Wednesday 24 April 2013

TRANSFORMASI KERAJAAN KOTA & RIMBA ,'MOGA BERSINARLAH INTEGRITI PROFESIONALISME SEMUA RAKYAT



NOVEL PUISI CINTA DEMI-NYA (347( TRANSFORMASI KERAJAAN KOTA & RIMBA
MOGA BERSINARLAH INTEGRITI PROFESIONALISME SEMUA RAKYAT..NUSANTARA

Andi Aspar Arung Didi was tagged in Rusdal Fajr St Inayatsyah'sphoto.
Unlike ·  · 2 hours ago · 


    • Di Kementerian Dalam Negeri (KDN) Jalan Duta Kuala Lumpur - Seminar Integriti Profesionalisme Malaysia.
      Like ·  ·  · 4 hours ago · 
      • 9 people like this.
      • Ratu Rimba Niagara SELAMAT BERSEMINAR....MOGA BERSINARLAH INTEGRITI PROFESIONALISME SEMUA KAKITANGAN KERAJAAN DI MALAYSIA SEIRING DENGAN KEHENDAK KERAJAAN YANG MAHU RAKYAT DIDAHULUKAN PENCAPAIAN DIUTAMAKAN. CEMERLANGNYA PERKERJA KERAJAAN DI SEMUA PERINGKAT SEGALA CITA-CITA KERAJAAN KEPADA RAKYAT BARU MENJADI REALITI IN SHAA ALLAH AAMIIN.


  • likes a photo.


    RELATED POST

  • Andi Aspar Arung Didi commented on a post.



    • Raja Samu Samu VI - YM. Upu Latu M.L. Benny Ahmad Samu Samu,SE, MM, selaku Sekrearis Jenderal Badan Pengurus (BP) Silatnas Raja - Sultan Nusantara Indonesia menjelaskan perjalanan Silatnas I - 2009, Silatnas II - 2011, dan persiapan Silatnas III - 2013, dengan Goal Silatnas III - 2013 adalah akan adanya Deklarasi Perdamaian dan Persaudaraan Bangsa Bangsa se Dunia di Malang, dengan penandatangani Prasasti diatas Batu Gunung dari Malang, dan adanya Festival Pasar Rakyat - Malang yang mencerminkan hubungan yang harmonis antara Raja, Sultan dengan Masyarakat Malang, serta rencana kunjungan Raja dan Sultan ke beberapa Kota di Provinsi Jawa Timur setelah selesainya Silatnas Raja dan Sultan Nusantara III - 2013.

      Raja Samu Samu VI - YM. Upu M.L. Benny Ahmad Samu Samu, SE, MM, as the General Secretary of Board (BP) Silatnas Raja - Sultan Nusantara Indonesia explain travel of Silatnas I - 2009, Silatnas II - 2011, and preparation of Silatnas III - 2013, with the Goal Silatnas III - 2013 is to be a declaration of peace and brotherhood of Nations of the world in Malang, se with signing Inscription on Stone Mountain from Malang, and the existence of Malang people's Market-Festival that reflects a harmonious relationship between Raja / Sultan with Malang Communities, as well as plans for the visit of the Raja and the Sultanate to several towns in East Java province after the completion of the Silatnas Raja and sultanate of the Nusantara III - 2013.
       — with Siti Harna Hamad and 7 others.
      Raja Samu Samu VI - YM. Upu Latu M.L. Benny Ahmad Samu Samu,SE, MM, selaku Sekrearis Jenderal Badan Pengurus (BP) Silatnas Raja - Sultan Nusantara Indonesia menjelaskan perjalanan Silatnas I - 2009, Silatnas II - 2011, dan persiapan Silatnas III - 2013, dengan Goal Silatnas III - 2013 adalah akan adanya Deklarasi Perdamaian dan Persaudaraan Bangsa Bangsa se Dunia di Malang, dengan penandatangani Prasasti diatas Batu Gunung dari Malang, dan adanya Festival Pasar Rakyat - Malang yang mencerminkan hubungan yang harmonis antara Raja, Sultan dengan Masyarakat Malang, serta rencana kunjungan Raja dan Sultan ke beberapa Kota di Provinsi Jawa Timur setelah selesainya Silatnas Raja dan Sultan Nusantara III - 2013.

Raja Samu Samu VI - YM. Upu M.L. Benny Ahmad Samu Samu, SE, MM, as the General Secretary of Board (BP) Silatnas Raja - Sultan Nusantara Indonesia explain travel of Silatnas I - 2009, Silatnas II - 2011, and preparation of Silatnas III - 2013, with the Goal Silatnas III - 2013 is to be a declaration of peace and brotherhood of Nations of the world in Malang, se with signing Inscription on Stone Mountain from Malang, and the existence of Malang people's Market-Festival that reflects a harmonious relationship between Raja / Sultan with Malang Communities, as well as plans for the visit of the Raja and the Sultanate to several towns in East Java province after the completion of the Silatnas Raja and sultanate of the Nusantara III - 2013.
      Like ·  · Monday at 12:49pm · 

  • Kesultanan Indrapura and Rusdal Fajr St Inayatsyah like a post.



  • Subhanallah, inilah akhlaq Rasulullah yang perlu diikuti setiap umatnya.


    Rasulullah saw seorang pemaaf dan tidak bersifat pendendam:

    Dari Aisyah rha menyatakan: Rasulullah saw bukanlah orang yang bercakap keji dan baginda tidak pernah melakukan kekejian. Baginda tidak pernah berteriak-teriak di pasar. Baginda tidak pernah membalas keburukan dengan keburukan. Baginda selalu memaafkan dan bersikap berlapang dada.

    [Hadis sahih At-Tirmidzi, Ahmad, dan Ibnu Hibban]

    Kitab Syamail Muhammadiah, karangan Imam At-Tirmidzi, bab Mengenai Akhlak Rasulullah saw. hadis no 347.

    1001 Sirah Nabi Muhammad

RIBUAN ANAK PANAH DAN BUSUR SAKTI INI

DALAM UNTAIAN TAKDIRNYA IA ADALAH SENOPATI PEREMPUAN

Dinda Sri Kandi...
coba kau bentang busur mu...
mari Kanda ajari memanah...
(dalam untaian takdirnya ia adalah senopati perempuan)

Dinda Sri Kandi...
inilah saat kita ke tengah palagan,
berperanglah dengan gagah brani
meski perempuan Dinda adalah Senopati...

Kanda akan selalu ada di samping mu...
dengan ribuan anak panah dan busur sakti ini,
Kandapun akan berperang bersama mu dan akan
melindungi mu dengan sgala kesaktian dan kadigjayaan ku,
ayo jangan ragu....

LAKSAMANA MAS,-

IBU PERTIWIMU IBU PERTIWIKU

Kanda Laksamana Mas
Di segenap penjuru
Ke mana dinda berada
Ribuan anak panah
Bersiap sedia dilepaskan
Keseluruh tubuh dinda
Hinggakan dinda rasakan
Dunia ini tiada yang selamat
Untuk dinda bersembunyi

Jika salah satu anak panah itu
Terkena ke jantung dinda
Ketika berdetak kencang
Dalam bara api perjuangan yang meledak
Dinda sudah bersedia ke arah itu
Karena ini adalah jalan yang dinda pilih
Jalan yang seiring kehendak rakyat Nusantara tercinta
Rela dinda pertaruhkan airmata, darah dan nyawa
Demi ibu pertiwimu dan ibu pertiwiku tercinta

Jika kehadiran kanda sudah terlambat
Untuk bersama dinda menghadapi musuh durjana
Atas kesibukan kanda itu...
Dinda amat memahaminya

Setidak-tidaknya kanda sudi
Melindungi dinda dengan segala kesaktian yang ada
Pada kanda...

Moga di hari kematian dinda nanti...
Jangan sekali diratapi
Dengan airmatamu kanda

Tapi kirimkan doamu untukku kanda...
Kunantikan doamu di tugu
Ibu pertiwimu ibu pertiwiku

Dan bawalah anak panah dan busur sakti
Dan letakkan di pusara ku nanti
Sebagai lambang kau menghargai
Jasa baktiku pada ibu pertiwimu!

KARYA RATU RIMBA NIAGARA
20 Mac 2013



  • RAKAN FBKU HINGGA HUJUNG NYAWA KUKENANGMU

    RAKAN FBKU YANG DISANJUNGI...
    MATLAMATKU MENGAMBIL KAMU SEBAGAI RAKAN FB UNTUK MEMBERI
    SOKONGAN/DUKUNGAN DENGAN MEMBERI KOMENTAR PADA KARYAKU
    MENGENAI TEMA YANG DIUTARAKAN...TAK AKAN ITU PUN TAK BOLEH
    KALAU MENURUTMU KAMU SIBUK SELALU HINGGA TIADA MASA
    UNTUK MEMBERI KOMENTAR PADA KARYA-KARYAKU MAAFKAN SAYA
    KARYA-KARYA SAYA TERPAKSA HILANG DI SKRINMU....

    KITA BER FB BUKAN UNTUK BERBURUK SANGKA
    KITA BERFB APA YANG KITA MATLAMATKAN BERFB
    JIKA KITA SEKADAR CANDA-CANDA BERFB CANDA-CANDA SAJALAH
    PERSAHABATAN KITA SEPERTI SEMUDAH MENYEBUT ABC
    DAN PERGI SEMUDAH ABC JUGA....
    MAAFKANKU DUHAI RAKAN FBKU YANG SIBUK SELALU
    DI SETIAP KOKOKAN PAGI HINGGA RAYUAN SI PUNGGUK DI PURNAMA MALAM
    AKU NANTIKAN SAPAAN DARIMU RAKAN FBKU
    TAPI KAMU HADIRPUN TIDAK
    KALAU SEHARI, DUA HARI , SEMINGGU .SEBULAN TAK APA
    INI SEJAK AKU TERIMAMU SEBAGAI RAKAN FBKU
    SEKALIPUN KAU TAK PERNAH MENYAPA KARYAKU
    APKAH KERANA DARJAT ATAU KESEMPURNAAN HIDPUMU
    KAMU SEPIKAN KARYAKU?
    AKU KECEWA DAN HAMPA
    APALAH ARTINYA PERSAHABATAN YANG SALING TAK MEMAHAMI
    APALAH ARTINYA KAU KUTERIMA SEBAGAI RAKAN FBKU
    DENGAN HARAPAN MENYOKONG SASTRAKU ...KAU SETEGA ITU
    SEPIKAN KARYAKU SEAKAN AKU TAK WUJUD SEBAGAI RAKAN FBMU
    SEJUJURNYA AKU KATAKAN
    DI FBKU ...AKU HANYA PERTAHANKAN MEREKA YANG SUDI
    SUSAH SENANG DENGAN KARYA-KARYAKU
    JIKA TAK SUKA KATAKAN AJA TAK SUKA
    TINGGALKAN SAJA KARYA-KARYAKU BERKARYA SENDIRIAAN TANPAMU
    TIDAKLAH AKU TERNANTI-NANTI SAPAANMU LAGI...
    JIKA KAU TINGGALKAN KARYAKU
    BARULAH AKU PASTI KAU MEMANG TAK SERASI DENGAN CARA KARYAKU BERSASTRA....
    MAAFKAN AKU JIKA KARYAKU PERGI DARI SKRIN MU
    KERANA TAK LARAT LAGI MAHU MENANGGUNG DUKA SASTRA
    JIKA KAU BILANG AKU MAHUKAN SANJUNGAN DARIMU
    KAMU SUDAH KHILAF
    KERANA AKU PUNYA HATI DAN PERASAAN
    IZINKAN AKU BERLALU PERGI DAN MAAFKAN AKU
    APAPUN PERGINYA KARYAKU DARI SKRIN FBMU
    BUKAN BERARTI KITA MEMUTUSKAN TALISIRATURRAHIMI
    KAU TETAP DI HATIKU BUAT SELAMANYA HINGGA HUJUNG NYAWA KUKENANGMU...

    SALAM SANTUN DARIKU SAHABAT ALAM MAYAMU....
    RATU RIMBA NIAGARA
    23 April 2013
    Like ·  ·  · Promote · 21 hours ago · 
    • Badar Al-ahmadi and Ahmad Tajuddin like this.
    • Ratu Rimba Niagara Terima kasih pahlawan sasteraku Ahmad Tajuddin...
      Masih sudi menyapa karyaku walaupun dalam kesibukan masa kuliahmu...
      Kufaham kamu sibuk sebab itu tak ada masa untuk baca karyaku...
      Tak apa asalkan kamu di hatiku ...aku ratu pujangga di hatimu...hehehehe

  • Like many I am shocked by senseless murder of Irene Ong Ai Sam. We will do everything we can to bring her killers to justice.
    Like ·  ·  · 22 hours ago · 


AKU BERSASTRA BUKAN MAHUKAN PENGHARGAAN DARI MANA-MANA PIHAK!

Ishak J Gibes Sahabat Ratu Rimba Niagara,,,jangan putus asa & jangan buruk sangka bila karya2 sastramu belum mendapatkan perhargaan sesuai yg ratu harapkan,,mungkin sebagian sahabat masih disibukan dengan2nya...smoga kelak bisa mendapatkan lebih banyaknya lagi memperhatikan karya2 sastra terindah Ratu..amin...

Ratu Rimba Niagara Duhai sobatku Ishak J Gibes...adalah satu kesilapan jika kamu bilang aku buruk sangka pabila karya-karya sastraku mahu mendapatkan pengitirafan daripada mana-mana pihak... jika aku menulis kerana nawaitunya itu...buat apa aku pening kepala mahu menghasilkan karya yang di luar bidang pemikiranku mengenai negaramu yang masih mengatakan negaraku merampok harta seni egaramu....bagiku itu semua cerita yang sudah basi...yang tak perlu diungkit-ungkit hingga menimbulkan kemarahan dua negara...masing-masing mahu mengatakan mereka hebat dalam berseni karya...

Cuba kamu pikir...kenapa kamu mahu jadi rakan fbku?
Pastinya kamu mahu membaca karyaku dan menyokong perjuangan sastraku
Tapi aku amat kecewa kau tiada ciri-ciri pejuang sastra yang mahu bersamaku...
Kamu sama seperti rakan fbku yang lain sepi dan terus menyepikan karyaku....
Jika kamu rakan grup aku ...aku tak kisah sangat ....
Tapi jika sudah jadi rakan fbku memang aku kisah....

Jika kamu terus mahu menjadi rakan fbku
Selalulah memberi komentar pada karya-karyaku yang kena pada tema yang diutarakan .Jika kamu bilang sibuk...kita jadilah rakan grup saja ye...

Ketahuilah oleh mu
Aku bersastra bukan mahukan sanjungan daripada mana-mana pihak ...kamu ingat itu. Jangan kamu bilang aku berkarya mahukan sanjungan....
Aku cuma mahu sokongan/dukungan itu saja....
Harap kau sudi faham dengan dunia sastraku ...
Aku menulis karna aku minat...jika kau tak minat dengan minatku
Faham-faham sajalah
Jika karyaku merajuk hati dari skrin mu dan tak bersiaran lagi
Karna sedih tanpa perhatianmu sahabat fbku...yang sibuk selalu....

AKU YB NUSANTARA ALAMMAYA YANG PRIHATIN TENTANGMU!

SALAM SANTUN ERAT SILATURRAHIM & UKHUWAH FILLAH
DARIPADA YB NUSANTARA ALAMAYAMU,
"BIARPUN TERPISAH BENUA & ALAM KASIHKU PADAMU TAK AKAN BERUBAH
TETAP SEPERTI DULU MENYAYANGIMU KARNA-NYA
MAKANYA SUDILAH MAAFKAN AKU JIKA AKU YANG BERSALAH DALAM SEMUA HAL
AKU INSAN YANG TAK SEMPURNA YANG TAK TAHU MENJAGA HATIMU HINGGA TERLUKA...MOGA KAU SUDI MAAFKAN AKU
ATAS PERPISAHAN TANPA RELAKU RELAMU AKU TERDERA RINDU SAMA KAMU
JIKA KAMU TAK RINDUKAN AKU TAK APA ...
AKU FAHAM KARNA SIAPALAH AKU DI HATIMU...
YANG PENTING KAU SUDI MAAFKAN AKU TAK KIRA
SEBESAR MANA SALAHKU PADAMU....
SUDAH KUBUANG JAUH-JAUH KEBENCIANKU PADAMU
MANALAH TAHU AKU TAK BERKESEMPATAN UNTUK MEMOHON MAAF DARIMU ANDAINYA INI ADALAH HARI TERAKHIR AKU BERHIDUP DI BUMI-NYA INI...
MAKANYA SUDILAH MAAFKAN AKU ...
IZINKAN AKU HIDUP DAN MATI TANPA DENDAM DAN MARAHMU PADAKU....
KEMAAFANMU UNTUKKU LEBIH BERHARGA DARI ALAM DAN SEISINYA.
JIKA RAYUAN KU INI MASIH KAU SEPIKAN SIAPALAH AKU DI HATIMU...

YB NUSANTARA ALAM MAYAMU YANG PERASAN,
RATU RIMBA NIAGARA
23 April 2013







    • 26,701,438 people like this.
       · Sponsored


    • BERSINARLAH KAMU MATAHARI MENGIKUT PERINTAH-NYA

      Salam sejahtera bumi...
      Selamat sejahtera dunia....
      Salam sejahtera matahari
      Duhai matahari...
      Kau patuh dan setia kepada Pencipta-Mu
      Tetap bersinar
      Menerangi bumi ini
      Tanpa mengingkari arahan Pencipta-Mu

      Penghuni bumi
      Ada yang bersyukur memunculanmu
      Ada yang merungut kepanasan bila terik mentari
      Bila habamu membahang bahang...
      Itu baru di dunia kau membahang bahang
      Tidak dapat dibayangkan jika di akhirat
      Matahari cuma sejengkal di atas kepala
      Peluh manusia menjadi lautan
      Masya-Allah tak dapat hendak dibayangkan gimana
      Saat-saat genting di kala itu

      Matahari....
      Bersinarlah...bersinarlah....mengikut peraturan yang
      Diaturkan oleh-Nya akan tugasmu
      Kami penghuni bumi bersyukur kepada yang Maha Esa
      Mengurniakan kamu untuk kami
      Tanpamu pastilah penghuni bumi tak boleh hidup
      Subhanallah indahnya ciptaan Tuhan untuk hamba-Nya
      Apa yang diciptakan-Nya pasti ada hikmah-Nya
      SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
      Dilafazkan kesyukuran pada-Mu Ya Allah....
      Tanpa-Mu siapalah kami ...hamba-MU yang kerdil
      Sebab itu pakaian kesombongan hanyalah layak untuk-Mu
      Manusia jika mempunyai kesombongan itu bermakna
      Dia sudah fasik melawan sifat-Mu
      Makanya Ya Allah jauhkan kami dari mempunyai sifat
      Sombong lagi tercela
      Kurniakan kami sifat selalu bersyukur atas nikmat yang telah
      Kau Kurniakan kepada kami sepanjang kami berhidup di bumi-Mu ini.
      AAmiin Aaiin AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.

      KARYA RATU RIMBA NIAGARA
      24 April 2013

      O
      Like ·  ·  · Promote · 5 hours ago · 

www

0 comments:

Post a Comment

 
;