Friday 19 June 2015

MARHABAN YA RAMADAN (32) IKRAR DI LAUHMAHFUZ ALLAH TUHANKU AKAN KUBAWA SEHINGGA AKHIR HAYATKU SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.


MARHABAN YA RAMADAN (32) IKRAR DI LAUHMAHFUZ ALLAH TUHANKU AKAN KUBAWA SEHINGGA AKHIR HAYATKU SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR  AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.
Seorang bayi yang baru lahir di Bahrain telah menuturkan kalimah mulia iaitu Allah... Allah.. Allah.. berulang kali... Inilah kebesaran yang Allah telah kurniakan pada hamba-hamba-Nya yang mahu berfikir.
SILA SEBARKAN VIDEO INI . .
  • You and 2 others like this.
  • Rabeah Binti Mohd Ali IKRAR DI LAUHMAHFUZ ALLAH TUHANKU AKAN KUBAWA SEHINGGA AKHIR HAYATKU SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR 
    AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

PINNED POST

News Feed

ASAL USUL MELAYU
Video dokumentari 20 minit yang menceritakan kepada kita sejarah paling awal bangsa Melayu itu sendiri. Siapakah Melayu... dan bagaimana orang Melayu boleh berada di nusantara ini? Semuanya akan terbongkar dalam sebuah dokumentari.
KLIK SHARE DAN LIKE agar semua bangsa Melayu di luar sana kenal asal usul mereka.
YOUTUBE.COM
Like · Comment ·   · 12731
1,745 Views
BUNYI daripada HAARP ....SENJATA DAJJAL SEDANG BERTINDAK !!! Cahaya & Bunyi MENAKUTKAN !! 2011
RAKYAT KENA BANTAH PERJANJIAN TPPA....SEBAB bila perjanjian TPPA ditandatangani, benda ni akan ditempatkan di MALAYSIA, rakyat perlu menghalang projek ini..
UNTUK MAKLUMAN, gambar dan VIDEO ini adalah antara kesan yang di bawa HAARP !!!!
KESANNYA SUDAH DIRASA WALAUPUN HAARP BELUM DITANAM DIMALAYSIA.....
ROTHSCHILD & GOLDMAN SACHS KINI BERTAPAK DI MALAYSIA.
Dajjal Raja Konspirasi Dunia : Rothschild & Goldman Sachs Kini Bertapak Di Malaysia..!!
Setelah sekian lama membiarkan Malaysia dikuasai penjajah-penjajah Freemason UK, pada tahun 2010 bapa segala konspirasi Yahudi antarabangsa, House of Rothschild telah membuka pejabatnya di Kuala Lumpur.
Ketibaan raksasa konspirasi di Malaysia ini adalah kesinambungan dari pengumuman Perdana Menteri Malaysia yang memberi kebenaran kepada agen Rothschild iaitu Goldman Sachs Bank (Suicide Banker) untuk membuka pejabatnya di Kuala Lumpur buat pertama kali.
Di dalam laporan yang dikeluarkan oleh FinanceAsia, ia menyebut Datuk Seri Najib Razak telah mengeluarkan lesen kepada bank Rothschild ini pada 8 Disember 2009 sebagai isyarat membenarkan pembukaan cawangannya di Malaysia.
Walaupun di dalam laporan tersebut menyebut bahawa Goldman Sachs hanya dibenarkan menguruskan institusi kewangan (yang berkaitan Malaysia) di luar negara tetapi pembukaan pejabatnya di sini sudah memberi spekulasi ekonomi yang kritikal dikalangan para pelabur tempatan.
Penjenayah Ekonomi Antarabangsa
Goldman Sachs adalah individu yang menaja perang Israel-Palestin (Konspirasi Dajal). Kesemua konspirasi-konspirasi teoris barat seperti Texe Marrs, Alex Jones, David Icke, Jeff Rinse dan lain-lain bersetuju sebulat suara bahawa perang tersebut didalangi oleh keluarga Rothschild melalui agennya Goldman Sachs Group.
Kini bank penjenayah utama antarabangsa dibawa masuk dengan mudahnya oleh kerajaan Malaysia melalui lesen yang dikeluarkan oleh Malaysia Security Commission (MSC).
Apa yang lebih menyakitkan ialah apabila Lye Thim Loong dari Avenue Investment Bhd. Mengatakan,
“It’s good for Malaysia, Goldman is a good premier name, so it will add some spice to the market.”
Goldman Sachs adalah Pembuat Keputusan Ekonomi Amerika
Apakah kerajaan Malaysia tidak sedar bahawa kejatuhan ekonomi Amerika pada September 2008 yang bermula dengan Lehman Brothers adalah perancangan Goldman Sachs di Amerika?
Apakah profesor-profesor ekonomi di IPT-IPT di Malaysia tidak meneliti laporan-laporan audit dan kenyataan-kenyataan billionaire-billionaire Yahudi dalam Bloomberg, CNN, CBS dan forum-forum ekonomi antarabangsa?
Apakah penganalisis-penganalisis yang dijemput berceramah dalam forum-forum ekonomi dalam televisyen tidak sedar bahawa Timothy Geithner (bekas Pengerusi Federal Reserve Bank) adalah orang suruhan Goldman Sachs?
Adakah mereka-mereka di atas tidak sedar bahawa bank paling kaya di dunia adalah Goldman Sachs bukannya bank-bank di China, Jepun dan Eropah seperti yang diwar-warkan oleh Majalah Forbes?
Adakah mereka-mereka di atas juga tidak sedar bahawa maksud ‘kekayaan’ yang sebenar bukannya dinilai pada carta top ten keluaran majalah Forbes tetapi ia bermaksud ‘Siapa Paling Berkuasa”?
Lloyd C. Blankfein (Goldman Sachs), Kenneth Chenault (American Express Group), Kenneth Lewis (Bank of America) dan Ed Yingling (Presiden Persatuan Bank-Bank Amerika).
Keempat-empat orang di atas adalah individu yang bertanggungjawab melobi kemenangan Barrack Obama sehingga menjadi presiden dan akhirnya Obama akan mengikut plan ekonomi yang diputuskan oleh empat Yahudi ini dalam waktu-waktu yang dirancang.
Sesuatu yang perlu diketahui oleh ahli ekonomi Malaysia ialah penyebab kejatuhan ekonomi Greece adalah berpunca dari Goldman Sachs. Apakah Malaysia mahu perkara itu terjadi di negara ini?
Goldman Sachs memang sangat berpengaruh dalam penguasaan keputusan-keputusan ekonomi peringkat kerajaan. Mereka mampu membuli pelabur dan bank-bank tempatan mengikut dasar-dasar zionis mereka tanpa sebarang ancaman.
Di Amerika sahaja kita dapat melihat bagaimana Lehman Brothers yang dikatakan gergasi ekonomi dunia boleh mengikut arahan Lloyd Blankfein (CEO Goldman Sachs) agar memindahkan semua dana bantuan USD5 billion yang diperoleh dari kerajaan Amerika kepada Kementerian Pertahanan Israel.
Pada Oktober 2008, Mexico mengalami kejatuhan ekonomi yang teruk sehingga mengakibatkan puluhan ribu rakyat berdemonstrasi di jalanan bagi menentang pentadbiran Presiden Manuel Lopez Obrador. Semuanya berpunca dari mainan kotor Goldman Sachs yang menguasai bank-bank tempatan melalui agennya iaitu Menteri Kewangan Mexico yang dikatakan berdarah campuran Argentina-Israel.
Pada 16 April 2010, Suruhanjaya Sekuriti Amerika (SEC) membuat pertuduhan rasmi bahawa Goldman Sachs Group telah menipu sebahagian besar pelabur-pelabur di Amerika melebihi nilai USD1 billion.
Tapi di Malaysia, kerajaan melalui Suruhanjaya Sekuriti Malaysia (SEC) tetap meneruskan lesen kebenaran kepada Goldman Sachs untuk beroperasi di sini.
Pengerusi Goldman Sachs bagi rantau Asia Tenggara ketika hadir dalam satu majlis
di Petaling Jaya telah mengeluarkan kenyataan berikut;
“The future outlook for Malaysia’s capital markets and its asset management industry is very positive and through our local presence we look forward to playing a larger role in their development.”
(dinyatakan dalam akhbar The Star, 9 Disember 2009)
Permainan ekonomi dari gengster-gengster Goldman Sachs ini mungkin menjadi lebih mudah kerana syarikat bapa konspirasi mereka, Rothschild Malaysia sudah menetap di Malaysia sejak 2006.
Rothschild Malaysia Sdn. Bhd.
Kemasukan Rothschild di Malaysia bermula dari pembukaan pejabat Rothschild di Singapura pada dengan nama NM Rothschild & Son. Syarikat gergasi tersebut mempunyai seorang wakil Malaysia yang menjadi ahli lembaga pengarahnya iaitu Pn. Rosnah Omar, bekas Pengarah Urusan Bank Bumiputera Malaysia Bhd.
NM Rothschild & Son (Singapura) memilih Rosnah menyertai mereka pada 1998 kemungkinan disebabkan pengalamannya yang luas dalam bidang perbankan di London dan New York selama lebih 8 tahun dalam syarikat Prudential Bache Securities, Bankers Trust International dan Security Pacific Hoare Govett.
Bermula tahun 2005, NM Rothschild & Son (Singapura) telah membuka cawangannya di Kuala Lumpur dengan melantik beliau sebagai pengarah cawangan. Andaian yang boleh dibuat ialah Rothschild cuba memanipulasi karismatik dan kepakaran rakyat Malaysia ini bagi menaruh kepercayaan kerajaan dalam membawa masuk gengster-gengster bank dari Amerika bagi membuli bank-bank tempatan.
Ini ditegaskan sendiri oleh Rosnah dalam satu ucapannya;
“With our (Rothschild) historical background, strength in M&A, international exposure and role in a growing number of cross-border deals, we believe we can work with local banks.”
Perlantikan Rosnah Omar sebagai Director General bagi Labuan Offshore Financial Service Authority (LOFSA) pada Julai 2003 juga merupakan satu perkara yang perlu diperhatikan oleh pakar-pakar ekonomi. Kita sedia maklum bahawa LOFSA berhubung terus dengan Menteri Kewangan memberi laporan dan nasihat dalam pengurusan bank-bank offshore.
Penganalisis Ekonomi di IPT Perlu Aktif
Sepatutunya tugas menghujahkan isu ekonomi seperti ini perlu dipertanggungjawabkan kepada para pensyarah dan profesor-profesor ekonomi melalui blog-blog peribadi mereka. Mereka tidak boleh hanya menyebarkan nota-nota kuliah sahaja tanpa mempamerkan kehebatan sebenar dalam bidang mereka.
Para pensyarah-pensyarah sepatutnya lebih pro aktif di dalam bilik kuliah bagi menyebarkan permasalahan-permasalahan ekonomi di Malaysia dan antarabangsa. Penyebaran dan perbincangan isu-isu itu boleh menimbulkan mahasiswa yang berfikiran kritis dan analitik.
Isu kemasukan Goldman Sachs di Malaysia bermula awal tahun 2010 ini perlu dihebah dan dibahaskan di kelas masing-masing secara drastik. Mahasiswa-mahasiswa ekonomi perlu didedahkan ilmu cara membezakan pelabur ekonomi dan penjenayah ekonomi.
Kemasukan Goldman Sachs ke Malaysia juga sangat mengecewakan pelabur-pelabur tempatan kerana di dalam dunia saham dan ekonomi, Goldman Sachs dianggap sebagai Gengster Ekonomi yang boleh mengugut sesiapa sahaja bagi mengikut dasarnya hatta kerajaan sekali pun.
Kehadiran Goldman Sachs ke Malaysia dalam suasana ekonomi dunia yang tidak memberangsangkan kemungkinan berkaitan dengan keputusan agen-agen Yahudi Zionis yang terlibat dalam mesyuarat Bilderberg 2009 lepas.
Walaupun sebenarnya Goldman Sachs sudah menguasai saham-saham beberapa syarikat besar di Malaysia beberapa tahun dahulu namun pembukaan pejabat rasmi di Kuala Lumpur adalah titik tolak kepada permulaan empayar konspirasi yang sebenar.
Kesimpulan
Harus diketahui bahawa keluarga Rothschild sekarang tidak lagi menggunakan istilah 'Rothschild' dalam pembinaan penguasaan empayar ekonominya di peringkat dunia. Nama itu sudah menjadi klasik dan sejarah keluarganya dan ia sudah dikecam diperingkat antarabangsa melalui pendedahan pelbagai kes-kes konspirasi.
Kini keluarga Rothschild menjalankan aktiviti konspirasinya melalui bank-bank pelaburan yang mempunyai sejarah tersendiri yang walaupun pada dasarnya tidak kelihatan berkaitan dengan Rothschild tetapi hakikat yang sebenarnya ialah ia dikuasai sepenuhnya oleh keluarga Rothschild dalam kaedah yang sangat licik dan sistematik.
http://www.youtube.com/watch?v=co1OnmI7a8E
http://www.youtube.com/watch?v=tCe80hsx-ig c
Cawangan pejabat organisasi Rothschild di Malaysia sudah lama di daftarkan di alamat berikut;
Tingkat 29, Menara UBN, Jalan P.Ramlee, 50250 Kuala Lumpur. (No. Tel: 03-2687 0966)
Tetapi apabila Goldman Sachs (cawangan Bank Rothschild) membuka pejabat barunya di Kuala Lumpur kelak, tidak dapat dipastikan adakah mereka akan menggunakan alamat yang sama seperti di atas atau sebaliknya. Kemungkinan juga Goldman akan menggunakan cara APCO Worldwide memasuki Malaysia iaitu dengan cara menggunakan alamat pejabat Mind Team Sdn Bhd di Midvalley, Kuala Lumpur serta beroperasi di pejabat yang sama.
Ilmu ekonomi dunia yang dibina oleh Yahudi Zionis bermula dengan bank. Bank dijadikan sumber kekuatan dan kayu ukur kepada kejayaan ekonomi sesebuah negara walaupun negara tersebut mempunyai minyak. Menguasai bank-bank dalam sesebuah negara bermakna menguasai keseluruhan nyawa ekonomi negara tersebut. Ini kerana bank memegang poket simpanan rakyat dan geran-geran harta rakyat yang dicagarkan.
Mesej ucapan dari Baron David de Rothschild tentang Malaysia pada Mac 2006 lalu;
“This new office reinforces our long term presence and commitment to Malaysia. We have great confidence in the Malaysian economy and look forward to growing our business.”
P/S : maklumat-maklumat tentang Rothschild Malaysia tidak sulit, ia boleh didapati dari Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) dan majalah-majalah ekonomi tempatan.
Wallahualam.
p/s : Tragedi yg menimpa pesawat Malaysia MH370 & MH17 juga adalah konspirasi Rothschild.
  • You and 21 others like this.
  • Abdullah Ibnu Mariam haarp ada di escom, rahsia hanya milik Allah
    3 hrs · Like
  • Rabeah Binti Mohd Ali JANGAN SALAHKAN TUHAN JIKA BUMI DITIMPA BENCANA GARA-GARA MANUSIA ITU SENDIRI YANG SUKA MEMBUAT KERUSAKAN.

    Firman Allah SWT dalam surah Ar-Ruum ayat 41 :

    Artinya :”Telah nampak kerusakan di darat dan di laut disebabkan dari tangan tangan manusia itu sendiri, supaya Allah merasakan kepada mereka sebahagian dari (akibat) perbuatan mereka, agar mereka kembali (kejalan yang benar).”

    Rasulullah s.a.w bersabda : "Di antara tipu daya Dajjal ialah dia menyuruh langit supaya menurunkan hujan tiba-tiba hujan pun turun. Dan termasuk ujian yang paling berat bagi manusia, Dajjal itu datang ke perkampungan orang-orang mukmin dan mereka tidak me-ngakunya sebagai Tuhan, maka disebabkan yang demikian itu tanam-tanaman dan ternakan mereka tidak menjadi. "Dajjal itu datang ke tempat orang-orang yang percaya kepadanya. Disebabkan yang demikian hujan turun di tempat mereka dan tanam-tanaman mereka pun menjadi"
  • Rabeah Binti Mohd Ali



News Feed

RECENT ACTIVITY
TUN MAHATHIR MEMALUKAN ENGLAND
Nama beliau ialah Margaret Thatcher. Sepanjang karier beliau, beliau dikejutkan dengan rancangan genius oleh mantan PM kita yang tercinta, Tun Dr Mahathir.
Peristiwa ini masih diingati oleh dunia dan dikenali dengan nama, “Serangan Subuh.” Pada september 1981, Tun Dr Mahathir telah menghantar empat orang anak Melayu antaranya ialah Ku Li, Tun Ghaffar Baba, Tun Ismail Ali dan Tan Sri Khalid Ibrahim.
Tun Dr Mahathir telah mengarahkan kajian yang begitu teliti dijalankan ke atas undang-undang pelaburan British. Rancangan Tun Dr Mahathir ialah untuk mendapat kembali tiga buah syarikat yang dahulunya milik Malaysia, tetapi telah dirampas oleh British.
Guthrie, Sime Darby dann Golden Hope telah berjaya kembali kepada tangan anak Malaysia, dengan pembelian secara senyap oleh Malaysia ke atas saham British di London Stock Exchange pada waktu subuh tanpa disedari sesiapa.
Apa yang menariknya, kejayaan Tun membawa kembali 3 syarikat ini ke tangan anak Malaysia telah membawa pulangan 36 Bilion ditambah pula dengan tanah di dalam dan luar negara kepunyaan Guthrie.
Margeret Thatcher amat bengang dengan kejatuhan syarikat British yang berusia lebih 200 tahun ke tangan Malaysia (ladang Guthrie pun dahulunya milik Malaya). Beliau hanya tahu seminggu selepas peristiwa tersebut. Ianya jadi pengajaran yang amat berguna kepada PM Britain tu kerana sebelum ni dia amat bongkak kerana enggan menjual tanah Guthrie yang ada di negara kita semasa Malaysia menawarkan untuk membeli tanah tersebut.
Tapi akhirnya Tun dengan beraninya melaksanakan Dawn Raid Project sehingga tiada satu ekar pun tanah Guthrie di seluruh dunia yang tidak jatuh ke tangan Malaysia dan pengambilalihan itu sah di sisi undang2 ekonomi antarabangsa walaupun kerajaan Britain membantah.
Akhbar-akhbar di seluruh dunia pada masa itu meletakkan pengambilalihan itu sebagai berita utama mereka dengan tajuk antaranya “Serbuan Menyingsing Subuh” dan “Serangan Malaysia ke atas Kota London” yang menceritakan tentang kejayaan Malaysia, sebuah negara kecil di Asia Tenggara yang berjaya menundukkan keegoan Britain dalam usaha mendapatkan semula beratus ribu ekar tanah yang dahulunya kepunyaan orang Melayu tetapi dimiliki British sejak zaman penjajahan.
BAGAIMANA TERGADAINYA PALESTIN, SEPARUH DARI DUNIA ARAB BERGOLAK DAN SEPARUH LAGI DIHINGGAPI PENYAKIT AL-WAHN
Perang Dunia Pertama (WWI) telah menyaksikan bagaimana semangat asobiyyah kembali memporak-perandakan dunia Arab setelah berkurun lama ia berjaya ditundukkan oleh Islam yang dibawa oleh Nabi Muhammad SAW di wilayah itu sejak tahun 610 Masihi.
Julai 1915 - Januari 1916 telah menyaksikan berlakunya pakatan rahsia antara Emir Hussein bin Ali, Sharif di Mekah dan Sir Henry McMahon, British High Commissioner di Mesir untuk menentang Khalifah Turki Uthmaniyyah dan mengembalikan semula Sistem Khilafah ke Jazirah Arab. Pakatan ini tercatat dalam lembaran sejarah sebagai Hussein-McMahon Correspondence.
Hasilnya, pemberontakan telah berlaku di wilayah-wilayah Arab dari 1916 hingga 1918 dengan bantuan tentera British. Emir Hussein mengisytiharkan dirinya sebagai Raja Arab di Hijaz yang merangkumi wilayah-wilayah di Palestin, Syria, Jordan, Iraq dan Jazirah Arab.
Pengiktiran British ke atas Kerajaan Hijaz kemudiannya membawa kepada jemputan Emir Faisal, anak Emir Hussein, ke Paris Peace Conference 1919 bagi membincangkan pembahagian tanah-tanah Arab selepas Perang Dunia Pertama (WWI).
Di sinilah termeterainya Perjanjian Faisal-Weizmann pada 3 Januari 1919 yang menyaksikan pengiktirafan ke atas Perjanjian Balfour 1917 oleh Raja Arab bagi membenarkan penghijrahan beramai-ramai warga Yahudi ke Palestin dalam usaha menjadikannya sebagai tanah air Yahudi. Emir Faisal mewakili Raja Arab dan Chaim Weizmann* mewakili Pertubuhan Zionis Sedunia.
Namun, perjanjian ini tidak membuahkan hasil apabila Emir Hussein dan Emir Faisal mendapat tahu tentang butir-butir perjanjian rahsia antara British dan Perancis untuk membahagi-bahagikan tanah Arab dengan cara mereka sendiri (rujuk Perjanjian Sykes-Picot 1916). Mereka membantah tetapi ianya hanyalah sia-sia. Nasi telah menjadi bubur.
Akhirnya Emir Hussein digulingkan oleh Keluarga Saud (kini pemerintah Arab Saudi) dan beliau menghabiskan sisa-sisa hidupnya di Jordan. Emir Faisal pula memerintah sebentar di Syria sebelum dihantar jauh ke Iraq.
Zionis pula akhirnya berjaya mendapatkan negaranya sementara dunia Arab kini dibahagi-bahagikan kepada negara-negara yang terpisah oleh sempadan asobiyyah bertopengkan nasionalisma.
Ketamakan kuasa telah memusnahkan kesatuan ummah hingga kita rela bersekongkol dengan musuh untuk menjatuhkan antara satu sama lain.
Palestin kini menjadi batu tanda dan peringatan Allah SWT akan kebusukan asobiyyah yang telah membunuh kesatuan ummah ini hampir seratus tahun yang lalu.
Jika perpecahan ummah telah menyebabkan Palestin terlepas daripada genggaman kita, maka hanya dengan kesatuan ummah sahaja kita akan mampu mengembalikan semula Palestin kepada umat ini.
Jika ummah ini bersatu, tiada satu kuasa pun mampu mengganggu-gugat hak dan maruah umat Islam; tidak US, tidak Eropah, tidak juga Israel!
Kredit: Aqsa Syarif


FROM NOTIFICATIONS
MARHABAN YA RAMADAN ,' GERINDRA MEWUJUDKAN INDONESIA YANG BERDAULAT, ADIL DAN MAKMUR,'
Prabowo Subianto shared Partai Gerakan Indonesia Raya (Gerindra)'s photo.
Selamat malam, sahabat. Selamat menunaikan ibadah puasa Ramadhan, 1436 Hijriyah. Mohon maaf lahir dan batin.
"NILAI-NILAI PENDEKAR PEJUANG"
Selamat siang sahabat. Saya maju di depan rakyat karena keyakinan dalam hati saya atas nilai-nilai yang saya terima dari pendiri-pendiri bangsa ini, dari generasi 45 yang telah membesarkan saya, dari pengalaman saya di tengah-tengah masyarakat dan rakyat Indonesia, di pelosok-pelosok tanah air.
Adalah keinginan saya untuk membagikan nilai-nilai yang saya yakini. Prinsip-prinsip yang saya dapatkan dari pemahaman di lapangan, dari pencerahan yang saya terima karena terlibat langsung dalam berbagai interaksi bangsa dan negara.
Karena itu saya menyambut baik penerbitan buku "Nilai-Nilai Pendekar Pejuang" di awal Ramadhan ini. Besar harapan saya hal-hal yang diulas dalam buku ini dapat menjadi bacaan yang menginspirasi sahabat sekalian. Selain di toko buku, buku ini juga dapat sahabat pesan secara online di http://gramedia.com/nilai-nilai-pendekar-pejuang-
By Jendral Probowo Subianto

"NILAI-NILAI PENDEKAR PEJUANG"
SELAMATKAN GENERASI MUSLIM DARI PEMBODOHAN DAN KEBOHONGAN SEJARAH !!!
WALI SONGO UTUSAN KHALIFAH
Bisa dikatakan tak akan ada Islam di Indonesia tanpa peran khilafah. Orang sering mengatakan bahwa Islam di Indonesia, khususnya di tanah Jawa disebarkan oleh Walisongo. Tapi tak banyak orang tahu, siapa sebenarnya Walisongo itu? Dari mana mereka berasal? Tidak mungkin to mereka tiba-tiba ada, seolah turun dari langit?
Dalam kitab Kanzul ‘Hum yang ditulis oleh Ibn Bathuthah yang kini tersimpan di Museum Istana Turki di Istanbul, disebutkan bahwa Walisongo dikirim oleh Sultan Muhammad I. Awalnya, ia pada tahun 1404 M (808 H) mengirim surat kepada pembesar Afrika Utara dan Timur Tengah yang isinya meminta dikirim sejumlah ulama yang memiliki kemampuan di berbagai bidang untuk diberangkatkan ke pulau Jawa.
Jadi, Walisongo sesungguhnya adalah para dai atau ulama yang diutus khalifah di masa Kekhilafahan Utsmani untuk menyebarkan Islam di Nusantara. Dan jumlahnya ternyata tidak hanya sembilan (Songo). Ada 6 angkatan yang masing-masing jumlahnya sekitar sembilan orang. Memang awalnya dimulai oleh angkatan I yang dipimpin oleh Syekh Maulana Malik Ibrahim, asal Turki, pada tahun 1400 an. Ia yang ahli politik dan irigasi itu menjadi peletak dasar pendirian kesultanan di Jawa sekaligus mengembangkan pertanian di Nusantara. Seangkatan dengannya, ada dua wali dari Palestina yang berdakwah di Banten. Yaitu Maulana Hasanudin, kakek Sultan Ageng Tirtayasa, dan Sultan Aliudin. Jadi, masyarakat Banten sesungguhnya punya hubungan biologis dan ideologis dengan Palestina.
Lalu ada Syekh Ja’far Shadiq dan Syarif Hidayatullah yang di sini lebih dikenal dengan sebutan Sunan Kudus dan Sunan Gunung Jati. Keduanya juga berasal dari Palestina. Sunan Kudus mendirikan sebuah kota kecil di Jawa Tengah yang kemudian disebut Kudus – berasal dari kata al Quds (Jerusalem).
Dari para wali itulah kemudian Islam menyebar ke mana-mana hingga seperti yang kita lihat sekarang. Oleh karena itu, sungguh aneh kalau ada dari umat Islam sekarang yang menolak khilafah. Itu sama artinya ia menolak sejarahnya sendiri, padahal nenek moyangnya mengenal Islam tak lain dari para ulama yang diutus oleh para khalifah.
Islam masuk ke Indonesia pada abad 7M (abad 1H), jauh sebelum penjajah datang. Islam terus berkembang dan mempengaruhi situasi politik ketika itu. Berdirilah kesultanan-kesultanan Islam seperti di Sumatera setidaknya diwakili oleh institusi kesultanan Peureulak (didirikan pada 1 Muharram 225H atau 12 November tahun 839M), Samudera Pasai, Aceh Darussalam, Palembang; Ternate, Tidore dan Bacan di Maluku (Islam masuk ke kerajaan di kepulauan Maluku ini tahun 1440); Kesultanan Sambas, Pontianak, Banjar, Pasir, Bulungan, Tanjungpura, Mempawah, Sintang dan Kutai di Kalimantan.
Adapun kesultanan di Jawa antara lain: kesultanan Demak, Pajang, Cirebon dan Banten. Di Sulawesi, Islam diterapkan dalam institusi kerajaan Gowa dan Tallo, Bone, Wajo, Soppeng dan Luwu. Sementara di Nusa Tenggara penerapan Islam di sana dilaksanakan dalam institusi kesultanan Bima. Setelah Islam berkembang dan menjelma menjadi sebuah institusi maka hukum-hukum Islam diterapkan secara menyeluruh dan sistemik dalam kesultanan-kesultanan tersebut.
PERIODE DAKWAH WALI SONGO
Kita sudah mengetahui bahwa mereka adalah Maulana Malik Ibrahim ahli tata pemerintahan negara dari Turki, Maulana Ishaq dari Samarqand yang dikenal dengan nama Syekh Awwalul Islam, Maulana Ahmad Jumadil Kubra dari Mesir, Maulana Muhammad al-Maghrabi dari Maroko, Maulana Malik Israil dari Turki, Maulana Hasanuddin dari Palestina, Maulana Aliyuddin dari Palestina, dan Syekh Subakir dari Persia. Sebelum ke tanah Jawa, umumnya mereka singgah dulu di Pasai. Adalah Sultan Zainal Abidin Bahiyan Syah penguasa Samudra Pasai antara tahun 1349-1406 M yang mengantar Maulana Malik Ibrahim dan Maulana Ishaq ke Tanah Jawa.
Pada periode berikutnya, antara tahun 1421-1436 M datang tiga da’i ulama ke Jawa menggantikan da’i yang wafat. Mereka adalah Sayyid Ali Rahmatullah putra Syaikh Ibrahim dari Samarkand (yang dikenal dengan Ibrahim Asmarakandi) dari ibu Putri Raja Campa-Kamboja (Sunan Ampel), Sayyid Ja’far Shadiq dari Palestina (Sunan Kudus), dan Syarif Hidayatullah dari Palestina cucu Raja Siliwangi Pajajaran (Sunan Gunung Jati).
Mulai tahun 1463M makin banyak da’i ulama keturunan Jawa yang menggantikan da’i yang wafat atau pindah tugas. Mereka adalah Raden Paku (Sunan Giri) putra Maulana Ishaq dengan Dewi Sekardadu, putri Prabu Menak Sembuyu, Raja Blambangan; Raden Said (Sunan Kalijaga) putra Adipati Wilatikta Bupati Tuban; Raden Makdum Ibrahim (Sunan Bonang); dan Raden Qasim Dua (Sunan Drajad) putra Sunan Ampel dengan Dewi Condrowati, putri Prabu Kertabumi Raja Majapahit.
Banyaknya gelar Raden yang berasal dari kata Rahadian yang berarti Tuanku di kalangan para wali, menunjukkan bahwa dakwah Islam sudah terbina dengan subur di kalangan elit penguasa Kerajaan Majapahit. Sehingga terbentuknya sebuah kesultanan tinggal tunggu waktu.
Hubungan tersebut juga nampak antara Aceh dengan Khilafah Utsmaniyah. Bernard Lewis menyebutkan bahwa pada tahun 1563M, penguasa Muslim di Aceh mengirim seorang utusan ke Istambul untuk meminta bantuan melawan Portugis sambil meyakinkan bahwa sejumlah raja di kawasan tersebut telah bersedia masuk agama Islam jika kekhalifahan Utsmaniyah mau menolong mereka.
Saat itu kekhalifahan Utsmaniyah sedang disibukkan dengan berbagai masalah yang mendesak, yaitu pengepungan Malta dan Szigetvar di Hungaria, dan kematian Sultan Sulaiman Agung. Setelah tertunda selama dua bulan, mereka akhirnya membentuk sebuah armada yang terdiri dari 19 kapal perang dan sejumlah kapal lainnya yang mengangkut persenjataan dan persediaan untuk membantu masyarakat Aceh yang terkepung.
Namun, sebagian besar kapal tersebut tidak pernah tiba di Aceh. Banyak dari kapal-kapal tersebut dialihkan untuk tugas yang lebih mendesak yaitu memulihkan dan memperluas kekuasaan Utsmaniyah di Yaman. Ada satu atau dua kapal yang tiba di Aceh. Kapal-kapal tersebut selain membawa pembuat senjata, penembak, dan teknisi juga membawa senjata dan peralatan perang lainnya, yang langsung digunakan oleh penguasa setempat untuk mengusir Portugis. Peristiwa ini dapat diketahui dalam berbagai arsip dokumen negara Turki.
Hubungan ini nampak pula dalam penganugerahan gelar-gelar kehormatan diantaranya Abdul Qadir dari Kesultanan Banten misalnya, tahun 1048 H (1638 M) dianugerahi gelar Sultan Abulmafakir Mahmud Abdul Kadir oleh Syarif Zaid, Syarif Mekkah saat itu. Demikian pula Pangeran Rangsang dari Kesultanan Mataram memperoleh gelar Sultan dari Syarif Mekah tahun 1051 H (1641 M ) dengan gelar Sultan Abdullah Muhammad Maulana Matarami. Pada tahun 1638 M, sultan Abdul Kadir Banten berhasil mengirim utusan membawa misi menghadap syarif Zaid di Mekah.
Hasil misi ke Mekah ini sangat sukses, sehingga dapat dikatakan kesultanan Banten sejak awal memang meganggap dirinya sebagai kerajaan Islam, dan tentunya termasuk Dar al-Islam yang ada di bawah kepemimpinan Khalifah Turki Utsmani di Istanbul. Sultan Ageng Tirtayasa mendapat gelar sultan dari Syarif mekah.
Hubungan erat ini nampak juga dalam bantuan militer yang diberikan oleh Khilafah Islamiyah. Dalam Bustanus Salatin karangan Nuruddin ar-Raniri disebutkan bahwa kesultanan Aceh telah menerima bantuan militer berupa senjata disertai instruktur yang mengajari cara pemakaiannya dari Khilafah Turki Utsmani (1300-1922).
Bernard Lewis (2004) menyebutkan bahwa pada tahun 1563 penguasa Muslim di Aceh mengirim seorang utusan ke Istanbul untuk meminta bantuan melawan Portugis. Dikirimlah 19 kapal perang dan sejumlah kapal lainnya pengangkut persenjataan dan persediaan; sekalipun hanya satu atau dua kapal yang tiba di Aceh.
Tahun 1652 kesultanan Aceh mengirim utusan ke Khilafah Turki Utsmani untuk meminta bantuan meriam. Khilafah Turki Utsmani mengirim 500 orang pasukan orang Turki beserta sejumlah besar alat tembak (meriam) dan amunisi. Tahun 1567, Sultan Salim II mengirim sebuah armada ke Sumatera, meski armada itu lalu dialihkan ke Yaman. Bahkan Snouck Hourgroye menyatakan, “Di Kota Makkah inilah terletak jantung kehidupan agama kepulauan Nusantara, yang setiap detik selalu memompakan darah segar ke seluruh penduduk Muslimin di Indonesia.” Bahkan pada akhir abad 20, Konsul Turki di Batavia membagi-bagikan al-Quran atas nama Sultan Turki.
Di istambul juga dicetak tafsir al-Quran berbahasa melayu karangan Abdur Rauf Sinkili yang pada halaman depannya tertera “dicetak oleh Sultan Turki, raja seluruh orang Islam”. Sultan Turki juga memberikan beasiswa kepada empat orang anak keturunan Arab di Batavia untuk bersekolah di Turki.
Pada masa itu, yang disebut-sebut Sultan Turki tidak lain adalah Khalifah, pemimpin Khilafah Utsmaniyah yang berpusat di Turki. Selain itu, Snouck Hurgrounye sebagaimana dikutip oleh Deliar Noer mengungkapkan bahwa rakyat kebanyakan pada umumnya di Indonesia, terutama mereka yang tinggal di pelosok-pelosok yang jauh di penjuru tanah air, melihat stambol (Istambul, kedudukan Khalifah Usmaniyah) masih senantiasa sebagai kedudukan seorang raja semua orang mukmin yang kekuasaannya mungkin agaknya untuk sementara berkurang oleh adanya kekuasaan orang-orang kafir, tetapi masih dan tetap [dipandang] sebagai raja dari segala raja di dunia. Mereka juga berpikir bahwa “sultan-sultan yang belum beragama mesti tunduk dan memberikan penghormatannya kepada khalifah.” Demikianlah, dapat dikatakan bahwa Islam berkembang di Indonesia dengan adanya hubungan dengan Khilafah Turki Utsmani.
Dengan demikian, keterkaitan Nusantara sebagai bagian dari Khilafah, baik saat Khilafah Abbasiyah Mesir dan Khilafah Utsmaniyah telah nampak jelas pada pengangkatan Meurah Silu menjadi Sultan Malikussaleh di Kesultanan Samudra-Pasai Darussalam oleh Utusan Syarif Mekkah, dan pengangkatan Sultan Abdul Kadir dari Kesultanan Banten dan Sultan Agung dari Kesultanan Mataram oleh Syarif Mekkah.
Dengan mengacu pada format sistem kehilafahan saat itu, Syarif Mekkah adalah Gubernur (wali) pada masa Khilafah Abbasiyah dan Khilafah Utsmaniyah untuk kawasan Hijaz. Jadi, wali yang berkedudukan di Mekkah bukan semata penganugerahan gelar melainkan pengukuhannya sebagai sultan. Sebab, sultan artinya penguasa. Karenanya, penganugerahan gelar sultan oleh wali lebih merupakan pengukuhan sebagai penguasa Islam. Sementara itu, kelihatan Aceh memiliki hubungan langsung dengan pusat khilafah Utsmaniyah di Turki.
KESIMPULAN
Jumlah dai yang diutus ini tidak hanya sembilan (Songo). Bahkan ada 6 angkatan yang dikirimkan, masing-masing jumlanya sekitar sembilan orang. (Versi lain mengatakan 7 bahkan 10 angkatan karena dilanjutkan oleh anak / keturunannya)
Para Wali ini datang dimulai dari Maulana Malik Ibrahim, asli Turki. Beliau ini ahli politik & irigasi, wafat di Gresik.
- Maulana Malik Ibrahim ini menjadi peletak dasar pendirian kesultanan di Jawa sekaligus mengembangkan pertanian di Nusantara.
- Seangkatan dengan beliau ada 2 wali dari Palestina yg berdakwah di Banten; salah satunya Maulana Hasanudin, beliau kakek Sultan Ageng Tirtayasa.
- Juga Sultan Aliyudin, beliau dari Palestina dan tinggal di Banten. Jadi masyarakat Banten punya hubungan darah & ideologi dg Palestina.
- Juga Syaikh Ja'far Shadiq & Syarif Hidayatullah; dikenal disini sebagai Sunan Kudus & Sunan Gunung Jati; mereka berdua dari Palestina.
- Maka jangan heran, Sunan Kudus mendirikan Kota dengan nama Kudus, mengambil nama Al-Quds (Jerusalem) & Masjid al-Aqsha di dalamnya.
(Sumber Muhammad Jazir, seorang budayawan & sejarawan Jawa , Pak Muhammad Jazir ini juga penasehat Sultan Hamengkubuwono X).
Adapun menurut Berita yang tertulis di dalam kitab Kanzul ‘Hum karya Ibnul Bathuthah, yang kemudiah dilanjutkan oleh Syekh Maulana Al Maghribi.
Sultan Muhammad I itu membentuk tim beranggotakan 9 orang untuk diberangkatkan ke pulau Jawa dimulai pada tahun 1404. Tim tersebut diketuai oleh Maulana Malik Ibrahim yang merupakan ahli mengatur negara dari Turki.
Wali Songo Angkatan Ke-1, tahun 1404 M/808 H. Terdiri dari:
1. Maulana Malik Ibrahim, berasal dari Turki, ahli mengatur negara.
2. Maulana Ishaq, berasal dari Samarkand, Rusia Selatan, ahli pengobatan.
3. Maulana Ahmad Jumadil Kubro, dari Mesir.
4. Maulana Muhammad Al Maghrobi, berasal dari Maroko.
5. Maulana Malik Isro’il, dari Turki, ahli mengatur negara.
6. Maulana Muhammad Ali Akbar, dari Persia (Iran), ahli pengobatan.
7. Maulana Hasanudin, dari Palestina.
8. Maulana Aliyudin, dari Palestina.
9. Syekh Subakir, dari Iran, Ahli ruqyah.
Wali Songo Angkatan ke-2, tahun 1436 M, terdiri dari :
1. Sunan Ampel, asal Champa, Muangthai Selatan
2. Maulana Ishaq, asal Samarqand, Rusia Selatan
3. Maulana Ahmad Jumadil Kubro, asal Mesir
4. Maulana Muhammad Al-Maghrabi, asal Maroko
5. Sunan Kudus, asal Palestina
6. Sunan Gunung Jati, asal Palestina
7. Maulana Hasanuddin, asal Palestina
8. Maulana 'Aliyuddin, asal Palestina
9. Syekh Subakir, asal Persia Iran.
Wali Songo Angkatan ke-3, 1463 M, terdiri dari:
1. Sunan Ampel, asal Champa, Muangthai Selatan
2. Sunan Giri, asal Belambangan,Banyuwangi, Jatim
3. Maulana Ahmad Jumadil Kubro, asal Mesir
4. Maulana Muhammad Al-Maghrabi, asal Maroko
5. Sunan Kudus, asal Palestina
6. Sunan Gunung Jati, asal Palestina
7. Sunan Bonang, asal Surabaya, Jatim
8. Sunan Derajat, asal Surabaya, Jatim
9. Sunan Kalijaga, asal Tuban, Jatim
Wali Songo Angkatan ke-4,1473 M, terdiri dari :
1. Sunan Ampel, asal Champa, Muangthai Selatan
2. Sunan Giri, asal Belambangan,Banyuwangi, Jatim
3. Raden Fattah, asal Majapahit, Raja Demak
4. Fathullah Khan (Falatehan), asal Cirebon
5. Sunan Kudus, asal Palestina
6. Sunan Gunung Jati, asal Palestina
7. Sunan Bonang, asal Surabaya, Jatim
8. Sunan Derajat, asal Surabaya, Jatim
9. Sunan Kalijaga, asal Tuban, Jatim
Wali Songo Angkatan ke-5,1478 M, terdiri dari :
1. Sunan Giri, asal Belambangan,Banyuwangi, Jatim
2. Sunan Muria, asal Gunung Muria, Jawa Tengah
3. Raden Fattah, asal Majapahit, Raja Demak
4. Fathullah Khan (Falatehan), asal Cirebon
5. Sunan Kudus, asal Palestina
6. Syaikh Siti Jenar, asal Persia, Iran
7. Sunan Bonang, asal Surabaya, Jatim
8. Sunan Derajat, asal Surabaya, Jatim
9. Sunan Kalijaga, asal Tuban, Jatim
Wali Songo Angkatan ke-6,1479 M, terdiri dari :
1. Sunan Giri, asal Belambangan,Banyuwangi, Jatim
2. Sunan Muria, asal Gunung Muria, Jawa Tengah
3. Raden Fattah, asal Majapahit, Raja Demak
4. Fathullah Khan (Falatehan), asal Cirebon
5. Sunan Kudus, asal Palestina
6. Sunan Tembayat, asal Pandanarang
7. Sunan Bonang, asal Surabaya, Jatim
8. Sunan Derajat, asal Surabaya, Jatim
9. Sunan Kalijaga, asal Tuban, Jatim
berbagai sumber
Like · Comment
19 people like this.
Amin Shahnan Mansor Dari buku yg saya baca yg tertulis itu benar mereka diutus dr sultan muhammad 1....setelah sultan itu berminpin ada satu kawasan dibenua nusantara iaitu tanah jawa bumi dan langitnya gelap dimana penuh dgn budaya hindu yg terlalu mistik dan rakyaknya terlalu taksub dgn budaya hindu....lalu diutuskan utk meislamkan daerah ini...
BANGSA MELAYU MISTERI
DESCRIPTION
Sejarah mencatatkan, terdapat 3 bani keturunan Nabi Ibrahim AS iaitu Bani Arab, Bani Israel dan Bani Jawi. Bani Israel tahu bahawa riwayat Bani mereka akan ditamatkan oleh Bani Jawi. Pemimpin Bani Jawi adalah gabungan benih Bani Arab dan Bani Jawi iaitu al Mahdi. Justeru Bani Israel berusaha bermati-matian mencari al Mahdi.
Bani Jawi adalah pengembara hebat membawa misi ke Semenanjung di Hujung dunia yang di panggil oleh Ptolemy sebagai Semenanjung Emas atau “Golden Chersonese” dan kemudiannya dikenali sebagai Tanah Melayu. Bani Jawi menerima Islam tanpa peperangan dan mendukung Islam dengan sempurna. Di bumi Jawi ini al Mahdi dilahirkan ke dunia dan membesar menanti hari untuk pulang ke tanah asal nenek moyangnya .
Telah lama Yahudi Illuminati mencari bani Jawi@ kaum yang hilang. Kini Yahudi telah mengetahui di manakah “promised land” iaitu Bumi Malaysia@Tanah Melayu@Tanah Jawi@Tanah Jantung hati@Tanah dihujung dunia.
Yahudi sedang berusaha menjejaki lokasi Al Mahdi.
Yahudi tahu Al Mahdi ada di bumi Jawi ini.
Tetapi ketentuan Allah mengatasi segalanya.
Sebagaimana Allah selamatkan Nabi Musa AS di dalam istana Firaun,
sebagaimana Allah selamatkan Nabi Ibrahim di dalam api,
sebagaimana Allah selamatkan Nabi Isa Al Masih dari kepungan Yahudi ,
sebagaimana Allah selamatkan Nabi Muhammad SAW dari kepungan kafirin
begitulah Allah akan selamatkan al Mahdi dari konspirasi Yahudi dan kuncu-kuncunya.
Noor Yanto Oke likes this.
May Angkar Dee Artikel sejarahnya saqat saqat saqat bagus salam ramadhan
38 mins · Unlike · 1
Rabeah Binti Mohd Ali Alhamdulillah terima kasih sobat seperjuangan...salam ramadhan juga untuk sobat. Moga amalan kita diterima . Aamiin.
Nazib Hashim
May 7
ASAL USUL MELAYU
Video dokumentari 20 minit yang menceritakan kepada kita sejarah paling awal bangsa Melayu itu sendiri. Siapakah Melayu... dan bagaimana orang Melayu boleh berada di nusantara ini? Semuanya akan terbongkar dalam sebuah dokumentari.
KLIK SHARE DAN LIKE agar semua bangsa Melayu di luar sana kenal asal usul mereka.
Asal Usul Melayu
YOUTUBE.COM
FROM NOTIFICATIONS
Harakatul Muqawamatul Islamiyyah
Yesterday at 3:44pm
Kesultanan dan Akhir zaman bermula di Timur?
jom baca...
.
Mersing.my: Raja-raja akan memulakan Kebangkitan Akhir Zaman di Timur ?
Assalamualayka AkhieMuhamad Fazreen bin ZulkiflySelamat Datang di Ad Daulatul Islamiyah MelayuKedatangan Anda sudah kami tunggu-tunggu Kami rindu dengan...
MRSMMERSING.BLOGSPOT.COM
Unlike · Comment ·
Share
You and 71 others like this.
Mohd Lokman Shamsuddin Benar dah tu....smile emoticon
Yesterday at 4:50pm · Unlike · 1
Harakatul Muqawamatul Islamiyyah sama2 nantikan tuan
Yesterday at 4:50pm · Unlike · 1
Ameer Qayyum Baihaqi
22 hrs · Unlike · 1
Pak Andak Yg akan membangkitkn n mengetuai kembali situasi ini adalah raja yg berdaulat.
18 hrs · Unlike · 3
Amir Han adakah raja itu akan muncul atau hanya tadbir secara underground?
REVOLUSI BERTANJAK
Revolusi bertanjak
Raja bertanjak
Pemimpin bertanjak
Tak akan berlaku revolusi
jika cuma Raja dan pemimpin bertanjak
Suka tak suka
akan berlaku revolusi
jika sekiranya
seluruh rakyat bertanjak
dan memahkotakan
tanjak yang terbaik
bertahtakan
kekuasaan rakyat memilih
siapakah pemimpin yang terbaik untuk mereka
dan memartabatkan Raja
untuk mengukuhkan lagi
sesebuah negara
yang sentiasa mengutamakan rakyat
daripada kepentingan sendiri
kerana kekuasaan rakyat
sentiasa dijunjung pada
tanjak anugerah rakyat
untuk pemimpin dan Raja
itulah revolusi yang sebenarnya!
jika itu terealiti
makanya
antara rakyat pemerintah dan Raja
berpisah tiada
kerana senada seirama
memajukan negara
dalam suasana
aman harmoni
tanpa
mengundang
ketidakadilan
dalam memegang tampuk kekuasaan
kekuasaan adalah milik semua
dan semua berhak
untuk hidup dalam
negara sendiri yang merdeka!
Revolusilah rakyat
Revolusilah pemerintah
Revolusilah Raja
Revolusilah negara
Barulah negaraku akan terus merdeka
Dalam ertikata yang sebenarnya
Negaraku yang merdeka dan berdaulat!
Merdeka!Merdeka!Merdeka!
KARYA RATU RIMBA NIAGARA
31 Ogos 2012
(PUISI DISIARKAN SEMPENA MERAIKAN HARI KEMERDEKAAN MALAYSIA KE-55 TAHUN PADA 31 OGOS 2012/INDONESIA 17 AGUSTUS 2012 & MEMBERI SOKONGAN KEPADA INSTITUSI DIRAJA DAN SEMUA PAHLAWAN MELAYU RUMPUN NUSANTARA)
KH. Abdullah Gymnastiar
·
Pastikan kita selalu berterimakasih atas sehalus apapun kebaikan orang, dan jangan berharap terimakasih atas sebesar apapun amal kita
PETIKAN WALL GRUP KEBANGKITAN BANI JAWI NUSANTARA & GRUP PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
1 RAMADAN 1436H
18 JUN 2015
17 hrs · Like · 2
Neo Exypnos Tunggu dah lihat saja siapakah dia gerangan nya...heh3
Mohd H Roslan raja terbuang. smile emoticon
Rabeah Binti Mohd Ali Rakyat yang tak faham sejarah jer yang kata raja terbuang .
Pak Andak Raja yg di pilih oleh Allah akan di bantu n bangkit.Mereka ini akan menuju kejayaan,raja yg di pilih oleh manusia hanya sokongan sementara.
Al Ameen BANGSA MELAYU MISTERI, KERANA SEJARAHNYA DISIMPAN RAPI, RAHSIA ALLAH, SUPAYA ZIONIS TERCARI2 BUNTU, KENAPA DIKALANGAN MELAYU ADA DNA BANI ISRAEL? APA BENAR JAWA BERASAL DARI JEWS.. DIMANAKAH THE LOST TRIBE, DIMANAKAH TABUT BANI ISRAEL, MEREKA MENCARI 'GREAT LANTERN', DIMANAKAH GARDEN OF EDEN, DIMANAKAH ISTANA SULAIMAN KERANA DIBAWAH ISTANA SULAIMAN LAH TERSIMPANNYA TABUT.. APAKAH BOROBUDUR BINAAN JIN BINAAN NABI SULAIMAN??? KAJIAN ZIONIS ALAM MELAYULAH TERSIMPAN MISTERI ITU, TAPI BAGAIMANA ZIONIS MAHU MEROSAKKAN?? BAHAYANYA KEPADA ZIONIS KERANA YG AKAN MENGHANCURKAN YAHUDI ADALAH THE LOST TRIBE.. DIMANA TOKOH MEREKA INI DISIMPAN?? ..... RAJA-RAJA YG DIMAKSUDKAN MUMGKIN RAJA MONARKI TAPI RAJA PILIHAN TUHAN YANG BERTAQWA, WARISAN KERAJAAN SULAIMAN
3 hrs · Unlike · 3
Al Ameen RAJA-RAJA YG DIMAKSUDKAN MUNGKIN BKN RAJA MONARKI YG SETENGAHNYA BONEKA INGGERIS SHJ TAPI RAJA PILIHAN TUHAN YANG BERTAQWA, WARISAN KERAJAAN SULAIMAN
3 hrs · Unlike · 4
Nik Zuliani Nik MusShuk Semoga Allah melindungi Malaysiaku,,, Aamiin Aamiin Aamiin Ya Rabbal Alamiin,,,
Your Notifications
Tiara Tia, Ummi Diah and 2 others like your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: "SALAM RAMADAN SALAM JUMAAT PENUH BERKAT...".
4 minutes ago
Aulia Keanu, Salim Nurdin and 2 others asked to join *Rumpun Melayu Bersatu*.
9 minutes ago
Fahad Ali and Adi Siswa are following you.
12 minutes ago
Wahyu Alhadi, Fikri Akbar and 2 others asked to join THMD TAKKAN HILANG MELAYU DIBUMI prkumplan anak melyu sdunia.
55 minutes ago
drtuah likes your comment: "Senyum satu sedekah terima kasih kerana..." (1 total likes).
58 minutes ago
Liani Syah Usrotun, Mutiara Kejora and 3 others posted in Batu Bara Mengayak (BBM).
about an hour ago
Wak Baroon likes your post in *Rumpun Melayu Bersatu*: "BUNGA-BUNGA SASTERA ANUGERAH ILAHI...".
2 hours ago
Wak Baroon, Reyki Khan and 7 others like your post in *Rumpun Melayu Bersatu*: "MARHABAN YA RAMADHAN MOGA MENDAPAT...".
2 hours ago
Wak Baroon, Wahyu Saputra and 5 others like your post in *Rumpun Melayu Bersatu*: "MOGA DI BULAN RAMADAN DAPAT MENDIDIK...".
2 hours ago
Wak Baroon, Reyki Khan and 2 others like your post in *Rumpun Melayu Bersatu*: "SALAM RAMADAN SALAM JUMAAT PENUH BERKAT...".
2 hours ago
Reyki Khan likes your post in THMD TAKKAN HILANG MELAYU DIBUMI prkumplan anak melyu sdunia: "AKU RELAWAN PANCASILA YANG TAK DICARI...".
2 hours ago
Dewata Majnun likes your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "MARHABAN YA RAMADAN, 'SALAM RAMADAN...".
2 hours ago
Dewata Majnun likes your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "SALAM RAMADAN SALAM JUMAAT PENUH BERKAT...".
2 hours ago
Arin Balboll and Dewata Majnun like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "MARHABAN YA RAMADHAN
BERMAAFAN...".
2 hours ago
Arin Balboll, Duan Osman and Dewata Majnun like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "MARHABAN YA RAMADHAN
BERMAAFAN...".
2 hours ago
Arin Balboll, Muhammad Musa and 3 others like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "NIAT PUASA SEBULAN RAMADAN".
2 hours ago
Arin Balboll, Alam Pren Adni Mpn and 2 others like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "MOGA IBADAH PUASAMU PUASAKU DITERIMA...".
2 hours ago
Arin Balboll, Angnila Anggada and 4 others like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "INDAHNYA KATA -KATA DI BULAN RAMADAN...".
2 hours ago
Arin Balboll, Alam Pren Adni Mpn and Dewata Majnun like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "MARHABAN YA RAMADHAN
BERMAAFAN...".
2 hours ago
Arin Balboll, Alam Pren Adni Mpn and 2 others like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "YA ALLAH JADIKAN AKU HAMBA-MU YANG...".
2 hours ago
Arin Balboll, Alam Pren Adni Mpn and 4 others like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "MOGA DI BULAN RAMADAN DAPAT MENDIDIK...".
2 hours ago
Arin Balboll, Alam Pren Adni Mpn and Dewata Majnun like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "MARHABAN YA RAMADAN ,'KARYA SASTERA...".
2 hours ago
Arin Balboll and Dewata Majnun like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "MARHABAN YA RAMADAN, 'BERKARYA TANPA...".
2 hours ago
Hishamrie Izwan, Azrin Azira and RazaliBawi Bawi like your post in Melayu bani jawi: "SALAM RAMADAN SALAM JUMAAT PENUH BERKAT...".
3 hours ago
Azrin Azira and RazaliBawi Bawi like your post in Melayu bani jawi: "MARHABAN YA RAMADAN, 'SALAM RAMADAN...".
3 hours ago
Hendri To, Nurdin Jiwanq and 4 others like your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: "MARHABAN YA RAMADAN, 'SALAM RAMADAN...".
3 hours ago
Al Ameen, Maulabillah Maulalillah and 3 others also commented on a post in Melayu bani jawi.
3 hours ago
2 people like your comment: "MARHABAN YA RAMADHAN
BERMAAFAN...".
4 hours ago
Endah Dwiyantini, Suttan Seghayo and 4 others commented on a photo that you're tagged in.
4 hours ago
Andika Syarifah likes your post in DUNIA NUSANTARA BERSATU: "PERDANA MENTERI TURKI ENGKAULAH SAUDARA...".
5 hours ago
Andika Syarifah likes your post in DUNIA NUSANTARA BERSATU: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA, 'RINDU TANAH...".
5 hours ago
Datuk Faiz likes your post: "SALAM RAMADAN SALAM JUMAAT PENUH BERKAT...".
5 hours ago
Aan likes your post in Mahasiswa dan mahasiswi- masyarakat.kab batu bara indonesia: "MARHABAN YA RAMADAN, 'SALAM RAMADAN...".
6 hours ago
Ragdoll Bukhari and Zul Sarjana like your comment: "Kesultanan Johor and Melayu shared...".
6 hours ago
Ilyas Soni and Lyd Singgam also commented on a photo in Melayu bani jawi.
6 hours ago
Adi Fa, Mohd Ismail Mael and Azrin Azira like your comment: "Begitu juga semua ahli grup melayu bani...".
7 hours ago
Wira Panji Putih and Harakatul Muqawamatul Islamiyyah like your comment: "REVOLUSI BERTANJAK Revolusi bertanjak...".
7 hours ago
Robin van Feroz and Zali Bakar like your comment: "rakyat kata pilih UMNO ke atau...".
11 hours ago
Ridho D'commnity and Rizal Bengkalis also commented on a photo in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN.
12 hours ago
Kepp Poul, Nurdin Jiwanq and Aan Carter like your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: "MARHABAN YA RAMADAN ,'KARYA SASTERA...".
13 hours ago
Shakira Khan, Türkan Ergör and 14 others commented on a post that you're tagged in.
14 hours ago
Zul Sarjana, Mohd Hezi and 6 others like your post in Melayu bani jawi: "MARHABAN YA RAMADAN ,'KARYA SASTERA...".
15 hours ago
Zul Sarjana, Puan Nadya Mn and 8 others like your post in Melayu bani jawi: "MARHABAN YA RAMADAN, 'BERKARYA TANPA...".
15 hours ago
Andika Syarifah likes your post in DUNIA NUSANTARA BERSATU: "MUDAHAN MENDAPAT HIDAYAH, HIDAYAH ...".
16 hours ago
Zali Bakar also commented on a post in Melayu bani jawi.
17 hours ago
Zali Bakar likes your comment: "USAHA TETAP USAHA SAMPAI KUBOR PANGGIL...".
17 hours ago
Zali Bakar likes your comment: "Alangkah bagusnya jika semua ahli grup...".
17 hours ago
Zali Bakar likes your comment: "Melayu hanya berani berkata tapi...".
18 hours ago
Zali Bakar likes your comment: "Kaum cina bila tiba musim pilihan raya ...".
18 hours ago
Zali Bakar likes your comment: "Walaupun kita bukanlah pemimpin tapi...".
18 hours ago
Zali Bakar likes your comment: "LAWAN TETAP LAWAN. GASAK SAMPAI...".
18 hours ago
6 people like your comment: "MARHABAN YA RAMADHAN
BERMAAFAN...".
18 hours ago
Zali Bakar likes your comment: "Apa yang saya tulis itu hasil daripada...".
18 hours ago
Zali Bakar likes your comment: "Zali Bakar pendapat yang logik atau tak...".
18 hours ago
RazaliBawi Bawi likes your comment: "Tiada Daya Upayaku Melainkan Dengan...".
18 hours ago
Bahri Beddu and Atik Maryati commented on Suttan Seghayo's photo of you.
20 hours ago
Noor Yanto Oke likes your post in KALBAR BERSATU MAJU: "MARHABAN YA RAMADAN, 'BERKARYA TANPA...".
21 hours ago
Noor Yanto Oke likes your post in BERSATU untuk KETAPANG: "MARHABAN YA RAMADAN, 'BERKARYA TANPA...".
21 hours ago
Afan Ummat Muhammad, Puja Sembilan Sembilan and Noor Yanto Oke like your post in BERSATU untuk KETAPANG: "MARHABAN YA RAMADHAN
BERMAAFAN...".
21 hours ago
RazaliBawi Bawi and Sairah Kejora commented on your post in Melayu bani jawi.
23 hours ago
RazaliBawi Bawi likes your comment: "Seorang kaya ilham dan idea
Seorang...".
23 hours ago
Alam Pren Adni Mpn likes your post in MELAYU dalam CERPEN ASIA TENGGARA: "JALAN HIDUP PENUH BERLIKU TAPI KITA...".
23 hours ago
Alam Pren Adni Mpn likes your post in MELAYU dalam CERPEN ASIA TENGGARA: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA, 'RINDU TANAH...".
23 hours ago
Alam Pren Adni Mpn likes your post in MELAYU dalam CERPEN ASIA TENGGARA: "SELAMAT HARI GURU MALAYSIAKU...".
23 hours ago
Alam Pren Adni Mpn likes your post in MELAYU dalam CERPEN ASIA TENGGARA: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA KARYA RATU...".
23 hours ago
Alam Pren Adni Mpn likes your post in MELAYU dalam CERPEN ASIA TENGGARA: "KUMILIK-MU TUHAN ...".
23 hours ago
Alam Pren Adni Mpn likes your post in MELAYU dalam CERPEN ASIA TENGGARA: ""BERIBADATLAH SEPERTI KITA AKAN MATI...".
23 hours ago
Alam Pren Adni Mpn likes your post in MELAYU dalam CERPEN ASIA TENGGARA: "KUMILIK-MU TUHAN ...".
23 hours ago
Alam Pren Adni Mpn likes your post in MELAYU dalam CERPEN ASIA TENGGARA: "WARKAH UNTUK PUTRI NUSANTARA TERCINTA ...".
23 hours ago
Alam Pren Adni Mpn likes your post in MELAYU dalam CERPEN ASIA TENGGARA: "SAHABAT KALIAN ADALAH BIDADARA BIDADARI...".
23 hours ago
Alam Pren Adni Mpn likes your post in PAPUA MENGGUGAT: "SELAMAT HARI GURU MALAYSIAKU...".
23 hours ago
Alam Pren Adni Mpn and RazaliBawi Bawi like your comment: "Biarpun sekadar like dan komen...".
23 hours ago
Alam Pren Adni Mpn and RazaliBawi Bawi like your comment: "Jika tidak keizinan Allah ku tak bisa...".
23 hours ago
Alam Pren Adni Mpn and RazaliBawi Bawi like your comment: "RazaliBawi Bawi makna di sebalik gambar...".
23 hours ago
Alam Pren Adni Mpn and RazaliBawi Bawi like your comment: "Moga RazaliBawi-Bawi yang santapannya...".
23 hours ago
Alam Pren Adni Mpn likes your comment: "Sahabat sejati dalam hatinya tiada...".
23 hours ago
2 people like your comment: "NAK MARI KITA SOLAT nak mari kita...".
Yesterday at 5:55pm
Suhadi Lukas, Alam Pren Adni Mpn and 7 others like your post in Melayu bani jawi: "YA ALLAH JADIKAN AKU HAMBA-MU YANG...".
Yesterday at 4:05pm
Suhadi Lukas, Alam Pren Adni Mpn and 16 others like your post in Melayu bani jawi: "NIAT PUASA SEBULAN RAMADAN".
Yesterday at 4:05pm
Suhadi Lukas, Alam Pren Adni Mpn and 4 others like your post in Melayu bani jawi: "MOGA DI BULAN RAMADAN DAPAT MENDIDIK...".
Yesterday at 4:05pm
Alam Pren Adni Mpn, RazaliBawi Bawi and 3 others like your post in Melayu bani jawi: "MARHABAN YA RAMADHAN
BERMAAFAN...".
Yesterday at 3:07pm
Alam Pren Adni Mpn, Suhadi Lukas and 2 others like your post in Melayu bani jawi: "MARHABAN YA RAMADHAN
BERMAAFAN...".
Yesterday at 3:06pm
Alam Pren Adni Mpn likes your post in Melayu bani jawi: "MOGA IBADAH PUASAMU PUASAKU DITERIMA...".
Yesterday at 3:06pm
Alam Pren Adni Mpn likes your post in Melayu bani jawi: "INDAHNYA KATA -KATA DI BULAN RAMADAN...".
Yesterday at 3:06pm
Alam Pren Adni Mpn, Zulfaizal Md Pechor and Ah Chen like your post in Melayu bani jawi: "MARHABAN YA RAMADHAN
BERMAAFAN...".
Yesterday at 3:05pm
Suttan Seghayo posted in FORUM CINTA TANAH AIR INDONESIA (FCTAI).
Yesterday at 2:36pm
Suttan Seghayo posted in Komunitas Sultan & Raja,Keraton/Kedatun dan Kerabat se Nusantara.
Yesterday at 2:35pm
Suttan Seghayo posted in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya.
Yesterday at 2:34pm
Suttan Seghayo likes a post you are tagged in: "Hari pertama puasa Bulan Romadhon ,...".
Yesterday at 2:32pm
Suttan Seghayo said he was with you and 20 others at "Kedatun Keagungan" Lampung.
Yesterday at 2:25pm
Khairuddin Nasti, Khaifan Syahputra Ifan and 4 others posted in Batu Bara Mengayak (BBM).
Yesterday at 2:15pm
Abang Patdeli Abang Muhi likes your post in DIALOG Rumah Sastra BORNEO: "SINGGAHLAH CAMARKU INGIN KUKIRIMKAN...".
Yesterday at 2:03pm
Abang Patdeli Abang Muhi likes your post in DIALOG Rumah Sastra BORNEO: "PERBEZAAN PENDAPAT ITU BIASA TAPI...".
Yesterday at 2:03pm
Abang Patdeli Abang Muhi likes your post in DIALOG Rumah Sastra BORNEO: "AKAN KURENJISKAN TINTA BERDARAH DI LIMA...".
Yesterday at 2:03pm
Abang Patdeli Abang Muhi likes your post in DIALOG Rumah Sastra BORNEO: "KAMI ANAK BANGSA MELAYU MAKA JANGAN ADA...".
Yesterday at 2:03pm
Abang Patdeli Abang Muhi likes your post in DIALOG Rumah Sastra BORNEO: "MENYAHUT SERUAN KASIH SAYANG-NYA MAAF...".
Yesterday at 2:03pm
Abang Patdeli Abang Muhi likes your post in DIALOG Rumah Sastra BORNEO: "Tika masih hidup kita tak sedar pun...".
Yesterday at 2:03pm
Abang Patdeli Abang Muhi likes your post in DIALOG Rumah Sastra BORNEO: "JALAN HIDUP PENUH BERLIKU TAPI KITA...".
Yesterday at 2:03pm
Abang Patdeli Abang Muhi likes your post in DIALOG Rumah Sastra BORNEO: "MARHABAN YA RAMADHAN TAK AKAN TERPISAH...".
Yesterday at 2:03pm
Abang Patdeli Abang Muhi likes your post in DIALOG Rumah Sastra BORNEO: "MARHABAN YA RAMADAN AKU PENCINTA ALAM...".
Yesterday at 2:03pm
Abang Patdeli Abang Muhi likes your post in DIALOG Rumah Sastra BORNEO: "BUNGA-BUNGA SASTERA ANUGERAH ILAHI...".
Yesterday at 2:03pm
Abang Patdeli Abang Muhi likes your post in DIALOG Rumah Sastra BORNEO: "'BERKARYALAH KERANA ALLAH MALAH JADI...".
Yesterday at 2:02pm
Penjejak Awan and Gjoy Zul like your post in Melayu bani jawi: "MARHABAN YA RAMADAN, 'SETIAP GRUP ADA...".
Yesterday at 1:32pm
Mas Boy J, Zain Hasan Al-sibani and Noor Yanto Oke like your post in KALBAR BERSATU MAJU: "MARHABAN YA RAMADHAN
BERMAAFAN...".
Yesterday at 1:07pm
Pradita Fia likes your post: "MARHABAN YA RAMADAN ,'KARYA SASTERA...".
Yesterday at 1:03pm
Yadi Saputra and Muhammad Rizky like your post in Mahasiswa dan mahasiswi- masyarakat.kab batu bara indonesia: "MARHABAN YA RAMADHAN
BERMAAFAN...".
Yesterday at 12:54pm
Yadi Saputra likes your post in Mahasiswa dan mahasiswi- masyarakat.kab batu bara indonesia: "MARHABAN YA RAMADAN ,'KARYA SASTERA...".
Yesterday at 12:54pm
Wahyu Saputra, Asahan Barokah and 3 others like your post in *Rumpun Melayu Bersatu*: "JALAN HIDUP PENUH BERLIKU TAPI KITA...".
Yesterday at 12:07pm
Wahyu Saputra, Asahan Barokah and 4 others like your post in *Rumpun Melayu Bersatu*: "MARHABAN YA RAMADHAN TAK AKAN TERPISAH...".
Yesterday at 12:07pm
Wahyu Saputra, Oyoung Mukhairi and 6 others like your post in *Rumpun Melayu Bersatu*: "MARHABAN YA RAMADAN AKU PENCINTA ALAM...".
Yesterday at 12:07pm
Wahyu Saputra, Wak Fe'i and 5 others like your post in *Rumpun Melayu Bersatu*: "BUNGA-BUNGA SASTERA ANUGERAH ILAHI...".
Yesterday at 12:07pm
Lestari Dumaria Sihotang and Muchtar Ammi also commented on a photo in *Rumpun Melayu Bersatu*.
Yesterday at 11:38am
Tengku Syafeenez and Datuk Faiz like your photo on Datuk Faiz's timeline: "MOGA IBADAH PUASAMU PUASAKU DITERIMA...".
Yesterday at 11:35am
Tengku Syafeenez and Datuk Faiz like your photo on Datuk Faiz's timeline: "NIAT PUASA SEBULAN RAMADAN".
Yesterday at 11:35am
Khairul, Marzuki Ontuo and 4 others like your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: "MOGA DI BULAN RAMADAN DAPAT MENDIDIK...".
Yesterday at 11:32am
Daeng Koro Bottobottosyahdu likes your post in KomonitasPecintaPesonaKebudayaAgungBhinekTunggalIka Benteng Kesatuan Bangsa: "CITA-CITAKU MEMARTABATKAN SASTRA DIRAJA...".
Yesterday at 10:18am
Daeng Koro Bottobottosyahdu likes your post in KomonitasPecintaPesonaKebudayaAgungBhinekTunggalIka Benteng Kesatuan Bangsa: "YA ALLAH MATIKAN KAMI DALAM KALIMAH...".
Yesterday at 10:17am
Daeng Koro Bottobottosyahdu likes your post in KomonitasPecintaPesonaKebudayaAgungBhinekTunggalIka Benteng Kesatuan Bangsa: "INDONESIA BISA SUKSES TAMPA KORUPTOR ...".
Yesterday at 10:15am
Emma Osman, Suttan Seghayo and 3 others also commented on a photo in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya.
Yesterday at 10:14am
Daeng Koro Bottobottosyahdu likes your post in KomonitasPecintaPesonaKebudayaAgungBhinekTunggalIka Benteng Kesatuan Bangsa: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA, 'RINDU TANAH...".
Yesterday at 10:14am
Daeng Koro Bottobottosyahdu likes your post in KomonitasPecintaPesonaKebudayaAgungBhinekTunggalIka Benteng Kesatuan Bangsa: "KEPADA SELURUH PENGHUNI BUMI YANG...".
Yesterday at 10:13am
Daeng Koro Bottobottosyahdu likes your post in KomonitasPecintaPesonaKebudayaAgungBhinekTunggalIka Benteng Kesatuan Bangsa: "ALLAH IZINKAN AKU BERSASTERA MOGA ALLAH...".
Yesterday at 10:13am
Daeng Koro Bottobottosyahdu likes your post in KomonitasPecintaPesonaKebudayaAgungBhinekTunggalIka Benteng Kesatuan Bangsa: "YA ALLAH KUASAILAH HATIKU DENGAN...".
Yesterday at 10:13am
Daeng Koro Bottobottosyahdu likes your post in KomonitasPecintaPesonaKebudayaAgungBhinekTunggalIka Benteng Kesatuan Bangsa: "MOGA DI BULAN RAMADAN DAPAT MENDIDIK...".
Yesterday at 10:11am
Daeng Koro Bottobottosyahdu likes your post in KomonitasPecintaPesonaKebudayaAgungBhinekTunggalIka Benteng Kesatuan Bangsa: "AKAN KURENJISKAN TINTA BERDARAH DI LIMA...".
Yesterday at 10:07am
Daeng Koro Bottobottosyahdu and Okta Hakim Bumi Lebu like your post in KomonitasPecintaPesonaKebudayaAgungBhinekTunggalIka Benteng Kesatuan Bangsa: "JALAN HIDUP PENUH BERLIKU TAPI KITA...".
Yesterday at 10:05am
Eko Ismadi Ismadi Shpn, Lim Samantha and 4 others like your post in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya: "JALAN HIDUP PENUH BERLIKU TAPI KITA...".
Yesterday at 10:04am
Daeng Koro Bottobottosyahdu likes your post in KomonitasPecintaPesonaKebudayaAgungBhinekTunggalIka Benteng Kesatuan Bangsa: "WARKAH UNTUK GRUP MAHASISWA DAN...".
Yesterday at 10:02am
Daeng Koro Bottobottosyahdu, Zul Zakry and 3 others are following you.
Yesterday at 9:49am
Adib Adam, Reyki Khan and 3 others like your post in Melayu bani jawi: "TAK AKANLAH SEMPENA RAMADAN GRUP MELAYU...".
Yesterday at 8:48am
Maharaja Kutai Mulawarman likes your comment: "MARHABAN YA RAMADHAN
BERMAAFAN...".
Yesterday at 6:54am
Noor Yanto Oke and Khary Jr. like your post in KALBAR BERSATU MAJU: "MOGA DI BULAN RAMADAN DAPAT MENDIDIK...".
Yesterday at 6:42am
Kelab Pencinta Sejarah Kelate likes your comment: "MARHABAN YA RAMADHAN
BERMAAFAN..." (1 total likes).
Yesterday at 6:15am
RazaliBawi Bawi, Alam Pren Adni Mpn and 9 others also commented on a post in Melayu bani jawi.
Yesterday at 6:04am
RazaliBawi Bawi commented on your post in Melayu bani jawi.
Yesterday at 5:45am
RazaliBawi Bawi commented on your post in Melayu bani jawi.
Yesterday at 5:45am
Ummi Diah, Abel and 3 others like your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: "NIAT PUASA SEBULAN RAMADAN".
Yesterday at 4:38am
May Angkar Dee commented on your post in BERSATU untuk KETAPANG.
Yesterday at 3:54am
Farasu Al-bahri, Bajang Laut and 2 others like your post in Melayu bani jawi: "'BERKARYALAH KERANA ALLAH MALAH JADI...".
Yesterday at 2:20am
Tengku Firdaus likes your comment: "MARHABAN YA RAMADHAN
BERMAAFAN...".
Yesterday at 2:01am
Muhammad Rizky likes your post in Mahasiswa dan mahasiswi- masyarakat.kab batu bara indonesia: "KOLEKSI PUISI PERANG ENAM HARI DI BUMI...".
Yesterday at 12:35am
Muhammad Rizky likes your post in Mahasiswa dan mahasiswi- masyarakat.kab batu bara indonesia: "SINGGAHLAH CAMARKU INGIN KUKIRIMKAN...".
Yesterday at 12:35am
Muhammad Rizky likes your post in Mahasiswa dan mahasiswi- masyarakat.kab batu bara indonesia: "MENYAHUT SERUAN KASIH SAYANG-NYA MAAF...".
Yesterday at 12:33am
Muhammad Rizky likes your post in Mahasiswa dan mahasiswi- masyarakat.kab batu bara indonesia: "Tika masih hidup kita tak sedar pun...".
Yesterday at 12:33am
Muhammad Rizky likes your post in Mahasiswa dan mahasiswi- masyarakat.kab batu bara indonesia: "JALAN HIDUP PENUH BERLIKU TAPI KITA...".
Yesterday at 12:33am
Abel, Nurdin Jiwanq and 2 others like your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: "MARHABAN YA RAMADHAN
BERMAAFAN...".
Yesterday at 12:24am
Munawir Batubara, Siska Maya Sari and 2 others like your post in ODAN ANAK BATU BARA YANG SETIA: "BUNGA-BUNGA SASTERA ANUGERAH ILAHI...".
Yesterday at 12:21am
Suttan Seghayo posted in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya.
Yesterday at 12:20am
Azrin Azira, Alam Pren Adni Mpn and 3 others like your post in Melayu bani jawi: "MARHABAN YA RAMADHAN
BERMAAFAN...".
Yesterday at 12:01am
Tengku Yusnita mentioned you in a comment in *Rumpun Melayu Bersatu*.
Yesterday at 12:00am
Tengku Yusnita mentioned you in a comment in *Rumpun Melayu Bersatu*.
June 17 at 11:59pm
Tengku Yusnita mentioned you in a comment in *Rumpun Melayu Bersatu*.
June 17 at 11:59pm
Tengku Yusnita mentioned you in a comment in *Rumpun Melayu Bersatu*.
June 17 at 11:59pm
Tengku Yusnita mentioned you in a comment in *Rumpun Melayu Bersatu*.
June 17 at 11:59pm
Tengku Yusnita mentioned you in a comment in *Rumpun Melayu Bersatu*.
June 17 at 11:59pm
Tengku Yusnita likes your comment: "Salam ramadan selamat berpuasa buat ...".
June 17 at 11:58pm
Tengku Yusnita mentioned you in a comment in *Rumpun Melayu Bersatu*.
June 17 at 11:58pm
Nurdin Jiwanq likes your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: "MARHABAN YA RAMADHAN
BERMAAFAN...".
June 17 at 11:39pm
Khairuddin Nasti likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "'BERKARYALAH KERANA ALLAH MALAH JADI...".
June 17 at 11:35pm
Khairuddin Nasti likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "MARHABAN YA RAMADHAN
BERMAAFAN...".
June 17 at 11:35pm
Khairuddin Nasti likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "MARHABAN YA RAMADHAN
BERMAAFAN...".
June 17 at 11:35pm
Khairuddin Nasti likes your post in PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA: "MARHABAN YA RAMADHAN
BERMAAFAN...".
June 17 at 11:35pm
Harith Abd Rahman, Aee Muhammad and 4 others like your post in Melayu bani jawi: "MARHABAN YA RAMADHAN MOGA MENDAPAT...".
June 17 at 11:33pm
Heniy Astiyanto Sh posted in CURHAT GAYA MATARAM.
June 17 at 11:31pm
Heniy Astiyanto Sh likes your post in CURHAT GAYA MATARAM: "MARHABAN YA RAMADHAN
BERMAAFAN...".
June 17 at 11:30pm
Dhanie Aditia likes your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: "KAABAH ANUGERAH TERINDAH UNTUK SEMUA...".
June 17 at 11:26pm
Ka Ryu, Erwansyah and 2 others like your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: "MARHABAN YA RAMADHAN MOGA MENDAPAT...".
June 17 at 11:05pm
Tengku Yusnita mentioned you in a comment in *Rumpun Melayu Bersatu*.
June 17 at 10:46pm
Erwansyah, Aan Carter and 4 others like your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: "MARHABAN YA RAMADAN AKU PENCINTA ALAM...".
June 17 at 10:45pm
May Angkar Dee likes your post in BERSATU untuk KETAPANG: "JALAN HIDUP PENUH BERLIKU TAPI KITA...".
June 17 at 10:21pm
Lalu Wira and Dedi Sutendi Harahap like your post in Komunitas Sultan & Raja,Keraton/Kedatun dan Kerabat se Nusantara: "Saya tegur datuk sombong kerana tak...".
June 17 at 9:43pm
Anafakir Anafakir likes your post in Melayu bani jawi: "ADMIN GRUP MELAYU BANI JAWI HERO MELAYU...".
June 17 at 9:18pm
Dewata Majnun and Zie Bechik like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "'BERKARYALAH KERANA ALLAH MALAH JADI...".
June 17 at 9:11pm
Muhammad Rizky likes your post in Mahasiswa dan mahasiswi- masyarakat.kab batu bara indonesia: "MARHABAN YA RAMADHAN TAK AKAN TERPISAH...".
June 17 at 8:26pm
Muhammad Rizky likes your post in Mahasiswa dan mahasiswi- masyarakat.kab batu bara indonesia: "BUNGA-BUNGA SASTERA ANUGERAH ILAHI...".
June 17 at 8:19pm
Noor Yanto Oke likes your post in KALBAR BERSATU MAJU: "MARHABAN YA RAMADHAN MOGA MENDAPAT...".
June 17 at 7:48pm
Zie Bechik commented on your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara).
June 17 at 7:44pm
Alam Pren Adni Mpn commented on your post in Melayu bani jawi.
June 17 at 7:31pm
Bebegim Bittersweet likes your post in Sri Pemangku Adat: "'BERKARYALAH KERANA ALLAH MALAH JADI...".
June 17 at 7:29pm
Alam Pren Adni Mpn commented on your post in Melayu bani jawi.
June 17 at 7:21pm
Dewata Majnun likes your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "MARHABAN YA RAMADHAN MOGA MENDAPAT...".
June 17 at 6:53pm
Zul Sarjana, AL Jinbara and 2 others like your post in Melayu bani jawi: "MARHABAN YA RAMADAN AKU PENCINTA ALAM...".
June 17 at 6:51pm
Aan Carter and Nurdin Jiwanq like your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: "BUNGA-BUNGA SASTERA ANUGERAH ILAHI...".
June 17 at 6:44pm
Aan Carter, Rudhy Azmorenza and Nurdin Jiwanq like your post in (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN: "BUNGA-BUNGA SASTERA ANUGERAH ILAHI...".
June 17 at 6:44pm
Dewata Majnun, Ezal Zureen and Zie Bechik like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "BUNGA-BUNGA SASTERA ANUGERAH ILAHI...".
June 17 at 6:44pm
Dewata Majnun, Bahrul Bahrul and Zie Bechik like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "MARHABAN YA RAMADHAN
BERMAAFAN...".
June 17 at 6:44pm
Dewata Majnun, Hasriyanti Hafsah and Duan Osman like your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "Moga bahagia sampai Jannah. Aamiin".
June 17 at 6:44pm
Alam Pren Adni Mpn likes your comment: "AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.".
June 17 at 6:13pm
Mazmil Husairi, Firman Amb and Abdye Kartiando asked to join Mahasiswa dan mahasiswi- masyarakat.kab batu bara indonesia.
June 17 at 5:28pm
Faisal Chikal and Suttan Seghayo like your post in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya: "TEATER BANGSAWAN DIRAJA, 'RINDU TANAH...".
June 17 at 5:28pm
Tengku Muhammad Reza likes your post in Sri Pemangku Adat: "MARHABAN YA RAMADHAN
BERMAAFAN...".
June 17 at 5:28pm
Tengku Muhammad Reza likes your post in Sri Pemangku Adat: "Moga bahagia sampai Jannah. Aamiin".
June 17 at 5:27pm
Alam Pren Adni Mpn, Bajang Laut and 2 others like your post in Melayu bani jawi: "BUNGA-BUNGA SASTERA ANUGERAH ILAHI...".
June 17 at 5:17pm
Alam Pren Adni Mpn, Saudah Shafie and 7 others also commented on a post in Melayu bani jawi.
June 17 at 5:12pm
Alam Pren Adni Mpn likes your comment: "Terima kasih nanda. AAmiin/".
June 17 at 5:04pm
Alam Pren Adni Mpn likes your comment: "Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.".
June 17 at 4:57pm
Alam Pren Adni Mpn, Rahmat Gabila and Fika Ria like your post in ODAN ANAK BATU BARA YANG SETIA: "MARHABAN YA RAMADHAN TAK AKAN TERPISAH...".
June 17 at 4:56pm
Alam Pren Adni Mpn, Saudah Shafie and 13 others also commented on a post in Melayu bani jawi.
June 17 at 4:53pm
Suttan Seghayo commented on your post in Komunitas Kedatun Keagungan Cinta Budaya.
PETIKAN PAGE JENDRAL PRABOWO SUBIANTO & PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
2 RAMADAN 1436H
19 JUNI 2015
PETIKAN WALL (MALAYSIA & RIAU) MELAYU SERUMPUN
Hafiz Amri commented on a photo you are following in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara).
June 12 at 7:04am
Dewata Majnun likes your post in Kebangkitan Bani Jawi (Nusantara): "KOLEKSI PUISI PERANG ENAM HARI DI BUMI...".
KH. Abdullah Gymnastiar
·
Pastikan kita selalu berterimakasih atas sehalus apapun kebaikan orang, dan jangan berharap terimakasih atas sebesar apapun amal kita
PETIKAN WALL GRUP KEBANGKITAN BANI JAWI NUSANTARA & GRUP PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
2 RAMADAN 1436H
19 JUN 2015
Partai Gerakan Indonesia Raya (Gerindra) menentang keras langkah menteri BUMN mendatangkan pendanaan untuk BUMN sebesar Rp 520 Triliun dari China, yang dinilai dapat membahayakan Indonesia. Pasalnya, jika kelak kita tidak bisa membayar atau jatuh ke dalam krisis maka BUMN tersebut secara otomatis jatuh ke tangan asing.
"Sekarang ini kondisi perekonomian Indonesia belum menunjukan perubahan positif. Jika nanti terjadi krisis dan tidak mampu bayar, maka secara otomatis perusahaan BUMN akan jatuh ke tangan asing. Kami dari Partai Gerindra secara tegas menentang keras tindakan arogan ini bila aset BUMN nantinya dikuasai oleh asing." ujar Ir. Bambang Haryo Soekartono, anggota Komisi VI DPR-RI dari Fraksi Gerindra.
Like · Comment · 


PETIKAN WALL GRUP KEBANGKITAN BANI JAWI NUSANTARA & GRUP PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @ PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
2 RAMADAN 1436H
19 JUN 2015

0 comments:

Post a Comment

 
;