Saturday 27 July 2013

ALLAH KUTUNGGU KUN FAYAKUN PADA SEGALA-CITA-CITAKU AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN




    • Tuan Suhaimi shared Gempak.Org's photo.
      Air mata Jantan ku berlinang tengok anak-anak ini.. Ramai yang PM nak ambil anak angkat dari Syria tapi masih tiada jalan..



    • Unlike ·  · 52 minutes ago · 
      • You and 11 others like this.
      • Ratu Rimba Niagara LAILATUL QADAR PARA HAMBANYA INGIN BERTEMUMU

        lailatul qadar
        senandung doa terdengar
        seraya memeluk angin dan rembulan
        memenuhi langit malam
        subhanallah.....
        seperti seribu cahaya lilin
        terpendar indah
        doaku, doamu, doa kita semua
        temukan aku kembali dengan malam ini
        tahun depan, tahun depannya lagi
        sampai nyawaku menari bersama izrail...
        Doa: Wahyunisa Sy Ibrahim

        Naga Pamungkas ah lailatul qadar, setiap ramadhan kita
        berharap itu. Mungkin tanpa kita sadari kita telah
        mendapatkan lailatul qadar

        Idrisboi Boiboi Assalamualaikum. Lailatul qadar
        melambai-lambai pada mereka yang tidak pernah lelah dan
        jemu bangkit sepertiga malam lalu melaksaakan quamula'il.
        Impian insan yang mengharapkan keredhaan Allah.

        Lailatul Qadar...

        Kedatanganmu ditunggu dengan penuh rasa cinta
        Kedatanganmu diketahui tapi tak tahu malam ke berapa
        Yang diketahui 10 malam terakhir Ramadhan
        Allah rahsiakan ketibaan malam yang ditunggu-tunggu
        Para hambaNya kerana mahu menilai sejauh mana
        Keikhlasan para hambaNya beribadat kepadaNya
        Adakah untuk memburu ganjaran 1000 bulan
        Atau cintaNya
        Ketahuilah 1000 bulan ganjaran yang diberikan itu
        Adalah balasan CintaNya untuk para KekasihNya
        Yang beribadat semata mendapat keredhaanNya
        Meneruskan kehidupan dalam redhaNya
        Selagi nafas tak terhenti!

        Doa Harapan: Ratu Rimba Niagara & Semua Yang Membaca Karya Doa Ini Aamiin
        19 Ramadhan 1434H
        28 Julai 2013M

SubhanAllah…
Kura-Kura Pulau Pinta ini adalah yang terakhir di dunia...Doakan semoga tidak pupus.

LIKE >> Awal Ashaari¤ Scha Alyahya シ 
Like ·  ·  · about an hour ago · 





SEJAK AZALI LAGI KITA PUNYAI NIAT YANG SAMA
SALING SAYANG MENYAYANGI KERANA-NYA

Alangkah bahagianya jika karya-karyaku
menjadi koleksi perpustakaan di rumah-rumah
peminat karya-karyaku di seluruh dunia
aduhai kasih sayangku ada di hati mereka ...
ada juga di rak-rak perpustaan di rumah mereka
itulah matlamat aku berkarya
dunia karya duniaku ...
peminat karyaku kesayanganku...

Kasih sayangku pada peminat karya-karyaku
sentiasa hidup walaupun aku sudah tiada di dunia ini

Duhai yang meminati karyaku...
sejuta terima kasih kuucapkan padamu
kerana sudi membaca karyaku
ketahuilah olehmu
setiap karyaku adalah lambang
kasih sayangku pada kalian

Minat kalian pada karyaku amat aku terharu
teringat aku di kala aku remaja
apabila melihat remaja membaca novel cinta kerana-Nya
kubayangkan novel yang dibaca itulah karyaku
bahagia sangat teringat di kala itu
rasanya dunia ini aku yang punya
biarpun itu cuma fantasi di kala itu
tapi dengan izin-Nya
karya-karya ku di baca di alam maya
Allahu Akbar tak pernah terfikir olehku
karya-karyaku dibaca di alam maya dengan
jumlah pembaca ratusan ribu mungkin berjuta...
diterjemahkan ke dalam pelbagai bahasa dunia
itulah yang aku mahukan pun

Biarlah aku tak terkenal di luar sana atau di mana-mana....
lagi aku suka...kerana aku menulis bukan kerana nama
bukan mahu penghargaan bukan mahu dipuji...
aku menulis tanda aku syukur pada-Nya
aku menulis tanda aku sayangkan semua
penghuni bumi dan langit
semuanya aku sayang tanpa terkecuali
Moga Allah SWT sudi membalas cintaku
dan moga semua yang membaca karyaku
sudi menyayangiku juga kerana-Nya
mana yang tak sudi membalas kasih sayangku
tak apalah mungkin karyaku tidak berjaya
menambat hati mereka
jika ada yang terluka membaca karyaku
maafkan aku bukan sengaja
aku mahu melukakan hatimu...
percayalah kasih kita tetap mekar
semekar bunga-bunga di Taman-Taman Syurgawi
berkat kita saling berkasih sayang demi-NYa ...
kasih kita walaupun tak pernah bertemu di alam nyata
cuma di alam maya ...
cuma melalui karya-karyaku kita berbicara
bagaikan saudara kandung
bagaikan rakan dunia akhirat...
kita bisa menyambungkan tali ukhuwah kasih ini
sampai ke Syurgawi
Insya-Allah AAmiin Ya Rabbal A'Lamin ...

Yang menyayangi semua pembaca karya-karyaku,
aku sayang kamu sesungguh sayang...
jika aku salah maafkan aku
percayalah walaupun kau membenci aku...
aku tetap sayang padamu
kerana sejak azali lagi kita semua mempunyai
niat yang sama saling berkasih sayang demi-Nya

Rakan Dunia Akhirat Alam Mayamu...
Ratu Rimba Niagara
6 Safar 1434H
20 Disember 2012M

(PETIKAN DARIPADA WALL SULTAN HASSANAL BOLKIAH & GALERI SASTERA PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA)
18 Ramadhan 1434H
27 July 2013M
Like ·  ·  · 7 hours ago · 


  • CITA-CITAKU ADALAH LAMBANG CINTAKU PADA-MU

    Ya Allah sebelum aku bertemu-Mu
    Izinkanlah aku melakukan amal soleh yang ada Nilaian di Sisi-Mu
    Belas kasihanlah padaku Ya Allah..
    Kerana padamu saja yang kusandarkan harapan
    Hidup dan matiku adalah atas kehendak-Mu
    Andainya hari ini hari terakhirku hidup di bumi ini aku redha
    Jikalah Kau panjangkan umurkan
    Berilah aku peluang untuk berbuat kebaikan yang Kau redhai...
    Capaikanlah segala cita-citaku...
    Cita-citaku adalah
    Lambang cintaku pada-MU
    Lambang cintaku pada semua hamba-Mu
    Maka makbulkanlah Ya Allah Yang Maha Berkuasa
    Pada Setiap Sesuatu Yang Engkau Kehendaki...
    KUN FAYAKUN
    Aamiin Aamiin Amiin Ya Rabal A'Lamin
    December 18, 2012 at 8:21am · Unlike · 4

    Zulkipli Hamid KUN kata Allah...FAYAKUN kata Muhammad...RABBUKUM kata....???
    December 18, 2012 at 8:27am via mobile · Unlike · 2

    Ratu Rimba Niagara YA ALLAH AKU REDHA AKU HAMBA-MU

    YA ALLAH KUTUNGGU KUN FAYAKUN
    PADA SEGALA CITA-CITAKU

    Ya Allah sebelum aku bertemu-Mu
    Izinkanlah aku melakukan amal soleh yang ada Nilaian di Sisi-Mu
    Belas kasihanlah padaku Ya Allah..
    Kerana pada-Mu saja yang kusandarkan harapan
    Hidup dan matiku adalah atas kehendak-Mu
    Andainya hari ini hari terakhirku hidup di bumi-Mu ini aku redha
    Jikalah Kau panjangkan umurku
    Berilah aku peluang untuk berbuat kebaikan yang Kau redhai...
    Capaikanlah segala cita-citaku...
    Cita-citaku adalah
    Lambang cintaku pada-MU
    Lambang cintaku pada semua hamba-Mu
    Maka makbulkanlah Ya Allah Yang Maha Berkuasa
    Atas Setiap Sesuatu Yang Engkau Kehendaki...
    KUN FAYAKUN
    Aamiin Aamiin Amiin Ya Rabal A'Lamin

    Hamba-Mu yang kerdil merayu pada-Mu Ya Allah
    Yang Menguasai Seluruh Alam Semesta...
    Maka Makbulkanlah doaku ini
    Aamiin Ya Rabbal A'Lamin.

    Hamba-Mu,
    Nama yang sudah tercatat sejak azali lagi
    Aku redha itu namaku
    Aku redha aku hambaMu
    Aku redha aku dilahirkan ke dunia
    Atas izin-Mu
    Makanya redhakanlah aku menjadi
    Khalifah-Mu di bumi-Mu ini
    Dengan melakukan amal soleh
    Yang ada nilaian di sini-Mu
    Inilah perjanjianku dengan-Mu
    Ketika aku di dalam kandungan ibuku Fatimah
    Bapaku Mohd Ali...
    Berilah kebajikan Rahmat Kasih-Mu kepada kedua orang tuaku
    Sebagaimana mereka telah memelihara dan mendidikku
    Sehingga aku kenal diriku
    Aku kenal-Mu Ya Allah
    Aku redha Fatimah ibuku
    Aku redha Mohd Ali bapaku
    Aku redha semua ahli keluargaku
    Aku redha semua sahabat alam mayaku
    Aku redha takdir-Mu ke atas aku
    Makanya Ya Allah atas redhaku ini
    Kau balaslah pula
    Dengan memberi keizinan aku
    Beramal soleh semata ikhlas kerana-Mu
    Aamiin Aamiin Aamiin Ya Rabbal A'Lamin ...

    Hamba-Mu Yang Mengharap Belas Kasihan-Mu,

    .............................................................
    17 Disember 2012
    December 18, 2012 at 8:48am · Unlike · 2

    (PETIKAN DARIPADA WALL SULTAN HASSANAL BOLKIAH & GALERI SASTERA PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA)
    18 Ramadhan 1434H
    27 July 2013H
    Like ·  ·  · 7 hours ago · 


  • Assalam, comel tak budak ni?.. hehe... 

    Minta jasa anda like : Cicak Man 3
    Like ·  ·  · 7 hours ago · 

(PETIKAN DARIPADA WALL PRINCE ABDUL MALIK & RATU RIMBA NIAGARA)
19 Ramadhan 1434H
28 Julai 2013M

0 comments:

Post a Comment

 
;