Friday 22 March 2013

KOLEKSI NOVEL PUISI CINTA DEMI-NYA (113) IZINKAN CINTAKU BERTAHTA DI HATIMU


Friday, 22 March 2013 0 comments

KOLEKSI NOVEL PUISI CINTA DEMI-NYA (112) SEINDAH CINTA ADAM & HAWA






KOLEKSI NOVEL PUISI CINTA DEMI-NYA Part(4)

IZINKAN CINTAKU BERTAHTA DI HATIMU

~sayangku hanya untukmu,
untuk selamanya,
betapa aku amat menyanyangi dirimu lebih dari diriku,
aku amat-amat menyanyangi dirimu,
hanya Allah saje yang mengetahui bahawa aku amat-amat menyanyangi dirimu,
kaulah nyawa ku,
kaulah semngatku,
walaupun dikau melihatku sebegitu tapi aku sebenarnya amat-amat menyanyangi diri,
sepenuh hati ku,
aku sanggup lakukan apa saja untuk dirimu,
ketahuilah aku amat-amat menyanyagi dirimu.

apa yang kau mahu untuk aku buktikan bahawa aku benar-benar menyanyangimu,
aku tidak mahu sesiapapun yang dekat denganmu,
aku tidak mahu berkongsi kasih dengan orang lain selaIN
sayangku,
ketahuila bahawa aku benar-banar menyayangi dirimu sepenuh hati ini.~
By: Bisikan Rindu

IZINKAN CINTAMU BERTAHTA DI HATIKU

jangan sekali kau persalahkan dirimu
aku yang bersalah
meninggalkanmu tanpa ucapkan selamat tinggal
bukan sengaja aku mahu tinggalkanmu yang setia
terlalu banyak onak dan duri yang harus kutempuhi
untuk meraih cintamu
demi kebahagiaanmu
aku lepaskan cinta
dan kudoakan kau bahagia tuk selamanya
biarpun tanpa aku di sisimu
terimalah dengan redha
aku yakin kau yang setia cinta
tidak sepertiku yang tak setia padamu
akan Allah hadirkan cinta suci murni untukmu
maafkan aku
bukan sengajaku jadi begini
melupakanmu adalah mustahil
berpisah denganmu amat memedihkan hati
berpisah dalam terpaksa
berpisah tanpa relamu tanpa relaku
pedih memedihkan
hatimu hatiku terlara dalam sepi menyepikan
maafkan aku kerana begini
moga Allah menyembuhkan segala yang duka
dukamu dukaku
kebahagiaanmu sentiasa kudoakan
kerana kebahagiaanmu adalah kebahagiaanku...
izinkan aku pergi dari hatimu...
izinkan cintamu bertahta di hatiku
biarpun kita sudah berpisah kasih
tanda kau masih kucinta dan sayang...
cinta tak semestinya memiliki
kerana takdir cinta adalah Ketentuan-Nya
kau dan aku harus terima dalam kepasrahan...

KARYA PUTRI RIMBA NIAGARA
28 Ogos 2012
·
Everyone wants what they can't have..But if you begin to love what you have, you won't need anything else :)))

CINTA KITA TULUS IKHLAS KERANA-NYA

Waalaikummussalam cinta...
Terima kasih kerana sudi mencintaiku
Percayalah dengan takdir ketentuan-Nya
Kau ditemukan denganku
Bukan tidak disengajakan
Tapi disengajakan oleh-Nya
Percayalah kau ditemukan denganku
Bukan untuk berpisah
Tapi untuk mematrikan cinta hingga ke Syurga-Nya

Jika kau faham dengan takdir apa itu cinta kerana-Nya
Cinta kita akan terus mewangi
Wangiannya dari dunia
Terpatri hingga ke Syurga
Moga kau yakin dengan cinta kita ini...
Cinta kita setulus ikhlas kerana-Nya
Itulah makna cinta sayang
Maka hargailah cintaku padamu sayangku...

KARYA RATU RIMBA NIAGARA
28 Ogos 2012

INDAHNYA CINTA KERANA-NYA

Indahnya cinta kerana-Nya
Bagaikan sentiasa mewangi
Sewangi bunga mawar merah
di taman bunga yang menghijau
hati yang berbunga mawar itu
disimpulkan mati dengan simpulan
kasih suci kerana-Nya
dibalas juga dengan kuntuman bunga-bunga mawar
bagi mengharumkan lagi hati cinta yang mewangi
sewangi Mawar di Syurga
harum mewangi hatimu berbunga mawar merah
dapat dihidu di seluruh pelosok dunia...
begitu hebatnya cinta atas dasar kerana-Nya
moga cintamu terus mewangi...mewangi ...mewangi
hingga ke hari matimu
dan wangian hatimu hatiku hati semua
berterusan hingga ke Syurga
Di Syurga wangian tiada tandingan-Nya
SUBHANALAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR

KARYA RATU RIMBA NIAGARA
28 Ogos 2012

Persahabatan sejati seperti irama dan lagu
Adanya irama merdulah lagu
Begitu juga sahabat sejati
Adanya dia cerialah hati
shared ILoveAllah's photo.
Buka lah mata hati mu

Ratu Rimba Niagara shared Bidadari Dunia Mencari Cinta Sejati-Nya's photo.
Sunday
'''

==

INDAH-NYA ALLAH INDAH-NYA SYURGA

OH! MARIA MARGANI
Maria...
Membaca setiap baris bicaramu
Hatiku pasti jadi sayu syahdu jatuh kasih
Mahu kukucup tanganmu
Agar sudi menjadi rakan alam mayaku
Biar kita jadikan laman taman fb kita
Seperti taman-taman penghuni Syurga
Bercanda bergurau senda sambil
Berkejar-kejaran di kali Syurga
Tiada rasa penat
Kita duduk berbual di pohonan Syurga
Yang rendang ditiup angin sepoi-sepoi bahasa
Syurga..SUBHANALLAH...bahagia di kala itu kita dapat berbual mengenai persahabatan kita tika di dunia dulu...sambil bercerita kita memerhatikan permandangan Taman Syurga
yang indah-Nya tak terjangkau oleh pemikiran kita untuk nak laafazkan melainkan SUBHANALLAH! Rezeki yang Allah beri tak putus-putus kita perolehi. Kita tak perlu susah payah lagi semuanya ada dalam sekelip mata sahaja. tika di dunia dulu umur kita berbeza..di Syurga umur kita sebaya sentiasa cantik dan muda. Setiap kali kita bertemu kau pasti melihatku bertambah cantik dan kau juga bertambah cantik. Segala kenikmatan dunia ada di Syurga. Dan nikmat segala nikmat apabila kita dapat melihat wajah Kekasih kita Allah Azzawajallah SUBHANALLAH! INDAH-NYA ALLAH INDAH-NYA SYURGA!

Moga Allah kurniakan kita Cinta-Nya
Moga Allah kurniakan kita Syurga-Nya

Untuk mendapat Cinta-Nya dan Syurga-Nya
Kita pasti diuji tanda DIA cintakan kita
Moga kita tabah dan sabar menghadapi
Ujian-Nya itu tanda kita membalas Cinta-Nya
Aamiin Aamiin Aamiin Ya Rabbal A'Lamin

PUTRI RIMBA NIAGARA
15 Ramadan 2012
4 Ogos 1413H

Maria Margani Temanku.. Putri Rimba Niagara..Tiada kata secantik bahasa nak ku ucapkan selain terima kasehku atas warkahmu yang mencuit hatiku..tiap patah perkataan menyentuh sanubariku.. tidak dapat ku balas dengan segala keindahan bicara..hanya hati berkata semuga Allah perkenankan doa kita, agar kita kan jadi teman yang paling akrab walau cuma di alam maya.. Amin3x,

MOGA KITA SERING BERTEMU DI SINI

Aamin Aamin Aamin

Duhai Maria kusayang
Kuingin sekali menjadi sahabatmu
Tapi ku takut dengan bayang-bayangku sendiri
KU amat takut kehilangan mu
Kerana sebelum ini rakan-rakan yang kucintai
Dan kukasihi banyak yang telah kulepaskan
Berlalu pergi...
Bukan aku tak mahu setia
Tapi demi kebahagiaan semua
Kulepaskan kasih demi-Nya
Biar hatiku yang terluka
Biar hatiku remuk redam
Asalkan rakan yang kulepaskan itu bahagia
Kerana setiap rakan-rakan fbku
Mula suka hendak berkawan denganku
Tapi lama-lama jadi tak suka denganku
Dia diam...aku diam
Dia sepi aku sepi...
Awalnya sayang terus hilang ditelan ombak rindu..
Biarpun sudah ditelan ombak rindu
Bayang-bayang bekas rakan-rakan fbku sentiasa ada di hatiku sebab sekali aku berjabat tangan walaupun sekadar di alam maya akan abadi selamanya. Biarpun cuma bayangan
Biarpun tak pernah ketemu di alam realiti namun hati ini masih mahu berkawan dan berharap akan menjadi sahabatnya di Syurga nanti. Aamiin.

Mungkin ini adalah dugaan bagiku
Maria....kerana ku tak mahu kehilangan kasihmu
Harap kau sudi memahami keadaan sengsara jiwaku dan sudi memaafkan aku bila mana aku ada menguriskan hatimu...kerana biarpun di sini kita berkenalan...aku tak kehilangan kasihmu...
moga Allah selalu ketemukan kita di sini...
Aamiin Ya Rabbal A'Lamin

'KU SAYANG KAMU DEMI-NYA'

PUTRI RIMBA NIAGARA
4 Ogos 2012
15 Ramadan 1413H

Maria Margani http://youtu.be/WdNSM0bIS28 khas buatmu temanku PUTRI RIMBA NAIGARA Dengarkan lah...

Fauziah Latiff : Sahabat (HQ Audio)
www.youtube.com
Fauziah Latiff : Sahabat (HQ Audio)

Fauziah Latiff : Sahabat (HQ Audio)
www.youtube.com
Fauziah Latiff : Sahabat (HQ Audio)
3 hours ago ·

Putri Rimba Niagara:

Maria...kusayang kamu
Biarpun ku tinggal di rimba jauh dari hiruk pikuk kota
Kau masih sudi berkawan denganku...
Terima kasih maria...
Terharu aku...Terujaku pada keluhuruan hatimu
Moga Allah SWT membalas kebaikanmu padaku. Aamiin.

Maria Margani :

Putri Rimba Niagara..
Aku hanya insan biasa sejenismu..
punya hati walau sering terluka..
punya perasaan walau sering terguris..
punya senyuman walau terkadang hambar..
namun ku tak punya kekuatan..
aku sering tergoda kata manis..
aku sering terpedaya olih kata cinta..
aku tiada berdaya menolak asmara...
terima kasehku andai ada kesudianmu..
menjadikan aku sahabatmu..temanmu..
harapanku agar tiada sengketa antara kita..
kerana bagiku didunia ini ku tak punya sapa..
melainkan teman2ku dialam maya mahupun nyata..
Semuga persahabatan ini kan berkekalan...
hingga akhir nanti.. biarlah kau dan aku maseh bersahabat,
Amin Ya Rabbal Alamin...
aku tak pandai berbicara sepertimu..
bahasaku mungkin tak seindah bahasamu...
andai mengguris hatimu..maafkan aku sahabatku... ♥

Putri Rimba Niagara:

Duhai maria...
Aku tak terdaya menolak kata cinta dan asmaramu
hehehe kerana kata asmaramu tidak memperdayakan aku untuk jatuh cinta padamu tapi membuatkan aku percaya kaulah sebaik teman yang sudi susah senang bersamaku yang sentiasa sudi membalut lukaku dengan benang cintamu dan sentiasa sudi menyapu air mataku di kala aku menangis pilu dan sudi menyokong dunia sastera yang kudambakan seperti sikunta si kunte rakan baikku yang telah mati ditelan ombak rindu demi membahagiakan aku mereka rela pertaruhkan nyawa untukku. Semenjak ketiadaan mereka yang selalu menghiburkan aku di kala duka ...aku menjadi seorang pemurung dalam derita sepi yang mencengkam jiwa...aku amat sengsara Maria...jika kau sudi mengambil tempat si kunta si kunte ku Insya-Allah kita boleh teruskan persahabatan ini..sudi ke dikau Maria...kerana yang kudambakan kawan-kawan seperti si Kunta si Kunte...maafkan aku jika kataku ini ada yang membuat hatimu terguris...

Maria Margani:

Terima kaseh sahabatku Putri Rimba Niagara..
Semuga persahabatan antara kita kan berpanjangan...

(PETIKAN DARIPADA WALL MARIA MARGANI & PUTRI RIMBA NIAGARA)
4 Ogos 2012
15 Ramadan 1433H

BAYANGMU HILANG AKU BOSAN

Puas sudah kumencarimu,
Kamu berlindung di tengah terang;
Jika benarlah kau sahabat sejatiku,
Menjelmalah dikau waktu sekarang.

Kau laksana kilat dan bayang,
Aku laksana bulan keemasan;
Keranamu aku gila bayang,
Tapi bayangmu hilang aku bosan.

KARYA RATU RIMBA NIAGARA
27 Ogos 2012

(PETIKAN DARIPADA SKRIP NOVEL PUISI CINTA DEMI-NYA)
22 Mac 2013
Like · · Promote ·
  • Arjuna Akmaliah likes this.
  • Arjuna Akmaliah Datang dan pergi silih berganti itu pasti, mencinta dan di cinta lalu berpisah, suka dan duka selalu ada. berteman,bersahabat,dan mencari saudara dalam satu ikatan baik dalam bersosial maupun dalam penyatuan beragama amatlah berguna semua di awali rasa cinta. namun belajar untuk mencintai dan di cintai itulah yang paling sulit,sebab di dalam perjalanan mencari cinta banyak sekali rintangan nya.
  • Ratu Rimba Niagara JIKA NAWAITU SEMUANYA KARNA ALLAH TAALA PASTI SEMUANYA BAHAGIA KARNA JANJI ALLAH PASTI DITEPATI.AAMIIN.
(PETIKAN DARIPADA WALL RATU RIMBA NIAGARA)
23 Mac 2013
www

0 comments:

Post a Comment

 
;