Wednesday 10 August 2011

PERSAHABATAN IKHLAS KERANANYA


Datuk Jem:

Salam Ramadhan..Ada Sesiapa rakan-rakan fb yang akhlas &
sudi mengajak saya datang ke rumah untuk berbuka puasa??
2 hours ago · Unlike ·

You, Adie Adnan and 8 others like this.

Eda Ramly sudi ke? Rumah buruk je..hehe

2 hours ago · Unlike · 2 people

Datuk Jem:

Yang penting makanan dan keikhlasan.Rumah tak penting kerana
bukan saya nak tidur.

2 hours ago · Unlike · 2 people

Tia Shatia:

Salam... Kalau sudi jemputlah datang ke rumah berbuka puasa
dan terus terawih...

2 hours ago · Unlike · 2 people

Janah Jo:

Jika saya pelawa pun mana Datuk Jem sudi... maklummm... ehemmm.

2 hours ago · Like · 1 person

Rabeah Mohd Ali:

Saya cadangkan Datuk Jem menjemput semua rakan fb datuk berbuka
puasa...pasti ramai yang datang...kalau macam kami ni malu nak
menjemput datuk berbuka puasa kerana kami berbuka apa adanya...

2 hours ago · Like · 2 people

Adie Adnan:

Insya-Allah..datuk..kalau datuk punya hal sya alu-alukan
kedatangan datuk...dan d ucapkan jutaan terima kasih kerana
sudi datang untuk berbuka puasa..sebut aje bila tarikhnya datuk.

2 hours ago · Unlike · 1 person

Dato Seri Zaleey Jazz:

Salam datuk, didoakan sihatlah hendaknya yah... datuk jangankan
nyiru kalau lori 10 tan boleh ku tadah akan ku tadah untuk
menyambut datuk... cuma yalah kalau datuk sudilah mau melihat
pondok usang kami tempat kmai berteduh ni... hehehe

2 hours ago · Unlike · 2 people

Fysal Mydin:

InsyaAllah nanti saya jemput datuk makan berbuka bersama

2 hours ago · Unlike · 1 person


Rabeah Mohd Ali:

Hendaknya murahlah rezeki kawan-kawan datuk yang baik hati
itu mempelawa datuk berbuka puasa biarpun cuma pondok usang
untuk berteduh...kalau datuk dijamu pucuk ubi berulamkan air
sungai di belakang pondok...kerana keikhlasan dua sahabat
makan juga seperti makanan di Syurga...Hanya Allah saja yang tahu.

2 hours ago · Like · 1 person


Datuk Jem:

Salam JJ...Insya-Allah saya akan datang. Cuma lambat atau cepat.
Biasanya hal-hal makan dulu saya sampai dari angin.hehehe..

2 hours ago · Like


Datuk Jem:

Masya-Allah terharu sungguh saya dengan respons kawan-kawan
saya ni. Betul tu Puan Rabeah cadangan tu...Insya'Allah sekiranya
tak sempat pada bulan Ramadhan saya akan laksanakan pada Syawal
sempena rumah terbuka.

2 hours ago · Like


Datuk Jem:

Terima Kasih Tuan Adie..Insya'Allah dalam bulan Ramadhan ni
saya ada pergi ke Tawau.Kalau tuan Adie tak keberatan turunlah
ke Tawau dari sandakan tu..


about an hour ago · Like · 1 person


Rabeah Mohd Ali:

Amin Ya Rabbal ALamin. Tapi apapun jemputan sababat datuk ke
pondoknya jangan tak pergi....kalau datuk tak pergi rugi...
sebab bukan senang nak minum air sungai yang jernih.

about an hour ago · Like

Ainur Natasya saya

about an hour ago · Like

Adie Adnan:

Datuk..itu kena tanya dengan datuk jeffry....al maklum la kalau
yang menurut perintah ne datuk...

about an hour ago · Unlike · 1 person


Tuan Kuzali:

Dengan sukacitanya hari ini dijemput datuk sekeluarga untuk
berbuka puasa bersama saya dan keluarga di K Club taman melawati kl
{ kuzali Club }. Datang awal skit datuk dalam pukul 6.30 petang
ke boleh kita sembang-sembang sikit nanti lepas berbuka kita
sama-sama solat hingga tarawih. Tq

about an hour ago · Unlike · 2 people

Datuk Jem :

Waalaikumsalam Dato Seri..Hebat sunguh harapan dato seri tu
hingakan lori 10tan yg menanti..Insya'allah kita akan berbuka
bersama nanti.Kan kah saya sudah jatuh cinta dan rumah kedua
di Tawau tu..Walau pun tidak bertangaa.

about an hour ago · Unlike · 1 person

Rabeah Mohd Ali:

Dua sahabat saling setia,
Biarpun rumah pondok sekadar berteduh tapi mulia hati;
Masih mampu tersenyum menjemput sahabatnya,
Terharuku mereka bersahabat atas dasar keikhlasan bukan duniawi.

about an hour ago · Like · 2 people

Datuk Jem:

Saya tak kesah tu semua Puan Rabeah walau pun jemput saya makan
kat tepi parit atau bawah pondok sekali pun..yang penting kawan
saya itu ikhlas menjemput saya.

about an hour ago · Unlike · 2 people


Datuk Jem :

Terima kasih Tuan K.Saya akan sampai jam 7pm.terima kasih
sekali lagi atas jemputan itu...

about an hour ago · Unlike · 2 people


Rabeah Mohd Ali:

Sudah ku agak dirimu sentiasa merendah diri,
Duhai Datuk Jem yang budiman lagi baik hati;
Pasti sahabatmu akan menyayangi,
Kebaikan hatimu seharum kasturi.

about an hour ago · Like · 2 people


Datuk Jem :

Hal ini akan sy utarakan pada Datuk Mohd Jeffry nanti.
Tuan Adie jgn risau.Insya'allah kita akan bertemu.

about an hour ago · Like · 1 person

Adie Adnan insyallah datuk..sya berharap pertemuan
pertama ini dapat mengeratkan lagi tali persudaraan sesama islam..
dan secara tidak langsung saya inginkan kata-kata nasihat datuk
yang berjaya dalam bidang perniagaan.

about an hour ago · Like · 1 person


Datuk Jem:

Terima kasih Puan Rabeah..Sekiranya kita sedar berpijak
dibumi nyata hidup kita akan dikelilingi oleh rakan-rakan
yang baik dan ikhlas...

about an hour ago · Like · 1 person


Rabeah Mohd Ali:

Di bulan puasa ni tuan adie Insya-Allah segala hajat yang
baik dimakbulkan Allah. Semoga Datuk Jem dan Tuan Adie
menjadi usahawan yang berjaya dunia akhirat.
Amin Ya Rabbal A'Lamin.

about an hour ago · Like · 2 people


Datuk Jem:

 Insya'allah Tuan Adie..Saya ni tidaklah berjaya mana
pun dan tidak juga Jutawan seperti ahli perniagaan lain,
tetapi saya suka bertukar-tukar pandangan dan pendapat
dari rakan-rakan semua.

about an hour ago · Like · 1 person


Rabeah Mohd Ali:

Ya...Datuk Jem sebab itu ku ingin menjadi sahabatmu
kerana hatimu seharum kasturi..hehehe

about an hour ago · Like · 1 person

Datuk Jem:

Terima kasih Puan Rabeah. Saya pun suka juga berkawan
dengan Puan Rabeah kerana banyak mengajar saya erti sasterawan....

about an hour ago · Like


Adie Adnan:

Datuk..terasa lain macam saja sayaa rasa sebab datuk
kabarkan dengan datuk jeffry walaupun ini cadangan saja..
nanti kena potong gaji saya lagi datuk hehehe

about an hour ago · Like · 1 person


Adie Adnan:

sahabat puan Rabeah Mohd Ali tq kerna bagi kata-kata semangat tu...
kalau boleh join sekali nanti dengan datuk jem di Tawau.

about an hour ago · Like · 1 person


Datuk Jem:

Takanlah sampai cam tu Tuan Adie..Saya rasa Datuk Mohd Jeffry
tak semacam tu..Dia sanga prihatin dengan masyarakat dan pekerjanya.

about an hour ago · Like · 1 person

Rabeah Mohd Ali:

Sama-sama belajar tukar-tukar pandangan dan pendapat...
dalam redhaNya itu yang kumahukan Datuk Jem. Sebentar
lagi karya-karya di atas akan disiarkan di blogku jangan marah ya...
saya suka ianya dapat dikongsikan kepada semua penghuni bumi dan
disaksikan penghuni langit agar Allah redhai persahabatan ikhlas
hanyalah semata keranaNya. Tajuk: PERSAHABATAN IKHLAS KERANANYA
setuju tak Datuk Jem. Blog: sasterakuduniaku.blogspot.com

about an hour ago · Like · 1 person


Adie Adnan:

Kalau macam tu datuk saya serahkan dengan datuk..dan sya
ikut aje kalau datuk jeffry kata ok so saya akan sampai
ke rumah pertama saya sewaktu dulu.

about an hour ago · Like · 1 person


Xela Staillox Silakan datuk....datang la ke rumah saya..............

about an hour ago · Like · 1 person

Datuk Jem Tuan Fysal nak saya berbuka kat mana tu...

about an hour ago · Like

Rabeah Mohd Ali:

Tika Mentari ingin melabuhkan tirai senja,
Namun sempat melemparkan senyuman indahnya;
Kuteruja keindahan senyuman mentari senja,
Mentari kumengerti kau mengucapkan selamat berbuka puasa.

about an hour ago · Like · 1 person

Rabeah Mohd Ali:

Allahu Akhbar indahnya senyumanmu di kala itu,
Terpanggilku untuk merakamkan senyumanmu;
Belum sempat ku memandangmu tanpa jemu,
Kau menghilangkan diri ku terharu dalam syahdu.

about an hour ago · Like · 1 person


Rabeah Mohd Ali:

TUHAN JIKA INI RAMADHAN TERAKHIRKU


Tuhan jika ini Ramadhan terakhirku...
Terimalah
amalanku
berilah pengampunanMu
bukakan hati hamba-hambaMu
yang pernah kukenali atau tidak
biarpun aku tidak mengenali tapi mereka mengenaliku
dapat memaafkan segala kesalahanku pada mereka ...
begitu juga semua keluargaku... sanak saudaraku
juga teman-teman facebook yang kukenali atau tidak
maafkan aku ...
sesungguhnya aku insan yang tak sempurna
biarpun aku menjaga segala perbuatan dan tutur kata
sebaik yang mungkin
tapi
siapalah aku
yang serba tidak sempurna
tapi percayalah
hati dan kalbuku
tiada lain yang kufikirkan
melainkan untuk berbuat baik
kepada semua manusia keranaNya
bukan mengharapkan apa-apa pun balasan!

Ya Allah Tuhan Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang
redhailah hidup matiku!
Kerana aku ingin bertemuMu
dalam keadaan tenang
tanpa dibenci hamba-hambaMu yang hidup
waima makhluk yang Kau Ciptakan
di muka bumi ini!

Lancarkan lafaz
LaaillaahaillaAllah MuhammadarRasullullah
di kala nyawa sampai di kerongkongku nanti.
Amin Ya Rabbal A'Lamin.

Karya: Rha NS
3 Ramadhan 2011
3 Ogos 2011


35 minutes ago · Like · 1 person


Fysal Mydin Datuk jem-nanti saya maklumkan ye.

34 minutes ago · Like · 1 person


Rabeah Mohd Ali:

Moga Datuk Jem sudi menerima hasil karyaku ini
sebagai tanda persahabatan ikhlas dari sahabatmu.

33 minutes ago · Like · 1 person


Miera Lynn jom buka puasae sama-sama.

30 minutes ago · Like

Datuk Jem :

Aminn...Sayu sangat apabila saya membaca karya ni..
Saya yakin dan percaya setiap hasil penulisan Puan Rabeah
akan menyentuh hati sanubari si pembacanya...
Tahniah teruskan penhasilan karya-karya yang lebih merusuk
jiwa pada masa-masa akan datang....

28 minutes ago · Like


Mahayuddin Yasin:

datuk pakat-pakat kita ramai-ramai sahur bersama di Kg Baru...
pagi minggu...

8 minutes ago · Like

Miera Lynn ok saya pun nak

7 minutes ago · Like


Rabeah Mohd Ali:

Terima kasih kerana sudi menerima hasil penulisanku. Kalau
datuk ada masa sudilah ruangkan masa membaca karya-karya
di blog saya ye. Terimakasih untuk segalanya. Moga Allah
membalas segala budi baikmu kepada semua insan yang telah
kau kenali atau tidak . Amin Ya Rabbal A'Lamin.
       

(PETIKAN DARIPADA TEMAN FACEBOOK RABEAH MOHD ALI)
10 Ramadhan 1432
10 Ogos 2011    

0 comments:

Post a Comment

 
;