Sunday 7 July 2013

"KEJARLAH AKHIRATMU KARENA DI SANA AKAN KAU TEMUI DUNIA SEBENARMU"




    • KEJARLAH AKHIRATMU KARENA DI SANA AKAN KAU TEMUI DUNIAMU!

      Anakku Androgini Asmaragama...
      kejarlah akhiratmu di sana akan kau temui duniamu
      kata-kata terakhir yang kuingat sampai kini sepanjang hayatku

      Masa ibu bilang ke aku
      aku masih nggak ngerti apa makna kejar akhirat
      yang aku tahu aku kejar duniaku sendiri
      aku hidup dalam dunia aku sendiri
      dunia remaja yang gila-gila permotoran dan muzik

      Segala yang dinasihati ibu aku tak dengar
      aku tak paham
      aku saja buat-buat tak paham

      Tapi ibu tak pernah berhenti
      berkata-kata memujuk aku
      supaya jatuh cinta dengan Allah swt

      "Kejar nak...kejarlah akhiratmu...itulah duniamu sebenarnya nak...
      bukan dunia yang sementara ini nak...."

      Pada suatu hari aku memandang ibu dengan penuh kesayuan...
      ibu berpakaian solat sambil jarinya membilang butiran tasbih putih pemberian
      Almarhum ayahandaku.

      "Nak...tiada apa yang hendak ibu hadiahkan padamu nak...nak ambilah tasbih ni
      berzikirlah ingat Allah banyak-banyak nescaya jiwamu akan tenang nak...nak
      mari kemari nak...ibu nak bisikan ke telingamu...."

      Aku akur dengan kehendak ibuku. Ibuku membisikkan ke telingaku,
      "Kejarlah akhirat mu karena disana akan kau temui duniamu ...ikut apa yang
      ibu mahu ajarkan ini nak...

      أشهد أن لا إله إلاَّ الله و أشهد أن محمد رسول الله

      Setelah habis membisikan kalimah syahadah di telingaku ibuku terus meninggalkan aku buat selamanya.

      Dalam linangan airmata aku berdoa kepada Tuhan, "Ya Allah Kau balaslah cinta ibuku pada-Mu dengan balasan Syurga Firdausi

      ~آمِيّنْ... آمِيّنْ.... آمِيّنْ.. يَ رَ بَّلْ عَلَمِيّنْ ~

      Sahabatku yang Bernama Androgini Asmaragama...
      Moga roh ibumu dimasukkan Allah ke Syurga Firdausi Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin

      Kukarangkan puisi ini istimewa buatmu agar kau memahami apa yang tersirat di sebalik pesanan terakhir ibumu ke kamu...."KEJARLAH AKHIRATMU...ITULAH DUNIA SEBENARMU" PESANAN YANG AMAT TERKESAN UNTUK DI HAYATI OLEH SEMUA YANG MASIH BERPELUANG HIDUP DI MUKA BUMI INI YANG SEMENTARA INI.

      Rakan dunia akhiratmu,
      Ratu Rimba Niagara
      28 Syaaban 1434H
      7 Julai 2013M
      Like ·  ·  · Promote · 2 minutes ago · 
    • Ass...ini aku anakmu Ibu...maafkan anakmu yg blm sempat membahagiakanmu...pesan terakhirmu akan kuingat selalu...
      " Kejarlah akhiratmu karena disana akan kau temui Duniamu" makasi ibu...
      Unlike ·  ·  · about an hour ago via mobile · 
      • You, Androgini Asmaragama and 7 others like this.
      • Chaerul Hamzah Subhanallah..
      • Ratu Rimba Niagara Moga roh ibumu di tempatkan Allah swt ke Syurga Firdausi AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.
      • Ratu Rimba Niagara KEJARLAH AKHIRATMU KARENA DI SANA AKAN KAU TEMUI DUNIAMU!

        Anakku Androgini Asmaragama...
        kejarlah akhiratmu di sana akan kau temui duniamu
        kata-kata terakhir yang kuingat sampai kini sepanjang hayatku

        Masa ibu bilang ke aku
        aku masih nggak ngerti apa makna kejar akhirat
        yang aku tahu aku kejar duniaku sendiri
        aku hidup dalam dunia aku sendiri
        dunia remaja yang gila-gila permotoran dan muzik

        Segala yang dinasihati ibu aku tak dengar
        aku tak paham aku saja buat-buat tak paham

        Tapi ibu tak pernah berhenti 
        berkata-kata memujuk aku 
        supaya jatuh cinta dengan Allah swt

        "Kejar nak...kejarlah akhiratmu...itulah duniamu sebenarnya nak...bukan dunia yang sementara ini nak...."

        Pada suatu hari aku memandang ibu dengan penuh kesayuan...
        ibu berpakaian solat sambil jarinya membilang butiran tasbih putih pemberian Almarhum ayahandaku.

        "Nak...tiada apa yang hendak ibu hadiahkan padamu nak...nak ambilah tasbih ni berzikirlah ingat Allah banyak-banyak nescaya jiwamu akan tenang nak...nak 
        mari kemari nak...ibu nak bisikan ke telingamu...."

        Aku akur dengan kehendak ibuku. Ibuku membisikkan ke telingaku,"Kejarlah akhirat mu karena disana akan kau temui duniamu ...ikut apa yang 
        ibu mahu ajarkan ini nak...

        أشهد أن لا إله إلاَّ الله و أشهد أن محمد رسول الله

        Setelah habis membisikan kalimah syahadah di telingaku ibuku terus meninggalkan aku buat selamanya. 

        Dalam linangan airmata aku berdoa kepada Tuhan, "Ya Allah Kau balaslah cinta ibuku pada-Mu dengan balasan Syurga Firdausi 

        ~آمِيّنْ... آمِيّنْ.... آمِيّنْ.. يَ رَ بَّلْ عَلَمِيّنْ ~

        Sahabatku yang Bernama Androgini Asmaragama...
        Moga roh ibumu dimasukkan Allah ke Syurga Firdausi Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin

        Kukarangkan puisi ini istimewa buatmu agar kau memahami apa yang tersirat di sebalik pesanan terakhir ibumu ke kamu...."KEJARLAH AKHIRATMU...ITULAH DUNIA SEBENARMU" PESANAN YANG AMAT TERKESAN UNTUK DI HAYATI OLEH SEMUA YANG MASIH BERPELUANG HIDUP DI MUKA BUMI INI YANG SEMENTARA INI.

        Rakan dunia akhiratmu,
        Ratu Rimba Niagara
        28 Syaaban 1434H
        7 Julai 2013M

Kukarangkan puisi ini istimewa buatmu agar kau memahami apa yang tersirat di sebalik pesanan terakhir ibumu ke kamu...."KEJARLAH AKHIRATMU DI SANA KAU AKAN TEMUI  DUNIA SEBENARMU" PESANAN YANG AMAT TERKESAN UNTUK DI HAYATI OLEH SEMUA YANG MASIH BERPELUANG HIDUP DI MUKA BUMI INI YANG SEMENTARA INI.

Rakan dunia akhiratmu,
Ratu Rimba Niagara
28 Syaaban 1434H
7 Julai 2013M

0 comments:

Post a Comment

 
;