Wednesday 20 August 2014

DIRGAHAYU NEGARAKU DIRGAHAYU NEGARAMU (425) KITA DILAHIRKAN IBU UNTUK MENJADI HAMBA ALLAH YANG HEBAT DI SISI-NYA


DIRGAHAYU NEGARAKU DIRGAHAYU NEGARAMU (425) KITA DILAHIRKAN IBU UNTUK MENJADI HAMBA ALLAH YANG HEBAT DI SISI-NYA ALLAHU AKBAR AAMIIN

YA RASULULLAH KEKASIH ALLAH AKU CINTAMU DEMI-NYA


Like · Reply · 
ALLAH ENGKAU RAJAKU ALLAH ENGKAU KEKUATANKU
Allah Kau Penciptaku
Allah Kau Rajaku
Raja Yang Menguasai Kerajaan Langit dan Bumi
Raja Yang Menguasai Di Hari Pembalasan Hari Akhirat
kusembah-Mu kerana Kau Tuhanku
kusembah-Mu kerana Kau Rajaku
hanya Engkau saja yang layak disembah
hanya Engkau saja yang layak memakai pakaian kesombongan
kerana segala yang hidup di muka bumi ini Engkaulah yang ciptakan
seindah kejadian dan Engkaulah yang berkuasa mematikan yang hidup
sehebat manapun manusia tidak layak disembah kerana manusia
tidak berupaya mencipta walaupun seekor nyamuk
dan manusia akan mati
Segala takdir manusia dalam genggaman-Mu
sebab itu Engkau Pengurus takdir hidup matiku
yang terbaik ...
takdirkan hidup matiku ke jalan yang Kau redhai
agar hidup matiku dalam kebaikan
beramal dalam redha-Mu...
mencurahkan bakti kepada manusia ikhlas hati kerana-Mu...
bukan untuk dibanggakan bukan untuk mendapat pujian manusia...
Allah hanya Engkau tempat aku meminta pertolongan
Allah hanya Engkau tempat aku meminta segala hajat
sebelum aku dijemput-Mu abadi di alam akhirat...
berilah aku kesempatan menjadi hamba-Mu...
sepertimana sumpah setiaku ketika aku berada
di alam rahim ibuku
mengaku Engkau Tuhanku
hanya Engkau saja yang layak disembah
Tiada Tuhan lain kecuali Engkau
apa saja yang Engkau takdirkan padaku aku redha
dengan harapan Engkau redhai hidup matiku
Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin
...................................................................
aku hamba-Mu Allah Engkau Tuhanku Engkau Rajaku
9 Syawal 1435H
5 Ogos 2014

aku ummatmu yang mencintaimu demi-Nya Ya Rasulullah Kekasih Allah
25 Syawal 1435H
21 Ogos 2014
Aashiq al-Rasul <-----visit this page, click on Like to be added and show some support.
Aashiq al-Rasul <-----visit this page, click on Like to be added and show some support.
Every drop of water is a blessing.
Life on earth would not be possible without water. Unfortunately, Man only realizes the value of water when a shortage occurs.. The QURAN describes how rain brings life back to the earth: humans and animals quench their thirst and benefit from the plants that grow and flowers that bloom.
وَٱللَّهُ أَنْزَلَ مِنَ ٱلْسَّمَآءِ مَآءً فَأَحْيَا بِهِ ٱلأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَآ
"And ALLAH sends down water from the skies, and gives therewith life to the earth after its death…" (Qur'an, 16:65)
All life on earth have a right to water. Since the time of the Prophet (Peace and blessings be upon Him), it has been of utmost importance to supply and preserve water. The following Hadith clearly illustrates this: “All Muslims are partners in three things: water, herbage and fire and to sell it is prohibited.” ( Abu-Dawud -Abi Tayeb: Vol. 5: book 9: 268: no. 3473).
The Prophet (Sallallahu alaihiwassallam) stressed the importance of not wasting water nor using it extravagantly.
(Ibn Maja : 1990 : Vol. 1: 147:no.425), states that: When the Prophet (Sallallahu alaihiwassallam) saw Sa’d performing wudhu He(Sallallahu alaihiwassallam) said : “What is this? You are wasting water.” Sa’d replied: Can there be wastefulness while performing ablution? The Prophet (Sallallahu alaihiwassallam) replied: “Yes even if you perform it in a flowing river.”
LikeLike ·  ·  · 80313143

YA RASULULLAH KEKASIH ALLAH AKU CINTAMU DEMI-NYA
Ya Rasulullah hadirmu menyemarakkan bumi ini
penuh dengan kasih sayang semurni hati Syurga
kaulah kekasih Allah
kaulah yang menyelamatkan kami dunia akhirat
ilmu yang kau sampaikan
ilmu Al-Quran dan Hadis,
akhlakmu akhlak Al-Quran
kata-katamu adalah kata-kata Al-Quran
kesabaranmu bila diuji redha dalam syukur
Allahu Akbar memang layaklah engkau menjadi kekasih Tuhan
Ya Rasulullah kekasih Allah
kasihanilah kami
mendapat syafaatmu
agar kami bersamamu
memandang Wajah Allah Azzawajallah di Syurgawi
Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
............................................................................
aku ummatmu yang mencintaimu demi-Nya Ya Rasulullah Kekasih Allah
25 Syawal 1435H
21 Ogos 2014
Aashiq al-Rasul <-----visit this page, click on Like to be added and show some support.
Envelop your heart in DAROOD SHAREEF.
LikeLike ·  · 
MOGA ALLAH SWT MERAHMATI HIDUP DAN MANGKAT AYAHANDA RIDHWAN DAN DIMASUKKAN KEJANNAH BERKAT KEBAIKAN AYAHANDA KEPADA SEMUA SAUDARA SEISLAM. AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
LikeLike ·  · 
Photo: Kawin itu mudah kalau kita mudahkan!

1/3/2014 tarikh sepatutnya aku bertunang dengan suami aku, 
tapi lepas sesi sarung cincin dari mak mertua, ayah aku panggil suami aku dtg dekat dia, depan tetamu semua dia tanya 
"mu nak nikah tak harini?"

suami aku dengan terkejut terus angguk, sapa taknak kan?? haha.
ayah aku pun panggil seorang ustaz yang kebetulan sepupu suami aku , 

dia tanya "ustaz apa hukum saya bagi anak saya kawin hari ni, saya dah ada 3 saksi dan saya wali dia?"

ustaz tu cuma jawap " boleh, memang sah, tapi x pernah orang buat"
ayah aku jawap "orang tak buat biar saya buat"
 dan paling best family mertua aku semua sokong, ALHAMDULILLAH dapat keluarga mertua yang terbuka juga, 

dan kebetulan suami aku memang simpan dinar emas dalam dompet, dia keluarkan jadikan mas kawin, 
dan ayah aku la yg jd tok kadi, dialah yang bagi khutbah nikah, dialah yang akadkan nikah aku

mudah tak nak halalkan hubungan? mudah sangat kalau kita mudahkan.

inilah kisah bertunang sesaat

ayah aku nikahkan pun cuma nak bagi aku dating secara halal,
sebab dia tahu anak dia ni tak baik mana, takut seludup keluar dating berdua, :P

Ya! ada yang cakap dan hina kata ayah aku gelojoh, 
ada jugak yang RESPECT dengan tindakan gelojoh ayah aku, 

10/5/2014  alhamdulillah,aku dah selamat nikah mengikut cara rasmi di malaysia, 
memang tak perlu pun rasmi tu,tapi dah kita hidup dalam negara macam ni, kita ikutlah, 

sempoi tak baju nikah aku pertama aku?, suami aku dengan kemeja, aku dengan kurung moden jeee

inilah kisah yang aku akan simpan untuk cerita dekat anak-anak dan cucu cicit kalau umur panjang, 
kisah tak berapa menarik tapi sedikit RARE lah kot, 

insyaALLAH, cerita ni bukan untuk riak atau bangga, tapi untuk mengubah  minda kita yang dijajah, nak kawin susah, susah susah, 
jadi berzina itu jadi mudah!

*update: 10/5/2014 nikah rasmi itu ialah saya nikah semula dimana lengkap dengan cop imam, surat pej agama,hiv test dan krusus kawin dan lain2 bagi memenuhi prosedure perkahwinan di malaysia

Aashiq al-Rasul <-----visit this page, click on Like to be added and show some support.
The most effective way to teach, is by being a role model.
LikeLike ·  ·  · 8391246


WARKAH UNTUK PUTERI SYAFIQAH
Duhai puteri Syafiqah
nanda puteri yang disayangi dunia akhirat
Bonda bukanlah bonda yang terbaik untukmu
namun bonda bercita-cita mahukan nanda
menjadi isteri soleha kepada suamimu
ibu mithali kepada kedua orang puteramu
Alangkah ruginya kita ,
jika Allah kurniakan pada kita sebuah keluarga
tapi kita tidak pernah merasa bersyukur
jawapannya kita akan menyesal akhirnya
makanya sebelum menyesal yang tak tertebus
jadikanlah rumahtanggamu
Mawaddah Warahmah
Sentiasa berada dalam rahmat kasih-Nya Allah
Melayani suamimu
Seperti seorang Raja untuk ditaati dan dipatuhi
kerana dia adalah imammu
segala tanggungjawab keluarga dia yang tanggung
jika dia abaikan akan pincanglah rumahtangga
setiap masalah mesti ada jalan penyelesaian
bincanglah bagaimana mahu bersama keluarga
untuk bersamadi Syurga kelak
Amatlah malang bagi sebuah perkahwinan
yang didasari atas dasar cinta sama cinta
melahirkan anak yang ramai sebagai pengikat cinta
tapi sekadar di dunia saja dapat bersama
di akhirat tidak dapat bersama
apabila sampai di Padang Mahsyar
di mana di ketika itu
suami tidak mengenali isteri
isteri tidak mengenali suami
anak tidak mengenali bapa
anak tidak mengenali ibu
masing-masing dengan urusan sendiri
menghadapi huru hara hari Akhirat
Bila waktunya segala tanggungjawab di dunia
akan dipertanggungjawabkan
tika itu manusia semua saling salah menyalah
di hadapan mahkamah Allah Robbul Jalil,
Suami menyalahkah isteri
isteri menyalah suami
anak menyalahkan ibu dan ayah
saling salah menyalah tika itu
moga janganlah sampai terkeluar perkataan,
"Ya Allah aku menyesal menjadi suaminya"
"Ya Allah aku menyesal menjadi isterinya"
"Ya Allah aku menyesal menjadi bapanya"
"Ya Allah aku menyesal menjadi ibunya"
"Ya Allah aku menyesal menjadi anak kepada ibu dan bapaku"
Allahu Akbar, jika itulah skrip yang terkeluar amatlah malang
sekali kerana semua dimasukkan ke neraka nauzubillah.
Amat malang sekirannya di dunia dapat hidup bersama sekeluarga
tapi di Syurga tak dapat bersama .
Duhai puteri Syafikah...
Azamkan di minda mu agar menjadi isteri soleha dan ibu mithali
pasti rumahtanggamu Mawaddah Warahmmah
kerana yang tinggal di rumah itu terdiri daripada penghuni Syurga
yang turun di bumi untuk mengindahkan bumi ini betapa Allah swt
menjadikan manusia itu dengan sempurna, walaupun hakikatnya
tidak cukup anggota dan pacaindera tapi di sisi Allah yang membezakan
hamba-Nya adalah iman dan takwa.
Moga nanda puteri syafiqah...dapat merealitikan apa yang bonda amanatkan ini...
agar kita sekeluarga dapat bersama menjadi penghuni Syurga dan bersama
melihat Wajah Allah Azzawajallah berdekatan dengan Rasulullah.
Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
"INGIN KUBAWA KASIH SUCI MURNI INI SAMPAI KE SYURGA AAMIIN"
Wassalam,
Dengan setulus kasih menyayangimu sekeluarga hingga ke Jannah AAmiin,
Bonda Ratu Rimba Niagara,
25 Syawal 1435H
21 Ogos 2014
Anak ibu...kami kembar kan?hehe
L


Rabeah Binti Mohd Ali posted in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA.
  • MAHKOTA SYURGA KURNIAAN ILAHI ALLAHU AKBAR AAMIIN
    Cucunda Buah Hati Pengarang Jantungku Dunia Akhirat
    Hafiz Muhaimim senyumanmu mengundang Syurga
    Ammar Afifi matamu seredup redupan Syurga
    melihat wajahmu tenang
    setenang air di kali Syurga
    moga menjadi pejuang fisabilillah
    membela agama Allah Azzawajallah
    kaulah yang memudahkan seluruh ahli keluargamu
    untuk mendapatkan Mahkota Syurga Kurniaan Ilahi
    itulah hikmat di sebaliknya kenapa kau dilahirkan ke dunia ini
    memberi manfaat kepada keluarga dan seluruh ummat islam sedunia
    Aamiin Aamiin Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin
    Yang Menyayangimu Dunia Akhirat,
    Nenda Ratu Rimba Niagara,
    25 Syawal 1435H
    21 Ogos 2014
    Saat engkau lahir ke dunia, tali pusarmu dipotong...
    Tapi bekas tali pusar itu tetap ada di tubuhmu. Agar engkau selalu ingat dengan sosok perempuan luar biasa yang memberimu makanan melalui tubuhnya.
    YA ALLAH...
    JADIKAN IBU KUSEBAGAI PEREMPUAN AHLI SURGA.
    Aamiin.
    YANG CINTA IBU LIKE DAN KOMENTAR ''AAMIIN''
    ---
    Klik ~> Jersey Bola Grade Ori
    LikeLike ·  · 

  • MAHKOTA SYURGA KURNIAAN ILAHI ALLAHU AKBAR AAMIIN
    Cucunda Buah Hati Pengarang Jantungku Dunia Akhirat
    Hafiz Muhaimim senyumanmu mengundang Syurga
    Ammar Afifi matamu seredup redupan Syurga
    melihat wajahmu tenang
    setenang air di kali Syurga
    moga menjadi pejuang fisabilillah
    membela agama Allah Azzawajallah
    kaulah yang memudahkan seluruh ahli keluargamu
    untuk mendapatkan Mahkota Syurga Kurniaan Ilahi
    itulah hikmat di sebaliknya kenapa kau dilahirkan ke dunia ini
    memberi manfaat kepada keluarga dan seluruh ummat islam sedunia
    Aamiin Aamiin Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin
    Yang Menyayangimu Dunia Akhirat,
    Nenda Ratu Rimba Niagara,
    25 Syawal 1435H
    21 Ogos 2014
    Noor Syafiqah Wonder Glow added 2 new photos — feeling thankful.
    My twin...abg hafiz vs adik ammar...mama syg hero2 mama..tq Allah
    LikeLike ·  · 
MAHKOTA SYURGA KURNIAAN ILAHI ALLAHU AKBAR AAMIIN
Cucunda Buah Hati Pengarang Jantungku Dunia Akhirat
Hafiz Muhaimim senyumanmu mengundang Syurga
Ammar Afifi matamu seredup redupan Syurga
melihat wajahmu tenang
setenang air di kali Syurga
moga menjadi pejuang fisabilillah
membela agama Allah Azzawajallah
kaulah yang memudahkan seluruh ahli keluargamu
untuk mendapatkan Mahkota Syurga Kurniaan Ilahi
itulah hikmat di sebaliknya kenapa kau dilahirkan ke dunia ini
memberi manfaat kepada keluarga dan seluruh ummat islam sedunia
Aamiin Aamiin Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin
Yang Menyayangimu Dunia Akhirat,

Nenda Ratu Rimba Niagara,
25 Syawal 1435H
21 Ogos 2014

Saat engkau lahir ke dunia, tali pusarmu dipotong...
Tapi bekas tali pusar itu tetap ada di tubuhmu. Agar engkau selalu ingat dengan sosok perempuan luar biasa yang memberimu makanan melalui tubuhnya.
YA ALLAH...
JADIKAN IBU KUSEBAGAI PEREMPUAN AHLI SURGA.
Aamiin.
YANG CINTA IBU LIKE DAN KOMENTAR ''AAMIIN''
---
Klik ~> Jersey Bola Grade Ori
LikeLike ·  · 
MAHKOTA SYURGA KURNIAAN ILAHI ALLAHU AKBAR AAMIIN
Cucunda Buah Hati Pengarang Jantungku Dunia Akhirat
Hafiz Muhaimim senyumanmu mengundang Syurga
Amar Afifi matamu seredup redupan Syurga
melihat wajahmu tenang
setenang air di kali Syurga
moga menjadi pejuang fisabilillah
membela agama Allah Azzawajallah
kaulah yang memudahkan seluruh ahli keluargamu
untuk mendapatkan Mahkota Syurga Kurniaan Ilahi
itulah hikmat di sebaliknya kenapa kau dilahirkan ke dunia ini
memberi manfaat kepada keluarga dan seluruh ummat islam sedunia
Aamiin Aamiin Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin
Yang Menyayangimu Dunia Akhirat,

Nenda Ratu Rimba Niagara,
25 Syawal 1435H
21 Ogos 2014

Noor Syafiqah Wonder Glow added 2 new photos — feeling thankful.
My twin...abg hafiz vs adik ammar...mama syg hero2 mama..tq Allah
LikeLike ·  · 

    • 21 hrs · Unlike · 1
    • 21 hrs · Unlike · 1
    • 18 hrs · Unlike · 1
    • Eko Jr. Amin ya robbal alamin
    • Wiesye Tryodha
      آمِــــــــــيْنَ يَا رَبَّ الْعَالَمِـــــــــيّْنْ
      23 mins · Unlike · 1



    • YA RASULULLAH KEKASIH ALLAH AKU CINTAMU DEMI-NYA

      RECENT POSTS

      News Feed

      ALLAH ENGKAU RAJAKU ALLAH ENGKAU KEKUATANKU
      Allah Kau Penciptaku
      Allah Kau Rajaku
      Raja Yang Menguasai Kerajaan Langit dan Bumi
      Raja Yang Menguasai Di Hari Pembalasan Hari Akhirat
      kusembah-Mu kerana Kau Tuhanku
      kusembah-Mu kerana Kau Rajaku
      hanya Engkau saja yang layak disembah
      hanya Engkau saja yang layak memakai pakaian kesombongan
      kerana segala yang hidup di muka bumi ini Engkaulah yang ciptakan
      seindah kejadian dan Engkaulah yang berkuasa mematikan yang hidup
      sehebat manapun manusia tidak layak disembah kerana manusia
      tidak berupaya mencipta walaupun seekor nyamuk
      dan manusia akan mati
      Segala takdir manusia dalam genggaman-Mu
      sebab itu Engkau Pengurus takdir hidup matiku
      yang terbaik ...
      takdirkan hidup matiku ke jalan yang Kau redhai
      agar hidup matiku dalam kebaikan
      beramal dalam redha-Mu...
      mencurahkan bakti kepada manusia ikhlas hati kerana-Mu...
      bukan untuk dibanggakan bukan untuk mendapat pujian manusia...
      Allah hanya Engkau tempat aku meminta pertolongan
      Allah hanya Engkau tempat aku meminta segala hajat
      sebelum aku dijemput-Mu abadi di alam akhirat...
      berilah aku kesempatan menjadi hamba-Mu...
      sepertimana sumpah setiaku ketika aku berada
      di alam rahim ibuku
      mengaku Engkau Tuhanku
      hanya Engkau saja yang layak disembah
      Tiada Tuhan lain kecuali Engkau
      apa saja yang Engkau takdirkan padaku aku redha
      dengan harapan Engkau redhai hidup matiku
      Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin
      ...................................................................
      aku hamba-Mu Allah Engkau Tuhanku Engkau Rajaku
      9 Syawal 1435H
      5 Ogos 2014
      YA RASULULLAH KEKASIH ALLAH AKU CINTAMU DEMI-NYA

      Ya Rasulullah hadirmu menyemarakkan bumi ini
      penuh dengan kasih sayang semurni hati Syurga
      kaulah kekasih Allah
      kaulah yang menyelamatkan kami dunia akhirat
      ilmu yang kau sampaikan
      ilmu Al-Quran dan Hadis,
      akhlakmu akhlak Al-Quran
      kata-katamu adalah kata-kata Al-Quran
      kesabaranmu bila diuji redha dalam syukur
      Allahu Akbar memang layaklah engkau menjadi kekasih Tuhan
      Ya Rasulullah kekasih Allah
      kasihanilah kami
      mendapat syafaatmu
      agar kami bersamamu
      memandang Wajah Allah Azzawajallah di Syurgawi
      Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.
      ............................................................................
      aku ummatmu yang mencintaimu demi-Nya Ya Rasulullah Kekasih Allah
      25 Syawal 1435H
      21 Ogos 2014
      e
      Like ·  · 
      • Seen by 2
      • Rabeah Binti Mohd Ali Silakan adikku kimie....dengan senang hati diijinkan copy ya dik...
      • Rabeah Binti Mohd Ali Duhai adikku kimie
        nun jauh di sana
        bersembungi di balik awan
        terselindung tak tahu di mana
        yang pasti 
        suaramu jelas didengar
        walaupun tidak bicara empat mata
        alammaya menyatukan suaramu suaraku
        begitu Besar-Nya Kuasa Tuhan
        menemukan kita di alammaya
        adalah atas perancangan-Nya
        jika perancangan kita
        kita tidak pernah terfikir
        kita akan ditemukan
        kerana kita tidak saling kenal mengenal
        di alammaya ini 
        kita saling kenal mengenal
        walaupun tanpa bicara 
        alangkah rugi 
        jika Allah sudah kenalkan kita
        kita saling menyakiti hati tanpa sebab
        membuat onar, menfitnah, dendam kesumat,
        berkata jelek, berbangga diri serasa diri saja yang sempurna
        punyai segala, orang lain dipandang hina...
        alangkah rugi 
        kita punya segala
        tapi hanya untuk kepentingan diri sendiri
        yang sampai kapanpun untuk kepentingan sendiri
        wujud di alammaya seperti tak wujud
        bisu membisu
        sepi menyepi
        sekadar hendak like pun berat tangan
        apa lagi menulis sebaris ayat
        sekadar like pun pelit
        sekadar komentar pun pelit
        apa lagi mahu meninfakkan harta ke jalan-Nya
        ada bagaikan tiada
        tiada tapi ada
        gimana untuk teruskan perjuangan
        jika mahu berurusan 
        dengan rakan alammaya
        yang berstatus saudara seislam
        makanya 
        bangkitlah adikku
        andai kamu mengaku aku ini kakakmu
        yang Allah kurniakan untukmu
        sentiasa meniupkan bara 
        api perjuanganmu
        untuk kamu meneruskan kehidupan
        bukan untuk diri kamu sendiri
        tapi tanggungjawabmu sebagai Khalifah di bumi Allah
        andai suatu saat nanti 
        kakakmu yang kamu anggap bagaikan permata
        ditakdirkan hilang dari pandangan mata pendengaranmu
        kamu tidaklah rasa kehilangan
        karena telah ditinggalkan untukmu
        ribuan puisi-puisi menyuburkan
        semangatmu untuk hidup
        dalam perjuangan
        tiada hari tanpa perjuangan
        berjuang....berjuang ...terus berjuang
        membela ibu pertiwimu
        demi karena agama, bangsa dan negara
        sehingga ke tetesan darah terakhir

        Andai Allah swt pinjamkan usia kakakmu
        diberi limpahan rezeki...
        kan kukumpulkan 
        wira wirawatiku berjiwa seperti kamu adikku
        menggunakan kelebihan masing-masing
        untuk dikembangkan usahanya menjadi suatu
        yang boleh dibanggakan oleh ibu pertiwimu ibu pertiwiku
        maka ujudlah belia beliawanis 
        yang berjiwa mencintai negara melebihi kepentingan sendiri
        karena mencintai negara sebahagian dari iman
       
      BIARLAH AKU MENEMANIMU DI PUSARAMU!

      Sudah 10 tahun aku hidup bersamamu
      aku dipelihara olehmu
      tika aku baru dilahirkan oleh ibuku Mama Ren
      Mama Ren yang hantar aku ke rumahmu
      Mama Ren bilang tinggallah di rumah manusia yang baik hati ini
      karena Mama Ren yakin kamu dapat memeliharaku dengan penuh kasih sayang
      walaupun Mama Ren tahu kamu bukanlah orang yang kaya
      hidup sekadar apa adanya
      segalanya sederhana...
      Benar sekali kata Mama Ren
      engkau seorang manusia yang sungguh baik hati
      menjaga makan minumku
      dan memberi kasih sayang yang sepenuhnya kepadaku
      tanpa berbelah bahagi
      Aku menjadi peneman sepimu
      Kau menjadi peneman sepiku
      Setiap sekali kau solat
      aku duduk di tepi sejadah
      Setiap kali kau mengaji Al-Quran
      aku duduk di atas pangkuanmu
      mendengarmu mengaji
      sungguh merdu suaramu
      mendayu..dayu ..bacaanmu
      Saat yang tidak dapat kulupakan
      tika itu pukul empat pagi
      aku seakan nazak tika itu
      mulutku berbuih-buih
      nafasku tercungap-cungap
      engkau yang tika itu baru habis solat Tahajjud
      mendapatkanku dengan cemas sekali
      "Mengucap sayang...mengucap...sayang..."
      engkau menangis dan berdoa kepada Tuhan
      "Ya Allah Engkau pinjamkanlah umur kucing kesayangan ini
      agar aku dapat merasai kasih sayangnya lagi...tolonglah Ya Allah...
      aku memohon sepenuh harapan..." Rayumu pada Tuhan, aku memandangmu
      dengan linangan air mata syadu.
      Engkau mengambil semangkuk air sambil berselawat , air yang engkau celup
      dalam mangkuk itu engkau sapukan ke mukaku. Lalu engkau ambil sehelai
      kain batik lalu kau selimutkan aku berada dalam dakapanmu.
      Dengan izin Allah, aku sembuh dari nazakku ...aku terlena dalam dakapanmu
      sampai ke subuh.
      Allahu Akbar , aku sangkakan aku yang mati dulu sebelummu tapi rupanya
      kau yang pergi dulu buat selama-lamanya....
      Kesedihanku ini hanya Tuhan saja yang tahu...hidupku seakan tidak berarti lagi,
      tiada teman untuk menumpang kasih sayang lagi. Di dunia ini hanya engkau
      seorang saja yang sudi menyayangiku.
      Biarlah aku menemanimu di pusaramu ini.
      Jika aku ditakdirkan mati di pusaramu, aku redho
      karena bagiku kaulah segalanya kaulah cinta hatiku cinta sejatiku
      moga Allah satukan kasih sayang kita di Syurga nanti...
      tunggulah aku di pintu Syurga
      Aamiin
      Karya Ratu Rimba Niagara
      24 Syawal 1435H
      20 Ogos 2014
      SINAR added 2 new photos.
      Kisah seekor kucing yang setia menemani tuannya yang telah tiada. Setia menanti di pusara tanpa berganjak..Sungguh menyentuh hati..
      LikeLike ·  · 


      GENGGAM BARA API BIAR SAMPAI JADI ARANG
      MENANG JADI ARANG KALAH JADI ABU JIKA TIDAK BERSATU
      BILA SUDAH SAMPAI MATLAMAT JANGAN DIHADKAN TERUSKAN SEHINGGA NAFAS TERAKHIR!!!

      PERJUANGANMU SASTRAKU  MAKA JANGAN SEPIKAN AKU DALAM PERJUANGANMU! ANDAI KAU SEPIKAN MAAFKAN AKU  TIDAK DAPAT BERSASTRA TENTANGMU LAGI!

      WAHAI JIWA  YANG TENANG
      surat Ar-Rad : 28:

      “Yaa ayatuhan nafsul mutma’inah, irji’i ila Rabiki radiyatan mardiyah, fadhuli fi ‘ibadi, wadhuli Jannati..”
      (wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Tuhanmu dengan ikhlas dan diridhoi, masuklah kedalam golongan HambaKU, dan Masuklah kedalam SyurgaKU…).

      BERBAIK SANGKA DENGAN ALLAH AZZAWAJALLAH

      Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w: "Berfirman Allah Azzawajallah:
      'Aku berkuasa untuk melakukan apa yang hamba-Ku sangkakan terhadap-Ku. Dan Aku berserta dengannya ketika ia menyebut-Ku (Berzikir kepada-Ku)
      (Riwayat Al-Bukhari dan Muslim)

      DUNIA YANG HINA
      Artinya: Daripada Abu Hurairah r.a, Nabi s.a.w bersabda: "Bukankah dunia ini dilaknati melainkan zikrullah dan apa yang berkaitan dengannya, dan orang yang berilmu atau orang yang menuntut ilmu."
      (Riwayat al-Tirmizi)
      ·

      Fatimah Ismail menyintaiMu lebih dari itu..mengharapkan bunga dari syurga jatuh ke telapak tangan..tatkala berdoa..semuga harumnya mereantsi benua....Aamin.
      Ratu Rimba Niagara :Aamin Ya Rabbal A'Lamin

      SUBHANALLAH...

      ustadz bilang...
      mereka yang sudah dimatikan
      merayu-rayu kepada Allah swt
      agar dapat dihidupkan kembali
      walaupun hanya sekadar menyebut SUBHANALLAH
      ganjaran pahala menyebut SUBHANALLAH besar Nilaian-Nya di Sisi Allah
      tapi peluang mereka tidak diperkenankan Allah...
      peluang hanya diberi kepada mereka yang masih hidup
      SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
      Ya Allah jadikan aku, keluargaku dan semua sahabat alammayaku
      terdiri daripada mereka yang Meng-Agungkan-Mu di sebilang masa dan ketika. Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.


      MOGA ALLAH SWT MERAHMATI HIDUP DAN MANGKAT AYAHANDA RIDHWAN DAN DIMASUKKAN KEJANNAH BERKAT KEBAIKAN AYAHANDA KEPADA SEMUA SAUDARA SEISLAM. AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
      LikeLike ·  · 

      BERTUAHNYA JIKA JADI BAGUS

      Bertuahnya jika jadi bagus
      amalan bagus
      percakapan bagus
      hati bagus
      percapaian bagus
      semuanya bagus...bagus..bagus...
      berkat pakar motivasi bagus

      Bertuah memiliki lelaki unggul
      seperti pakar motivasi paling bagus dr tuah
      bertuahlah hawa yang memilikimu
      bertuahlah semua yang menjadi anak muridmu dr tuah...
      maka bersyukurlah semua diKurniakan Tuhan
      hamba Allah yang tidak jemu mencurahkan ilmu
      dunia akhirat sepanjang hayat....
      moga Allah swt merahmati hidup matimu dr tuah...
      bertuah dunia akhirat
      AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin

      Karya Ratu Rimba Niagara
      25 Syawal 1435H
      21 Ogos 2014

      Karya Ratu Rimba Niagara
      25 Syawal 1435H
      21 Ogos 2014
      (PUISI DIIILHAMKAN ISTIMEWA UNTUK DR TUAH YANG BERTUAH
      DENGAN UCAPAN SELAMAT MENYAMBUT HARI KEMEREDEKAAN MALAYSIA TERCINTA KE 57 BERSAMALAH KITA MENCINTAI NEGARA DEMI-NYA AAMIIN)


      BERSEMPENA SAMBUTAN HARI ULANGTAHUN KEPUTERAAN KEBAWAH DULI YANG MAHA MULIA PADUKA SERI BAGINDA SULTAN DAN YANG DI-PERTUAN NEGARA BRUNEI DARUSSALAM KE 68 TAHUN DISIARKAN TEATER BANGSAWAN DIRAJA, 'PUTRI RIMBA NIAGARA,' SEBAGAI CENDERAHATI DARIPADA RATU RIMBA NIAGARA SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA.

      (PUISI DISIARKAN SEMPENA SAMBUTAN HARI KEPUTERAAN KDYMM SULTAN HASSANAL BOLKIAH KE 68 , HARI KEMERDEKAAN INDONESIA 17 AGUSTUS 2014 & HARI KEMERDEKAAN MALAYSIA
      31 OGOS 2014 &  HARI KELAHIRAN RATU RIMBA NIAGARA 13 OGOS 2014 )
      25 SYAWAL 1435H
      21 AGUSTUS 2014


0 comments:

Post a Comment

 
;