Thursday 23 February 2012

SEBENTAR-BENAR KAU BILANG SUKA



AKU SUKA AKU SUKA AKU SUKA

Sebentar-bentar kau bilang suka
Sebentar-bentar kau bilang benci
Bila kau bilang suka aku suka
Bila kau bilang benci aku nggak suka
Apapun yang kau bilang sayang
Aku suka aku suka aku suka...

Rha NS
23112
 ·  ·  · 3 hours ago
  • Adriana Riana and 2 others like this.
    • Adriana Riana sayang tapi bilang benci ,
      2 hours ago · 
    • Rabeah Mohd Ali benci cuma di mulut di hati sayang...hihihi
      2 hours ago · 
    • Adriana Riana andai itu yang d bilang olehnya alangkah indah bagai di kata
      2 hours ago ·  ·  1
    • Rabeah Mohd Ali Seindah senyummu yang sentiasa bertahta di hatinya barangkali....hihihi
      2 hours ago · 
    • Adriana Riana bukan setakat mata mengoda senyum ku ini boleh buat dirinya jatuh cinta buat kali kedua
      2 hours ago · 
    • Rabeah Mohd Ali Bukan kali ke dua...banyak-banyak kali jatuh cinta tanpa perlu diungkapkan....hihihi jangan perasan ye....hihihi
      2 hours ago · 
    • Adriana Riana semua ini hanya pinjaman yang di beri oleh nya,aku tak kan perasan dan aku tak kan terlupa apa yang di beri aku terima
      2 hours ago · 
    • Rabeah Mohd Ali Amin...kau memang hambaNya yang tahu apa itu syukur...bertuah kekasihmu memiliki bakal isteri sepertimu...
      2 hours ago · 
    • Adriana Riana aku juga akan bertuah andai dapat memiliki dirinya,andai ia setia seperti mana adam dan hawa pasti jodoh tidak ke mana
      2 hours ago ·  ·  1
    • Rabeah Mohd Ali ADAM HAWA IDOLA CINTA

      Hidup di Syurga terasa sunyi,
      Sedangkan semuanya ada pasangan;
      Kesunyian Adam Allah memahami
      Dijadikan Hawa sebagai pasangan.

      Bersyukur Adam Allah memahami keperluannya,
      Mendapat cinta dan kasih sayang seorang wanita;
      Hawa cantik rupawan seindah budi bahasanya,
      Patutlah Allah jadikan Hawa ibu mithali segala manusia.

      Adam dan Hawa tinggal di Syurga,
      Memadu cinta dan kasih sayang sejati;
      Wangian Syurga sewangi wangian cinta,
      Mereka bersyukur Kebesaran Allah yang dicintai.

      Demi cinta Adam kepada Hawa,
      Terpengaruh dengan hasutan iblis;
      Dituruti kehendak Hawa memakan buah larangan di Syurga,
      Lalu terpisahlah mereka di bumi sukanya iblis.

      Setelah sekian lama mereka terpisah,
      Masing-masing tercari-cari;
      Cinta di hati tidak berubah,
      Di Jabbar Rahmah pertemuaan dua hati.

      Kisah cinta sejoli Adam dan Hawa,
      Menjadi idola pasangan bahagia;
      Bersyukur dalam sujud kepada yang Esa,
      Takdir cinta bahagia selamanya.

      Justeru hargailah cinta Adam,
      Adam pula menghargai cinta Hawa;
      Allah merestui cinta yang terpendam,
      Biarpun dipisahkan angkara alpa.

      Cinta Adam dan Hawa mengusik kalbu,
      Terima kasih sahabatku:
      Kata-katamu mencetuskan ilhamku,
      Moga Allah berkati hidup matimu.

      Adam dan Hawa Cinta Idola,'
      Menjadi idola bagi pasangan yang ingin bahagia;
      Bahagia di dunia dan di akhirat juga,
      Allah restui cinta dua insan abadi selamaNya.

      Karya: Rhs NS
      9 Ramadhan 1432H
      9 Ogos 2011
      2 hours ago ·  ·  1
    • Adriana Riana akak ayat power
      about an hour ago ·  ·  1
    • Adriana Riana aku tak kan lalai dengan bisikan syaitan,andai ilmu penuh di dada hindar yang di larang dan di murka kelak menjadi orang berguna untuk bangsa dan juga agama itu selalu di ingat di hati riana
      about an hour ago ·  ·  1
    • Rabeah Mohd Ali Moga cinta adam dan hawa cinta idola menjadi realiti buatmu sayang...Amin Ya Rabbal A'Lamin
      about an hour ago ·  ·  1
    • Adriana Riana Amin.........
      about an hour ago ·  ·  1
  • (PETIKAN DARIPADA GROUP PUISI ILAHI)
    23 Febuari 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;