Thursday 10 November 2011

PENAWAR HATI



Rabeah Mohd Ali
PENAWAR HATI

Apa yang menyebabkan hatimu menjadi tawar
Duhai sahabatku?

Entah...sejak kebelakangan ni fikiranku kusut jiwaku mati?

Kenapa? Adakah kau teraniaya atau dianiaya?

Kalau aku teraniaya atau dianiaya
Doa orang teraniaya dimakbulkanNya tanpa hijab
Aku doakan moga Allah berikan hidayah padaku dan mereka

Habis tu kenapa hatimu menjadi tawar?
Sedangkan kemanisan iman ada pada hatimu....duhai sahabatku...

Kemanisan iman? Apa maksudmu?

Sudah lama aku menjadi sahabatmu....justeru ku tahu siapa dirimu...

Duhai sahabatku yang sentiasa tersanjung di hati....
Aku sendiri tak mengenali diriku sendiri ...
Kenal diri sendiri baru kenal Allah
Inilah yang membuatkan hatiku menjadi tawar
Aku sedang berjuang untuk mengenali diriku
Bilamana aku sudah mengenal diriku
Barulah aku mengenal Tuhanku
Bilamana aku sudah mengenal diriku
Mengenal Tuhanku
Barulah hatiku tidak menjadi tawar

Moga Allah sinarkan Hidayah KasihNya dengan cahaya
Keimanan padamu duhai sahabatku....

Amin Ya Rabbal A'Lamin


Karya Rha NS
11 November 2011
· · · 9 hours ago

    • Athaya Nabila Amin Ya Rabbal'alamin.met pagi..BUnda..
      9 hours ago via mobile · · 1
    • Rabeah Mohd Ali Subhanallah Alhamdulillah Allahu Akbar
      Selawat dan Salam buat JUnjungan Nabi kita Nabi Muhammad SAW
      Terima kasih nanda Nur & Princess Wan
      Moga kita sentiasa mendapat Petunjuk dan Cahaya Keimanan
      DariNya Tuhan Semesta Alam
      Amin Ya Rabbal A'Lamin
      8 hours ago · · 1


  • (PETIKAN DARIPADA PENAWAR BAGI HATI)
    11 November 2011

0 comments:

Post a Comment

 
;