Thursday 10 November 2011

APALAH ADA PADA KECANTIKKAN SEMENTARA



Rabeah Mohd Ali
APALAH ADA PADA KECANTIKKAN

Kenapa kau bangga sangat dengan kecantikkan?
Kau sedarlah diri kau tu siapa?

Aku menghargai kecantikkan yang Allah kurniakan padaku salah ke?
Apakah kau cemburu?

Kenapa aku nak cemburu?
Walaupun aku tak secantik kau ...aku tetap bersyukur
Kau Allah jadikan
Aku pun Allah jadikan
Kita diciptakan Tuhan yang sama
Cuma bezanya kau cantik sebab bermakeup

Habis kau tak cantik sebab tak bermakeup
Dan aku cantik sebab aku bermakeup
Itu maksud kau kan?
Kata ajelah terus terang jangan selindungkan apa yang tersirat di hatimu

Kalau kau faham maksud aku....kau sendirilah yang jawab ok?

Janganlah itu menjadi kemusykilanmu
Ini cuma topeng makeup aje yang membuatkan ku cantik
Dibuang topeng makeup wajahku hodoh...
dan kaulah yang cantik dariku... puas hati?

Silap apa yang kau katakan duhai sahabatku....
Kalau kau buang topeng makeup tu kau menjadi hodoh
Apa tah lagi aku....
Kalau wajahku tanpa kulit muka... mesti kau dapat bayangkan
wajahku bagaimana kan....
Justeru aku dan kau mesti bersyukur

Aku berkawan denganmu ...bukan kerana cantik ke hodoh
Aku berkawan denganmu semata kerana Allah
Kita saling tarbiyah mentarbiyah untuk mendapat redhaNya

Amin Ya Rabbal A'Lamin

Karya Rha NS
11 November 2011
· · 4 hours ago

  • Ayahanda Chik likes this.
    • Rans Romeo Apa gunanya kecantikan jikalau moralnya cacat...
      Syukurilah apa adanya yang engkau miliki wahai yang merasa cantik..
      2 hours ago · · 1
    • Rabeah Mohd Ali Kecantikan adalah Kurniaan dariNya
      Yang perlu dihargai dengan rasa Syukur
      Memuji kecantikan seorang hamba
      Bererti memuji PenciptaNya

      Menjadi adat manusia sukakan kecantikan
      Justeru mereka yang cantik menjadi pilihan
      Jika itu adanya wujud di hati manusia
      Kecantikan akan memakan diri...

      Sentiasa muhasabah diri itulah yang sebaiknya
      Betul tak duhai sahabatku dari benua sana
      Yang sentiasa tersanjung di hati...
      about an hour ago · · 1
    • Rans Romeo Betul Sekali...
      Dan tak jarang diantara kecantikan banyak tipu muslihat jika kita tak dapat menilainya.. Jadi, alangkah elok jika kita percaya pada diri sendiri...
      about an hour ago · · 1
    • Rabeah Mohd Ali Ye kenal diri kenal Tuhan
      Itulah mesej yang ingin disampaikan pada hari Jumaat Yang Mulia ini
      about an hour ago ·

  • (PETIKAN DARIPADA WALL RABEAH MOHD ALI)
    11 November 2011

0 comments:

Post a Comment

 
;