Wednesday 10 July 2013

MARHABAN YA RAMADHAN POLIS DIRAJA MALAYSIA (PDRM)




    • PDRM KERJASAMA SUMBANG 50,000 AL-QURAN UNTUK RAKYAT PALESTIN: Sebanyak 50,000 naskhah al Quran akan di sumbangkan kepada masyarakat Islam di Palestin khususnya di Gaza dan Baitul Maqdis dalam masa terdekat menerusi program Wakaf al-Quran sempena Ramadan yang dilancarkan semalam.

      Program Wakaf al-Quran adalah usaha menghidupkan kembali institusi wakaf yang menjadi tunjaug kepada perkembangan dan kemajuan dunia Islam, la dianjurkan bersama Kementerian Dalam Negeri, Bahagian Agama dan Kaunseling (RAKA), Polis Diraja Malaysia (PDRM), Yayasan Restu dan Pertubuhan Kebudayaan Palestin Malaysia (PCOM).
      Unlike ·  ·  · 3 hours ago · 
      • You and 346 others like this.
      • Musa Sabri Tahniah Kerajaan Malaysia dan KDN khasnya.
      • Nur Atika Hisham Sumbangan juga makanan yer..terima kasih
        3 hours ago via mobile · Like
      • Ratu Rimba Niagara PERBEZAAN TENTERA MESIR DENGAN TENTERA MALAYSIA

        JIKA ANDA MENYANDANG JAWATAN TENTERA ANDA MAHU MEMBELA
        TENTERA MESIR ATAU TENTERA RAKYAT MESIR?

        APAKAH DEFINASI TENTERA FISABILILLAH ?

        APAKAH DEFINASI TENTERA ALLAH?

        APAKAH DEFINASI TENTERA RAKYAT?

        APAKAH DEFINASI TENTERA KERAJAAN?

        SEJUJURNYA AKU, KAMU DAN SEMUA YANG MANA SATU STATUS ANDA?

        Jika ditanya apakah maknanya tentera fisabilillah
        mereka akan jawab tentera yang berjuang di medan perang menentang musuh yang menzalimi rakyat Islam dan negara Islam jika gugur balasannya Syurga

        Jika ditanya apakah maknanya Tentera Allah
        Tentera Allah yang dikirimkan Allah yang terdiri daripada para malaikat-Nya
        yang dinampakkan atau yang tidak dinampak dengan mata kasar manusia.

        Jika ditanya apakah maknanya tentera rakyat..
        Membela pemimpin yang rakyat pilih untuk dinobatkan sebagai presiden
        memerintah sesebuah negara...dipilih oleh rakyat mengikut undang-undang bernegara.

        Jika ditanya tentera kerajaan
        Tentera yang dilantik kerajaan untuk setia kepada tanah air tercinta. Cinta yang tak berbelah bahagi mempastikan negaranya berada dalam keadaan selamat daripada dijajah oleh pihak musuh...mengekalkan kemerdekaan negara adalah untuk rakyat dan negara selamat tanpa berani diganggu gugat akan kesejahteraannya.

        Jika kita tahu kita berstatus tentera yang mana satu...pasti kita tahu apa tanggungjawab kita tanpa mempertikaikan kuasa seseorang yang diberikan mandat
        oleh rakyatnya mengikut sistem demokrasi yang telus dinobatkan sebagai presiden.

        Inilah yang berlaku di Mesir ....di mana presiden yang dipiih oleh rakyatnya sudah menjadi isu yang besar dan melibatkan pertumpahan darah yang amat dahsyat sekali dalam sejarah dunia, di mana presiden pilihan rakyat yang sah telah digulinglan oleh Tentera Mesir.

        Seluruh rakyat Mesir terlalu marah kerana pihak tentera telah menyalahkan kuasanya untuk menindas rakyat pada Presiden Mohammed Morsi yang dipilih oleh rakyat Mesir.

        Berlakulah kebangkitan suara rakyat Mesir mahu presiden yang mereka pilih dikembalikan semula jawatannya sebagai Presiden Mesir tapi tidak dihiraukan oleh pihak tentera Mesir. Berlaku pertumpahan darah yang amat dahsyat sekali dimana Rakyat Mesir yang membela Presiden Morsi daripada terus-terusan digulingkan oleh pihak Tentera...dibunuh ketika solat Subuh. Adakah pembunuhan yang kejam itu sah di sisi undang-undang negara? Adakah tentera rakyat yang membela presiden berjiwa hamba-Nya,dibunuh beramai-ramai ketika solat itu dikira mati syahid?

        Jika pergolakkan politk Mesir tidak dapat diselesaikan segera maka akan berlakulah pertumpahan darah antara rakyat Mesir dengan tentera Mesir. Bumi Mesir sudah pastilah bermandikan darah ...rakyat Mesir yang tak berdosa menjadi mangsa ketidakadilan Tentera Mesir yang inginkan berkuasa mengikut kehendak Tentera.

        Jika ada mana-mana tentera di negara luar pasti berasa celaru pemikiran mereka , mereka berada di pihak mana mahu mendukung/menyokong....di pihak tentera atau di pihak rakyat. Jika mereka mendukung di pihak tentera kerana mereka tentera...andainya matinya menyokong pihak tentera Mesir dikira mati syahid ke tidak?
        Jika mereka menyokong rakyat Mesir...tindakan mereka seperti telah lari dari medan perang kerana mendukung rakyat mesir bukan menyokong Tentera Mesir.

        Yang mana satu hendak disokong amat memeningkan . DILUAH MATI EMAK DITELAN MATI BAPAK. Apapun yang ada di fikiran setiap yang bergelar tentera fisabilillah mahu matinya syahid. Anda gimana. Berilah pandangan/komentar anda jika anda tertarik dengan isu yang dikemukan ini.

        Segala pandangan/komentar haruslah logik kerana ini adalah isu yang amat berat untuk kita sama-sama memikirkan andainya perkara yang sama terjadi di negara kita sendiri.

        "SETIAP YANG BAIK ITU DATANG DARINYA YANG LEMAH ITU ADALAH DATANG DARI KELEMAHAN SENDIRI."

        OLEH RATU RIMBA NIAGARA.
        1 Ramadhan 1434H
        10 Julai 2013M
        Like · Reply · about an hour ago

        ANGKATAN TENTERA DIRAJA MALAYSIA & POLIS DIRAJA MALAYSIA SETIASA BERSIAP SIAGA MEMPERTAHANKAN KEDAULATAN NEGARA

        Rakyat Malaysia berasa bertuah kerana mempunyai Angkatan Tentera diRaja Malaysia dan Polis DiRaja Malaysia yang sanggup mempertaruhkan nyawa demi kerana Agama, bangsa dan negara.

        Seperti yang ada terkandung dalam rukun negara yang kedua, ' SETIA KEPADA RAJA DAN NEGARA'. Semua rakyat Malaysia tanpa terkecuali mesti mentaati apa yang terkandung dalam rukun negara.

        Sebab itu jika ada di antara rakyat Malaysia yang tidak memahami rukun negara , mereka tiada rasa jiwa cintakan negara. Mengganggap negara mereka tidak penting hingga sanggup memperlekehkan Institusi DiRaja tanpa memikirkan impak daripada akan ketidaksetiaan mereka kepada raja dan negara mereka sendiri.
        Moga Rukun Negara menjadi salah satu subjek matapelajaran wajib lulus di semua sekolah rendah dan menengah mahupun IPTA/IPTS.

        Jika sekiranya semua rakyat Malaysia berjiwa patriotik mencintai negara mengatasi kepentingan sendiri , In Shaa Allah Malaysia aman, sejahtera dan dapat mengekalkan kemerdekaan untuk diwariskan kepada generasi kini dan akan datang.
        Tidaklah menjadi seperti yang berlaku di Mesir di mana ada pencanggahan rakyat dengan pihak tentera Mesir yang tidak mengistiharkan hak rakyat melalui sistem demokrasi memilih pemimpin mereka Mohammed Morsi sebagai presiden Mesir yang digulingkan oleh Tentera Mesir. Ini menyebabkan kebangkitan rakyat Mesir untuk mempertahankan pemimpin mereka hingga berlakulah pertumpahan darah di bumi Mesir tanpa ehsan.
        Yang menjadi mangsa yang tidak berdosa adalah rakyat Mesir...selepas digulingkan ,"PINTU RAFFAH" telah ditutup yang mana pintu Raffah ini adalah jalan keluar masuk bantuan makanan dan perubatan ke GAZA. Bayangkan apa akan terjadi kepada rakyat GAZA jika pintu yang menghubungkan ke GAZA ditutup.
        Makanya warga dunia yang beragama Islam mesti bersatu untuk menyelamatkan rakyat GAZA yang menuju di ambang derita akibat kerakusan kuasa yang sudah menepikan rasa kemanusiaan sesama manusia.

        Peristiwa yang terjadi di Mesir haruslah menjadi iktibar kepada semua rakyat Malaysia jika kita sengaja membiarkan negara kita hidup dalam mengadu domba agar negara Malaysia yang aman damai ini menjadi kucar kacir.Tidak tenteram pastilah akan berlaku sepertimana yang berlaku di Mesir. Tapi bezanya di Malaysia , Angkatan Tentera DiRaja Malaysia tidak akan menjadi seperti Tentera Mesir yang berpaling tadah demi ketamakan kuasa untuk memerintah ...mereka telah menyelewengi amanah rakyat kepada mereka.

        Angkatan Tentera DiRaja Malaysia sanggup mempertaruhkan nyawa demi mempastikan rakyat dilindungi daripada sebarang ancaman musuh.Contoh sepertimana yang berlaku pertistiwa berdarah di Lahad Datu di mana Anggota Polis DiRaja Malaysia dibunuh kejam oleh musuh negara. Angkatan Tentera DiRaja Malaysia bergabung dengan Polis DiRaja Malaysia pergi ke Lahad Datu memerangi musuh sehingga semua musuh berjaya ditumpaskan.
        Inilah bukti betapa Angkatan Tentera DiRaja Malaysia dan PDRM mementingkan keselamatan semua rakyat Malaysia terjaga di sebilang masa. Mereka sentiasa bersiap siaga mempertahankan KEDAULATAN NEGARA. Makanya rakyat Malaysia mesti bersyukur atas pengorbanan yang diberikan oleh ATM dan PDRM.

        Di atas pengorbanan semua anggota keselamatan negara samada yang masih hidup dan gugur di medan juang kami rakyat Malaysia mengucapkan sekalung doa 'Moga Allah Azzawajallah membalas segala kebaikan semua samada ketika hidup dan meninggal dunia sentiasa diRahmati Allah swt Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin.

        OLEH RATU RIMBA NIAGARA
        2 Ramadhan 1434H
        11 Julai 2013M
        (KARYA DIILHAMKAN ISTIMEWA UNTUK SEMUA RAKYAT MESIR PENYOKONG SETIA PRESIDEN MOHAMMED MORSI, RAKYAT GAZA, ANGKATAN TENTERA DIRAJA MALAYSIA & POLIS DIRAJA MALAYASIA DAN SEMUA RAKYAT MALAYSIA YANG CINTAKAN KEAMANAN DAN KESEJAHTERAAN NEGARA)
      • Ratu Rimba Niagara INDAHNYA SEDEKAH INDAHNYA ISTANA SYURGA

        Ibu ...tak lama lagi kita akan menyambut Ramadhan....
        gimana ibu...makanan untuk dimakan hari ini pun nggak ada...

        Tak apalah nak...kita makanlah apa yang ada...

        Pokoknya semuanya nggak ada...kita kena berlaper ibu...

        Berlapar itu lebih bagus daripada kita meminta-minta nak...

        Kenapa ya buk...orang-orang kaya ini nggak yang ada suka
        membantu orang miskin seperti kita... mereka mau kita
        melutut di kakinya belum tentu mahu berbagi nikmat harta
        yang mereka miliki...

        Nak...orang miskin ni...dipandang hina orang kaya nak...
        orang kaya baginya akan jadi miskin jika mereka bersedekah walaupun
        dengan sekeping roti canai....

        Ibu....saya mau keluar sekejap...ibu tunggu saja di rumah
        zikir banyak-banyak untuk hilangkan laper ya buk...

        Si anak tadi pergi ke rumah orang yang paling kaya di kampung itu.
        secara kebetululan orang kaya itu sedang bersarapan pagi dengan
        10 keping roti canai.....

        Si anak itu menghampiri si kaya.

        Pak...boleh tak berikan saya sedikit roti canai yang bapak punya...."

        Pergi kamu dari sini ...aku jijik lihat kamu ini ...taunya kamu
        minta...minta ...di sini bukan untuk meminta sedekah...pergi kamu dari sini ...!!!"

        Si anak tak berputus asa...pergi juga merayu-rayupenuh simpati apabila mengenangkan 
        ibunya dirumah kelaparan...

        Pak...kasihanilah saya...udah tiga hari saya dan ibu saya tak makan...
        tak rugi bapak sedekah kan sekeping roti canai pun udah memadai. 
        Saya bukan minta uang bapak...saya cuma minta sekeping roti canai untuk saya makan dengan ibu saya..pak...tolong kasihani saya pak..."

        Kenapa kamu degil sangat...pergi kamu...! Pergi kamu dari sini..." 
        Marah si kaya yang amat sangat lantaran itu di balingkan roti canai ke muka si anak itu...

        Anak itu terus lari bersama dengan sekeping roti canai yang dibalingkan oleh si kaya.

        Sampai di rumah ibunya masih berzikir.

        " Ibu...ini rejeki kita...ibu....ibu makan separuh saya makan separuh buk..."

        "Syukur Alhamdulillah...Allah berikan kita rejeki tanpa sangka-sangka bolehlah mengalas kelaparan kita...kita angkat tangan ya nak agar Allah merahmati orang yang menyedekahkan kitaroti canai ini."

        Si anak menangis apabila mengingatkan gimana dia dimaki hamun oleh si kaya raya dan membaling roti canai itu ke wajahnya dan roti itu jatuh di ke tanah."

        "Kenapa anak nangis? Apa yang telah tejadi nak?"

        "Marilah kita sama doakan yang sedekah roti canai ini pada kita ya buk...moga Allah balas dengan sebuah istana di Syurga. Aamiiin ya Rabbal A'Lamiin."

        Si kaya yang membalingkan roti canai itu tika pergi ke kantornya telah berlaku kecelakaan jalanraya dan mati ditempat kejadian.

        Roh si kaya kaget gimana dia boleh memiliki sebuah Istana Syurga yang indahnya tidak dapat
        dibandingkan dengan istananya di dunia.

        Baru dia sadar bahawa roti canai yang dilemparkan kepada anak si miskin itulah yang menyebabkan dia diKurniakan Allah sebuah Istana Syurga yang indah....Subnallah jika dia tahulah begini hebatnya nikmat bersedekah bukan setakat sekeping roti canai saja malah istana dan uangnya yang banyak itu diinfakkan ke jalan-jalan Allah....tapi dia cuma memiliki sebuah Istana Syurga sahaja itu pun berkat doa si miskin yang mendoakannya walaupun didermakan sekeping roti canai dengan keadaan yang amat menyedihkan!.

        KARYA RATU RIMBA NIAGARA
        22 Syaaban 1434H
      • Ratu Rimba Niagara KEJARLAH AKHIRATMU KARENA DI SANA AKAN KAU TEMUI DUNIAMU!

        Anakku Androgini Asmaragama...
        kejarlah akhiratmu di sana akan kau temui duniamu
        kata-kata terakhir yang kuingat sampai kini sepanjang hayatku

        Masa ibu bilang ke aku
        aku masih nggak ngerti apa makna kejar akhirat
        yang aku tahu aku kejar duniaku sendiri
        aku hidup dalam dunia aku sendiri
        dunia remaja yang gila-gila permotoran dan muzik

        Segala yang dinasihati ibu aku tak dengar
        aku tak paham
        aku saja buat-buat tak paham

        Tapi ibu tak pernah berhenti
        berkata-kata memujuk aku
        supaya jatuh cinta dengan Allah swt

        "Kejar nak...kejarlah akhiratmu...itulah duniamu sebenarnya nak...
        bukan dunia yang sementara ini nak...."

        Pada suatu hari aku memandang ibu dengan penuh kesayuan...
        ibu berpakaian solat sambil jarinya membilang butiran tasbih putih pemberian
        Almarhum ayahandaku.

        "Nak...tiada apa yang hendak ibu hadiahkan padamu nak...nak ambilah tasbih ni berzikirlah ingat Allah banyak-banyak nescaya jiwamu akan tenang nak...nak
        mari kemari nak...ibu nak bisikan ke telingamu...."

        Aku akur dengan kehendak ibuku. Ibuku membisikkan ke telingaku,
        "Kejarlah akhirat mu karena disana akan kau temui duniamu ...ikut apa yang
        ibu mahu ajarkan ini nak...

        أشهد أن لا إله إلاَّ الله و أشهد أن محمد رسول الله

        Setelah habis membisikan kalimah syahadah di telingaku ibuku terus meninggalkan aku buat selamanya.

        Dalam linangan airmata aku berdoa kepada Tuhan, "Ya Allah Kau balaslah cinta ibuku pada-Mu dengan balasan Syurga Firdausi

        ~آمِيّنْ... آمِيّنْ.... آمِيّنْ.. يَ رَ بَّلْ عَلَمِيّنْ ~

        Sahabatku yang Bernama Androgini Asmaragama...
        Moga roh ibumu dimasukkan Allah ke Syurga Firdausi Aamiin Ya Rabbal A'Lamiin

        Kukarangkan puisi ini istimewa buatmu agar kau memahami apa yang tersirat di sebalik pesanan terakhir ibumu ke kamu...."KEJARLAH AKHIRATMU...ITULAH DUNIA SEBENARMU" PESANAN YANG AMAT TERKESAN UNTUK DI HAYATI OLEH SEMUA YANG MASIH BERPELUANG HIDUP DI MUKA BUMI INI YANG SEMENTARA INI.

        Rakan dunia akhiratmu,
        Ratu Rimba Niagara
        28 Syaaban 1434H
        7 Julai 2013M
      • Ratu Rimba Niagara MENCARI JALAN-JALAN PULANG KE PANGKUAN-NYA

        TUHAN MAHA PENGATUR WAKTU YANG TEPAT TIDAK AKAN
        DICEPATKAN ATAU DILAMBATKAN WALAUPUN SESAAT
        BILA SAMPAI MASANYA JADI MAKA JADILAH ATAS KEHENDAK-NYA

        JIKA KAMU DATANG PADANYA BERJALAN DIA AKAN BERLARI
        JIKA KAMU DATANG PADANYA BERLARI DIA ADA DEKAT
        DENGANMU TERLALU HAMPIR BEGITULAH BILA KAMU
        SENTIASA YAKIN DENGAN CINTA-NYA KEPADA KAMU,
        CINTA-NYA SENTIASA ADA UNTUK KAMU SELAGI MANA
        KAMU YAKIN AKAN CINTA-NYA ...MENCINTAI-NYA TAK
        AKAN RUGI DAN SALING MENCINTAI KERANA-NYA PASTI
        JIWAMU AKAN TENANG SETENANG AIR DI KALI SYURGA
        KERANA BILA DIA BERJANJI DIA PASTI TEPATI
        DIA TIDAK AKAN MEMUNGKIRI JANJI
        JANJI-NYA PASTI...PASTI...PASTI....
        YAKINLAH ITU DUHAI ROH DAN JASAD YANG MAHU
        MENCARI JALAN-JALAN PULANG KE PANGKUAN-NYA...

        Tulisanku Ilham Dari-Nya
        11 Safar 1434H
        24 Disember 2012
      • Ratu Rimba Niagara PIALA KEJAYAAN DUNIA AKHIRAT MILIKMU
        By: Dr Rubianto Tanoto & Ratu Rimba Niagara

        not a big storm waves and I'm afraid
        But how I can conquer the waves and the storm

        bukan ombak dan badai besar yang aku takut
        tetapi bagaimana caranya aku bisa menaklukan ombak dan badai itu

        不是一个大的风浪,恐怕
        但是,我怎么能征服海浪和风暴

        original concept by Dr Rubianto Tanoto

        PIALA KEJAYAAN DUNIA AKHIRAT MILIKMU!

        Jika engkau mahu menakluki ombak dan badai itu
        biarpun kau tak takut pada ombak dan badai besar

        jangan dihiraukan segala halangan mendatang
        fokus apa matlamatmu berhidup
        jika matlamat hanya menakluki ombak
        selepas berjaya
        kau ego dengan taklukan itu
        kau rasa kaulah yang perkasa
        kau rasa kaulah yang bijaksana
        karna telah berjaya menakluki ombak
        ku pasti jika itu matlamatmu menakluki ombak
        bukan sekadar ombak membadai menggulungmu
        ombak tsunami akan menggulungmu
        lalu dibenamkan ke dasar laut yang paling dalam
        itulah balasan orang yang tak tahu bersyukur
        lagi berjaya lagi angkuh dan sombong
        tapi kukira kau tak begitu
        kau seorang yang pembrani
        menghadapi apa jua ombak mendatang
        kan kau cuba menghadapinya
        dengan niat aku pengen sampai
        ke destinasi abadi
        dengan harapan kutakluki ombak badai ini
        demi memiliki cinta Ilahi
        dan kasih sayang kepada semua yang berhidup di muka bumi ini
        jika kau berjaya takluki ombak dan badai
        kejayaannya adalah untuk berbakti kepada anak bangsa dan ibu pertiwi itulah bekalan yang pengen kau bawa nanti ke negeri abadi
        jika itu tertumpu di benak pemikiranmu
        dengan izin-Nya kau berjaya menakluki ombak dan badai
        In Shaa Allah piala kejayaan dunia akhirat milikmu
        AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin

        KARYA RATU RIMBA NIAGARA
        2 Julai 2013

        CETUSAN IDE DR RUBIANTO TANOTO & RATU RIMBA NIAGARA
        2 July 2013

        Rubianto Tanoto likes this.

        Rubianto Tanoto Niat dan keberanian untuk mengambil sikap suatu hal yang sangat penting yang ada dalam diri manusia, terkadang rasa ragu dan takut akan menghantui setiap langka yang akan kita jalani. tetapi dengan tekat dan niat untuk menentukan pilihan itu kita perlu mengambil sikap,

        Ratu Rimba Niagara HIDUP ADALAH PILIHAN...APA YANG KITA PILIH ITULAH TAKDIR KITA.ALLAH AZZAWAJALLAH MENGIKUT PRASANGKA HAMBA-NYA.

        (PETIKAN DARIPADA WALL DR RUBIANTI TANOTO & RATU RIMBA NIAGARA)
        2 Julai 2013
      • Ratu Rimba Niagara SEMPENA MENYAMBUT RAMADHAN KU MOHON MAAF KEPADA SEMUA TEMAN ALAMMAYA YANG MENGENALI KARYAKU ATAU PUN TIDAK
        .
        I'm grateful to have made too many mistakes. because I'm too much of what I do, but I was more fortunate.
        than someone who is not breathing feel to make mistakes,

        aku bersyukur sudah terlalu banyak membuat kesalahan .karena memang aku terlalu banyak yang aku lakukan, tetapi aku lebih beruntung.
        dibanding seseorang yang tidak perna merasa berbuat kesalahan,

        犯了太多错误,我很感激,因为我做什么,我是个太过,但我是比较幸运的。
        谁没有呼吸比别人觉得犯错误, — feeling sad.
        Dr Rubianto Tanoto

        MOHON MAAF JIKA AKU BERSALAH PADA KALIAN DALAM BERKARYA SASTRA

        ORANG YANG TIDAK MENGAKU MEMBUAT KESALAHAN ADALAH ORANG YANG SOMBONG SEBAB ITU DIA TIDAK AKAN MEMAAFKAN ORANG LAIN KARENA MERASA DIRI SENDIRI SEMPURNA TIDAK PERNAH MEMBUAT KESALAHAN.
        SELAGI NAMANYA MANUSIA TIDAK LARI DARIPADA MEMBUAT KESALAHAN SEBAB ITU ADANYA SYURGA DAN NERAKA.
        KESALAHAN DENGAN TUHAN ...TUHAN MAHA PENGAMPUN...
        AKAN DIAMPUNKA DOSA HAMBA-NYA WALAUPUN DOSA SEPERTI BUIH-BUIH DI LAUTAN BANYAKNYA TAPI DOSA DENGAN MANUSIA...MANUSIALAH YANG MENGAMPUNKANNYA MAKANYA SEMPENA MENYAMBUT RAMADHAN SAYA MEMOHON AMPUN KEPADA SEMUA RAKAN ALAMMAYA YANG MENGENALI SAYA ATAU TIDAK.
        By Ratu Rimba Niagara

        MARHABAN YA RAMADHAN
        BERMAAFAN MENYATUKAN IMAN

        Marhaban Ya Ramadhan
        Bermaafan menyatukan iman
        Datanglah cahaya iman
        Cahaya iman Nur-Nya Tuhan
        Maafkanku duhai teman
        Aku insan tak sempurnaan
        Makanya maafkan segala kekhilafan
        Agar matiku dalam ketenangan
        Itulah lambang kesempurnaan iman

        Marhaban Ya Ramadhan
        Selamat menunaikan ibadah puasa
        Moga amalan ibadat ditingkatkan
        Segala pintu Syurga dibuka seluas-luas-Nya
        Segala pintu neraka ditutup serapat-rapat-Nya
        Semua perbuatan yang baik digandakan pahalanya
        SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
        Indahnya iman
        Indahnya Syurga
        Indahnya beramal soleh
        Semuanya atas dasar ikhlas karena-Nya
        Moga kita dipilih menjadi hamba-Nya yang ikhlas
        Dalam setiap amalan yang dilakukan
        AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.

        RATU RIMBA NIAGARA
        24 Syaaban 1434H
        3 Julai 2013M

        HATINYA BERBUNGA SYURGA SEMANIS IMANNYA

        SENYUM SAMPAI KE BULAN

        Padi pulut tiga tangkai
        Dibawa orang indrapura
        Dunia kusut akan selesai
        Ujung dan pangkal telah bersua

        PengembaraHAQIQAT - rickyARJUNA 1440 -

        Kiddzharai Seven Fold dalam hati ada taman dalam taman ada bunga hidup mati kita berteman itu tanda org budiman..

        Ratu Rimba Niagara Dalam hati ada taman,
        Taman iman taman budi;
        Indah hidup satukan iman,
        Itu tandanya keindahan budi.

        IKUT KATA HATI ...HATI TAK PERNAH MENIPU
        IKUT KATA ORANG LAIN ..KITA TAK TAHU ISI HATINYA
        YANG PENTING IKUT KATA HATI BERBUNGA CINTA IMAN
        ORANG LAIN BERKATA MENDATANGKAN IMAN BARULAH BOLEH IKUTI KARENA HATINYA BERBUNGA SYURGA SEMANIS IMAN.

        (PETIKAN DARIPADA WALL DR RUBIANTO TANOTO, RATU RIMBA NIAGARA,KESULTANAN INDERAPURA & GROUP TENTERA FISABILILLAH)
        25 Syaaban 1434H
        4 Julai 2013M
        ·
      • Ratu Rimba Niagara TIADA BULAN YANG INDAH SEINDAH BULAN RAMADHAN

        SELAMAT MENJALANI IBADAH RAMADHAN,
        BULAN RAMADHAN BULAN KEBERKATAN,
        GANJARAN PAHALA DILIPAT GANDAKAN,
        MOGA DITERIMA ALLAH SEBAGAI BALASAN.
        AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.

        MARHABAN YA RAMADHAN
        BERMAAFAN MENYATUKAN IMAN

        Marhaban Ya Ramadhan
        Bermaafan menyatukan iman
        Datanglah cahaya iman
        Cahaya iman Nur-Nya Tuhan
        Maafkanku duhai teman
        Aku insan tak sempurnaan
        Makanya maafkan segala kekhilafan
        Agar matiku dalam ketenangan
        Itulah lambang kesempurnaan iman

        Marhaban Ya Ramadhan
        Selamat menunaikan ibadah puasa
        Moga amalan ibadat ditingkatkan
        Segala pintu Syurga dibuka seluas-luas-Nya
        Segala pintu neraka ditutup serapat-rapat-Nya
        Semua perbuatan yang baik digandakan pahalanya
        SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
        Indahnya iman
        Indahnya Syurga
        Indahnya beramal soleh
        Semuanya atas dasar ikhlas karena-Nya
        Moga kita dipilih menjadi hamba-Nya yang ikhlas
        Dalam setiap amalan yang dilakukan 
        AAmiin Ya Rabbal A'Lamiin.

        RATU RIMBA NIAGARA
        1 Ramadhan 1434H
        10 Julai 2013M

        MARHABAN YA RAMADHAN 
        MAAF ZAHIR BATHIN

        MOGA BERSAMA KITA DI SYURGA FIRDAUSI MEMANDANG ALLAH AZZAWAJALLAH 
        AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

        الله الله الله يا الله

        لا إله إلاَّ الله محمد رسول الل

        لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ اِلَّا بِاللّهِ

        سُبْحَانَ اللَّهِ ♤ ♣ الْحَمْدُ للَّهِ ♤ ♣ لا إِلَهَ إِلا اللَّهُ ♤ ♣ اللَّهُ أَكْبَرُ♤ ♣

        اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّد

        أشهد أن لا إله إلاَّ الله و أشهد أن محمد رسول الله

        ~آمِيّنْ... آمِيّنْ.... آمِيّنْ.. يَ رَ بَّلْ عَلَمِيّنْ ~

        INDAHNYA BERSATU DALAM SATU KALIMAT
        LAA ILAAHA ILLALLAH MUHAMMAD RASULULLAH

        SENTIASA MUHASABAH DIRI
        MENGINGATI SAKARATULMAUT YANG PASTI HAMPIRI
        SETIAP MASA MENUNGGU ARAHAN DARI ILAHI
        ADAKAH AKU MASIH BEGINI
        MASIH LEKA DENGAN DUNIAWI
        MASIH SALING DENGKI MENDENGKI
        MASIH TAK SEDAR DIRI
        MASIH MENGADU DOMBA SESAMA SENDIRI
        TAK TAKUT MATI 
        DATANG SEBENTAR LAGI
        BERGELAR MAYAT YANG AKAN DIKUBURI
        APA YANG HENDAK DIJAWAB NANTI
        SOALAN KUBUR YANG DITANYAI
        TERKELU LIDAH MAYAT UNTUK MENJAWAPI
        GAGAL DIJAWAB PASTI MERANA DIRI
        MENANGIS TAK GUNA DIRATAPI
        SELAUTAN AIR MATA DARAH TIADA ERTI LAGI
        MERAUNGLAH UNTUK DIHIDUPKAN KEMBALI
        TIDAK AKAN DIPERKENANKAN ILAHI
        SEMUANYA SUDAH TERLAMBAT UNTUK DIKESALI
        MANA ADA MAYAT DIHIDUPKAN KEMBALI
        MEMBERITAHU BETAPA SAKITNYA SAAT MATI
        MENGGIGIL MENJAWAB SOALAN KUBUR BILA DITANYAI
        BETAPA AZAB SENGSARANYA SEKSA KUBUR AMAT DITAKUTI
        MENYESAL TIADA BERGUNA LAGI
        RATAPILAH I DIPUKUL DIPALU SEHINGGA SANGKAKALA BERBUNYI

        MARHABAN YA RAMADHAN
        INDAHNYA BERSATU DALAM SATU KALIMAT
        LAA ILLAAHA ILLALLAH MUHAMMAD RASULULLAH

        SENTIASA MAHU MENJAGA TALISIRATURRAHIM
        SALING BERSATU HATI 
        SALING BEKERJASAMA DALAM MEMBUAT KEBAJIKAN
        BERBAGI KELEBIHAN KURNIAAN ILAHI 
        TANPA ADA NIAT UNTUK BERBANGGA DIRI
        YANG ADA HATI SEMURNI SYURGA
        MEMBANTU SELAGI DAYA
        DALAM PENUH BERBELAS KASIHAN
        TANPA HARAP DIBALASI BUDI YANG DIBERI
        MELAINKAN MENGHARAP REDHA ILAHI
        KETIKA ROH KELUAR DARI JASAD
        TELAFAZLAH KALIMAH
        LAA ILAAHA ILLALLAH MUHAMMAD RASULULLAH
        SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR
        INDAHNYA DI KALA PERTEMUAN ROH DENGAN ALLAH ROBBUL IDZATI HANYA DIA YANG TAHU DI KALA ITU RAHSIA ROH DAN ILAHI

        ITU SEMUA BERKAT KITA TAHU ILMU MAKRIFATULLAH 
        DALAM SEGALA PERKARA SEMUANYA BERSENDIKAN KALIMAH
        LAA ILLA HAILLALLAH MUHAMMAD RASULULLAH
        INDAHNYA BERSATU DALAM KALIMAT
        LAA ILLA HAILLALLAH MUHAMMAD RASULULLAH

        MOGA BERSAMA KITA DI SYURGA FIRDAUSI MEMANDANG ALLAH AZZAWAJALLAH 
        AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

        'HIDUP ADALAH MIMPI
        MATI ADALAH REALITI
        MAKA KITA REALITIKAN AKHIRAT
        AGAR MENJADI FOKUS SEBENAR KITA BERHIDUP DI MUKA BUMI INI SEMOGA DENGAN RAHMAT KASIH-NYA KITA BERSAMA DI SYURGA FIRDAUSI MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH ITULAH REALITI-NYA YANG KITA IMPIKAN MENJADI KENYATAAN ' AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.' 

        RATU RIMBA NIAGARA
        2 Ramadhan 1434H
        11 Julai 2013M

        *PUISI INI DITULIS MUHASABAH DIRIKU SENDIRI UNTUK PERSIAPAN DI HARI ROH KELUAR DARI JASAD DAN KUKONGSI/BERBAGI KEPADA YANG SUDI MENDENGARI TANDA KUKASIH KUSAYANG SEMUANYA LILLAHI TAALA.
        Sunday at 12:46pm · Like · 6
        (PUISI DOA INI DISIARKAN DI GROUP RAJA AND SULTANATE OF NUSANTARA NASIONAL GATHERING, KESULTANAN KEDAH, KESULTANAN BRUNEI DARUSSALAM, KESULTANAN KELANTAN, KESULTANAN JOHOR, KESULTANAN SELANGOR DAN GROUP SRI PEMANGKU ADAT )
        2 RAMADHAN 1434H
        11 Julai 2013M
      • Ratu Rimba Niagara MOGA BERSAMA KITA DI SYURGA FIRDAUSI MEMANDANG ALLAH AZZAWAJALLAH 
        AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

        الله الله الله يا الله

        لا إله إلاَّ الله محمد رسول الل

        لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ اِلَّا بِاللّهِ

        سُبْحَانَ اللَّهِ ♤ ♣ الْحَمْدُ للَّهِ ♤ ♣ لا إِلَهَ إِلا اللَّهُ ♤ ♣ اللَّهُ أَكْبَرُ♤ ♣

        اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّد

        أشهد أن لا إله إلاَّ الله و أشهد أن محمد رسول الله

        ~آمِيّنْ... آمِيّنْ.... آمِيّنْ.. يَ رَ بَّلْ عَلَمِيّنْ ~

        MOGA SATU MASA NANTI 
        SAHABAT BIDADARI KU YANG RUPAWAN INI
        MELAGUKAN LAGU-LAGU PUISI HASIL KARYAKU

        YANG MENULIS KARYA LAGU PUISI MENANGIS
        YANG MENYANYIKAN MENANGIS
        YANG MENDENGAR MENANGIS
        NUR HIDAYAH KASIH-NYA PUN DATANG
        SUBHANALLAH INDAH-NYA SEMUA DAPAT HIDAYAH-NYA 
        DUNIA INI BAGAIKAN TAMAN-TAMAN SYURGA 
        MELAGUKAN LAFAZ CINTA ILAHI 
        MENG-AGUNGKAN CINTA ILAHI
        MERINTIH MENANGIS PENUH SYAHDU UNTUK MERAIH CINTA-NYA
        AGAR SEMUA CINTA PARA HAMBA-NYA DIBALAS ALLAH AZZAWAJALLAH
        AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN

        'HIDUP ADALAH MIMPI
        MATI ADALAH REALITI
        MAKA KITA REALITIKAN AKHIRAT
        AGAR MENJADI FOKUS SEBENAR KITA BERHIDUP DI MUKA BUMI INI
        MANALAH TAHU DENGAN RAHMAT KASIH-NYA KITA BERSAMA DI SYURGA FIRDAUSI MELIHAT WAJAH ALLAH AZZAWAJALLAH ITULAH REALITI-NYA YANG KITA IMPIKAN MENJADI KENYATAAN ' AAMIIN YA RABBAL A'LAMIIN.' 

        KARYA RATU RIMBA NIAGARA
        25 Syaaban 1434H
        4 Julai 2013
        (KARYA ISTIMEWA UNTUK SAHABAT BIDADARIKU NAJWA LATIFF)
        25 Syaaban 1434H
      • Ratu Rimba Niagara PANTUN PERTABALAN DULI YANG MAHA MULIA SERI PADUKA BAGINDA YANG DI-PERTUAN AGONG KE-14 SULTAN ABDUL HALIM MU'ADZAM SHAH

        Sekalung tahniah di atas pertabalan,
        Sultan Abdul Halim Mu'adzam Shah Yang di-Pertuan Agong;
        Rakyat 1Malaysia meraikan penuh kesyukuran,
        Ke bawah Duli Yang di-Pertuan Agong.

        Yang di-Pertuan Agong ke-14 berjiwa rakyat,
        Sayangkan rakyat melebihi diri sendiri;
        Budi baik baginda sentiasa di hati rakyat,
        Moga Tuanku dilanjutkan usia dan diRedhai.

        Masalah rakyat masalah baginda juga,
        Baginda fikirkan hingga tak lena beradu;
        Pertahankan negara dan rakyat hingga ke akhirnya,
        Rakyat hargai segala budi baik Tuanku.

        Rakyat sentiasa menjunjung kasih,
        Ke bawah Duli Yang di-Pertuan Agong,
        Rakyat sentiasa berterima kasih,
        Bersyukur kepada Allah Yang Maha Agong.

        Agong kami Raja yang penyayang,
        Sayangkan rakyat sayangkan negara;
        Mahukan rakyat bersatupadu dalam kasih sayang,
        Saling bantu membantu demi negara tercinta.

        Raja dan rakyat berpisah tiada,
        Sehati sejiwa mempertahankan negara;
        Rakyat 1Malaysia mempertahankan institusi di-Raja,
        Raja-Raja sentiasa di hati rakyat Malaysia tercinta.

        Daulat Tuanku! Daulat Tuanku! Daulat Tuanku!

        Karya Ratu Rimba Niagara
        13 Disember 2011
        (Bersempena Pertabalan Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong Ke-14 Sultan Abdul Halim Mu'adzam Shah)
      • Ratu Rimba Niagara PANTUN SULTAN & TYT KESAYANGAN RAKYAT 1MALAYSIA

        Sultan Abdul Halim Muadzam Shah Agong berwibawa,
        Memerintah negara adil saksama;
        Rela berkorban demi rakyat tercinta,
        Ke mana pergi disayangi rakyat jelata.

        Sultan Kelantan berhemah tinggi,
        Memerintah Kelantan adil saksama;
        Rakyat Kelantan takkan rugi,
        Raja dan rakyat berkerjasama.

        Negeri Sembilan Raja Berdaulat,
        Kepentingan rakyat amat dirasai;
        Raja Negeri Sembilan kesayangan rakyat,
        Sejak generasi dahulu hingga kini.

        DYM Sultan Selangor Raja dihormati,
        Disanjungi rakyat kerana banyak berbudi;
        Budi disemai Allah berkati,
        Moga amalan dibalas di akhirat nanti.

        Sultan Ahmad Shah Sultan Pahang,
        Kebajikan rakyat amat diutamakan;
        Bertuah sungguh rakyat Pahang,
        Mempunyai Raja sentiasa membuat kebajikan.

        Sultan Azlan Shah berjiwa rakyat,
        Galakkan rakyat berjiwa patriotik;
        Berbudi pekerti tinggi mensyukuri nikmat,
        Tuanku disanjungi dan disayangi rakyat Perak.

        Pemangku Sultan Kedah amat dihormati,
        Menabur budi tidak terhingga;
        Ke mana pergi rakyat mentaati,
        Rakyat Kedah amat berbangga.

        Tuanku Syed Sirajuddin Raja prihatin,
        Kepentingan rakyat amat dijaga;
        Masalah rakyat diberi perhatian,
        Bersyukurnya rakyat Perlis tidak terhingga.

        Sultan Kelantan berhemah tinggi,
        Memerintah Kelantan adil saksama;
        Rakyat Kelantan takkan rugi,
        Raja dan rakyat berkerjasama.

        Intitusi di-Raja dekat di hatiku,
        Rakyat Malaysia amat menyanjungi;
        Program bersama rakyat dekat di hati Tuanku,
        Rakyat Johor terharu lagi menyayangi.

        Negeri Terengganu pesat membangun,
        Di bawah pemerintahan Raja penuh kebijaksanaan;
        Tuanku Mizan suka beramal kebajikan,
        Kepada rakyat Terengganu tidak pernah dilupakan.

        Bertuah sungguh rakyat Sabah,
        Punyai TYT yang amat memahami;
        Denyut nadi rakyat Sabah,
        Maju Sabah dan dihormati.

        TYT Negeri Sarawak baik budi,
        Semua rakyat Sarawak menyayangi;
        Tutur kata sebaik budi,
        Akan dikenang hingga ke mati.

        Melaka negeri penuh bersejarah,
        Diperintah oleh TYT yang berkarisma;
        Ramai pelancong datang berhijrah,
        Menjadi Pusat Perlancongan Sejarah yang ternama.

        Tuan Yang Terutama Tun Dato' Seri Utama Abdul Rahman Abbas,
        Yang Di-Pertua Negeri Pulau Pinang;
        Berjiwa patriotik dan berhati ikhlas,
        Memerintah Pulau Pinang penuh kasih dan sayang.

        KARYA RATU RIMBA NIAGARA
        1 Jun 2013
        (KARYA DISIARKAN SEMPENA MENYAMBUT HARI KEPUTERAAN DULI YANG MAHA MULIA SERI PADUKA BAGINDA YANG DI-PERTUAN AGONG KE-14 SULTAN ABDUL HALIM MU'ADZAM SHAH PADA 1 JUN 2013 UNTUK TATAPAN SEMUA RAJA & RAKYAT SENUSANTARA TERCINTA)

        KARYA DISIARKAN DI WALL PERDANA MENTERI SEMPENA HARI KEPUTERAAN DULI YANG MAHA MULIA SERI PADUKA BAGINDA YANG DIPERTUAN AGONG KE-14 SULTAN ABDUL HALIM MU'ADZAM SHAH PADA 1 JUN 2013
        1 Jun 2013

        KARYA DISIARKAN DI WALL DYMM SULTAN HASANAL BOLKIAH SEBAGAI TANDA PERSAHABATAN ANTARA DUA BENUA MALAYSIA & BRUNEI DARUSSALAM
        1 Jun 2013
        Like · · Promote
        SULTAN HASANAL BOLKIAH
        April 19
        Aamiin-kan doa ini:
        Ya Allah,
        baguskan agamaku karena ia menjadi peganganku.
        Baguskan duniaku karena disitulah kehidupanku dan baguskan akhiratku karena ia itu tempat aku kembali.
        Jadikan kehidupanku ini sebagai kesempatan untuk memperbanyak amal soleh dan jadikanlah kematianku sebagai tempat istirahat dari semua keburukan.
        (HR. Muslim)
        968240115Unlike · · Share
        SULTAN HASANAL BOLKIAH
        December 18, 2012 via mobile
        Rabbi najjinii minal qaumazhzhaalimiin.( QS:28/21)

        ARTINYA;
        Wahai Tuhanku,selamatkanlah aku dari orang2 yg zhalim

        Rabbi innii limaa anzalta ilayya min khairin faqiir. (QS: 28/24)

        ARTINYA :
        Ya Tuhanku ,sesungguhnya ǎku sangat memerlukan sesuatu kebaikan yg Engkau turunkan kepadaku.
        58110676Unlike · · Share
        SULTAN HASANAL BOLKIAH
        December 15, 2012 via mobile
        Allaahumma innii auudzu bika min ‘ilmin laa yanfa’,
        wa min qalbin laa yakhsya’, wa min nafsin laa tasya’,
        wa min da’watin laa yustajaabulahaa”

        artinya:
        “Ya Allah,
        aku berlindung kepada-MU dari ilmu yang tidak bermanfaat,
        hati yang tidak khusyu,
        jiwa yang tidak pernah puas, dan doa yang tidak terkabulkan”

        ♠̇Aamiin
        Yaa Rabbal 'alamiin
        5178356Unlike · · Share
        SULTAN HASANAL BOLKIAH
      • Ratu Rimba Niagara GAGAH SETIA

        Kau pahlawan Allah
        Kau pahlawanku
        Kau pahlawan semua
        Kau pahlawan rakyat 1Malaysia

        Kau pahlawan yang gagah perkasa
        Kau pahlawan yang setia

        Kau rela korbankan dirimu
        Demi mempertahankan ibu pertiwi

        Kami hargai
        Kami sanjungi

        Kami berbangga punyai pahlawan
        Sepertimu
        yang gagah
        yang setia
        kepada agama bangsa dan negara

        ALLAHU AKBAR! ALLAHU AKBAR! ALLAHU AKBAR!

        Jasamu pahlawan
        Kan kami letak di taman hati
        Taman hati berbunga kebangsaan negara
        Bunga Raya
        Yang berkelopak Lima:
        KEPERCAYAAN KEPADA TUHAN
        KESETIAAN KEPADA RAJA DAN NEGARA
        KELUHURAN PERLEMBAGAAN
        KEDAULATAN UNDANG-UNDANG
        KESOPANAN DAN KESUSILAAN
        Yang sentiasa ada di jiwa semua rakyat Malaysia
        Dengan segala prinsip rukun negara itulah
        Makanya hidup seluruh rakyat Malaysia
        Dalam kesejahteran dan kerahmatan dari Ilahi

        Moga Malaysia
        CEMERLANG GEMILANG TERBILANG

        Berkat kesetiaan gagah perkasa
        Semua pahlawan negara

        ALHAMDULILLAH ALHAMDULILLAH ALHAMDULILLAH
        Syukur kami pada-Mu Tuhan
        Mengurniakan kami pahlawan-pahlawan yang gagah setia
        Setiasa bersiap sedia membela ibu peritiwi
        Makanya Rahmatilah hidup dan mati semua pahlawan kami
        Yang berjasa pada ibu pertiwi
        Aamin Aamin Aamin Ya Rabbal A'Lamin

        KARYA RATU RIMBA NIAGARA
        31 Julai 2012
        11 Ramadan 1433H
        (DIILHAMKAN SEMPENA MENYAMBUT HARI PAHLAWAN DI MALAYSIA
        PADA 31 Julai 2012)
      • Ratu Rimba Niagara SEABADI KASIH SAYANGMU PADA KAMI

        BismillahirRahmanirRahim
        Assalamualaikum wr wb
        Selamat Hari Pahlawan
        Kepada Semua Pahlawan
        Yang sentiasa disanjungi sepenuh hati sepenuh jiwa
        Kumengagumimu dari dulu hingga kini
        Kau sentiasa di hatiku
        Jasamu pada ibu pertiwi
        Kusanjung tinggi
        Tanpamu siapalah kami
        Kau rela mempertaruhkan nyawamu
        Demi ibu pertiwi
        Demi anak bangsa
        Jasa baktimu tak akan kami lupakan
        Kau sentiasa bersiap siaga
        Bila-bila masa
        Tak kira masa
        Tak kira di mana
        Apabila semboyan ibu pertiwi berbunyi
        Kau terus mara ke medan juang
        Tanpa menghiraukan
        Nyawamu di ambang maut
        Itu tak akan kau hiraukan
        Dan tak akan kau undur biarpun setapak
        Kau dihujani peluru
        Bermandikan darah
        Darah...darah...darah...
        Pekat...pekat...pekat...
        Kau masih bersemangat
        Sebelum nafas terakhir
        Kau masih sempat
        Melepaskan das tembakan
        Kena tepat ke jantung musuh durjana
        Dan kau tersenyum dalam
        Pelukan senjata yang berjasa padamu
        Dan kau sempat tersenyum
        Sambil melafazkan
        Kucinta-Mu Tuhan
        Kusayangmu ibu pertiwi
        Kusayangmu anak bangsa
        Kematianku ini adalah tanda kusayang semua kerana-Nya
        SUBHANALLAH ALHAMDULILLAH ALLAHU AKBAR

        Pahlawanku...
        Mengenangkan jasamu itu
        Kami seluruh rakyat Malaysia
        Tidak akan melupakan
        Jasa bakti semua pahlawan di Malaysia
        Samada yang telah tiada atau masih ada
        Kepada yang tiada
        Kami kirimkan sejambak doa
        Agar kau tenang di Syurga
        Dikelilingi bidadari Syurga
        Rezeki tak putus-putus dari-Nya
        Kerana kau mati dikira
        Pejuang fisabilillah Insya-Allah Aamiin
        Kepada pahlawan yang masih ada
        Teruskanlah perjuangan sucimu
        Kami sentiasa memberi sokongan
        Yang tidak berbelah bahagi
        Kerana tanpamu pahlawanku
        Siapalah kami
        Tak mungkin kami akan merasa
        Nikmat kedamaian Malaysia
        Yang kini pesat membangun
        Dalam pembangunan era abad ke-21
        Yang Cemerlang Gemilang Terbilang
        Dalam keadaan
        Aman damai tenteram
        Semuanya kerana jasa baktimu
        Semua pahlawan di Malaysia
        Malaysiaku maju
        Malaysiaku aman
        Semuanya keranamu pahlawanku
        Semuanya dengan izin-Nya jua
        Makanya kami bersyukur kepada-Nya
        Kami ucapkan sekalung terima kasih
        Kepada semua pahlawan di Malaysia
        Sebagaimana kamu sayang kami
        Begitulah kami sayang kamu
        Abadi seabadi kasih dan sayangmu pada kami

        JASA DAN BAKTIMU SENTIASA MEWANGI DI HATI KAMI

        'SELAMAT HARI PAHLAWAN'

        Ingatan Tulus Ikhlas Daripada:

        RATU RIMBA NIAGARA
        PUJANGGA RATU RIMBA CINTA 5 BENUA
        MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND
        31 Julai 2012 M
        11 Ramadan 1433 H
      • Ratu Rimba Niagara PANTUN SATRIA

        Ratu Rimba Niagaraposted toNajib Razak
        a few seconds ago near Kuala Lumpur

        PANTUN SATRIA

        Hajat hati nak jadi perwira,
        Tiada kudrat apalah dayaku;
        Namun begitu bersemangat satria,
        Relaku mati demi negaraku.

        Kata ibu datukku seorang pahlawan,
        Keturunan hulubalang Raja Bugis;
        Aku bersyukur berdarah pahlawan,
        Kutiupkan roh patriotik di jiwa pewaris.

        Rupanya aku tidak keseorangan,
        Di luar sana menyokong perjuanganku;
        Sokong menyokong atas dasar perjuangan,
        Di perjuangkan habis-habisan demi negaraku.

        Takkan hilang melayu di dunia,
        Ini sumpah pahlawan Hang Tuah;
        Melayu bersatu bermuafakat bersama,
        Itulah matlamat pewaris Hang Tuah.

        Berjuang tetaplah berjuang jua,
        Pantang undur sebelum berjuang;
        Kepahlawanan melayu terkenal di serata dunia,
        Gagahnya pahlawan terus gilang-gemilang.

        Jasa perajurit memang tidak dilupakan,
        Jasamu mewangi hingga ke mati;
        Siap siaga demi agama dan negara dipertahankan,
        Kaulah perwira rakyat dan negara sejati.

        Pasukan Polis bersedia berkhidmat,
        Bersiap siaga setiap masa;
        Menangani jenayah begitu cermat,
        Agar negara dan rakyat aman sentiasa.

        Tentera Udara Malaysia segak bergaya,
        Berkhidmat sepenuh jiwa dan raga;
        Pertaruhkan nyawa di angkasa raya,
        Keamanan Malaysia di puncak jaya.

        TLDM tidak kurang hebatnya,
        Berada di laut bersiap siaga;
        Musuh yang datang akan ditentangnya,
        Demi keamanan negara sentiasa dijaga.

        Pasukan RELA rela berkorban,
        Berkorban masa dan juga tenaga;
        Berkhidmat dengan RELA atas dasar keikhlasan,
        Demi rakyat dan negara tercinta.

        Jasa PEKIDA tidak dilupakan,
        Matlamatnya jelas pertahankan agama dan negara;
        Kesatria di jiwa dipertaruhkan,
        Semangat perjuangan terus membara.

        PERKASA kusanjung jasamu,
        Berjuang habis-habisan demi agama dan negaramu,
        Tidak pernah berputus asa di hatimu,
        Perjuangan dipertaruhkan tiada jemu.

        PEWARIS Malaysia mempertabatkan melayu tanpa jemu,
        Roh perjuangan tepat dan jelas;
        Semangat membara-bara hidup di hatimu,
        Moga murni perjuanganmu Allah membalas.

        Seni persilatan melayu amat dikagumi,
        Kepahlawananmu tiada tandingannya;
        Generasi muda minat mempelajari,
        Ilmu persilatan melayu dekat di hatinya.

        Kebangkitan rakyat Mesir kekejaman Hosni Mubarak,
        Pemerintahan diterajui menzalimi rakyat;
        Jutaan rakyat bangkit memberontak,
        Akhirnya kemenangan menyebelahi rakyat.

        Kekejaman pemerintahan Libya terus dipertahankan,
        Jutaan rakyat bermandikan peluru dan darah;
        Pemimpinnya rakus gilakan kekuasaan,
        Kemusnahan negara dan rakyat tinggal sejarah.

        Rakyat Malaysia cintakan keamanan,
        Pemimpin Malaysia cintakan negara;
        Rakyat dan pemimpin saling sefahaman,
        Saling berkorban demi negara.

        Peristiwa Mesir dan Libya jadikan pedoman,
        Jangan dengki-mendengki rakyat dan pemimpin;
        Negara sentiasa terus aman,
        Kedaulatan negara sejak berzaman.

        Pahlawan melayu pantang berundur,
        Rela bermandikan darah dihujani peluru;
        Demi pewaris takkan berudur.
        Nyawa dipertaruhkan di setiap penjuru.

        Berkibarlah benderaku terus berkibar,
        Rakyat dan pemimpin terus pertahankan;
        Rakyat Malaysia jangan dicabar,
        Roh perjuangan meniti zaman.

        Karya: Ratu Rimba Niagara
        25 Mac 2013
        (Bersempena Memperingati Hari Polis Malaysia Ke-206 Tahun)
      • Ratu Rimba Niagara SYAIR BAPA KEMERDEKAAN NEGARA TUNKU ABDUL RAHMAN

        Tersebutlah kisah seorang putera,
        Tunku Abdul Rahman diberi nama;
        Dikasihi semua rakyat jelata,
        Baik budinya tidak terkira.

        Menyayangi rakyat sepenuh hati,
        Perjuangannya tidak pernah terhenti;
        Disambung oleh pemimpin terkini,
        Cintakan perjuangan tidak bertepi.

        Sokongan rakyat Tunku gembira,
        Rela berkorban harta dan nyawa;
        Demi kerana negara tercinta,
        Asalkan rakyat hidup bahagia.

        Bersama Tun Razak Tunku ke London,
        Untuk bincangkan tentang kemerdekaan;
        Penat dan lelah tidak dihiraukan,
        Asalkan pulang membawa kejayaan.

        Tanggal 31 Ogos 1957 diumumkan kemerdekaan,
        Disambut penuh dengan kegembiraan;
        Ribuan rakyat ceria bersorakkan,
        Tersenyum Tunku tanda kepuasan.

        Tunku laungkan merdeka penuh membara,
        Rakyat menyambut laungan membara-bara;
        Demi kerana negara merdeka,
        Untuk diwarisi rakyat jelata.

        Kemerdekaan dituntut bukannya mudah,
        Penuh dengan penat dan lelah;
        Walaupun tiada pertumpahan darah,
        Agar generasi dapat berteduh.

        Pemimpin dan rakyat harus bersatu,
        Pertahankan negara tanpa jemu;
        Rakyat aman sudahlah tentu,
        Generasi mendatang mendapat restu.

        Tanpa diduga komunis bertandang,
        Menceroboh masuk terus meradang;
        Tunku memikir merasa bimbang,
        Keselamatan negara tidak tergoyang.

        Tunku berbincang secara aman,
        Dengan Chin Peng membuat keputusan;
        Komunis berundur dengan aman,
        Terima kasih Tunku Abdul Rahman.

        Jepun menyerang ke negara kita,
        Ingin berkuasa merebut tahta;
        Kekejaman Jepun rakyat sengsara,
        Makan dan minum berair mata.

        Sana sini mayat bergelimpangan,
        Jepun mengganas tanpa kemanusiaan;
        Asalkan hati penuh kepuasan,
        Kerana hati bertuhankan syaitan.

        Para perajurit ramai terkorban,
        Mempertahankan negara habis-habisan;
        Nyawa di badan jadi taruhan,
        Asalkan negara menjadi aman.

        Perajurit dibantu tentera Inggeris,
        Jepun terus bermuka bengis;
        Berlawan mereka terus menerus,
        Gugurnya perajurit terus ditangis.

        Pergilah perajuritku dengan aman,
        Perjuanganmu menjadi kenangan;
        Kau gugur dalam kemenangan,
        Kuingat dikau di tugu kepahlawanan.

        Jepun mengalah lalu berundur,
        Hiroshima dan Nagasaki bom digugur;
        Sudah terlambat Jepun nak sedar,
        Rakyat mereka ramai yang gugur.

        Tunku hargai jasa perwira,
        Pertahankan negara ke hujung nyawa;
        Rakyat juga amat berbangga,
        Kerana jasamu rakyat terbela.

        Tungku memerintah penuh berhati,
        Rakyat hidup bersatu hati;
        Ke mana pergi Tunku dihormati,
        Pengorbanamu Tunku terus diingati.

        Sekian sahaja kisah Bapa Kemerdekaan,
        Memerdekakan negara demi keamanan;
        Agar generasi turut pertahankan,
        Menjadi warisan sejak berzaman.

        Karya: Ratu Rimba Niagara
        31 Ogos 2011
        (PUISI DISIARKAN SEMPENA MERAIKAN HARI KEMERDEKAAN MALAYSIA NEGARAKU YANG TERCINTA KE -55 TAHUN PADA 31 OGOS 2012)
        (DISIARKAN SEMPENA PRU KE-13)
        14 April 2013
      • Ratu Rimba Niagara PANTUN MALAYSIA TANAH AIR IBU PERTIWI

        JANGAN BERPAYUNG DI BAWAH MENTARI,
        JIKA TAK BERANI MEMIJAK BARA DI BUMI;
        HANG TUAH RELA KORBANKAN DIRI SENDIRI,
        DEMI SYAHIDNYA KE JALAN ILAHI.

        BERPANTANG MAUT SEBELUM AJAL,
        ITU PRINSIP HANG JEBAT HANG TUAH;
        HANG TUAH HANG JEBAT RELA BERDEPAN AJAL,
        ASALKAN BUMI PERTIWI TIDAK DIJAJAH MUSUH.

        AYUH PAHLAWAN MELAYU BERSIAP SIAGA,
        MENENTANG MUSUH DURJANA;
        DI MANA-MANA MUSUH SENTIASA ADA,
        MENUNGGU MASA MERAMPAS KUASA.

        JANGAN LEKA JANGAN LALAI,
        DUHAI SEMUA PAHLAWAN NEGARA;
        KERANA MUSUH TAK PERNAH LALAI,
        SENTIASA MENCARI PELUANG MEMERINTAH NEGARA.

        NEGARA INI KITA YANG PUNYA,
        MOYANG KITA TINGGALKAN UNTUK KITA;
        TAK SEMUDAH ITU MEREKA NAK AMBILNYA,
        LANGKAH MAYATKU DULU SEBELUM NIATMU BERMULA.

        BIARPUN BUMI MALAYSIA INI BERMANDIKAN DARAH,
        AKAN KUTUNTUT BIARPUN SEINCI TANAH MOYANGKU;
        DI SELURUH BENUA INI AKAN KURENCISKAN TINTA BERDARAH,
        AGAR MEREKA TAHU BETAPA AKU CINTA AKAN TANAHAIRKU.

        SUDAH LAMA AKU HIDUP DI DUNIA INI,
        TIADA APA SEMAI BAKTIKU PADA NEGARA TERCINTA;
        KAN KUPERAH KERAHKAN OTAKKU INI;
        MENIUPKAN BARA PERJUANGAN SEMUA WIRA TERCINTA.

        PERJUANGAN INI TIDAK AKAN PERNAH PADAM DI HATIKU,
        BIARPUN SELURUH PENDEKAR TIDAK MENDENGAR PUISIKU;
        BERJUANGLAH DIKAU DENGAN KEPERKASAANMU,
        SIAPALAH AKU HENDAK DIBANDINGKAN KEPAHLAWANANMU ITU.

        CUMA HARAPAN KU SATU,
        JANGAN KAU LUPA PESANAN HANG TUAH;
        MELAYU ITU CUMA SATU;
        MAKANYA TAK AKAN HILANG MELAYU DI BUMI BERTUAH.

        MARILAH KITA BERSATU DEMI KEPENTINGAN MELAYU,
        MARILAH KITA BERSATU HATI DEMI TUNTUTAN ISLAM;
        BERKONGSI KUASALAH DEMI ANAK CUCU MELAYU,
        KERANA BEGITU INDAH-NYA KESUCIAN ISLAM.

        KURA-KURA DALAM PERAHU,
        PURA-PURA BUAT TAK TAHU;
        SUDAH SAAT TIBANYA PRU,
        KUASA RAKYAT SEBAGAI PENENTU.

        MALAYSIA INI NEGARA DEMOKRASI,
        SENTIASA AKUR DENGAN PILIHAN RAKYAT;
        DARI DULU HINGGA SEKARANG TAK PERNAH BASI,
        SEGALANYA YANG MENENTUKAN KUASA ADALAH RAKYAT.

        MAKANYA PEMIMPIN JANGAN MUDAH LUPA,
        BILA BERJANJI HARUS DITEPATI;
        MUNAFIK JADINYA JIKA JANJI SENGAJA DILUPA,
        JANJI DENGAN RAKYAT JIKA DILUPA AKAN MEMAKAN DIRI SENDIRI.

        SEMUA PARTI HENDAK MENANG DALAM PILIHANRAYA,
        SEMUA PARTI SANGGUP TURUN PADANG MEMENANGI HATI RAKYAT;
        JIKA HARI-HARI SEMUA PEMIMPIN SEMANGAT BEGINI PASTI RAKYAT SUKA,
        JANGAN SELEPAS PILIHANRAYA TERUS SEPIKAN JANJI KEPADA RAKYAT.

        RAKYAT PUNYA IMPIAN KEPADA PEMIMPIN,
        MAHUKAN PEMIMPIN MENCEMERLANGKAN RAKYAT;
        BILA RAKYAT CEMERLANG NEGARA MAJU DALAM PEMBANGUNAN,
        BARULAH NEGARA INI MENJADI WADAH PERJUANGAN RAKYAT.

        PEMIMPIN DI MALAYSIA INI DIPILIH OLEH RAKYAT,
        KUASA RAKYATLAH YANG MENENTUKAN PEMIMPIN;
        JADINYA PEMIMPIN MESTI UTAMAKAN RAKYAT,
        KEPENTINGAN RAKYAT ADALAH PERJUANGAN PEMIMPIN.

        RAKYAT CUMA MAHU PEMIMPIN YANG IKHLAS BERJUANG,
        MEMBELA NASIB MEREKA AGAR ANAK CUCU TAK MERANA;
        MAKANYA RAKYAT TIDAK BEGITU SEWENANG-WENANG,
        MEMBERI KUASA KEPADA PEMIMPIN NIAT MEMUSNAHKANNYA.

        RAKYAT RELA PERTARUHKAN NYAWA DEMI NEGARA,
        PEMIMPIN JUGA SAYANGKAN NEGARA TERCINTA;
        PAHLAWAN BENTENG PERTAHANAN NEGARA,
        SEMUANYA KERANA ANAK CUCU TERCINTA.

        KEPERCAYAAN KEPADA TUHAN RUKUN NEGARA PERTAMA,
        KESETIAAN KEPADA RAJA DAN NEGARA RUKUN NEGARA KEDUA;
        SEMUANYA BERMATLAMAT YANG SAMA,
        MAHUKAN MALAYSIA INI AMAN DAMAI SELAMA-LAMA.

        SEMOGA BUMI BERTUAH MALAYSIA INI SENTIASA DIBERKATI,
        DIPERINTAH RAJA YANG EHSAN PADA RAKYATNYA;
        DIKUASAI PEMIMPIN BERHATI SEMURNI SYURGAWI,
        RAKYAT BERSATU MEREALISASIKAN IMPIAN ANAK CUCU TERCINTA.

        KARYA RATU RIMBA NIAGARA
        20 April 2013
        (PUISI DIILHAMKAN ISTIMEWA UNTUK RAJA,PEMIMPIN, PAHLAWAN ,SELURUH RAKYAT MALAYSIA YANG DIKASIHI & ANAK CUCU TERCINTA)
        about an hour ago · Like

        Ratu Rimba Niagara PERSAINGAN SIHAT MEMBENTUK PERPADUAN DALAM DEMOKRASI MALAYSIA

        Selamat maju jaya ....selamat megundi....semoga keselamtan dan ketenteraman awam bersama di jaga....semoga budaya bertegur sapa harus diteruskan.... IKUT ARAHAN PASUKAN KESELAMATAN....DAN ATUR Cara dari SPR...." KESELAMATAN KESEJATERAAAN TANGGUNG JAWAB BERSAMA ....PERSAINGAN SIHAT AKAN MEMBENTUK SEPADUAN DALAM DEMOKRASI DI MALAYSIA.....
        By:Khai Noor

        Tg Hamzah Pkrjk PRU membawa halatuju baru . Jangan rakyat jadi keliru. Katak puru dikatakan buah katak puru. Bunyi seakan serupa bendanya lain lain.

        Ratu Rimba Niagara

        UNDIMU PENENTU MASA DEPAN NEGARA

        Katak puru tetap katak puru,
        Tak akan jadi buah katak puru;
        Semua ternanti-nantikan PRU,
        Dah menang baru tahu.

        Masa memangkah jangan terburu-buru,
        Fikir dulu jangan keliru;
        Dah habis fikir tekadkan hatimu,
        Agar tepat parti pilihan di kalbu.

        Kita hidup mesti ada keputusan,
        Segala keputusan mesti menenangkan iman;
        Jangan dah memangkah baru perasan,
        Kenapa aku tidak memangkah parti yang aman.

        Rakyat hanya perlu parti yang aman damai,
        Tak ada rusuhan kaum semuanya bersatu hati;
        Kalah menang adat bertanding dalam parti,
        Jika kalah jangan sakit hati jika menang senang hati.

        Hari-hari pergi berkempen,
        Kempen sana kempen sini;
        Semuanya satu hati dalam berkempen,
        Murninya perjuangan partiku ini.

        Aku berkempen pada semua rakyatku,
        Mereka suka dengar aku berkempen;
        Katanya pasti memangkah partiku,
        Aduhai berbaloi aku pergi berkempen.

        Masa berkempen ada juga yang marah-marah,
        Aku senyap buat tak tahu saja masih tersenyum juga;
        Tengok aku senyum mereka tak jadi marah,
        Aku bersalaman agar talisiraturrahim sentiasa terjaga.

        Perderiaan lain-lain,
        Parti juga lain-lain;
        Matlamat tetap bersamaan,
        Ingin hidup dan mati dalam iman.

        Dulu lain sekarang lain,
        Dulu parti bintang sekarang parti kejora;
        Mahu berazam menjadikan Malaysia ku aman,
        Kerana rakyat penentu masa depan negara.

        Kura-kura dalam perahu,
        Pura-pura buat tak tahu;
        Sudah tiba masanya PRU,
        Kuasa rakyat sebagai penentu.

        Undi jangan tak undi,
        Setiap undi amat berharga;
        Keluarlah pergi mengundi,
        Undimu penentu masa depan negara.

        Karya Ratu Rimba Niagara
        20 April 2013
        (PANTUN DIKARANGKAN SEMPENA PRU KE-13 PADA 5 MEI 2013)
        (PETIKAN DARIPADA WALL NAJIB RAZAK)
        20 April 2013
      • Ratu Rimba Niagara KITA HIDUP ATAS SEJARAH NENEK MOYANG KITA

        Mohd Sani Parmon jujurnya saya x larat nak bc karangan yg berjela2 ni..tapi saya rasa Ratu Rimba Niagara perlu tgk semula ttg fakta sejarah...jgn asik mengagungkan yg kononya perlu di sanjungi..tapi jgn terlupa kepincangan sejarah yg perlu di ketahui...dalam malaysia negeri lain jg ada kisah sultanya tapi...rileks aje...so...kaji la semula...salam

        Ratu Rimba Niagara x larat nak baca tak apalah...sayapun tak larat nak jawab komen anda...anda yang masuk ke gelanggang sastera saya...tujuan saya berdebat dengan anda bukan hendak menunjuk hebat tapi mencari kebenaran sesebuah kisah sejarah yang mahu diketahui oleh generasi sekarang dan akan datang ...kerana kita hidup atas sejarah nenek moyang kita.

        Cuba kita bayangkan andainya nenek moyang kita masih hidup ...apa yang ingin dilakukan sebelum mati...pastinya mahu membetulkan kekhilafannya betul tak? Sekarang nenek moyang kita berada di alam barzah pasti rohnya sedang meronta-ronta mahu anak cucunya membetulkan kekhilafannya dan jika kita telah membetulkan kekhilafannya pasti anak cucu tidak menyalahkan mereka lagi....malah anak cucu terpanggil untuk menghadiahkan sepotong fatihah untuknya di mana sepotong fatihah itu lebih berharga dari alam dan seisinya.

        Cuba pula kita bayangkan ...kita yang hidup ini sudah mati seperti nenek moyang kita....pasti-pastinya kita akan segera memaafkan nenek moyang kita dan sentiasa mahu berbakti kepada anak cucu kita agar jangan diulangi kekhilafan nenek moyang kita ....betul tak? apapun terpulang kepada anda Mohd Sani Parmon. Lain kali kalau tak larat nak baca karangan saya yang berjela-jela ni...jangan berani berumah ditepi pantai kalau tidak sanggup dilambung ombak tsunami sastera ye....

        Salam penuh santun maaf dari saya ....apapun terima kasih atas kesudian Mohd Sani Parmon turun ke gelanggang sastera saya...saya amat menyanjunginya...untuk pengetahuan anda...saya bukanlah seorang yang berani untuk berdebat dengan sesiapa kerana saya sentiasa sedar ilmu saya tidaklah banyak mana jika hendak dibandingkan dengan mereka sebagai rakan fb atau grup...saya rasa amat khuawatir apa yang saya tulis di setiap komentar saya pada rakan fb mahu pun grup membuatkan mereka tidak suka kerana mengganggu keakraban mereka dengan kawan-kawan ahli ahli grup ...tapi oleh kerana saya mahukan sangat bahan-bahan sastera nusantara ...saya pecahkan tembok ketakutan itu ...semata-mata mahukan mendapat bahan-bahan sastera....jika sepanjang saya mendapatkan bahan-bahan sastera penuh dengan penghinaan dan kutukan dari mereka...saya terus tidak akan berdebat dengan mereka lagi....tapi bilamana karya yang saya siarkan di grup dikecam habis jika dibaca menjadi bahan yang penuh dengan bahasa-bahasa yang kejam...makanya saya akan padamkan bahan sastera yang saya siarkan itu. Saya tak mahu berkarya sastera tapi membuatkan orang tak suka...Bila orang dah benci akan karya saya barulah saya berlalu pergi untuk merawat luka sastera sendiri.

        RATU RIMBA NIAGARA
        16 April 2013
      • Ratu Rimba Niagara SEBAB ITU KAMU TIDAK DIANGKAT MENJADI RAJA

        Arjuna Akmaliah andai saat ini aku di angkat menjadi raja yang bermahkota, maka akan kusimpan mahkota itu di dalam lemari yang tak mungkin akan buka dan ku pakai lagi. karna manakala aku sematkan mahkota itu hatiku akan menjadi kotor karna kebanggaan dan penuh dengan kesombongan. lalu.?dapatkah mahkota itu menyelamatkanku dari kehidupan kelak setelah kita mati.

        Ratu Rimba Niagara Sebab itu kamu tidak diangkat menjadi raja...selalu berperasangka kepada raja...sedangkan raja itu adalah Kurniaan dari Ilahi yang kita Syukuri kerana raja ketua yang memakmurkan bumi ini dengan berkembangnya dunia Islam dunia melayu. Jika kamu anti melayu sememangnya nggak suka raja...pikirkan kamu i ni bangsa apa? bangsa melayu rata-ratanya menganuti agama Islam. Menyokong melayu berarti menyokong Islam ...

        (PETIKAN DARIPADA WALL RATU RIMBA NIAGARA)
        16 April 2013

        KITALAH YANG MEWARISI KEPAHLAWANAN HANG TUAH

        Dtk Haji AB Latiff Tahniah krn info-maklumat yg jelas-baik ini.

        Ratu Rimba Niagara Terima kasih Dtk Haji AB Latif kerana sudi menghayati kisah Hang Tuah Zaman Silam. Dibawa kisahnya ke zaman kini agar generasi tahu bahawa Hang Tuah adalah pahlawan sejati tanpa perjuangannya yang tidak berbelah bahagi kepada dunia melayu...pastinya melayu akan pupus di dunia ini. Makanya kitalah yang mewarisi kepahlawanannya kerana kita menyahut SUMPAH KERAMATNYA, 'TAK AKAN HILANG MELAYU DI DUNIA,' sesiapa yang menafikan perjuangan HANG TUAH dialah pertualang bangsa melayu itu sendiri...

        RATU RIMBA NIAGARA
        16 Apr 2013
      • Ratu Rimba Niagara PANTUN MENGHAYATI RUKUN NEGARA

        1) KEPERCAYAAN KEPADA TUHAN

        Semua benda ada penciptanya,
        Tuhanku Pencipta Semesta Alam;
        Apa dicipta penuh bijaksana,
        Demi kebaikan seisi alam.

        2) KESETIAAN KEPADA RAJA DAN NEGARA

        i) Ampun tuanku beribu ampun,
        khilaf patik harap diampun;
        Di setiap karya patik nyatakan,
        Rakyat kasihi tuanku sampai bila-bila pun.

        ii) Kucinta negaraku sepenuh hati,
        Rela berkorban nyawa demi negaraku;
        Pemimpin dan rakyat bersatu hati,
        1Malaysia sayangkan negaraku.

        3) KELUHURAN PERLEMBAGAAN

        Di parlimen tempat besidang,
        Para pemimpin pilihan rakyat;
        Masalah rakyat dan negara semua dicadang,
        Diselesaikan masalah selari kehendak rakyat.

        4) KEDAULATAN UNDANG-UNDANG

        Negara aman ketangkasan polis bertindak,
        Menggadai nyawa membanteras jenayah;
        PDRM & ATM berjiwa patriotik,
        Apabila berjuang tidak pernah mengalah.

        5) KESOPANAN DAN KESUSILAAN

        i) Apabila bicara tentang Ketuhanan,
        Jiwa tenang setenang air di kali ;
        Seruan yang indah kata yang santun,
        Pasti membaca berulang kali.

        ii) 1Malaysia idea Perdana Menteri,
        Galakkan rakyat bersatu padu;
        Pelbagai kaum hormat menghormati,
        Agar negara terus di mercu.

        KARYA RATU RIMBA NIAGARA
        16 April 2013
      • Ratu Rimba Niagara PANTUN TRANFORMASI BERJAYA RAKYAT SEJAHTERA

        Transformasi Berjaya,
        Rakyat Sejahtera;
        Hargai Merdeka,
        Sejahtera Malaysia.

        Demi maruah bangsa yang gagah,
        Rela kutempuhi onak dan duri;
        Agar Malaysiaku terus megah,
        Dijajah semula rakyat yang rugi.

        Bekalan warisan anak-anak merdeka,
        Disanjung dipuja setiap masa;
        Semangat patriotik tertanam di jiwa,
        Anak-anak pasca merdeka pasti berbangga.

        Kukuh perpaduan demi 1Malaysia,
        Tiada makna jika hati penuh kepalsuan;
        Mencintai negara terus membara,
        Salam perpaduan penuh keikhlasan.

        Negara maju aman sejahtera,
        Berkat kepimpinan yang utamakan rakyatnya;
        Perpaduan terbentuk demi cintakan negara,
        Transformasi berjaya rakyat sejahtera.

        Aman bahagia rakyat sejahtera,
        Rakyat sepakat dalam perpaduan:
        Pelbagai kaum meraikan 1Malaysia,
        Malaysia berada di puncak kejayaan.

        Malaysia perkasa di persada dunia,
        Lambang semangat negara berjaya;
        Rakyat dan Pemimpinnya berubah demi negara,
        Transformasi Berjaya Rakyat Sejahtera.

        Transformasi berjaya rakyat sejahtera,
        Misi dan visi 1Malaysia rakyat realisasikan;
        Barulah pemimpin dan rakyat tiada sengketa,
        Negaraku sejahtera dalam keamanan.

        Negaraku sejahtera dalam keamanan,
        Berkat pemerintahan memahami kehendak rakyat;
        Bersatu hati dalam perpaduan,
        Kemerdekaan dihargai sepanjang hayat.

        Kemerdekaan dihargai sepanjang hayat,
        Untuk diwarisi zaman berzaman;
        Semua jasa Perdana Menteri tetap di hati rakyat,
        Bersatu hati mengekalkan kemerdekaan.

        Bersatu hati mengekalkan kemerdekaan,
        Pelbagai kaum saling menghormati;
        Kepentingan negara menjadi keutamaan,
        Memadamkan segala kedengkian di hati.

        Memadamkan segala kedengkian di hati,
        Matlamatnya satu biarpun berlain parti;
        Memerintah negara seikhlas hati,
        Demi kerana Malaysia dicintai.

        Demi kerana Malaysia dicintai,
        Yang tua dihormati;
        Yang muda disayangi,
        Barulah aman Malaysiaku ini.

        Barulah aman Malaysiaku ini,
        Pemimpin mementingkan kebajikan rakyatnya;
        Tidak mementingkan diri sendiri,
        Demi kerana negara dan rakyatnya.

        Demi kerana negara dan rakyatnya,
        Perdana Menteri menyeru lakukan transformasi;
        Tranformasi dari akar umbi hingga semua menteri kabinetnya,
        Tranformasi berjaya barulah rakyat berpendapatan tinggi.

        Barulah rakyat berpendapatan tinggi,
        Kehidupan sempurna rakyat sejahtera;
        Jasa pemimpin rakyat hargai,
        Kemajuan negara ke puncak jaya.

        Kemajuan negara ke puncak jaya,
        Rakyatnya gigih membangunkan negara
        Pesat membangun transformasi berjaya,
        Mencipta nama hingga ke antarabangsa.

        Mencipta nama hingga ke antarabangsa,
        Negaraku Malaysia rakyatnya sentosa;
        Hidup aman dan bahagia sentiasa,
        Transformasi berjaya rakyat sejahtera.

        Merdeka negara mesti dijaga,
        Akan sejahtera kita semua;
        Tutur kata seindah bahasa,
        Barulah negara aman sentosa.

        Pentadbir negara bersatu padu,
        Cemerlang berkerja tidak terburu;
        Lambang utuh ukhwah bersatu,
        Negara makmur negara maju.

        Negara makmur negara maju,
        Kebanggaan warisan pejuang terdahulu;
        Pemimpin dan rakyat sentiasa berpadu,
        Demi kerana Malaysia yang satu.

        Kebanggaan warisan pejuang terdahulu,
        Sanggup berkorban demi memerdekakan negara;
        Generasi pasca merdeka amat terharu,
        Menghargai kemerdekaan sejahtera negara.

        Transformasi berjaya rakyat sejahtera,
        Pembangunan negara pesat membangun;
        Mercu kejayaan pentadbir negara,
        Malaysiaku maju rakyatnya aman.

        Sanggup terkorban demi memerdekakan negara,
        Lambang patriotik semangat perwira;
        1Malaysia sayangkan negara,
        Jiwa patriotik sentiasa membara.

        Lambang patriotik semangat perwira,
        Jalur semangat gemilanglah bangsa;
        Jalur gemilang tetap dimulia,
        Dipertahankan untuk warisan bangsa.

        Kita anak-anak Malaysia yang gagah,
        Pantang berundur sebelum melangkah;
        Jalur Gemilang berkibar megah,
        Jadikan negara dipandang Gah.

        Demi semangat cintakan negara,
        Jalur Gemilang tak boleh ditukar ganti;
        Lambang kesetiaan rakyat kepada negara,
        Kekal merdeka Malaysia dihormati.

        Kekal merdeka hingga ke akhir zaman,
        Berkat kecintaan rakyat kepada negara;
        Keharmonian negara sejak berzaman,
        Kemajuan negara dipacu terus mara.

        Berkibarlah benderaku penuh bangga,
        Perjuangan dan kesetiaaanmu kami hargai;
        Akan kami pertahankan sepenuh jiwa dan raga,
        Kesetiaan kibaranmu tidak akan kami ragui lagi.

        Karya Ratu Rimba Niagara
        14 April 2013
        (DANA KARYA SASTERA DISIARKAN BERTUJUAN MEMUPUK SEMANGAT CINTAKAN NEGARA DI JIWA RAKYAT MALAYSIA DAN MENGHARGAI JASA RAJA, PEMIMPIN DAN PAHLAWAN YANG BERKHIDMAT MENJAGA KEDAULATAN NEGARA AGAR KEKAL MENDEKA UNTUK DIWARISKAN KEPADA GENERASI AKAN DATANG)
        2 Ramadhan 1434H
        11 Julai 2013
      • Ratu Rimba Niagara SALAM KEMERDEKAAN BUAT MALAYSIA TERCINTA!

        Salam Kemerdekaan Untuk Negaraku Tercinta,
        Kibaran Jalur Gemilangmu tak jemu berkibar;
        Tersenyum megah penuh bangga,
        Kukagumi semangatmu sentiasa berkobar-kobar.

        Kau tak pernah erti kalah,
        Apa pun dugaan kau hadapi dengan tabah;
        Di mana pun berada kau berkibar megah,
        Demi mengekalkan kibaranmu rakyat harus berubah.

        Berubah untuk memikirkan kepentingan negara,
        Keamanan dan keharmonian matlamat utama;
        Semangat rakyatnya terus membara-bara,
        Menjadikan realiti impian 1Malaysia.

        Salam sejahtera untuk Datuk Seri,
        Semoga hidupmu membawa keberkatan;
        Jasamu sentiasa mewangi di hati,
        Perjuangan terdahulu masih diteruskan.

        Justeru rakyat Malaysia patut berbangga,
        Mempunyai pemimpin yang tak pernah jemu,
        Membela nasib rakyat di mana saja berada,
        1Malaysia menjadi kenyataan itu yang dimahu.

        1Malaysia menjadi kenyataan itu yang dimahu,
        Rakyat Malaysia bersatu aman damai;
        Negara aman rakyatnya pelbagai kaum bersatu,
        Bersatu hati mengharmonikan Malaysiaku ini.

        Bersatu hati mengharmonikan Malaysiaku ini,
        Antara pemimpin dan rakyat sentiasa menghormati;
        Sehati senada sejiwa saling memahami,
        Akan terpancarlah kegembiraan di hati Datuk Seri.

        Akan terpancarlah kegembiraan di hati Datuk Seri,
        Rakyat Malaysia sentiasa bersatu hati:
        Berkorban apa saja demi Malaysiaku ini,
        Bahagia rakyat Malaysia aman dan damai.

        Bahagia rakyat Malaysia aman dan damai,
        Tiada berburuk sangka sesama sendiri;
        Yang difikirkan keamanan negara ini,
        Kemerdekaan Malaysia akan sentiasa dikecapi.

        Kemendekaan Malaysia akan sentiasa dikecapi,
        Andai rakyatnya saling sanggup berkorban;
        Mempertahankan negara biarpun tsunami datang membadai,
        Makanya Malaysiaku merdeka sentiasa berkekalan.

        Malaysiaku kekal merdeka selamanya,
        Barulah tenang roh Bapa Kemerdekaanku;
        Bersyukur pemimpin dan rakyatnya,
        Kemuliaan Jalur Gemilang sentiasa di hatiku.

        Kemuliaan Jalur Gemilang sentiasa di hatiku,
        Ingin kuajak rakyat Malaysia menghargainya;
        Teringat dengan keperitan perjuangan Tunku,
        Mendapatkan Kemerdekaan Negaraku yang tercinta.

        Selamat Menyambut Hari KeLahiran,
        Buat Negaraku Malaysia tercinta:
        Kumengerti keperitanmu mengharungi perjuangan,
        Sabarlah kesetiaanmu kami hargai sentiasa.

        Sambutan Kelahiranmu Yang Ke-56 ini kuberjanji,
        Bersumpah setia mengekalkan kerharmonianmu,
        Moga kau tidak akan disakiti lagi,
        Oleh musuh durjana ingin menjatuhkanmu.

        Salam Kemerdekaan Buat Negaraku yang dicintai,
        Moga kau sentiasa gembira selalu;
        Kesetiaanmu sentiasa kami sanjungi,
        Berkibarlah dengan megah serta bangga tanpa jemu.

        Karya: Ratu Rimba Niagara
        1 Ogos 2012
        (Diilhamkan Bersempena Menyambut Ulang Tahun Kemerdekaan
        Malaysia Ke-55 Bermula 31 Ogos 1957 - 31 Ogos 2012)
        (DISIARKAN SEMPENA MENYAMBUT HARI KEMERDEKAAN MALAYSIA TERCINTA PADA 31 OGOS 2013 DAN SEMPENA PRU KE 13 PADA 5 MEI 2013)
      • Ratu Rimba Niagara Rakyat Malaysia Yang Berjiwa Patriotik Kusanjungi,
        Alangkah bahagia negara ini jika rakyat sepertimu;
        Menghargai Kemerdekaan Negara yang dikecapi,
        Merdeka! Merdeka! Merdeka! Dilafazkan tanpa jemu.

        Salam Kemerdekaan dariku untukmu
        dan untuk semua rakyat Malaysia yang cintakan negara ini
        Merdeka! Merdeka! Merdeka! Merdeka!Merdeka!Merdeka!Merdeka!
        Dilaungkan sebanyak 7 kali oleh Tungku Abdul Rahman
        Bapa Kemerdekaan Negara Kita pada 31 Ogos 1957 dan
        diteruskan oleh semua Perdana Menteri Malaysia.
        Laungan Keramat ini akan bergema setiap kali
        Menyambut Hari Kemerdekaan Malaysia .

        "Hargai Kemerdekaan Merdeka Selamanya!"
        Selagi Ada Bulan Dan Matahari Negaraku Terus Merdeka!"

        Karya Ratu Rimba Niagara
        21 April 2013
        (DISIARKAN PUISI SEMPENA MERAIKAN HARI KEMERDEKAAN PADA 31 OGOS 2013 DAN SEMPENA PRU KE-13 PADA 5 MEI 2013)

        Terima kasih semua yang sudi menyokong karya-karyaku...
        Syukur Alhamdulillah karya-karyaku dihargai akhirnya
        Pada yang sudi hargai kuucapkan jutaan terima kasih tak terhingga
        Kerana sudi membaca hasil karyaku
        Sokongan kalian semua tersanjung di hatiku.

        RATU RIMBA NIAGARA
        21 April 2013
        23 minutes ago · Like

        Ratu Rimba Niagara TABURAN BUNGA-BUNGA CINTA KEMERDEKAAN

        Ingin kutaburkan benih-benih cinta kemerdekaan
        di serata pelosok bumi Malaysia.

        Biarpun kumengerti menempuh gelombang
        ombak mengganas! Lalu menghempas ke pantai!

        Tergiang bapa kemerdekaan tercinta berpesan,
        “Jagalah kemerdekaan ini sampai bila-bila pun!
        untuk anak cucu kita menumpang teduh!

        Terima kasih Bapa Kemerdekaan!
        akan kuingat pesananmu itu!
        akan kusebarkan bunga-bunga cinta kemerdekaan
        di lubuk sanubari rakyat Malaysia tercinta!

        Demi cintaku pada Malaysia
        akan kuperjuangkan untuk mempertahankanmu!
        biarpun ke titisan darah terakhir!

        Merdeka! Merdeka! Merdeka! Merdeka!
        Merdeka! Merdeka! Merdeka!

        Karya : Ratu Rimba Niagara
        31 Ogos 2007 (Sempena Ulang Tahun Kemerdekaan Malaysia Ke-50)
        (PUISI DISIARKAN SEMPENA PRU KE-13 PADA 5 MEI 2013)

        (DANA SASTERA KARYA RATU RIMBA NIAGARA DISIARKAN BERTUJUAN MEMUPUK SEMANGAT CINTAKAN NEGARA DI JIWA RAKYAT MALAYSIA DAN MENGHARGAI JASA RAJA, PEMIMPIN DAN PAHLAWAN YANG BERKHIDMAT MENJAGA KEDAULATAN NEGARA AGAR KEKAL MENDEKA UNTUK DIWARISKAN KEPADA GENERASI KINI DAN AKAN DATANG)
        2 Ramadhan 1434H
        11 Julai 2013
(PETIKAN DARIPADA WALL POLIS DIRAJA MALAYSIA)
2 Ramadhan 1434H
11 Julai 2013

0 comments:

Post a Comment

 
;