Wednesday 9 November 2011

INDAHNYA PERSAHABATAN JIKA KERANA ALLAH

~melebihkan sahabat kita daripada diri sendiri, itulah setinggi-setinggi nilai persahabatan ~

by Sal Mohamad on Wednesday, November 9, 2011 at 3:53pm
Alkisah ~
Pada suatu hari, Saidina Ali terserempak dengan Saidina Abu Bakar.
kebiasaannya, bila berjumpa, mereka akan memberi salam dan bertegur sapa.

tapi tidak pada hari itu.
mereka tidak menegur satu sama lain

keesokan harinya.....

"Wahai sahabatku Ali, kenapa semalam engkau tidak menegurku ketika bertemu?"

"Wahai Abu Bakar, aku tidak menegurku kerana aku telah bermimpi sebuah istana yang amat indah di syurga. Aku bertanye untuk siapakah istana ini?
Dan dijawab, istana ini untuk manusia yang menegur sahabatnya terlebih dahulu ketika bertemu. Aku mahu engkau memperolehinya wahai sahabatku."

"SubhanAllah wahai sahabatku Ali, sesungguhnya aku bermimpikan perkara yang sama dgnmu. Aku mahu engkau memperolehinya, kerana itu aku tidak menegurmu dahulu..."

~terlalu indah persahabatan jika kerana Allah~


teman ketawa menangis bersama....itu tanda sahabat sejati.....
Alkisah ~ Pada suatu hari, Saidina Ali terserempak dgn Saidina Abu Bakar. kebiasaannya, bila berjumpa, mereka akan memberi salam dan bertegur sapa.   ...
· · · See Friendship · 2 hours ago

  • You and Athaya Nabila like this.
  • 1 share
    • Rabeah Mohd Ali Teman ketawa menangis bersama,
      Itu tandanya sahabat sejati;
      Budi yang baik diingat bersama.
      Kebaikanmu sahabat diingat hingga ke mati.
      about an hour ago · · 1


  • (PETIKAN DARIPADA WALL AYAHANDA CHIK )
    9 November 2011

0 comments:

Post a Comment

 
;