Sunday 21 October 2012

UCAPAN ADALAH GAMBARAN HATI



Ratu Rimba Niagara shared Mardiah Hj Karim's photo.
Unlike ·  ·  · Promote · 2 minutes ago · 
  • You like this.
  • Ratu Rimba Niagara Assalamualaikum buat dinda mardiah..
    apa kabar dinda tika ini ye...
    kanda benar-benar rindukan dinda...
    dinda tak rindukan kanda ke...
    kanda ambil kesempatan ini

    Mengucapkan 
    'SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA QURBAN
    MOGA PENGORBANAN KITA KE JALAN-NYA 
    ADA NILAIAN DI SISI-NYA AAMIIN
    DAN KANDA MOHON MAAF ZAHIR BATHIN'

    Tulus ikhlas daripada :
    Kandamu di rimba niagara...
    Sentiasa menyayangimu & merinduimu
    Biarpun sudah didindingi mega awan jingga...
    Love u dinda selamanya sayang dan kasih....
    21 Oktober 2012
    about a minute ago ·



    was tagged in Qaseh Murni's photo. — with Mustafa Yasin Yasin and 22 others.
    Like ·  · 5 hours ago · 


    shared Ustazah Siti Nor Bahyah Mahamood's photo.
    kata kata ingatan utk kita bersama sebelum kita memejamkan mata.
    Unlike ·  ·  · 5 hours ago · 
    • You and YM Nik Raja Mutiara like this.

    • PANTUN INDAHNYA CINTA DUA BENUA

      Assalamualaikum duhai teman,
      Grup pantun yang kuhormati;
      Maafkan aku duhai teman,
      Aku berkarya sudah disalah arti.

      Bila kamu baca karya ku teman,
      Kalau salah tolong ajarkan;
      Aku tak sehebatmu teman,
      Baru belajar menulis pantun.

      Aku malu duhai teman,
      Berpantun denganmu;
      Kau hebat berpantun teman,
      Makanya ajarkan aku.

      Pantun mu berima teman,
      Pantunku bahasa berterabur;
      Aduh malunya aku teman,
      Kerana minat malu kulebur.

      Tahukah kamu teman,
      Aku malu menjadi grup pantun;
      Kerana aku tak pandai berpantun,
      Kukumpul kekuatan untuk berpantun.

      Kuturun ke gelanggang pantun,
      Moga kalian sudi menjawab pantunku;
      Tiada yang sudi menjawab pantun,
      Makanya kujawab sendiri pantunku.

      Kerana minat aku berpantun,
      Kerana minat aku berkarya;
      Aku bersahabat dalam berpantun,
      Menyambung ukhuwah dalam berkarya.

      Tuhan temukanku di grup pantun,
      Aku apa lagi sukalah hati tak terkira;
      Pagi petang siang malam aku berpantun,
      Banyaknya aku berpantun tak terkira.

      Di grup pantun ini aku ceria,
      Aku dilayan penuh santun;
      Hatiku gembira dan ceria,
      Kawan-kawan berbahasa santun.

      Dalam bahasa indah aku belajar pantun,
      Budi bahasa indah ilham tercerna;
      Benarlah indahnya bahasa pantun,
      Senyuman terkuntum seri tersirna.

      Wajah berseri menguntum senyum,
      Dalam hati ada taman,
      Dalam berpantun ada senyum,
      Pondok pantun indah bagaikan taman.

      Pondok pantun indah bagaikan taman,
      Berbunga-bunga setiap hari;
      Pelbagai tema pantun menyerikan taman,
      Senyuman terukir wajah berseri.

      Setiap bait-bait pantun difikirkan dulu,
      Kerana itu kuntuman bunga;
      Kuntuman bunga Syurga itu yang dimahu,
      Agar wangian Syurga-Nya tetap dijaga.

      Indahnya taman pondok pantun ini,
      Yang kulihat hanyalah permata Syurga;
      Berpantun sentiasa menjaga hati,
      Bagaikan berpantun dengan ahli Syurga.

      Setiap ahli saling hormat menghormati,
      Berkata tidak mengikut hati;
      Yang ada kasih sayang di hati,
      Tersimpul mati kasih sejati.

      Dalam berpantun kita bercanda,
      Dalam berpantun kita berteman;
      Jauh sekalu hendak mengada-ngada,
      Yang ada ingin menjadi insan budiman.

      Berpantun sejujur hati,
      Berpantun berukhuwah sejati;
      Berpantun tidak mengikut hati,
      Berpantun persahabatan tersimpul mati.

      Pondok Pantun Persahabatan Nusantara,
      Menyatukan hati antara dua benua;
      Berkasih sayang hidup bernegara,
      Aduhai indahnya cinta dua benua.

      Tak kenal maka tak cinta,
      Dah kenal baru cinta;
      Dua benua insan bercinta,
      Negaramu kusayang negaraku kau cinta.

      Dua benua menjalin cinta,
      Satukan dua hati dua negara;
      Hebatnya dua benua bercinta,
      Satu hati mencantumi dua negara.

      Indahnya cinta dua benua,
      Senada seirama ukhuwah sejati;
      Menyatukan kebudayaan dua benua,
      Melestarikan impian anak cucu jadi sejati.

      Cinta dua benua dua hati,
      Bersatu hati di ombak rindu;
      Saling menjaga cinta hati,
      Menjadi realiti cinta dirindu.

      Sampai di sini pantun terhenti,
      Tangan dihulur mohon dimaafi;
      Ikatan kita jangan terhenti,
      Kita ditemukan untuk saling memaafi.

      KARYA RATU RIMBA NIAGARA
      21 Oktober 2012


      shared Ustazah Siti Nor Bahyah Mahamood's photo.
      renungan malam ni sambil tengok bola
      Unlike ·  ·  · 5 hours ago · 
      was tagged in Understand Why Men Pull Away Will Help A Girl Get The Ring's photo.
      Enjoy Your Coffee.........
      Like · 

       · 

0 comments:

Post a Comment

 
;