Tuesday 19 March 2013

KOLEKSI NOVEL PUISI CINTA DEMI-NYA (93) YANG MENGAGUNGKAN CINTA KERANA-NYA






    • YANG MENG-AGUNGKAN CINTA KERANA-NYA

      Terima kasih duhai kasih
      Karna sudi ucapkan selamat malam padaku
      Ku tahu cintamu suci murni padaku
      Semurni hatimu
      Mewangi cintamu
      Sewangi mawar yang kau kirimkan
      Moga kau hargai cintaku ini
      Lambang kau seorang pencinta cinta
      Semurni kasih kekasih di ombak rindu
      Yang mengagungkan cinta keranaNya

      Ratu Rimba Niagara
      20 Mac 2013
      Like ·  ·  · Promote · 4 hours ago · 
    • JIKA TAKDIR CINTA BUKAN MILIKMU

      Aszme Idris
      Jika ia sebuah cinta..
      ia tak hadir kerana permintaan...
      ia hadir kerana ketentuan NYA.
      Jika ia sebuah cinta..
      ia tak hadir dengan kemewahan & kebendaan...
      namun ia hadir kerana pengorbanan & kesetiaan.

      Jika takdir cinta bukan milikmu
      Janganlah kau sedih
      Redhalah sayang...
      Hatimu akan tenang
      Gagalnya cintamu
      Tenang...tenang...tenang...
      Allah telah menyediakan cinta yang
      lebih baik untukmu...
      By: Ratu rimba Niagara

      (PETIKAN DARIPADA NOVEL PUISI CINTA DEMI-NYA)
      20 Mac 2013
      Like ·  ·  · Promote · 4 hours ago · 
    • CINTAILAH AKU SEPERTI SETIANYA OMBAK PADA PANTAI

      CINTAILAH AKU SEPERTI SETIANYA OMBAK PADA PANTAI

      Kasih yang terkasih
      Aku tak tahu bagaimana hendak kuluah hatiku ini
      Sejujurnya kukatakan aku amat-amat mengasihimu
      Biarpun kutahu terlalu amat payah untuk kau membalas kasihku
      Mungkin kau masih tercari-cari cinta yang sebenar siapakah yang layak bertahta di hatimu ...begitu lama aku menanti jawapanmu itu

      Ombak rindulah yang menyaksikan penantian yang amat menyeksakan!
      Aku cemburu pada pantai
      Aku cemburu pada ombak
      Biarpun ombak mendera pantai
      Tapi pantai masih setia pada ombak
      Pantai bilang....
      Duhai ombak....
      Seksalah aku semahumu! Kalau itu boleh membahagiakan mu...
      Percayalah aku tetap setia padamu....
      Selagi kau mendera aku
      Selagiku itulah kau heret rinduku bersamamu
      Dan aku terharu apabila mendengar deruanmu ombak
      Aku tahu kau membalas cintaku
      Kalau tak masakan kau membawa rinduku sekali bersamamu...
      Biarpun kita terpisah alam
      Namun deruan rindumu rinduku
      Tak akan terpisah selamanya
      Tahulah aku yang kau kasih dan sayangkan aku
      Makanya terimalah senyuman ku untukmu duhai ombak yang kucinta..

      Justeru duhai kasih
      Berjanjilah padaku yang kau akan cintai aku
      Seperti setianya ombak pada pantai...
      Ke mana kau pergi bawalah rindku bersamamu
      Biarpun aku sudah tiada di dunia ini...
      Kenang daku dalam doamu.

      Karya Ratu Rimba Niagara
      20 Mac 2013
      Like ·  ·  · Promote · 4 hours ago · 
      • Arjuna Akmaliah likes this.
      • Arjuna Akmaliah ombak bergulung-gulung menyapu rindu yang lama terpendam di jiwamu, kesepian hanyalah rintangan sesaat yang berbuah nikmat melebihi perih nya hati tatkala sesuatu yang kau cintai telah pergi. janganlah terkulai oleh angan-anganmu karna Tuhan sesungguh nya lebih tahu apa yang kita mau.
    • CINTA MUAK CINTA BOSAN KARYA SAZALEE & RATU RIMBA NIAGARA

      MUAK

      Kasih
      dengarkan kataku ini
      untuk kesekian kalinya
      kata-kata ini aku lafaskan
      dari lubuk hatiku
      yang teramat dalam.

      Kasih
      sudah-sudahlah
      berteman dengan cemburumu
      yang sering mengawal
      benak resahmu
      dan selalu
      mencengkam rasa bengangmu
      hingga aku sudah mula,
      sudah mula muak
      dan kebosanan
      yang teramat-amat bosan.

      ssz/spl/pm...31/3/2012.
      http://sangpujanggalangit.blogspot.com/2012/03/muak.html

      BOSAN

      Kasih
      pabila kau teramat bosan
      menunggu cintaku
      menunggu rinduku
      buangkan saja
      kebosananmu itu
      di ombak rindu
      kerana aku pun
      bosan untuk menanti
      jawapanmu
      untuk melamar cintaku
      namun kau
      sentiasa di hatiku
      di ombak rindulah
      ku tunggu jawaban kasihmu
      jika tiada
      aku takkan menunggu lagi...
      kerna aku muak dan bosan
      dengan penantian cinta
      yang tiada akhirnya
      yang membuatkan aku
      merana...merana...merana
      untuk terus mencintaimu
      biarpun kau kulupakan
      namun cintaku padamu
      tetap terpatri di hati
      sampai kumati.

      Karya Ratu Rimba Niagara
      20 Mac 2013
      (PETIKAN DARIPADA NOVEL PUISI CINTA DEMI-NYA)
      Like ·  ·  · Promote · 4 hours ago · 
    • ITULAH CINTA YANG HARUS KAU DAN AKU DAMBAKAN KASIH

      Sazalee Sulaiman
      PUKAUAN ASMARAMU

      Bagaikan sebuah pukauan
      asmara cinta darimu
      menghambat resah rinduku
      di kamar syahdu...di dada waktu
      yang semakin parah dan berdarah
      membuat aku semakin hilang arah
      dalam pasrah mendesah
      mimpi menyapa tidak berarah.

      Andai sepi ini semakin menikam kalbu
      relalah aku terus dibelengu rindu.

      Andai mimpi semakin menghiris rindu
      relalah aku terus dipasungi waktu.

      Andai rindu bisa menghentikan waktu
      relalah aku dijarah oleh cintamu.

      Kerana cintaku padamu
      relalah aku dipukauan asmaramu.

      ssz/spl/pm...27/3/2012.

      ITULAH CINTA YANG HARUS KAU DAN AKU DAMBAKAN KASIH

      Jika cinta mu tak pernah mati untukku
      Sentiasa membara-bara api asmaramu

      Cintaku sentiasa hidup untukmu
      Aku ingin membalas cintamu

      Tapi malangnya
      Cintamu untuk dunia saja
      Tiada langsung ke arah akhirat

      Cinta sekadar indah dunia
      Sekadar perhiasan cinta

      Bukan...bukan...aku tak mahu begitu kasih...
      Yang kumahu cintamu membawa aku ke Syurga

      Pasti cinta kita saling terarah
      Untuk bersama mencari jalan ke Syurgawi

      Agar cinta kita sentiasa mengundang rahmat kasih-Nya
      Makanya terpatrilah cinta kita hingga ke Syurgawi
      Itulah cinta yang harus kau dan aku dambakan kasih.

      Karya Ratu Rimba Niagara
      20 Mac 2013
      Like ·  ·  · Promote · 4 hours ago · 
      • Arjuna Akmaliah likes this.
      • Arjuna Akmaliah keresahan terkadang mengunci mati pada hati karna tak terbendung nya rasa emosi, resah tuk mencapai tujuan terkadang terhalangi oleh banyak nya andai-andai di kala seseorang akan melangkah dalam mengerjakan ibadah kepada Nya. sementara peraduan cinta sejati telah lama menunggu di taman-taman surgawi nan Abadi dan bertaburan aroma-aroma wangi nya kesturi.
    • ANTARA CINTA DAN CITA-CITA

      Duhai kandaku...antara cinta dan cita-cita...
      Mana satu yang hendak kudahului?
      Cinta ...Ah cinta..haruskah kulupakan demi cita-cita?
      Adakah cinta akan membuatkan kau kecewa duhai kasih?
      Kalau kau kecewa lagi aku kecewa...
      Sebelum sama-sama kecewa ...
      Kita pasrahkan saja cinta ini pada-Nya
      Mana tahu kau berjumpa dengan cinta yang membuatkan mu bahagia...
      Biarlah aku habiskan usia yang berbaki ini pada perjuanganku
      Yang belum selesai ....
      Moga kau mengerti duhai kasih...
      Doakan ku mencapai cita-cita dalam perjuangan yang kudambakan...
      Karna seluruh hidupku hanya kudambakan perjuanganku hingga ke titisan darah terakhir....
      Jika kau sanggup berkorban demi cita-cita perjuanganku
      Ayuh kita teruskan percintaan ini
      Agar bersama di medan perjuangan cita-cita dinda...
      Apakah katamu kanda?

      Karya Ratu Rimba Niagara
      20 Mac 2013
      Like ·  ·  · Promote · 4 hours ago · 
  • CINTA BERDASARKAN IMAN DAN TAKWA

    Putra Rimba
    berkat kasih mu sayang.........

    BERKAT KASIHMU..UKAYS
    www.youtube.com
    deja

    BERKAT KASIHMU SAYANG

    Berkat kasihmu sayang....
    Kau membalas kasihku setulus hatimu kerana-NYa
    Kau tidak pernah menyakitkan hatiku
    Kau tidak pernah berkata kasar padaku
    Tak pernah...tak pernah menggores luka hatiku
    Aku bahagia dengan kasihmu
    Kau membuatkan aku tak jemu mencintaimu
    Karna cintamu tiada dusta
    Karna itu aku membalas cintamu
    Cinta berdasarkan iman dan takwa
    Makanya terpatrilah cinta kita
    Diikat dengan tali suci
    Tersimpul mati
    Allah meredhai cinta kita
    Bahagia kita berdua
    Hingga ke Syurgawi

    Karya Ratu Rimba Niagara
    20 Mac 2013
    (PETIKAN NOVEL PUISI CINTA DEMI-NYA)
    Like ·  ·  · Promote · 4 hours ago · 
  • AKU BOLEH MENAFIKAN CINTA TAPI AKU TAK BOLEH MENOLAK TAKDIR CINTA

    Jiwaku Rita
    ♥ Dimana Kau Sayang ♥

    Bunga-bunga segar berkembangan
    Udara pun nyaman
    Jiwaku menjadi tenang
    puisi cinta dicoret
    Memenuhi ruang
    Beburung riang
    Berpasang-pasangan
    Berdendang keriangan
    Sehari bagaikan seminggu
    Seminggu bertahun kurasakan
    Pabila berjauhan darimu
    Kudidera kerinduan....

    ~JiwakuRita~2.50pm@270312

    AKU BOLEH MENAFIKAN CINTA
    TAPI AKU TAK BOLEH MENOLAK TAKDIR CINTA

    Aku di sini sayang....
    Menerima kuntuman cintamu
    Tapi kenapa tiga kuntuman bunga sayang...
    Adakah aku cinta keduamu...
    Ah! cinta...
    Aku terlewat hadir dalam cintamu
    Tapi apakan daya
    Aku tak boleh menolak takdir cinta
    Karna aku terpaksa berbagi cinta
    Dan aku bukan perampas cinta
    Ketahuilah ...
    Aku boleh menafikan cinta
    Tapi aku tak boleh menolak takdir cinta.
    Karna setiap takdir itu adalah Ketentuan dari-Nya

    Karya Ratu Rimba Niagara
    20 Mac 2013
    (PETIKAN DARIPADA NOVEL PUISI CINTA DEMI-NYA)
    Like ·  ·  · Promote · 4 hours ago · 
  • APA SAJA KETENTUANMU KUTERIMA DENGAN REDHA

    Jadikanlah yang Lembut itu HATI....
    Jadikanlah yang Tipis itu BENCI.....
    Jadikanlah yang Tebal itu IMAN.....
    Jadikanlah yang Tajam itu AKAL.....
    Jadikanlah yang Baik itu SIFAT.....
    Jadikanlah yang Manis itu SENYUMAN.....

    Baik buruk ketentuan Tuhan....
    Telah ku terima penuh keikhlasan....
    Andai buruk ku anggap dugaan...
    Andai baik ku anggap pemberian Tuhan...
    By: Aszme Idris

    APA SAJA KETENTUANMU KU TERIMA DENGAN REDHA

    Ya Allah Kau
    Lembutkan hatiku
    Kau hilangkan kebencian di hatiku
    Kau tebalkan imanku
    Kau tajamkan akalku
    Kau baikkan sifatku
    Kau kayakan aku dengan senyuman ikhlas kerana-Mu
    Apa saja Ketentuan-Mu
    Kau lembutkan hatiku menerima dengan redha seredha-Nya
    Aamin Ya Rabbal A'Lamin

    Karya Ratu Rimba Niagara
    20 Mac 2013
    (PETIKAN DARIPADA NOVEL PUISI CINTA DEMI-NYA)
    Like ·  ·  · Promote · 4 hours ago · 

  • MENCINTAIKU HANYA SEMATA KERANANYA

    SELAMAT PAGI CINTA...
    CINTAILAH AKU KERANA-NYA...
    BAHAGIA ROH DAN JASADKU!
    BAHAGIA ROH DAN JASADMU!

    MENCINTAIKU HANYA SEMATA KERANA-NYA

    Jika cinta itu aku...
    Terimalah aku apa adanya
    Kubalas cintamu kerana-NYa
    Kita saling jatuh cinta
    Cinta mencintai kerana-Nya
    Syukurku pada pada-Nya
    Mengurniakan aku
    Cintamu yang tak pernah jemu
    Mencintaiku hanya semata kerana-Nya
    Moga cinta kita terpatri hingga ke Syurga

    Karya Ratu Rimba Niagara
    20 Mac 2013
    (PETIKAN DARIPADA NOVEL PUISI CINTA DEMI-NYA)
    Like ·  ·  · Promote · 5 hours ago · 
  • AKU MENCOBA MEMBERANIKAN DIRI BICARA CINTA...

    Cinta,........
    Aku mencoba memberanikan diri bicara cinta.......
    menyatunya hasrat dan asa dalam peraduan berselambu sutra,
    Bagai diri yang tegak tanpa bayang,..............................................

    Tapi sayang ada kalanya hasrat dan asa saling meninggikan,..
    saat itulah kelopak cinta bertaburan,...............................................
    Karenanya, tanpa memahami hasrat dan asa maka cinta ibarat
    Kuntum bunga yang kehilangan harumnya,....................................
    By Laksamana Mas

    ANTARA CINTA DAN CITA-CITA

    Cinta,.........

    Oh! Cinta ....
    Antara cinta dan cita-cita
    Aku cuba menafikan cinta demi cita-cita
    Lantas aku terdera dalam cinta demi cita-cita
    Moga cintaku seiring dengan cita-cita
    Dan dia sentiasa mengerti
    Cuma aku menunggu takdir-Nya
    Cinta milik aku dan dia
    Moga Allah meredhoi...
    By Ratu Rimba Niagara

    Laksamana Mas Maafkan aku dinda,..bertaburan kelopak bunga itu manakala hasrat dan asa saling meninggikan,....................................tapi yang sudah terjadi adalah takdir, semoga takdir yang baru akan lebih baik, sehingga kuntum bunga itu tak kehilangan harumnya,.

    Ratu Rimba Niagara Kelopak bunga cinta sudah kutaburkan di hati semua mereka yang tersayang ....moga cinta aku dan mereka semua sentiasa mewangi biarpun aku telah tiada di dunia ini....itulah lambang cinta sejatiku...pada mereka yang terkasih sepenuh jiwa dan ragaku...kanda

    (PETIKAN DARIPADA NOVEL PUISI CINTA DEMI-NYA)
    20 Mac 2013
    Like ·  ·  · Promote · 5 hours ago · 

    • SEDIKIT KERINDUAN DI HATIMU PADA KU

      Siang ini terik matahari
      Kemilau berkaca di atas selat sunda
      Entah mengapa aku melihat bayang wajah mu
      Pada ayunan gelombang samudra

      Canda tawa mu
      Senyum dan air mata mu
      Desah lembut asa mu yang pernah
      Kau ceritakan kepada ku,..............Hemmm,

      Pada tulusnya kasih sayang
      Pada ihklasnya kepedulian adakah
      Sedikit kerinduan di hati mu pada ku

      Atau pergilah sejauh yang engkau bisa
      Karena ketika nanti engkau lelah dan letih
      Aku adalah sosok yang pertama kali muncul
      Dalam ingatan mu,.....

      " Takdir Para Ksatria "

      Karya Laksamana Mas
      30 Disember 2012
      Like ·  ·  · Promote · 7 hours ago · 
    • Sedikit kerinduan di hatimu
      Menjadi akar-akar rindu
      Jangan dilontarkan akar rindu itu ke ombak rindu
      Pasti terpadamlah segala rindu ...
      Like ·  ·  · Promote · 7 hours ago · 
    • Sedang menantikan kedatangan serombongan ksatria dari balik samudra Rimba Niagara untuk membangunkan gudang-gudang karya rindukan pengabdian Cinta karna-Nya sebab itulah para ksatria mendambakan hidupnya demi karna Tuhan demi karna rakyat jelata tanpa menghiraukan dalam hatinya ada taman rindu yang sepi.
      Like ·  ·  · Promote · 7 hours ago · 
      • Arjuna Akmaliah likes this.
      • Arjuna Akmaliah derap langkah nya sudah membahana memenuhi seisi rimba raya. beban nya sedikit ringan karna sudah menunaikan tugas mulia nya. wajah-wajah ceria terpancar rona merona ingin cepat-cepat bercerita tentang perjalananya dalam perhelatan tuk melawan musuh-musuh nya.
    • SI PUNGGUK AKAN MENYANYIKAN MELODI INDAH

      Jangan kejap ada kejap tak ada
      Dikuatiri akar rindumu terbelit lilit dihatiku
      Nggak tega kulontarkan di ombak rindu....
      Makanya anak cucu akan terus merindu
      Dan jadilah mereka bagaikan si pungguk rindukan bulan
      Mendayu-dayu sayu memanggil moyang mereka
      Yang nggak mahu membalas rindu....
      Makanya pada malam itu tiadalah
      Indahnya pelangi malam yang tak berbintang...
      Kasihan mereka ....

      Makanya si pungguk akan menyanyikan melodi indah
      Hinggakan rang bulan tersenyum tanda rindu berbalas rindu
      Makanya bersyukurlah seluruh anak cucu di malam
      INDAHNYA PELANGI MALAM BERBINTANG BERBULAN BERPELANGI
      Aduhai...bahagia anak cucumu bahagia anak cucuku
      Syukur Alhamdulillah
      Perjuangan di dunia yang di dambakan tika berhidup dulu
      Dimakbulkan Allah SWT
      Aamiin Ya Rabbal A'Lamin.

      KARYA RATU RIMBA NIAGARA
      19 Mac 2013
      Like ·  ·  · Promote · 7 hours ago · 
    • ‎~ SWEET DREAMS'..
      ~ SWEET DREAMS'..
      Like ·  ·  · 7 hours ago · 
(PETIKAN DARIPADA WALL RATU RIMBA NIAGARA)
20 Mac 2013

0 comments:

Post a Comment

 
;