Monday 18 March 2013

KOLEKSI NOVEL PUISI CINTA DEMI-NYA (85) DEMI ANAK BANGSAKU GURU-GURU SILAT PASTI MEMPUSAKAINYA



Sunday, 17 March 2013 0 comments

KOLEKSI NOVEL PUISI CINTA DEMI-NYA (82)TERUSKAN PERJUANGANMU DEMI PEMBANGKIT SEMANGAT SELURUH NUSANTARA!








  • AKU BERJUANG BUKAN DI DALAM GELANGGANG!

    Tika aku terlantar parah begini...
    Mana pergi anak-anak muridku...
    Yang mengaku akan menuntut
    Darahku yang jatuh ke bumi
    Walaupun setitis!
    Ini bukan setitis...
    Tubuhku dipenuhi darah....
    Sesuka hati mereka
    Menetak ...menghentak
    Memukul ...menyepak terajangku
    Bukan aku tidak boleh melawan mereka
    Mereka terlalu ramai
    30 orang tu...
    Kalau benar mereka anak jantan
    Kenapa tak satu lawan satu?
    Biarpun begitu pantang
    Anak jantan lari di medan juang
    Biarpun mereka ramai
    Aku seorang
    Aku kerahkan segala tenaga jantanku
    Hingga tak kuhiraukan
    Darahku merecik sana sini
    Lagi kuat hayunan parangnya
    Lagi kuat hayunan
    Sepak terajangku
    Kerana mereka bersenjatakan parang tukul dan besi
    Aku tidak bersenjata
    Kerana
    Aku bukan dicabar di tengah gelanggang
    Aku diserang hendap tika di luar gelanggang
    Kerana aku percaya
    Tuhan Mahu Mengujiku
    Kerana adalah suratan takdirku
    Aku terima dengan redha
    Cuma jika dipanggil Ilahi
    Adakah anak-anak jantan melayu
    Di luar sana masih membisu dan kaku
    Aku tidak minta ditebus kematianku
    Tapi jagalah bangsa melayuku
    Agar tidak menerima nasib sepertiku
    Diserang hendap tanpa dugaku
    Dan pantang aku
    Bangsa aku ditindas dan tertindas
    Tanpa sebab musabab....
    Apa hina sangat ke jadi bangsa melayu?
    Makanya bangsaku
    Kalau melayu tak sokong melayu
    Siapa lagi?

    Pahlawanku yang teraniaya...
    Sabarlah...
    Tuhan bersamamu tika ini
    Andai kau sembuh ...sembuhmu pasti merawat duka...
    Andai kau dijemput Ilahi...
    Syurga menantimu
    Insya-Allah Aamin

    Karya Ratu Rimba Niagara
    18 Mac 2013
    (PUISI DIILHAMKAN SEMUA YANG BERGELAR PENDEKAR LAKSAMANA HANG TUAH)
    Like ·  ·  · Promote · 20 minutes ago · 
  • SEKALUNG BUNGA SASTRA NUSANTARA KEPADA SEMUA RAKAN FB & GRUP YANG SUDI LIKE & KOMEN KARYA SASTRA NUSANTARA RATU RIMBA NIAGARA.

    Daeng Khamshah like your post in Sri Pemangku Adat. 8:14pm
    Kesultanan Indrapura likes your link on his own timeline. 7:42pm
    Bejo Suyarno likes your link on his own timeline. 7:35pm
    ...Continue Reading
    Like · 


TEMAN KU YG SETIA TIAP PAGI. .
ADALAH SI HITAM MANIS.
Jemput minum kekawan semua!!!
Unlike ·  · 

0 comments:

Post a Comment

 
;