Saturday 22 June 2013

YANG TERINDAH MEMILIKI MU SEBAGAI SAHABATKU



    • Bismillahirahmanirrahim
      Assalammualaikum wr wb

      Moga rakan-rakan fb yang dikasihi dalam Rahmat Kasih Allah selalu Aamiin

      Selamat menghayati karya-karya yang saya karang ....pasti-Nya ilham dari-NYa
      Karna tanpa ilham dari-NYa saya tidak akan dapat menulis walaupun sebaris ayat
      Saya akui saya hamba yang terlalu fakir
      Andai saya tidak berusaha mencari hidayah...hidayah tak sudi nak hadir
      Hidayah tak boleh datang dengan sendiri
      Perlu dicari melalui pembacaan...pendengaran..dipelajari dan diamalankan.
      Bila hidayah datang kena kekalkan...jika diabaikan hidayah akan lari dari kita

      Hidup ini tak indah tanpa hidayah
      Sesempurna apapun kita di atas dunia ini tanpa hidayah
      Hidup kita pasti jadi kosong tak bermaya....
      Rasa di mana kita pergi seakan penjara
      Sedangkan bumi ini luas untuk kita mengembara
      Ini tidak kita sendiri yang memenjaakan diri kita sendiri

      Karna hidayah itu penting bagi semua orang
      Makanya saya ini amat pentingkan rakan fb
      Yang menjadi rakan fb saya
      Pabila membaca karya-karya saya
      Tak like tak apa
      Tapi memberi komentar mengikut tema karya yang disiarkan
      Andainya mesej yang disampaikan iatu bertentangan dengan kehendak agama
      Boleh masuk ke inbox saya dan perbetulkan...inikah diantara saya menerima
      Rakan-rakan fb yang arif dengan ilmu yang dimiliki
      Indahnya jika saling berbagi ilmu tanpa ada rasa kedekut ilmu/pelit...
      Sejurnya saya tidak suka kawna-kawan fb saya yang terlalu pelit ilmu
      Pertemanan fb denannya seperti tidak wujud...
      Andai itu kemahuan rakan fb yang wujud seperti tak wujud
      maafkan saya karena di wall saya hanya mereka yang tak kedekut ilmu dan idea

      Sekian . Wassalam,
      Ratu Rimba Niagara
      23 Jun 2913
      Like ·  ·  · Promote · a few seconds ago · 
    • Nyai Ratu Legenda added a new photo.
      Like ·  ·  · 35 minutes ago via BlackBerry · 
  1. TEATER BANGSAWAN DIRAJA PUTRI RIMBA NIAGARA

    MAHKOTA PUTRI RIMBA NIAGARA DIBELI DENGAN UKIRAN DAUNAN KASIH

    Tuan Putri semasa Tuan Putri ditabalkan menjadi Ratu Rimba Niagara kami penghuni rimba telah bermuzakarah untuk melantik Tuan Putri sebagai ketua yang memerintah seluruh Rimba Niagara ini.

    Kami ingin membuat sendiri mahkota tuan putri yang tiada tandingannya dengan buatan manusia tapi meman...
    See More
    Like ·  · Promote · 
  2. TEATER BANGSAWAN DIRAJA PUTRA SANG KURIANG RENTETAN SKRIP TEATER BANGSAWAN DIRAJA PENGANTIN RAJA RIMBA Karya Ratu Rimba Niagara

    Setelah berkahwin dengan Raja Rimba, Permaisuri Rimba mengikut Raja Rimba tinggal di sebuah istana di Belantara Niagara. Rumahtangga yang dibina atas dasar saling cinta menyintai amat bahagia. Sehati sejiwa saling hormat menghormati, Saling bertukar pandangan dan sentias...
    See More
    Like ·  · Promote · 
    • Rubianto Tanoto likes this.
    • Ratu Rimba Niagara Rubianto Tanoto...beri komentar mu pada karya ini. Ini janji kamu untuk menjelaskan hutang...ok...udahlah malam purnama kamu nggak datang...jangan biarin aku pergi lagi dong...hehehe
  3. TEATER BANGSAWAN DIRAJA,' PENGANTIN RAJA RIMBA'

    SINOPSIS ‘PENGANTIN RAJA RIMBA’

    Mengisahkan perkahwinan harimau dengan monyet pada tahun 2020.
    Betapa meriahnya hari tersebut kerana semua binatang di darat dan di laut meraikannya. Tidak kira binatang buas, jinak, besar dan kecil masing-masing membawa hadiah yang unik.

    Pada sebelah malamnya pula berselerakkan bintang-bintang di langit di merata-r...
    See More
    Like ·  · Promote · 
  4. TEATER BANGSAWAN DIRAJA , 'KETURUNAN RAJA MATARAM KUNO'

    MISTERI KEHILANGAN RAJA INDONESIA

    Hai Garuda diRaja ke mana kah mahu kamu terbang itu?

    Tuanku Putri mahu tahu ke mana hamba hendak terbang?

    Mestilah beta nak tahu sebab itu beta mahu nanya kamu?

    ...
    See More
    Like ·  · Promote · 
  5. june 22 2013 - 05:20PM



    my promises is debt

    janji ku adalah hutang

    我答应债务
    See Translation
    1Like ·  · 
  6. quote of the day

    greeting and positive personality is determining the value of investments

    ucapan dan kepribadian yang positive adalah nilai investasi yang menentukan

    问候和积极的性格决定的投资价值

    original script by Rubianto Tanoto
     — eating breakfast.
    See Translation
    Like ·  · 
  7. SALAM RAHAYUU ====== SELAMAT PAGI ====== LELAMPAH GESANG SAJENGKAL ROSING SUKU ,.... DALAH ...... LELAMPAH PAMIYATING PAMBUBHI KALAMPAH SAJRONING WEKTU .... ====== ( TERJEMAHAN = PERJALANAN HIDUP ITU HANYA SEPENGGAL RUAS KAKI,...... SEDANGKAN ...... PERJALANAN PEMURNIAN BUDHI PEKERTI BERJALAN SEPANJANG WAKTU ) .. ........ .... ............ ( 22062013 ) ..... — with Rusdal Fajr St Inayatsyah and 20 others.
    Like ·  · 
WWW

0 comments:

Post a Comment

 
;