Sunday 17 March 2013

KOLEKSI NOVEL PUISI CINTA DEMI-NYA (81) KASIH SAYANG JIKA KERANA ALLAH AKAN TERUS KEKAL DI KALBU IMAN!








  • Ratu Rimba Niagara shared ~~LaMan CinTa~~'s photo.
    Hargailah apa yang kamu miliki.....
    Hargailah apa yang kamu miliki.....
    Like · · · Promote · about an hour ago ·
  • PUISI BUAT AKU KENAL DIRIKU KENAL TUHANKU

    tapi aku suka baca puisi...
    puisi bikin hati ku senang
    aku ketawa bila baca puisi
    puisi bikin aku kenal diriku
    puisi bikin aku kenal Tuhanku
    puisi bikin aku sayang pada semua
    puisi bikin aku sayang pada penulis puisi
    hehehehe aku suka...suka...suka banget...
    hehehehhehee
    puisi....puisi...oh puisi ku sayang...
    aku sayang kamu...
    aku akan baca mu selalu
    aku akan doakan si penulis puisi
    diRahmati Allah dikala hidup dan matinya
    Aamin Ya Rabbal A'Lamin

    Karya Ratu Rimba Niagara
    17 Mac 2013
    Like · · · Promote · about an hour ago ·
      • MESTI PERCAYA DENGAN KETENTUAN ILLAHI

        Putra Arjuna shared a link.
        8 hours ago
        Putri Rimba.

        Katon Bagaskara - Dinda Dimana
        www.youtube.com

        Putri Rimba Dinda di sini kanda...di bawah sinar purnama ...di tepi tasik yang tenang
        Pancaran sinar purnama remang-remang membiru sambil melagukan gurindam puisi nan indah memuji-NYa..

        Putra Arjuna best..betul ker..ditepi tasik..putra nak ikut

        Putri Rimba Tak boleh putra...
        Lainlah putra sudah menjadi bidadara putri ye....

        Putra ARjuna ok..sajer,je..bukan nak ikut..pun..nak tgk apa,putri,jwp

        Putr Rimba ooo nak duga putri lah ni ye...

        Putra Arjuna..kata org,mahu mengenali..insan,bkn..ttg..jwpannya-tapi pada,pertanyaannya dgn,adabnya

        Putri Rimba Sepanjang putra kenal putri apakah pandangan putra pada putri ye...mana tahu kalau ada yang tak betul boleh diperbetulkan sebelum piutra menjadi bidadara putri ye...

        Putra Arjuna all sempurna-amat menyenangkan..bak kata sekrg..kamceng maa

        Putri rimba Sebab itu Tuhan temukan kita..kan3

        Putra Arjuna Amin,betul..Allah yg memberi bahagia,Allah blh ambil balik,pasal tu,mesti percaya dengan ketentuan Illahi.yang meletakkan kasih itu adalah Illahi

        Putri Rimba Yang penting kita sentiasa terbaik sangka dengan Allah SWT. Bila nak datang ke istana rimba untuk melamar putri ye...kata cincin syurga sudah tempah...

        Putra Arujuna tak siap,lagi kut..selasa cuti

        Putri Rimba Sejujur putra..putri tak suka cintan-cintan tanpa ada ikatan sah..nanti macam mana nak dapat redha Illahi ye...kalau putra saja nak suka-suka...lebih baiklah putra lupakan putri ye...

        Putra Arjuana alahai..baru kata,cincin..lambat sikit..siap

        Putri Rimba Saja je nak duga kejujuran putra pada putri ye...

        Putra Arjuna oh..tanya sama hati..apa jawap hati,ye

        Putri Rimba Hati jawab sayang..tapi putra kekasih orang...

        Putra Arjuna tak per..berkasih,biar beribu2 tapi bersayang,biar satu

        Putri Rimba Bersayang? maksudnya dinda ini cuma berkasih je le ye...tak sukalah macam tu putra...

        Putra Arjuna ok-senang sajer..berkasih sayang..cantum,jer..ayat ni..ape ssh..puas hati..hu..
        Putra mahu..tanya..sblm,putra..sape kekasih putri,leh tahu

        Putri rimba Hai dah tempah cincin ...buat-buat nanya pulak...putra ni...

        Putra Arjuna mestilah nak tau........

        Putri Rimba Nak tahu atau nak siasat?

        Putra Arjuna dua2..sekali..nanti kalau dah ada rumah,ada tangga,pasti susah hati..kih2

        Putri Rimba Itu aku tak susah hati yang aku susah hati jika putra sudah ada rumah tangga...hihihi

        Putra Arjuna tangga..rumah..adalah..apa susah,terbalik ayat..jer


        (KARYA PUTRA ARJUNA & RATU RIMBA NIAGARA)
        29 April 2012
        Like ·  ·  · Promote · 2 hours ago · 
      • mcm kn je ayat ni...klau aku ada syp segera aku trbang mndapatknmu..
        (^^)

Oleh @[147946425270841:274:Hehehe ~(Ketawa Sopan)~] ♥
Aken ♥
        ‎(^^)

        Oleh Hehehe ~(Ketawa Sopan)~ ♥
        Aken ♥
        Like ·  ·  · 2 hours ago · 
    SIMPONI NUR HIDAYAH KASIH-MU

    Kasih...
    Kau kata
    Cintamu ke aku
    Seperti simponi terindah
    Lalu aku senyum
    Senyumku berpelangi cinta
    Hatiku yang mendung terus berpelangi cinta
    Di mana-mana
    Cinta...cinta....cinta...
    Suatu ungkapan
    Yang boleh menghidupkan segala yang suram
    Hidup yang sepi... muram....suram
    Terus ceria seperti bunga kembang pagi
    Hari-hari ceria...ceria...ceria...
    Seceria pelangi cinta
    Indah dipandang mata
    Indah di kalbu
    Hari-hari berlagu rindu
    Hari-hari berlagu kasih
    Agar kasih tak tersisih
    Saling cinta
    Saling sayang
    Saling memahami
    Saling mengerti
    Saling berbaik sangka
    Tiada rasa terluka
    Tiada rasa disakiti hati
    Melainkan bahasa-bahasa Syurga
    Yang membuatkan semua mendengar terasa
    Tenang roh dan jasad
    Hidup di dunia dirasakan di Syurga
    Sedangkan Syurga adalah teramat indah
    Daripada dirasakan di dunia ini
    ALLAHU AKBAR
    Syurga idaman semua yang mencintai-Nya
    Cintakan-Nya mudah dilafazkan
    Untuk buktikan...
    Ramai yang gagal
    Kerna ujian untuk buktikan cinta seikhlas-Nya
    Terlalu hebat
    Sehebat cinta-Nya
    Jika kita jatuh cinta pada-Nya sekali
    DIA akan balas bekali-kali tak terkira banyak-Nya
    ALLAHU AKBAR
    Bila cinta-Mu wujud takkan hilang
    Hingga KAU bawa ke Syurga-Mu
    Memang benarlah KAU Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang
    Kasihku dan amalanku yang terlalu sedikit
    KAU balas dengan berganda-ganda banyak-Nya Ya Allah
    ALLAHU AKBAR
    Malu aku Ya Allah
    Syahdu hatiku
    Betapa Kau
    Maha Pengasih
    Maha Penyayang
    Tanpa Batas
    Tanpa Had
    Cinta-Mu pada hamba-Mu
    Yang mencintai-Mu
    Tanpa syarat siapakah status hamba-Mu itu
    Asalkan ikhlas mencintai-Mu
    Sanggup berkorban apa saja demi meraih cinta-Mu
    Apa yang dibuat bukan mahu pandangan manusia
    Tapi hanya mahu pandangan-Mu Ya Allah

    Ya Allah kami semua mengaku sebagai hamba-Mu
    Kami mahu taat pada semua perintah-Mu
    Kami mahu kasih pada-Mu
    Kami mahu cinta-Mu
    Maka-Nya balaslah kasih dan cinta kami
    Agar kasih kami tak KAU sisih
    Agar kami tak menyesal setelah kami mati

    Di dunia kami bertemu-Mu tika solat
    Tika nafas terhenti roh kami diangkat bertemu-Mu
    ALLAHU AKBAR
    Saat betapa indahnya pertemuan di kala itu
    Pasti hanya KAU dan HAMBA-MU saja yang tahu
    Betapa indah-Nya Pertemuan di kala itu

    Maka-Nya sebelum kami
    Bertemu-Mu
    Limpahkan Nur Hidayah Kasih-Mu
    Pada kami hamba-Mu

    Simponi Nur Hidayah Kasih-Mu
    Mengajak
    Semua hamba-Mu
    Meng-Agungkan-Mu
    Di sebilang masa dan ketika
    Agar roh dan jasad
    Kami tertabiyah
    Untuk menuju jalan-jalan
    Nur Hidayah Kasih-Mu
    Selagi hayat di kandung badan

    Perkenankanlah Ya Allah
    Perkenankan hajat-hajat kami
    Untuk menuju jalan-jalan ke Syurga-Mu

    Aaamin Aamin Aamin Ya Rabbal A'Lamin

    KARYA: RATU RIMBA NIIAGARA
    17 Mac 2013
    Like ·  ·  · Promote · 2 hours ago · 

    AKU BISA MENGARUNGI SAMUDRA MENDAPATKAN RIDHO ILLAHI

    Aku berjuang agar mendapat kebahagiaan
    Perjuangan panjang penuh rintangan
    Demi memenuhi setiap kata yang kujanjikan
    Kujalankan sebuah perjalanan penuh tangisan

    Membuati hati dan jiwa bergemuruh
    Menjadikannya semua ini luluh
    Walau Raga dan Tubuh berlumur peluh

    Merasakan semua perasaan kehidupan
    Tersirat banyak jeritan dalam perjalanan
    Menangis dalam Kebahagiaan
    Tersenyum dalam Kesedihan

    Mencari kebahagiaan yang telah dijanjikan
    Dengan Melaksanakan Segala Jalan kehidupan
    Berjuang seorang diri
    Bersabar dalam sepi menghadapi semua cobaan ILLAHI

    Ada Sebuah Ketakutan dari semua cobaan
    Takut akan mendapatkan sebuah Kehilangan
    Kehilangan sebuah perasaan
    Perasaan yang menghidupkan dalam kematian

    Takut akan mengingkari tujuan Penciptaan diri
    Takut akan mengingkari janji kepada ILLAHI
    Jikalah itu terjadi akan Sengsara Selama-lamanya
    Karena telah mengingkari apa yang telah dikata

    Bersama Sang Bidadari ada sebuah jalan
    Jalan awal perjuangan dari tujuan kehidupan
    Hanya bisa menanti agar dapat memperjuangkan
    Untuk menemukan kebahagiaan yang dijanjikan

    Maka Temanilah aku
    Menemani perjuangan hidupku
    Mengarungi Lautan Samudra
    Demi Meraih Ridho NYA

    Karya Huba Marsupilami
    28 April 2012

    Ratu Rimba Niagara

    Duhai si pujangga ...
    Kenapa kau menyepi di persisir pantai
    Apakah yang kau fikirkan itu?
    Adakah kau mahu menyeberangi
    Lautan samudra itu?
    Demi mencapai sebuah perjuangan suci
    Dalam mencari jalan-jalan redho Illahi..

    HuBa MarsupiLami Aku hanya bisa menanti
    Untuk berjuang meraih kebahagiaan sejati
    Menghitung hari demi hari
    Agar bisa mengarungi samudra mendapatkan Ridho ILLAHI

    Ratu Rimba Niagara Allah sentiasa bersama hamba-Nya yang ingin ke jalan-jalanNya...moga apa yang dihajati dimakbulkan Allah SWT... AAmin

    (KARYA HUBA MARSUPILAMI & RATU RIMBA NIAGARA)
    17 Mac 2013
    Like ·  ·  · Promote · 2 hours ago · 

    AKU TAKKAN MAMPU MELANGKAH TANPA BIDADARIKU

    Didirimu aku menemukan
    Didirimu aku memulai sebuah kehidupan
    Yang Penuh perjuangan
    Sungguh perjuangan yang jenuh lagi melelahkan

    Biarkan kuanggap semua hidupku misteri
    Kujalankan dengan tujuan Ridho ILLAHI
    Menjalankan skenario bersama Bidadari
    Aku hanya bisa menanti dan menghitung hari

    Aku hanya berharap
    Dapat menemukan kebahagiaan
    Aku hanya berharap ALLAH Menjanjikan
    Apa yang aku harapkan dan aku butuhkan

    Bila Bidadari tak bersamaku
    Ku Tak Tahu apa tuk jalani hidupku
    Aku tak punya lagi keinginan dalam hidupku
    Karena Aku Takkan Mampu melangkah tanpa Bidadariku

    Setiap hari tak kulalui kecuali dengan tangis jerit hati
    Hati yang selalu menangis menanti
    Berharap semua cobaan pergi
    Karena aku lelah dan lemah berdiri

    Wahai Alam maaf aku mengeluh
    Aku tak kuat untuk menempuh ombak berguruh
    Janjikan apa yang aku butuh dan harapkan
    Agar aku tetap bisa berjalan

    Karya : Huba Marsupilami
    28 April 2012

    BIDADARIMU SENTIASA MENANTIMU

    Bersabarlah kau mesti kuat untuk menempuh dugaan ini
    Air mata mu sentiasa bermakna di sisi Tuhanmu jika kau
    Menangis kerana-Nya ...
    Bidadari yang kau impikan itu
    Sentiasa mendoakan kamu agar kamu terus mencintai Illahi.

    Karya Ratu Rimba Niagara
    14 April 2012

    (KARYA HUBA MARSUPILAMI & RATU RIMBA NIAGARA)
    17 Mac 2013
    Like ·  ·  · Promote · 2 hours ago · 
    BAGIKU CINTA UDAH NGGAK ADA KEINDAHAN BILAMANA CINTA TELAH DIDUSTAI...AKU CUMA PERLU CINTA YANG MENGINGATKAN AKU AKAN KEBESARAN-NYA KUASA TUHAN MENGATASI SEGALA-NYA.
    Like ·  ·  · Promote · 5 hours ago · 

      • shared Nyi Mas NawangSari's photo.
        Smangat page smuaa.....
        Like ·  ·  · Promote · 5 hours ago · 
      • Ratu Rimba Niagara shared Sogol Cak Sogol's photo.
        “Demi MASA, Sesungguhnya Manusia
Dalam Kerugian. Kecuali Orang-orang yang 
Beriman dan Mengerjakan Amal Soleh.
Serta Saling Menasehati untuk
Kebenaran. Dan Saling Menasehati
untuk Kesabaran”

Wahai tokoh-tokoh malam,
Perlahan dan menepilah
Aku sibuk dengan tidur dari kalian
Jiwaku menyibukkanku dari kalian

Jiwa yang menghabiskan malam 
dengan tidur dan bermalasan
Aku ini orang yang batil 
sedangkan kalian penggemar ruku'

Keteledoranku bertambah dan 
kalian semakin banyak beramal
"Perlahanlah," kataku kepada orang-orang yang setia
Mereka terus melaju dan 
berkata, "Tak ada kata SANTAI-SANTAI" —
        “Demi MASA, Sesungguhnya Manusia
        Dalam Kerugian. Kecuali Orang-orang yang
        Beriman dan Mengerjakan Amal Soleh.
        Serta Saling Menasehati untuk
        Kebenaran. Dan Saling Menasehati
        untuk Kesabaran”

        Wahai tokoh-tokoh malam,
        Perlahan dan menepilah
        Aku sibuk dengan tidur dari kalian
        Jiwaku menyibukkanku dari kalian

        Jiwa yang menghabiskan malam
        dengan tidur dan bermalasan
        Aku ini orang yang batil
        sedangkan kalian penggemar ruku'

        Keteledoranku bertambah dan
        kalian semakin banyak beramal
        "Perlahanlah," kataku kepada orang-orang yang setia
        Mereka terus melaju dan
        berkata, "Tak ada kata SANTAI-SANTAI" —
        Like ·  ·  · Promote · 5 hours ago · 
      • Ratu Rimba Niagara shared Sogol Cak Sogol's photo.
        CAHAYA DI ATAS CAHAYA

Allah Ta´ala berfirman. 

"Aku jadikan nur Muhammad dari nur kudrat-Ku, dan Aku tundukkan di lautan makhluk tujuh puluh ribu tahun, kemudian Aku keluarkan daripadanya di laut zuhud tujuh puluh ribu tahun, kemudian Aku keluarkan daripadanya dan Aku tundukkan di laut taqwa tujuh puluh ribu tahun, kemudian Aku keluarkan daripadanya , dan Aku tundukkan di laut syafaat tujuh puluh ribu tahun sehingga nur minum nur".

Di dalam riwayat maka jadilah nur Muhammad dari nur kudrat-Ku. 
Kemudian Aku jadikan :
1. Kepalanya dari taqwa, 
2. Tunduknya dari tawadldlu, 
3. Kedua matanya dari kehidupan, 
4. Wajahnya dari yakin, 
5. Rambutnya dari zuhud, 
6. Hidungnya dari tafakkur, 
7. Lidahnya dari berkata benar, 
8. Telinganya dari mendengar yang hak, 
9. Kedua tangannya dari pemurah, menolongnya dari kasihan, 
10. Perutnya dari ikhlas, 
11. Dadanya dari ridlo, 
12. Hatinya dari rasa puas, 
13. Belakangnya dari harapan, 
14. Kesenangannya dari nasehat, 
15. Pahanya dari rasa cinta, 
16. Kedua telinganya dari istiqamah dengan adil, 
17. Namanya pada ahli syurga Abdul Karim, pada malaikat Abdul Rahim, pada orang-orang kepercayaan Abdul Wahhab, pada syetan Abdul Qahhar, pada jin Abdul Rahman, pada orang hidup Abdul Khaliq, pada binatang kala Abdul Qadir, pada lautan Abdul Muhaimin, pada daratan Abdul Quddus, pada binatang serangga Abdul Mughits, pada binatang liar Abdul Razzak, pada binatang-binatang Abdul Mu´min, pada burung Abdul Ghaffar, pada kitab Taurat Thâbathâba, pada Injil Mid-Mid, pada Zabur Nâran talazhzhâ, pada langit Ahmad, di bumi Muhammad, di bawah tanah Mahmud, di syurga Qasim, terhadap orang neraka dâ´i syams al-anbiya wal mursalin. Semua ini merupakan kelebihan penghulu kita Nabi Muhammad, beliau adalah sayyid al-awwalin wa al-akhirin.


Allah Ta´ala berfirman (dalam hadits Qudsi):

“Sekiranya Aku tidak menjadikan Muhammad, tentu Aku tidak menjadikan Syurga, neraka, matahari, bulan, falak, arasy, kursi, lauh, qalam, langit, bumi, malaikat, para nabi yang diutus, siang dan malam, dan arasy-Ku tidak ada di atas air, dan ketika Aku menjadikan arasyKu dan Aku tetapkan di atas air, maka bergeraklah arasy tidak tetap di atas air, maka Aku memerintahkan kepada malaikatKu supaya menulis di pintu arasy. Para malaikat berkata: kami tidak dapat menulis. Aku (Allah) berfirman lagi: Tulislah lafazh “Lâ Ilâha Illallâh Muhammad Rasûlullâh” sebagai ummat Madinah dan Tuhan sebagai pengampun, maka diam dan tetaplah arasy di atas air berkat Nabi Muhammad SAW. Sesungguhnya Aku jadikan nur arasy itu sebagian dari nur Muhammad, dan nur kursi itu seperempat dari nur Muhammad, dan nur lauh itu seperlima dari nur Muhammad, dan nur qalam itu seperenam dari nur Muhammad, dan nur syurga itu sepertujuh dari nur Muhammad, dan nur matahari itu seperdelapan dari nur Muhammad, dan nur bulan itu sepersembilan dari nur Muhammad. Maka Nabi Muhammad itu adalah nur dari nur. Oleh karena itu benyak-banyaklah bershalawat kepada nur Muhammad; beliau lebih dekat dan lebih dicintai di sisi-Ku. Dan sesungguhnya Muhammad juru shalawat di atas arasy, di antara-Ku dan di antaranya bagaikan anak panah dengan busurnya; beliaulah yang lebih dekat kepadaKu; Beliau dapat berbicara kepada-Ku sembilan puluh sembilan ribu kalimat. Beliau apabila melaksanakan hajat banyak malunya, lapang dada, banyak sabar, banyak harapnya, senantiasa menangis, banyak berzikir, pemelihara nikmat, penyembunyi rahasia, banyak pemberiannya, sedikit menyebut kebaikannya, penghias alam, penerang dalam petunjuk, petunjuk agama, pemberi syafaat ummat di hari kiamat.

Sepenggal dari Hikayat Bulukiya Bani Israel 
sang Pewaris Putra Sulaiman a.s.
        CAHAYA DI ATAS CAHAYA

        Allah Ta´ala berfirman.

        "Aku jadikan nur Muhammad dari nur kudrat-Ku, dan Aku tundukkan di lautan makhluk tujuh puluh ribu tahun, kemudian Aku keluarkan daripadanya di laut zuhud tujuh puluh ribu tahun, kemudian Aku keluarkan daripadanya dan Aku tundukkan di laut taqwa tujuh puluh ribu tahun, kemudian Aku keluarkan daripadanya , dan Aku tundukkan di laut syafaat tujuh puluh ribu tahun sehingga nur minum nur".

        Di dalam riwayat maka jadilah nur Muhammad dari nur kudrat-Ku.
        Kemudian Aku jadikan :
        1. Kepalanya dari taqwa,
        2. Tunduknya dari tawadldlu,
        3. Kedua matanya dari kehidupan,
        4. Wajahnya dari yakin,
        5. Rambutnya dari zuhud,
        6. Hidungnya dari tafakkur,
        7. Lidahnya dari berkata benar,
        8. Telinganya dari mendengar yang hak,
        9. Kedua tangannya dari pemurah, menolongnya dari kasihan,
        10. Perutnya dari ikhlas,
        11. Dadanya dari ridlo,
        12. Hatinya dari rasa puas,
        13. Belakangnya dari harapan,
        14. Kesenangannya dari nasehat,
        15. Pahanya dari rasa cinta,
        16. Kedua telinganya dari istiqamah dengan adil,
        17. Namanya pada ahli syurga Abdul Karim, pada malaikat Abdul Rahim, pada orang-orang kepercayaan Abdul Wahhab, pada syetan Abdul Qahhar, pada jin Abdul Rahman, pada orang hidup Abdul Khaliq, pada binatang kala Abdul Qadir, pada lautan Abdul Muhaimin, pada daratan Abdul Quddus, pada binatang serangga Abdul Mughits, pada binatang liar Abdul Razzak, pada binatang-binatang Abdul Mu´min, pada burung Abdul Ghaffar, pada kitab Taurat Thâbathâba, pada Injil Mid-Mid, pada Zabur Nâran talazhzhâ, pada langit Ahmad, di bumi Muhammad, di bawah tanah Mahmud, di syurga Qasim, terhadap orang neraka dâ´i syams al-anbiya wal mursalin. Semua ini merupakan kelebihan penghulu kita Nabi Muhammad, beliau adalah sayyid al-awwalin wa al-akhirin.


        Allah Ta´ala berfirman (dalam hadits Qudsi):

        “Sekiranya Aku tidak menjadikan Muhammad, tentu Aku tidak menjadikan Syurga, neraka, matahari, bulan, falak, arasy, kursi, lauh, qalam, langit, bumi, malaikat, para nabi yang diutus, siang dan malam, dan arasy-Ku tidak ada di atas air, dan ketika Aku menjadikan arasyKu dan Aku tetapkan di atas air, maka bergeraklah arasy tidak tetap di atas air, maka Aku memerintahkan kepada malaikatKu supaya menulis di pintu arasy. Para malaikat berkata: kami tidak dapat menulis. Aku (Allah) berfirman lagi: Tulislah lafazh “Lâ Ilâha Illallâh Muhammad Rasûlullâh” sebagai ummat Madinah dan Tuhan sebagai pengampun, maka diam dan tetaplah arasy di atas air berkat Nabi Muhammad SAW. Sesungguhnya Aku jadikan nur arasy itu sebagian dari nur Muhammad, dan nur kursi itu seperempat dari nur Muhammad, dan nur lauh itu seperlima dari nur Muhammad, dan nur qalam itu seperenam dari nur Muhammad, dan nur syurga itu sepertujuh dari nur Muhammad, dan nur matahari itu seperdelapan dari nur Muhammad, dan nur bulan itu sepersembilan dari nur Muhammad. Maka Nabi Muhammad itu adalah nur dari nur. Oleh karena itu benyak-banyaklah bershalawat kepada nur Muhammad; beliau lebih dekat dan lebih dicintai di sisi-Ku. Dan sesungguhnya Muhammad juru shalawat di atas arasy, di antara-Ku dan di antaranya bagaikan anak panah dengan busurnya; beliaulah yang lebih dekat kepadaKu; Beliau dapat berbicara kepada-Ku sembilan puluh sembilan ribu kalimat. Beliau apabila melaksanakan hajat banyak malunya, lapang dada, banyak sabar, banyak harapnya, senantiasa menangis, banyak berzikir, pemelihara nikmat, penyembunyi rahasia, banyak pemberiannya, sedikit menyebut kebaikannya, penghias alam, penerang dalam petunjuk, petunjuk agama, pemberi syafaat ummat di hari kiamat.

        Sepenggal dari Hikayat Bulukiya Bani Israel
        sang Pewaris Putra Sulaiman a.s.
        Like ·  ·  · Promote · 5 hours ago · 
      • Ratu Rimba Niagara shared Mohd Farizan Asmawi's photo.
        SIAPA KEJAR DUNIA MAKA DIA AKAN MUDAH TERTINGGAL AKHIRAT ..SIAPA KEJAR AKHIRAT PASTI DUNIA IKUT KAMU

utk renungan diri sendiri.....
        SIAPA KEJAR DUNIA MAKA DIA AKAN MUDAH TERTINGGAL AKHIRAT ..SIAPA KEJAR AKHIRAT PASTI DUNIA IKUT KAMU

        utk renungan diri sendiri.....
        Like ·  ·  · Promote · 5 hours ago · 
    • Ratu Rimba Niagara shared Hasmy Zurina Shaari's photo.
      KASIHSAYANG tak akan pernah padam, tak akan pernah pudar,
tak pernah akan hilang, dan tak akan pernah MATI biarpun org yg kita sayangi itu telah PERGI.

Biarpun berpisah MATI atau Berpisah HIDUP..andainya KASIH dan SAYANG itu wujud dihati benar2 kerana ALLAH..ia akan terus kekal didlm diri..

Itulah KSHSYG yg terlalu indah utk dikenang,dibawa kemana mana didlm HATI... I ♥ U
      KASIHSAYANG tak akan pernah padam, tak akan pernah pudar,
      tak pernah akan hilang, dan tak akan pernah MATI biarpun org yg kita sayangi itu telah PERGI.

      Biarpun berpisah MATI atau Berpisah HIDUP..andainya KASIH dan SAYANG itu wujud dihati benar2 kerana ALLAH..ia akan terus kekal didlm diri..

      Itulah KSHSYG yg terlalu indah utk dikenang,dibawa kemana mana didlm HATI... I ♥ U
      Like ·  ·  · Promote · 3 hours ago · 
    • Ahmad Tajuddin .
      Photo
      today's color




















    SELAMAT HARI WANITA 8 MAC 2013

    Aku wanita
    Kamu wanita
    Hanya wanita yang memahami hati wanita
    Jika wanita tidak memahami hati wanita
    Makanya tiada cerialah hidup ini
    Makanya wanita harus memahami hati wanita
    Saling menyokong demi keceriaan hidup
    Saling bertolak ansur
    Buangkan segala cemburu bersarang di hati
    Andainya takdir wanita itu tidak seceria wanita lain
    Jangan pandang sebelah mata
    Kerana wanita tidak tahu takdir yang akan datang
    Yang penting syukur takdir yang dilalui sekarang
    Dan sentiasa berbaik sangka kepada takdir yang akan datang
    Barulah wanita memahami hati wanita
    Barulah wanita saling menghargai sesama wanita
    Kerana kita wanita
    Tanpa wanita tiiada cerialah hidup lelaki
    Kerana pentingnya wanita dalam hidup ini
    Allah ciptakan Hawa untuk Adam cintai
    Tanpa Hawa siapalah Adam
    Tanpa Adam siapalah Hawa
    Jadikanlah Adam & Hawa
    Pasangan bahagia sampai Syurga Bercinta...

    'SELAMAT HARI WANITA DARIPADA RAKAN WANITAMU
    RATU RIMBA NIAGARA..KU SENTIASA MENGHARGAIMU 
    WANITA SELURUH DUNIA'

    Karya Ratu Rimba Niagara
    8 Mac 2013
    (PUISI DIILHAMKAN SEMPENA  MENYAMBUT HARI WANITA)  

     
    BEGITU HEBATNYA CINTA ADAM PADA HAWA

    DUHAI ADAM...
    JIKA KAMU TAHU KENAPA TUHAN CIPTAKAN HAWA UNTUKMU ADAM
    PASTINYA KAMU AKAN HARGAI SEUMUR HIDUPMU MENCINTAI HAWA
    TAPI KAMU BUKAN SEPERTI ADAM
    CINTA PADA HAWA
    SETIA PADA HAWA
    BERPISAH DENGAN HAWA REDHO ATAS KESILAPAN SENDIRI
    MENCARI HAWA HINGGA HUJUNG DUNIA
    BERTEMU DENGAN HAWA SYUKUR
    BEGITU HEBATNYA CINTA ADAM TERHADAP HAWA
    TERLALU MURNI TERLALU IKHLAS
    KERANA ADAM BERSYUKUR PADA TUHAN
    KURNIAKAN HAWA UNTUK ADAM CINTAI SEUMUR HIDUP
    SAMPAI DI SYURGA ADAM BERCINTA DENGAN HAWA
    BERMULA CINTA DI SYURGA BERAKHIR CINTA DI SYURGA

    Karya Ratu Rimba Niagara
    9 Mac 2013
     · 


    (PETIKAN DARIPADA WALL RATU RIMBA NIAGARA)
    17 Mac 2013
    www

    0 comments:

    Post a Comment

     
    ;