Wednesday 24 July 2013

JANGAN SEPIKAN KARYAKU KAMU BUKAN SEORANG PRESIDEN YANG SIBUK 24 JAM MEMBELA RAKYAT




MOGA KITA BERSAMA DAPAT MEMANDANG WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH DI SYURGA FIRDAUSI AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

Subhanallah Alhamdulillah Allahu Akbar...
sungguhlah benar pengalaman sakaratulmaut
barangkali Allah mahu memanjangkan umur kanda tuanku
agar dapat menambah amalan soleh lagi
agar dapat keluarga menumpang kasih kanda tuanku lagi
agar rakyat nusantara masih dapat dipimpin oleh seorang hamba Allah
yang sanggup susah senang bersama rakyat

Dinda tidak tahu gimana setiap kali dinda berkarya
pasti ada bersangkut paut dengan KETUHANAN
setiap kali tika menulis idea datang
dinda yakin ilham itu pasti dari Allah swt
dinda tulis dan terus tulis
sambil menangis hiba

setelah habis tulis dinda terus lafazkan syukur pada Allah
berikan ilham ....sukanya hati hanya Allah saja yang tahu
sudah memang resminya dinda bila sudah tulis
mahu berbagi pada kawan-kawan alammaya
kadang kala rasa juga rendah diri
dikuatiri dibilang dinda ini berbangga diri menulis puisi Ketuhanan
mahukan perhatian daripada orang yang membacanya
seolah diri terlalu baiklah sangat

kerana dinda yakin Allah yang Kurniakan bakat menulis pada dinda
untuk menyampaikan mesej melalui puisi kepada rakan-rakan alammaya
dinda kuatkan semangat pedulikan apa katanya orang
asalkan dinda sudah menjalankan tanggungjawab dinda
menyebar luaskan apa yang diKurniakan Allah pada dinda...

terima kasih di ucapkan kepada kanda atas kesudian
menyokong/mendukung karya-karya dinda
sepanjang bersiaran di group moga Allah swt yang dapat membalas
kebaikan kanda mengizinkan karya dinda bersiaran di group.

manalah tahu berkat pengkongsian ilmu yang Allah Kurniaan ini
dapat kita saling muhasabah diri dan menyambungkan silaturrahim
dengan penuh rasa tawauduk dan sentiasa bersangka baik kepada Allah dan manusia
tanpa mementingkan kepentingan sendiri ...dan sentiasa mahu berbuat baik pada banyak orang dengan kelebihan yang kita punya. Andainya kita tak punya apa-apa kelebihan cukuplah sekadar berkata yang baik pun sudah mendapat pahala sedekah seperti seorang dermawan menginfakkan hartanya ke jalan Allah.
Moga kita hidup dalam kebaikan dan mati pun dalam kebaikan. AAmiin Ya Rabbal A'lamiin.

"ALLAH TIDAK MENGIRA BERMULANYA KAMU
ALLAH MENGIRA BERAKHIRNYA KAMU
MOGA DI SAAT INI KITA BERMULA DENGAN KEBAIKAN DAN BERAKHIR DENGAN KEBAIKAN' AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN'

BERKAT PERSAUDARAAN DI ALAM MAYA INI KITA SEMUA DAPAT DIMASUKKAN KE DALAM SYURGA FIRDAUSI SAMA-SAMA DAPAT MEMANDANG WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH.
AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

RAKAN ALAMMAYAMU YANG SUKA BERPUJNGGA,
RATU RIMBA NIAGARA
15 Ramadhan 1434H
24 July 2013M
  • Ratu Rimba Niagara Apa kabarmu sobatku
    napa sepi tanpa berita
    napa tak sudi beri komentar pada karya-karya yang dikarang oleh ratu rimba ye...adakah ini namanya kawan setiakawan ye....apakah terlalu sibuk sangat? jika sibuk nggak apa amatlah dipaham....
  • Tri Endi Sasongko hahaha...kabar saya baik2 saja @sri ratu. beberapa hari terakhir ini saya banyak kesibukan selama ramadhan, bagaimana dengan kabar sri ratu sendiri ?
  • Ratu Rimba Niagara SAHABAT KUTUNGGUMU DI BAYU MEGA SENJA ALAMMYA 

    sahabat...
    kutunggumu di bayu mega senja alammaya yang 
    kaku lesu bisu sepi gerhana membiru pucat lesi

    kau terus hilang entah di mana tak dapat dikesan

    sahabat...
    tahu kah kau di kala kuterimamu menjadi sahabatku
    aku bergolak dalam jiwaku sendiri
    samada aku hendak terima atau tidak
    jika aku terima aku akan menyusahkan dia
    akan mengganggu kesibukan dunianya
    jika dia sepikan karya ku 
    aku akan terseksa
    bukan kusuruh like dan komentar semua karya-karyaku
    yang panjang berjele hingga juleng mata membacanya
    ini satu karyaku pun tak mahu dikomentarkan walaupun sebaris ayat...tega kamu sahabat padaku

    sahabat...
    kamu bukankah sedia maklum
    jika sudah kuterima menjadi sahabatku
    pastilah sudah bersiap siaga menjadi rakan setiakawanku
    untuk menyokong/mendukung sastera yang kutulis
    ini buat tak tahu saja atas alasan sibuk
    setahu aku ...kamu bukanlah presiden 
    yang sibuk 24 jam melayan masalah rakyat
    ini setakat rakyat biasa 
    apalah sibuk sangat....
    barangkali kamu 
    benar-benar sibuk karena jawatan kamu
    penting sangat untuk berbakti pada masyarakat
    jika itu alasan kamu kuterima ok...

    sahabat....
    jika sibukmu sampai berbulan-bulan malah bertahun-tahun
    maafkan aku karna karyaku terpaksa pergi
    bukan merajuk 
    tapi dah tak larat nak pujuk kamu
    agar ehsan sama karyaku
    jangan marah ye
    jangan bilang aku pemutus talisiraturrahim

    Sahabat....
    kamu paham ke apa yang kamu bilang itu
    tidak bertegur 3 hari sudah memutuskan talisiraturrahim
    ini bukan 3 hari ..berminggu-minggu...berbulan-bulan 
    malah bertahun-tahun ...jadi kaget ku jika bersahabat 
    yang tak mahu mengerti arti sahabat
    memanglah benar kita cuma bersahabat di alammaya
    coba kamu pikir alammaya sudahlah bisu kaku tanpa kudengar 
    suaramu tanpa melihat wajahmu

    jika di alam realiti tika kita berbicara ...jika kau diam membisu 
    aku boleh gunakan bahasa isyarat...tapi jika di alam maya gimana ya...kamu pikirlah sendiri gimana bahasa isyarat alammaya agar kamu tahu aku sejujurnya mahu kamu bicara pada karya-karyaku bukan denganku ku...boleh paham sahabat?

    Sahabat,....
    aku terima kamu menjadi sahabatku
    sebenarnya kau bukan bersahabat denganku
    kau bersahabat dengan karya-karyaku
    jika kau tak berkomunikasi denganku nggak apa
    tapi kau mesti berikan ide mu pada karya-karyaku
    itu sudah memadai bagiku

    Sahabat....
    jika kamu rasa aku adalah sahabat setiakawanmu
    teruslah kita bersahabat sampai mati sampai kubur sampai Syurga...
    jika kamu rasa aku tak sesuai menjadi sahabatmu
    tak apalah sahabat aku sadar siapalah aku di hatimu
    sekadar bunga melati yang tak ada artinya buatmu sahabat...
    bunga melatiku coma bisa tersenyum jika karya-karyaku disapa dengan idemu yang mantap lagi bernas....

    Sahabat...
    maafkan aku jika terus terangku ini
    membuatkan hatimu terluka
    jika hatimu terluka
    izinkan kurawat lukamu
    dengan benang kasih silaturrahim ku yang abadi
    mewangi sampai Syurga
    AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.

    Sahabatmu yang pengen setia denganmu,
    RATU RIMBA NIAGARA
    15 Ramadhan 1434H
    24 July 2013M
    50 minutes ago · Like · 1
  • Tri Endi Sasongko syair yg elok, semoga dapat menjadi pelipur hati yang lara dan obat untuk jiwa yg gundah
  • Ratu Rimba Niagara seeloknya dipahami setiap baris mesej yang pengen disampaikan oleh si pengaran ye...hehehe moga jangan sibuk sesibuk tuan presiden ya...hehehe


SAHABAT KUTUNGGUMU DI BAYU MEGA SENJA ALAMMYA

sahabat...
kutunggumu di bayu mega senja alammaya yang
kaku lesu bisu sepi gerhana membiru pucat lesi
kau terus hilang entah di mana tak dapat dikesan

sahabat...
tahu kah kau di kala kuterimamu menjadi sahabatku
aku bergolak dalam jiwaku sendiri
samada aku hendak terima atau tidak
jika aku terima aku akan menyusahkan dia
akan mengganggu kesibukan dunianya
jika dia sepikan karya ku
aku akan terseksa
bukan kusuruh like dan komentar semua karya-karyaku
yang panjang berjele hingga juleng mata membacanya
ini satu karyaku pun tak mahu dikomentarkan walaupun sebaris ayat...tega kamu sahabat padaku

sahabat...
kamu bukankah sedia maklum
jika sudah kuterima menjadi sahabatku
pastilah sudah bersiap siaga menjadi rakan setiakawanku
untuk menyokong/mendukung sastera yang kutulis
ini buat tak tahu saja atas alasan sibuk
setahu aku ...kamu bukanlah presiden
yang sibuk 24 jam melayan masalah rakyat
ini setakat rakyat biasa
apalah sibuk sangat....
barangkali kamu
benar-benar sibuk karena jawatan kamu
penting sangat untuk berbakti pada masyarakat
jika itu alasan kamu kuterima ok...

sahabat....
jika sibukmu sampai berbulan-bulan malah bertahun-tahun
maafkan aku karna karyaku terpaksa pergi
bukan merajuk
tapi dah tak larat nak pujuk kamu
agar ehsan sama karyaku
jangan marah ye
jangan bilang aku pemutus talisiraturrahim

Sahabat....
kamu paham ke apa yang kamu bilang itu
tidak bertegur 3 hari sudah memutuskan talisiraturrahim
ini bukan 3 hari ..berminggu-minggu...berbulan-bulan
malah bertahun-tahun ...jadi kaget ku jika bersahabat
yang tak mahu mengerti arti sahabat
memanglah benar kita cuma bersahabat di alammaya
coba kamu pikir alammaya sudahlah bisu kaku tanpa kudengar
suaramu tanpa melihat wajahmu

jika di alam realiti tika kita berbicara ...jika kau diam membisu
aku boleh gunakan bahasa isyarat...tapi jika di alam maya gimana ya...kamu pikirlah sendiri gimana bahasa isyarat alammaya agar kamu tahu aku sejujurnya mahu kamu bicara pada karya-karyaku bukan denganku ku...boleh paham sahabat?

Sahabat,....
aku terima kamu menjadi sahabatku
sebenarnya kau bukan bersahabat denganku
kau bersahabat dengan karya-karyaku
jika kau tak berkomunikasi denganku nggak apa
tapi kau mesti berikan ide mu pada karya-karyaku
itu sudah memadai bagiku

Sahabat....
jika kamu rasa aku adalah sahabat setiakawanmu
teruslah kita bersahabat sampai mati sampai kubur sampai Syurga...
jika kamu rasa aku tak sesuai menjadi sahabatmu
tak apalah sahabat aku sadar siapalah aku di hatimu
sekadar bunga melati yang tak ada artinya buatmu sahabat...
bunga melatiku coma bisa tersenyum jika karya-karyaku disapa dengan idemu yang mantap lagi bernas....

Sahabat...
maafkan aku jika terus terangku ini
membuatkan hatimu terluka
jika hatimu terluka
izinkan kurawat lukamu
dengan benang kasih silaturrahim ku yang abadi
mewangi sampai Syurga
AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.

Sahabatmu yang pengen setia denganmu,
RATU RIMBA NIAGARA
15 Ramadhan 1434H
24 July 2013M
Like ·  · Unfollow Post ·  · Promote · See Friendship



  1. (PETIKAN DARIPADA WALL STAR SAMU SAMU & RATU RIMBA NIAGARA)
    15 Ramadhan 1434H
    24 Julai 2013

0 comments:

Post a Comment

 
;