Tuesday 23 April 2013

TRANSFORMASI KERAJAAN KOTA & RIMBA , 'SEMUA PARTI @ PARTAI MAHU MENGGAPAI BULAN & BINTANG UNTUK DIHADIAHKAN KEPADA RAKYAT'







NOVEL PUISI CINTA DEMI-NYA (346) TRANSFORMASI KERAJAAN KOTA & RIMBA ,
Part (63) SEMUA PARTI @ PARTAI MAHU MENGGAPAI  BINTANG UNTUK DIHADIAH
KAN PADA ANAK CUCU







  • Najib Razak shared a link.



    • Meneruskan tradisi membela rakyat, dengan mengutamakan pembangunan ekonomi dan kebajikan sosial, peningkatan infrastruktur asas yang menyeluruh, serta menjadikan peningkatan kualiti hidup rakyat, sebagai petanda aras utama prestasi kerajaan Barisan Nasional.
      Unlike · · 6 hours ago ·
      • You and 3,419 others like this.
      • Hana Chan semoga sukses bn
      • Ledzarin Lbg sokong 100%, semoga sukses BN.
      • Ratu Rimba Niagara KERAJAAN BN TELUS DALAM MEMBELA NASIB RAKYAT MALAYSIA. JANJINYA TERBUKTI DIKOTAKAN.







  •  
    1. Like ·  · Promote · 

    2. Like ·  · Promote · 

    3. Like ·  · Promote · 

    4. Like ·  · Promote · 










    Atau sengaja lupakan aku

    Sahabat...
    Adakah kita ditemukan
    Untuk saling menyakiti
    Sedangkan di awal pertemuan
    Kau begitu prihatin dengan karya-karyaku

    Sahabat...
    Tak sampaipun beberapa purnama
    Sedang aku teruja untuk
    Mencenduk ilmu yang kau punya
    Tiba-tiba kau sepikan karya-karyaku
    Dan aku juga kerhilangan karya-karyamu

    Sahabat...
    Sejujurnya di awal perkenalan kita
    Hatiku berpelangi indah
    Tapi kini hatiku bergerhana duka
    Aku tak tahu apa salahku sahabat

    Sahabat...
    Adakah sepanjang aku bersastra
    Ada yang melukakan hatimu sahabat
    Hingga kau sepikan aku
    Dan aku terlara dalam sepi

    Sahabat...
    Sastraku yang kutulis dengan
    Penuh kasih dan sayang
    Di indahkan dengan pelangi cinta
    Bertukar menjadi tsunami sastra
    Membadai-badai
    Di musim tengkujuh
    Habis musim tengkujuh
    Musim kemarau pula yang datang

    Sahabat...
    Sastra nusantaraku kini nazak
    Berada di gurun sahara
    Tanpa siapa pun yang sudi ambil peduli
    Lalu setiap kali aku bersastra
    Seakan jemariku menuliskan tinta-tinta berdarah
    Penuh pedih pilu... hati bagaikan disiat-siat hancur lulur
    Namun karna cinta yang teramat mendalam pada anak cucu nusantaraku
    Kan kutempuh juga perjuangan ini tanpamu sahabat...

    Sahabat...
    Siapalah aku di hatimu...
    Hatiku terlara duka disepikan kamu
    Namun aku tak tega kehilanganmu
    Makanya selagi aku boleh bertahan
    Akan kupertahankan persahabatan kita
    Dengan harapan ada sinar pelangi di hati mu
    Sudi menghidupkan persahabatan kita kembali
    Yang sudah lama bergerhana tanpa relaku...

    Sahabat....
    Sudilah menghargai persahabatan kita
    Demi kasih sayang kita pada anak cucu nusantara tercinta!

    KARYA RATU RIMBA NIAGARA
    28 Mac 2013
    Like · · · Promote · 4 hours ago ·
  • Meneruskan tradisi membela rakyat, dengan mengutamakan pembangunan ekonomi dan kebajikan sosial, peningkatan infrastruktur asas yang menyeluruh, serta menjadikan peningkatan kualiti hidup rakyat, sebagai petanda aras utama prestasi kerajaan Barisan Nasional.
    Like · · · 4 hours ago ·

  • Pangeran Itoe Oely'x added a new photo.
    Photo
    Unlike · · · 4 hours ago ·


  • (PETIKAN DARIPADA WALL NAJIB RAZAK & M ZULLIAMSYAH B M TAYIB  & RATU RIMBA NIAGARA)
    23 April 2013
    www

    0 comments:

    Post a Comment

     
    ;