Wednesday 1 June 2011

PANDANGAN MADILI JAKIR AMAT MENGHARUKAN!

RABEAH MOHD ALI: Assalamualikum, apa kabar sahabatku
dari Sabah.

MADILI JAKIR: Waalaikummuslam saudariku, kami dalam
keadaan sihat walaafiat di samping keluarga masing-masing
dan kamu?

RABEAH MOHD ALI: Alhamdulillah…macam mana dah larat
baca ke karya saya tu…ye..

MADILI JAKIR: Untuk pengetahuanmu, karyamu dah siap
baca separuhlah, namun isi kandungan puisi, sajak,cerpen
dan analogi juga aku dah baca separuh dulu…maklumlah
dah besar ni macam kurang ni mata bah…cepat mengantuk
bah….

RABEAH MOHD ALI: Ye…karyaku membosankan dan tak
berkualiti sebab tu cepat mengantuk kan? Tak apalah
faham.

MADILI JAKIR: Taklah…maksud saya cerpen, sajak, puisi
anda adalah berkualiti dan penyampaian kamu juga
sangat baik tapi masalah diri sendiri…bila buka blog
kamu mula mata berair mahu tidur tak nampak surat,
mahu beli kaca mata bah…

RABEAH MOHD ALI: Ya ke… nanti demi sokonganmu
pada sahabatmu ini lekas pakai kaca mata ya bah…

MADILI JAKIR: Insya-Allah …ada rezeki esok akan kucari
atau beli di kedai kaca mata bah… jangan susah akan
baca juga tu tapi aku kena perlahan bah…sebab karya
kamu tu terlalu banyakkan?

RABEAH MOHD ALI: Terima kasih kerana memberi sokongan
padaku bah… moga Allah membalas budi baikmu dan kuperlukan
doamu untuk cita-citaku boleh ke?

MADILI JAKIR: Terima kasih juga kerana kamu sudi add dan
berbincang dan bertukar pendapat tentang apa juga anda
perlukan, jika saya ada masa saya akan cuba mengulas
sajak-sajak dan cerpen kamu ya, terima kasih banyak.

RABEAH MOHD ALI: Saya ucapkan terima kasih kerana sudi
menyokong saya 100% bertambah semangat saya untuk
teruskan perjuangan yang diminati ini. Pandanganmu nanti
akan kuabadikan untuk di baca oleh pembacaku nanti.

MADILI JAKIR: Apapun kamu buat tu kusokong penuh agar
semua impian kamu akan tercapai adanya kawan-kawan
serta sanak saudaramu yang masih menyokong kuat usahamu
itu.Jika anda terus berusaha anda akan dapat imbalan daripada
Kerajaan Malaysia akan datang tu. Selepas itu saudariku
bukan angan-angan ok.

RABEAH MOHD ALI: Terima kasih tak terucap untukmu
sahabatku…kaulah satunya sahabat yang menyokongku
tanpa dugaku…terharu sangat dengar kata-katamu dan
lagi bersemangat memburu impianku. Bahasa terjemahan
ke Bahasa Inggeris ok tak,nanti mana tahu orang luar Negara
baca setidak-tidaknya mereka faham…lagipun matlamatku
memperkenalkan budaya hidup rakyat Malaysia dan Negara
Malaysia.

MADILI JAKIR: Saudariku…bagi saya elok…didengari Bahasa
Kebangsaan untuk dibaca dan diperhalusi menjadi sebuah
bahasa yang indah kan. Bahasa Inggeris bukan tak baik,
semuanya saya tak kisah. Buat rakyat Malaysia semua
golongan muda-mudi , bapa-bapa dan ibu-ibu pun tahu itu
sajak atau isi kandungan perasaan mu itu. Namun bagi
saya tidak menghalang atau menyuruh membuat terjemahan
ke Bahasa Inggeris boleh juga menambah duit poket.
Seperkara lagi juga saudari ada minat dengan lagu buat lirik
juga ada wang bah…

RABEAH MOHD ALI: Saudara Madili pandai buat lirik ke…
boleh ke ciptakan lirik untuk saya boleh ke…dengar cerita
saudara suka muzik…ini sudah bagus…saya banyak puisi..
tapi bertemakan cinta berbaur kerohanian.

MADILI JAKIR: Sememangnya masa ni aku adalah penasihat
sebuah Kelab JPFC yang ilhamku sendiri. Tapi dalam pencarian
siapalah pandai tulis lirik juga kepada penyanyi kami:
Iaitu: Jimmy Palikat Tanak Kampung.

RABEAH MOHD ALI: Bagusnya tu…saya banyak sangat lirik
puisi boleh ke. Kalau nak diubah sikit-sikit boleh tak ada
salahnya. Sudi ke nak terima nanti?

MADILI JAKIR: Boleh bah tu…jika diubah jadi lagu
nanti saya suruh Marlini Manja buat muziknya.

RABEAH; MOHD ALI: Hehehe…mimipi jadi nyatalah
nanti….saya cuba hantar lirik baru siap semuanya
ada 10 puisi…belum lagi yang tersimpan di ‘Galeri
Buku’ saya ,nanti saya pergi cari.
saya mahu masukkan dalam blog:
sasterakuduniaku@blogspot.com
boleh ke? Blog tu belum berapa dikemaskinikan
kerana hendak masukkan banyak karya lagi.

(PETIKAN DARIPADA TEMAN FACEBOOK RABEAH MOHD ALI)

0 comments:

Post a Comment

 
;