGSAWAN DIRAJA CUMA DALAM KARYA SAHAJA.
'Aku tak sekayamu sebab aku miskin
aku pura-pura kaya kerana memegang watak ratu bangsawan diRaja tak salah kan? ,'
AKU BUKAN RATU BANGSAWAN DIRAJA
aku bukan ratu
aku bukan bangsawan
habis tu mengapa
mengaku ratu jika bukan ratu
mengapa megaku bangsawan jika bukan bangsawan
cerminlah pada diri sendiri jika mengaku ratu mengaku bansawan
sedangkan hidup dalam golangan kelas bawahan
adakah gelaran ratu dan bangsawan
telah membuatkan hatimu tersakiti
iya memang aku sakit hati
jika kamu mengaku ratu mengaku bangsawan
tapi cuma topeng untuk gilakan darjat kebangsawanan
aku benci kepura-puraan topeng kegilaan darjat yang kau dambakan
mengaburi mata hati orang lain kelas atasan dan kelas bawahan
kelas bawahan seperti kamu bolehlah percaya
tapi kelas bangsawan seperti kami tidak
malah kamu bagi kami
paling hina dan menjijikkan
pada kami kamu kelas bawahan adalah sampah
yang harus di hanyutkan
sampah tetap sampah
sampah yang disumpahkan
selamanya menjadi sampah
itulah hukum karma
mengaku bangsawan karena gilakan darjat bangsawan
agar dihormati dan disanjungi manusia
kelas bawahan tetap kelas bawahan
manakah sama dengan kelas bangsawan
walaupun kau laungkan seluruh benua
kau adalah ratu golongan bangsawan
itu cuma anganan mu yang tak akan jadi kenyataan...
duhai ratu golongan bangsawan
aku memang bukan seorang ratu bangsawan seperti kamu
tapi aku tidaklah sampah sepertimana yang kamu bilang
adakah kamu tahu di akhir hayatku menjadi sampah
sebagai hukum karma aku mengaku ratu golongan bangsawan
terlalu agungkah darjat bangsawanmu itu
sampai kamu hinakan aku seperti sampah
adakah kamu yakin selamanya kamu berstatus ratu bangsawan
yang punyai darjat dan harta bertimbun sehingga tujuh keturunan
tidak habis habis hartamu?
sedarjat mana pun kamu
adakah kamu yang petah berbicara ini
apabila dimatikan kamu perintahkan agar
semua pangkat harta dan darjat kamu di kuburkan sekali
jenazahmu dikafankan dengan kain sutera yang diimpot dari
luar negara dengan harga jutaan ringgit agar tidak dimakan
ulat-ulat dan diseksa dalam kubur?
jika kamu yakin kamu mati dalam redho Allah
aku redha kamu hina aku
hinalah aku semahumu andai itu bisa membahagiakan hatimu
biarkan saja aku terima hukum karma yang sepertimana kamu bilang
ke aku, sejujurnya aku tidak layak mengaku ratu golongan bangsawan
karena aku golongan bawahan yang tak punya kecantikan jauh sekali
harta bertimbun seperti golongan bangsawan
aku memang tak layak apa lagi mengaku bangsawan
aku malu pada diriku sendiri
mengaku ratu golongan bangsawan
dengan pengakuanku itu
aku terhegeh-hegeh
bercampur gaul dengan golongan bangsawan
mereka hormatiku dan sanjungi aku
karena mereka ingatkan aku golongan bangsawan seperti mereka
dengan memanggilku Yang Mulia Ratu pujaan hati
kecuali kamu saja yang tidak menerima aku sebagai ratu...
tapi tahukah kamu ratu bangsawan
betapa aku terpaksa memecahkan tembok
jurang darjat di antara golongan bangsawan dengan kelas bawahan
semata-mata mahu kesamarataan taraf di antara bangsawan dan bawahan
aku mahu golongan bangsawan dan bawahan
rasakan mereka tiada jurang perbedaan status
berdiri sama tinggi
duduk sama rendah
golongan bangsawan menghormati kelas bawahan
tiada rasa untuk saling menjelekkan menghinakan atas darjat...
golongan bawahan bukan pandang betapa tingginya darjat golongan bangsawan
tapi memandang budi bahasa yang santun menghormati golongan bawahan
andai bahasamu membuatkan hati kami golongan bawahan terluka
akan ada hukum karma
makanya hukum karma itu
mahu diperbaiki
saling memperbaiki
agar hukum karma
menjadi
buat baik dibalas baik
buat jelek dijauhkan
yang ada hati semurni Syurga
itulah yang didambakan oleh kita semua
dan karena itu juga
RATU RIMBA NIAGARA berkarya
ratu sebagai watak dalam karya saja
bukan RATU yang datang dari golongan bangsawan
makanya maafkan aku jika buatkan hatimu tersakiti
ayuh mari kita berdamai bagi mengelakkan hukum karma
aku bukan ratu
memadailah aku ratu pujangga di hatimu sayang....
sayang dunia akhirat
agar kita dapat bersaudara di dunia bersaudara di Syurga
AAmeen Ya Rabbal A'Lameen
Karya Ratu Rimba Niagara
12 Safar 1435H
15 Desember 2013
Fasmadhy Deddi jiwa selaku ratu
Ratu Rimba Niagara memadailah aku ratu pujangga di hatimu ya...sama setia dalam perjuangan seni mu perjuangan sasteraku ya...
TEATER BANGSAWAN DIRAJA, 'TUAN PUTRI RMBA NIAGARA'
Karya Ratu Rimba Niagara & Teungku Sayyid Deqy
CERMINLAH DENGAN HATI AGAR SERUNAI JIWAMU BENDERANG
Bercerminlah dengan hati agar serunai jiwamu benderang,
Jika ingin menjadi Tuan Putri,belajarlah ratib cinta,
Bacalah barzanji rindu,
Pelajarilah tauhid hati tawadhu'
Tolakkan pandanganmu ke sajaha bukan beza-membeza
Remukkan congkakmu yang senantiasa merasa paling mahligai di antara tiang istana
Dan jahit lidahmu yang selalu mengatasnamakan Tuhan untuk kesenanganmu agar dipuji khalayak dan para hamba
Bakarlah kepalsuanmu berkali-kali
Hingga jadikan abu untuk selimutmu
Jika ingin jadi Tuan Putri,lihatlah perjuangan dan turunlah ke pasar juga ke pintu rumah sahaya
Lebih dekatlah dengan sengsara dan bau keringat mereka
Sadarkah?disaat engkau tertawa dan sedang meminum anggur nikmatmu-manusia yang sama denganmu di luar sana sedang sakratulmaut kerna kelaparan dan siksaan
Belajarlah untuk hidup sebenarnya,bukan hidup dalam khayalan
Dan berkembanglah bersama kehidupan
Bukan sekedar hidup di bawah fanatik darah keturunan,
Dengan tanpa melakukan apa-apa,
Diri kita tidak pantas disebut sebagai Tuanku dan Tuan Putri
Keanggunanmu bukan terletak pada kemilau wajahmu dan senyummu yang menipu
Namun hatimu penuh bisa ular yang mengumbut akar
Sedikit saja dilukakan,maka akan membakar dengan hingar bingar
Jagalah bahasamu wahai Tuan Putri
Sebab semakin banyak engkau bicara,semakin nampak siapakah dirimu sesungguhnya
Kosong lompong atau berisikah...
Kasihmu palsu atau asli nuranikah...
Semua dapat terbaca dari tatanan bahasamu dan juga penyampaianmu
Dunia tidak membutuhkan kata kata sahaja wahai Tuanku Putri
Dunia dan insan membutuhkan huluran tangan serta tulus kasih yang ikhlas,
Jika engkau datang orang merasa ringan-jika engkau pergi orang merasa berat,dan bukan sebaliknya
Cinta dan perkara dunia,
Bukan sekedar membutuhkan manis bahasa yang memuji langit
Namun matamu tak pernah memandang derita bumi
Berhentilah untuk menertawakan diri sendiri wahai Tuan Putri
Kehinaan datang ketika rasa malu sudah hilang
Janganlah gila terhadap pujian
Dan jangan condongkan diri kepada angkuh
Juga fanatik keturunan dan darah
Perkara ini yang akan mengahncurkanmu perlahan-lahan
Mati tiada diingat
Ke kubur pun tiada dihantar
Dan selama hidup menjadi beban
Doa pun terlafaz;semoga engkau cepat kembali ke alam al gharbal
Kehidupanmu hanya menyisakan luka buat orang lain
Dan lidahmu adalah ancaman dimanapun kau berada
Wahai Tuan Putri
Menangislah kerna ketakmampuanmu melihat diri sebagai hamba yang khilaf dan dhoif
Dan jika engkau ingin menjadi Tuan Putri bagi diriku juga bagi khazanah lainnya
Dan jika ingin dimaknakan kehadiranmu dalam majelis cinta
Maka,
Bacalah ratib cinta
Bacalah barzanji rindu
Dan pelajarilah tauhid hati
Jika kau sungguh-sungguh ingin dinamakan Tuan Putri
By: Teungku Sayyid Deqy
10 Mei 2012
Putri Rimba Niagara:
MOGA DI AKHIRAT NANTI KITA TIDAK SALING MENUNTUT
ATAS MASALAH DUNIA YANG TIDAK MEMBAWA KE SYURGANYA
Duhai putra
Berwajah tampan berhati penuh wasangka durjana
Setega itu kau melemparkan tuduhan padaku
Mengatakan aku gilakan pujian?
Muliakan sanjungan manusia...
Apa yang kau tulis itu
Sememangnya dengan niat busukmu itu ke aku
Jika tidak benarnya itu
Makanya Allah sahaja yang dapat membalas-Nya ke kamu
Dan maafkan aku
Sepanjang perkenalan kita
Walaupun cuma di alam maya
Tapi keperitan kata-katamu itu
Jika benarlah apa yang kau tulis itu adalah aku
Biar saja saat ini Allah mencabut nyawaku
Kerna aku tak tega hidup sedemikian rupa
Dilemparkan kata-kata nista yang durjana
Daripada seorang putra diRaja
Yang amat kusanjungi selama ini
Yang kusangkakan penuh budi bahasa
Tapi rupanya aku tertipu dengan
Dengan lenggok bahasa istananya
Yang membunuh kalbuku
Selamat tinggal putra
Maafkan segala kesalahan aku
Sesungguhnya aku insan yang tidak
Sesempurnamu yang baik segalanya...
Moga Allah ampunkan aku
Allah ampunkan engkau
Agar di akhirat nanti
Kita tidak saling menuntut
Masalah seremeh ini
Biarlah di dunia ini usainya segala masalah dunia
Yang tak bisa bawa ke Syurga-Nya
Maafkan aku duhai putra diRaja yang segalanya
sempurna di mata manusia...
Teungku Sayyid Deqy:
MAAFKAN LISAN DAN QALBU DINDA
Wahai kandaku yang jelita laksana bulan yanh ber sri
Betapalah dinda terkejut dengan maklumat ini
Dinda bagaikan terjatuh ke dasar palung
Dan dinda sangatlah bingung
Tiadalah maksud dinda menyampaikan perkara puisi ini
kepada kanda yang berhati mulia
Kanda adalah seorang putri yang dinda junjung tinggi kemuliaannya
Sangatlah pantang Pengiran Pasai berkata demikian kepada Daulat Tuanku Putri Rabeah yang mulia,
Kanda tiadalah mempunyai kesilapan dengan dinda...
Manalah berani dinda mengatakan ini kepada kanda...
Maafkan dinda oh puteri yang cantik jelita,yang berukir berkeliwang,
Yang syahdu yang merindu
Yang indah bagai suasa,yang mulia bak emas yang beratnya beratus ratus kati,
Yang mahligainya bak minyak kesturi yang berkelindan sepenuh hari,
Yang indah rupawan bak penunggang kuda yang berpelana suasa,berkerah kencana,yang kelimau bagai ziil,yang berintan laksana sulaiman dan ratu balqis
Wahai kandaku yang sedang merajuk hatinya
Maafkan lisan dan qalbu dinda yang amat lancang dan gancang ini
Namun sungguh,tiada sekalipun maksud dinda mencambuk hati kanda dengan amaran luka ini
Tolong jangan campakkan dinda di panas mentari
Sehingga putuslah tali silahturrahmi
Semoga kandaku tuan putri yang jelita ini,
Masih mahukan daku menjadi ubat penyejuk hati
Kepada Sang Dewi yang indah tak terperi...
Kanda Tuanku Putri Rabeah Mohd Ali...
Putri Rimba:
YA ALLAH JANGAN KAU AMBIL NYAWAKU
Duhai putra ku yang pandai berbicara lantang...
Tahukah engkau saat ini aku menangis kesedihan
Betapa aku emengnya lupakan siapa aku sebenar
Iye ...apa yang kau katakan itu benar...
Aku yang bersalah...
Aku yang menafikan kesalahan aku
Aku memang gilakan sanjungan
Aku memang gilakan pujian
Ya Allah...jangan Kau ambil nyawaku
Berilah aku peluang untuk menebus kekhilafanku
Agar aku dapat perbaiki segala yang tidak sempurna
Terima kasih putra
Kerna kau udah menyedarkan aku
Aku yang berkasar dengnanmu
Maafkan kesalahan aku ye...
Aku janji denganmu akan menjadi
Tuanku Putri idaman rakyat
Tuanku Putri idaman mu putra...
Itu pun kalau kau sudi
Kalau tak sudi nggak apa-apaan putra....
Kerana ramai lagi putra-putra di luar sana
Udah menantiku
Kerna aku sudah menjadi
Putri pujaan semua
Duhai dinda macam mana jadi tak lakonan kanda ini ye...
Tak lama lagi siaplah skrip bangsawan DiRaja untuk dipentaskan
Panggung Bangsawan MERAK KAYANGAN...
Agak-agak dinda datang tak jika PANGGUNG BANGSAWAN DIRAJA INI DIPENTASKAN nanti ye....sekarang ini kanda sedang menyiapkan skrip...dan kalau dinda bisa bantu kanda mencarikan pengarah untuk mengarahkan teater bangsawan ini amat-amatlah dialu-alukan. Kanda di sini mencari yang sudi menaja kos bangsawan diRaja ini...apa pendapat dinda ye....
Teungku Sayyid Deqy:
O peri merak yang mengangsa suasa merah durgha,
Dindalah yang cemas akan kemarahan kanda ke kubah pasai ini,
Takutlah kami para pengiran dan juga para hulubalang akan bencana
yang dikirim dari niagara ini
Tiada lagi yang dapat kami persiapkan,
Kecuali pasrah dan mengharap belas kasihan
Ratu yang berceropak lukisan merak,yang berbedil perak,yang wajahnya ibarat kuntum sulastri,yang bulu matanya laksana busur panah sultan sultan sulaiman,lentik mengungkai angin dan bintang lithaya,yang rambutnya harum sedap malam,yang puntirnya bak ikal mayang bergelombang,yang jika ia berjalan cemburulah bidadari,yang ia tersenyum maka runtuhlah cahya mentari,yang jika ia bernyanyi,maka berdesirlah seruling malaikat,yang jika ia duduk,anggunnya seperti ratu sheeba.
Tiadalah pantas tuan putri meminta maaf kepada dinda
Biarkan dinda yang memohon dimuka seribu tangga,
Tuk mengharap redha dari tuanku putri yang kharisma
Oh merak kahyangan yang diutus raja sekalian alam
Maafkan lisan dan qalbi yang telah melukai majelis cinta ini
Dinda telah lancang dalam mengutarakan perasaan ini
Hingg terlukalah tuanku putri niagara
Atas nama pengiranku yang dikodratkan masa
Dan atas durjanaku sebagai pemuda
Mohonmaaf dari dinda kepada kandaku yang tercinta
Kanda...cantik sekali lakonan kita ini.hingga buat rakan kita bingung dan menyangka kita berkelahi kanda.hahahaha...padahal kita sedang berpentas ria di pentas merak kahyangan para bangsawan ini.hahaha..terimakasih ye kanda.karakter kanda kuat sangat.hingga buat dinda kelabakan...
Teungku Sayyid Deqy:
Subhanallah..kanda lagi menggarap teater ya?kapan dipentaskan ye kanda...dinda ingin sekali datang dan menyaksikannya.jika waktunya pas dan dinda punya waktu luang sekalian dinda mau silahturaahmi kepada kerabat yang ada di johor.insyaallah dinda banti carikan pengarahnya.apakah judulnya kanda dan apa yang akan diceriterakan dipanggung bangsawan diraja ini???...
Putri Rimba:
Nanti kanda fikirkankan tajuknya ya dinda...bagi penonton ngak berganjak walau seinci pun! hehehehe biar sampai mereka menangis menonton bangsawan diRaja ini....heheheh
Teungku Sayyid Deqy:
Kanda: iya kanda.kita buat pentatonik (penjiwaannya) dengan maksimal ye kandaku...biar punya kesan dan pesan yang selalu membekas dihati...
KARYA: PUTRI RIMBA NIAGARA & TEUNGKU SAYYID DEQY)
12 Mei 2012
(DISIARKAN SEMPENA MERAIKAN HARI KEMERDEKAAN INDONESIA 17 AGUSTUS 2012/MALAYSIA 31 OGOS 2012)
10 Ogos 2012
21 Ramadan 1433H
MENTARI KAMI MAHU MENJADI SEPERTIMU!


Selamat pagi sang mentari,

pagi ini kau menjelmakan dirimu dengan senyuman manismu...
Aku amat suka sangat senyuman mu itu sang mentari
sinar mu yang indah itu bikin air laut di ombak rindu berkilauan
sesiapa memandang pasti menyilau mata tapi masih mahu memandang kilauanmu...
Bersinarlah kau...bersinarlah kau sang mentari untuk kami
agar kami sentiasa bersyukur pada-Nya kerana mengurniakan kamu pada kami
tanpamu pasti kami dalam kegelapan dan tak bererti hidup kami
kau menerangi sinarmu untuk kami tapi dirimu terbakar sendiri tak kau kisahkan malah kau masih bisa tersenyum...
malunya kami dibandingkan denganmu yang patuh perintah Pencipta-Mu tanpa sesaat pun lalai dengan tanggungjawabmu untuk menerangi kami...
Subhanallah Alhamdulillah Allahu Akbar
Moga kami dapat jadi sepertimu yang taatkan perintah Pencipta kami dan Penciptamu juga.
Aamin Ya Rabbal A'Lamin.


PUTRI RIMBA NIAGARA

28 Mei 2012


❝Jangan kita perKECIL AMALAN orang
lain walaupun kita
selalu hadir di majlis ilmu, selalu
berZIKIR kerana syurga banyak jalan
untuk masuk.. Ada orang masuk
SYURGA kerana SENYUMan,
berSEDEKAH.. Biar Allah sahaja yang
menentukannya❞
Kenikmatan Dunia merupakan Daya Tarik yg sangat memukau setiap insan , sehingga kenikmatan terus menarik semakin kencang ,, sehingga melupakan tujuan hidup yg sebenarnya yang pada akhirnya menyesatkan, oleh Karena Imam Al Ghazali , mengingatkan semua, semoga manfaat..:Aamiin yra
   
 
 
Salam Jum'at, semoga dihari yg Barokah ini muncul Jati diri kita sebenarnya dan RIDHO ALLOH TUJUAN HIDUP YANG AGUNG.....Aamiin Yra,
   
 
 
"BAHAGIA MENJADI KAWAN ANDA KERANA SETIAP HARI DISIARKAN GAMBAR DAN KATA-KATA NAN INDAH-INDAH MEMBUATKAN JIWA SAYA TENANG. TERIMA KASIH KAWAN ALAMMAYAKU YANG BAIK HATI. "
Sociedad Argentina de Horticultura telah menambah 3 foto baru — bersama Ales Mendiola Gonzalez dan 59 yang lain.
Dinteranthus puberulus
Sociedad Argentina de Horticultura
Desde 1936 al Servicio de la Comunidad


TAK ADA KEJADIAN KEBETULAN SEMUA HANYA BISA TERJADI DENGAN IZIN ALLAH


"HIKMAH"


Tak ada kejadian kebetulan

Tak ada kejadian sia-sia
Semua hanya bisa terjadi dengan izin Allah
Dan semuanya pasti penuh hikmah
Hikmah tak akan terbaca
Oleh orang yg sarat emosi
Sibuk memanjakan perasaan
Cinta dunia, senang dengan penilaian makhluk
Langka berzikir
Tak mau sungguh-sungguh tafakur
Hikmah yg terbaca
akan merubah suasana hati
Akan mudah merubah perilaku
Dari pedih menjadi syukur
Dari melankolis menjadi semangat
Hikmah mudah terbaca oleh orang yang berhati bersih,
Buah dari kecerdasan akal, Ketulusan hati Dan kesungguhan mencintai Allah diatas segalanya.


PERTEMANAN TAK TERHINGGA NILAIANNYA SAMPAI ALAM BARZAH



Ratu Yang Bersemayam

aksara puisimu menderu bagaikan
angin ternado menghempaskan rasa
rindu disaat aku duduk termenung
di malam sepi terurai dalam kalbu
walaupun hanya sebatas impian kulalui
rasanya ratu perpuisian dalam aksara puisiku
menjelma bersemayam dalam setiap bait
kubacakan disaat aku menghirup udara segar
dengan cappucino panas menghangat sekujur
tubuhku sepertinya batang pohon terkesima
menantikan belaian kasih pertemanan tak
terhingga nilainya sampai alam barzah
apa gerangan ?puisi kau tuliskan dengan
ketulusan hati terlukiskan dalam hayatku
di mana aku terkapar di batu karang menjulang
di atas langit menyambut kedatangan seorang
ratu rimba niagara tercantolkan di sebuah batang
pohon di sebuah hutan belantara
sungguh kata dan kalimat terurai
terlukiskan dengan nada mengharukan hati
nan permai kucetuskan bahwa penyair
sementara terpesona akan kata semanis madu
terlupakan tidak sampai aku berjalan ke ujung dunia
siamir marulafau 27052013>puisi buat teman

www

ANUGERAH SELENDANG GADING KENCANA DIRAJA NUSANTARA
Jika para kesatria datang ke Istana Rimba Niagara
salam hormat penuh sanjungan dihaturkan oleh seluruh rakyat
penghuni Rimba Niagara
Tarian Rimba Syair Gurindam Puisi akan bergema di seluruh benua
menyambut semua para kesatria Nuswantara
dan Ratu Rimba Niagara Kesayangan Penghuni Rimba akan
mengurniakan semua kesatria GADING KENCANA dan dikalungkan selendang jalur gemilang dan merah putih kepada semua para kesatria sebagai menghargai jasa bakti yang dicurahkan kepada ibu pertiwi Se-Nuswantara...makanya sorakan tepukkan paling gemuruh daripada seluruh penghuni cakarawala yang ada di alam semesta ciptaaan-Nya.
Kenangan yang paling indah itu diabadikan di setiap purnama malam pelangi cinta dan bila diabadikan di purnama malam pelangi cinta akan mendapat tepukan gemuruh daripada anak cucu pula.
Ahhh! Indahnya kenangan itu
Ahhh! Bahagia abadi selamanya tuk semua kasatria dan anak cucu....
Hanya DIA yang tahu betapa kebenaran imajinasi seorang pujangga kesatria pabila KUN FAYAKUN terjadi maka terjadilah!
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
14 Maret 2012 @ 10 September 2015
(PETIKAN GALERI KESATRIA SASTRA DIRAJA NUSANTARA
PUJANGGA NUSANTARA RATU RIMBA NIAGARA CINTA 5 BENUA
MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA
21 Jamadilawal 1435H
23 Maret 2014
MERDEKA INDONESIAMU MERDEKA MALAYSIAKU UCAPAN TULUS IKHLAS SEMPENA MENYAMBUT ULANG TAHUN KELAHIRAN RATU RIMBA CINTA 5 BENUA 13 OGOS 2O13, DIRGAHAYU KEMERDEKAAN INDONESIA 17 AGUSTUS 2013 DAN DIRGAHAYU KEMERDEKAAN MALAYSIA 31 OGOS 2013'
Ratu Rimba Niagara shared Mis Flores's photo.
LIMPAHAN KASIH TUAN PUTRI RIMBA NIAGARA KEPADA KAMI TERLALU BANYAK DENGAN KEHADIRAN TAMAN-TAMAN SASTRA MENGINDAHKAN JIWA KAMI MEMBACA KARYA TUAN PUTRI. KAMI BERSYUKUR KEPADA TUHAN MENGURNIAKAN BAKAT MENULIS NAN INDAH-INDAH UNTUK DIBAGIKAN BERSAMA KAMI TANPA ADA RASA RUGI, PENAT DAN LELAH TUAN PUTRI TETAP JUGA MENGARANGKAN UNTUK KAMI. TERIMA KASIH TUAN PUTRI RIMBA NIAGARA. MOGA ALLAH SWT SAJA YANG DAPAT MEMBALAS KEBAIKAN TUAN PUTRI PADA KAMI. AAMIIN.
TAMAN KOTA SASTRA RATU RIMBA NIAGARA CITA-CITAKU
Ratu Rimba Niagara Taman Kota Sastra Ratu Rimba Niagara. ...indahkan...
Bondet Mataram Lha klw Taman Kota Sastra Rmba Niagara Tuh dmn mbak Ratu Rimba Niagara ?
Ratu Rimba Niagara Saya usahakan Allah Tentukan. Maka hanya DIA Yang Maha Tahu Di Mana Letak-Nya.
Ratu Rimba Niagara KERAJAAN RATU RIMBA NIAGARA KERAJAAN ILUSI ILHAM DARI-NYA
KERAJAAN RATU RIMBA NIAGARA KERAJAAN ILUSI ILHAM DARI-NYA
Putri Melati Putri Rimba ~ Putri Rimba menulis tidak pakai logika. pakai angan2 jek. Teguran membina di katakan mahu menikam. Dapat apa tikam cik puan. Idea itu hadir dari jiwa masing2. Idea Intelek cukup dgn kata2 singkat, padat dan bernas. Namun penuh penghuraian mendalam makna. Bukan berjela namun hampeh.
Putri Kemboja Puan tak sedarkah yg apa yg puan tulis tu membingungkan? Genre apakah yg puan tulis? Syair, puisi, gurindam atau cerita pendek?
Kedaton Kraton Wahyu Utamaposted toRatu Rimba Niagara
March 21
Sertifikat kerabat kedaton kraton Wahyu Utama dianugerahkan kepada Ratu Rimba Niagara
Hendra Ibrahim Bangsa melayu bukan hanya sekadar menjaga kebudayaan dan adat istiadat Melayu saja, Bangsa Melayu adalah Bangsa yang besar yang dikenal diseluruh dunia dengan semua kemampuan dan potensinya, serta adat istiadat yang sangat santun dan bermartabat, Bangga dan berusahalah membesarkan dan membangkitkan Melayu yg telah pudar dan jangan lemah menghadapi arus zaman, karena melayu tak kan hilang ditelan zaman. Bangsa yang besar ditentukan oleh para satria dan pemimpin2 nya. kalau sudah memegang nama melayu, berjuanglah, jgn bermalas2an. karena melayu itu sangat Agung dan Mulia.
Daulat Tuanku...
Ampun Tuanku beribu ampun,
Mohon patik masuk mengadap
Mohon patik merangkai khilaf
Mohon patik persembah rasa
Tuanku pelindung keluhuran
Tuanku Payung kesejahteraan
(DANA KARYA SASTRA NUSANTARA DISIARKAN SEMPENA MERAIKAN JALINAN TALISIRATURAHMI NASIONAL RAJA SULTAN NUSANTARA III JUNI DI KOTA MALANG SALAM SUKSES SEMUA YANG HADIR DARIPADA PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA HAMBA SAYANG SEMUA DEMI-NYA SELAGI HAYAT DI KANDUNG BADAN)
22 Juni 2013
(DISIARKAN DI WALL SULTAN HASSANAL BOLKIAH & PRINCE ABDUL MALIK & RATU RIMBA NIAGARA , GROUP RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING", RAJA NOR JAN SHAH, ANAKANDA PUTERA RAJA BONGSU, WARISAN KELANTAN , WANGSA MAHKOTA SELANGOR, KESULTANAN JOHOR, KESULTANAN KELANTAN, GRUP SRI PEMANGKU ADAT & GRUP MAJLIS PANGKUAN DIRAJA KESULTANAN MELAYU ISLAM NUSANTARA & PANGERAN KAMARUDDIN HAJI YUSOF SANI, KESULTANAN INDRAPURA, KESULTANAN MATARAM, KESULTANAN SIAK, PERKUMPULAN KRATON NUSANTARA, KRATON NUSANTARA, SULTAN BROTOWIJOYO YUSODIPURO, KEDATON KRATON WAHYU UTAMA & TENGKU SHAWAL TENGKU AZIZ & KRATON KERAJAAN SURGA PESONA DUNIAMAYA, SASTRA MATARAM, KHAIRUDDIN AL YOUNG II GRUP PAGUYUBAN KELUARGA PAHLAWAN INDONESIA ,PANGERAN ITOE OELY'X , KHAI NOOR (KERABAT DIRAJA JEMBAL) , DATUK MOHD FAIZ ABDULLAH BUKHARI ,@ HARIMAU PERANG, DATUK SETIA PANGLIMA HANIF, LT KOL AHMAD TAJUDDIN , LAKSAMANA PENDEKAR TEMASEK, LEFTENAN ADAM SAKEENAH, PANGLIMA PERANG, KUMBANG SEGAK, SANG HELANG, AYAHANDA LAKSAMANA PANGERAN ADUKA BADAR AL -AHMAD, RAJA RIMBA NUSANTARA,ANDI ASPAR ARUNG DIDI, DEN MAT MANGKUBUMI)
(DISIARKAN JUGA DI WALL NAJIB RAZAK @ YAB DATUK SERI MOHD NAJIB TUN ABDUL RAZAK PENDANA MENTERI MALAYSIA)
3 April 2013
(PETIKAN DARIPADA SKRIP NOVEL PUISI CINTA DEMI-NYA)
3 April 2013
Like · · Unfollow Post · March 30 at 5:18pm
Sri Pemangku Adat, Andi Aspar Arung Didi and Silat Pengantin like this.
(PETIKAN DARIPADA GROUP SRI PEMANGKU ADAT & DISIARKAN DI GROUP RAJA & SULTANATE OF NUSANTARA NATIONAL GATHERING)
3 April 2013
'SELAMAT HARI KEMERDEKAAN MALAYSIA & INDONESIA TERCINTA!'
'KUCINTA DAN SAYANGIMU SAMPAI HUJUNG NYAWA!
' NYAWAKU INI JADI TARUHAN DEMI CINTAKU PADAMU'
'INILAH HADIAHKU UNTUK GENERASI KINI DAN AKAN DATANG MALAYSIA & INDONESIA.
UCAPAN TULUS IKHLAS SEMPENA MERAIKAN HARI KEPUTERAAN KDYMM SULTAN HASSANAL BOLKIAH KE 69 , HARI KELAHIRAN PUJANGGA RATU RIMBA NIAGARA CINTA 5 BENUA 13 OGOS 2O15, DIRGAHAYU KEMERDEKAAN INDONESIA 17 AGUSTUS 2015 DIRGAHAYU KEMERDEKAAN MALAYSIA 31 OGOS 2015'
KH. Abdullah Gymnastiar
·
Pastikan kita selalu berterima kasih atas sehalus apapun kebaikan orang, dan jangan berharap terima kasih atas sebesar apapun amal kita
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
26 ZULKAEDAH 1436H
10 SEPTEMBER 2015
KARYA,'PUTERI ARNAB DAN PAHLAWAN-PAHLAWAN RIMBA DISIARKAN SEMPENA MERAIKAN SAMBUTAN HARI PAHLAWAN MALAYSIA PADA 31 Julai 2013 DAN MEMPERINGATI JASA PUTERI DIANA KESAYANGAN RAKYAT SEDUNIA)
22 Ramadhan 1434H
31 July 2013M
Komen
Jebat Adam Jay slmt hari rya korban..
Tak SukaBalasan12 jam
Ratu Rimba Niagara Selamat Hari Raya Aidil Adha buat sahabat juga moga bertambah iman...Aamiin.

Syamir Adam,Wan Su Wan dan 6 yang lain menyukai siaran anda di 🍃🌻SAHABAT KASEH PUISI RINDU🌻🍃: "BERERTINYA KEJUJURAN
KH. Abdullah..."
22 jam yang lalu
Syamir Adam,Wan Su Wan dan 6 yang lain menyukai siaran anda di 🍃🌻SAHABAT KASEH PUISI RINDU🌻🍃: "PUTERI ARNAB, PUTERI DIANA & PUTRI..."
22 jam yang lalu
Syamir Adam, Wan Su Wan dan Eria Basri menyukai siaran anda dalam 🍃🌻SAHABAT KASEH PUISI RINDU🌻🍃: "'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN' As..."
JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA ALLAH KITA AKAN
BAHAGIA DUNIA DAN AKHIRAT TAPI JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA MANUSIA DIA SENDIRI TIDAK BISA MENJAMINKAN BAHAGIA UNTUKNYA APA TAH LAGI KITA .
ALLAH SENTIASA ADA BERSAMA DAN MEMBANTU KITA WALAUPUN DI SAAT KITA DISISIHKAN OLEH SEMUA MANUSIA.
BILAMANA ALLAH MEMBANTUMU TIADA SIAPA YANG DAPAT MENGHALANG-NYA SAMADA DI DUNIA ATAU DI AKHIRAT YAKINLAH JANJI ALLAH ITU PASTI !
SEJAK AZALI LAGI KITA SERASI BERSAMA HINGGA KE SYURGAWI KERANA KAULAH PERMATA SYURGA KURNIAAN-NYA YANG AKU SYUKURI. INDAHNYA PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI TERIMA KASIH KERANA SUDI HADIR DALAM DUNIA SASTERAKU UNTUK MERIMBUN DAN MELEBATKAN BUAH PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU IN SHAA ALLAH KITA BERSAMA DI SYURGA MENYATUKAN CINTA KITA BERSAMA CINTA ALLAH DAN CINTA RASULULLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
'CINTA RASULULLAH KEPADA UMMATNYA TERPATRI SAMPAI SYURGA,'
MUHAMMAD RASULULLAH KEKASIH ALLAH
'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'
As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)
WAHAI JIWA YANG TENANG
Surat Al-Fajr ayat 27 - 30
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masuklah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).
BERBAIK SANGKA DENGAN ALLAH AZZAWAJALLAH
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w: "Berfirman Allah Azzawajallah: 'Aku berkuasa untuk melakukan apa yang hamba-Ku sangkakan terhadap-Ku. Dan Aku berserta dengannya ketika ia menyebut-Ku (Berzikir kepada-Ku)
(Riwayat Al-Bukhari dan Muslim)
DUNIA YANG HINA
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w bersabda: "Bukankah dunia ini dilaknati melainkan zikrullah dan apa yang berkaitan dengannya, dan orang yang berilmu atau orang yang menuntut ilmu."
(Riwayat al-Tirmizi)
Fatimah Ismail menyintaiMu lebih dari itu..mengharapkan bunga dari syurga jatuh ke telapak tangan..tatkala berdoa..semuga harumnya merentasi benua....amin.
Ratu Rimba Niagara :Aamin Ya Rabbal A'Lamin
YA ALLAH DENGAN AMALAN YANG SEDIKIT INI TAK LAYAK
KAMI MENJADI KEKASIH-MU TAPI BERILAH KAMI PELUANG UNTUK BERBUAT AMALAN SOLEH YANG YANG ENGKAU REDHAI SEHINGGA MATINYA KAMI DALAM KEADAAN KAU SUKA DAN REDHAI AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
"SALAM AIDIL ADHA SEMUA YANG MENGENALI DIRI INI DI ALAMMAYA MAHUPUN DI DUNIA NYATA DENGAN UCAPAN MAAF ZAHIR BATIN KUSAYANG KALIAN DEMI-NYA MOGA PERTEMUAN KITA BERAKHIR DENGAN PERTEMUAN DI SYURGA BERSAMA MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH ITULAH MATLAMAT KITA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN,"
11 Zulhijjah 1437H
13 September 2016

0 comments:

Post a Comment

 
;