Monday 15 June 2015

SASTRA ANUGERAH ILAHI (485) ALAM PREN ADNI MPN WIRA SASTERA NUSANTARA ABAD KE-21


SASTRA ANUGERAH ILAHI (485) ALAM PREN ADNI MPN WIRA SASTERA NUSANTARA ABAD KE-21


selamat malam saudare saudare...apa kaber nye..? hehe
siang yang bergelorah,,,,,,,jiwa nya terasa hampar di sungai nil.hehe



PINNED POST

News Feed

ASAL USUL MELAYU
Video dokumentari 20 minit yang menceritakan kepada kita sejarah paling awal bangsa Melayu itu sendiri. Siapakah Melayu... dan bagaimana orang Melayu boleh berada di nusantara ini? Semuanya akan terbongkar dalam sebuah dokumentari.
KLIK SHARE DAN LIKE agar semua bangsa Melayu di luar sana kenal asal usul mereka.

YOUTUBE.COM
Like · Comment ·
 · 12428

News Feed

RECENT ACTIVITY
??????..
bagai mana semangat melayu membara bara tidak pernah meyera dan tidak ada kata kamus kala..memelayuan dunia nya

MAAF DIPOHON KEPADA ADMIN DAN SELURUH AHLI GRUP MELAYU BANI JAWI
Assalammualaikum admin grup Melayu Bani Jawi dan semua ahli grup yang sentiasa dihormati dan tersanjung di hati...jika benarlah grup ini akan ditutup sebelum ramadhan saya menghulur sepuluh jari memohon maaf sekiranya ada salah dan silap sepanjang saya bersiaran karya.
Niat di hati ingin menjadi rakan seperjuangan yang terbaik untuk grup ini tapi apakan daya grup ini ingin ditutup di alammaya...tapi saya masih berharap grup ini dapat teruskan perjuangannya membela nasib melayu agar tak layu ditelan zaman. Aamiin.
Ratu Rimba Niagara,
Pujangga Nusantara Cinta 5 Benua
27 Syaaban 1436H
14 Jun 2015
Like · Comment
22 people like this.

Fatin Hamamah Abu Bakar Maaf bermaafan kak... add la saya k
19 hrs · Unlike · 1

Rabeah Binti Mohd Ali Jika sanggup menjadi pejuang sastera akak sehingga ke titisan darah terakhir kenapa tidak? sejujurnya sanggup ke tidak. Nanti sudah diterima menjadi rakan fb terus seperti patung cendana. Wujud seperti tak wujud. Jika begitunya kamu akak terpaksa mencari pejuang sastera yang lain. Biarlah akak terus terang agar fatin boleh terima prinsip akak.
16 hrs · Like · 1

Fatin Hamamah Abu Bakar Saya bukan pejuang sastera kak. Saya nak jadi pejuang islam, pejuang Allah dan rasul. Pejuang kasih sayang. Dengan kasih sayang kita akan maju dan kuat dlm apa saja yg kita buat. Kalau akak nak sambut seruan kasih sayang marilah.
16 hrs · Unlike · 1

Neo Exypnos Kena faham juga ya masalah sdr admin kita tu. Bukan senang nak menyatu-padukan ahli2 grup Bani Jawi ini kalau kebanyakannya dah mula tunjuk taring dan tidak mahu bertolak-ansur dlm berpendapat. Ada juga yg mengeluarkan kata2 kurang enak. Walaupun masing2 memegang ajaran yg berlainan, apa salahnya saling hormat-menghormati hasil nukilan mereka. Bukan mudah untuk menyampaikan mesej ya. Admin kini sedang bersedih hati. Siapa yg x sayangkan grup yg di bina sekian lama cuma akhlak ahli2nya ada yg susah di kawal. Ambil pelajaran agar contohilah akhlak para Rasul kerana ada suri tauladan yg baik pd mereka.
Slm hormat dr sy Neo smile emoticon
7 hrs · Unlike · 1

Rabeah Binti Mohd Ali Fatin tiada yang indah jika menyambut seruan kasih sayang kerana Allah Taala. Tapi pengorbanan untuk kasih sayang yang telah disambut itu adakah sanggup berkorban kerana mengekalkan kasih sayang itu tanpa saling berputus asa, tikam menikam, lain di mulut lain di hati, iri hati, dendam kesumat, berkata sesuka hati, mengumpat, menfitnah, realitikan menjadi pejuang islam, pejuang Allah dan rasul. Jika ya kuterimamu menjadi rakan fbku dan jika kamu melanggar janji maka maafkan daku , aku tak tega menyimpan mereka yang melanggar janji.

Laman fbku bersiaran karya sepanjang-panjangnya jangan nanti kamu bilang komputerku ada masalah ke jika itu yang kamu tanya bererti kamu sendiri yang mencari masalah ok...marilah jika sudah bersiap sedia sejujurnya ikhlas kerana Allah Taala..
6 hrs · Like · 1

RazaliBawi Bawi Ammmin..
5 hrs · Unlike · 1

RazaliBawi Bawi Ammmin..
5 hrs · Unlike · 1

Alam Pren Adni Mpn amin like emoticon
1 hr · Like

Fatin Hamamah Abu Bakar Beratnya syarat2 nak jadi kawan fb akak. Kalau mcmtu kita saling doa mendoakn je lah ya. Ok wassalam
57 mins · Like · 1

Alam Pren Adni Mpn wasalam.apa kabar kak ne..? semoga sukses selalu kerenah ramat yang alamin .amin...muminkan ni..?
53 mins · Like

Rabeah Binti Mohd Ali shared drtuah's photo.
7 hrs
MOGA ILMU YANG DIPELAJARI, DITULIS DAN DISEBARKAN DI ALAMMAYA DIBERKATI ALLAH SWT ALLAHU AKBAR AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN
drtuah's photo.
drtuah
Matlamat buku2 ini diterbitkan ialah hendak memberi panduan berguna supaya hidup adalah dalam perkenan ALLAH SWT. Apabila ALLAH berkenan diharapkan kehidupan ak...

See More
Like · Comment
6 people like this.

Alam Pren Adni Mpn sukses selalu amin
1 hr · Unlike · 1


Rabeah Binti Mohd Ali
6 hrs
Sayang sekali beliau ni hebat tapi tak tahu asal usul melayu dan tak tahu fitnah dajjal.. Mungkinkah beliau telah terkena sihir al-masih ad-dajjal.." Nazib Hashim.
Nazib Hashim hebat kerana tubuhkan grup melayu jawi
tapi sayang sekali.....sambung seperti di atas...."
Maka jika tak mahu kena sumpah melayu teruskan pejuanganmu duhai admin walaupun nyawamu jadi taruhan atau berikan saja kepada mereka yang berminat untuk teruskan grup ini sebagai admin atau biarkan grup ini wujud tanpa admin habis cerita...tak payah lagi dan merayu-rayu yang ditolak tanpa ehsan!
Like · Comment
6 people like this.

Alam Pren Adni Mpn salam sukses sastera ratu rimba niagara cinta benua nya dunia,,,salam dari kesuksesan amin
1 hr · Unlike · 1


Rabeah Binti Mohd Ali
19 hrs
Duhai admin grup Melayu Bani Jawi lihat dan amati gambar leluhur moyang kita semuanya siap sedia untuk berada di medan juang dan mereka mahu admin dan semua ahli grup ini meneruskan perjuangan mereka. Tak caya lihatlah dengan mata hatimu pasti tak jadi tutup grup ini...jika putih hati juga hendak menutupnya bererti kasih yang diberi oleh leluhur nenek moyang pahlawan melayu nusantara dibalas dengan racun berbisa-bisa....!!!! tolong ehsan sama anak cucu melayu mendatang....!!!
Like · Comment
11 people like this.

RazaliBawi Bawi Amin...
5 hrs · Unlike · 1

Alam Pren Adni Mpn amin
1 hr · Unlike · 1

Rabeah Binti Mohd Ali shared Nazib Hashim's photo.
16 hrs
ADMIN GRUP MELAYU BANI JAWI HERO MELAYU DI ZAMAN KINI.
You and 76 others like this.
Nur Mahayana Moktar maaf, boleh sesiapa terangkan makna gambar ni
May 2 at 12:53am ·
Nazib Hashim inilah hero Melayu dulu-dulu..
May 2 at 1:00am ·
Nur Mahayana Moktar apa sumbangan mereka pada masyarakat melayu sekarang?
May 2 at 1:02am ·
Rabeah Binti Mohd Ali Makna gambar ini minta admin dan semua ahli grup teruskan perjuangan mereka sebagai pahlawan melayu membela nasib melayu di seluruh bumi nusantara.
Rabeah Binti Mohd Ali Duhai admin grup Melayu Bani Jawi lihat dan amati gambar leluhur moyang kita semuanya siap sedia untuk berada di medan juang dan mereka mahu admin dan semua ahli grup ini meneruskan perjuangan mereka. Tak caya lihatlah dengan mata hatimu pasti tak jadi tutup grup ini...jika putih hati juga hendak menutupnya bererti kasih yang diberi oleh leluhur nenek moyang pahlawan melayu nusantara dibalas dengan racun berbisa-bisa....!!!! tolong ehsan sama anak cucu melayu mendatang....!!!


PETIKAN WALL GRUP MELAYU BANI JAWI

27 SYAABAN 1436H
14 JUN 2015

0 comments:

Post a Comment

 
;