Thursday 15 September 2016

HIDUP SATU PERJUANGAN (359) BUNGA PINTALAN KASIH ANUGERAH-NYA YANG TERINDAH


HIDUP SATU PERJUANGAN (359) BUNGA PINTALAN KASIH ANUGERAH-NYA YANG TERINDAH

BUNGA PINTALAN KASIH SASTERA NAN INDAH ANUGERAH-NYA DISYUKURI DUNIA AKHIRAT TERIMA KASIH TUHAN
Pejuang Sastera Semoga berjaya menggenggam IMPIANMU...Aamiin.
MENGGENGGAM IMPIAN SEPERTI MEMINTAL ILUSI MENJADI REALITI


Rabeah Binti Mohd Ali berkongsi kenangan.
AKU MENGURUNG RINDU
Rindu begitu menggangguku saban waktu
tidak bosan dia mengusik ketenanganku
makin hari makin meliar rinduku
diguris rerelung hatiku begitu pedih menusuk kalbu
aku ingin menjerit
aku ingin meraung
dan aku ingin merintih
tetapi tidak berdaya
aku berusaha
dan berusaha lagi
ingin kujinak rinduku
akhirnya kukurung rinduku
dalam sangkar "La Tahzan".
(Jangan bersedih duhai hati..)
MURBA TERPINGGIR
Kuala Lumpur.
DILAMBUNG OMBAK RINDU
kau kurungkan rindu
kupendamkan rindu
kita sama-sama rindu
tapi sengaja dibiarkan dilambung ombak rindu
yang tak berbalas rindu
kerana dibiarkan beku
dalam sangkar "La Tahzan"
yang pasti hatimu hatiku
dalam genggamanNya...
untuk menyatukan rindumu rinduku...
RATU RIMBA NIAGARA,
13 DZULHIJJAH 1437H
15 SEPTEMBER 2016

SukaTunjukkan lagi reaksi
 Komen
Komen
  • GURINDAM RINDU SEPENUH JIWA

    Duhai kanda yang jauh di sana,
    Dekat di hati jauh di mata;
    Bayanganmu sentiasa tersirna,
    Dalam kalbu rindu tak terkata.

    Siang dan malam terbayang-bayang,
    Wajahmu kanda penyejuk jiwa;
    Semakin hari semakin sayang,
    Gurindam rindu sepenuh jiwa.

    Semakin hari semakin rindu,
    Rindukan kanda di benua sana;
    Bila nak datang kutahu,
    Jika datang sukalah semua.

    Duhai kuda kembar jelmaan,
    Datanglah ke sini kekasihmu menunggu;
    Sumpahan mu tamat menjadi putera idaman,
    Buat kekasih yang lama menunggu.

    Moga Allah Perkenankan hajat,
    Untuk bersama menjayakan cita;
    Bersamalah kita bermunajat,
    Agar dimakbulkan segala cita.

    Aamin Ya Rabbal A'Lamin

    GURINDAM PUISI UNTUK KANDA WERDYS KALBARY
    DARIPADA DINDA PUTRI RIMBA NIAGARA
    23 Mei 2012
    May 23 at 4:02am ·  ·  2
  • CINTAILAH AKU SEPERTI SETIANYA OMBAK PADA PANTAI

    Kasih yang terkasih
    Aku tak tahu gimana hendak kuluahkan hatiku ini
    Sejujurnya kukatakan aku amat mencintaimu
    Biarpun kutahu terlalu amat payah untuk kau membalas kasihku
    Mungkin kau masih tercari-cari cinta yang sebenar siapakah yang layak Bertahta di hatimu ...
    Begitu lama aku menanti jawapanmu itu

    Ombak rindulah yang menyaksikan penantian yang amat menyeksakan!
    Aku cemburu pada pantai
    Aku cemburu pada ombak
    Biarpun ombak mendera pantai
    Tapi pantai masih setia pada ombak
    Pantai bilang...
    Duhai ombak...
    Seksalah aku semahumu! Kalau itu boleh membahagiakan mu...
    Percayalah aku tetap setia padamu....
    Selagi kau mendera aku
    Selagiku itulah kau heret rinduku bersamamu
    Dan aku terharu apabila mendengar deruanmu ombak
    Aku tahu kau membalas cintaku
    Kalau tak masakan kau membawa rinduku sekali bersamamu...
    Biarpun kita terpisah benua
    Namun deruan rindumu rinduku
    Tak akan terpisah selamanya
    Tahulah aku yang kau kasih dan sayangkan aku
    Makanya terimalah senyuman ku untukmu duhai ombak yang kucinta..

    Justru duhai kasih
    Berjanjilah padaku yang kau akan cintai aku
    Seperti setianya ombak pada pantai...
    Ke mana kau pergi bawalah rindku bersamamu
    Biarpun aku sudah tiada di dunia ini...
    Kenang daku dalam doamu.

    Karya Putri Rimba Niagara
    23 Mei 2012
    May 23 at 5:58am ·  ·  2
  • CINTA DALAM REDHA-NYA

    Kanda Arjuna Yang Tercinta...

    Semakin kuatnya terjangan ombak ke aku
    begitulah kuatnya rinduku ke kamu....
    comanya aku tak tega menangung sakitnya
    terjangan ombak itu hingga aku terjaga dari lena ...
    Ya... aku benar-benar rindukan kamu dan kerana terlalu rindu,
    aku tidak boleh terima kau sepikan aku dalam hidupmu...
    sejujurnya aku tak tega kehilangan kamu sehinggalah
    nyawa menjemputku pulang.

    Tahu ke kau sehari tidak mendengar kabar berita darimu ...
    serasa bagaikan bertahun-tahun lamanya...jika seminggu...
    berbulan ...lagi aku tak boleh terima...jika terlalulah sibuknya dikau...
    aku rela kau sepikan aku...dan buanglah namaku jauh-jauh dari di sudut hatimu...kerana aku tak larat lagi mengharap balasan rindu darimu...aku tak larat lagi pergi ke ombak rindu...menyatakan aku rindu padamu dan bukan kau yang menjawab...coma gema suaraku sendiri yang menjawab....adakah kau tega melihat aku menanggung derita rindukanmu sepanjang hari sepanjang masa?
    Makanya balaslah rinduku biar pun seketika cuma...
    aku nggak bisa membuang rinduku padamu di ombak rindu.....
    makanya hargailah rinduku ini tanpa alasan yang kau sibuk dengan duniamu....jika kau tak sanggup untuk menjadi sesetia ombak kepada pantai....makanya lepaskan rindu itu...biarlah ia pergi di bawa deruan ombak tanpa suara...bisu...sepi....kalau itu pengobat rindumu ke aku....dan aku rela sepi rindu ini disepikan tanpa penantian yang menjemukan.

    Moga di alam realiti kita dapat berjumpa menyatakan hasrat hati..
    yang kita adalah kekasih paling sejati selepas itu kita tidak perlu
    lagi mengungkapkan rindu serindunya hanya yang ada aku
    sayang kamu demi-Nya
    Di alam realiti cinta kita terpatri dalam redha-Nya

    Yang merindui mu di ombak rindu,
    Putri Rimba Niagara.
    23 Mei 2012
    May 23 at 10:34am ·  ·  1
  • GURINDAM PUISI UNTUK KANDA

    Oh! Kanda...
    Dinda ingin jadi temanmu yang setia
    Sesetia ombak pada pantai

    Oh! Kanda...
    Kenapa dinda memilih kanda
    Sebagai teman dunia akhirat dinda
    Kerana kanda
    Cintakan Allah
    Lelaki soleh
    Dalam hati ada taman iman
    Membuatkan hati dinda
    Berbunga-bunga cinta iman

    Oh! Kanda...
    Terima kasih kerana sudi mencintai dinda kerana-Nya
    Hati dinda terharu penuh syahdu
    Kerana di usia yang tersisa ini Tuhan hadirkan
    Seorang bidadara Syurga untuk dinda

    Oh! Kanda...
    Biar siapapun dinda kanda terima dengan hati yang redha
    Biar siapapun kanda dinda terima dengan hati yang redha
    Ketentuan Ilahi kita sama terima dengan hati saling meredhai
    Kerana siapalah kita untuk menafikan
    Apa yang telah ditakdirkan-Nya pada kita

    Oh!Kanda....
    Selagi namanya manusia
    Mahukan kesempurnaan
    Tapi kita dambakan kesempurnaan iman
    Yang boleh membawa jalan-jalan
    Ke Syurga-Nya

    Oh! Kanda...
    Kehidupan ini setitis cuma
    Makanya kita manfaatkan
    Sebaik mampu
    Beramal soleh
    Yang ada nilaian
    Di Sisi-Nya
    Agar kita tidak menyesal
    Di akhirat nanti

    Oh! Kanda...
    Allah meletakkan tanggungjawab yang berat padamu
    Makanya berlaku adillah jika tak mahu ditanya di akhirat nanti
    Jangan ada terdetik di hatimu untuk mempersiakan cinta dinda
    Kerana kehadiran dinda dalam hidup kanda
    Adalah satu anugerah yang patut kanda syukuri
    Dan dinda juga bersyukur pada-NYa kerana kanda adalah
    Anugerah Ilahi pada dinda
    Kita saling syukur mensyukuri
    Atas anugerah Cinta Syurga ini

    Oh! Kanda...
    Kita saling kasih
    Kita saling sayang
    Kita saling cinta
    Setulus hati
    Kerana-Nya

    Oh! Kanda
    Sebagai balasan penganugerahan
    Cinta Syurga ini
    Marilah kita bersumpah
    Untuk bersama
    Mempersiapkan
    Bekalan akhirat
    Selagi nyawa di kandung badan

    Oh! Kanda
    Dengan terpatri cinta kita dalam redha Ilahi
    Kita sama-sama bergandingan menuju
    Ke pelamin Cinta Syurga
    Di Taman Firdausi
    Mawaddah Warahmah
    SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKHBAR
    Betapa indahnya kanda
    Semua-Nya Ketentuan Ilahi

    Gurindam Puisi Untuk Kanda Arjuna
    Daripada Dindamu Putri Rimba Niagara
    23 Mei 2012
    May 23 at 11:28am ·  ·  1
JIKA KAU PUNGUT PUISIKU

Jika kau pungut puisiku
Berarti kau pungut cintaku

Jika kau pungut cintaku
Di situlah cintaku mula bertapak di hatimu
Lalu aku terlena dalam dakapan mimpi
Mimpikanmu untuk bersama ke Syurgawi
Menyulam rindu menyulam cinta
Yang abadi selamanya
Tiada cinta terluka lagi...
Itulah hikmah di sebalik pertemuan ini...
Segalanya atas Ketentuan-Nya

PUTRI RIMBA NIAGARA
3 Jun 2012


JIKA KAU PUNGUT PUISIKU

Jika kau pungut puisiku
Berarti kau pungut cintaku

Jika kau pungut cintaku
Di situlah cintaku mula bertapak di hatimu
Lalu aku terlena dalam dakapan mimpi
Mimpikanmu untuk bersama ke Syurgawi
Menyulam rindu menyulam cinta
Yang abadi selamanya
Tiada cinta terluka lagi...
Itulah hikmah di sebalik pertemuan ini...
Segalanya atas Ketentuan-Nya

PUTRI RIMBA NIAGARA
3 Jun 2012
 ·  · 45 minutes ago · 
  • Irma Sri Kabulatirin likes this.
    • Irma Sri Kabulatirin Rabeah sayang...hicks hicks...aku lagi patah hati....
      Tanganku sibuk mengusap airmata, jadi tak sempat kupungut puisimu....hhhoooaaaa....hicks hicks
      42 minutes ago via mobile · 
    • Rabeah Mohd Ali Patutlah kau sepikan puisiku ...rupanya kau patah hati ye....hihihi
      Nah aku usap airmata kecewamu dengan daunan kasih kiriman si Kunta si Kunte... hihihi
      38 minutes ago · 
    • Irma Sri Kabulatirin Aku tak mau daun itu...
      Aku mau daun yg kau genggam Rabeah...
      Aku menyukai seseorang...
      Beruntung aku belum jatuh cinta...
      Andai sampai aku jatuh cinta...
      Ala' mak....habislah riwayatku....
      Ggggrrrhhh...akan kusimpan cintaku dalam kotak besi, dan hanya akan kubuka andai dia tau siapa jati diriku....hehehe
      34 minutes ago via mobile · 
    • Rabeah Mohd Ali Daun apa yang aku genggam irma...
      Bukankah kau pernah bilang samaku
      Kau telah dimiliki cinta...
      Hehehehe
      25 minutes ago · 
    • Irma Sri Kabulatirin Ya aku punya cinta Rabeah...
      Layaknya aku punya air namun tak punya cawan...hehehe
      23 minutes ago via mobile · 
    • Rabeah Mohd Ali Nanti aku carikan cawan dari negeri antah berantah ye...hehehe agar boleh kau teguk untuk hilangkan dahagamu irma...sembuh segala kesepianmu yang tak berhujung itu irma....hehehe
      20 minutes ago · 

      (PETIKAN  DARIPADA WALL PUTRI RIMBA NIAGARA)
      3 Jun 2012

AKU MENCINTAIMU KARYA RADEN INU KERTAPATI & PUTRI RIMBA NIGARA

Dengan kosong jasadku menerjah laut jiwaMu
bersama ghairah rindu yang menggigil
menghempas malam dengan kasih
merenyuh cintaku nan berbadai

AH AKU MENCINTAIMU

Gundah kelanaku mencariMu
memeluk derita yang bergayut
di sahara rintih nan mendidih
terpusar dalam kawah asyik

AH AKU MENCINTAIMU

Saperti terjunan air yang membingit
mengucup puncak mahkota mawar
aku berlari mencari damai
pada sengat-sengat rindu muaraMu

AH AKU MENCINTAIMU

Lihatlah gelora di lidah ombakku
menciumi pantai resah merah bibirMu
yang terik di bakar kasih
merekah tersisih

AH AKU MENCINTAIMU

Mendaki tangga-tangga memetik cahaya
rimbun dada mawarMu mengharum
melena jasadku pada mimpi Ruh
di tangkai jantungMu aku berpaut
meledak banjir menelanjangi hati
menyuguh anggur pada kemabukkan dzauk
dalam fana nirvanaMu terbuka
menzahir rahasia
segugus cinta!

By: Raden Inu Kertapati

SEGUGUS CINTA BERGUGUS-GUGUS

Segugus cinta bergugus-gugus...
Menjadi rebutan untuk dimiliki
Semakin dimiliki rasa tak mencukupi
Itulah gugusan cinta dunia yang tak sudah-sudah
Memilikinya sanggup ketepikan kemanusiaan
Tanpa hati tanpa perasaan
Jadilah gugusan cinta dipuja ke mana pergi
Disanjung di merata tempat
Diketepikan hati yang terlara di sudut sepi
Makanya takkan ada cinta lagi di gugusan cinta
Yang ada senyuman diheret ombak membara
Moga hilang segala yang membadai cinta
Kunjungan indah pelangi cinta
Menyeri berseri-seri di sudut hati yang inginkan cinta Ilahi!

KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
3 Jun 2012

KARYA RADEN INU KERTAPATI & PUTRI RIMBA NIAGARA
3 Jun 2012
Unlike · · 7 hours ago ·
You, Laksamana Mas and Jefry Al Bc like this.
Rabeah Mohd Ali CINTA MEMBAWA KE SYURGA

Awak,,,
Terharu saya mendengar mengakuan awak
Sungguh ikhlas pengakuan awak pada saya
Cinta awak ke saya seperti saya
Mendapat tiket ke Syurga
Selangkah kaki saya ke Syurga
Awak tahu tak...
Cinta yang sebeginilah yang saya dambakan
Jika orang yang mencintai saya
Cintanya mestilah cinta Allah
Tempat Yang Teratas
Saya tak mahu
Cintanya ke saya
Mengheret saya dan dia
Kelalaian daripada
Mengingati Allah
Lalu terjebak
Dalam
Kemurkaan Allah
Jika itu berlaku
Adakah cinta namanya?
Pastinya tidak
Itu semuanya cinta
Palsu yang memusnahkan cinta suci
Makanya
Pabila saya mendengar mengakuan awak
Yang ikhlas itu
Saya terus menangis kesyukuran
Di sejadah cintaNya
Mengucapkan syukur padaNya
Yang tak terungkap
Kerna DiKurniakan
Cinta dari hambaNya
Yang tulus ikhlas
Semata keranaNya
Syukur Ya Allah
Terima kasih cinta hati saya
Yang sudi melamar saya
Untuk sama-sama
Menempah tiket ke Syurga
Moga dengan tersarungnya
Cincin Syurga ke jari manis saya
Jadilah saya bidadari awak
Bidadari yang setia
Hingga ke SyurgaNya

Awak menerima cinta saya keranaNya
Saya membalas cinta awak keranaNya
Inilah cinta yang telah tercatat di Lauhmahfuz
Wallahualam

Karya Putri Rimba.
25 April 2012

INDAHNYA HAKEKAH CINTA

Assalamualaikum
Bunda benar indahnya hakekat cinta .
Semoga menjadi renungan bagi orang yang sedang jatuh cinta.
Wassallam dari nanda.

Rabeah Mohd Ali"

Waalaikummussalam wr wb nanda Jefry Al Bc karena sudi hadir di wall bunda
dan memberi pandangan yang bernas.
Itulah mesej yang ingin bunda sampaikan kepada semua yang bakal melangkah ke
alam percintaan yang suci murni kerana-Nya.

'CINTA TAK SEMESTINYA DIMILIKI
TAPI JIKA DIMILIKI ITULAH CINTA YANG TELAH TERCATAT DI LAUHMAHFUZ , MAKANYA SENTIASA BERSANGKA BAIK DENGAN ALLAH AZZAWAJALLAH
YAKIN CINTA YANG DIKURNIAKAN ITULAH CINTA YANG DIMILIKI ATAS KETENTUAN-NYA'. Wallahualam.

PUTRI RIMBA NIAGARA
3 Jun 2012

SEMAKIN PUITIS DAN ROMANTIS

Adinda Ayunda Puteri yang manis
Senyummu bagaikan pelangi cinta
Makin dipandang makin bertambah manis
Pulang dari perantauan bertemu cinta

Laksamana:

Mas Adinda Ayunda Puteri , Injih...makasih..nuwun

Laksamana Mas:

Kanda Rabeah Mohd Ali , Injih...wah, asyik dong...hehe

Rabeah Mohd Ali:

Biar para ksatria hilang stres dikit setelah fokus pada tugas berat...jadi jiwang-jiwang
membakar semangat lagi untuk berkerja....hehehehe

Laksamana Mas:

Kanda Rabeah Mohd Ali , Injih...ah. bisa aje ....hehe

Rabeah Mohd Ali:

Yang lucunya kanda di rimba Niagara ini tak perlu keluar dari istana...
Berpujangga perpuisi je dan kemudian layangkan puisi kanda
Ke lubuk hati ksatria...terus semangat mereka membara-bara....
Tanpa kenal dan tahu kanda berada di benua mana.....hehehehe

Laksamana Mas:

Kanda Rabeah Mohd Ali , Injih....apalah erti jauh dimata,...
jika ia dekat di hati,....di hatinya Para Ksatria,....hehe

Rabeah Mohd Ali Jauh di mata dekat di hati,
Karya ksatria berhati-hati;
Perancangan penuh strategi,
Agar ksatria sentiasa diingati.

Adinda Ayunda Puteri:

Met pagi mas Rabeach duuuh semakin hari jadi semakin puitis dan romantis aja ya,waah udah ketularan ama mas Laksamana

Adinda Ayunda Puteri:

Nih,siiip dinda doain ya biar tambah ceria,senyum indah selalu ceria,membuat hati menjadi tentram dan nyaman,met weekend

Adinda Ayunda Puteri:

Mas Rabeah,kedamaian menyertai kita bersama,serasa hati bersinar pelangi,hem slm damai ya mas,slm

Adinda Ayunda Puteri:

Sugeng dalu mas Laksamana apa kabar,,,wah dinda seneng dan bahagia meliat semua bisa ceria di pagi ini,semoga suasana hati

Adinda Ayunda Puteri:

Dihari minggu ini terasa bahagia ya mas,sehingga kenyamanan kita lalui bersama saudara2 kita yg lainnya,slm ceria mas.

Rabeah Mohd Ali:

Terima kasih dinda ayunda puteri...kanda senang banget melihat keceriaan pelangi cinta dinda puteri..duuuh jika suka puisi yang puitis dan romantis...insya-Allah kanda siarkan istimewa untuk dinda puteri..tapi jangan sampai terbius dengan kata-kata puitis tapi ambilah apa mesej yang ada dalam puisi itu...hehehehe

(PETIKAN DARIPADA WALLL PUTRI RIMBA NIAGARA & LAKSAMANA MAS)
3 Jun 2012
BUNGA PINTALAN KASIH SASTERA NAN INDAH ANUGERAH-NYA DISYUKURI DUNIA AKHIRAT TERIMA KASIH TUHAN
Pejuang Sastera Semoga berjaya menggenggam IMPIANMU... amin.
MENGGENGGAM IMPIAN SEPERTI MEMINTAL ILUSI MENJADI REALITI
Semua orang ada impian...
Impianku tinggi menggunung
Sudah puluhan tahun aku mendaki
Terlalu banyak onak dan duri kulalui
Biarpun onak dan duri sudah sebati dalam diriku
Adakalanya aku putus asa untuk menggapai impian
Ribut petir selalu membunuh anganku menggapai impian
Hinggakan aku tak mampu untuk bertahan lagi...
Tapi dek kerana misi dan visi ku yang sudah lama kudambakan
Ku terus...dan terus...memburu impian ....
Biarpun datang berjuta halangan tak kupedulikan lagi
Kerana ku sudah kesuntukan masa untuk berleka memburu impian
Impian...oh! Impian....
Impianku menjadi bahan lawak
Kerana impianku di luar kotak pemikiran
Kerana siapalah aku untuk menggapai impian itu
Mana mungkin aku kesendirian untuk merealisaikan impianku itu
Kerana impian ku tak pernah padam
Hingga saat ini ku masih pertahankan impianku biarpun berseorangan
Terkial-kial dalam pendakian yang entah bila penghujungnya
Biarpun hangus terbakar jemariku... Ku tetap menggenggam impian
Hingga sampai penghujungnya
Menggenggam impian seperti, ' Memintal Ilusi Menjadi Realiti
Mana tahu hadirmu tanpa dugaku...
Berganding bahu denganku...
Berkongsi segala bebanan yang kupikul
Bagaikan sinar pelangi yang takkan padam...
Mengiringi pendakianku memburu impianku
Kerana impianku seiring dengan impianmu
Kerana kita punyai minat yang sama
Matlamat yang sama
Ingin jadikan impian menjadi kenyataan
Terima kasih pelangiku kerana sudi berganding bahu bersamaku
Moga indah warna-warni pelangimu takkan hilang hingga bila-bila
Selagi nafasku ada...Syukurku pada Allah
Kehadiranmu selalu kunantikan dalam ilusiku
Tapi kini bukan illusi lagi
Berkat keikhlasan hatimu padaku
Amat mengharukan aku...
Moga kau dan aku seia sekata
Senada seirama
Sama-sama menggenggam impian
Impianku impianmu berpadu menjadi realiti
Biarpun tak menjadi realiti
Setidaknya kita telah mempunyai impian yang sama
Ayuh...sama-sama kita jayakan
Mana tahu...impian jadi kenyataan!
Aku mesti bersangka baik dengan Tuhanku
Dia Maha Berkuasa Untuk Menjadikan Impianku Satu Realiti
Jika ianya satu realiti kusyukur dalam sujudku
Kerana tiada daya upayaku melainkan dengan izin-Nya jua.
Karya Ratu Rimba Niagara
1 ZULHIJAH 1436H
15 SEPTEMBER 2015
INDAH ILHAM KURNIAAN ALLAH AZZAWAJALLAH
INDAH ILHAM KURNIAAN ALLAH SWT DIBAGI/DIKONGSI KEPADA SAUDARA SEISLAMKU BUKAN UNTUK MENUNJUK PANDAI ATAU RIAK TAPI MENUNJUKKAN BETAPA BIJAKSANA-NYA ALLAH MAHA PEMURAH-NYA MAHA BERKUASA-NYA ALLAH TANPA IZIN-NYA SEBARIS AYAT TAK DAPAT DITULIS BETAPA BERKUASA-NYA ALLAH BETAPA KERDILNYA AKU DI SISI-NYA MAKANYA AKU BERSYKUR DIKURNIAKAN ILHAM TANPA HAD. MOGA ILHAM KURNIAAN-NYA INI MEMBERI MANFAAT DUNIA AKHIRATKU DAN KEPADA YANG SUDI MEMBACA KARYAKU. YANG TAK SUDI YANG SAKIT HATI TAK APA TAK MARAH DAN KECIL HATI PUN ASALKAN JANGAN KARENA KU MENULIS PELBAGAI TEMA MEMBUATMU MELEDAK HATI LALU MENGHINA KARYA KARYA YANG KUTULIS JANGAN GITU DONG ...MOGA SAMA KITA SUCIKAN PENYAKIT HATIKU HATIMU HATI SEMUA UNTUK MENUJU JALAN JALAN PULANG KE NEGERI ABADI DENGAN JIWA DAN ROH YANG TENANG LAGI DI REDHOI AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
4 TAHUN YANG LALU PADA HARI INI
15hb September 2012
Dalam peti ada hati,
Hatimu hatiku,
Kasih berpadu di hati,
Sejak azali lagi.
PUISIMU PENGUBAT RINDU
Kusenyum dalam terbungkus rindu
Terima kasih rakan sastraku
Sudi memahamiku
Kerana dunia sasteraku adalah dunia sasteramu jua
Sebab itu kita diketemukan-Nya di sini
Maka kita saling menghargai
Saling berbalas puisi
Dalam mesra di hati
Berbunga rindu
Pasti puisi dikarang
Terjelma kasih berpadu di hatiku hatimu
Jika sehari tak ketemu puisimu
Pasti kurindu
Jika kau tak mahu aku merinduimu
Berpuisilah setiap hari
Sebagai pengobat rindu
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
15 Sept 2012

KARYA RATU RIMBA NIAGARA
15 Sept 2012
BERBUNGA CINTA BERKELOPAK RINDU
Salammu ku jawab
Sepenuh kasih dan sayang demi-Nya
Agar mekar menyinar ke hujung bumi
Rindumu sentiasa mekar di hati ini
Biarpun kutahu rindumu selalu diheret ombak rindu
Bersama baraan gelombak ombak membadai
Biarpun rindumu datang
Di musim tengkujuh
Hingga aku terluka parah dalam sendu
Namun ku terpujuk rindu
Pabila pelangi rindumu sudi
Datang menyapa
Rinduku
Yang lama memendam
Rindu terpendam
Padamu
Yang tak pernah tahu
Betapa aku rindu
Rindu serindu-rindunya
Rindukanmu
Di pelangi
Berbunga cinta dan berkelopak rindu
Ahh...indah
Ahh...bahagia
Aku terpedaya
Aku teruja
Rindu pada yang tak sudi membalas rindu
Jadilah aku perindu
Si pungguk rindukan bulan
Yang tak sudi menyapa
Untuk membalas rinduku
Namun ku tetap merindu
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
15 Sept 2012
UKIRAN DAUNAN KASIH PUTRI RIMBA UNTUK SEMUA YANG DIKASIHI DAN DISAYANGI DUNIA AKHIRAT SAMADA YANG HIDUP ATAU YANG TELAH MENINGGAL DUNIA...SEGALA YANG ADA DI LANGIT DAN DI BUMI ..SEMOGA SEGALA NIAT MURNI DAN DOA YANG DIUKIRKAN DI DAUNAN KASIH PUTRI RIMBA NIAGARA DIMAKBULKAN ALLAH SWT AAMIIN YA RABBAL A'LAMIN
12 Jun 2012

GURINDAM CINTA GURINDAM RINDU

Di kala aku kesepian merindu-rinduan
Kau datang menyahut rinduku
Kau hiburkan aku
Dengan gurindammu yang
Menyejukkan hati menyejukkan imanku
Andai kata bulan boleh bergurindam
Kan kuseru bulan
"Bulan oh! Bulan...Bergurindamlah kau
Gurindam Cinta Gurindam Rindu...

RATU RIMBA NIAGARA.
13 DZULHIJJAH 1437H
15 SEPTEMBER 2016


KEIZINAN KARYA BERSIARAN DI DJMYFM
BismillahhirRahmanirRahim
Assalamualaikum wr wb
Kepada yang disanjungi rakan-rakan sastra DRSB
Temul Amsal
Fiapradita
Helin Supentoel
Karya kalian telah disiarkan di djmyfm ruangan
sastra Senusantara yang memberi peluang kepada
semua pengkarya-pengkarya puisi nusantara
rakan-rakan yang terpilih karyanya akan dipetik
untuk siaran makanya karya hendaklah asli bukan
disalinan karya orang lain.
Kepada mereka bertiga di atas DJ Ramz mengucapkan
tahniah dan amat berbangga kerana kalian telah
menghasilkan karya yang hebat!
Moga terus menulis
Untuk menceriakan lagi dunia sastra yang ktia minati ini.
Kepada ahli yang karyanya tak terpilih harap jangan
putus asa cuba lagi sehingga menjadi karya emas
jangan dibiarkan selamanya menjadi kaca.
Kepada rakan yang tidak membenarkan karyanya
Disiarkan sila beri bantahan di sini kerana kita
Menyiarkan karya yang memberi keizinan saja.
Jika berdiam tanpa suara maknanye setujulah tu ye...hehehe
Apapun diucapkan jutaan terima kasih atas segala keizinan
dan kerjasama ini.
Kepada admin DRSB Pak Naga Pamungkas...
Tahniah nama grup ini telah dikenali di seluruh Senunsantara
Misi dan visi mu menubuhkan grup ini diizinkan Allah SWT berjaya
Tahniah...!!!
Pujangga Malaysia di kenali di Indonesia
Pujangga Indonesia dikenali di Malaysia
& Pujangga 5 benua dikenali di seluruh Nusantara
Itu barulah dinamakan menang...menang...
Semuanya menang
Menang berkarya
Setelah lelah memperjuangkan karya
Saling menghargai
Karyamu Karyaku
Keberkatan pun ada
Makanya dunia sastramu dunia sasteraku
Tak beku dan kita semua tidaklah menjadi
Pepatung Sastra yang lesu tanpa bicara sastra
Alangkah ruginya jika bakat terpendam
Dipendamkan hingga ke mati....
Berkaryalah mengikut lengggok gaya bahasamu
Yang penting mesej yang ingin disampaikan mantap....!!!
Disamping bahasa puitis bersahaja untuk menjiwai roh sastra
Moga kejayaan sastra semua rakanku
Menanti di pintu gol kemenangan...!!!
Insya-Allah Aamiin
'KEJAYAANMU KEBAHAGIAANKU'
Daripada Rakan Sastramu :
Ratu Rimba Niagara
15 Sept 2012
I

BERBUNGA CINTA BERKELOPAK RINDU
Salammu ku jawab
Sepenuh kasih dan sayang demi-Nya
Agar mekar menyinar hingga ke hujung dunia
Rindumu sentiasa mekar di hati ini
Biarpun kutahu rindumu selalu diheret ombak rindu
Bersama dalam gulungan gelombang baraan ombak mengganas
Biarpun rindumu datang
Di musim tengkujuh
Hingga aku terluka parah dalam sendu
Namun ku terpujuk rindu
Pabila pelangi rindumu sudi
Datang menyapa
Rinduku
Yang lama memendam
Rindu terpendam
Padamu
Yang tak pernah tahu
Betapa aku rindu
Rindu serindu-rindunya
Rindukanmu
Di pelangi
Berbunga cinta dan berkelopak rindu
Ahh...indah
Ahh...bahagia
Aku terpedaya
Aku teruja
Rindu pada yang tak sudi membalas rindu
Jadilah aku perindu
Si pungguk rindukan bulan
Yang tak sudi menyapa
Untuk membalas rinduku
Namun ku tetap merindu
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
15 Sept 2012


KARYA RATU RIMBA NIAGARA
15 Sept 2012

SukaTunjukkan lagi reaksi
  Komen

PUISIMU PENGUBAT RINDU
Kusenyum dalam terbungkus rindu
Terima kasih rakan sastraku
Sudi memahamiku
Kerana dunia sasteraku adalah dunia sasteramu jua
Sebab itu kita diketemukan-Nya di sini
Maka kita saling menghargai
Saling berbalas puisi
Dalam mesra di hati
Berbunga rindu
Pasti puisi dikarang
Terjelma kasih berpadu di hatiku hatimu
Jika sehari tak ketemu puisimu
Pasti kurindu
Jika kau tak mahu aku merinduimu
Berpuisilah setiap hari
Sebagai pengubat rindu
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
13 Dzulhijjah 1437H
15 September 2016

SukaTunjukkan lagi reaksi
  Komen

RATU RIMBA NIAGARA JUARA PENYAIR ALAM MAYA DENGAN IZIN-NYA JUA
Duhai sahabatku...
Selama ini hidupku
Selalu saja mengalah
Kubiarkan saja mereka memijak
menghenyakku sesuka hati tanpa melawan....
aku rela menangis terlara duka...
Setiap kebaikan yang kubuat pada mereka najis yang dilempar
Adakah adil bagiku untuk menghadapi ini semua sepanjang hayatku...
Makanya demi untuk melangkah jalan yang kutuju
Takkan kubiarkan mereka
Menghina
Menghenyak
Memijakku sesuka hati tanpa ehsan
Aku begini bukan niat
Untuk mendabik dada
Atau membongkakkan diri
Tapi adalah memberi penghargaaan buat diriku sendiri
Agar aku adalah hamba Allah yang dilahirkan di dunia ini
Bukan untuk di pandang sebelah mata
Penuh hina sambil meludahku
Begitu hinanya aku di matanya
Jikalah aku dilahirkan ke dunia ini
Semata untuk membuatkan orang sakit hati
Lantaran aku berkarya
Sepenuh jiwa sepenuh rasa
Elok benar rasanya aku tidak
Menjadi penulis
Kerjaku ditukar
Sebagai pengkritik sastra
Itu lebih baik bagiku
Aku kritik...
Kritik sampai mereka terduduk terlentang
Sampai mereka keluar dari grup
Lepas itu aku puas
Aku gelak
Haa...haa...haa...
Padam dengan muka engkau
engkau ingat engkau hebat sangat
Akulah Juara Penyair Alam Maya!
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
15 Sept 2012
AKU MENGURUNG RINDU
Rindu begitu menggangguku saban waktu
tidak bosan dia mengusik ketenanganku
makin hari makin meliar rinduku
diguris rerelung hatiku begitu pedih menusuk kalbu
aku ingin menjerit
aku ingin meraung
dan aku ingin merintih
tetapi tidak berdaya
aku berusaha
dan berusaha lagi
ingin kujinak rinduku
akhirnya kukurung rinduku
dalam sangkar "La Tahzan".
(Jangan bersedih duhai hati..)
MURBA TERPINGGIR
Kuala Lumpur.

Sangat sukaTunjukkan lagi reaksi
  Komen
1 Comment
Komen
Ratu Rimba Niagara DILAMBUNG OMBAK RINDU 

kau kurungkan rindu
kupendamkan rindu
kita sama-sama rindu
tapi sengaja dibiarkan dilambung ombak rindu
yang tak berbalas rindu
kerana dibiarkan beku 
dalam sangkar "La Tahzan"
yang pasti hatimu hatiku
dalam genggamanNya...
untuk menyatukan rindumu rinduku... 

RATU RIMBA NIAGARA,
13 DZULHIJJAH 1437H
15 SEPTEMBER 2016
Air mata yang gugur hanya untuk Allah kerana tak akan menyesal dunia akhirat...DIA sentiasa sudi membalas cinta hamba-Nya...

SukaTunjukkan lagi reaksi



SAYA BAHAGIA APABILA BERSASTRA
Saya bahagia apabila bersastra
Saya bahagia jika rakan fb saya juga minat bersastra
Saya faham dia ...dia faham saya
Saya suka karya dia
Dia suka karya saya
Jika dia tak suka karya saya
Saya tak boleh paksa
Dia pun tak boleh paksa saya berhenti berkarya
Kerana berkarya itu adalah kebahagiaan saya
Kerana sama-sama suka
Makanya dialah kawan sastra saya
Saya bahagia banget
Dapat berkawan dengan dia
Terima kasih Tuhan kerana
Kurniakanku rakan sastra untukku...
Aku bersyukur sebanyak-banyak-Nya
Kami sama-sama berkarya
Berkarya memuji-Mu
Mengajak pembaca untuk
Sama-sama jatuh cinta dengan-Mu
Lalu mencintai-Mu
Seikhlas hati
Makanya sinarkan Nur Hidayah Kasih-Mu
Sehingga nafas terakhir mencintai-Mu
Kepada kami dan semua pembaca dan pendengar
Yang membaca karya kami
Kerana kami tahu setiap yang baik
Datang dari-Mu
Aamiin Ya Rabbal A'Lamin
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
14 September 2012
SAHABAT
Sahabatku...
Kau terlalu indah bagiku
Hatimu sewangi kasturi
Semekar bunga-bunga Syurga
Yang sentiasa berkembang di laman hati
Senyumanmu membalut lukaku
Suka duka kita harungi bersama
Airmatamu airmataku
Penawar di kala hati terlara duka
Bahagiamu bahagiaku
Ceriamu ceriaku
Sakitmu sakitku
Jika kau terluka
Aku jua akan turut merasakannya
Kaulah bidadari dari Syurga
Kiriman Tuhan untukku
Kan kusyukuri sebanyak-banyak-Nya
Kan kubawa kasihmu kasihku
Hingga ke Syurga
Insya-Allah Aamiin
Percayalah aku sayangkanmu
Setulus ikhlas demi-Nya
Makanya hargailah kasih sayangku ini
Duhai sahabatku yang kukasihi
Sepenuh roh dan jasadku..
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
14 Sept 2012
KRITIK BOLEH TAPI JANGAN SAMPAI MELUKAKAN HATIKU
Putri Melati Putri Rimba ~ Putri Rimba menulis tidak pakai logika. pakai angan2 jek. Teguran membina di katakan mahu menikam. Dapat apa tikam cik puan. Idea itu hadir dari jiwa masing2. Idea Intelek cukup dgn kata2 singkat, padat dan bernas. Namun penuh penghuraian mendalam makna. Bukan berjela namun hampeh.
Putri Kemboja Puan tak sedarkah yg apa yg puan tulis tu membingungkan? Genre apakah yg puan tulis? Syair, puisi, gurindam atau cerita pendek?
Putri Rimba Duhai Putri Melati ...
Putri Kemboja
biarpun kritikanmu pedih menikam kalbu...kurela andai itu
bisa membuatkan hatimu puas dan bahagia
Bahagiamu mengkritikku
bahagiaku akan terus bersastera sekalipun tak disenangi
oleh semua rakan sastera seperti kalian berdua
lagian aku sudah lali dihina dikutuk dikeji
gara-gara aku bersastera tanpa henti
Jika aku bersastera kerana manusia sudah lama aku berhenti
menulis, aku bersastera tanda aku bersyukur kepada-Nya yang mengurniakan aku ilham tanpa had tanpa henti dengan pelbagai tema...SUBHANALLAH dunia sastera yang kuminati dimakbulkanNya
Syukur Ya Allah
Karya Ratu Rimba Niagara,
11 Zulhijjah 1437H
13 September 2016

"Aku yang tak sempurna bersyukur apa lagi kamu yang sempurna sifat...
ayuh mari sama-sama kita ucapkan syukur dipinjamkan usia kerana masih diberi peluang berhidup untuk sama-sama menempah tiket ke Syurga-Nya Allahu Akbar indahnya bersyukur."

Foto Ifzan LiNsty.
Ifzan LiNsty ke KITA SEMUA MILIK ALLAH SWT
Kebesaran Allah Swt.. Semoga baby ini dilindunggi Allah swt, sp yg tnggok gambar ne tlong Amin kan supaya baby ini mndapat rezeki yg berlimpah....
AMIN YA ROBBAL ALAMIN

SukaTunjukkan lagi reaksi
  Komen

İsmail Can
Terkadang air mata adalah tanda kebahagiaan yang tidak terucapkan. Dan senyuman adalah tanda sakit yang mencoba ununtuk kuat
Mohd Noor to KITA SEMUA MILIK ALLAH SWT
February 21 at 10:37pm
"Aamiin"
LikeComment
5 people like this.
Kami Persembahkan Penghargaan Termatrai Bagi Penyair Ulung Pujangga Ratu Rimba Cinta 5 Benua//////////////kedamaian dunia akan berpatut dalam syair gurindam..............
By Maharaja Kutai Mulawarman
BUKAN DARJAT DAMBAAN CINTA
AKU BUKAN RATU BANGSAWAN DIRAJA
aku bukan ratu
aku bukan bangsawan
habis tu mengapa
mengaku ratu jika bukan ratu
mengapa mengaku bangsawan jika bukan bangsawan
cerminlah pada diri sendiri jika mengaku ratu mengaku bangsawan sedangkan hidup dalam golangan kelas bawahan
adakah gelaran ratu dan bangsawan
telah membuatkan hatimu tersakiti
iya memang aku sakit hati
jika kamu mengaku ratu mengaku bangsawan
tapi cuma topeng untuk gilakan darjat kebangsawanan
aku benci kepura-puraan topeng kegilaan darjat yang kau dambakan mengaburi mata hati orang lain kelas atasan dan kelas bawahan
kelas bawahan seperti kamu bolehlah percaya
tapi kelas bangsawan seperti kami tidak
malah kamu bagi kami
paling hina dan menjijikkan
pada kami kamu kelas bawahan adalah sampah
yang harus di hanyutkan
sampah tetap sampah
sampah yang disumpahkan
selamanya menjadi sampah
itulah hukum karma
mengaku bangsawan karena gilakan darjat bangsawan
agar dihormati dan disanjungi manusia
kelas bawahan tetap kelas bawahan
manakah sama dengan kelas bangsawan
walaupun kau laungkan seluruh benua
kau adalah ratu golongan bangsawan
itu cuma anganan mu yang tak akan jadi kenyataan...
duhai ratu golongan bangsawan
aku memang bukan seorang ratu bangsawan seperti kamu
tapi aku tidaklah sampah sepertimana yang kamu bilang
adakah kamu tahu di akhir hayatku menjadi sampah
sebagai hukum karma aku mengaku ratu golongan bangsawan
terlalu agungkah darjat bangsawanmu itu
sampai kamu hinakan aku seperti sampah
adakah kamu yakin selamanya kamu berstatus ratu bangsawan
yang punyai darjat dan harta bertimbun sehingga tujuh keturunan tidak habis habis hartamu?
sedarjat mana pun kamu
adakah kamu yang petah berbicara ini
apabila dimatikan kamu perintahkan agar
semua pangkat harta dan darjat kamu di kuburkan sekali
jenazahmu dikafankan dengan kain sutera yang diimpot dari
luar negara dengan harga jutaan ringgit agar tidak dimakan
ulat-ulat dan diseksa dalam kubur?
jika kamu yakin kamu mati dalam redho Allah
aku redha kamu hina aku
hinalah aku semahumu andai itu bisa membahagiakan hatimu
biarkan saja aku terima hukum karma yang sepertimana kamu bilang ke aku, sejujurnya aku tidak layak mengaku ratu golongan bangsawan karena aku golongan bawahan yang tak punya kecantikan jauh sekali harta bertimbun seperti golongan bangsawan
aku memang tak layak apa lagi mengaku bangsawan
aku malu pada diriku sendiri
mengaku ratu golongan bangsawan
dengan pengakuanku itu
aku terhegeh-hegeh
bercampur gaul dengan golongan bangsawan
mereka hormatiku dan sanjungi aku
karena mereka ingatkan aku golongan bangsawan seperti mereka dengan memanggilku Yang Mulia Ratu pujaan hati
kecuali kamu saja yang tidak menerima aku sebagai ratu...
tapi tahukah kamu ratu bangsawan
betapa aku terpaksa memecahkan tembok
jurang darjat di antara golongan bangsawan dengan kelas bawahan semata-mata mahu kesamarataan taraf di antara bangsawan dan bawahan
aku mahu golongan bangsawan dan bawahan
rasakan mereka tiada jurang perbedaan status
berdiri sama tinggi
duduk sama rendah
golongan bangsawan menghormati kelas bawahan
tiada rasa untuk saling menjelekkan menghinakan atas darjat...
golongan bawahan bukan pandang betapa tingginya darjat golongan bangsawan
tapi memandang budi bahasa yang santun menghormati golongan bawahan andai bahasamu membuatkan hati kami golongan bawahan terluka
akan ada hukum karma
makanya hukum karma itu
mahu diperbaiki
saling memperbaiki
agar hukum karma
menjadi buat baik dibalas baik
buat jelek dijauhkan
yang ada hati semurni Syurga
itulah yang didambakan oleh kita semua
dan karena itu juga
RATU RIMBA NIAGARA berkarya
ratu sebagai watak dalam karya saja
bukan RATU yang datang dari golongan bangsawan
makanya maafkan aku jika buatkan hatimu tersakiti
ayuh mari kita berdamai bagi mengelakkan hukum karma
aku bukan ratu memadailah aku ratu pujangga di hatimu sayang....
sayang dunia akhirat
agar kita dapat bersaudara di dunia bersaudara di Syurga
AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin
Karya Ratu Rimba Niagara
14 Safar 1435H
17 Desember 2013
Fasmadhy Deddi jiwa selaku ratu
Ratu Rimba Niagara memadailah aku ratu pujangga di hatimu ya...sama setia dalam perjuangan seni mu perjuangan sasteraku ya...
AKU BUKAN RATU MEMADAILAH AKU RATU PUJANGGA DI HATIMU ANDAI KAU SUDI NGGAK SUDI AKU FAHAM KAU FAHAM SAMA SAMA FAHAM ASALKAN DUA-DUA TAK TERSAKITI HATI YA...
MOGA DENTINASI YANG KITA TUJU SEIRING DENGAN PERANCANGAN YANG TELAH DITAKDIRKAN UNTUK KITA AAMEEN.
(PETIKAN GALERI KESATRIA SASTRA DIRAJA NUSANTARA PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA)
15 Safar 1435H
18 Disember 2013M
Ratu Rimba Niagara YM Prabu Umbu Nai Pilla ...gimana dengan karya yang ratu rimba karangkan ini ya...beri komentar jika sudi...
Prabu Umbu Nai Pilla Wah sudi dan bagus banget YM Ratu Rimba Niagara, kalau saya bilang karya YM adalah SENJATA BERMATA DUA, DAPAT MEMUSNAHKAN JIWA-JIWA BERBAGAI KARAKTER
PERTEMANAN TAK TERHINGGA NILAIANNYA SAMPAI ALAM BARZAH
Ratu Yang Bersemayam
aksara puisimu menderu bagaikan
angin ternado menghempaskan rasa
rindu disaat aku duduk termenung
di malam sepi terurai dalam kalbu
walaupun hanya sebatas impian kulalui
rasanya ratu perpuisian dalam aksara puisiku
menjelma bersemayam dalam setiap bait
kubacakan disaat aku menghirup udara segar
dengan cappucino panas menghangat sekujur
tubuhku sepertinya batang pohon terkesima
menantikan belaian kasih pertemanan tak
terhingga nilainya sampai alam barzah
apa gerangan ?puisi kau tuliskan dengan
ketulusan hati terlukiskan dalam hayatku
di mana aku terkapar di batu karang menjulang
di atas langit menyambut kedatangan seorang
ratu rimba niagara tercantolkan di sebuah batang
pohon di sebuah hutan belantara
sungguh kata dan kalimat terurai
terlukiskan dengan nada mengharukan hati
nan permai kucetuskan bahwa penyair
sementara terpesona akan kata semanis madu
terlupakan tidak sampai aku berjalan ke ujung dunia
siamir marulafau 27052013>puisi buat teman
Rusli Saleh slmt brtmu kmbali,sdri penulis yg saye sanjungi,trmksh karena mingisi ruang ilmu,sastra dan ilmu2 tentang penghayatan dlm kehidupan umat islam t,k sdri////
Ratu Rimba Niagara salam bertemu kembali buat sahabat grup yang setia memberi komentar menyuntik semangat untuk terus menulis dan menulis...moga dengan adanya komentarmu itu memberi manfaat kepada pembaca generasi kini dan akan datang . Moga Allah swt merahmatimu sekeluarga atas kebaikanmu memberi komentar untuk tatapan pembaca karya sastera Ratu Rimba Niagara. Insya-Allah Aamiin.
Rusli Saleh Ratu Rimba Niagara teruskan karya sdri itu bagi sy cukup esentik,dalam menulis,sdri sungguh luar biase,dlm menulis di tatapan grup ini mcm iskandar zulkarnain..mcm dr ibnu sina
Rusli Saleh komentar ikhlas dri sy,,satu klbihan anugrah ALLAH
Ratu Rimba Niagara Allahu Akbar..setiap kelebihan seseorang hamba adalah anugerah dari-Nya jika kelebihan anugerahNya dapat dibagikan(dikongsikan) kepada semua adalah satu keindahan hati yang hanya DIA saja yang faham betapa syukur padaNya tak terlafaz. Syukur Alhamdulillah.
Adakah Sama Yang Kau Rasa?
aku menemukanmu
di untai aksara yang membisu
di antara bait puisi tertoreh di dinding semu
terpanah aku oleh goresan jemarimu
terpesona aksara penuh makna
percikan rindu menyentuh kalbu
selalu kuulang terus kuulang
memperhatikanmu dalam diam
kaupun mulai singgah di hatiku
hadiri bayang-bayang indah dalam angan
kaulah sang ratu pelukis rasa
hadirmu kudamba di beranda jiwa
kau insan yang amat istimewa
membuat hati jatuh padamu
tertewas di panah asmara rindu
adakah sama yang kau rasa?
setiap rasa tersimpan
tidak dapat dilafaz
rasailah bahasa hati
adakah sama yang kau rasa?
Karya Isma Anis Al-Fikri
30 Mei 2012
AKSARAMU
kala aksaramu terpintal melukis makna
bagai ada kata bergema di kuping
bagai ada nada bergerak seiring...
aku..antara lemas dan sadar
antara sepi dan honar
menadah tangan memujuk sukma..gejolak rasa sukar ditera..
By: Gahar Gilar
30 Mei 2012
AKSARA TERPINTAL MELUKIS MAKNA
Aku sama merasakan apa yang kau rasa ...
Karena kita ditakdirkan ada jiwa menangkap cinta kerana-Nya
Untuk dialih bahasakan ke askara terpintal melukis makna...
INDAHNYA BAHASA HATI BAHASA JIWA BAHASA KALBU
Indah bagi yang mengerti bahasa hati
bahasa jiwa bahasa bangsa
bahasa yang boleh mengusutkan fikiran
bahasa yang boleh menenangkan jiwa
tapi yang kupilih bahasa yang mententeramkan kalbu
mendamaikan roh dan jasad
moga pertemuan antara dua hati ini
kekal abadi disatukan di alam realiti
berbicara empat mata satu hati
sehati sejiwa mengungkap kata bahasa hati bahasa jiwa
indahnya pertemuan di kala itu
bagaikan hidup di alam fantasi tapi realiti
saling mengerti saling memahami
bahasa hati bahasa jiwa
cuma yang mengerti betapa indahnya
bahasa hati bahasa jiwa bahasa kalbu
bahasa yang mendamaikan roh dan jasad
bahagia...
Karya PUTRI RIMBA NIAGARA
30 Mei 2012
KARYA : ISMA ALIF AL-FIKRI & GAHAR GILAR & PUTRI RIMBA NIAGARA
30 Mei 2012
TEMAN SEJATI MENDEKATKAN CINTA PADA ILAHI
TEMAN SEJATI INDAHNYA BAGAIKAN PELANGI DI MALAM HARI
HATINYA SEHARUM KASTURI
BICARA SELARI DENGAN HATI
TIADA PENDUSTAAN DALAM BICARA HATI
BERTEMAN KARENA ILAHI
SUSAH SENANG BERSAMA DILALUI
BERJAYA DAN BAHAGIA DUNIA AKHIRAT SENTIASA DIHARAPI
DEMI SEBUAH PERSAUDARAAN SEJATI DALAM REDHO ILAHI
ITULAH TEMAN SEJATI SAMPAI MATI SAMPAI SYURGA MENANTI
MOGA DIPERKENANKAN ILAHI
TEMAN DUNIA AKHIRAT YANG DINANTI
AGAR PERJUANGAN BERMATLAMATKAN AKHIRAT YANG DIIDAMI
MENJADI REALITI
BUKAN ANGGANI LAGI
SEMUANYA KUASA ILAHI
DARI DIA KITA DATANG DARI DIA KITA DIKEMBALI
KEMBALI KE PANGKUAN ILAHI
MOGA KEMBALI DALAM JIWA TENANG DALAM REDHO ILAHI
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
Karya Ratu Rimba Niagara
16 Safar 1435H
19 Disember 2013M
KETIKA ENGKAU BENAR2/SUNGGUH2 TULUS BERSERAH/TAQWAKAL
KEPADA PENCIPTA-MU
SEGALA SESUATU YANG MENJADI MUSUHMU
AKAN MENJADI TAAT DAN TUNDUK KEPADAMU
KARENA " ALLAH " —
By Prabu Umbu Nai Pilla
JUTAAN TERIMA KASIH KEPADA SEMUA RAKAN GRUP YANG SUDI LIKE DAN KOMENTAR KARYA RATU RIMBA NIAGARA MOGA KERJASAMA YANG INDAH INI MEMBERI MANFAAT DUNIA AKHIRAT BUAT KITA SEMUA INSYA-ALLAH AAMIIN
DIMAKBULKAN DOA TIADA SIAPA HALANGI
Rusli Saleh Ratu Rimba Niagara nama di beri.
orang nye cantik manis sekali,
kalau lah sye macam sadari,adakah mungkin dapat ,Phd??
Ratu Rimba Niagara Rosli Saleh hebat sekali,
Memberi komentar setulus hati,
Tiada mustahil bagi Ilahi,
Dimakbulkan doa tiada siapa halangi.
Rusli Saleh Ratu Rimba Niagara saya mmuji stulus hati,
untuk saudari Rabeah Ali,
kalau saudari dapat Phd,
teruskan mnulis lagi..
Ratu Rimba Niagara Rusli saleh yang baik hati,
Memuji setulus hati,
Phd bukan matlamat diperolehi,
Asalkan Allah iktiraf itu didambai.
Comments
Akhiramdani Abdulhak Saya sependapat dengan makna kias dari kalimat "Tetesan air mata mampu memadamkan API NERAKA". Alhamdulillah kebenaran akan mulai terkuak.
Ratu Rimba Niagara Setiap yang baik itu datangNya dari Allah itulah kebenaran yang terkuat. Alhamdulillah Aamiin.
Akhiramdani Abdulhak Wahai saudaraku mari kita berusaha mengeluarkan tetesan air mata (dam'un illahi) hanya untuk bermunajat ke ALLAH, bukan airmata yang keluar karena pahitnya dunia ini, jangan tertipu wahai saudaraku.
Ratu Rimba Niagara Akhiramdani Abdulhak benaran katamu saudaraku.
Akhiramdani Abdulhak maaf saudaraku, sejak tahun 1995 saya mendalami tasawuf, banyak pula yang dapat dan saya rasakan, sampai saat ini saya masih menikmati dunia tasawuf.
Akhiramdani Abdulhak bari kali ini saya berani berkomentar tentang ta
sawuf, karena banyak yang tidak masuk di akal pikiran kebanyakan manusia.
Ratu Rimba Niagara Alhamdulillah sesungguhnya dunia tasawuf terlalu indah hanya mereka yang memahami dan merasai keindahanNya SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR.
Akhiramdani Abdulhak ya.

JUTAAN TERIMA KASIH KEPADA SEMUA RAKAN GRUP YANG SUDI LIKE DAN KOMENTAR KARYA YANG DISIARKAN...MOGA SEGALA KEBAIKANMU DIBALAS-NYA AAMIIN YA RABBALA'LAMIIN
Ain Nur Haq bertindak balas kepada kiriman anda dalam SenTuhan JiWa Adam&Hawa: "Saling memaafkan itulah menandakan..."
Semalam pada pukul 11.49 pagi
Muhammad Efendi Ritonga menyukai kiriman anda dalam Awaluddin Ma'rifatullah.: "TAKBIR RAYA AIDIL ADHA KEAGUNGAN HANYA..."
Semalam pada pukul 11.44 pagi
Aynon Ismail, Una Iffan dan 2 yang lain juga telah memberi komen pada siarkan di Pantun..Madah..puisi cinta.
Semalam pada pukul 11.34 pagi
Nurrul Honey komen tentang Kirim di dalam *SAHABAT KAU ANUGERAH TERINDAH *.
Semalam pada pukul 11.30 pagi
Amir Kelate mengesahkan siaran anda di Pesanan Rasulullah Saw.(Sampaikan Dariku Walau Satu Ayat).
19 jam yang lalu
Norhayati Ahmad mengesahkan siaran anda di Hadirkan CINTA dalam Dzikirmu (Tenteram hati 'kan jadi milikmu).
19 jam yang lalu
Norhayati Ahmad mengesahkan siaran anda di Hadirkan CINTA dalam Dzikirmu (Tenteram hati 'kan jadi milikmu).
Syamir Adam,Wan Su Wan dan 6 yang lain menyukai siaran anda di 🍃🌻SAHABAT KASEH PUISI RINDU🌻🍃: "BERERTINYA KEJUJURAN
KH. Abdullah..."
22 jam yang lalu
Syamir Adam,Wan Su Wan dan 6 yang lain menyukai siaran anda di 🍃🌻SAHABAT KASEH PUISI RINDU🌻🍃: "PUTERI ARNAB, PUTERI DIANA & PUTRI..."
22 jam yang lalu
Syamir Adam, Wan Su Wan dan Eria Basri menyukai siaran anda dalam 🍃🌻SAHABAT KASEH PUISI RINDU🌻🍃: "'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN' As..."


YA ALLAH JADIKANLAH KARYA SASTERAKU MENGALIR SEPERTI AIR TERJUN NIAGARA YANG MENGALIR TERUS MENGALIR MENYATU HINGGA KE SUNGAI-SUNGAI SYURGA-MU
AKU MENULIS KERANA-MU
ILHAM YANG AKU TULIS DATANG DARI-MU
KAU HADIRKAN ILHAM TANPA HENTI PADAKU ATAS KEHENDAK-MU, AKU BERSYUKUR ILHAM DATANG TANPA HENTI-NYA ,
ALHAMDULILLAH SYUKUR YA ALLAH
TANPA IZIN-MU AKU TIDAK DAPAT MENULIS BIARPUN SEBARIS AYAT, ALLAHU AKBAR KEKUASAAN-MU MENGATASI SEGALA-NYA.
YA ALLAH KERANA KARYA SASTRA YANG KUTULIS ADALAH DARI-MU JADIKANLAH AKU DAN YANG MEMBACA KARYAKU
HAMBA-MU YANG SENTIASA REDHA ATAS TAKDIR-MU
PERCAYA SETIAP YANG DITAKDIRKAN ITU ADA HIKMAH DI SEBALIK-NYA
YA ALLAH JADIKAN KARYA SASTERA YANG KUTULIS SESUAI DENGAN ZAMAN WALAUPUN ZAMAN TERUS BERUBAH TAPI KARYAKU SENTIASA ADA DI JIWA SEMUA MANUSIA YANG MENGHAYATINYA KERANA SASTERAKU ADALAH ILHAM DARI-MU, JIKA ILHAM DARI-MU PASTI MEMBERI KEBAIKAN PADA DIRIKU DAN PADA SEMUA YANG MEMBACA KARYAKU.
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
'SASTERAKU ILHAM DARI-NYA'
NAMA PENAKU INI ILHAM DARI-NYA JUGA
ADA YANG TERSIRAT DI SEBALIK YANG TERSURAT
ATAS NAMA PENAKU INI
RATU SEORANG RAJA/RATU ATAU PEMIMPIN ITU YANG TERSURAT YANG TERSIRAT MEMARTABATKAN INSTITUSI DIRAJA NUSANTARA
RIMBA AGAR SENTIASA RASA MERENDAH DIRI MEMERINTAH DI KERAJAAN RAKYAT RIMBA JADI TIADA SIAPA HENDAK CEMBURU KERANA BUKAN MEMERINTAH KERAJAAN MANUSIA ,
TERSIRATNYA MAHU DAPATKAN INSPIRASI UNTUK MENJIWAI WATAK RAJA DAN PEMERINTAH UNTUK DITUANGKAN ILHAM DALAM KARYA SASTERA.
NIAGARA KARYA SASTRA YANG DIHASILKAN SEPERTI AIR TERJUN NIAGARA SENTIASA MENGALIR, SENTIASA BERSASTRA TANPA HENTI SEHINGGA TERHENTI NAFAS TERHENTILAH PENA, BIARPUN NAFAS TERHENTI SASTRA YANG DITINGGALKAN TERUS-TERUSAN DIBACA OLEH YANG MASIH HIDUP ,
MOGA ILMU SASTRA YANG DITINGGALKAN TERUS MASUK KE AKAUN SAHAM AKHIRATKU SEPERTI MENGALIR AIR TERJUNAN NIAGARA MENYATU TERUS KE SUNGAI-SUNGAI SYURGAWI
INSYA-ALLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
KH. Abdullah Gymnastiar
·
Pastikan kita selalu berterima kasih atas sehalus apapun kebaikan orang, dan jangan berharap terimakasih atas sebesar apapun amal kita
Akhiramdani Abdulhak commented on your post in BELAJAR
BERTASAWUF mari brsama mendalami indahnya dunia tasawuf.
MOGA ALLAH MENYATUKAN KASIHKU KASIHMU KERANA KASIH KAU DAN AKU TELAH SERASI SEJAK AZALI SERASI DI DUNIA SERASI DI SYURGA AAMIIN
TUJUH PETALA LANGIT TUJUH PETALA BUMI BERSAMA MEREALITIKAN CINTA-NYA
SEJAK AZALI LAGI KITA SERASI BERSAMA HINGGA KE SYURGAWI
KERANA KAULAH PERMATA SYURGA KURNIAAN-NYA YANG AKU SYUKURI
INDAHNYA PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI
TERIMA KASIH KERANA SUDI HADIR DALAM DUNIA SASTERAKU UNTUK MERIMBUN DAN MELEBATKAN BUAH PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU IN SHAA ALLAH KITA BERSAMA DI SYURGA MENYATUKAN CINTA KITA BERSAMA CINTA ALLAH DAN CINTA RASULULLAH
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
TAK ADA KEJADIAN KEBETULAN SEMUA HANYA BISA TERJADI DENGAN IZIN ALLAH
"HIKMAH"
Tak ada kejadian kebetulan
Tak ada kejadian sia-sia
Semua hanya bisa terjadi dengan izin Allah
Dan semuanya pasti penuh hikmah
Hikmah tak akan terbaca
Oleh orang yg sarat emosi
Sibuk memanjakan perasaan
Cinta dunia, senang dengan penilaian makhluk
Langka berzikir
Tak mau sungguh-sungguh tafakur
Hikmah yg terbaca
akan merubah suasana hati
Akan mudah merubah perilaku
Dari pedih menjadi syukur
Dari melankolis menjadi semangat
Hikmah mudah terbaca oleh orang yang berhati bersih,
Buah dari kecerdasan akal, Ketulusan hati Dan kesungguhan mencintai Allah diatas segalanya.
JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA ALLAH KITA AKAN
BAHAGIA DUNIA DAN AKHIRAT TAPI JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA MANUSIA DIA SENDIRI TIDAK BISA MENJAMINKAN BAHAGIA UNTUKNYA APA TAH LAGI KITA .
ALLAH SENTIASA ADA BERSAMA DAN MEMBANTU KITA WALAUPUN DI SAAT KITA DISISIHKAN OLEH SEMUA MANUSIA.
BILAMANA ALLAH MEMBANTUMU TIADA SIAPA YANG DAPAT MENGHALANG-NYA SAMADA DI DUNIA ATAU DI AKHIRAT YAKINLAH JANJI ALLAH ITU PASTI !
SEJAK AZALI LAGI KITA SERASI BERSAMA HINGGA KE SYURGAWI
KERANA KAULAH PERMATA SYURGA KURNIAAN-NYA YANG AKU SYUKURI. INDAHNYA PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI TERIMA KASIH KERANA SUDI HADIR DALAM DUNIA SASTERAKU UNTUK MERIMBUN DAN MELEBATKAN BUAH PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU IN SHAA ALLAH KITA BERSAMA DI SYURGA MENYATUKAN CINTA KITA BERSAMA CINTA ALLAH DAN CINTA RASULULLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.


JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA ALLAH KITA AKAN
BAHAGIA DUNIA DAN AKHIRAT TAPI JIKA KITA LETAKKAN KEBAHAGIAAN PADA MANUSIA DIA SENDIRI TIDAK BISA MENJAMINKAN BAHAGIA UNTUKNYA APA TAH LAGI KITA .
ALLAH SENTIASA ADA BERSAMA DAN MEMBANTU KITA WALAUPUN DI SAAT KITA DISISIHKAN OLEH SEMUA MANUSIA.
BILAMANA ALLAH MEMBANTUMU TIADA SIAPA YANG DAPAT MENGHALANG-NYA SAMADA DI DUNIA ATAU DI AKHIRAT YAKINLAH JANJI ALLAH ITU PASTI !
SEJAK AZALI LAGI KITA SERASI BERSAMA HINGGA KE SYURGAWI KERANA KAULAH PERMATA SYURGA KURNIAAN-NYA YANG AKU SYUKURI. INDAHNYA PERSAHABATAN KITA SEINDAH PELANGI DI MALAM HARI TERIMA KASIH KERANA SUDI HADIR DALAM DUNIA SASTERAKU UNTUK MERIMBUN DAN MELEBATKAN BUAH PEPOHON SASTERAKU DUNIAKU AKHIRATKU AKHIRATMU IN SHAA ALLAH KITA BERSAMA DI SYURGA MENYATUKAN CINTA KITA BERSAMA CINTA ALLAH DAN CINTA RASULULLAH AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
'CINTA RASULULLAH KEPADA UMMATNYA TERPATRI SAMPAI SYURGA,'
MUHAMMAD RASULULLAH KEKASIH ALLAH
'INDAHNYA BUDI BERBUNGA IMAN'
As Syakuur الشكور = Yang Maha Pembalas Budi (Menghargai)
WAHAI JIWA YANG TENANG
Surat Al-Fajr ayat 27 - 30
“Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
(wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masuklah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).
BERBAIK SANGKA DENGAN ALLAH AZZAWAJALLAH
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w: "Berfirman Allah Azzawajallah: 'Aku berkuasa untuk melakukan apa yang hamba-Ku sangkakan terhadap-Ku. Dan Aku berserta dengannya ketika ia menyebut-Ku (Berzikir kepada-Ku)
(Riwayat Al-Bukhari dan Muslim)
DUNIA YANG HINA
Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w bersabda: "Bukankah dunia ini dilaknati melainkan zikrullah dan apa yang berkaitan dengannya, dan orang yang berilmu atau orang yang menuntut ilmu."
(Riwayat al-Tirmizi)
Fatimah Ismail menyintaiMu lebih dari itu..mengharapkan bunga dari syurga jatuh ke telapak tangan..tatkala berdoa..semuga harumnya merentasi benua....amin.
Ratu Rimba Niagara :Aamin Ya Rabbal A'Lamin
YA ALLAH DENGAN AMALAN YANG SEDIKIT INI TAK LAYAK
KAMI MENJADI KEKASIH-MU TAPI BERILAH KAMI PELUANG UNTUK BERBUAT AMALAN SOLEH YANG YANG ENGKAU REDHAI SEHINGGA MATINYA KAMI DALAM KEADAAN KAU SUKA DAN REDHAI AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
"SALAM AIDIL ADHA SEMUA YANG MENGENALI DIRI INI DI ALAMMAYA MAHUPUN DI DUNIA NYATA DENGAN UCAPAN MAAF ZAHIR BATIN KUSAYANG KALIAN DEMI-NYA MOGA PERTEMUAN KITA BERAKHIR DENGAN PERTEMUAN DI SYURGA BERSAMA MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH BERDEKATAN DENGAN RASULULLAH ITULAH MATLAMAT KITA AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN,"
13 Dzulhijjah 1437H
15 September 2016


0 comments:

Post a Comment

 
;