Sunday 14 June 2015

SASTRA ANUGERAH ILAHI (475) KEPANTANG PEJUANG PAHLAWAN MELAYU UNDUR DARI MEDAN JUANG


SASTRA ANUGERAH ILAHI (475) KEPANTANG PEJUANG PAHLAWAN MELAYU UNDUR DARI MEDAN JUANG

Semua ahli hendak tahu apakah sebab admin nazib hashim kering hati hendak tutup grup melayu bani jawi walaupun sudah dirayu oleh ahli grup agar teruskan perjuangan leluhur moyang pahlawan melayu bani jawi, jawab admin jangan hampakan ahli grup yang selama ini menyokong usaha murni admin nazib hashim. Jika masih membisu seribu bahasa semua akan memberi jawapan sendiri yang amat menghampakan dan melukakan hati orang-orang melayu nusantara.
DESCRIPTION
Sejarah mencatatkan, terdapat 3 bani keturunan Nabi Ibrahim AS iaitu Bani Arab, Bani Israel dan Bani Jawi. Bani Israel tahu bahawa riwayat Bani mereka akan ditamatkan oleh Bani Jawi. Pemimpin Bani Jawi adalah gabungan benih Bani Arab dan Bani Jawi iaitu al Mahdi. Justeru Bani Israel berusaha bermati-matian mencari al Mahdi.
Bani Jawi adalah pengembara hebat membawa misi ke Semenanjung di Hujung dunia yang di panggil oleh Ptolemy sebagai Semenanjung Emas atau “Golden Chersonese” dan kemudiannya dikenali sebagai Tanah Melayu. Bani Jawi menerima Islam tanpa peperangan dan mendukung Islam dengan sempurna. Di bumi Jawi ini al Mahdi dilahirkan ke dunia dan membesar menanti hari untuk pulang ke tanah asal nenek moyangnya .
Telah lama Yahudi Illuminati mencari bani Jawi@ kaum yang hilang. Kini Yahudi telah mengetahui di manakah “promised land” iaitu Bumi Malaysia@Tanah Melayu@Tanah Jawi@Tanah Jantung hati@Tanah dihujung dunia.
Yahudi sedang berusaha menjejaki lokasi Al Mahdi.
Yahudi tahu Al Mahdi ada di bumi Jawi ini.
Tetapi ketentuan Allah mengatasi segalanya.
Sebagaimana Allah selamatkan Nabi Musa AS di dalam istana Firaun,
sebagaimana Allah selamatkan Nabi Ibrahim di dalam api,
sebagaimana Allah selamatkan Nabi Isa Al Masih dari kepungan Yahudi ,
sebagaimana Allah selamatkan Nabi Muhammad SAW dari kepungan kafirin
begitulah Allah akan selamatkan al Mahdi dari konspirasi Yahudi dan kuncu-kuncunya.
* Jangan kerana yahudi dan kuncu-kuncunya mengganggu grup melayu bani jawi makanya admin hendak tutup grup ini. amat tak masuk akal sekali. Kepantang pahlawan melayu berjuang cuma separuh jalan!!!
Admin Nazib Hashim sering kali menyiarkan post tapi bila ahli grup bersuara kenapa satu pun tak dijawab ...adakah grup ini ditubuhkan sekadar suka-suka. Bila suka buka bila tak suka katop . grup ini bukan periuk nasi senang dibuka senang ditutup ya. Bila berkata biarlah dua hala. Jangan cakap seorang. Seolah baling batu sembunyi tangan. Inikah sikap seorang admin makanya bersuaralah jawab apa yang dipostkan admin agar admin tinggalkan tanpa ralat di hati.
PINNED POST

News Feed

ASAL USUL MELAYU
Video dokumentari 20 minit yang menceritakan kepada kita sejarah paling awal bangsa Melayu itu sendiri. Siapakah Melayu... dan bagaimana orang Melayu boleh berada di nusantara ini? Semuanya akan terbongkar dalam sebuah dokumentari.
KLIK SHARE DAN LIKE agar semua bangsa Melayu di luar sana kenal asal usul mereka.
YOUTUBE.COM
Like · Comment ·   · 12228

News Feed

RECENT ACTIVITY
Ade ke yg sedih tekilan kecewa grup ni akn dikatop? like jika ade..
  • 25 people like this.
  • Adam Mourier Knp Mau tutup......teruskan...ini perjuangan
    2 hrs · Like · 1
  • Syed Alif Danial Mau nye x tkilan..msti la..mmg..ni sume dgaan..jdi bsabrlah kerna allah bsama org yg bnar..
    2 hrs · Like
  • Telemetric Sight Admin terasa dalam hati ada taman?
    2 hrs · Like
  • Hamdani Nad Takbir,,, 
    الله أكبر،،،
    الله أكبر،،
    ...See More
    2 hrs · Like · 1
  • Mohd Hezi dlm ni tdpt rmai yg mpnyai ilmu untk dimanfaatkn.. lau hang bgtu mudah rebah hang xpyh la nk bke group apapn, buat malu org...
    2 hrs · Like · 1
  • Dua Wira buat apa nk kira puak yahudi baik tu. cuma kita la kena jg adab klu nk buat dosa biar je dia org yg pilih
    1 hr · Like · 1
  • Ibnu Husain takyah kisah puak wahabi dgn gila isim tu..depa tu memang bangang abadi..
  • Dua Wira kah kah kah hidup dlm meroyan la
  • Rabeah Binti Mohd Ali Admin Nazib Hashim sering kali menyiarkan post tapi bila ahli grup bersuara kenapa satu pun tak dijawab ...adakah grup ini ditubuhkan sekadar suka-suka. Bila suka buka bila tak suka katop . grup ini bukan periuk nasi senang dibuka senang ditutup ya. Bila berkata biarlah dua hala. Jangan cakap seorang. Seolah baling batu sembunyi tangan. Inikah sikap seorang admin makanya bersuaralah jawab apa yang dipostkan admin agar admin tinggalkan tanpa ralat di hati.
    12 mins · Edited · Like · 1

Admin Nazib Hashim sering kali menyiarkan post tapi bila ahli grup bersuara kenapa satu pun tak dijawab ...adakah grup ini ditubuhkan sekadar suka-suka. Bila suka buka bila tak suka katop . grup ini bukan periuk nasi senang dibuka senang ditutup ya. Bila berkata biarlah dua hala. Jangan cakap seorang. Seolah baling batu sembunyi tangan. Inikah sikap seorang admin makanya bersuaralah jawab apa yang dipostkan admin agar admin tinggalkan tanpa ralat di hati.


ADMIN GRUP MELAYU BANI JAWI HERO MELAYU DI ZAMAN KINI.
You and 76 others like this.
Nur Mahayana Moktar maaf, boleh sesiapa terangkan makna gambar ni
May 2 at 12:53am ·
Nazib Hashim inilah hero Melayu dulu-dulu..
May 2 at 1:00am ·
Nur Mahayana Moktar apa sumbangan mereka pada masyarakat melayu sekarang?
May 2 at 1:02am ·
Rabeah Binti Mohd Ali Makna gambar ini minta admin dan semua ahli grup teruskan perjuangan mereka sebagai pahlawan melayu membela nasib melayu di seluruh bumi nusantara.
Rabeah Binti Mohd Ali Duhai admin grup Melayu Bani Jawi lihat dan amati gambar leluhur moyang kita semuanya siap sedia untuk berada di medan juang dan mereka mahu admin dan semua ahli grup ini meneruskan perjuangan mereka. Tak caya lihatlah dengan mata hatimu pasti tak jadi tutup grup ini...jika putih hati juga hendak menutupnya bererti kasih yang diberi oleh leluhur nenek moyang pahlawan melayu nusantara dibalas dengan racun berbisa-bisa....!!!! tolong ehsan sama anak cucu melayu mendatang....!!!
PETIKAN WALL GRUP MELAYU BANI JAWI
27 SYAABAN 1436H
14 JUN 2015

Dari buku Keris Melayu Semenanjung, ada juga dititipkan tentang senjata-senjata jarak jauh orang Melayu dulu.
-HE-
MOGA DENDAM MELAYU BERAKHIR SUDAH
Ratu Rimba Niagara shared Nazib Hashim's photo.
ADMIN GRUP MELAYU BANI JAWI HERO MELAYU DI ZAMAN KINI....
Continue Reading
Beza Tanjak Dendam Tak Sudah & Solok Timbo
Acapkali juga saya menerima pertanyaan dan tempahan destar Dendam Tak Sudah dari para pengantin. Sebenarnya saya amat tidak selesa sekiranya mengambil tempahan Dendam Tak Sudah (DTS) sesudah mempelajarinya dari seorang guru di Negeri Sembilan. Menurut guru saya, DTS hanya layak dipakai oleh Sultan yang memerintah, bukannya rakyat biasa.
Rakyat di kalangan kita moleknyalah memakai Solok Timbo (ST) untuk sama ada majlis perkahwinannya atau lainnya. Juga sambil itu, saya ingin mengalih-arahkan pandangan tuan-tuan terhadap persepsi yang mengatakan bahawa ini adalah destar untuk pengantin semata. Sebenarnya tidak (mohon ditambah sekiranya ada lagi pencerahan atau sekiranya kurang tepat, mohon dimaklumkan juga). Daripada pengamatan saya yang baru ini, sekiranya di Negeri Sembilan, ia digunapakai oleh sesetengah mereka yang berjawatan, itu paling utama. Selain itu, dipakai juga oleh mereka yang mengambil pingat dan sebagainya atau lebih mudah dipakai oleh golongan rakyat. Malah terpapar juga foto anak-anak Tuanku Negeri Sembilan di internet (juga ada di Muzium Seri Menanti) yang hanya memakai destar ST.
Selain itu, kalau diamat-amati kedudukan dan rupa bentuk keduanya adalah sama, namun letak simpulan dan arah lambaiannya berbeza. Untuk ST, simpulan di sebelah kanan dan lambaiannya menghala ke sebelah kiri, manakala kedudukan DTS pula adalah sebaliknya.
Like ✔ Tag ✔ Share ✔ & sebarkan #Fakta
Kai
Oh MALAYSIA ku... lepas satu2 kejadian hilang...lepas nie apa lg yg hilang ya??
Mgkn kah ad yg meletop lak..sapa tau kn...
Mcm citer nujum pak belalang lak..blh tilik.
Mgkn duit kertas malaysia ad teori ny.ekekeke..
Ada nama Srivijaya di Chiang Mai? Ada sesiapa yang tahu kisahnya?
ASAL BERKUASANYA MU'TAZILAH DALAM NEGARA ISLAM
Ketika Harun Ar Rasyid tersandar ke dipan nya akibat bantahan dari Pendita Majusi maka Sang Sultan pun mengambil seorang banduan untuk menegakkan kembali namanya di mata Maharaja India.
Banduan yang dihukum kerana kesalahan aqidah dengan menganut ilmu Kalam iaitu Mu'tazilah.
Lantas mantan Banduan yang merupakan ulama Mu'tazilah itu pun mendebat pendita Hindu dengan aqal. Jadilah perlumbaan melihat aqal siapa yang cerdas, bukan kepada kekuatan nash.
Akhirnya yang pandai berlogika adalah Si Mu'tazilah itu dan maruah Harun pun dirasa pulih malah naik meninggi.
Tidak berlengah lagi, diangkat lah ulama itu, disuruh didik anaknya yang bakal menjadi sultan kelak. Dan jadilah anak Harun itu seorang Mu'tazili.
Dalam masa yang sama keluarga Al Barmaki pun giat mengajar ilmu Kalam dan menterjemah kitab larangan.
Lalu ketika wafat Harun dan naik anaknya yang Mu'tazilah itu menatijahkan mazhab Salaf dirundung gelap dan menyebarkan mazhab Mu'tazilah.
Waktu inilah kerajaan Abbasiyah mengeluarkan perintah "semua ulama wajib beraqidah Mu'tazilah, siapa yang enggan akan dihukum".
Imam Al Buwaiti di Mesir pun mati dibunuh. Beberapa ulama mazhab Salaf juga wafat kerana undang-undang tersebut, malah hampir meragut nyawa Imam Ahmad di Baghdad.
Masyarakat semuanya menganut aqidah ilmu Kalam. Ulama semuanya juga Mu'azili. Imam masjid, tok Qadi, para Mufti, pensyarah Universiti; semuanya Mu'tazilah. Ulama Sunnah dikejar dan diburu Abbasiyah.
Ketika Imam Abul Hasan taubat maka masyarakat Mu'tazilah inilah yang mengikutnya. Kontaminasi ajaran sesat Mu'tazilah masih berdaki, akhirnya digaul bersama ajaran Imam Al Asyaari.
Lalu mazhab baharu yang menggabungkan mazhab Ahlul Sunnah dan mazhab Mu'tazilah dipanggil sebagai Al Asyaariyah.
Sekali lagi - entah bagaimana - kerajaan Abbasiyah yang ketika itu dikuasai oleh kaum Syiah melantik Al Baqillani sebagai Qadi!
Maka dialah yang menyusun secara kanoni akan mazhab Al Asyaari.
Dan Mazhab Al Asyaariyah pun berkembang dengan pedang sebagaimana nenek moyangnya iaitu Mu'tazilah.
Paling gencar menyebarkan mazha ini di hujung kilatan pedang adalah Ayubiyah.
Malah perang banyak meletus antara mazhab Asyaariyah dan Maturidiyah. Mereka saling kafir mengkafirkan, hingga menagih titisan darah.
Sunday, June 14, 2015
DAP SUDAH BERANI UBAH SEJARAH NEGERI PULAU PINANG... KEMENTERIAN PELAJARAN DAN JABATAN SEJARAH, BILA NAK ADA TELUR?
Sejarah pembukaan negeri ini seolah-olah cuba dipesongkan apabila fakta sebenar yang telah dibuktikan sarjana dan ahli sejarah tidak dimasukkan Biro Penerangan negeri ke dalam artikel bertajuk Latar Belakang Pulau Pinang yang dimuat naik ke laman web Majlis Bandaraya Pulau Pinang (MBPP).
Malah, melalui artikel yang boleh diakses umum itu, Biro Pene­rangan negeri mendakwa sejarah negeri ini hanya bermula pada tahun 1786 iaitu selepas Pegawai British, Kapten Francis Light tiba di negeri ini dan membuat perjanjian bersama Sultan Kedah.
Pakar Kesusasteraan Bandingan, Pusat Pengajian Ilmu Kemanusiaan, Universiti Sains Malaysia (USM), Prof. Datuk Seri Md. Salleh Yaapar berkata, fakta dalam artikel terbabit tidak tepat dan perlu diperbetulkan.
Beliau berkata, pembukaan ne­geri ini bukan dilakukan oleh Francis Light, sebaliknya melibatkan Raja Nan Intan yang juga dikenali sebagai Datuk Nakhoda Intan.
Katanya, Datuk Nakhoda Intan yang berasal dari Paya Kumbuh, Sumatera Barat telah membuka pelabuhan Batu Uban dan membina penempatan di kawasan berkenaan pada 1734 setelah mendapat perkenan Sultan Kedah ketika itu, Sultan Muhammad Jiwa Zainal Abidin Muazzam Shah II.
Malah pada tahun sama, tambahnya, dua saudara Datuk Na­khoda Intan iaitu Nakhoda Bayan dan Nakhoda Kecil juga telah datang ke negeri ini dan masing-masing membuka penempatan di Bayan Lepas serta Jelutong.
“Francis Light hanya tiba di ne­geri ini selepas 52 tahun kedatangan Datuk Nakhoda Intan bersama saudaranya di Pulau Pinang dan fakta ini perlu ditegakkan.
“Negeri ini dibuka oleh pribumi alam Melayu sendiri dan bukan penjajah Barat, malah fakta ini juga telah banyak kali dibangkitkan serta disokong dengan bukti-bukti sahih. Jadi mengapa Biro Penerangan negeri tidak berpegang pada fakta ini.
Tambah Md. Salleh, selain Datuk Nakhoda Intan yang bersama saudaranya datang dan membuka penempatan, seorang lagi tokoh dari alam Melayu yang tiba sebelum Francis Light ke negeri ini ialah Datuk Janatun.
Sehubungan itu, beliau mempersoalkan mengapa nama tokoh-tokoh tersebut tidak diketengahkan Biro Penerangan negeri sedangkan mereka adalah yang terawal tiba di negeri ini.
“Kesilapan oleh Biro Penerangan negeri itu tidak sepatutnya berlaku kerana seolah-olah cuba menidakkan penglibatan kaum pribumi kepulauan Melayu dalam sejarah pembukaan Pulau Pinang,” katanya.
Menurutnya, sehingga kini masjid di Batu Uban yang dibangunkan oleh Datuk Nakhoda Intan bersama pengikutnya masih utuh di sam­ping sebuah telaga yang digali mereka juga airnya tidak pernah kering biarpun telah berusia hampir 300 tahun.
Selain itu, beliau juga menegaskan Georgetown yang dibuka Francis Light dan menjadi ibu negeri Pulau Pinang hari ini mempunyai nama asal yang diberikan penduduk tempatan sebelum kedatangan pegawai British berkenaan.
“Tanjung Penaga adalah nama asal Georgetown sebelum ditukarkan British dan sebab itu masih ada orang negeri ini menyebut ‘Tanjung’ bagi merujuk kawasan Georgetown yang secara tidak langsung menyokong pembukaan Pulau Pinang telah dibuat lebih awal sebelum kedatangan Francis Light,” ujarnya.
  • 8 people like this.
  • Rosamizam Bin Said Miza Entahla semua wakil sebelum ni tido di dodoi amoi,yg keras loyo koh koh koh
    3 hrs · Like
  • Faren Bourhan Melayu bg ke cina juga dari siapa lagi
    1 hr · Like
  • Mohd Radzi Zakaria Ala... X payah nk heran Spe yg buka dulu. Yg penting faktanya melayu duk Penang dh berkurun-kurun. Melayu kn bangsa pelaut. Kalau dh atas air ngan pulau kecil jauh terpencil boleh depa tinggal inikn plak pulau besar dan rapat dgn tanah besar Tu mcm pulau pinang. Salah melayu jgk suka mngangkat melayu dagang mcm indon tu. Cuba korg highlight je tntg pkampungan melayu jati peribumi tempatan yg bkrja sbg nelayan, petani& pedagang kt situ.
    1 hr · Like

WUJUDKAN KITAB FIQH AL AKHBAR DALAM KARYA TULIS IMAM NASUR AS SUNNAH?
Menurut Ibnu Zulaq, tulisan Imam As Syafi'e telah mencapai 200 bahagian. Menurut Al Marwazi pula sebanyak 113 kitab. Sementara Yaqut Al Hamawi mengatakan jumlahnya mencapai 174 kitab, dimana yang judul-judulnya disebutkan oleh Ibnu An Nadim dalam Al Fahrasat yang terkenal itu. Al Baihaqi juga mengulas kitab-kitab karangan Imam pendiri mazhab Syafi'e ini.
Namun persoalan yang wujud adalah "Kenapa para imam ini tidak pernah memasukkan kitab Fiqh Al Akhbar dalam senarai kitab Imam As Syafi'e? Padahal jika benar kitab ini hasil tulisan beliau, pastilah ia antara kitab aqidah yang terpenting dan terawal yang wujud dalam perbendaharaan umat Islam.
Malah para ulama membantah kitab ini disandarkan kepada beliau atas banyak faktor ketika ditinjaup pada ilmu tahqiq manuskrip, ilmu sanad kitab, ilmu aqidah dan ilmu sejarah rawi - rijal.
Tetapi ada kaum Asyaariyah yang tetap degil, menyandarkan kitab palsu ini kepada Imam As Syafi'e. Semoga Allah membuka hati dan mata serta aqal mereka yang degil itu.


PETIKAN WALL GRUP MELAYU BANI JAWI
27 SYAABAN 1436H
14 JUN 2015

0 comments:

Post a Comment

 
;