Friday 21 June 2013

DUNIAKU ADALAH SASTRA





  • PEMBERITAHUAN;

    Assalamu'alaikum, Wr, Wb,
    Salam Sejahtera,
    Swasti Astu,

    Kepada YM. Raja - Sultan - Penerus - Pewaris Kerajaan/Kesultanan, yang belum mendaftar sebagai Peserta SILATNAS RAJA DAN SULTAN NUSANTARA III - 2013, dapat meng-dowload FORMULIR PESERTA SILATNAS terlampir, selanjutnta dapat di isi dan di kirim kembali ke BPL. Silatnas III, di Malang, sebelum tgl. 5 Juni 2013. BP. Silatnas tidak menerima pendaftaran peserta Silatnas III - 2013 setelah batas penutupan Pendaftaram dimaksud tersebut diatas.

    Demikian dan terima kasih atas perhatiannya.

    Wassalam,

    RAJA SAMU SAMU VI.
    Sekjend. BP. Silatnas Raja - Sultan Nusantara Indonesia.
  • RECENT POSTS
  • SAHABAT FBMU DI BALIK MEGA SENJA

    Sahabat...
    Ku ingin bersahabat denganmu
    Kerana kupercaya kaulah sahabat
    Yang sanggup susah senang bersamaku
    Di kala aku suka kau bahagia
    Di kala aku sepi kau menceriakan
    Di kala aku sedih kau pun turut sedih
    Di kala aku susah kaulah yang membantu
    Di kala imanku kudus kaulah pentarbiyah yang setia
    Di kala aku sakit kaulah mendoakan
    Di kala semangatku lesu kaulah penyubur semangatku
    Di kala aku berusaha kau bersama menjayakan
    Di kala aku nazak kau mengajarkan dua kalimah shahadah
    Di kala aku mati kaulah yang kebumikan
    Segalanya kau yang mendahului kebaikan kepadaku
    Sehingga aku menangis hiba penuh syukur diKurniakan sahabat
    Semuliamu...Kebaikan yang kau berikan kepadaku
    Aku rasakan aku sedang bersahabat dengan ahli Syurga
    Kerana hatimu Semurni Syurga
    Tidak pernah terdetik di hatimu untuk mengecewakan aku
    Andaikata aku inginkan bintang di langit
    Akan kau gapai bintang itu
    Dan berikan padaku
    Andai bintang itu boleh membahagiakan aku
    Boleh membuatkan aku tersenyum
    SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
    Sahabatku... tak perlu bintang di langit
    Kaulah bintangku sebenarnya
    Terus bergemerlapan menyinari hidupku
    Yang bergerhana di setiap musim
    Tak bermusim biarpun dunia ini bermusim
    Begitu bermaknanya kau dalam hidup dan matiku

    Sahabat...
    Kaulah sahabat sejatiku
    Kaulah sahabat dunia akhiratku
    Terima kasih sahabat kerana sudi menjadi sahabat sejatiku
    Syukur Ya Allah kerana Kurniakan aku seorang hamba-Mu
    Yang berhati Semurni Syurga
    Yang selalu mengingatkan aku tentang kematiaan
    Makanya aku mesti kuat semangat untuk mempertahankan
    Persahabatan dengannya biarpun tsunami datang membadai
    Yang cuba memisahkan kasihku dengannya
    Aku ingin setia dengannya
    Sesetia ombak pada pantai
    Moga persahabatan atas dasar kerana-Mu
    Catatkanlah nama kami sebagai Kekasih-Mu
    Izinkan kami bersahabat sampai Syurga
    Aamiin Aamiin Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin

    Sahabat....
    Indahnya persahabatan kita ini
    Moga persahabatan yang indah ini
    Bukanlah fantasi atau ilusi
    Tapi adalah benar lahir dari hati yang ikhlas
    Andainya cuma fantasiku saja
    Maafkan aku sahabat....
    Kau bukan sahabat sejatiku
    Cuma kawan biasa dalam bisu lesu lesi
    Yang tak memberi impak dunia akhirat padaku
    Cuma sahabat canda-canda
    Perbualan kosong
    Tiada apa makna
    Malah mengajar aku
    Ketaksupan pada darjat, pangkat, harta
    Mengumpul harta sebanyak mana
    Biarpun terpaksa menindas , perdaya memperdayakan
    Menabur fitnah, menghina, mengumpat mengeji
    Serasa diri sesempurna memiliki segala kesempurnaan
    Berbangga dengan kekayaan dan kekuasaan yang dimiliki
    Makanya kawan...
    Maafkan aku kawan
    Aku tak dapat berkawan denganmu
    Kerana kau terlalu sempurna dan aku hina di matamu
    Izinkan aku berlalu pergi di hatimu kawan....
    Maafkan aku
    Menjadi kawanmu membuatkan
    Hatiku bergerhana sepanjang musim
    Moga Allah ampunkan aku
    Atas ketidak daya upayaan
    Mempertahankan persahabatan ini
    Atas perpisahan ini
    Janganlah ada dendam di antara kita
    Biarpun kita telah berpisah
    Setiap kali perpisahan dengan sahabat
    Hatiku selalu terdera
    Kerana kasihmu telah sebati di hatiku
    Membuatkan aku akan rindu tak tertanggung
    Kerana tidak sefahaman,sependapat dan sepemikiran
    Aku terpaksa lepaskan kasih dan rindu
    Apalah dayaku hendak mengikat kasih dan rindu
    Jika orang sudah benci akan daku
    Aku cuma mahukan teduhan kasih
    Bukan ketandusan, kebisuan dan kebencian darimu
    Siapalah aku di hatimu
    Cumalah kasih tersisih
    Dipandang hina
    Karna aku tidak memiliki pesona dunia
    Yang boleh memancing hatimu untuk
    Menyayangiku dan menghargaiku
    Sekali lagi kumohon maaf
    Percayalah aku tetap setia padamu ...
    Mendoakan kejayaan untukmu
    Kita berpisah cuma di balik mega senja
    Hilanglah mega senja itu
    Bermakna aku sudah tiada di dunia ini....
    Biarpun sudah tiada di dunia ini
    Namamu kubawa pergi sampai Syurga
    In Shaa Alllah Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin

    Sahabat fbmu di balik mega senja,
    Ratu Rimba Niagara
    22 Jun 2013
    • Tpss Syuhada Siddiq AlMustoffa kenapa nak meraayu-raayu mempromosi diri hingga menjemukan???
    • Ratu Rimba Niagara WARKAH UNTUK TPSS SYUHADA SIDDIQ ALMUSTOFFA,
      'DUNIAKU ADALAH SASTRA'

      Assalamualaikum Tpss Syuhada Siddiq AlMustoffa ....
      Apakah gerangan yang membuat kamu tega bilang begitu

      Mengatakan aku merayu-rayu mempromosi diri
      Adakah aku mempromosi diriku padamu Tpss Syuhada Siddiq AlMustoffa , setahu aku kamu adalah perempuan bukan lelaki ganteng
      Tak akanlah aku nak merayu padamu sampai kau jadi jemu ?
      Isshhhh! Tega kamu bilang gitu Tpss Syuhada Siddiq AlMustoffa
      Kita sebagai seorang islam tak elok berperasangka yang jelek-jelek...
      Dan berkata yang boleh menyakitkan hati orang...
      Kamukan sudah puluhan tahun bergaul dengan ramai orang
      Menggunapakai ilmu yang semuanya berfakta lagi bernas

      Untuk pengetahuan kamu Tpss Syuhada Siddiq AlMustoffa 
      Aku bukan promosi diri hingga menjemukan kamu seorang
      Tapi aku mempromosikan karya-karyaku 
      Yang pelbagai tema
      Setiap apa yang diKurniakan Allah Ilham aku karyakan
      Aku kongsikan dengan rakan-rakan fb & group....
      Andainya ada yang berminat untuk melamar karya-karyaku
      Untuk dijadikan realiti segala cita-citaku di bidang sastra
      Yang kudambakan...itulah yang dimakbulkan Tuhan...
      Jika tiada tak apalah belum sampai masanya lagi 
      Untuk impianku jadi kenyataan...
      ALLAH MEMAKBULKAN DOA DALAM MASA YANG TEPAT
      Agar hamba-NYa faham apa makna syukur
      Jadi segalanya aku sudah pasrah akan takdir yang ditakdirkan 
      Makanya kau janganlah memandang hina dan sakit hati denganku
      Bakat menulisku ini adalah Kurniaan dari Ilahi
      Yang aku syukuri...
      Jika kau cemburu denganku 
      Berarti kau cemburu dengan Tuhan
      Sedangkan aku tak pernah pun
      Cemburu dengan sesiapa mahupun engkau...
      Yang penting aku dapat berkarya 
      Dengan tidak mengganggu orang lain
      Tapi kata-katamu seakan aku mengganggu kamu...

      Adakah aku tidak layak bersiaran karya di sini?
      Jika aku tak layak berkarya di sini...
      Aku tunggu kata putus dari admin di group ini...
      Hayatilah apa yang tercatat di bawah ini agar kau 
      Faham ..duniaku adalah sastra ....

      "Aku merayu padamu? Adakah kau sakit hati? Kenapa kau harus sakit hati? Sedangkan aku tak kenal engkau...engkau tak kenal aku? Semua tema aku tulis....dan di group ini ada rakan fbku...makanya mereka faham kenapa mereka menjadi rakan fbku...dan kau bukan rakan fbku...adakah kau cemburu...kalau kau cemburu kenapa? aku tak ada pun buat salah dengan engkau dan aku tak pernah berurusan dengan engkau...jika group ini engkau sebagai admin...sekarang juga aku keluar dari group ini. Kalau kau tak suka karya aku kerana menjemukan engkau...admin kat sini setahu aku ijinkan aku bersiaran karya dengan apa jua tajuk karyaku? kalau engkau nak berkarya...karyalah aku tak kisah dan aku tak ambil kisah...kerana aku di sini dijemput berkarya apa jua tajuk karya....andai semua ahli grup ini kata sepakat tak suka...sekarang juga aku undur diri dari bersiaran karya...apapun aku tunggu kata putus dari admin kat sini samada aku diijinkan berkarya atau tidak...untuk pengetahuan engkau...banyak lagi group aku sertai bukan group ini saja...aku pun dah letih dan jemu berurusan dengan orang melayu macam engkau ini kerana tak boleh tengok orang senang berkarya...aku berkarya kerana menghargai bakat dari Ilahi. Harap maaf jika aku terkasar bahasa...kerana aku tak pernah salah dengan engkau...apakah aku berkarya telah menyakitkan hati engkau selama ini...kalau engkau tak suka nak baca karya aku nggak apa-apa ...tapi sengaja hendak mematahkan semangat aku berkarya di sini...aku tunggu kata putus dari admin samada aku harus siarkan karya di sini lagi atau dihentikan siaran karya kerana buat orang sakit hati lalu dikeluarkan terus dari group ini. Aku tak kisah...sebab aku di sini ...aku diundang untuk bersiaran karya secara percoma tanpa bayaran tanpa minta simpati...harap kau faham ...kalau kau tak faham biarlah admin yang memahamkan keadaan ini. Aku tunggu kata putus dari admin.Aku redho kalo sudah tak jadi ahli group ini kerana aku berkarya telah menyakitkan hati banyak orang di sini termasuk kamu orang yang paling bijak merungkaikan kata-kata yang berfakta lagi bernas...siapalah aku yang tak pandai berfakta...yang tahu hanya bergurindam, bersyair. berpuisi berpantun ...itupun telah menyakitkan hati banyak orang terutama sekali kamu...waduh pening kepalaku menghadapi orang seperti kamu ini tak senang melihat orang senang...orang nak berkaryapun sakit hati dan cemburu. Tiada aku nanti di sini...menulislah sebanyak mana mahumu yang berfakta semuanya...syabas sahabatku kerana kata-katamu membuatkan aku tumpul pemikiran...selamat menyiarkan kata-kata berfakta di sini dan aku mahu membaca kata-katamu yang berfakta...barangkali ahli-ahli group juga menunggu penulisan kamu yang berfakta setiap hari kau siarkanlah...percuma tanpa bayaran apa-apa...silakan sahabatku aku sedia membaca ilmu yang banyak itu. Lagi pun banyak ilmu mesti disebar luaskan tak boleh disimpan-simpan...walau pun kita tak dapat begurindam .berpantun...bersyair ...berpuisi....tulis ilmu cara berfakta tak mengapa di sini ahli group semuanya bijak pandai belaka ...mereka semua terlebih pandai dan faham apa makna setiap ayat yang kamu tulis..janji ada mesej dan ilmu yang hendak disampaikan...barangkali aku tak layak menyampaikan ilmu kerana aku tak sebijakmu......
      SELAMAT MENYIARKAN BAHAN-BAHAN BACAAN YANG BERFAKTA DAN MANTAP DI SINI AGAR SEMUA AHLI GROUP DAPAT MENGHAYATI APA YANG INGIN KAU SAMPAIKAN....mulai sekarang ini kau sajalah menyiarkan bahan-bahan bacaan di sini tanpa jemu tanpa pelit ide...aku dan yang lainnya setia menanti....ilmu yang kau pengen kau sampaikan ...kerana kami ahli group di sini telah buangkan jauh-jauh perasaan hasad dengki . iri hati dan sentiasa menghargai setiap bahan-bahan yang disiarkan...kerana kami percaya bahan-bahan yang disiarkan bukanlah untuk dijadi bahan canda-canda omongan kosong untuk mempromosi diiri ok...semuanya mahu saling berbagi ilmu yang mereka ada...kalau untuk mempromosi diri bukan dengan cara masuk di group ini...sebab group ini mengutamakan adap bukan tak beradap semuanya saling sanjung menyanjungi saling hormat menghormati dalam ikatan ukhuwah talisiraturrahmi....

      Yang kecewa dengan kata-katamu,
      Ratu Rimba Niagara
      22 Jun 2013



WWW



www

0 comments:

Post a Comment

 
;