Saturday 17 September 2011

TERHENTI NAFAS TERHENTILAH PENA

TERHENTI NAFAS TERHENTILAH PENA

Ilham ini tercetus apabila Group -Tegur - Aduan Rakyat
Mengatakan Aku Tidak Sesuai Jadi Ahli Groupnya ....
Sedangkan Namaku Tertera Di Groupnya Tanpa Pintaku
Dan Dia Mengatakan lagi Orang Yang Masukkan Namaku Ke Group itu
Sudah Silap...

Aku cuba membela diri tapi katanya aku mencabar pihak Admin
Sekutu-kutunya menyokongnya
Sedangkan yang kubela Rakyat Sabah & Pemimpinnya Yang Dihormati
Tapi aku tetap dihukum tinggalkan group tersebut
Aku akur kerana aku tidak mahu berdebat dengan orang sebegitu

Namun begitu aku tetap menyanjungi rakyat Sabah &
Tuan Yang Terutama Negeri Sabah
Walaupun Mempunyai Kedudukan Yang Tinggi
Tapi Masih Menghargai Setiap Insan Biarpun Ku bukan Rakyat Sabah
Kupercayai blog-blogku dilayari dan dihayati yang ada bertemakan
Kemusykilan dan susah senang kehidupan rakyat Sabah kerana
kusudah mempromosikan blogku melalui kad Hari Raya Yang Kuhantar
Pada TYT dan yang lebih mengharukan TYT membalas Kad Raya ku
Begitu juga dengan TYT Negeri Sarawak.

Moga karya yang kuhasilkan untuk rakyat Sabah dapat pembelaan
dari pihak-pihak berkenaan.

Inilah yang mampu ku lakukan demi kasihku pada Rakyat Sabah Tercinta!
Biarpun ramai yang menentang kutetap terus berjuang ...dan terus...
hingga terhenti nafas terhentilah pena...

Karya Rha NS
18 September 2011

DISIARKAN ISTIMEWA UNTUK TATAPAN:

SEMUA RAKAN DIALOG RUMAH SASTRA BORNEO
SEMUA RAKAN YOUTH ONE STOP CENTRE
SEMUA RAKAN FB
blog: sasterakuduniaku.blogspot.com
blog: bukukreatifpatriotik.blogspot.com

Like · · Unfollow Post · 39 minutes ago near Kuala Lumpur
Like · · Unfollow Post · about a minute ago near Kuala Lumpur
· · · about an hour ago near Kuala Lumpur

0 comments:

Post a Comment

 
;