Saturday 9 May 2015

SASTRA ANUGERAH ILAHI (133) PEJUANG SASTERAKU NAMAMU KUUKIR INDAH DI GALERI SASTRAKU


SASTRA ANUGERAH ILAHI (133) PEJUANG SASTERAKU NAMAMU KUUKIR INDAH DI GALERI SASTRAKU

PINNED POST

News Feed


WARKAH UNTUK ADMIN DAN AHLI GRUP MAHASISWA DAN MAHASISWI - MASYARAKAT KAB BATU BARA INDONESIA


Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh

Kepada admin nanda Alam Pren Adni Mpn dan semua ahli grup
Mahasiswa Dan Mahasiswi - Masyarakat Kab Batu Bara Indonesia

Terima kasih yang tidak terhingga kepada nanda Alam Pren Adni Mpn karena sudi mengundang bunda ke grup yang terdiri di kalangan mahasiswa mahasiswi yang bijak pandai.
Alangkah indah jika semua bijak pandai dapat dikumpulkan (disatukan) dimana setiap kelebihan yang ada pada ahli dapat diperlihatkan lalu dibagi-bagikan bersama. Bergandingan ide dan bertukar-tukar pikiran demi sebuah kejayaan yang dicita-citakan.

Hidup ini indah dengan ada cita-cita tanpa cita-cita tak akan ada semangat , lebih bersemangat lagi jika mendapat dukungan daripada keluarga dan sahabat handai.

Walaupun cuma di alammaya, tapi tiada yang tak bisa jika berusaha sama-sama untuk saling bekerjasama setulus hati demi agama bangsa dan negara. Allah swt suka kepada sesuatu usaha dikerjakan secara bekerjasama , lihatlah semut yang kecil semuanya saling bekerjasama,
'BERAT SAMA DIPIKUL RINGAN SAMA DIJINJING,' barulah berjaya In Shaa Allah berkatlah kejayaan itu.

Selalunya bunda dimasukkan ke grup sebagai ahli tapi di grup ini bunda dilantik sebagai admin. Rasa kaget juga siapalah bunda untuk dilantik sebagai admin kepada mereka yang bijak pandai....bunda tidaklah pandai cuma bunda minat grup yang banyak berbaurkan keilmuan.

Di dunia ini tiada siapa yang pandai jika tanpa izin Allah. Walaupun dengan izin Allah dia pandai itu sekadar ibarat kita letakkan satu jari ke laut yang terbentang luas yang melekat di jari itulah ilmu yang diperolehi.
Berkat ilmu yang sedikit itu dipelajari dan diamalkan jika di alam barzah berjaya menjawab soalan di kubur itulah kepandaian yang terbukti sukses.
Moga kita bisa menjawab soalan kubur berkat pertemuan kita di sini. In Shaa Allah Aamiin.


Kita harus ingat kepandaian bukan untuk bersaing tapi untuk kita sama kongsikan bagi-bagikan sesama kita di sini.Amatlah rugi jika kita ada kepandaian dan kelebihan tapi sekadar like dan berikan ide pun kita pelit, itu belum lagi jika melibatkan harta lagilah pelit. Jika itulah kita lebih baik kita bercampur dengan orang yang pelit juga baru sama-sama faham dan tak akan terasa hati.


Jiwa tenang jika kita tergolong kepada insan yang pemurah sentiasa memberi tanpa dipinta walaupun gak punya harta tapi bisa memberikan ide untuk dibagi-bagikan kepada yang memerlukan.

Karena rakan fb bunda pelit like dan ide makanya bunda terpaksa mencari pengganti yang lain. Bagi bunda rakan fb bunda adalah pejuang sastera bunda. Bukan sebagai pemerhati dalam bicara bisu kaku lesu.
Bunda bukan pentingkan kuantiti tapi kualiti.


Sudah hampir 5 tahun bunda membuka akaun fb hingga kini rakan fb bunda tak sampai 20 - 25 orang silih berganti itu pun hendak dapat seorang like karya bunda pun sulit barangkali karya yang bunda siarkan tidak ada yang berkenan di hati mereka tapi tak apalah mereka macam tu nak buat macam mana , apapun bunda minta maaf kepada semua mantan rakan fb bunda dan rakan fb bunda yang ada sekarang ini, kita tak serasi bersama untuk menjadi rakan fb nak buat macam mana sama-samalah kita maafkan.


Kepada ahli grup sudilah memberi komentar yang bernas mantap kepada karya-karya yang bunda siarkan. andai terdapat kesalahan ejaan dan bahasa sudilah perbetulkan ya. Bunda terima segala kritikan dengan senang hati. Setiap komentar amat berharga bagi bunda karena akan dibaca oleh mereka yang meminati sastera bunda.


Moga Grup Mahasiswa Dan Mahasiswi - Masyarakat Kab Batu Bara Indonesia beroleh kejayaan yang dibanggakan oleh keluarga dan negara dan kita semua berjaya dunia dan akhirat. In Shaa Allah Aamiin.

Sekian. Wassalam.

Dengan Ingatan Tulus Ikhlas Daripada,
BUNDA RABEAH @ RATU RIMBA NIAGARA
SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @
PUJANGGA SERIBU ZAMAN @
PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
26 JAMADIL'AKHIR 1436H
16 APRIL 2015

Like · Comment · 54

News Feed

RECENT ACTIVITY
RATU RIMBA NIAGARA PUJANGGA MELAYU 1001 ZAMAN DIANUGERAHKAN OLEH KDYMM MAHARAJA KUTAI MULAWARMAN
SASTRA ANUGERAH ILAHI YANG DISYUKURI,
DENGAN IZIN-NYA JUA DIBUKAKAN HATI HAMBA-NYA,
MENGURNIAKAN ,' RATU RIMBA NIAGARA PUJANGGA MELAYU 1001 ZAMAN,' SUBHANALLAH SEGALA-NYA DIA YANG BERKUASA ATAS SETIAP SESUATU. 
...Continue Reading
Get notifications via:


Haris Fadilah likes your post in Mahasiswa dan mahasiswi- masyarakat.kab batu bara indonesia: "SAMPAI KAPAN PUN AKU ADALAH DIAN ...".
Yesterday at 6:36pm
Haris Fadilah likes your post in Mahasiswa dan mahasiswi- masyarakat.kab batu bara indonesia: "KOLEKSI GUBAHAN BUNGA KARANGAN RATU...".
Yesterday at 6:34pm
Haris Fadilah likes your post in Mahasiswa dan mahasiswi- masyarakat.kab batu bara indonesia: "KUTERBANGKAN SASTRA INDAH ANUGERAH-NYA...".

'BANGUNLAH SATU DUNIA DI MANA SEMUA BANGSA HIDUP DALAM DAMAI DAN PERSAUDARAAN' BUNG KARNO


FOKUS DAN STRATEGI MESTI TEPAT PADA SASARAN BARU BERJAYA
INSYA-ALLAH AAMIIN


PETIKAN GALERI & PERPUSTAKAAN RATU RIMBA NIAGARA
SRIKANDI SASTERA RAJA-SULTAN NUSANTARA @
TOH PUAN RATU KENCANA SARI @ PUJANGGA SERIBU ZAMAN @
PUJANGGA NUSANTARA CINTA 5 BENUA MALAYSIA/INDONESIA/BRUNEI/SINGAPURA/THAILAND,
202 NEGARA DUNIA & SELURUH DUNIA KECUALI ISRAEL
20 REJAB 1436H
9 MEI 2015

0 comments:

Post a Comment

 
;