Friday 12 July 2013

ALLAH MAHA BESAR HANYA DIA SAHAJA YANG LAYAK MEMAKAI PAKAIAN KESOMBONGAN



YA ALLAH BALASLAH CINTA PARA HAMBA-MU YANG MENCINTAI-MU AAMIIN

LAILATUL QADAR PARA HAMBANYA INGIN BERTEMUMU

lailatul qadar
senandung doa terdengar
seraya memeluk angin dan rembulan
memenuhi langit malam
subhanallah.....
seperti seribu cahaya lilin
terpendar indah
doaku, doamu, doa kita semua
temukan aku kembali dengan malam ini
tahun depan, tahun depannya lagi
sampai nyawaku menari bersama izrail...
Doa: Wahyunisa Sy Ibrahim

Naga Pamungkas ah lailatul qadar, setiap ramadhan kita
berharap itu. Mungkin tanpa kita sadari kita telah
mendapatkan lailatul qadar

Idrisboi Boiboi Assalamualaikum. Lailatul qadar
melambai-lambai pada mereka yang tidak pernah lelah dan
jemu bangkit sepertiga malam lalu melaksaakan quamula'il.
Impian insan yang mengharapkan keredhaan Allah.

Lailatul Qadar...

Kedatanganmu ditunggu dengan penuh rasa cinta
Kedatanganmu diketahui tapi tak tahu malam ke berapa
Yang diketahui 10 malam terakhir Ramadhan
Allah rahsiakan ketibaan malam yang ditunggu-tunggu
Para hambaNya kerana mahu menilai sejauh mana
Keikhlasan para hambaNya beribadat kepadaNya
Adakah untuk memburu ganjaran 1000 bulan
Atau cintaNya
Ketahuilah 1000 bulan ganjaran yang diberikan itu
Adalah balasan CintaNya untuk para KekasihNya
Yang beribadat semata mendapat keredhaanNya
Meneruskan kehidupan dalam redhaNya
Selagi nafas tak terhenti!

Doa Harapan: Ratu Rimba Niagara & Semua Yang Membaca Karya Doa Ini Aamiin
3 Ramadhan 1434H
12 Julai 2013M

Pilihlah Aku Menjadi Calon SyurgaMu

Aku tak layak masuk SyurgaMu
tapi aku tak mahu masuk nerakaMu
Ya Allah...
aku ingin sangat mengecapi nikmat SyurgaMu
tapi aku ngeri dengan azab nerakaMu
pilihlah aku menjadi calon SyurgaMu
justeru berilah aku hidayah
agar aku sentiasa beramal
yang Kau terima amalanku
yang membolehkan menjadi
calon SyurgaMu
jauhkan aku perkara
yang menyebabkan aku
masuk nerakaMu
belas kasihanlah padaku
Ya Allah aku hamba yang hina
yang selalu alpa dan terlalai
dengan keasyikkan dunia
tolong ingatkan aku Ya Allah
agar lidahku sentiasa berzikir
mengingati saat-saat sakaratulmaut
izinkan rohku bertemu denganMu
dalam keadaan tenang dan
Kau redhai ketika
hidup matiku
pilihlah aku menjadi
calon SyurgaMu
Amin Ya Rabbal A’lamin

Karya Ratu Rimba Niagara
3 Ramadhan 1434H
12 Julai 2013M

KAU YANG KUCINTA

Kau Yang Kucinta
Kali pertama jatuh cinta denganMu
hati rasa terharu!
Terasa damai! Tenang! Aman

Hari-hari dilalui disinari dengan cahaya
cahaya yang dipercayai
dalam sanubari dalam lubuk hati
MenyanyangiMu… MencintaiMu
adalah satu anugerah dariMu
yang paling berharga dalam hidup ini
Syukur Alhamdulillah

Karya Ratu Rimba Niagara
3 Ramadhan 1434H
12 Julai 2013M

DUHAI KEKASIH HATIKU

Duhai Kekasih Hatiku!
Kekasihku…
Bila aku alpa
memujiMu
terasa terhenti nafasku!

Bila aku menyebut NamaMu
segala jiwaku hidup!
jantungku berdegup kencang!
terasa Kau hampir denganku.

Tika aku membaca KalamMu
terasa damainya hati
rinduku membuak-buak
untuk bertemu denganMu

Tika aku sujud padaMu
jasad dan rohku syahdu dalam
linangan air mata keinsafan atas
ketaksupan aku pada dunia
yang melalaikan
aku daripada…
MengingatiMu
MemujiMu
Meng-AgungkanMu.

Terimalah aku menjadi
kekasih setiaMu
di dunia ini! Juga di akhirat!
Amin Ya Rabbal A’lamin

Karya Ratu Rimba Niagara
3 Ramadhan 1434H
12 Julai 2013M

CINTA KEKASIH ALLAH NABI MUHAMMAD S.A.W

Cinta Kekasih Allah Nabi Muhammad S.A.W
Kau dilahirkan
untuk memberi
Rahmat Sekalian Alam.

Berpekerti mulia
menempuh segala cabaran
dan dugaan semata-mata
untuk menyebar
Agama Suci Allah.

Berkorban apa saja
demi umat sezamannya
dan akhir zaman.

Sambil berdiri, duduk dan
berbaring sentiasa
mengingati umatnya
mencintai umatnya
sepenuh hati
sepenuh jiwa
Masya-Allah!

Sentiasa berdoa pada Tuhan
agar umatnya mati dalam
ucapan kalimah

لا إله إلاَّ الله محمد رسول الل

Risaunya Nabi terhadap umatnya
hingga nafas terakhir
menyebut-nyebut umatnya
‘Umatku! Umatku! Umatku!

Duhai Kekasih Allah
Nabi Muhammad S.A.W
Biarpun telah tiada jasadmu
Budimu…
Pengorbananmu…
Cintamu kepada umatmu
akan dikenang…
dihargai dan
disanjung tinggi hingga
ke akhir hayat kami.

Kami tahu kau mencintai kami
ketika berdiri, duduk dan berbaring
hingga ke akhir hayatmu.

Amatlah rugi dunia akhirat!
malang dunia akhirat!
Jika kami tidak membalas cintamu
Wahai Nabi Allah
Kekasih Allah.

Sebagai balasan cintamu
pada kami umatmu
kami akan menjadi
pewaris setiamu
menyebarkan dakwahmu
Al-Quran dan Hadis
yang kau tinggalkan
untuk kami umatmu.

Selawat untukmu
wahai kekasih Allah
terimalah kami
menjadi kekasihmu
sebagaimana kau
menjadi Kekasih Allah.

Moga dengan cinta kami ini
dapatlah kami keberkatan
cintamu di dunia …
Di Padang Mahsyar
mendapat Syafaatmu

~آمِيّنْ... آمِيّنْ.... آمِيّنْ.. يَ رَ بَّلْ عَلَمِيّنْ ~

Karya Ratu Rimba Niagara
3 Ramadhan 1434H
12 Julai 2013MM

TUHAN JIKA INI RAMADHAN TERAKHIRKU

Tuhan jika ini Ramadhan terakhirku...
terimalah
amalanku
berilah pengampunanMu
bukakan hati hamba-hambaMu
yang pernah kukenali atau tidak
biarpun aku tidak mengenali tapi mereka mengenaliku
dapat memaafkan segala kesalahanku pada mereka ...
begitu juga semua keluargaku... sanak saudaraku
juga teman fbku dan alam maya yang membaca karya-karyaku
yang kukenali atau pun tidak
maafkan aku ...
sesungguhnya aku insan yang tak sempurna
biarpun aku menjaga segala perbuatan dan tutur kata
sebaik yang mungkin
tapi
siapalah aku
yang serba tidak sempurna
tapi percayalah
hati dan kalbuku
tiada lain yang kufikirkan
melainkan untuk berbuat baik
kepada semua manusia keranaNya
bukan mengharapkan apa-apa pun balasan!

Ya Allah Tuhan Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang
redhailah hidup matiku!
Kerana aku ingin bertemuMu
dalam keadaan tenang
tanpa dibenci hamba-hambaMu yang hidup
waima makhluk yang Kau Ciptakan
di muka bumi ini!
Lancarkan lafaz
LaaillaahaillaAllah MuhammadarRasullullah
di kala nyawa sampai di kerongkongku nanti.
Amin Ya Rabbal A'Lamin.

...............................
3 Ramadhan 1434H
12 Julai 2013M (Jumaat)
Like · · Share · Promote · See Friendship
Imam Pujo Mulyatno Cipuk likes this.

Imam Pujo Mulyatno Cipuk Yaa Tuhanku, aku mohon kepadaMU panjangkanlah Romadhon untuk kami, sehingga kami lebih panjang menanam di bumiMU ini. Panjangkanlah Romadhon untuk Ratu Rimba Niagara sehingga puisinya mengalir sejernih air pegunugan dan sesejuk es Kutub ujung bumi ini.
about an hour ago via mobile · Unlike · 1

Ratu Rimba Niagara Aamiin Ya Rabbal A'Lamin.
Ya Allah berkat kami bertalisiraturrahim ikhlas karena-Mu sinarkanlah Nur Hidayah Kasih-Mu kepada semua ahli keluargaku ahli keluarganya dan semua ahli keluarga yang membaca karya-karyaku. Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.

(PETIKAN DARIPADA WALL RATU RIMBA NIAGARA, AARON AZIZ & IMAM PUJO MULYATNO CIPUK)
3 Ramadhan 1434H
12 Julai 2013M
Like ·  · Unfollow Post ·  · 3 hours ago
  • Seen by 2
  • Bambang Suhartanto Kelihatan nya lucu , tetapi merendahkan harkat kemanusia an.
  • Ratu Rimba Niagara Di mana yang lucu? di mana merendahkan harkat kemanusiaan?
  • Ratu Rimba Niagara KAGET AKU TENTANG MANUSIA INI

    Kita bicarakan tentang hidup sesudah mati di katakan lucu
    Kita bicarakan adakah aku, kau dan semua akan mati di katakan Lucu...lucu...lalu diketawa bila malaikat maut datang kepadanya...." Luculah kamu ini datang mengambil nyawaku...hahaha aku belum mahu mati lagilah..." Nak tahu lucu atau nggak lucu...tunggulah di kala malaikat maut menjemputmu nanti tunggulah bila ditanya soalan kubur nanti..masa itu ketawalah jika boleh ketawa..."

    Kita Agungkan Tentang Kebesaran Tuhan dibilang merendahkan harkat kemanusiaan...lagi aku kaget...adakah kamu tidak mengaku Kebesaran Tuhan...jika kamu tidak mengaku Kebesaran Tuhan...lihatlah diri kamu sendiri masih lagi dipinjamkan Allah ..roh...jika roh di ambil keluar dari jasadmu ..kamu cumalah jasad yang tak bernyawa lagi....akan dikebumikan ikut pegangan agama kamu...jika kamu Islam akan dikuburkan di perkuburan Islam...jika bukan..sendirilah mahu jawab...jika orang Islam tidak berani memakai pakaian kesombongan kerana kesombongan hanyalah layak untuk Allah swt saja... kamu berkata seperti orang yang sombong tidak suka apabila Allah Tuhanku di Agung-Agungkan Kebesaran-Nya. 

    Logik ke puisi-puisiku memuji-memuja Tuhanku dikatakan lucu dan merendahkan harkat kemanusiaan?

    Jika niat mu membusuk sengaja mahu menjelekkan puisi-puisiku bertemakan Ketuhanan kamu tidak diijinkan sama sekali masuk ke wall ku. Jika kamu berani masuk juga kamulah yang lucu dan merendahkan harkat kemanusiaan diri kamu sendiri kerana dengan Tuhan pun nak cemburu manusia apa kamu ini benar-benar memalukan ...jika tak tahu berbicara lebih baik diam...

    RATU RIMBA NIAGARA
    3 Ramadhan 1434H
    12 Julai 2013M


(PETIKAN DARIPADA GRUP MASYARAKAT ADAT MATARAM)
3 Ramadhan 1434H
 12 Julai 2013

0 comments:

Post a Comment

 
;