Thursday 20 June 2013

TEATER MUZIKAL FISABILILLAH .'KAU KEKASIH AWAL KAU KEKASIH AKHIR'







  • Assalamualaikum­ kepada semua warga TENTERA FISABILILLAH .... Pada 20/21/22 berlangsungnya expo barangan halal dan saham akhirat di tasik darulaman jitra. (DARULAMAN PARK).... Program yang dianjurkan ialah....
    -Jualan dan pameran barangan halal
    -pertandingan/­sukaneka (kanak2jer)
    -teater muzikal islam
    -menunggang kuda (special)
    -gerai2 makanan
    -RAWATAN PERCUMA sihir dan ganguan mahluk haluih....
    10 pagi --11 mlm
    Maklumat lanjut hubungi
    Pn Rokiah : 018 2095034
    En Hisyam: 019 4586830
    Pn Zaidah: 013 9238313
    Tn Hj Haizad :014 5228038
    MAI JANGAN TAK MAI

  • Yaa Rabb ...
    hatiku benar-benar diliputi oleh indera-Mu ,,,
    sehingga membuatku ingin bersembunyi dari semua makhluk dibumi ini ...
    seperti api dengan panasnya ,,,
    atau detak dengan degupnya ,,,
    semakin hadir semakin aku ingin menjauh dari keramaian ,,,
    dan aku hanya ingin mendengar desir-Mu dalam gema jiwaku ...
    akan tiba suatu saat nanti tak satupun manusia yang akan mengetahui jejakku kepada-Mu ,,,
    yang mereka ketahui hanyalah ukiran canda tawa yang menjadi kenangan atas sebuah nama ...

    aku akan lenyap seperti asap meninggalkan arang ...
    semakin tinggi menjulang ,,,
    semakin lenyap dalam pandangan ...
    bagai kayu yang menjadi abu ,,,
    lalu tersapu angin ,,,
    bersatulah dengan alam tanpa siapapun yang mengetahui keberadaanku kecuali Yang Maha Tahu ...
    dan aku sendiri tidak lagi berada pada asap dan abunya ,,,
    aku sudah dalam kehendak dan kemauan-Nya ...
    tertinggal nama yang terukir dan terkenang ,,,
    didalam hatimu wahai orang-orang terdekat yang akan mengenangku ...

    lebih baik aku menjadi diri sendiri ...
    perwatakannya bebas menurut kehendak tanpa paksaan ...
    mengarah kepada Tuhan tanpa adanya dinding ,,,
    semua berlaku mutlak pribadi yang sejati ...
    bukan untuk menjadi munafik bagi diri sendiri ,,,
    apa-apa yang diawali dengan apa adanya ,,,
    akan tidak menjadikan
    ada apanya kelak ...

    benar ataupun tenar ,,,
    keduanya itu akan mempengaruhi keadaan hati seseorang ...
    jika orang sudah benar ,,,
    maka ia tak ingin mengejar suatu ketenaran ,,,
    karena ketenaran itu melahirkan Riya' dan Ujub ,,,
    yang akan menggerogoti keadaan iman ...
    dan jika orang sudah tenar ,,,
    maka ia paling banyak membenarkan dirinya ,,,
    sedang menghilang kebenaran pada sejatinya ,,,
    meski salah pernyataannya ,,,
    tetaplah ia menganggapnya benar karena ketenarannya ...

    untuk itu aku memilih untuk menghilang dalam pandangan ,,,
    menyatu dengan Sang Alam ,,,
    dan bersembunyi ke dalam Yang Maha Ghaib ...

    Awal Muhammad..Akhir Muhammad - Arjuna 1440
    • 3 people like this.
    • Ratu Rimba Niagara YA ALLAH KAU KEKASIH AWAL KAU KEKASIH AKHIR

      Ya Allah 
      Hidupku tak bermakna tanpa-Mu

      Aku cintakan-Mu
      Cinta sesungguh cinta

      Cinta yang lahir dari iman tauhid 
      Yang berpadu dalam dzat cinta-Mu

      Kau uji aku sehebat-hebat ujian
      Lambang cinta-Mu padaku
      Karna aku cintakan-MU
      Aku sabar 
      Aku redha
      Aku tawakal

      Sebab aku tahu Kau uji aku
      Mengikut kemampuanku

      Cuma pintaku jangan Kau uji aku
      Di Luar kemampuanku
      Karna aku takut Kau tak mahu membalas cintaku
      Malu aku Ya Allah jika karna tak sabar diduga-Mu
      Kau tolak cinta-MU ke aku
      Jika Kau tolak 
      Merana hidupku 
      Aku hidup seperti tanpa roh
      Jasad kosong tanpa roh
      Aku tahu Kau Maha Pengasih 
      Kau Maha Bekasihan Belas...
      Balaslah cintaku ini
      Dengan dugaan yang benar-benar aku dapat pertahankan
      Hingga ke akhir hayatku...

      Hidup matiku Hanya Untuk-Mu Ya Allah...
      Hadirlah hamba-hamba-Mu
      Yang sama seazam setekad
      Meraih Cinta dan Redha-Mu
      Hidup dalam kebaikan
      Mati dalam kebaikan

      Karna Kau kucinta
      Karna Kau Kekasih Awal...
      Karna Kau Kekasih Akhir...
      Sinarilah hidup matiku
      Dalam kalimah Syurga-Mu
      Izinkan kuukirkan cinta-Mu
      Di hati jasad dan rohku
      Takkan terpadam sampai kapanpun
      Sehingga aku memandang wajah-MU
      Di hari semua ahli Syurga dapat memandang-Mu
      SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHHU AKBAR 
      Itulah nikmat yang tiada tandingi-Nya di Syurga
      Indah-Nya Di Kala itu Tuhan...
      Makbulkanlah pertemuan di kala semua hamba-Mu
      Yang bergelar ahli Syurga menatap wajah-Mu
      Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin. 

      Hamba-Mu Yang Kerdil,
      11 Syaaban 1434

  • Budak lelaki ini berusia 8 tahun dan seorang yang buta..Walaupun masih budak dan buta tapi dia boleh mula manghafaz al Quran sejak umur 5 tahun lagi dan telah berjaya menghafaz 30 juz al-Quran ketika usianya 7 tahun..Subhanallah..Hebatkan...Beruntung sungguh ibu bapanya..

    Baca lagi

    http://mindakini.com/budak-buta-berusia-8-tahun-hafaz-al-quran/


(PETIKAN DARIPADA WALL GRUP TENTERA FISABILILLAH)
20 Jun 2012

0 comments:

Post a Comment

 
;